Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
allenp

Fiat Tempra 1.9 TD - misterij, višak ulja?

Recommended Posts

prije par mjeseci kupio auto i odmah sam primijetio na štapu da pokazuje višak ulja, ali kako je pokazivao puno previše, rekao sam si da je to zato jer se ulje razlije po štapu dok ga umočim tj da nekako ostane na cijevi i štap ga pokupi, neki je čudan štap, savitljiv i debeo.. rekoh da valjda ako je stari vlasnik normalno vozio, mogu i ja, i tako je bilo prešao sam par tisuća km bez problema, sad je došao interval zamjene, pogledao sam po manualu koliko ulja stane u tempru iz 1992. god, taj motor sa 66kw, piše 5.0 litara.

 

ok, kupio seleniu 10w40 TD ulje i ispustim staro, po mojoj procjeni toliko ga je i bilo, nisam mjerio ali rekao bih oko 4-5 litara da je isteklo starog ulja, na oko.

 

čak sam pustio par sati da se sve iscijedi i još sam kompresorom ispuhivao na štangicu da izađe i onaj mulj na kraju, tako da je još par deci više isteklo i ja sav sretan.

dok je bio tako prazan stavio sam iz zajebancije štap za provjeru razine ulja nazad i sve ok, par tragova, točkica ulja po njemu što je ostalo na cijevi, ostalo čisto... rekoh to je prazno do daske.

 

 

međutim, stavim sve nazad i nove filtere jasno, natočim 5 litara ulja, umočim štap, kad ono, ulje crno?! kako crno majku ti pa novo ulje sam stavio, vidio sam ga dok je ulazilo, nije crno.

 

i opet očitavam iznova i iznova preveliku razinu i to za jedno 3x preveliku razinu, kao da je 3x do maximuma ulje.

 

upalim svejedno auto, normalno radi, napravim probnu vožnju, sve normalno...ostavim ga da se ohladi, vratim se, provjeravam iznova i iznova, stalno očitava preveliku razinu ulja, a isto tako je i crno ulje koje je na štangici.

 

pa kako??!

 

gledam po čepu ulja i antifriza, nema majoneze, razina vode normalna, kako je i bila. mislim da ne miješa ulje i vodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda sipkica za merenje ulja nije od tog auta pa je drukcija visina podeoka za merenje ulja. Proveri jos negde za svaki slucaj koliko ulja ide u motor ali ja mislim da je ovo sto sam napisao.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sad sam par sati ostavio štap vani i ponovo ga umočio i pokazuje "samo" par mm iznad max, ne više 3x više.

ali ima na sebi jedno oštećenje pri vrhu od savijanja, možda je tu produžen za tih par mm pa krivo pokazuje, uglavno jel to taj origigi stap za taj auto?

 

cxcb3201.jpg
 
cxcb3200.jpg  cxcb3202.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lici kao da jeste. Ispusti nekih 0.5l za svaki slucaj pa proveri gde ce pokazati nivo ulja, inace, nemoj mnogo da verujes tim katalozima. Ja kada sam prvi put menjao ulje u mom Ducatu 1.9tdi, pogledam u prodavnici katalog za ulje i pise 5l. Kada sam ispustio i sipao novo, nije moglo da stane vise od nekih 3.5l.. I filteri za ulje se razlikuju, u neki staje vise a u neki manje ulja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pogledaj na trecoj slici prvi kolut "zavojnice", kao da se odvojio od ostatka, raširio, šta li. da nije radi toga razina preko max? pokušao sam ga stisnuti nazad ili nekako zavrnuti, ali ne ide nikamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sad sam istočio oko pola litre i palo je ispod razine max, ali je hladan motor pa sam tako i ostavio.

 

uglavnom ulje je crno skoro ko katran nakon samo 2 kilometra vožnje, kako to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prljav ti je motor iznutra, ostalo je i malo starog ulja po glavi i raznim coskovima i to ti je to. Kontrolisi ulje redovno i odtuavaj nivo tako kako je sada


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam isti takav problem sa meracom i nikada nije isto merenje nekada visak, nekada manjak i sve od merenja do merenja u roku od 2 minuta... a isto tako je slomljen merac pa ga zeza to... a sto se tice ulja sto je crno opustise ja vec pet godina radim taj posao i da vidim jednog dizela sa cistim uljem bice prvi, a na stotine sam zamenuo ulja, na najnovijem dizelu je crno ulje tako da se ne opterecuje sa tim.... (:

Share this post


Link to post
Share on other sites

proveri da ti nije karter udaren od dole i nabijen to moze da ti bude razlog viska ulja a to sto ti je uje crno je zbog toga sto si napravio jednu veliku gresku  a to je sto nisi uzeo sredstvo za ispiranje motora jer kao prvo ti neznas koja je marka ulja bila u njemu i da lije sintetika plou sintetika ili mineralno i ako ne napravis mulj imao si srece sledeci put kad kupis auto i menja ulje obavezno isperi motor pre sipanja novog ulja pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...