Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Seat Leon Cup Racer / Seat Leon Cupra

Recommended Posts

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT video: Test Seat Leon

 

Seat Leon je stigao na naše tržište donoseći duh Barselone na osnovu koju deli sa Golfom. Najveća novina je digitalizovana kabina. Nudiće izbor između pet verzija motora: benzinaca, dizelaša, blagih hibrida, plag-in hibrida i verzije na metan, a osnovna varijanta je ponuđena sa cenom manjom od 16.000 evra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test Seat Leon

 

Seat treba da bude kao španski Alfa Romeo, barem bi to voleli u VW grupaciji. Ali, to se uglavnom nije primilo dalje od prostorija kancelarija u kojima su sastanci marketing osoblja Seata.

Sve se svede na to da je ovo jeftiniji Golf sa malo više dizajna i sportskog osećaja. Međutim, to ne znači da ova nova četvrta generacija Leona nije dobra...već samo prosto da u marketingu Seata više vole da ga zovu onim što nije nego onim što jeste:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat Leon 1.5 TGI

 

seat-leon 2021 17.jpg

 

U gami novog Seatovog Leona se nalazi još jedna zanimljiva varijanta. U pitanju je Leon TGI, nova verzija ovog kompaktnog modela koja za pogon koristi i komprimovani prirodni gas (CNG).

Seat Leon TGI ima 1.5 motor sa 130KS i 200 Nm, standardno uparen sa 7-stepenim DSG menjačem, dok je pogon na prednje točkove.

 

seat-leon 2021 16.jpg

 

Kako se navodi u fabričkom saopštenju, Leon 1.5 TGI troši 3.7 kg CNG na 100 km, od 0 do 100 km/h ubrzava za 9.6 sekundi i može do maksimalnih 203 km/h.

 

seat-leon 2021 15.jpg

 

Automobil ima tri CNG rezervoara (ukupnog kapaciteta od 17.3 kg), a autonomija prilikom vožnje na CNG iznosi 450 km (po WLTP-u). Takođe, tu je i rezervoar za benzin od 9 litara koji dodatno produžava autonomiju. Leon 1.5 TGI je na početku dostupan kao hatchback sa petora vrata (u Nemačkoj sa Style opremom košta 29.000 evra), a kasnije u njegovu ponudu stižu i karavanski Leon Sport Tourer TGI, kao i 6-stepeni manuelni menjač.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: 2021. Seat Leon e-Hybrid

 

Ako je u okviru VW grupacije Golf GTE onaj sportski, a Octavia iV onaj praktični hibridni auto C segmenta, šta je ostalo Leonu da bude, imajući u vidu da je i ona na istoj platformi, sa istim osnovnim komponentama? Leon e-Hybrid je zato samo još jedan hibrid na tržištu koji obećava najbolji balans između performansi i troškova vožnje, i koji može oko 50 kilometara da pređe samo na struju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg CarBuyer: 2021. Seat Leon

 

U okviru C segmenta VW grupacije Leon treba da bude sredina svega - Audi A3/Golf/Octavia/Leon - sve je na istoj platformi, ista tehnologija, isti motori/menjači. Leon treba da bude prostran ali ne više od Škode, sportski ali ne više od sportskih varijanti Golfa, kvalitetan unutra ali nikako ni do nivoa Golfa, a kamoli Audija A3, i da bude jeftiniji...

U takvoj ''podeli karata'' mu ostaje dizajn...i na tu kartu Leon onda jako igra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat Leon 2.0 TSI 190 KS DSG

 

213970-seat leon 02.jpg

 

Seat nastavlja da širi svoju liniju modela Leon, i to novim benzinskim 2.0 TSI motorom snage 190 konja, koji je povezan sa 7-stepenim DSG menjačem. Seat je objavio da je njihova porodica modela Leon bogatija za još jedan novi motor. Raspon motora uključuje sledeće pogonske sklopove: benzinski (TSI), dizelski (TDI), blago-hibridni (eTSI), plug-in hibridni (e-HIBRID) i komprimovani prirodni plin (TGI), što je već samo po sebi izuzetno širok izbor. Kako piše Tportal.hr, sada je Leon dobio novi benzinski motor oznake 2.0 TSI 190 KS DSG koji je dostupan u obe verzije karoserije; kao hatchback sa 5 vrata i karavanski Sportstourer. Što se tiče kočionog sistema, Leon 2.0 TSI je opremljen 312x25 mm prednjim kočionim diskovima.

 

213971-seat leon 01.jpg

 

Ovaj novi benzinski motor uvodi nekoliko poboljšanja kako bi se ispunili najnoviji standardi emisije i efikasnost potrošnje goriva. Prvo, uvodi nove brizgaljke za direktno ubrizgavanje, koje zamenjuju prethodni sistem dvostrukog ubrizgavanja. Značajno poboljšanje zbog smanjenja trenja motora i integracija novog turbo sistema doprinose efikasnosti ove nove verzije Leona.

