Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Ford Fiesta / Fiesta ST / Fiesta RS

Recommended Posts

cargurus.jpg CarGurus video: Test Ford Fiesta ST Performance

 

Fiesta ST u Performance ediciji (samo za Veliku Britaniju u broju od 600 komada) predstavlja verovatno najbolji primer svih onih stvari koje jedan ''hothatch'' automobil mora imati, počev od toga da ne morate biti bogati da bi imali ovakav auto:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

newmotoring.jpg NewMotoring video: Test 2020. Ford Fiesta ST-Line

 

Nije najbrža, nije najjača verzija Fieste - ipak je samo ST-Line, a ne čist ST.

U pitanju je paket opreme koji se može naći u ponudi takoreći u kompletnoj gami Forda, i znači više sportski izgled spolja i unutra, kao i unapređeno oslanjanje automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mountune Ford Fiesta ST sa 235KS

 

200813-Mountune fiesta 02.jpg

 

Britanski specijalista za tjuniranje Fordovih modela Mountune je prošle godine ponudio m225 paket za pojačanje 1.5 trocilindričnog turbo motora u Fiesti ST. Mountune m225 kit podrazumeva pojačanje pomenutog agregata sa 200KS i 290 Nm na 225KS i 340 Nm obrtnog momenta. Sada je Mountune svoju paletu proširio i paketom m235 sa 235KS i 350 Nm obrtnog momenta, ali nije saopštio podatke o ubrzanju do 100 km/h i najvećoj brzini.

 

200814-Mountune fiesta 01.jpg

 

Mountune m235 kit za Fiestu ST na britanskom tržištu košta 575 funti (687 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carmagazine.jpg CarMagazine video: Test Ford Fiesta ST

 

Fordovi su oduvek bili poznati po tome da daju dosta performansi za prihvatljive pare, ili drugačije rečeno...neko plati 50k evra za neki od premium ''nemaca'', a nije ništa brži od vlasnika neke Fieste.

Da li je to još uvek slučaj?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

caradvice.jpg CarAdvice video: 2020. Ford Fiesta ST

 

Potpuno nova, kao i stara pravi se u fabrici u Nemačkoj, i za razliku od stare koja je postojala samo u verziji sa 3 vrata, nova Fiesta ST ima 5 vrata:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: Test 2020. Ford Fiesta ST

 

Treća generacija Fieste ST i prva koja se pravi u varijanti sa 5 vrata. Ispod haube ima 1.5 Turbo motor sa 3 cilindra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

caradvice.jpg CarAdvice video: Ford Fiesta ST vs Volkswagen Polo GTI

 

ST je najbrža Fiesta, ali da li je najbrža u okviru celog B segmenta...jer tamo je ipak i Polo GTI:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: Ford Fiesta ST vs Volkswagen Polo GTI

 

3 vrata, manuelni menjač, jak motor, lagan i jeftin auto = recept za hothatch.

Ali, stvari su se malo promenile od tog originalnog pravila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Za volanom Fieste ST

 

Ali, nije obična ST već naknadno sređivana, pa joj je ubačen i Milltek izduv. Fabričkih 200 konja je sada 250, a 290 Nm je poraslo na 360 Nm obrtnog momenta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Ford Fiesta ST

 

1.5 Turbo sa 200 konja i 290 Nm (fabrički), kod ovog primerka je podignuto na 250 konja i 360 Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Fiesta ST Edition

 

207581-Ford Fiesta st 2021 04.jpg

 

Na evropsko tržište je stigla sportska Fiesta ST u novom specijalnom izdanju, i to u ograničenoj seriji od samo 500 primeraka (od toga 300 za Veliku Britaniju).

