Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Toyota Supra

Recommended Posts

autotrader.jpg AutoTrader: Toyota GR Supra 2.0

 

Zašto bi neko hteo sportski auto, kome je jedina namena da bude baš to...sportski auto, ali sa manje snage? Pa, nema nijednog drugog razloga za to osim cene.

Nema mnogo ljudi koji hoće i mogu da daju debelo preko 60.000 evra za Supru sa 3.0 šestakom...odnosno za auto koji im može biti jedino drugi ili treći u porodici jer im Supra svakako ne može biti jedini auto koji im može poslužiti za sve. Naročito ima rezona ponuditi Supru sa manjim motorom kad je razlika u ceni ozbiljno preko 10.000 evra...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweeknoviyoutube.jpg MotorWeek: 2021. Toyota GR Supra

 

Dugo je vremena prošlo između završetka proizvodnje stare i početka proizvodnje nove Supre, ali sada već posle godinu dana nam Toyota predstavlja njenu dostupniju varijantu sa 2.0 motorom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota GR Supra Jarama Racetrack

 

Toyota-Jarama 3.jpg

 

Nova verzija GR Supra Jarama Racetrack nudi jedinstvene dizajnerske elemente i visoku specifikaciju, nadograđujući temeljnu privlačnost GR Supre kao sportskog automobila u najčistijem obliku.

Proizvodnja je ograničena na samo 90 automobila za evropske kupce - oslanjajući se na presedan koji su postavile prethodne posebne verzije GR Supre, a broj proizlazi iz modelske oznake ovog coupea, A90. Ovaj model kreće u prodaju u Evropi tokom ovog meseca, a tačni datumi početka prodaje po zemljama će zavisiti od tržišta do tržišta.

 

Toyota Jarama 2.jpg

 

Verzija Jarama Racetrack nosi ime slavne španske trkačke staze na kojoj su svetski mediji prvi put imali priliku da voze GR Supru, a s izvornim coupeom deli i 3.0 redni šestocilindarski turbo-motor od 340 KS. Toyotina oznaka ''GR'' znači da je u razvoj automobila direktno bio uključen Toyota Gazoo Racing. Vizuelno se izdvaja jedinstvenom plavom bojom Horizon, kojoj kontrast čine mat crna površina kovanih alu naplataka od 19'' i vidljive crvene kočione čeljusti. U putničkoj kabini poseban status ovog automobila je naznačen umetkom od ugljeničnih vlakana na armaturnoj ploči na kojem se nalazi proizvodni broj, konture trkačke staze Jarama, kao i logo Toyota GR Supra. Presvlake u unutrašnjosti su izvedene od crne alkantare sa plavim šavovima, a sedišta imaju električno podešavanje, memoriju položaja, kao i grejanje.

 

Toyota Jarama 1.jpg

 

Sportske performanse i upravljivost su izuzetne kao i na standardnoj GR Supri, zahvaljujući pažljivo uravnoteženom podvozju i idealnom, ''zlatnom odnosu'' između širokog traga točkova i kratkog međuosovinskog rastojanja. Nisko težište, lagana i vrlo kruta karoserija i aerodinamički efikasan oblik, ukupno daju automobilu okretnost i stabilnost. Ovi kvaliteti su optimalno dopunjeni funkcionalnostima koje unapređuju performanse, a koje uključuju prilagodljivo, promenljivo oslanjanje (sa postavkama ''Normal'' i ''Sport''), aktivni diferencijal, sportski prilagođeno upravljanje i snažne sportske kočnice Brembo.

 

Turbomotor je kombinovan sa sportskim automatskim menjačem sa osam brzina koji se odlikuje vrlo brzim menjanjem. Uz korišćenje sistema za kontrolu pokretanja, ubrzanje 0-100 km/h traje samo 4.3 sekunde. Najveći obrtni moment od 500 Nm dostupan je u širokom rasponu od 1.600 do 4.500 obrtaja. Specifikacija opreme za GR Supru Jarama Racetrack uključuje satelitsku navigaciju sa 3D prikazom karte, integraciju pametnog telefona (putem Apple CarPlay i Android Auto), pristup internetskim uslugama kroz Supra Connect kao i audio sistem s 10 zvučnika. Funkcijama multimedije se upravlja putem TFT dodirnog ekrana od 8.8'' ili (za neke funkcije) glasovnim komandama.

