Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Toyota Supra

Recommended Posts

Stiže i Toyota Supra GRMN sa skoro 400 konja

 

193984-toyota gr 01.jpg

 

Snažnija Toyota Supra GRMN će se pojaviti ove godine, bar tako tvrde japanski mediji. Toyotu Supru GRMN će pokretati 3.0 redni šestocilindraš sa turbom koji razvija 395 KS. Ovaj model će biti olakšan korišćenjem komponenti napravljenih od ugljeničnih vlakana, karoserija će biti ojačana, a oslanjanje poboljšano. Očekuje se i nešto agresivniji izgled.

Glasine o snažnijoj Supri kruže već dugo, a glavni inženjer Tetsuya Tada je najavio nameru za predstavljanje novih verzija ovog coupea svake godine. Snažnija Supra verovatno neće imati manuelni menjač, a to je pokazatelj da postoje prioriteti kada je reč o investicijama. Toyota može da napravi snažniji Coupe ili da razvije manuelni mjenjač, ali ne oboje istovremeno. Toyota ne bi trebalo da ima problema sa povećanjem snage Supre jer je britanski tjuner ''Litcfield'' samo remapiranjem ECU jedinice podigao snagu na 420 KS sa standardnih 335 KS. Čak i Toyotina trkačka Supra GT4 razvija 429 KS iako je pokreće isti 3.0 kao i drumski (putnički) model.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocar.jpg Autocar video: Toyota GR Supra

 

Kada Toyotinim stručnjacima date BMW Z4 da ga unaprede, nastane ovaj auto - Toyota GR Supra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wheelsaustraliayoutube.jpg WheelsAustralia video: Toyota Supra

 

Japanski automobili su oduvek bili pomalo različiti od ostatka sveta, naročito njihovi sportski, modeli orijentisani na vozačko uživanje. Među svima njima verovatno je Toyota Supra izgradila najjači status u ostatku sveta. Sada imamo novu Supru, ali je stvar malo drugačija jer počev od toga da se ne pravi u Japanu, do toga da joj je i ključ od BMW-a:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motor1us.jpg Motor1 video: Toyota Supra sa 4 cilindra

 

2.0 sa 4 cilindra i turbom koji pravi 255 konja, upareno sa ZF automatikom sa 8 stepeni prenosa, tj. istim menjačem kao i u verziji sa 6 cilindara. Ova verzija je 1.1 sekundu sporija do stotke od jačeg brata (5.0 vs 3.9 sekundi):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota GR Supra sa 387KS

 

200607-toyota supra gr03.jpg

 

Skoro paralelno sa predstavljanjem jeftinije GR Supre koju pokreće dvolitarski četvorocilindarski motor sa 258 KS, Toyota je predstavila i verziju čiji trolitarski 6-cilindarski motor umesto 340 sada raspolaže sa 387 KS. Ako zaboravimo na Supru GT4 (430 KS) koja je napravljena samo za trkanje, najsnažniju Supru pete generacije koja se može registrovati i koristiti na javnim putevima sada pokreće linijski trolitarski 6-cilindarski motor koji umesto dosadašnjih 340 KS razvija 387 KS i 500 Nm najvećeg obrtnog momenta.

 

200608-toyota supra gr02.jpg

 

U Toyotinom odeljenju ''Gazoo Racing'' pored zahvata na BMW-ovom biturbo motoru, čiji se potencijal na zadnju osovinu i dalje distribuira posredstvom ZF-ovog 8-stepenog automatskog menjača, pobrinuli su se i oko elemenata adaptivnog oslanjanja i upravljačkog sistema, a snažnija Supra od 0 do 100 km/h stiže za 4.1 sekundu i sasvim sigurno može da razvije znatno više od elektronski ograničenih 250 km/h.

 

toyota supra gr01.jpg

 

Bez obzira na izbor motora i paket opreme, potencijalni kupci GR Supre koja će u prodaji biti od juna mogu da računaju na 8.8-inčni displej multimedijalnog sistema, a u Toyoti su pripremili i nekoliko još bogatijih opcionih paketa s kojima stiže vrhunski audio-sistem sa 12 zvučnika i nekolicina sigurnosnih i sistema za asistenciju vozaču. Ekskluzivitet svakako pripada brojčano ograničenom modelu GR Supra A91 Edition koji će biti ponuđen u 1.000 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus video: Toyota Supra i Mazda MX-5

 

Ljudi vole sportske automobile, ali u današnje vreme proizvođaći ih baš i ne vole jer su skupi za napraviti, a prodaju se u relativno malim brojevima u odnosu na popularne segmente kako bi se na njima zaradilo. Zato se fabrike udružuju, dele troškove i prave barem dva modela faktički istog auta.

