Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500L hoće u Rusiju

Recommended Posts

91887-fiat%20500l%201.jpg

 

Očekujem da će Vlada Srbije uspeti da napravi dogovor o izvozu Fiata 500L na rusko tržište, što bi obezbedilo veći plan proizvodnje i otvaranje novih radnih mesta u kragujevačkoj fabrici, gde je trenutno zaposleno 3.050 radnika, rekao je generalni menadžer kompanije Fijat automobile Srbija Antonio Čezare Ferara prilikom pretprazničkog susreta sa novinarima. Svesni smo da Vlada radi na tome, ali da nailazi na veliki broj prepreka sa druge strane, dodao je on. O mogućnosti plasmana modela 500L na rusko tržište, u okviru Sporazuma o slobodnoj trgovini između Srbije i Rusije, u FAS-u razmišljaju još od početka ove godine. Menadžment je o tome u martu razgovarao sa premijerom Ivicom Dačićem i tadašnjim ministrom privrede i finansija Mlađanom Dinkićem, i to uoči njihove posete Moskvi.

 

''Rusko tržište po veličini slično je nemačkom, i jedno je od rastućih u svetu. Sa sadašnjom cenom Fiata 500L, od oko 15.000 evra, i carinom od 25 odsto, taj automobil bio bi skup, ali bez carine mogli bismo tamo da prodamo 10.000 do 20.000 vozila godišnje. Međutim, na Vladi Srbije je da o tome pregovara'', objasnio je Ferara posle razgovora sa vladinim zvaničnicima. Dačić je tada najavio da će to biti jedna od tema razgovora u Moskvi, ali je priznao da će to biti teško ostvariv plan jer Rusija nikome nije dozvolila bescarinski izvoz. To se potvrdilo i tokom razgovora sa Rusima, a domaća javnost je utešena informacijom da je predsednik Rusije Vladimir Putin obećao povoljne uslove za kontingent od oko 10.000 vozila iz Srbije.

 

Boljim poznavaocima ove problematike odmah je bilo jasno da se radilo o kurtoaznom obećanju, te da od bescarinskog izvoza srpskih automobila u Rusiju, barem u u 2013, neće biti ništa. Tako je i bilo - kragujevačka fabrika ove godine u Rusiji nije prodala nijedan automobil. Jedna od važnih brana za rusko tržište je i sam sporazum o slobodnoj trgovini. Naime, u Fiat 500L ugrađeno je čak 67 odsto delova i pozicija proizvedenih u Srbiji, tako da on ispunjava zahtev da najmanje polovina mora da bude domaćeg porekla. Ali sam sporazum sadrži i listu proizvoda na koje se ne primenjuje bescarisnki režim, a na njoj su, pored kamiona, autobusa, traktora, kompresora pamučnih tkanina, penušavih vina, određenih vrsta sireva i još nekih proizvoda - i putnički automobili. Rusija, na ovaj način, štiti svoju automobilsku industriju.

 

Ono što je u ovom trenutku moguće jeste bescarinski izvoz rezervnih delova i komponenti za prvu ugradnju iz fabrika Fiatovih dobavljača, lociranih u Kragujevcu i Srbiji. Sporazumom je predviđeno da delovi za automobile u Rusiju mogu da se izvoze bez carine, što otvara vrata kooperantima Fiata. Automobilska industrija je do 90-ih godina prošloga veka tesno sarađivala sa proizvođačima vozila u Rusiji i Poljskoj. Zastavine fabrike ''21. oktobar'' iz Kragujevca, ''5. septembar'' iz Surdulice, ''Utenzilija'' iz Beograda i još neke ruskom Avtovazu iz Toljatilja isporučivale su hladnjake, volane, delove od plastike, mikromotore za pokretanje brisača i još neke pozicije, dok je Zastava zauzvrat dobijala gotove Lade. Po istom principu poslovalo se i poljskim proizvođačima, odakle su u Zastavu stizali Polonezi i 126P, a godišnja razmena sa te dve zemlje dostizala je oko 30.000 automobila godišnje, koje je kragujevačka fabrika uračunavala u svoje bilanse.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam u Moskvi službeno bar 80 puta poslednjih 10 godina...