2.0 TSI 190KS, koji proizvodi 320 Nm obrtnog momenta pri 1.500-4.100 obrtaja, i DSG kombinacija znače da, iako Leon može do 100 km/h za samo 7.4 sekunde (Sportstourer: 7.6 s), on takođe efikasno pruža dinamiku vožnje. Na bazi zvaničnog WLTP testnog ciklusa, kombinovana potrošnja za verziju sa petoro vrata iznosi između 6.7-7.2 l/100 km (Sportstourer: 6.7-7.3 l/100 km), dok su emisije CO 2 između 151-164 g/km (Sportstourer: 151-165 g/km).

 

Proizvodnja Seat Leona 2.0 TSI 190 KS DSG sa pogonom na prednje točkove, dizajniranog i razvijenog u Barseloni, započela je u pogonima marke u Martorellu. Treba još reći da je novi 2.0 TSI motor od 190 KS dostupan i u SUV modelima Ateca i Tarraco, ali isključivo sa 4Drive pogonom na sva četiri točka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader: Cupra Leon

 

Ovo je novi Golf GTI...samo što nije.

Ovo je auto koji ustvari treba da pogledaju svi koji pomišljaju na Golf GTI. Svi oni bi možda trebalo da potraže Cupra Leon. Iako auto ima isti 2.0 TSI kao Golf GTI, i još gomila modela iz VW grupacije, ovde daje 300 konja (osnovni GTI ima samo 245KS):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

yesautouklogoyoutube.jpg YesAutoUK: 2021. Cupra Leon

 

Upoznajte novu Cupra Leon, a ne Seat Leon Cupru. Auto ima isti 2.0 turbo-benzinac sa 300KS/400Nm kao Golfu GTI Clubsport. Do stotke joj treba 5.7 sekundi.

Unutrašnjost je jednako smelo dizajnirana kao i spoljašnost, a tu je i 10-inčni centralni displej i par sportskih sedišta. Gepek joj je 380 litara, što je više nego kod Golfa GTI.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: 2021. Cupra Leon 300

 

Seatova, odnosno Cuprina verzija Golfa GTI Clubsport:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: 2021. Cupra Leon 300

 

Tipični hothatch stajling, napravljen na platformi Golfa ali ovde u varijanti sa produženim međuosovinskim rastojanjem kao kod Octavie. Dakle, na istoj platformi Golf (koji nije karavan) i Audi A3 su sa kraćim, a Leon i Octavia sa dužim međuosovinskim rastojanjem:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoanaliza.jpg AutoAnaliza: 2016. Seat Leon Cupra

 

Kažu da ima 500 konja i da je išao svih 325 km/h....pogon je i dalje samo napred:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carobsession.jpgCarObsession: Cupra Leon

 

Kao što biste očekivali od hothatch modela iz VAG grupacije, pod haubom je 2.0 četvorocilindrični turbo-benzinski motor (EA888), koji nudi 300KS (310KS za 4Drive Estate) i 400 Nm obrtnog momenta. Sva ova snaga ide na prednje točkove, ali tu je XDS da im pomogne oko trakcije preko vektorisanja obrtnog momenta kroz kočenje onog točka koji prokliza. Do stotke stiže za 5.3 sekunde, maksimalna brzina je 250 km/h, menjač je DSG sa 7 brzina.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

yesautouklogoyoutube.jpg YesAutoUK: 2021. Cupra Leon Estate

 

Ovakva 2.0 verzija Cupra Leon karavana uhvatiće stotku za 4.9 sekundi i istovremeno možda izazvati muku nekom od putnika pozadi. Šta više možete poželeti od porodičnog automobila? :D

Auto raspolaže sa 310 konja koji idu na sva 4 točka preko sedmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom (DSG). Ti podaci se skoro podudaraju sa (još uvek) aktuelnim Golfom R. Verovatno zato što se ispod svega toga i nalazi Golf 7.5 R sa malim umanjenjem performansi. Postoji i PHEV varijanta (plug-in hibrid), koja kombinuje 1.4 turbo-benzinski motor sa elektromotorom i baterijama, i nudi do 51 kilometar vožnje samo na struju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader: Cupra Leon Estate

 

Novi Cupra Leon karavan je rival Golfu R karavan. Oba su na istoj platformi, imaju pod haubom isti 2.0 turbo-benzinac sa 306 konja, trebaju im istih 4.9 sekundi do stotke, a ovakav Leon je jeftiniji.

Pa, mora da ima i nešto što nije kao kod Golfa R karavan?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wheelsaustraliayoutube.jpg Wheels: Cupra Leon vs Audi S3

 

Dan se sastaje sa Joe Achilles-om kako bi testirali dva uzbudljiva hothatch automobila koji se prave na istoj platformi, sa istim komponentama.

Cupra Leon ima 300 konja, S3 ima isti motor sa istih 300 konja, istih 400Nm...ali glavna razlika je što kod Cupre sva ta snaga ide samo na prednje točkove:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: Cupra Leon

 

Realno, u poslednjih 20-tak godina Seat Leon Cupra je bio jeftiniji način da se uđe u Golf GTI. Od prvog ''napucanog'' Leona koji je nosio oznaku Leon 20VT (ta se oznaka menja sa ''Cupra'' kasnije) je to bilo tako. Morao se podneti, istrpeti enterijer koji je bio znatno manje atraktivan, ali po načinu na koji se vozio najjači Leon bio je prilično identičan Golfu GTI. Isti motor i pogon, isti menjač - samo ste platili manje.