Tako je Mazda MX-5 uradila sa Fiatom koji je izbacio 124 Spider, a BMW i Toyota su napravili Supru i Z4:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Test Toyota GR Supra 2.0

 

Varijanta koja nema šestak, nego opet BMW motor ali sa 4 cilindra - košta oko 10k evra manje, a možda je čak i više sportska?

Pogledajte:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Test 2020. Toyota GR Supra

 

Kad je nova Supra u pitanju kao da su svi zaboravili da se bave time koliko je ovo dobar auto, već su pričali gde je ista a gde različita od BMW-a Z4. Pogledajte jedan redak video koji govori o Supri kao da ne postoji blizanac bez krova kod BMW-a:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

redlinereviews.jpg RedlineReviews video: Toyota Supra vs Porsche Cayman GTS

 

Ko pravi bolje sportske automobile - Nemci ili Nemci...oooovaj, Japanci ili Nemci:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dähler Toyota Supra

 

dahler s 02.jpg

 

Vlasnici aktuelne Supre koji smatraju da Toyotin dvosed zaslužuje snažniji motor rešenje mogu da potraže u švajcarskoj tjuning kompaniji Dähler.

I dok svet čeka da Toyota napravi najavljenu Supru GRMN koja će biti znatno snažnija od GR Supre čiji trolitarski biturbo motor sa šest cilindara razvija 340 KS, u nekoliko renomiranih tjuning kompanija su već ponudili Supre sa motorima koji nude više od 400 KS. Među njima je i švajcarska kompanija Dähler u kojoj vlasnicima Supre nudi dve opcije. Za skromnije, BMW-ov motor umesto 340 KS i 500 Nm najvećeg obrtnog momenta razvija 408 KS i 610 Nm. Za manje skromne, u opciji je i kombinacija sa kojom Toyotin Coupe raspolaže sa 460 KS i 660 Nm najvećeg obrtnog momenta.

 

dahler s 01.jpg

 

Prenos snage na zadnju osovinu se i dalje obavlja posredstvom 8-stepenog automatskog menjača, a sa više snage stiglo je i znatno više zvuka za koji je zadužen novi izduvni sistem. Unapređeno je i adaptivno oslanjanje, a kupci mogu da biraju između ultralaganih 20 i 21-inčnih ojačanih aluminijumskih felni. U Dähleru za sada ćute o performansama, ali nema sumnje da će njihov ''GRMN inkognito'' biti brži od standardne GR Supre koja od 0 do 100 km/h stiže za 4.3 sekunde i razvija elektronski ograničenih 250 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives video: Test 2020. Toyota Supra

 

Supra je predstavljena na sajmu automobila u Detroitu 2019. godine.

Kada su iz Toyote pitali ljubitelje šta bi to nova Supra morala da ima, svi su odgovorili da mora da ima redni šestak jer su ga sve Supre pre imale. To je ispunjeno tako što se koristi BMW motor.

Na papiru Supra je malo lakša (40 kg) od BMW blizanca (Z4), i malo brža do stotke (4.3 vs 4.5 sekundi), ali glavna razlika u odnosu na BMW nisu ove sitne razlike u performansama, nego u osećaju koji daje vozaču:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manhart Supra GR 450

 

manhart-supra 02.jpg

 

Nova generacija Toyotine Supre je prošla i obradu kod Manharta koji je inače poznat po modifikacijama BMW-a. Budući da je nova Supra razvijena u saradnji sa BMW-om i da koristi njihov motor, ne iznenađuje da se Manhart pozabavio i ovim japanskim coupeom.

 

manhart-supra 01.jpg

 

Manhart Supra GR 450 ima šestocilindrični motor pojačan na 450KS i 650 Nm, sportski izduvni sistem, H&R oslanjanje, Concave One alu točkove od 20 inča, gume 265/30 ZR20 i 285/30 ZR20, dekorativne trake i crvene detalje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

redlinereviews.jpg RedlineReviews video: Toyota Supra 2.0 & 3.0

 

Sve razlike između slabije i jače Supre:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kelleybluebook.jpg KelleyBlueBook video: 2021. Toyota Supra

 

Na testu su obe, tj. ona sa 6 cilindara i ona sa motorom koji ima 4 cilindra.

Automatski menjač je isti u obe varijante Supre (isti prenosni odnosi), isto je oslanjanje...pa su osim motora drugačije samo kočnice i točkovi:

 

 

 

redlinereviews.jpg RedlineReviews video:

 

 

 

edmunds.jpg Edmunds video: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3D Design Toyota Supra

 

3d supra 03.jpg

 

Japanski 3D Design se nakon novog BMW-a Z4 pozabavio i doterivanjem njegovog tehničkog rođaka - Toyote Supre.

 

3d supra 02.jpg

 

Najupadljivije promene sadrže novi prednji spojler, set pragova, spojler na poklopcu prtljažnika i zadnji difuzor (od ugljeničnih vlakana).

