totti 13160 Posted October 2, 2017 To apsolutno nema nikakvog smisla. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Phantom85 1 Posted October 2, 2017 Pozdrav drustvu. Ja sam Juna ove godine uzeo 500l trekking, sto se tice grejanja nisam jos isprobavao kad tacno i posle koliko krece da greje, ali bilo mi je od pocetka cudno kako auto brzo dostigne radnu temperaturu... pa minut je puno da od hladnog auta kazaljka dodje skroz uspravno. Eto cisto moj mali doprinos ako nesto znaci Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted October 2, 2017 Phantom85 - Koji je motor ? Ne vidim sa telefona. @ Zhorz, ne hvataj me za ... (reč) To je samo razmišljanje, a da li je tako pokazaće vreme. CPU u svakom slučaju reguliše svašta po kolima, a da li reguliše i ventile za primarni (skraćeni) put vode i normalni, ili su oni čisto mehanički, pa se otvaraju tek kad se voda zagreje ne znam? Pomišljao sam da mi je crko ventil pa da je ostao otvoren, al onda bi se motor znatno sporije grejao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Phantom85 1 Posted October 3, 2017 Benzin 1.4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Drasko bgd 148 Posted October 3, 2017 Ne postoji nikakav ventil za grejanje,voda stalno cirkulise kroz grejac a temperatura vazduha se regulise preko klapne koja otvara prolaz spoljnog vazduha preko grejaca.Kad je tockic skroz na crvenom klapna je otvorena i sav vazduh ide preko grejaca,kad je na plavom klapna zatvara grejac i spoljni vazduh ulazi direktno u kabinu.Kod mene nema elektricnog grejaca i treba mu malo vremena da pocne da duva toplo! 1 Zhorz reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted October 3, 2017 Nisam upoznat sa instalacijom 500L-a, ali kod nekih drugih Fiatovih motora koji se ugradjivali u stara Zastavina vozila, postojala su dva kruga za cirkulaciju vode. Jedan, krаći, kojim je voda kružila samo kroz blok motora, ali ne i kroz spoljna creva i hladnjak, sve dok se motor ne zagreje, skoro do radne temperature. Tada se postepeno otvarao termostatski ventil (koji je radio na principu bimetala). Kada se motor skroz zagreje, tada je voda proticala bez smetnje i kroz hladnjak. Cilj ovog sistema je da se motor što pre zagreje na radnu temperaturu. Kada bi crkao ovaj ventil on bi ili ostajao stalno otvoren, ili stalno zatvoren. Ako bi bio stalno otvoren, onda bi se automobil mnogo sporije zagrevao, a zimi skoro nikad ne bi dostizao radnu temperaturu, i trošio bi mnogo više. Ako bi ostajao stalno zatvoren, leti se motor pregrevao. Kažem da nisam siguran za 1.3 MJTD, ali bi bilo logično pretpostaviti da i dalje postoji isti ventil... ja sam otišao korak dalje, i pomislio da je i ovaj ventil kompjuterski kontrolisan (kao i gomila drugih stvari po novim kolima). Inace, jutros sam merio vreme - resetovao sam trip B kada sam pokrenuo motor. Do početka duvanja toplog vazduha prođe samo 1 min. Kazaljka za temperaturu motora se malo mrdne tek posle 2-3 min, a motor se zagreje na radnu temperaturu tek posle 10-11 min gradske vožnje (negde oko 4 km). Spoljnja temeratura (po desnom retrovizoru) je bila 11 stepeni. Ko hoće da vidi, a iz NS-a može da proveri i uživo. Quote Share this post Link to post Share on other sites