Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Toyota Supra

Recommended Posts

Toyota je poslušala želje vozača: Supra dobila i manuelac

 

pedale01.jpg

 

Kupci i zaljubljenici u Toyota Gazoo Racing sportske automobile rekli su šta žele, a Toyota ih je poslušala. Uskoro dolazi Toyota GR Supra sa potpuno novim ručnim menjačem napravljenim po meri za ovaj sportski coupe. Posebno osmišljena da udovolji zahtevima i najizbirljivijih vozača, nova Toyota GR Supra sa ručnim menjačem projektovana je tako da svim zaljubljenicima pruži nešto najbliže DNK-u istinskog GAZOO Racinga, što će svakako poboljšati iskustvo u vožnji.

 

Osim što je dobila manuelni menjač i treću papučicu (onu za kvačilo), Toyota otkriva zadnji kraj automobila gde se posebno ističe natpis ''Supra'' u jarko crvenoj boji. Upečatljiv logo će biti rezervisan samo za verziju opremljenu ručnim menjačem. Dodatni detalji će biti objavljeni u narednim nedeljama, a Toyota je ovu važnu novost zaključila sa hashtagom #savethemanual koji se već odavno širi društvenim mrežama među ljubiteljima ručnih menjača i izvornog mehaničkog osećaja vožnje.

 

supra crveno.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olakšana Toyota GR Supra sa manuelnim menjačem

 

toyota supra 4.jpg

 

Toyota je za evropsko tržište predstavila lakšu verziju modela Supra koja dolazi sa manuelnim menjačem.

Olakšana Supra ima gotovo 40 kilograma manje, a dobila je i lagane 19-inčne felne. Zahvaljujući manuelnom 6-stepenom menjaču, Supra je izgubila 21.8 kilograma, a nove felne su od standardnih lakše za 1.2 kg po komadu. Zahvaljujući ovim promenama poboljšano je upravljanje i unapređen je kvalitet vožnje.

 

toyota supra 3.jpg

 

Unutrašnjost je presvučena kožeom, a automobil je dobio drugačije ozvučenje. Takođe, uklonjena je mogućnost elektronskog podešavanje lumbalne podrške. Ukupno, Supra je lakša za 38.3 kilograma u poređenju sa 6-cilindričnim modelom koji ima automatski menjač.

 

toyota supra 2.jpg

 

Toyotino evropsko odeljenje je uvereno da će ''Lightweight'' biti najpopularniji model Supre.

 

toyota supra 1.jpg

 

U Toyoti su se odlučili na verziju sa manuelnim menjačem da bi zadovoljili veliku potražnju i očekivanja kupaca. Kompanija koristi i hashtag ''savethemanual'', što ima smisla jer GR Yaris, GR Corolla i GR86 imaju manuelne menjače. Entuzijasti se nadaju da Supra Lightweight predstavlja korak do modela GRMN o kojem se dugo priča. GR Supra sa manuelnim menjačem u prodaju stiže nešto kasnije ove godine. Novu verziju prvo dobijaju Japanci, a isporuke se očekuju na jesen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Supra sa 917KS

 

toyota supra 917.jpg

 

Nova Toyota Supra sa legendarnim 2JZ motorom nakon značajnih poboljšanja i tjuninga razvija čak 917 konja.

Ako možete preći preko činjenice da je pokreće BMW-ov motor, Toyota Supra (A90) je veoma dobar sportski automobil koji je brzo postao popularan u svetu tjunera sa ciljem izvlačenja više snage i boljih performansi iz ovog automobila. Međutim, modifikovana Supra prikazana u klipu je jedan od najimpresivnijih tjunerskih projekata koji su do sada viđeni.

 

U procesu modifikovanja ove Supre vlasnik je odlučio da odbaci BMW-ov 3.0 6-cilindrični motor sa turbopunjačem te ga je zamenio legendarnim 2JZ motorom prethodne generacije. Ipak, nije to tek obični 2JZ motor. Iako je zadržao originalnu zapreminu, ipak je dobio niz značajnih poboljšanja uključujući novu glavu motora, bregaste osovine, klipove i klipnjače, a tu je i masivni Precision 7676 turbopunjač. Sa motorom je uparen isti Getrag 420G menjač koji se prvobitno koristio za E46 BMW M3 te zadnji diferencijal preuzet od E92 BMW-a M3. Automobil je dobio Work felne, nove kočnice, veliki zadnji spojler i jednu izduvnu cev. Hooniganov tim je testirao Supru na valjcima, i izmereno je 917KS.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: 2023. Toyota Supra

 

Najveća novina je da sada može imati i manuelni menjač:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Supra A80 vs A90

 

A80 Mk4 Supra je bila ''ubica'' superautomobila čim je izašla iz fabrike. Automobilski magazini u to vreme su je suprotstavili Porscheu 911 Turbo, Ferrari Testarossi i Aston Martinu DB7. Ni takve performanse odmah iz fabrike nisu sprečile ljude da Supru modifikuju zahvaljujući tom legendarnom 2JZ motoru koji je trpeo sve. A80 je, nažalost, povučen sa svih tržišta 2002. godine.

