Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: Toyota se priprema za povratak

Recommended Posts

106710-toyota%20yaris.jpg

 

Ljubitelji relija se još sećaju sjajnih vožnji Carlosa Sainza u WRC verziji Toyote Corolle. Ali po poslednjim informacijama izgleda da će Toyotinom odsustvu sa WRC staza konačno doći kraj. Naime, odgovori iz Toyotinog sportskog odeljenja otkrivaju da se u finalnom stepenu razvoja nalazi WRC bolid nastao na osnovama modela Yaris. Kada sve bude gotovo test vozači će vršiti opsežna ispitivanja performansi pe će se nakon toga izvršiti analiza isplativosti WRC programa. Sve ''miriše'' na dobro budući da je ekipa iz Toyote Sport veoma aktivna. Svi smo svedoci velikog povratka u seriju Le Man. Za potpun uspeh nedostaje tek pobeda sa hibridnom verzijom LMP1 bolida.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toyota počela testiranje Yarisa WRC, objavljene fotografije motora

 

toyota%201.6.jpg

 

U Toyota Motorsport GmbH kažu da za sada neće biti u mogućnosti da objave fotografije automobila, ali čak i bez toga svi ljubitelji relija i automobilizma imaju razloge za zadovoljstvo. Kompanija je objavila, tačnije, ponovila fotografije 1.6 litarskog turbo benzinskog motora koji se nalazi pod haubom za sada još uvek tajanstvenog Yarisa WRC. S tim automobilom Toyota će ove godine obaviti niz testiranja kako bi procenila i ocenila isplativost mogućeg povratka u svetski reli šampionat, u narodu poznatiji kao WRC. U istom tom šampionatu japanski automobilski div je u svojoj bogatoj sportskoj istoriji osvojio tri timske i četiri vozačke titule svetskih prvaka.

 

U Toyoti su u više navrata potvrdili testiranja i ostavili mogućnost povratka u WRC otvorenim, ali bez jasnih naznaka kada bi se to moglo dogoditi. Nezvanično, Toyota nema nameru da se uključuje u ovako veliki projekat uoči sledeće faze i novih promena tehničkih pravila. Ta faza bi trebalo da nastupi 2017., pa se kao mogućnost navodi 2016. u kojoj bi se Toyota bavila pripremama i nastupima da bi godinu dana kasnije konačno ušla u WRC u ulozi fabričke ekipe. Kako će WRC izgledati 2017. i koja će od sadašnjih ekipa ostati u šampionatu teško je prognozirati.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toyota Yaris WRC stvarno postoji

 

 

Toyota Yaris WRC je ovih dana glavna tema u WRC zajednici i dobro da jeste, jer inače WRC zajednica baš i ne zna o čemu bi pričala između dva relija. Nema afera, nema vozača koji će ugroziti jednog koji pobeđuje (dobro ima, iz istog tima)... Tom i takvom WRC-u Toyota i njihovo nedavno testiranje sveže pripremljenog Yarisa WRC došlo je poput letnjeg pljuska na suvu zemlju. Šalimo se, WRC je itekako zanimljiv, ali vesti poput ove su odličan vetar u jedra sporta koji je još uvek na putu oporavka. Novu WRC uzdanicu, kojoj se, izgleda, ne treba nadati barem još 2 do 3 godine, testirali su veterani Stephane Sarrazin i Sebastian Lindholm.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toyota se vraća u WRC sa kupeom sa pogonom na zadnje točkove

 

Toyota%20tmg.jpg

 

Razvojem novog trkačkog automobila GT-86 CS-R3 Toyota Motorsport Gmbh (TMG) planira da počne novu avanturu u svetskom reli šampionatu (WRC). Upravo njihov GT-86 CS-R3 će napraviti debi na ADAC-ovom reliju Nemačka gde neće učestvovati u ulozi takmičarskog vozila nego u ulozi test vozila. Učestvovaće sa brojem 0, a iza volana ovog, za današnje standarde, neobičnog reli vozila nalaziće se bivša prvakinja u reliju Isolde Holderied. Budući da se radi o automobilu sa pogonom na zadnje točkove, TMG će tokom nekoliko vožnji prikupiti što je moguće više podataka i informacija koje će im pomoći u finalizovanju i finom podešavanju ovog reli automobila. Procenjeno je da će dvolitarski četvorocilindraš biti pojačan na 240-250KS. TMG-ov GT-86 CS-R3 biće opremljen i šestostepenim sekvencijalnim menjačem, kao i ostalom opremom koja će zadovoljiti homologacijske zahteve za vozila grupe R3.