 

Paket Supra Safety+ donosi sveobuhvatni niz sklopova aktivne bezbednosti, uključujući predsudarnu zaštitu sa otkrivanjem pešaka i prepoznavanjem biciklista danju; upozorenje za nenamerno prestrojavanje, prilagodljivi tempomat sa funkcijom stop-and-go; prilagodljiva duga svetla; prilagodljiva glavna svetla koja podešavanju osvetljenje u skladu sa uglom zakretanja upravljača, i čitanje saobraćajnih znakova.

 

PR Toyota

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Supra Varis widebody

 

varis supra.jpg

 

Aero body kit od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, proširenja blatobrana, pragovi, zadnji difuzor, zadnji spojler), nova hauba, krov od ugljeničnih vlakana, Acid Green detalji, novi volan...

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carmagazine.jpg CarMagazine: Toyota GR Supra 2.0

 

Manje konja, manje obrtnog momenta, manje performansi u odnosu na 3.0 varijantu...pa, zašto bi je neko kupio osim toga što je jeftinija za preko 10.000 evra?

Pa, zato što nije baš da je slabiji auto uvek i lošiji, jer onda je i npr. svaki 911, osim najjačeg, automatski loš auto? Naravno da nije, pa je tako i kod GR Supre, naročito jer ova verzija ima istu maksimalnu brzinu kao Supra sa 3.0 šestakom, ima i 100 kilograma manje...a dosta tih kilograma je napred zbog manjeg motora, pa je i raspored mase malo drugačiji...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

alexonautos.jpg AlexOnAutos: Toyota GR Supra 2.0T

 

Nema mnogo onih koji bi na prvi mah izabrali slabiju Supru kao onu koju treba kupiti...ali ipak bi trebali dva puta da razmisle:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avante Design Toyota Supra

 

213535-avante 04.jpg

 

U tjuning kompaniji Avante Design smatraju da peta generacija Supre zaslužuje i treba da izgleda agresivnije.

 

213534-avante 03.jpg

 

Rezultati dosadašnje prodaje širom sveta pokazali su da u Toyoti, definitivno, nisu pogrešili kada su odlučili da nakon 16 godina pauze na automobilsku scenu vrate svoj sportski coupe koji se krije iza naziva Supra, a peta generacija legendarnog japanskog automobila razvijena je u saradnji sa BMW-om.

 

avante 02.jpg

 

Aktuelna Supra, koju tradicionalno pokreće motor sa šest cilindara čija se snaga prenosi na zadnju osovinu, brzo je postala omiljena osnova mnogih tjuning kompanija među kojima je i kompanija Avante Design u kojoj pripremaju nekoliko karoserijskih elemenata s kojima će Supra izgledati znatno agresivnije.

 

avante 01.jpg

 

Sa inspiracijom koju su pronašli na karakterističnoj JDM sceni, u AD-u su objavili prve fotografije dodatno spuštene Supre koja sa sobom donosi drugačije dizajnirane branike, novi prednji usmerivač vazduha, značajno proširene blatobrane, rebrasti poklopac stakla na trećim vratima, veliki zadnji spojler... U pripremi su dve opcije, a na fotografijama crvene Supre može se videti kako izgleda ekstremnija verzija karoserijskih komponenti. Verujemo da će se sve zajedno svideti i legendarnom Akiu Toyodi, prvom čoveku Toyote koji se smatra najzaslužnijim za povratak Supre u život.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

cartelltv.jpg CarTellTV: 2021. Toyota Supra GTS

 

Dizajn nove Supre definitivno privlači pažnju, ali neki ljudi smatraju da je to zbog pogrešnih razloga. Generalno, morate imati poseban osećaj da biste voleli ovaj dizajn.

Pored 380 konja, turbo sa 6 cilindara daje i 500Nm obrtnog momenta u rasponu od 1.800 do 5.000 obrtaja. Dolazi isključivo sa 8-stepenim automatikom ZF 8HP, čije različite verzije idu i u BMW Serije 3, Alfa Romeo, Aston Martin, Bentley, Lamborghini, Porsche, Rolls-Royce. Supra sa tom kombinacijom motora i menjača sprinta do stotke za tek malo preko 4 sekunde.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota GR Supra A91-CF Edition

 

toyota supra 02.jpg

 

Toyota GR Supra u modelskoj godini 2022. dobija i specinjalno, ograničreno izdanje nazvano A91-Carbon Fiber Edition.