 

Ford Fiesta st 2021 03.jpg

 

Na britanskom tržištu ova Ford Fiesta ST Edition košta 27.075 funti (29.740 evra), a za tu sumu kupac između ostalog dobija trovratni sportski hatchback u Azura Blue boji, uz gloss black elemente (prednji gril, okviri svetala za maglu, krov, retrovizori, zadnji krovni spojler, zadnji difuzor), lagane alu točkove od 18 inča (za nekoliko kg lakši od standardnih), pa detalje od ugljeničnih vlakana u unutrašnjosti, osvetljeno start dugme, kožni volan i ručicu menjača, plave šavove i Recaro sedišta sa ST logom.

 

207583-Ford Fiesta st 2021 02.jpg

 

U opremi su i SYNC 3 infotainment sistem, 8-inčni ekran osetljiv na dodir, Apple CarPlay, Android Auto, bežično punjenje za smartphone...

 

207584-Ford Fiesta st 2021 01.jpg

 

Deo paketa čine i Quaife LSD diferencijal, podešavajuće oslanjanje (auto je inače niži za 15 mm napred i 10 mm pozadi), a dostupan je i Launch Control. Pod haubom je 1.5 trocilindrični turbo benzinac sa 200 KS i 290 Nm (u paru sa 6-stepenim manuelnim menjačem), dovoljno za ubrzanje do 100 km/h u trajanju od 6.5 sekundi i najveću brzinu od 230 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

cartelltv.jpg CarTellTV video: Test 2021. Ford Fiesta ST

 

Jedan od poslednjih modela iz Forda koji nije SUV i nije kamionet (ili nešto što kombinuje te dve vrste vozila) - ima 1.5 trocilindraš sa 197KS/290Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revo Ford Fiesta ST

 

revo fiesta02.jpg

 

Britanski Revo u svojoj ponudi ima i novi paket za pojačanje trocilindričnog motora u Ford Fiesti ST. Dok 1.5 trocilindrični turbo-benzinac u fabričkoj verziji raspolaže sa 200KS i 290 Nm (u paru sa 6-stepenim manuelnim menjačem), uz Revo Performance Pack te brojke su sada 262KS i 394 Nm.

 

revo fiesta01.jpg

 

Podaci o ubrzanju i najvećoj brzini u vesti nisu navedeni, pa zato podsećanje da fabrička Fiesta ST do 100 km/h stiže za 6.5 sekundi i postiže maksimalnih 230 km/h. Revo Performance Pack na britanskom tržištu košta 1.515 funti (1.710 evra). Takođe, dostupna je i dekorativna grafika za eksterijer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsireland.jpg CarsIreland: Test Ford Fiesta ST

 

15-tak godina Ford pokušava da napravi sportsku Fiestu. Sa prvom se nije posebno proslavio, druga generacija je bila dosta bolja, a najnovija mu je treća generacija:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Fiesta - Special Editions

 

ford fiesta se.jpg

 

Grand Motors, ovlašćeni uvoznik i distributer Fordovih vozila, u svojoj ponudi ima više verzija modela Fiesta koje se nude po specijalnim cenama. U specijalnoj ponudi su i verzije koje imaju fabrički ugrađen plinski uređaj, a više o ponudi za Fiestu pogledajte na sajtu uvoznika za Srbiju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: 2021. Ford Fiesta

 

Ova Fiesta je možda još uvek mali automobil, ali Ford sa njom razmišlja veliko u gotovo svakom pogledu, počevši od dizajna. Ispod haube je štedljiva paleta benzinskih i dizel motora, koja uključuje i najnoviju tehnologiju blagog hibrida - EcoBoost Hibrid. Ford je takođe proširio privlačnost Fieste varijantom ''Active'' (Crossover karoserijom), plus varijantama namenski okrenute kupcima koji žele luksuz i sport. I pored svega toga, Ford računa da će biti još zabavnija za vožnju od svog prethodnika. Ovo je, barem na papiru, odlično osmišljen/promišljen automobil B segmenta.

Ali, da li će to biti dovoljno da Ford ostane na vrhu prodajne liste pokazaće nam vreme...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Fiesta restajling

 

ford fiesta rst04.jpg

 

Ford će uskoro zvanično predstaviti značajno obnovljenu Fiestu, a dok se to ne desi evo i prvih slika.