 

U svakom slučaju, biće zanimljivo ponovo gledati reli automobil sa pogonom na zadnjoj osovini. Iz TMG-a kažu da će se raditi o pravom spektaklu, kao i da će osnovne informacije koje prikupe tokom testiranja biti iskorišćene za finalni razvojni proces.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toyota Yaris WRC na asfaltu

 

 

Toyota Motorsport GmbH i dalje vredno radi na projektu Yaris WRC, mada i dalje ne znamo sa sigurnošću da li će se japanska marka i njena sportska ekipa sa sedištem u Kelnu vratiti WRC stazama u doglednoj budućnosti. Yaris WRC izgleda brzo i ozbiljno, ali je za sada veoma teško reći u kakvoj je formi automobil i ceo tim u poređenju sa formom potrebnom za prave rezultate. Ipak, dok se testira, ima i nade.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toyota se vraća u WRC

 

106710-toyota%20yaris.jpg

 

Već su se uoči relija u Monte Karlu, u kuloarima WRC-a pojavile prve ozbiljne najave konačne odluke koju je donela uprava japanskog automobilskog giganta. Po tim glasinama Toyota je odustala od objavljivanja svojih planova pre završetka relija u Monte Karlu, već su detalje o navodnom povratku u WRC nameravali da saopšte u nedelji iza Montea. Sada su se na Twitteru pojavile informacije koje kažu da japanski mediji već uveliko govore o zvaničnom saopštenju koje bi trebalo da usledi. Po za sada dostupnim informacijama, Toyota bi u svetski reli šampionat trebalo da se vrati sledeće sezone. Očekuje se da će Toyotin predstavnik u WRC areni biti Yaris WRC, čije testiranje je prošle godine zaintrigiralo ljubitelje relija i na čijem razvoju radi Toyota Motorsport sa sedištem u nemačkom Kelnu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toyota potvrdila povratak u WRC

 

toyota%20wrc%201.jpg

 

Zaboravite nezvanične najave i glasine, ovo je vest koja se bazira na informacijama koje na konferenciji za medije u Tokiju saopštio prvi čovek marke, Akio Toyoda. Toyota će se vratiti u svetski reli šampionat (WRC) i to kao fabrički tim, a pripreme za taj povratak su u punom jeku. Toyoda je potvrdio da marka želi da se što bolje pripremi za ulazak u elitno reli društvo, pa će se Toyota ostalim timovima priključiti tek 2017. godine. Za sada nije poznato kada će i da li će pre toga Toyotin WRC automobil nastupiti na nekom od relija.

 

toyota%20wrc%20111.jpg

 

Za razvoj automobila će biti zaduženo Toyotino sportsko odeljenje u nemačkom Kelnu, a kao baza poslužiće predstavnik u B segmentu, Yaris. Pokretaće ga 1.6 litarski turbo benzinac, pogon je na sva četiri, a menjač ''sekvenca''. Na točkovima će biti Michelinove gume, a u razvoj i testiranje uključena su trojica iskusnih vozača; Stephane Sarrazin, Sebastian Lindholm i Eric Camilli.

 

toyota%20wrc%2011.jpg

 

O vozačima koji će činiti prave vozačke posade Toyota se još nije izjasnila.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akio Toyoda testira Yaris WRC + Volkswagen Motorsport poželeo dobrodošlicu Toyoti

 

 

Prvi čovek Toyote, Akio Toyoda, osim što ima prikladno prezime za obavljanje tako odgovorne dužnosti, izuzetan je vozač i često se takmiči u trkama i relijima. Mada nije retkost da šefovi marki koje učestvuju u raznim šampionatima dobiju priliku da isprobaju trkačke i reli automobile, uglavnom su to nevine vožnje bez pravog žara i veštine. Kada je Toyoda u pitanju, međutim, nema muljanja ni sporog vozikanja, samo pun gas, po boku, sa osmehom na licu. Toyota je objavila i poneki tehnički detalj vezan uz budući Yaris WRC. Tako smo saznali da su na automobilu diskovi od 300 milimetara za makadamske odnosno 355 milimetara za asfaltne brzinske ispite. Točkovi su 7x15 za makadam i 8x18 za asfalt. Yaris WRC je dugačak 3910 i širok 1820 milimetara. Pokreće ga 1.6 litarski turbo benzinski četvorocilindraš sa oko 300KS pri 6000 o/min. Pritisak direktnog ubrzigavanja kreće se do 200 bara, najveći pritisak turbine iznosi 2.5 bara, restriktor je propisanih 33 milimetara. Najveći obrtni moment iznosi 420 Nm, a motor se vrti do 8500 o/min. Kvačilo proizvodi ZF Sachs, a menjač je 6-stepeni sekvencijalni.