Ali, nakon duže pauze sada imamo A90 Supru najnovije generacije, razvijenu u partnerstvu sa BMW-om. Kako će se A90 GR Supra 3.0 ponašati u odnosu na svog prethodnika?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota GR Supra Matte White Edition

 

226634-toyota s 03.jpg

 

U Japanu se pojavilo novo specijano izdanje Toyote GR Supra, sa ekskluzivnom kombinacijom boja i šestostepenim manuelnim menjačem. Ovakva GR Supra Matte White Edition je namenjena samo japanskim kupcima, pri čemu Toyota u ovom slučaju organizuje i lutriju za kupce budući da je serija ograničena na tek 50 primeraka.

 

226635-toyota s 02.jpg

 

Automobil dolazi u Matte Avalance White boji, kompletom točkova od 19 inča u Frozen Gunmetal Grey izdanju, sa crvenim kočionim čeljustima kao i crnim akcentima na prednjem spliteru, bočnim pragovima, difuzoru, retrovizorima, A stubovima i otvorima za vazduh. U unutrašnjosti se pre svega ističe koža na sedištima, donjem delu vrata, volanu i centralnoj konzoli.

 

226636-toyota s 01.jpg

 

Tu su i pločica od ugljeničnih vlakana na komandnoj tabli sa natpisima ''GR Supra'' i ''Matte White Edition'', obloga od ugljeničnih vlakana oko šestostepenog manuelnog menjača, USB port, JBL audio sistem sa 12 zvučnika i ekran osetljiv na dodir od 8.8 inča. Pod haubom je 3.0 šestocilindrični turbo motor sa 387KS, čija snaga se šalje na zadnju osovinu preko šestostepenog manuelnog menjača. Promene takođe uključuju revidirana podešavanja za sisteme AVS (Adaptive Variable Suspension), EPS (električni servo upravljač) i VSC (kontrola stabilnosti vozila). Cene za Toyotu GR Supra Matte White Edition počinju od 7.890.000 jena (56.025 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: Toyota GR Supra vs Nissan Z

 

Upoređujemo novi Nissan Z sa Toyotom Supra iz 2022. Koji će sportski automobil prevladati - nemačka Supra inspirisana Japanom, ili čistokrvni ''made in Japan'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

redlinereviewyoutubelogonew.jpg RedlineReviews: 2022. Toyota GR Supra 3.0

 

Kada je Toyota pre nekoliko godina vratila kultno ime Supra, entuzijasti nisu bili baš previše srećni zbog njenih nemačkih korena. Međutim, uprkos tome, GR Supra ostvaruje uspeh u prodaji. Verzija sa manuelnim menjačem dolazi za 2023. godinu...

Za one koji žele sportski automobil za svaki dan i imaju dovoljno finansija, GR Supra je i dalje jedan od najboljih izbora na svetu:
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

throttlehousyoutubenovilogo.jpg ExtraThrottle: 2023. Toyota Supra

 

Posle tri godine proizvodnje samo sa automatskim menjačem, Supra je sada ponovo dostupna i sa ručnim menjačem. I dalje je pokreće isti 3.0 turbo sa 6 cilindara, ali sada uključuje novi sistem kontrole proklizavanja koji pomaže u sprečavanju preteranog zanošenja i poboljšava vuču u krivinama:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota GR Supra GT4 EVO

 

229225-Toyota Supra 19.jpg

 

Toyota Gazoo Racing je pripremio modifikovano izdanje trkačke Supre GT4 koja se pojavila 2019. godine. Od predstavljanja originalne Supre GT4 u julu 2019. prodato je nešto više od 50 primeraka koji su ostvarili preko 100 podijuma i 50 pobeda u klasi u nacionalnim i međunarodnim GT4 šampionatima.

