neshaoct 9590 Posted November 25, 2014 Tom Kristensen odlazi u penziju Vlasnik rekordnog broja trka ''24 sata Le Mana'' i jedan od najsvestranijih automobilista na svetu odlučio je da skine kacigu i rukavice i mesto u fabričkoj Audijevoj Le Man ekipi prepusti drugima. Poslednju trku u svojstvu profesionalnog vozača 47-godišnji Danac Tom Kristensen odradiće krajem ovog meseca na trci WEC šampionata u Sao Paulu u Brazilu. U kuloarima Formule 1 i WEC-a šuška se da bi na Kristensenovo mesto mogao da uskoči za sada još uvek McLarenov vozač Jenson Button. Podsećamo, njemu mnogi predviđaju skori odlazak iz Formule 1 uz verovatni transfer u neki od timova koje se takmiče u svetskom endurance šampionatu. Kristensen je u Audi stigao krajem 1999., na ''12 sati Sebringa'' beleži prvu Audijevu pobedu, a u junu iste godine (2000.) pobeđuje na Le Manu, na kome slavi i 2003., 2004. i 2005. te ponovo 2008. i 2013. godine. Ukupno je u Le Manu pobedio devet puta i najuspešniji je vozač u istoriji te slavne trke. Sedam od tih devet pobeda ostvario je u Audiju. Uspešan je bio i u američkom Le Man serijalu, kao i u DTM-u. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted June 11, 2015 25-minutni dokumentarac o 24 sata Le Mana Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted July 16, 2018 Svi pobednici trke 24 sata Le Mana 1 Desmo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted June 25, 2020 Ovo je jedina Škoda koja se trkala na 24 časa Le Mana Kraj juna je upisan u istoriju Škode: pre 70 godina kuća iz Mlade Boleslav zabeležila je svoje prvo i jedino učešće na 24 časa Le Mana. Posle Drugog svetskog rata Škoda je lansirala dva nova praktično istovetna modela zvanično nazvana 1101 i 1102, ali poznatija po imenu ''tudor'' (aluzija na dvoja vrata - engleski ''two door''). Motor je bio jedan, linijski četvorocilindraš od 1.089 kubnih centimetara, a snaga je preko četvorostepenog menjača prenošena na zadnje točkove. Robustan i za ono vreme moderno dizajniran auto dokazao je svoju pouzdanost u reli i dugoprugaškim nastupima. U 1948. je pobedio u klasi na 2.649 kilometara dugačkom Reliju Poljske, a dvostruku pobedu ostvario je na tlu Južne Amerike na Reliju Montevideo - Melo - Montevideo. Međutim, ''tudor'' se snalazio i na tradicionalnim pistama. Na trci 24 časa Spa učestvovala su tri primerka zatvorene karoserije i sa po četiri sedišta. Svaki od njih prešao je 1.972 kilometra i rezultat je bio trostruka pobeda u klasi. Da bi istakli svoj uspeh Čehoslovaci su pre karirane zastave pozvali sve automobile u boks kako bi ovi potom mogli da u formaciji prođu kroz cilj. Iz tako stečenog samopouzdanja rođen je još ambicozniji plan. Za 1949. Škoda je razvila posebnu trkačku varijantu na bazi ''tudora''. To je bio dvosed otvorenog kokpita sa međuosovinskim rastojanjem skraćenim za 400 milimetara i lakom aluminijumskom šasijom. Imao je takozvani ''ponton'' oblik, koji je podrazumevao ''utapanje'' blatobrana u ostatak karoserije, umesto njihovo isticanje u maniru predratnih automobila. Taj ''tudor'' debitovao je na Velikoj nagradi Čehoslovačke u Brnu, ali je cilj bio nastup na 24 časa Le Mana, što se i dogodilo 24. juna 1959. Ojačana verzija modela ''1101 sport'' našla se na glavnom pravcu 13.65 kilometara dugačke francuske piste, spremna za u ono vreme uobičajeni Le Man start. On je izvođen tako što su vozači stajali preko puta parkiranih automobila i na znak startera pretrčavali stazu, uskakali u kokpite, palili motore i kretali. Takav start je iz bezbednosnih razloga napušten tek 1970. Za volanom Škode #44 bili su Vaclav Bobek i Jaroslav Netušil. Ovaj auto imao je osnovnu težinu od samo 600 kilograma, mada je operativna iznosila 700 kg jer je podrazumevala i pune rezervoar goriva, ulje i sve tečnosti, kao i alate i rezervne delove korišćene tokom opravki u boksu. Posebno za Le Man međuosovinsko rastojanje je produženo na 2.150 milimetara, čime je poboljšana direkciona stabilnost. Srpasti ventilacioni otvori instalirani su pored glavnih farova i usmeravali su vazduh ka prednjim doboš kočnicama. Dodatni par farova pojačao je osvetljenje za časove noćnog trkanja. Ostatak vozila bio je u najvećoj meri zasnovan na standardnom ''tudoru'', posedovao je napajanje od 12 volti i dijagonalne Barum pneumatike. Nepromenjeni vodom hlađeni četvorocilindraš od 1.089 cc imao je malo povećan