 

ford fiesta rst03.jpg

 

Estetske izmene podrazumevaju drugačiju prednju masku, kao i doterana LED svetla i branike. Osim toga, neke verzije će dobiti i alu točkove novog dizajna, a tu je i šira paleta boja. U unutrašnjosti su moderniji multimedia sistem i digitalna instrument tabla.

 

ford fiesta rst02.jpg

 

Kupcima će se i dalje nuditi i Mild hybrid verzije, uz 1.0 trocilindrični EcoBoost benzinski motor sa 48V ''blagim'' hibridnim sistemom. U ponudi takođe ostaje i Fiesta Active, (pro)terenska varijanta Fieste sa petora vrata.

 

ford fiesta rst01.jpg

 

Fiesta Active dolazi sa povišenim klirensom i širim tragom točkova u odnosu na regularnu Fiestu, kao i modifikovanim oslanjanjem, nekoliko modova vožnje, alu točkovima, dodatnim zaštitnim elementima na eksterijeru, doteranim branicima i krovnim nosačima. Za unutrašnjost su između ostalog predviđeni aluminijumski detalji i sportska sedišta sa kontrastnim šavovima. Pogon na sva četiri točka međutim nije dostupan. Na kraju, u gami će se i dalje nalaziti sportska Fiesta ST.

 

ST paket podrazumeva i aero body kit (izmenjeni branici, set pragova, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), saćastu prednju masku, crvene ST oznake, alu točkove, modifikovano oslanjanje, sportski izduvni sistem, jače kočnice i sportsku unutrašnjost sa novim sedištima, sportskim pedalama i kožnim volanom sa zaravnjenim donjim delom. Takođe, tu su između ostalog i ekran osetljiv na dodir, glasovne komande, Apple CarPlay i AndroidAuto, a u ponudi su i brojni bezbednosni i sistemi asistencije vozaču. Pod haubom je trocilindrični turbo benzinac, dok više detalja sledi posle zvanične promocije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Fiesta facelift zvanično

 

Ford Fiesta 2022 10.jpg

 

Ford je i zvanično predstavio restilizovanu verziju svog popularnog predstavnika B segmenta.

 

Ford Fiesta 09.jpg

 

Vizuelne korekcije na Fiesti uključuju drugačiju prednju masku, kao i doterana LED svetla i branike. Sem toga, neke verzije će dobiti i alu točkove novog dizajna (od 17 i 18 inča), a tu je i šira paleta boja.

 

Ford Fiesta 08.jpg

 

U unutrašnjosti su moderni multimedia sistem i 12.3-inčna digitalna instrument tabla.

 

Ford Fiesta 07.jpg

 

Kupcima će se i dalje nuditi i Mild Hybrid verzije (sa 125KS i 155KS), uz 1.0 trocilindrični EcoBoost benzinski motor sa 48V blagim hibridnim sistemom i 6-stepeni manuelni menjač (potrošnja goriva je 4.9 l/100 km, a emisija CO2 iznosi 111 grama po km). Fiesta sa 125KS može da se dobije i sa 7-stepenim automatikom sa dvostrukim kvačilom, pri čemu potrošnja goriva ovde iznosi 5.2 l/100 km (emisija CO2 je 117 g/km). Ističe se i 1.0 EcoBoost benzinac sa 100KS i 6-stepenim manuelnim menjačem, sa potrošnjom od 5.2 l/100 km i emisijom CO2 od 118 g/km. Osim toga, tu je i najluksuznija Fiesta Vignale sa izuzetno bogatom opremom.

 

218217-Ford Fiesta 06.jpg

 

U ponudi takođe ostaje i Fiesta Active, (pro)terenska varijanta Fieste sa petora vrata.