 

229226-Toyota Supra 13.jpg

 

Koristeći povratne informacije kupaca i vozača, inženjeri Toyote Gazoo Racing su nastavili razvoj GR Supre GT4. Poboljšanja na GR Supri GT4 EVO se pre svega tiču kočnica, upravljanja i motora. Kočioni sistem ima novi dizajn i drugačija podešavanja za ABS. Vešanje je dobilo najnovije KW podesive trkačke amortizere i poboljšano je upravljanje pri većim brzinama.

 

Toyota Supra 12.jpg

 

Toyota navodi da je automobil sada ''lakši za vožnju za ambiciozne vozače amatere, dok takođe pruža precizne performanse koje zahtevaju profesionalni trkači''. Takođe, 3.0 šestocilindrični motor sa turbopunjačem nudi povećanu izlaznu snagu i optimizovanu krivu obrtnog momenta, dok koristi efikasniji sistem hlađenja. Kompanija međutim nije objavila konkretne brojke za snagu koja se razlikuje u zavisnosti od konfiguracije, ali obrtni moment ide do 660 Nm. Motor koristi Marelli ECU, a tu je i Akrapovič izduvni sistem. Kao i ranije, snaga se prenosi na zadnju osovinu preko modifikovanog ZF automatskog menjača uz pomoć Drexler diferencijala sa ograničenim proklizavanjem. Toyota Gazoo Racing već prima narudžbine za GR Supru GT4 EVO, po ceni od 186.000 evra. Postojeći vlasnici GR Supre GT4 takođe će moći da modifikuju svoje trkačke automobile na EVO specifikaciju. Automobil će svoj trkački debi imati na 24 sata Dejtone u januaru 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2023. Toyota GR Supra

 

Ima li još izmena kod varijante sa manuelnim menjačem:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Toyota Supra

 

Čim je Toyota objavila nameru da napravi GR Supru sa manuelnim menjačem, većina ljubitelja automobila je odmah pomislila da zna kako će to da urade. Imajući u vidu da je Suprin motor ustvari BMW B58 i da je već bio uparivan sa manuelcima u npr. M240i i 340i, svi su pomislili da će dobiti i BMW manuelac iz tih modela.

Ipak, ispostavilo se da Toyota nije tako uradila. Njen razvojni tim je ''otišao u kupovinu'' u nemački ZF, od kojeg su uzeli komponente. Rad se tu nije zaustavio jer da bi se prilagodio menjaču gornji dio centralne konzole je morao biti znatno proširen, sa kontrolama infotainmenta, dugmićima za izbor režima vožnje i elektronskom ručnom kočnicom pomerenim na nove pozicije...
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova Toyota Supra je sjajna prilika za kolekcionare

 

230360-toyota supra 03.jpg

 

Retki primerak modela A80 Toyota Supra Turbo sa targa krovom biće prodat na aukciji naredne godine a očekuje se da će privući veliku pažnju ljubitelja japanskih automobila i kolekcionara. Reč je zaista o fantastičnom i ''nedirnutom'' primerku četvrte generacije legendarne Supre, koja je prešla manje od 30.000 kilometara. Ispod haube se nalazi Toyotin 2JZ-GTE twin-turbo, jedan od najcenjenijih motora na svetu koji se ubacivao u različite automobile.

 

230361-toyota supra 02.jpg

 

U slučaju automobila na fotografijama, motor je uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem, a razvija 320KS i 427 Nm obrtnog momenta, navodi Klix.ba. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je oko 5 sekundi.

 

toyota supra 01.jpg

 

Supra je ofarbana u Quicksilver metalik boju, verovatno najbolju nijansu za ovu generaciju, a poseduje originalne petokrake felne. Glavna atrakcija je svakako Targa krov. Unutrašnjost je presvučena crnom kožom i takođe se čini nedirnutom. Sedišta pokazuju male znakove korišćenja, dok plastika izgleda kao nova. Uprkos godinama, unutrašnjost i dalje izgleda moderno s armaturnom pločom okrenutom ka vozaču. Opremljena je sa dva prednja vazdušna jastuka, klima-uređajem, električnim podizačima stakala, kao i originalnim ozvučenjem. Supra će biti prodata na aukciji koja se u Arizoni održava između 21. i 29. januara 2023. godine. a uopšte neće biti iznenađenje ako dostigne šestocifreni iznos. Ranije ove godine je sličan primerak sa većom kilometražom i fiksnim krovom prodat za 265.000 dolara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wheels Boutique Toyota Supra

 

230770-wheels 03.jpg

 

Za ovu modifikovanu Toyotu Supru je zaslužan Wheels Boutique, koji je sem novog kompleta alu točkova predvideo i widebody kit.