A91-CF Edition odlikuju elementi od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, pragovi, spojler na prtljažniku...), pri čemu Toyota navodi da automobil sada ima i poboljšani downforce.

 

214898-toyota supra 01.jpg

 

Tu su i novi 19-inčni alu točkovi u crnom izdanju, Adaptive Variable Sport (AVS) oslanjanje, aktivni zadnji diferencijal, Brembo kočnice, tri boje za eksterijer (Phantom, Zero White i Nitro Yellow), kao i crno-crveni enterijer sa kožom i alkantarom. U najavi je serija od samo 600 primeraka ovakve Supre (u prodaji od jeseni), ali cena za sada nije saopštena. Osim toga, sve Supre 3.0 za američko tržište sada standardno imaju i sedišta sa grejanjem, a za Supru 3.0 Premium se nudi i opcija potpuno crvenog enterijera.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Supra 35th Anniversary Special Edition

 

toyota 35 04.jpg

 

Toyota je u Japanu ponudila ekskluzivnu Supru 35th Anniversary Special Edition kako bi na pravi način obeležila 35-godišnjicu Supre kao samostalnog modela (na početku je to bila samo verzija Celice između 1978. i 1986. godine). Supra 35th Anniversary Special Edition u Japanu može da se dobije kao četvorocilindrični SZ-R i šestocilindrični RZ model, svaki sa 19-inčnim alu točkovima u mat crnom izdanju i detaljima od ugljeničnih vlakana u unutrašnjosti.

 

toyota 35 03.jpg

 

SZ-R košta 6.535.000 jena (50.395 evra), ima crvena kočiona klešta, mat crne retrovizore, kao i unutrašnjost sa kožom, alkantarom i sportskim pedalama. U paleti je više boja, među njima i Lightning Yellow.

 

toyota 35 02.jpg

 

RZ verzija je skuplja i košta 7.835.000 jena (60.420 evra), a uz jači motor idu i potpuno kožni enterijer, bežično punjenje, mat Storm Gray spoljašnjost i crvena sedišta.

 

toyota 35 01.jpg

 

Toyota je najavila da će Supra 35th Anniversary Special Edition od septembra biti ponuđena u samo 70 primeraka (35 primeraka u SZ-R verziji, i 35 u RZ izdanju).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wald Toyota Supra

 

216855-wald s 03.jpg

 

Japanski tjuner Wald International je još jedan koji je ponudio kit za doterivanje aktuelne Toyotine Supre.

 

216856-wald s 02.jpg

 

Nazvan je Sport Line Wide kit, a podrazumeva aero body paket (izmenjeni prednji deo po uzoru na Formulu 1, širu haubu, pragove, zadnji difuzor, zadnji spojler, proširenja blatobrana), set novih točkova, za 45 mm širi trag točkova, kao i modifikovano oslanjanje.

 

216857-wald s 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju retka nemodifikovana Toyota Supra iz 1995. godine

 

toyota s4.jpg

 

Cene četvrte generacije Toyota Supra modela tokom poslednjih nekoliko godina postale su astronomske. Brojne jedinice ove serije su tjunirane, ali to i dalje ne znači da je nemoguće pronaći pojedine primerke u originalnom stanju. Ono što možete videti na fotografijama predstavlja baš jedan od tih netaknutih i retkih dragulja slavne linije.

 

toyota s3.jpg

 

Posebni Supra model koji vidite predstavlja primerak iz 1995. godine koji je bio u posedu jednog entuzijaste još od 2000. godine. Automobil je prodat sa 131.000 pređenih kilometara na odometru i prema navodima bio je garažiran od 2003. do 2018. godine. Eksterijer sportskog modela finiširan je Super White bojom i postavljen je na originalne sedamnaestoinčne hromirane alu felne, ispraćene BFGoodrich G-Force Sport Comp-2 gumama, veličine 235/45 napred i 255/40 pozadi.

 

toyota s2.jpg

 

Veoma je teško videti Supru kao ovu potpuno netaknutu i bez različitih modfikacija praćenih ''ludačkim'' i neproporcijalnim komponentama. Ipak, ona poseduje HKS membrane ventila i Super Power Flow filtere vazduha, koji se vode kao jedine modifikacije na listi.

