Jump to content
FAS Goran
Bimba

Fiat 500L - check engine

Recommended Posts

Pozdrav svima. Vozim 500L Cross 1.6 mjt iz 2018 god sa 30000km na satu. U poslednjih mesec dana cesto mi pali check engine lampicu, i tada prijavi da je Start&Stop sistem van funkcije. Posto imam onu jeftinu kinesku dijagnostiku, uvek ocitam istu gresku "P24D1-Powertrain". Nakon uspesnog brisanja, opet se desi da ponovo izbaci istu gresku. Napominjem da se tada auto ponasa najnormalnije (nema gubitka snage ili bilo kojih drugih anomalija). Da li je neko mucio tu muku ili mozda zna o cemu bi moglo da se radi

 

Screenshot_20211219_192158_org.prowl.torque.jpg

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BravoMike

Pozdrav, da li vozis kratke relacije i imas ukljucen Start Stop sistem, City Servo ili klimu (za odmagljivanje) u tim periodu kao i mozda neki jaci potrosac tipa grejanje sedista i sl? 

 

Ako da, i posebno se odnosi na Ciity Servo, SS sitem i kratke relacije - odgovor je akumulator. 

 

Prebrzo se prazni i SS stavlja van funkcije.

 

Iskljuci City i SS na kracim relacijama kao i vozi malo duze ili neka radi u mestu da se dopuni akumulator 

PS apsurdno bi bilo kao predlog ali... Proveri punjenje akumulatora

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, 

Da desava se da vozim kratke relacije Kuca-vrtic i obrnuto u toku nedelje. City servo mi je uvek ukljucen, dok Start&Stop uvek iskljucim jer me nervira (da li ikako moze da se isklkuci trajno). Svetla su mi stalno na Auto. Grejace sedista nemam. 

Edited by BravoMike

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, BravoMike said:

Da desava se da vozim kratke relacije Kuca-vrtic i obrnuto u toku nedelje. City servo mi je uvek ukljucen

Kao sto sam gore napisao, City Servo iskljuciti. Ako se auto i slabo vozi i najcesce su kratke relacije, ovo je uzrok. 

Imajte u vidu da je City Servo jedan od vecih potrosaca struje, gde moze u nekim situacijama trositi i 60Ah. 

Dizeli ne vole konstantno kratke relacije, mnogo vise i brze prazni akumulator sa ukljucenim potrosacima, a imajte i u vidu da DPF mora da se cisti i da kratke relacije uticu na njegovu trajnost (ne stize da postigne optimalnu temperaturu da se ocisti). Tako da obavezno malo otvorenog puta, da ne bude kuknjave posle i budete ovde citali teme o DPFu. 

 

Rezime:

2 hours ago, ISV_01 said:

Iskljuci City i SS na kracim relacijama kao i vozi malo duze ili neka radi u mestu da se dopuni akumulator

Problem ce nestati. 

2 hours ago, BravoMike said:

Svetla su mi stalno na Auto.

Ovo nema toliko uticaja, jer ima dnevna svetla, pa glavna svetla pali uvece. No i ovde imajte u vidu da Auto mod ne prepoznaje maglu u toku dana pa imajte saobzirnosti i upalite glavna svetla (farove i pozicije pozadi) zbog vas i drugih ucesnika u saobracaju. 

PS

Kolega U ovoj temi ima isti problem kao i ti i isto mu je savetovano. 

 

Molim admine da spoje teme zbog slicnosti. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno nisam znao da vuce toliko mnogu struje. Razlog je samo lakse parkiranje i lagodnija voznja i zato je stalno ukljucen. Promenicu navike pa videcemo ponasanje.... Inace cesto idem i na otvoren put pa ga izgasiram lepo, a pro po dpf-a.. Hvala na savetu pa javljam rezultate. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, ISV_01 said:

Imajte u vidu da je City Servo jedan od vecih potrosaca struje, gde moze u nekim situacijama trositi i 60Ah.

Ime, Ah ti je merna jedinica za kapacitet ;) (dobija se mnozenjem jacine struje u A i vremena praznjenja u h). Dok se jacina struje izrazava u A.

9 hours ago, BravoMike said:

Iskreno nisam znao da vuce toliko mnogu struje.

Konkretno smo recimo svojevremeno za TRW servo jedinicu na Stilu merili i po 90 A u piku, na puno namotavanje u City modu. Prilican potrosac (koji se prvi i gasio na iole slabiji akumulator), sto se moglo primetiti i po snopu oborenih svetala koji oslabi u tom trenutku.

Fiatovi elektricni servo uredjaji ionako daju malo povratnih informacija sa podloge (razliku npr. bas lepo primetim kada mi Sport mod ugasi servo asistenciju). Sto se tice grada, podrazumevana asistencija je i vise nego dovoljna za lako manevrisanje i parkiranje. Dok sa ukljucenim City modom imam utisak kao da su tockovi otkaceni od letve.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Ivan said:

Dok se jacina struje izrazava u A.

Watta mistejka tu mejka :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/20/2021 at 11:32 PM, BravoMike said:

Pozdrav svima. Vozim 500L Cross 1.6 mjt iz 2018 god sa 30000km na satu. U poslednjih mesec dana cesto mi pali check engine lampicu, i tada prijavi da je Start&Stop sistem van funkcije. Posto imam onu jeftinu kinesku dijagnostiku, uvek ocitam istu gresku "P24D1-Powertrain". Nakon uspesnog brisanja, opet se desi da ponovo izbaci istu gresku. Napominjem da se tada auto ponasa najnormalnije (nema gubitka snage ili bilo kojih drugih anomalija). Da li je neko mucio tu muku ili mozda zna o cemu bi moglo da se radi

 

Screenshot_20211219_192158_org.prowl.torque.jpg

 

 

Ja vozim 500L 1,6MJ iz 2015, a City Servo mi je uglavnom uvek uključen (gasim ga samo kada vozim duže ture van grada), uz napomenu da skoro nikada "ne motam točkove u mestu", već se čak i pri parkiranju pri motanju volana krećem makar "brzinom puža" (navika iz perioda kada sam vozio ladu nivu, koja nije imala servo, pa volan maltene i nisi mogao da okrećeš bez da se krećeš lagano).