 

230771-wheels 02.jpg

 

Aero body paket proizvodi Street Hunter Designs, a između ostalog podrazumeva proširenja prednjih i zadnjih blatobrana, prednji spliter, novi zadnji difuzor i visoko zadnje krilo.

 

230772-wheels 01.jpg

 

Izmene zaokružuje set točkova Anrky Wheels, sa gumama Toyo R888R. Cena paketa u kratkoj vesti nije navedena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TOM's Toyota Supra

 

toms supra tom03.jpg

 

TOM's Racing će na ovogodišnjem Tokyo Auto Salonu prikazati više modifikovanih Toyotinih modela, među njima i dve Supre. Njihove Supre dolaze sa novim prednjim spojlerom, proširenjima blatobrana, kompletom pragova, zadnjim difuzorom, zadnjim spojlerom i novim točkovima.

 

toms supra tom02.jpg

 

Takođe, TOM's Toyota Supra sada raspolaže sa 414KS.

 

toms supra tom01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota GR Supra u sledećoj generaciji postaje električni automobil

 

226635-toyota s 02.jpg

 

Nezvanične vesti iz Japana kažu da aktuelna generacija Supre neće biti poslednja, ali će po svemu sudeći biti poslednja sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Glasine kažu da će ime Supra nastaviti da živi, ali kao električni sportski automobil.

Ipak, pre nego što se to dogodi, očekuje se da aktuelna generacija dobije top verziju kako bi se na pravi način oprostila od benzinskog motora. Obe glasine dolaze iz japanskog Best Car Web-a. Ultimativna Supra sadašnje generacije bi navodno mogla da ima benzinac sa čak 542KS. Takođe, mogla bi da nosi GRMN prefiks (''Gazoo Racing, tuned by the Meister of the Nürburgring'') i trebalo bi da bude konačni model na šasiji A90, čija proizvodnja se završava 2025. Nakon toga, Supra sledeće generacije bi postala električna. To je nagovestio glavni inženjer Tetsuja Tada još 2019. godine. Električna Supra (A100) bi dolazila sa pogonom na zadnje točkove, a raspolagala bi sa 444 do 493KS. Navodno će novi dvosed poprimiti oblik sportskog automobila sa centralnim motorom, jer će EV platforma omogućiti slobodu dizajna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Supra Plasma Orange Edition

 

233823-toyota supra r4.jpg

 

Toyota je martu 2020. godine isporučila prvi trkački automobil Supra GT4 vozaču u Evropi, a od tada je japanski proizvođač automobila napravio ukupno 100 trkačkih automobila za kupce. Da bi to obeležila, Toyota će napraviti 100 primeraka drumske Supre ''Plasma Orange 100 Edition'' i tri GR Supre GT4 ''100 Edition''.

Drumski automobil se bazirana na RZ paketu, što znači da je opremljen osmostepenim automatskim menjačem. Ima mat crne aluminijumske felne, crne kočione čeljusti, alkantara sedišta, specijalni bedž od ugljeničnih vlakana sa imenom modela i Plasma Orange boju.

 

233826-toyota supra r3.jpg

 

Budući da je ograničen na samo 100 primeraka, Toyota kaže da će prodavati automobil koristeći sistem lutrije koji će biti otvoren između 8. maja i 4. juna. Potencijalni vlasnici će morati da podnesu zahtev za kupovinu automobila tako što će lično učestvovati na lutriji u jednoj od prodavnica GR Garage.

 

233825-toyota supra r2.jpg

 

Toyota se obratiti pobednicima sredinom juna da započnu proces naručivanja, sa cenama koje počinju od 7.6 miliona jena (51.480 evra). Isporuke bi trebalo da počnu na jesen. Pored toga, Toyota će proizvesti i tri primerka svog trkačkog automobila, GR Supra GT4 EVO, u istoj nijansi narandžaste. Ovi modeli će takođe dobiti jedinstveni prednji deo i posebnu značku sa serijskim brojem automobila.

 

toyota supra r1.jpg

 

Kupci koji na kraju dobiju Supru GT4 dobiće dokazanog pobednika trka. Između 2020. i kraja 2022. godine, automobil je učestvovao na 317 trka, zabeležio 79 pobeda u klasi, 20 ukupnih pobeda i 207 podijuma na događajima širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Supra sa motorom iz BMW-a M4 CSL pristiže ove jeseni?