 

toyota s1.jpg

 

Prodavac je istakao da je automobil nakon 15 godina stajanja dobio novi kaiš, hladnjak, kvačilo, semering radilice, zadnje ležajeve, kočiona klešta i diskove. Klima uređaj je takođe potpuno servisiran i automobil sada poseduje novi termostat i akumulator. Ispod haube nalazi se popularna 2JZ šestocilindrična jedinica sa 320KS i 427 Nm obrtnog momenta u fabričkom izdanju. Uparena je sa šestostepenom manualnom transmisijom, a mašina svu snagu prenosi na zadnje točkove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: Toyota GR Supra

 

Supra je već neko vreme tu, ali skoro je dobila još novih rivala poput npr. Nissan Z, Corvette C8, pa čak i unutar kuće u vidu GR86:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Toyota Supra sa samo 15.511 km

 

toyota supra03.jpg

 

Toyota Supra uvek privlači veliku pažnju i dostiže visoke sume novca, a jedan prodavac iz Ilinoja je podigao letvicu na zaista visok nivo.

 

toyota supra02.jpg

 

Proteklog leta je Toyota Supra u savršenom stanju prodata za ''apsurdnih'' 201.000 dolara, ali ta cifra bi mogla da završi u senci ukoliko prodavac iz Ilinoja ostvari svoj naum i dobije traženih 299.800 dolara za primerak iz 1993. godine. Reč je o automobilu čiji krov može da se ukloni i koji nema zadnji spojler. Karoserija je lakirana u antracit boju, a automobil pokreće 2JZ 6-cilindrični turbo motor uparen sa veoma poželjnim 6-stepenim manuelnim menjačem. Ovaj motor razvija 321KS.

 

toyota supra01.jpg

 

Automobil je prešao svega 15.511 km, a pre je imao samo jednog vlasnika. Podsetimo, legendarna Supra iz filma ''The Fast and the Furious'', koju je vozio glumac Paul Walker, prodata je za 550.000 dolara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supra sa Judd V10 motorom

 

toyota judd.jpg

 

Čak iako ne volite tjuning automobila tu i tamo pojavi se neki projekat zbog kojeg je lako, barem na kratko, promeniti mišljenje. Jedan od takvih je svakako Toyota Supra ili kako je Ryan Tuerck naziva Formula Supra. Nakon što poslušate zvuk ove Supre i pogledate video njenog prvog merenja snage na dinamometru biće vam jasno da joj je takvo ime u potpunosti opravdano. Neverovatni tjuning projekat Ryana Tuercka je predstavljen na SEMA sajmu automobila, a sada se mogao po prvi puti čuti moćni V10 motor pod punim opterećenjem:

 

 

Kao što se može videti motor dostiže više od 10.000 obrtaja tokom merenja na ''valjcima'', pri čemu je izmereno da na točkovima ima 640KS, što bi trebalo da znači da na radilici proizvodi preko 700KS. Ako vas zvuk ove Supre podseća na stare F1 bolide to nije slučajno. Naime, ovaj Judd V10 motor je proizvod kompanije Engine Developments, koju su osnovali John Judd i Sir Jack Brabham još 1970-ih godina. Tuerck priprema Formula Supru za takmičenje u Formula Drift takmičenju, a iako je malo toga ostalo originalnog od Supre, ovo zaista spada među najzanimljivije tluning projekte koje smo videli ove godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Supra uskoro i sa ručnim menjačem?

 

toyota supra 441.jpg

 

Već dugo se priča da će japanski deo zajedničkog projekta Toyote i BMW-a biti dostupan i u kombinaciji sa ručnim menjačem, jer se aktuelna (peta) generacija Supre za sada nudi samo sa ZF-ovim 8-stepenim automatskim menjačem. Iako u Toyoti o svemu još uvek ćute, prema informacijama iz dobro obaveštenih izvora Supra bi uskoro trebalo da bude ponuđena i sa tri papučice, što bi obradovalo ljubitelje tradicionalnih rešenja kojima brzi japanski dvosed sa automatskim menjačem nije zanimljiv.