Za svo to vreme nikad nisam video Fiat na ulici - čak se i Dačija zove Renault. Ima dosta Fordova, Mazdi - od jeftinijih brendova. Od skupljih - granica nema - imao sam čast da vozim Bentley (od 0 do 100 za manje od 4 sec)

Znači, biće Fiat-a al da stavi značku Mercedesa ili sl.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rusko tržište još daleko za Fiat

 

fiat%20500l%20mj%20111.jpg

 

Kako prenosi list Danas, nakon novog obećanja ruskog predsednika Vladimira Putina srpskim zvaničnicima da će dozvoliti da se ''neke kvote'' kragujevačkog 500L bez carina izvoze na tržište Ruske Federacije, nema nikakvih detalja o tom poslovnom aranžmanu. Naime, još nije poznato o kojim je kvotama reč, ni o tome kad bi obećani bescarinski izvoz 500L u Rusiju mogao da krene, nepoznanica je i kako bi se kragujevački ''veliki fića'' prodavao na ruskom tržištu, ali ni to da li je Putin bezuslovno prihvatio bescarinski eksport srpskih automobila u svoju zemlju, ili ga je, pak, kako se sve glasnije spekuliše, uslovio zahtevom da se i ruska vozila pod istim uslovima, dakle, bez carina, uvoze u Srbiju.

Podsetimo da je Putin u aprilu prošle godine, kad je o mogućnosti bescarinskog izvoza Fiata 500L na rusko tržište prvi put razgovarao sa srpskim zvaničnicima, bio mnogo eksplicitniji, te da je tadašnjem premijeru Ivici Dačiću i nekadašnjem ministru ekonomije Mlađanu Dinkiću obećao bescarinski plasman kontingenta od 10.000 vozila do kraja 2013. godine. To obećanje koje nije ispunio, Putin je prilikom posete Beogradu ''zatrpao'' novim, još neodređenijim predlogom.

 

Zato se u javnosti i dalje spekuliše prošlogodišnjim planovima, ali se ipak ne zna da li je broj od 10.000 automobila jednokratni poslovni aranžman ili, eventualno, godišnja kvota, što bi za kragujevačku fabriku i Srbiju bilo daleko povoljnije. Ali, ni u tom slučaju nije poznato posredstvom koje, to jest čije prodajno-servisne mreže bi se u Rusiji prodavali 500L, kao i rezervni delovi za njega i po kojoj ceni. Pretpostavlja se da bi, bez izvoznih dažbina, mogao da košta oko 13.500 evra, koliko košta i u evropskim zemljama. Pitanje je, međutim, kako bi ga prihvatilo tržište na kome prodaja novih automobila nekoliko godina unazad beleži drastičan pad. Da li je, onda, i zbog toga Putin, kako se nezvanično čuje, povlašćeni plasman srpskih 500L na ruskom tržištu uslovio bescarinskim izvozom ruskih vozila u Srbiju. To znači da bi se kod nas uskoro mogao pojaviti novi model Lade, koji bi se bez carinskih dažbina prodavao za nekih 6.000 evra, što bi dodatno ugrozilo uvoznike svih ostalih marki automobila (osim donekle Dacie), koji ionako tavore na ivici opstanka.

Da li je, kako to već preporučuju pojedini poznavaoci ove problematike, najbolje što brže zaboraviti i novo Putinovo obećanje o bescarinskom izvozu Fiata 500L u Rusiju, videće se uskoro. U ovim krugovima ponavljaju da je kragujevačkoj fabrici, čiji kapaciteti omogućavaju dupliranje sadašnje proizvodnje, pre svega potreban još jedan model automobila.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

samo da nije ucenjen... a mozda je to i ugovorna obaveza koja nije ispunjena, zato taj pritisak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se vozi Reno nema nijednog razloga da se ne vozi Fiat.

 

Vozi se Logan ali umesto Dacia ima Reno znak, a sad ga prave i kao Lada Largus i vozi se Thalia i Megan sa produzenim gepekom, to se valjda iz Turske uvozi, to je masovno, a redji su ovo ostali Renoi kao kod nas

Bio sam u Moskvi službeno bar 80 puta poslednjih 10 godina...

Za svo to vreme nikad nisam video Fiat na ulici 

 

Ja sam vidjao u komsiluku gde sam ziveo jedan GP, a i jednom sam se vozio u "taxiju" Fiat Albea, gledao sam oglase kod njih, u Moskvi su bas retki modeli poput Stila, Punta ili Pande.

 

Skoro sam pricao sa bratom i kaze da se Freemont dosta vozi i cesto se vidja 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault je kupio deo akcija Lade i sigurno ima odlične uslove za prodaju tj domaći proizvod.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bescarinski izvoz Fiata 500L u Rusiju već naredne godine?