 

3d supra 01.jpg

 

U paketu su još i komplet novih alu točkova, kao i set aluminijumskih pedala i detalji od ugljeničnih vlakana u enterijeru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velikog li iznenađenja :D kod Supre isto kao i kod dosta BMW-a:

 

Nova Toyota Supra ima više snage nego što piše u papirima

 

toyota supra dyno merenje.jpg

 

Nova generacija Toyote Supre je za ovu godinu dobila pojačanje. Već snažni 3.0 turbo redni ''šestak'' je do sada razvijao 335 konjskih snaga, a u novoj verziji razvija 377 KS. Nažalost zbog prestrogih evropskih ekoloških normi za motorna vozila, ova verzija će se prodavati samo u Americi.

 

Amerikanci već naveliko rade testiranja sa novom verzijom, a poznati Car and Driver je nedavno Supru stavila i na dyno test. Svi su znali da ovaj motor ima puno potencijala za modifikacije i da bi sigurno mogao da razvija preko 400 konjskih snaga, ali niko nije očekivao da će Supra u stvari serijski razvijati takvu snagu. Dyno test je pokazao da nova Supra ima znatno više snage nego što to sam proizvođač reklamira. Naime, kao što je prethodno navedeno, ova verzija u papirima ima 377 konjskih snaga, a na testu se pokazalo da samo na točkovima isti razvija gotovo 388 KS. Svakako treba uzeti u obzir da postoji značajna razlika između snage motora i snage na točkovima jer se kroz sam pogon gubi čak oko 15% snage. Prema tome, poboljšani motor razvija čak oko 450 konjskih snaga, što je za 73 KS više nego reklamirano.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2021. Toyota GR Supra 2.0

 

Supra i ''šestak'' ispod haube su postali sinonimi...kad ono, nova Supra ima šestak, ali ima i ovakvu 2.0 varijantu sa 4 cilindra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Manhart Toyota Supra na Autobanu

 

Tu je i dalje 3.0 Turbo koji pravi BMW, ali više nema 340 konja nego posle Manhart-a snaga je skočila na 482 konja. Nekada 500 Nm postalo je 653.

Ubrzanje do stotke je sada okruglo 4 sekunde (bilo 4.3), a maksimalna brzina 300 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ljubitelj rada vecine nemackih tjunerskih kuca ali ovo mi se dopada. Jedino sto je BMW-ovo upumpavanje zvuka usisa u kabinu preko zvucnika i ovde prisutno, mada u daleko manjoj meri.

Edited by 811DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liberty Walk Toyota Supra

 

liberty supra03.jpg

 

Ni japanski tjuner Liberty Walk nije propustio da modifikuje novu Toyotu Supru. Naravno, na njihov način.

 

liberty supra02.jpg

 

To znači da paket sadrži karakteristična proširenja blatobrana (po čemu je ova firma i najpoznatija), prednji spojler, zadnji difuzor, kao i upadljivi zadnji spojler.

 

liberty supra01.jpg

 

Ovi elementi inače mogu da budu napravljeni od fiberglasa (cena paketa iznosi 14.850 dolara) ili od ugljeničnih vlakana (po ceni od 15.950 dolara), a tu su i hauba sa otvorima za vazduh, opciono vazdušno oslanjanje kao i set novih točkova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese video: 2021. Toyota Supra

 

Posle samo jedne godine na tržištu Supra je unapređena za 2021. godinu. Unutra je sve isto što se izgleda tiče, plus npr. sada alkantara može biti na sedištima.

Važnije je da oba motora, tj. i onaj 2.0 sa 4 i onaj 3.0 sa 6 cilindara imaju više konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeli novu Supru na probnu vožnju i nakon 2 km doživeli stravičnu nesreću

 

toyota_supra crash02.jpg

 

Magazin ''The Drive'' piše o nesreći koja se desila na Long Ajlendu u saveznoj državi Njujork. Dvojica muškaraca su kod obližnjeg dilera Toyote na probnu vožnju preuzeli novu Supru. Probna vožnja je brzo završena: nakon samo dva kilometra Toyota Supra se velikom brzinom zabila u drvo u Garden Sitiju.

 

toyota_supra crash01.jpg

 

Prodajni menadžer u Toyotinom salonu je rekao da su obe osobe ''u redu'', ali lokalni vatrogasci su na FB-u napisali da je suvozač prebačen u bolnicu sa teškim povredama nogu. Vrlo je neobično da je Toyotin diler ustupio Supru na test vožnju jer mnogi trgovci ''nepoznatim vozačima'' odbijaju da daju sportske automobile vredne više od 60.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Toyota Supra mk.4

 

1.239 konja i 1.120 Nm iz rednog 3.0 šestaka, pogon je samo na zadnje točkove:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carscom.jpg Cars.com video: 2021. Toyota Supra

 

Godinu dana posle izlaska na tržište, Toyota je spremila novu početnu verziju Supre sa 2.0 turbo-benzincem:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...