 

Ovih dana Leon je izašao iz te duge senke koju baca Golf GTI - tako je najavljena Cupra Leon. U teoriji, to je hothatch jednog novog automobilskog brenda - Cupra - koju je Seat 2018. osnovao za svoje sportske modele. U praksi, ovaj automobil ipak funkcioniše kao najjača i najskuplja varijanta Seata Leon, i može se imati sa 2.0 TSI motorom bez ili sa e-Hibrid PHEV verzijom.

Dakle, iako najavljen kao Cupra Leon, u praksi je ovo i dalje Leon Cupra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carobsession.jpg CarObsession: 2021. Cupra Leon VZ2

 

Da li bi ovo mogao biti najlepši hothatch koji se novcem trenutno može kupiti? Mnogi misle da je Cupra Leon upravo to...plus što pored lepote ima i moć. To je zahvaljujući 2.0 turbo-benzinskom motoru koji pravi 300KS/400Nm koji idu na prednje točkove putem 7-stepenog DSG-a. Cupra Leon može da ubrza do 100 km/h za 5.7 sekundi pre nego što dostigne elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 250 km/h. Cupra Leon je dostupan u tri nivoa opreme: VZ1, VZ2 i VZ3.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

evoyoutube.jpg EVO: Cupra Leon 300

 

Leon 300 je jedan od najmoćnijih modela u Cuprinoj trenutnoj ponudi, sa istim motorom od 300 konja kao i kod Golfa GTI Clubsport...ali za manje para:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

parkers.jpg Parkers: Cupra Leon karavan

 

Glavni problem ovog auta je što postoji isti takav u obliku Golfa R karavan, ili Octavie vRS karavan koji će manje para izgubiti tokom godina i samim tim su razumnija kupovina:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra Leon VZ Cup

 

cupra leon 04.jpg

 

Cupra na nemačkom tržištu sada nudi i specijalni Leon VZ Cup, i to u hečbek i karavan verzijama, kao i sa izborom između benzinske i plug-in hybrid varijante. Za Leon VZ Cup su predviđeni i 19-inčni Exclusive II alu točkovi sa akcentima u boji bakra, pragovi u boji tamnog aluminijuma, zadnji spojler od ugljeničnih vlakana, nova Supersport kožna sedišta (u crnoj ili petrol plavoj boji), kožni sportski volan sa šavovima u boji bakra, 10.25-inčni digitalni instrumenti i 10-inčni ekran infotainment sistema.

 

221989-cupra leon 03.jpg

 

U gami su 2.0 TSI benzinski motor sa 300KS i 1.4 e-Hybrid verzija sa 245KS (sa 7-stepenim DSG odnosno 6-stepenim DSG menjačem), u oba slučaja uz prednji pogon.

 

221990-cupra leon 02.jpg

 

Takođe, karavanski Leon Sportstourer VZ Cup je dostupan sa pogonom na sva četiri točka, uz jači motor sa 310 konja.

 

221991-cupra leon 01.jpg

 

Cupra Leon VZ Cup 2.0 TSI u hečbek izdanju na nemačkom tržištu košta 47.160 evra, a verzija 1.4 e-Hybrid od 46.670 evra. Najskuplji je Cupra Leon Sportstourer VZ Cup 2.0 TSI 4Drive sa cenom od 48.675 evra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Seat Leon Cupra

 

Nekad je bio sa 280KS/350Nm, dok sada njegov 2.0 turbo-benzinac daje 520KS/600Nm. Druga je mapa, drugi je turbo, usis, izduv, interkuleri...ali ono što je ostalo isto je pogon samo na prednjim točkovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: 2015. Seat Leon Cupra

 

520 konja na prednje točkove, pre svega zahvaljujući novom turbu, ali ima i drugih izmena. Spolja je faktički sve isto kao na fabričkoj verziji...nagoveštaj su samo prednje Toyo R888r polu-slikovi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovniautomobili.jpg PolovniAutomobili: 2009. Seat Leon Cupra

 

Španska divizija Volkswagen grupacije oduvek je bila sinonim za nešto ''oštrije'' automobile. Baš zbog toga - stari slogan Seata dugo je bio ''auto emocion''.

Pogledajte koliko emocija ima Seat Leon Cupra iz 2009. godine sa 240 konja ispod haube. Iako danas na kilometar satu ima preko 200.000 kilometara, španski ''lav'' se i dalje dobro drži i predstavlja jedan od zanimljivijih automobila za svakodnevnu upotrebu. Glavna zamerka je tvrdoća ogibljenja, što je sa druge strane neophodan preduslov ako želite precizno upravljanje, a ova Cupra je u tom smislu zaista dobra. Sportska sedišta čvrsto obuhvataju tela vozača i suvozača i doprinose sveukupnom sportskom utisku Leona:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: 2022. Cupra Leon

 

Kada Golf R izgubi pogon na svim točkovima i dobije drugačiji dizajn = Cupra Leon VZx sa 300 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...