 

86127-fiat%20500l%20kg.jpg

 

Nakon nedavnih susreta sa premijerom Aleksandrom Vučićem i njegovim saradnicima, menadžment Fiat automobila Srbija (FAS) očekuje da će ruski predsednik Vladimir Putin ipak održati obećanje o bescarinskom izvozu ''nekih kvota'' domaćih vozila na tržište Rusije, saznaje list Danas. Prema nezvaničnim informacijama, veruje se da će biti odobren povlašćen status za izvoz kontingenta od 10.000 automobila Fiat 500L na rusko tržište. Srpska i ruska strana, tvrde naši izvori, rade na realizaciji načelnog dogovora sa Putinom, što znači da pored najavljene kvote, treba da se definiše i prodajna cena modela 500L u Rusiji, zatim posredstvom čije prodajno-servisne mreže bi se to vozilo i rezervni delovi za njega prodavali na ruskom tržištu kao i početak i rok trajanja tog poslovnog aranžmana.

Mada bi u FAS-u, kao i u Vladi Srbije, voleli da se, u ovom slučaju, radi o dugoročnom bescarinskom izvozu utvrđene godišnje kvote, verovatnija opcija je da će to biti jednokratni posao koji bi mogao da krene početkom ili tokom naredne godine. U FAS-u je, od početka godine do sada, prema dostupnim podacima, proizvedeno i prodajno-servisnim kućama u Evropi i Severnoj Americi (SAD i Kanada) isporučeno više od 100.000 vozila. Vrednost izvoza Fiata 500L za devet ovogodišnjih meseci uveliko je premašila milijardu dolara, te je FAS i u 2014. ubedljivo prvi na listi najvećih srpskih izvoznika.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusija spremna da uvozi srpski Fiat bez carine

 

fiat%20500l%20334.jpg

 
Kako prenosi Beta, Rusija je spremna da ''udovolji zahtevu'' Beograda da uvozi bez carine automobile Fiat u okviru tarifne kvote. To piše moskovski dnevnik Komersant, pozivajući se na izvore u ruskom Ministarstvu ekonomije. To pitanje će, prema pisanju lista, biti razmotreno na narednoj sednici Saveta Evroazijske ekonomske komisije, 15. aprila, kako bi bilo usaglašeno u okviru Carinske unije. Kvote će biti uzajamne, a spisak ruskih proizvoda uradiće Ministarstvo za industriju i trgovinu. U tom ministarstvu nisu međutim objasnili koji proizvođači žele da učestvuju u bescarinskom izvozu u Srbiju. Komersant navodi da je tokom pregovora 2013. godine bilo reči o 10.000 automobila. List navodi da će tako, posle nekoliko neuspešnih pokušaja da u Rusiji počne proizvodnja automobila Fiat, ti automobili ipak stići na rusko tržište - preko Srbije.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odluka o bescarinskom uvozu Fiata 500L u Rusiju ne pre maja

 

84698-Fiat%20500L%201.jpg

 
Kako prenosi Tanjug, bescarinski uvoz kragujevačkog Fiata 500L u Rusiju i zemlje carinskog saveza biće predmet razmatranja tek krajem aprila ili početkom maja, iako se očekivalo da Savet Evroazijske ekonomske komisije o tome odlučuje danas. Razmatranje izveštaja koji priprema Ministarstvo industrije i trgovine Ruske Federacije ''odloženo je za kraj aprila ili početak maja'' iz tehničkih razloga, izjavio je za rusko glasilo Sputnjik, načelnik pres-službe Evroazijske ekonomske komisije Valerij Petrov. ''Pritom, razmatranje referata ne znači da će odluka (o isporukama) biti doneta istog dana, odluka može biti preliminarna'', precizirao je Petrov.
 
Savet Evroazijske ekonomske komisije je, kako je u izjavi za Tanjug ranije najavio šef Trgovinskog predstavništva Ruske Federacije u Srbiji, Andrej Hripunov, trebalo danas da razmatra pitanje bescarinskog uvoza vozila Fiata 500L, koja se proizvode u Kragujevcu. Hripunov je početkom aprila rekao da bi bescarinski izvoz Fiatovih vozila iz Kragujevca u Rusiju mogao početi već u prvoj polovini ove godine, ako se do tada obave sve neophodne procedure i pregovori. ''Rusija je spremna i završila je sve neophodne procedure za bescarinski uvoz automobila Fiat koji se proizvodi u Srbiji, ali je neophodno da se sve usaglasi sa ostalim zemljama članicama Evroazijske ekonomske unije-Belorusijom i Kazahstanom, jer Rusija ne može jednostrano da donese takvu odluku'', rekao je on. Rusija je stavila to pitanje na dnevni red sednice Saveta Evroazijske ekonomske komisije 15. aprila, naveo je Hripunov i najavio da će, ako ta odluka bude pozitivna, potom biti formirani pregovarački timovi koji će se baviti detaljnijim pitanjima izvoza automobila.
 