 

Toyota GR Supra 01.jpg

 

Već nekoliko godina kolaju glasine o varijanti pete generacije Toyota Supre, orijentisane na trkačku stazu. Najnovije informacije dolaze iz Japana, i po njima, naoštrena Supra samo što nije pristigla.

 

Zapravo, BestCarWeb smatra da bi Toyota Supra GRMN mogla da stupi na scenu ove jeseni. Da li ove vesti treba da uzmemo s blagom rezervom? U suštini da, jer je ista publikacija pre izvesnog vremena objavila da će se premijera desiti 2020. To nije bio jedini izveštaj tog tipa, budući da se nešto slično desilo pred novu godinu, kada je u čitavu priču ubačen pogonski sklop iz BMW-a M4 CSL. Kao što je poznato, aktuelna Toyota Supra je zapravo prepakovani BMW Z4, za koji znamo da počiva na CLAR platformi, a radi se o veoma svestranoj konstrukciji, koja čini osnovu za brojne modele, od serije 2 do serije 7, kao i od X3 do X7. Samim tim, Toyota ima pristup izvesnom broju moćnih pogonskih sklopova, koji bi mogli potencijalno da se nađu u Supri GRMN (koja je još uvek u domenu glasina). U žiži zbivanja je motor koji se nalazi ispod haube M4 CSL.

 

Reč je o M TwinPower Turbo tehnologiji izvorno iz M4 GT3 trkača,  koja je mesto pronašla u twin-turbo rednom šestocilindrašu radne zapremine 3.0 litra, sa redizajniranim unutrašnjim komponentama. Čitava ''magija'' za rezultat ima 550 konja i 650 Nm maksimalnog obrtnog momenta, koji se šalju na zadnje točkove putem osmostepenog automatskog menjača. Neko će se upitati zašto nema M xDrive pogona na sve točkove? Odgovor je zapravo vrlo jednostavan, jer bi na taj način bila podignuta masa. M4 CSL do 100 km/h ubrzava za 3.7 sekundi, a hipotetička Supra GRMN s istim motorom raspolagala bi sličnim performansama.

 

Pored moćnog motora, Supri GRMN bi bile neophodne i neke druge modifikacije, da bi se izdvojila od niže pozicioniranih modela. Tu bi na scenu stupila ekspertiza iz Gazoo Racinga, što znači da bi šasija bila posebno podešena, karoserija bi bila bliža tlu, a ogibljenje kruće. Naravno, kočnice bi obavezno bile moćnije, uz oštriji upravljački sistem. Za očekivati je da bi bio primenjen tretman smanjenja mase, dok bi automobil generalno delovao moćnije. Kabinski prostor s posebnim tapacirungom i trimom, uz prisustvo GRMN oznaka se podrazumeva. Mada ćemo zadržati pravo na izvesnu dozu skepse kada je reč o potencijalnoj Supri GRMN, dolazak ovog modela bi bio sjajna stvar i pravo osveženje na tržištu. Da podsetimo, Toyotin pulen je prisutan nešto više od četiri godine, a takođe idu priče da će usvojiti čisto električni pogon u sledećoj generaciji, koja bi trebalo na scenu da stupi 2026. Suvišno je reći da bi se radilo o najsnažnijem i najagilnijem primerku sa fabričkim specifikacijama ako dobije ''zeleno svetlo'' za proizvodnju. Ako se to dogodi, za očekivati je da serija bude ograničena na izvestan broj primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota GR Supra GT4 100 Edition

 

237281-toyota supra n4.jpg

 

Toyota je najavila super retki model GR Supra GT4 100 Edition, koji će biti proizveden u samo tri primerka.

Specijalnim modelom Toyota obeležava 100. isporuku trkačkog automobila Toyota Gazoo Racing Supra GT4. Biće proizvedena samo tri primerka, po jedan za Aziju, Severnu Ameriku i Evropu.

 

237282-toyota supra n3.jpg

 

Nešto slično je kompanija učinila i sa modelom ''40 Edition'', koji takođe nije bio homologiran.

 

toyota supra n2.jpg

 

Automobil pokreće 3.0 litarski 6-cilindrični motor sa turbinom iz modela GR Supra GT4 Evo, koji razvija 444 KS. Dobio je niz poboljšanja, veći otvor na haubi, nove aerodinamičke komponente, izduvni sistem bez prigušivača, karbonska kućišta bočnih retrovizora i sedište za suvozača.

 

toyota supra n1.jpg

 

Specijalni model je namenjen ''kolekcionarima i prijateljima Toyote'', a svaki od tri primerka košta 220.000 evra plus lokalni porezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...