 

Ford Fiesta 0.jpg

 

Fiesta Active dolazi sa povišenim klirensom i širim tragom točkova u odnosu na regularnu Fiestu, kao i modifikovanim oslanjanjem, nekoliko modova vožnje, alu točkovima, dodatnim zaštitnim elementima na eksterijeru, doteranim branicima i krovnim nosačima. Za unutrašnjost su između ostalog predviđeni aluminijumski detalji i sportska sedišta sa kontrastnim šavovima. Pogon na sva četiri točka međutim nije dostupan. Obnovljena je i dostavna Fiesta Van, koja dolazi sa troja vrata i dva sedišta, točkovima od 15 do 18 inča, opcionim matrix LED svetlima, udobnijim sedištima, zapreminom prtljažnika od 0.96 kubnih metara i nosivošću od 531 kg.

 

218246-ford fiesta van 04.jpg

 

Motor je 1.0 EcoBoost sa ili bez Mild Hybrid sistema, koji je na nekim tržištima dostupan i sa pogonom na E85 gorivo (85% etanol i 15% benzin). Na kraju, u gami će se i dalje nalaziti sportska Fiesta ST.

 

218222-Ford Fiesta ST 03.jpg

 

ST paket podrazumeva i aero body kit (izmenjeni branici, set pragova, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), Chrystaline Grey prednju masku, crvene ST oznake, alu točkove od 18 inča, modifikovano oslanjanje, sportski izduvni sistem sa dve izduvne cevi, jače kočnice, crvena kočiona klešta, Quaife blokadu diferencijala i sportsku unutrašnjost sa novim Performance edištima, sportskim pedalama i kožnim volanom sa zaravnjenim donjim delom.

 

218224-Ford Fiesta ST 02.jpg

 

Takođe, tu su između ostalog i ekran osetljiv na dodir, Apple CarPlay i AndroidAuto, a u ponudi su i brojni bezbednosni i sistemi asistencije vozaču (adaptivni tempomat, prepoznavanje saobraćajnih znakova, nadgledanje mrtvog ugla...).

 

218223-Ford Fiesta ST 01.jpg

 

Pod haubom Fieste ST je 1.5 trocilindrični turbo benzinac sa 200KS i 320 Nm (ranije 290 Nm), ubrzanje do 100 km/h traje 6.5 sekundi, a najveća brzina je 230 km/h. Za Fiestu ST je dostupna i upadljiva Mean Green zelena boja.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: 2022. Ford Fiesta

 

Fiesta je prošla kroz restajling koji joj je doneo ažurirani enterijer i dodatnu tehnologiju. I dalje ne postoji potpuno električna varijanta, ali na raspolaganju je par ''blagih'' hibridnih motora, sa opcijom sedmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom. Glavno pitanje je ipak - da li je sve to dovoljno dobro protiv potpuno nove Corse, koja joj je glavni rival na mnogim tržištima?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Ford Fiesta ST REVO

 

EcoBeast - kažu da je cilj bio da bude najbrža Fiesta ST na ovom YouTube kanalu...i, naravno da se onda mora proveriti njen 1.6 turbo-benzinac sada sa 330 konja (skoro duplo više od fabrike) na Autobanu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

km77youtubelogo.jpg km77.com: Ford Fiesta

 

Na testu ''severnog jelena'', sa ENG prevodom (nakon klika na CC):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će Ford Fiesta uspeti da preživi u Evropi?

 

Ford Fiesta 023.jpg

 

Priliv kineskih automobila i procvat SUV/krosovera, mogli bi da označe nestanak tradicionalnog B segmenta, zapretivši čak i bestselerima kao što je Ford Fiesta.

Sa sve ''zategnutijom'' ekološkom regulativom i elektrifikacijom koja je uzela maha, proizvođači automobila će se suočiti sa veoma teškim odlukama u narednih par godina. Oni će morati da odluče da li će zadržati aktuelne modele ili će napustiti poznate ''likove'' da bi se fokusirali na efikasnije električne automobile.

 

223685-ford fiesta 02.jpg

 

Bez sumnje, evropska filijala Forda će ovde imati nevolja u vezi s budućnošću Fieste, koja je bila najprodavaniji model ''plavog ovala'' u regionu decenijama. Ovaj mali automobil je na tržištu preko 40 godina, perioda tokom kojeg je postao glavni proizvod na evropskom tržištu, s više od 16 miliona prodatih jedinica.