 

Manje optimistični ipak misle da će Toyota opciju sa 6-stepenim ručnim menjačem ponuditi u kombinaciji sa Suprom koju pokreće manji 2.0 četvorocilindarski turbobenzinski motor, što bi se poklopilo sa rešenjem koje BMW već nudi za slabije izdanje ''bratskog'' modela Z4 koji pokreće pomenuti motor. Podlogu svemu daje i izjava legendarnog inženjera Toyote (Tetsuya Tada) koji je još na premijeri Supre rekao da ručni menjač nije optimalno rešenje za obrtni moment koji nudi (BMW-ov) redni trolitarski 6-cilindarski biturbo motor. Jedno je sigurno, Toyota će uskoro ponuditi i Supru sa oznakom GRMN (Gazoo Racing Masters of Nurburgring) čiji trolitarski motor bi trebalo da nudi znatno više od sadašnjih 340 konjskih snaga i 500 Nm obrtnog momenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TOM'S Toyota Supra

 

Tjuner TOM'S je na ovogodišnjem Tokyo Auto Salonu izložio i više modifikovanih Toyotinih modela. Njihova Toyota Supra dolazi sa novim prednjim spojlerom, proširenjima blatobrana, kompletom pragova, zadnjim difuzorom i novim točkovima.

 

toms supra 01.jpg toms supra 02.jpg

 

TOM's Toyota Supra sada raspolaže sa 414 konja.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacoe Toyota Supra

 

zacoe supra 03.jpg

 

Nakon nekoliko BMW-ovih modela (M3, M4 i M8), tjuner Zacoe se sada pozabavio i modifikacijom aktuelne Toyote Supre. Pre svega, njihova zeleno-siva Supra podseća na ajkulu što je zasluga widebody paketa od ugljeničnih vlakana.

 

zacoe supra 02.jpg

 

Ističu se tri otvora na levoj i desnoj strani vozila, proširenja blatobrana, novi prednji spojler, pragovi, hauba, zadnji difuzor i zadnji spojler.

 

zacoe supra 01.jpg

 

Na sve to treba dodati i set novih točkova i guma, dok cena ovih komponenti u vesti nije navedena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota GR Supra GT4 50 Edition

 

toyota gt4 03.jpg

 

Toyota je pripremila novo izdanje trkačke Supre, i to model GR Supra GT4 50 Edition koji će biti napravljen u ograničenoj seriji od samo šest primeraka.

 

toyota gt4 02.jpg

 

GR Supra GT4 50 Edition dolazi u specijalnoj crvenoj boji, sa detaljima u boji zlata, crnim točkovima, prednjim spojlerom, velikim zadnjim spojlerom, novim trkačkim sedištem za vozača, standardnim suvozačevim sedištem, ''50 Edition'' oznakama, pločicom sa serijskim brojem, zaštitinim kavezom i prednjim panelom od ugljeničnih vlakana.

 

toyota gt4 01.jpg

 

Motor je 3.0 turbo šestocilindraš sa 424KS, a pogon je na zadnjim točkovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: Toyota GR Supra vs BMW M240i

 

382KS/500Nm kod Supre...i isto toliko kod M240i jer imaju isti 3.0 BMW šestak (B58) pod haubom. Imaju i isti ZF automatik sa istim prenosnim odnosima, a najveća razlika je što Supra ima pogon pozadi, dok ovaj BMW ima pogon na svim točkovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: 2022. Toyota GR Supra

 

Peta generacija legendarnog sportskog automobila iz Japana, sada se nudi sa pristupačnijim 2.0 četvorocilindričnim motorom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

50.000 dolara za Supru Turbo iz 1992. godine

 

toyota supra 50 03.jpg

 

Više nije iznenađenje da cena polovnih automobila raste, ali šta tek reći za Toyotu Supru treće generacije koja košta 50.000 dolara?

Supra je lep automobil koji ima istorijski značaj, a primerak koji je ponuđen na prodaju prešao je samo 15.100 kilometara. U februaru ove godine je A70 Supra prodata za 88.888 dolara i prešla je samo 236 kilometara, dok vlasnik automobila na fotografijama traži 50.000 dolara.

 

toyota supra 50 02.jpg

 

U januaru ove godine je Supra Turbo iz 1992. godine prodata za 75.000 dolara i bila je u odličnom stanju nakon što je prešla 21.000 kilometara. Oba automobila su imala manuelni menjač, dok automobil na fotografijama poseduje automatski. Od 599 proizvedenih primeraka Supre Turbo za 1992. godinu, 366 je imalo automatski menjač zahvaljujući kojem je ovaj model lakše naći i voziti.

 

toyota supra 50 01.jpg

 

O ceni se može diskutovati, jer se za istu može dobiti i četvrta generacija Supre, koja je ujedno i popularnija. Međutim, imućniji entuzijasti gotovo da ne pitaju za cenu, a verovatno im neće smetati ni činjenica da je ovaj primerak ''skupljao prašinu'' decenijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...