Jump to content
FAS Goran
Bimba

Fiat 500L - check engine

Recommended Posts

Posle urađenog velikog servisa je počela učestalo da mi se pali Check Engine lampica, odem u servis svaki put oni iščitaju da je sonda u pitanju. Prvo sam zamenio jednu iza katalizatora, posle par dana opet se upalila lampica. Onda su zamenili mesta novu stavili ispred a staru koja je skinuta iza, opet lapmpica. Kupim još jednu novu i sad pre 10ak dana su obe sonde nove i posle dva dana opet upali lampicu...svako paljenje lampice je u toku vožnje i to na tip 2000-2300 obrtaja u šestoj brzni kada je motor rasterećen. Kažu da su gledali katalizator i da je ok...ja više ne znam šta da radim ni gde da oteram kola na pregled...Sad već mislim da je generalno snaga motora utajila, zvuk se ne menja ali imam osećaj da i ono malo snage što ima da je iznemoćao...98000km, benzinac 1.4....da li je imao neko slična iskustva ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, DjordjeDjokovic said:

već mislim da je generalno snaga motora utajila, zvuk se ne menja ali imam osećaj da i ono malo snage što ima da je iznemoćao...98000km, benzinac 1.4

Nesto je rano zanemocao...mislim da taj 1.4 kad se upali, na leru je oko 1200rpm..ako je na 2000/2500 rasterecen, ja bi trebao dizela da vozim na 1200-1300rpm. To je pretpostavljam pri 50-60km/ u 6.toj ? 

Prvo dobar savet - nemoj ga tako voziti. Syebaces menjac a i motor dobro mucis. 

 

Drugi dobar savet - promeni servis. Ako se drze samo dijagnostike i menjaju delove dok ne rese problem, to nije bas dobar servis. 

 

A snaga je utajila jer ga vozis kao dizela...razvuci ti njega malo do 4500-5000 rpm kako se inace vozi atmosferac...njemu je na 6000rpm maksimalnih 95ks, a 'rasterecen' je na oko 3000-3500rpm. Naravno kada dobar majstor pogleda auto i posveti se problematici i detaljnom pregedu...mozda je lose zubcenje, mozda nesto nisu dobro zavrnuli (filter ulja i slicno)...ovako na daljinu mozemo samo da nagadjamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se lampica pali i treperi 3-4puta pa se ugasi na oko 3000rpm verovatno je remenica radilice pogrešno postavljena,trnić na zupčaniku mora da bude u rupici na remenici,kad se promaši položaj remenice pokazuje grešku na 2.i3.cilindru izostanak paljenja.Može da bude i senzor položaja bregaste,zaprlja se pa brlja!

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jok upali se na kontaktu i ne gasis se dok se u servisu ne obriše greška...

@ISV_01

Čisto da se razumemo navodim samo na kojim obrtajima se upali lampica...al' što ti kažeš najpametnije je da se promeni servis...

 

Edited by Ivan
Skinuti nepotrebni citati

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, DjordjeDjokovic said:

kojim obrtajima se upali lampica...al

Sto kaze kolega, mozda i remenica, senzor polozaja iste, senzor bregaste i mozda zubcenje...ako je posle velikog servisa tako, nesto od navedenog je sigurno razlog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj dzabe da menjas lambda sonde,greska ti se odnosi na efikasnost katalizatora,tj donja lambda sonda pokazuje da vrednost izduvnih gasova  nije dobra.U vecini slucajeva to znaci da je katalizator odradio svoje ili motor nema dobro sagorevanje iz nekog razloga i katalizator ne moze da gasove procisti na pravi nacin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonde su već zamenjene jbg ... nego mi nije jasno da ode katalizator na 95000km nekako mi to malo km ... najlakše ću zameniti katalizator

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zalost katalizator je veoma skup,original ide i do par stotina evra,nije jeftina stavka,isti problem na Alfi mito koju imam sa tim motorom i sa istim problemom,resio sam ugradnjom tz varalice lamda sonde,koja se srafi na mesto postojece lambda sonde a onda sonda u varalicu tako da izduvni gasovi ne idu direkt na sondu,i samim tim greska se vise ne pali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod euro 5 i 6 benzinaca donja lambda sonda belezi veoma precizno promene u izduvnim gasovima i zato se cesto pali ta greska P0420  prevedeno neefikasnost katalizatora.Za pravilan rad motora je bitna gornja lambda sonda na osnovu koje motor pravi odgovarajucu smesu goriva i vazduha a donja sonda takozvana kontrolna sama rec joj kaze kontrolise kakvi izduvni gasovi izlaze iz katalizatora.

Na tvom mestu ne bih trosio pare na polovan katalizator ,vec proverio stanje dizni i svecica,i ako su one ok,gornja lambda sonda ti je nova,a i donja samo ugradi adapter na donju lambda sondu i mirno vozi zadnjih 30.000 tako vozim bez paljenja te greske,a palila mi se svaki drugi dan,a potrosnja i sve ostalo mi je ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@slavisa75

Obe sonde nove, bošove, a vidiš svećice su menjane ali moram samo da proverim kad kontam da ću i to probati da ih zamenim i pre vremena ... još mi samo reci kakav adapter i gde to ima da se kupi :).

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DjordjeDjokovic

Molba da nepotrebno ne citiras postove iznad svog (za odgovaranje koristi opciju Reply, a ne Quote ako nema potrebe). Imamo i opciju tagovanja clanova, koji na taj nacin takodje dobijaju notifikaciju.

Ovako samo bespotrebno multipliciramo sadrzaj i cinimo temu nepreglednijom i tezom za citanje, prepravio sam maltene svaki post ;) . Hvala.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da se javim, svećice su bile zrele za zamenu, tako da je to zamenjeno, plus su skidali dizne, očistili i proverili, plus proverili bobine, sad ostaje da čekam na lampicu da se upali. A iskreno se nadam da neće, opet ako dođe to toga ostaje mi onda taj distancer na zadnjoj lambda sondi da se reši :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I posle stavljanja distancera(varalice) opet posle par km je upalio CEL sa istom greškom P0420, i sad sam baš u bedaku ne znam šta više može da bude :(  Nekako mi nemoguće da je katalizator otišao na manje od 100k km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...