On je precizirao da se radi o uzajamnoj kvoti za izvoz automobila Fiat iz Srbije u Rusiju, uz istovremeno odobrenje bescarinskog uvoza nekih automobila ruskih proizvodjača u Srbiju. Hripunov je naglasio da se još ne zna o kolikoj kvoti automobila je reč i da će to pitanje rešavati stručnjaci dve zemlje, ali je ocenio da bi za početak moglo se radi o minimum 5.000 ''fića'', s tim što bi, ako prva kvota bude dobro prošla, mogla da se dogovori i druga kvota. ''Najvažnije je da se napravi prvi korak, jer se radi o uzajamno korisnoj saradnji,'' poručio je Hripunov.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fića i ne želi u Rusiju, ali ga gura politika

 

Molba srpskih vlasti da Rusija dozvoli bescarinski uvoz automobila više je stvar dnevne politike, nego interes kragujevačke fabrike

 

122221918655dca5777d0c5060021566_w640.jp

 

Nakon tronedeljnog kolektivnog godišnjeg odmora, "feragosta", koji se praktikuje u svim Fijatovim fabrikama širom sveta, i u kompaniji FIAT Krajsler automobili Srbija, u Kragujevcu, u punom kapacitetu nastavljena je proizvodnja svih verzija modela "fiat 500L". To znači da se u kragujevačkim pogonima ponovo radi danonoćno, u tri smene, tokom kojih sa proizvodnih linija uobičajeno silazi od 600 do 650 gotovih automobila dnevno.

U toj fabrici, koja je, do "feragosta", uz povremene zastoje, uzrokovane situacijom na evropskim i američkom automobilskom tržištu, proizvela i prodala nešto više od 60.000 vozila, za naš list kažu da nema najava da će u dogledno vreme, nadaju se do kraja godine, biti novih prekida proizvodnje. Ukoliko ih ipak bude, veruju da će to biti u meri koja neće ugroziti realizaciju ovogodišnjeg plana proizvodnje od preko 100.000 "velikih fića". Tim pre što tolika proizvodnja, koja je na nivou one iz 2014., u narednim mesecima obezbeđuje gotovo optimalni radni angažman ovdašnjih "automobildžija", a kojima ja vrlo bitno da imaju što manje radnih zastoja, jer tokom iznuđenih prekida proizvodnje primanju za 35 odsto umanjene zarade.
U javnosti je minulih dana iznova otvoreno i pitanje vezano za mogućnost bescarinskog izvoza "fiata 500L" u Rusiju, koji domaći zvaničnici i predsednik Rusije Vladimir Putin najavljuju još od aprila 2013. ali po svemu sudeći, do toga u dogledno vreme neće doći. Posao je na sve dužem štapu, pošto izvoznu dozvolu moraju da odobre i Belorusija, Kazahstan i Jermenija, koje sa Rusima čine Evroazijsku ekonomsku uniju. Eventualno odbijanje jednog od partnera te unije, Rusima može da služi kao zgodan izgovor da na duži rok odbace proširenje Sporazuma o slobodnoj trgovini.

Osnovni razlog za odbijanje srpske molbe koja je više u funkciji dnevne politike, nego što je interes kragujevačke fabrike, je teška ekonomska situacija u Rusiji, koja beleži rekordni pad proizvodnje i prodaje putničkih i drugih motornih vozila. Kriza u ruskoj automobilskoj industriji koju, pored domaćih proizvođača, čine i Dženeral Motors, Reno, Folksvagen i druge vodeće svetske kompanije, očito je tolika da Rusi više ne pominju ni famozne kontraisporuke, odnosno uzajamne kvote (mi njima 5.000 "fića", oni nama isto toliko"lada", na primer). Ali, čak i da Rusi i njihovi partneri u Evroazijskoj ekonomskoj uniji u dogledno vreme i prihvate da srpski automobili imaju povlašćeni status na ruskom, eventualno i tržištima ostalih zemalja te zajednice, nejasno je ko bi, gde i po kojim cenama prodavao "fiat 500L" i rezervne delove u tom regionu.

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500L od maja bez carine ide u Rusiju, a Lade u Srbiji jeftinije za 10 posto

 

91887-fiat%20500l%201.jpg

 

Fiat 500L od maja ide u Rusiju - bez carine, saznaju Novosti. Automobile iz kragujevačke fabrike bez graničnih taksi naša zemlja će moći da izveze i na tržište Evroazijske ekonomske unije, odnosno, osim Ruske Federacije, i na tržišta Belorusije i Kazahstana. S obzirom na to da je trgovina dvosmerna ulica, i vozila iz njihovih fabrika će u Srbiju stizati po istim uslovima. Pa se može očekivati i da će Lada na našem tržištu biti jeftinija za deset odsto. Ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Čepurin upoznao premijera Srbije Aleksandra Vučića sa pozitivnim pomakom u bescarinskom izvozu Fiatovih vozila proizvedenih u Srbiji na tržište Evroazijske ekonomske unije. Čepurin je preneo informaciju da je pre nekoliko dana prihvaćen predlog o pokretanju procesa unifikacije trgovinskog režima između zemalja Evroazijske ekonomske unije i Srbije, koji bi trebalo da bude konačno usvojen u maju ove godine.

 

- To će omogućiti delovanje radnih grupa Srbije i Unije po pitanju Fiata i po drugim tačkama uzajamne trgovine - naglašava se u saopštenju Vlade Srbije. Bescarinski izvoz Fiata 500L u Rusiju svakako je vest koja je obradovala sve zaposlene u kompaniji ''Fiat-Krajsler automobili Srbija'', ali zasada niko od čelnika kragujevačke fabrike nije hteo da da nikakvu izjavu. ''Trenutno nemamo nikakav komentar'' - rečeno nam je u pres službi ''FCA Srbija''. ''Zvanično saopštenje, naš stav, daćemo uskoro''.

Uvoznici Lade u Srbiju kažu da sa pažnjom prate kako će se sve što je najavljeno i realizovati. ''Naravno da smo upoznati sa svim pitanjima u vezi sa ovom problematikom. Svaka odluka koja pospešuje trgovinsku razmenu je pozitivna. Ipak, do početka primene sporazuma proteći će bar nekoliko meseci'' - kažu čelnici kompanije Rusauto iz Beograda. Odluka Rusije da uveze bescarinski Fiat 500L bi značila da će i ruska vozila moći da se prodaju na našem tržištu bez carine! ''To je sjajna vest'' - kaže Milan Vukasović, direktor Verano motologistika, uvoznika GAZ-ovih vozila za Srbiju, i predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila. ''Pre svega je dobro za Srbiju, fabriku u Kragujevcu, a naravno pojeftiniće i ruska vozila koja mi uvozimo.'' Milan Vukasović objašnjava da bi vozila iz Rusije bila jeftinija jer bi bila ukinuta carina od 12.5 odsto na automobile i 10 odsto na komercijalni program (laka privredna vozila, kamioni, autobusi...). ''To bi bilo izuzetno značajno za našu privredu koja vapi za jeftinijim a robustnim, izdržljivim vozilima komercijalnog programa.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pala i poslednja barijera za izvoz Fiata u evroazijski region

 

fiat%20500l%20usa%205011.jpg

 

Ministar privrede Goran Knežević izjavio je da je pala i poslednja barijera za bescarinski izvoz Fiata u Evroazijski region, jer je kazahstanski ministar nacionalne ekonomije Kuandik Bišimbajev na sastanku obećao da će ta zemlja dati svoj glas za to na sledećem Savetu Evroazijske ekonomske unije. Knežević je rekao novinarima, nakon prvog zasedanja Međuvladine komisije srpsko-kazahstanske komisije za trgovinsko ekonomsku saradnju održanom u Palati Srbija, da što se tiče srpske strane, sve je po tom pitanju rešeno odavno. ''Čekali smo da sve barijere padnu, a ministar Bišimbajev je obećao da će se Kazahstan savetu Evroazijske unije zalagati za to. Kad se na Savetu donese odluka, onda ostaju samo tehnički razlozi i uslovi. Ali, mislim da je poslednja barijera pala i da je omogućen izvoz Fiata u ove zemlje'', rekao je Knežević.

Na komentar novinara da je baš ta zemlja do sada bila protiv bescarinskog uvoza Fiata, štiteći svoju proizvodnju, Bišimbajev je rekao da im Fiat nije direktna konkurencija. ''U poslednje vreme mi u Kazahstanu beležimo rast automobilske industrije i proizvodnje, ali nakon obraćanja srpske strane razmotrili smo njihov zahtev. Vaši automobili nisu direktna konkurencija našoj proizvodnji, pa smo doneli takvu odluku da podržimo slobodan izvoz, odnosno uvoz u naš region'', rekao je on. Prema njegovim rečima, pošto se konačna odluka donosi na zasedanju Evroazijske komisije, Kazahstan će na tom zasedanju podržati ovakav predlog.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sporazum o izvozu Fiata do novembra

 

fiat%20500l%20bar.jpg

 

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić izjavio je da sporazum o izvozu srpskog Fiata na tržište Evroazijske unije očekuje do novembra. Ljajić je za RTS rekao da je ''zeleno svetlo'' Kazahstana za bescarinski izvoz fiatovih automobila u Evroazijsku uniju dobar znak za automobilsku industriju u Srbiji, ali i privredu uopšte. On smatra da je važna prepreka otklonjena tom odlukom Kazahstana, te da sada sledi formalno pravni proces, procedura zaključivanja sporazuma o slobodnoj trgovini Srbije sa pet zemalja članica Evroazijske ekonomske unije. ''Očekujemo nacrt tog sporazuma. Nakon toga sledi formiranje pregovaračkog tima sa njihove strane i početak usaglašavanja teksta tog sporazuma'', rekao je Ljajić gostujući na RTS. Prema njegovim rečima, sledi zaključivanje unificiranog sporazuma, a cilj je da se zadrži nivo liberalizacije i da se proširi na nove prozvode kao što su Fiat, šećer, vino, živinsko meso, duvan. ''Dvostruko je važno da imamo ovakav sporazum. Retka je zemlja koja će imati sporazum sa EU, tržište od 500 miliona ljudi i sa pet zemalja Rusija, Belorusija, Kazahstan, Kirgizija, Jermenija, tržište sa više od 170 miliona ljudi'', naglasio je Ljajić.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusi zaboravili na obećanje o bescarinskom uvozu Fiata 500L

 

fiat%20500l%20bar.jpg

 

Od početka godine, kompanija Fiat-Krajsler automobili Srbija radi bez zastoja, što znači da se proizvodnja Fiata 500L stabilizovala i da iz fabrike izlazi oko 450 vozila dnevno. To mogu da potvrde i Kragujevčani, koji svakodnevno ''ispraćaju'' kompozicije vagona sa automobilima iz FCA Srbija. Automobili se Zastavinom (sada Fiatovom) prugom, koja iz Beograda, preko Lapova, Kragujevca i Kraljeva, vodi prema Kosovu, ali (in)direktno i prema zapadnoj Srbiji i Crnoj Gori, transportuju do Luke Bar, a potom do neke od italijanskih luka, odakle se distribuiraju na evropska i severnoamerička tržišta. Ali, još uvek ne i na rusko i ostala tržišta Evro-azijske ekonomske unije koju čine Belorusija, Kazahstan, Jermenija i Kirgizija. A sudeći prema obećanjima, pre svega ruskih, zvaničnika Fiat 500L trebalo je da ima povlašćeni status na tim tržištima, odnosno da se prodaje bez naplate carinskih dažbina.

Kragujevački ''veliki fića'', na rusko i ostala evroazisjka tržišta, nije stigao, najpre zato što predsednik Ruske Federacije Vladimir Putin nije ispunio, dva puta dato, obećanje da će dozvoliti da se jedan kontingent od 5.000 do 10.000 Fiatovih automobola, bez carine, uveze u Rusiju. Kako stvari stoje do zastoja je izgleda, došlo i u pregovorima o proširenju Sporazuma o slobodnoj trgovini sa Rusujom i drugim zemljama EEU, što bi, kod je o izvozu automobila reč, podrazumevalo tzv. uzajamne kvote, odnosno bescarinski plasaman istog broja ruskih automobila (gotovo izvesno Lada) u Srbiji. Iako je iz Vlade Srbije, zvanično najavljivano da će, 30. seprembra započeti a pregovori o proširenju Slobodne trgovine biti okončani sredinom decembra 2016, dva meseca docnije, iz Beograda i Moskve nema nikakvih, čak ni nezvaničnih informacija o sudbini tog aranžmana. Da li će se neko od zvaničnika u Beogradu, ili Moskvi oglasiti sa objašnjenjem zbog čega je došlo - teško je reći. Pre bi se moglo konstatonati da o tome ''mudro ćute'' ne samo premijer Aleksandar Vučić, već i ministri (spoljnih poslova) Ivica Dačić, te finansija Dušan Vujović i trgovine Rasim LJajić.