Fordov model je evoluirao tokom godina postajući sve atraktivniji i konkurentniji. Kao takav, bio je sposoban da preživi mnoge krize, nadmašujući po prodaji konkurente kao što su VW Polo, Renault Clio ili Fiat Punto. Kada je evropsko automobilsko tržište izgubilo tlo pod nogama od 2011. do 2013. mnogi modeli iz B segmenta su završili svoj vek. To je bio slučaj sa Fiat Puntom, dugogodišnjim liderom, koji nije uspeo da dođe do četvrte generacije zbog sužene prodaje automobila iz B segmenta u Evropi.

 

218217-Ford Fiesta 01.jpg

 

Dakle, da li je moguće da bi Fiesta mogla da doživi Puntovu sudbinu?

Njeni izgledi, kada se pogleda kako se kotira B segment na Starom kontinentu, ne izgledaju ružičasto. Zapravo, poslednjih osam godina, ova kategorija automobila je izgubila više od pet poena tržišnog udela, a taj trend se nije zaustavio. Glavni razlog počiva u dolasku i popularnosti malih SUV/krosovera, a Ford nije izuzet iz toga. Ford je 2014. uveo EcoSport u Evropu i mada ovaj model inicijalno nije ispunio prodajne ciljeve, uspeo je da se pozicionira u B-SUV/krosover segmentu i uzme lep deo tržišnog kolača. Tokom 2017. registrovano je 63.000 jedinica EcoSporta u Evropi, u odnosu na 255.000 novih Fiesti. Godinu dana kasnije, Ford je prodao 113.000 primeraka malog krosovera i 271.000 hečbeka. U 2019. plasirano je 229.000 Fiesti i 123.000 EcoSporta, a u međuvremenu je još jedan B-SUV pristigao na tržište - Puma. Tokom 2020. pandemija i Puma načeli su popularnost Fieste. Njen prodajni opbim je pao za 32% na samo 156.000 jedinica. Prošle godine registrovano je 82.000 hečbeka naspram 134.000 primeraka Pume. Tržišni udeo prvonavedenog je pao sa 6.8% u 2020. na samo 3.9% 2021. dok je procenat krosovera povećan sa 6.4% na 6.6%.

 

Borbe unutar porodice

Danas Fiesta igra ne tako bitnu ulogu u B segmentu. Po podacima JATO Dynamicsa, u prvoj polovini ove godine, broj registracija ovog modela je nastavio da pada, i to za 49%. Očigledno je da je to značajno više u odnosu na prosečan pad u segmentu, koji iznosi 19%. U junu, Fiestu, automobil koji je dugi niz godina bio među prvih deset najprodavanijih evropskih modela, preteklo je devet konkurenata, a ona se sada nalazi na 58. mestu u ukupnom poretku. Aktuelna Fiesta je s nama od početka 2017. To znači da je model star već pet godina, tako da je za očekivati da egzistira u trenutnom formatu još 2-3 godine. Međutim, nije jasno da li će Ford nastaviti sa zadržavanjem svoje ikone u proizvodnji u obliku u kojem trenutno postoji. Znamo da je hečbek sa troje vrata ukinut, a Ford je nedavno objavio da više ne prima narudžbine za Fiestinu liniju. Vrlo je verovatno da bi prioritet mogao da bude na verziji u vidu elektrifikovanog krosovera i repozicioniranju ovog modela da bi se iskoristila tržišna potražnja za SUV/krosoverima.

 

Kakvu god odluku Ford bude doneo, za očekivati je da B segment i dalje pada u Evropi.

Regulativa čini automobile sve skupljim za proizvodnju, i to u vreme kada su potrošači poludeli za SUV/krosoverima. Pored toga, sve se dešava u vreme kada se kineski proizvođači pripremaju na svoje najkonkurentnije modele plasiraju na svetsko tržište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...