stepen kompresije (8.6:1) i Soleks karburator. Oslobađao je 50 KS pri 5.200 obrtaja što je bilo lepo povećanje u odnosu na produkcijskih 32 KS. Uz ondašnje uobičajeno gorivo sačinjeno od mešavine benzina, etanola i acetona, Škoda sport dostizala je maksimalnu brzinu od 140 km/h, uz potrošnju od 12 litara na 100 kilometara. Le Man debitanti Netušil i Bobek postigli su prosečnu brzinu od 126 km/h i dospeli su do drugog mesta u klasi do 1.1 litra koja je brojala 11 automobila (ukupno je u svim klasama startovalo 60 posada, što je bio ondašnji rekord). Ipak, nije im se dalo da trku završe: posle 13 sati takmičenja i 120 pređenih krugova, defekt motora eliminisao je Škodu. Puklo je koleno radilice i to nije bilo moguće opraviti na licu mesta. Škodi je to bilo jedno i jedino učešće na Le Manu u istoriji firme. U narednim godinama specijalni modeli fabrike iz Mlade Boleslav više nisu startovali na znamenitoj francuskoj trci, Česi kažu zbog komplikovane političke situacije. Primerak koji se pre sedam decenija takmičio na Le Manu danas je vlasništvo privatnog kolekcionara i potpuno je restaurisan. On je trebalo da izađe na stazu i bude prikazan javnosti početkom jula u čast okrugle godišnjice nastupa i 125. godina Škode, ali je bijenalni Le Man klasik za istorijska vozila na stazi Sart odložen za 2021. godinu zbog pandemije. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Desmo 429 Posted September 20, 2020 Od 2017 cini mi se, takmicarski 911 je vise cayman nego 911? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 10, 2020 Na prodaju Porsche 924 GTR koji je učestvovao na 24 sata Le Mana Trkački automobili iz osamdesetih godina prošlog veka su danas na ceni, a jedan od njih se prodaje na aukciji. Radi se o zaista posebnom automobilu, a to je Porsche 924 Carrera GTR, jedan od samo 19 proizvedenih primeraka. Automobil je dugo bio u skladištu jer nije vožen od ranih devedesetih, a sada traži novog vlasnika. Za razliku od praktično nekorišćenog GTR-a koji je prodat 2016. godine na uakciji, ovaj ima pedigre. Ima nekoliko ''ožiljaka iz borbe'', ali nije zapušten. Na trci 24 sata Le Mana je učestvovao 1982. godine, ali je nije završio zbog kvara na menjaču. Takođe, učestvovao je na trci 24 sata Daytone i drugim trkama sve do ''penzionisanja'' 1985. godine. Kolekcionar je GTR kupio 1988. godine i čuvao ga je sve do sada. Automobil je ponuđen na prodaju, većinom je u originalnom stanju, a od devedesetih se pojavljivao samo na izložbama. Pokreće ga 2,0 litarski motor koji razvija 375 KS. Uz automobil ide i mnogo rezervnih panela karoserije kao i set BBS felni. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 11, 2021 Kako izgleda ulična vožnja najlepšeg Lancia Le Mans trkačkog modela? Brus Kanepa poseduje veoma impresivnu kolekciju klasičnih trkačkih automobila i nedavno je odlučio da se provoza ulicama svojim retkim 1984. Lancia LC2 modelom. LC2 predstavlja model kreiran za World Sportscar Championship i Group C takmičenja, a iako možda nije toliko ikoničan u motosport krugovima kao pojedini drugi i nešto poznatiji Lancia automobili, on je jedna više nego impresivna kreacija i pravo čudo automobilskog inženjeringa sam po sebi. U to vreme Lancia je bila deo Fiat grupacije i više od svega joj je bio potreban motor za njen novi projekat, a njega je Ferrari obezbedio u vidu trolitarske V8 jedinice, koji je predstavljen u 308 GTBi QV seriji 1982. godine. Ova mašina je redizajnirana tako da je njen kapacitet spušten na 2.6 litara, i opremljena je sa dva KKK turbopunjača. Tokom 1984. godine regulatorna pravila omogućila su njegovo vraćanje na tri litre zapremine, što je popravilo pouzdanost i dodalo konjažu. LC2 modeli kao što je Kanepin primerak, stvaraju oko 840 konja pri 9.000 obrtaja, i 1.084 Nm obrtnog momenta na 4.800 obrtaja. Napravljeno je svega sedam primeraka Lancia LC2 autombila, koji su kompletirali 51 trku, zauzeli 13 pol pozicija i izašli tri puta kao pobednici. Detalji vezani za Lancia LC2 jedinicu koja se nalazi u vlasništvu Brusa Kanepa prilično su skromni, ali tokom snimka koji se nalazi ispod moguće je videti ga tokom vožnje prigradskim putevima, pre nego što izađe na autoput. Ovaj čovek je više nego rad da stisne papučicu gasa do poda u nekoliko prilika, oslobađajući sav bes moćne V8 jedinice: preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites