Jump to content
FAS Goran
neshaoct

''Air ride'' - vazdušno oslanjanje / Adaptivno vešanje

Recommended Posts

Ma ovo je zakon, ako se propisano podesi mozes dobiti i performanse i visinu za prelazak preko neravnina i slicno. Ja nesto slicno pravim sebi za prednjicu :construction:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To može i u kućnoj radinosti da se uradi. Treba samo dobar metalostrugar / varioc da napravi tzv šolje jastuka, naći jastuke sa kamionskih sedišta ili za kabine. Ventili visine (4 kom) se mogu kupiti na buvljaku. Boca , regulator pritiska i manometar takođe. Ostaje da se nađe neki mali sušač, za teretni program su preveliki.

Kod vazduha pod pritiskom problem nastaje zimi kad  kondenz u vaudušnoj instalaciji zaleđuje i pravi veliki problem. To se rešava tim sušačima ili antifrizerima.

Za egzebicije sa dizanjem i spuštanjem treba skuplja oprema.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto nisam bas imao nesto mnogo iskustva sa ovim, a kamoli se vozio i isprobavao...kako se ovo ponasa pri malo ostrijoj voznji i da li je uopste moguce tako nesto sa ovim ili je samo za "show-off" i kur*enje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti je kao aktivno vešanje. Uvek teži da vozilo bude u horizontalnom položaju. 

Znači ako se vozilo nagne , ventil otvara i upumpava vazduh u taj jastuk dokle god se ne digne na početnu visinu  i obrnuto. Znači ako se na toj strani vozilo digne ventil smanjuje pritisak u tom jastuku dokle god se vozilo ne spusti. Tu ima malo tolerancije / lufta kako ne bi non-stop ispumpavao - dopumpavao. Jako prost sistem. I dobar jer konstantno održava istu visinu kako god bilo opterećenje.

Sigurno nije dobro i brzo kao dobra stara opruga jer da jeste bilo bi na reliju.


Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam to malo istrazivao (zainteresovala me jedna reklama gde je jedan proizvodjac reklamirao njihov sistem bolji nego gewinde) i vecina sistema nema tu kontrolu visine vozila tj da tezi da ga odrzi u horizontalnom polozaju, sistemi su najcesce bazirani samo na prostom dopumpavanju za potrebnu visinu i eventualno pametni da pamti odredjen pritisak za odredjenu visinu. Ali napretkom tehnologije, kvalitetniji sistemi imaju tu kontrolu i koriste sad savremenu elektronsku opremu za kontrolu i koliko sam ja video (naravno ako nije namesteno) mogu postici nivo fabrickog auta tj neki nivo sportskih opruga (fabricki amortizeri) i losijih gewinda i mnogi ih hvale u kombinaciji sa adaptivnim amortizerima ko sto imaju dosta novijih automobila. Ali ne mogu da se i dalje se realno porede sa nekim kvalitetnim setom opruga i sportskih amortizera odnosno gewinda. Istina, nisam nikad video da neko koristi taj sistem u kombinaciji nekih kvalitetnih proizvodjaca sportskih amortizera ako izuzmemo kombinacije sa tim fabrickim adaptivnim amortizerima.

 

Mada i dalje ostaje problem taj da kod tog igranja sa visinom dolazi do najcesce poremecaja u geometriji trapa, pa da se za voznju i najbolje performanse, oslanjanje mora podesiti da funkcionise idealno u jednom manjem opsegu visine auta, ne moze da se postigne da se vozi savrseno i skroz podignut i skroz spusten i negde izmedju.

 

Usustini kako god da se okrene, taj sistem ima manu da ne moze da poveca tvrdocu auta a da ne utice na visinu auta. Ako je auto visi, on je tvrdji jer je veci pritisak u jastuku i suprotno, manja tvrdoca i pritisak kad se spusti auto i tu najvise gubi naspram opruge koja moze da se ugradi odgovarajuce tvrdoce za odredjene performanse a da ne utice na visinu vozila. Kompenzuje se tom kontrolom horizontalnosti ali i dalje to nije na istom nivou.

 

 

Ali cisto da ponovim, govorim ovo po onome sto sam video na netu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ECAS elektronska kontrola vazdušnog ogibljenja postoji od 1987.godine. Ništa novo i spektakularno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj crveni bmw 730 je bio u Ca kada se vozio drift pocetkom oktobra.Imao sam priliku da se raspitam malo oko cena.Kaze da je njega oslanjanje kostalo 5000 eura.Vise ga nista nisam pitao,kada je rekao cenu sve mi bilo jasno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjeftinija opcija za mk2 Punta koja sam ja nasao je set iz Poljske. Kosta 1000€ + dostava i ide na navoj od gewinde. U prvu ruku nije puno kad se uzme da su setovi za druge aute od 2000€ pa navise, ali onda kad se pogleda vrijednost Punta ispadne da set vrijedi ko pola auta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi A8

Automatsko podizanje auta prilikom ulaska ili izlaska iz automobila. Prilikom ulaska aktivira se pritiskom na dugme za otključavanje na daljinskom, a prilikom izlaska aktivira se otvaranjem vrata.

Isto to, ali mnogo brže sistem uradi neposredno pre bočnog udara (vidi se na snimku počev od okruglo 3. minuta video klipa). Reč je o aktivnoj bezbednosnoj opremi koja koristi Audijevo adaptivno oslanjanje kako bi zaštitila putnike prilikom bočnih sudara. U slučaju da senzori osete naletanje vozila brzinom većom od 25 km/h - podići će ugroženu stranu vozila za 80 mm za samo pola sekunde i tako će udaru izložiti značajno krući deo šasije A8-ce. Na ovaj način, na putnike će uticati do 50 posto manje sile nego u slučaju direktnog naletanja vozila na vrata i B-nosač Audijeve limuzine...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...