 

Javnosti je, tako, ostavljeno da pretpostavlja da su ti pregovori negde ''zapeli''. Možda baš kod uzajamnog bescarinskog plasmana automobila, kragujevačkog Fiata 500L na rusko i ruskih vozila (gotovo izvesno Lade) na srpsko tržište. I mada je reč o poslovnom aranžmanu štetnom po Srbiju (procenjuje se da bi jeftine Lade ugušile neveliko domaće tržište), spekuliše se da bi povlašćenoj prodaji Lada mogla da se usprotivi jedna ruska kompanija - AvtoVAZ koja, inače, nije u većinskom vlasništvu države Rusije, već francusko-japanskog konzorcijuma Reno-Nisan. Reno, prema (ne)zvaničnim informacijama ne bi blagonaklono gledao na povlašćeni status jeftinih Lada na srpskom tržištu, jer bi to ugrozilo plasman ostalih modela te kompanije u Srbiji. Ipak, pre će biti da je reč o špekulacijama, i da više odgovara istini pretpostavka da Rusi ne žele da dozvole bescarinski plasman bilo čijih (pa ni srpskih) automobila na njihovo tržištu.

 

Kako bilo, maratonski pregovori, koji su se do sada, uglavnom, svodili na ''moljakanja'' srpskih zvaničnika da nam se dozvoli povlašćeni status kad je reč o izvozu modela Fiat 500L na rusko i ostala evroazijska tržišta. Podsetimo, ti pregovori su počeli još u aprilu 2013. godine ali niko ne želi da potvrdi da li se nastavljaju, ili su, pak, okončani - i to bez dogovora. Ako je suditi prema reakcijama, bolje rečeno ćutanju premijera i nadležnih u Vladi Srbije, ovo drugo bi moglo da bude izvesnije. Ali, ma šta da je u pitanju srpska javnost, a pre svih zaposleni u Fiatovoj fabrici u Kragujevcu imaju pravo da dobiju konkretan odgovor. Na osnovu ranijih informacija, i pre svega obećanja Vladimira Putina, kragujevački ''veliki fića'' trebalo je da se nađe najpre na ruskom, a docnije i na ostalim tržištima bivših sovjetskih republika do kraja 2013. Rok je prolongiran na 2014, a zatim na 2015, pa za kraj maja 2016. godine... Ako je i od ''braće Rusa'', mnogo je.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljajić: Fiat još u tehničkim pregovorima

 

fiat%20500l%203444.jpg

 

Iako je proteklo više od tri godine od prve najave mogućeg bescarinskog izvoza Fiata 500L na rusko a potom i na ostala tržišta Evroazijskog ekonomskog saveza, još nijedan automobil proizveden u kragujevačkoj fabrici nije pod tim uslovima izvezen. Sve vreme u opticaju su razni datumi, pa se spekulisalo da će prvi kontingent već krajem 2013. krenuti put Moskve, potom je rok prolongiran na 2014, a zatim na 2015, pa za kraj maja 2016. godine... ''Najprecizniji'' je u tome bio sam premijer Aleksandar Vučić, koji je uoči prošlogodišnje posete sedištu Fiat Krajsler grupe u Torinu, dao intervju italijanskoj agenciji ANSA i najavio da će ''do kraja godine izvesti u Rusiju prvi kontingent od 10.000 novih modela Fiat 500L, proizvedenih u fabrici u Kragujevcu''. Dodao je i da ''tu kvotu smatramo samo početkom i nadamo se da ćemo je povećati''.

 