Čak i S&S uglavnom držim uključen (ili ga barem povremeno upalim), ali, ne zbog štednje goriva, već da bih mogao, zavisno od želje: 1/ da pratim napunjenost akumulatora i 2/ da dodatno proverim da je možda regeneracija "u pripremi" ili "u toku" (jer u oba slučaja S&S "ne gasi").

Inače, check engine mi se nikada nije upalio.

Ali, ja to vozilo vozim povremeno i van grada (prosečna brzina i kaže otprilike da se i koristi pola-pola u smislu grad-van grada), tako da ima i dobre uslove za redovne regeneracije DPF-a, kao i za dopunu akumulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, imam fiat 500L 0.9 TwinAir 2015 i sa ovako malim motorom smo  prešli  170000 km bez problema. Skoro se uplalio check engine sa trouglom, greška P0520, opis greške: davač ulja, promena ulja, možda instalacija...

Zvao ovlašćeni (MIG Niš), odgovor iz servisa: "senzor pritiska ulja nema na stanju, čeka se 2-3 nedelje ako ga ima u Italiji". Mislim šta reći, zovem preko, pošalje mi prijatelj iz CH  (40€), zamenim to, sipam Seleniju 0w30, kao pogledam kablove  stavimo na dijagnostiku i greška se ne briše. Probao na Autel, Bosch, Delphi... Možda treba original Fiatova dijagnostika? Nisam primetio ništa, auto i dalje radi normalno, sem što javlja kada upalim auto da Start&Stop ne funkcionise. Neka slična iskusta, neki savet, hvala.

 

Edited by Ivan
Spojeno, sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter Multiair-a. Skinite i ocistite ga, trebalo bi resiti problem, ako ne onda se mora zameniti. Nemoj cekati da pocne da trokira...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rade69

Tema je spojena sa postojecom.

Evo ti kako MA filter izgleda i koja mu je pozicija kod mene, doduse na 1368 ccm bloku. Must have za kontrolu i zamenu po potrebi, cena mu je smesna kakve probleme moze da napravi:

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/25/2021 at 6:48 PM, Dzimbo said:

Ono sto me smara od starta je S&S sistem koji gasim iste sekunde cim krenem negde, a kad zaboravim i auto se ugasi, vrati me u vreme dok sam vozio ocevu Golf dvojku koja se gasila na svakoj raskrsnici cim izbacim u ler. 

Od starta ni meni nije hteo da radi start-stop kako treba. Pisao sam vec da je poceo da mi pali check engine i da je start-stop van funkcije.

Evo malopre sam se vratio iz AK Kompresor, Crkao je Particulate Matter senzor na DPF-u... Zamena u kompresoru 20100rsd. Zamenjeno na licu mesta. Auto presao 35K, kazu mnogo gradske voznje :). Mora da ga je vozila ista zena.. :)

 

 Ali sam nazalost morao da platim i kod za multimediju koji kosta 13900rsd, jer mi u autokuci Garant u Cacku nisu isporucili prilikom prodaje (sa obecanjem da ce mi to resiti). Medjutim od tada je proslo neloliko meseci, cak sam cimao i FCA Srbija da mi izadju u susret jer je kod ostao kod njih, ali nazalost nista od toga. Naravoucenije: Ako ne izboksujete sve stvari prilikom kupovine u salonu posle toga pojeo vuk magarca.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BravoMike Krivo mi je da to cujem, mislim da imas pravo na neki vid reklamacije po osnovu zastite potrosaca?

Ja sam se danas cuo sa prodavcem, dogovorili smo se da mi zakaze mali servis sledece nedelje pa da "prebijemo" dug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron Da, prihvatili su odmah, ponudili su i zamenu kod njih ali nisam zeleo da cekam, videcemo u narednih 10ak dana da li ce ispostovati dogovor, deluje da hoce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/7/2022 at 6:57 AM, rade69 said:

Pozdrav ljudi, imam fiat 500L 0.9 TwinAir 2015 i sa ovako malim motorom smo  prešli  170000 km bez problema. Skoro se uplalio check engine sa trouglom, greška P0520, opis greške: davač ulja, promena ulja, možda instalacija...

Zvao ovlašćeni (MIG Niš), odgovor iz servisa: "senzor pritiska ulja nema na stanju, čeka se 2-3 nedelje ako ga ima u Italiji". Mislim šta reći, zovem preko, pošalje mi prijatelj iz CH  (40€), zamenim to, sipam Seleniju 0w30, kao pogledam kablove  stavimo na dijagnostiku i greška se ne briše. Probao na Autel, Bosch, Delphi... Možda treba original Fiatova dijagnostika? Nisam primetio ništa, auto i dalje radi normalno, sem što javlja kada upalim auto da Start&Stop ne funkcionise. Neka slična iskusta, neki savet, hvala.

 

Jesi resio problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, je l' zna neko u čemu je problem?

 

edcc50.jpg

 

Auto lepo vuče i ne primećujem neku razliku u vožnji.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

9-10 litara gradske vožnje, do nekih 2500 - 3000 rpm max. Je l' ta potrošnja za očekivati od 1.4 benzinca?

 


 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...