Međutim, potpredsednik vlade i ministar spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Rasim Ljajić, inače resorno direktno uključen u pregovore oko izmena Sporazuma o slobodnoj trgovini sa EES-om, tvrdi da rokovi nikada nisu precizirani, podseća i da je najpre bilo potrebno da se donese politička odluka, da se slože Rusija, Belorusija, Kazahstan i Jermenija. Taj segment je postignut, nakon čega su usledili tehnički razgovori. ''Mi pregovaramo o više proizvoda kojima bi trebalo dopuniti listu za bescarinski izvoz na tržišta EES-a. Osim Fiata 500L, to su i šećer, cigarete, različite vrste sireva, meso... Usaglašavanja su dugotrajna, jer su neke od tih zemalja i same značajni proizvođači te robe. Kazahstan je, na primer dugo stopirao stavljanje Fiatovih automobila na spisak jer ima svoju autoindustriju kojoj ne ide baš dobro, ali je nakon direktnih kontakata sa srpskim zvaničnicima konačno pristao da se i to uvrsti u pregovore'' - kaže LJajić za Danas. On naglašava da je stalno upozoravao na oprez sa rokovima i obećanjima, jer je reč o kompleksnim i dugotrajnim pregovorima u kojima svaka od strana mora da pronađe svoj interes. ''Do sada su održane dve runde razgovora, treća je dogovorena u martu ove godine, kada će se nastaviti sa utvrđivanjem tehničkih detalja oko uslova povlašćenog izvoza domaće robe. Kada je Fiatov automobil u pitanju, još je nepoznato da li će tu biti zahtevan reciprocitet ili ne'' - ističe on i dodaje da se u režimu slobodne trgovine sa Rusijom i zemljama EES-a nalazi 99 srpskih proizvoda, dok razgovori o proširenju tog spiska, praktično o izmenama celokupnog Sporazuma o slobodnoj trgovini ne idu lako, jer svaka od tih zemalja ima obavezu da zaštiti svoju proizvodnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još postoji ruska nada za Fiat 500L

 

fiat 500l g.jpg

 

Rusko tržište, ogromnog potencijala, predstavlja i veliku izvoznu šansu za srpsku privredu, a još uvek postoji realna šansa da se, bez carine, na ovom ogromnom prostoru plasira i Fiat 500L, automobil koji se proizvodi u Kragujevcu. ''Razgovori o ukidanju carina na uvoz automobila, i to na bazi reciprociteta, i dalje se vode, nisu prekinuti'' - potvrđuje za ''Novosti'' Njegova ekselencija ambasador Rusije u Beogradu Aleksandar Vasiljevič Čepurin. ''Ti razgovori se vode na državnom nivou, što samo pokazuje veliku zainteresovanost obeju strana.'' On je u prostorijama ''Rusauta'', zastupnika Lade za Srbiju, juče uručio ključeve Lade Nive, dar gubernatora samarske oblasti Rusije Dmitrija Azarova, kapitenu naše fudbalske reprezentacije Aleksandru Kolarovu za prvi postignuti gol na novosagrađenom stadionu ''Samara arena'', 17. juna na meču protiv Kostarike (1:0 za Srbiju).

 

''Lada Niva se pravi od 1972. godine i jedno je od najdugovečnijih vozila na tržištu. U Ladi se već prave novi modeli koji će biti veoma interesantni i za evropsko i za srpsko tržište'' - kaže Ambasador Čepurin. ''Mi bismo svakako voleli da iskoristimo veze, znanje i jednih i drugih i da pravimo i nešto zajedničko vezano za auto-industriju. Delove za vozila, na primer. A i plasman Lada na srpsko tržište, bez carina, bio bi znatno uspešniji.'' Ranije je spekulisalo da bi Rusija, ukoliko do dogovora dođe mogla da plasira i do 10.000 Fiata 500L bez carine na svoje tržište. Jasno je da bi to dovelo do ukidanja carina i na ruska vozila u Srbiji, koja sada iznosi 12.5 odsto pa su Lade u znatno nepovoljnijem položaju od evropskih rivala na našem tržištu. Lada je, uprkos carinskim, otežavajućim okolnostima, uspela da plasira na našem tržištu, u prvih šest meseci ove godine 311 automobila što je s obzirom na ukupnu prodaju i rivale, vrlo dobar rezultat. Sa druge strane prodaja Fiata u Rusiji je zanemarljiva pa bi dogovor o ukidanju carina između dve zemlje na automobile svakako, mnogo više značio našoj, jedinoj fabrici automobila u Kragujevcu.

 

Hripunov optimist

Šef Trgovinskog predstavništva Ruske Federacije u Srbiji Andrej Nikolajevič Hripunov kaže, za ''Novosti'', da se pregovori, i o izvozu Fiata 500L na ovo ogromno tržište i dalje vode. ''Već je održano nekoliko sastanaka i krugova pregovora'' - kaže on. ''Radi se o izvozu na zajedničko tržište pet zemalja Evroazijske ekonomske unije. Ne treba ni govoriti koliki bi značaj imalo postizanje ovog sporazuma. Iako, zasad, ne možemo ništa sa sigurnošću da tvrdimo, ja sam kao i uvek, kada su odnosi naše dve zemlje u pitanju, optimist.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...