 

Volkswagen Motorsport poželeo dobrodošlicu Toyoti

Tim Volkswagen Motorsport u posebnoj video poruci je poželeo dobrodošlicu novoj ekipi u WRC porodici, Toyoti. Japanskoj marki su se u videu obratili šef Volkswagenovog WRC tima, Jost Capito i savetnik tima i nekadašnji WRC suvozač Carlosa Sainza, Luis Moya. Za neupućene, Luis Moya je sa Sainzom nastupao u Toyoti u vreme njihovog prethodnog WRC angažmana.

 

 

Luis Moya je u videu obećao da više kacigom neće razbijati prozore na Toyotinim automobilima, a obojica su japanskome timu poželela uspešan povratak na WRC borilišta. Za kraj su im zalupili vrata kombija pred ''nosom'' kamere sa porukom ''Lako je pratiti, ali teško nadmašiti''.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota odradila prvi ovogodišnji WRC test

 

Kao što sada već svi veoma dobro znamo, Toyota je odlučila da se vrati u svetski reli šampionat i to u svojstvu fabričkog tima. Povratak se, nažalost, neće desiti ove, a ni sledeće sezone, već će Yaris WRC svoje prve prave korake u najelitnijoj kategoriji relija odraditi tek 2017. Da bi nam vreme brže prošlo, Toyota je pripremila čitav niz sadržaja, od kojih su neki već krenuli u osvajanje pažnje ljubitelja relija. Tako je japanski tim sa sedištem u Nemačkoj objavio seriju video priloga u kojima predstavlja ključne inženjere u svojim redovima i upoznaje nas sa njihovim poslom.

Istovremeno, tim je zaposlen i u praksi. Yaris WRC je ovih dana zaključio testiranja na asfaltnim putevima tipičnim za brzinske ispite relija Monte Karlo. Kao što je najavila, Toyota će tokom ove godine na više lokacija u Evropi obaviti testiranja na podlogama koje su identične onima koje se koriste u WRC relijima. Za upravljačem Yarisa WRC je inače bio iskusni francuski automobilista Stephane Sarrazin.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota potvrdila Tommija Makinena

 

134112-toyota%20r.jpg

 
Toyota je i zvanično potvrdila imenovanje bivšeg svetskog prvaka u reliju, Tommija Makinena, za vođu Toyotinog fabričkog WRC tima. Predsednik Toyote, Akio Toyoda, ujedno će biti i predsjednik reli tima, a sve poslove operativnog vođenja obavljaće Makinen. Za sada još uvek nije poznata uloga TMG-a, Toyotine evropske sportske filijale, kao što nije poznata ni lokacija na kojoj će novi tim imati svoje sedište. Do sada se pretpostavljalo da će Toyota ponovo svoj reli program voditi iz nemačkog Kelna, ali zvanične potvrde ili demantija za sada još uvek nema.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Mirai planira WRC u 2017.

 

136204-toyota%20mirai.jpg

 
Kratka agencijska vest glasi, Toyota je spremna da se vrati u WRC takmičenje do 2017. godine.
Međutim, nije ti običan povratak u svetski reli šampionat, već ispisivanje nove stranice istorije ovog takmičenja, budući da japanski proizvođač planira da se pojavi na startu sa hidrogenskim modelom Mirai.
 

136205-toyota%20mirai%2011.jpg

 
Yoshikazu Tanaka, tehnički direktor projekta Mirai ne krije svoje oduševljenje ostvarenjem sna da se gorive ćelije umesto okrana pojave na startu ovog prestižnog takmičenja. Osim toga Tanaka ističe da tokom septembra Mirai konačno stiže i na evropsko tržište na kojem je organizovana njegova prodaja i održavanje.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota WRC tim zainteresovan za Solberga i Loeba

 

toyota%20wrc.jpg

 
Toyota je još ranije saopštila da će se od sezone 2017. vratiti u svetski reli šampionat (WRC) i to kao fabrički tim, ali imena vozača trkačkog Yarisa nisu objavljena. U međuvremenu su se pojavile informacije da su u Toyoti zainteresovani za dva bivša svetska šampiona. Naime, Tommi Makinen, šef u Toyota Gazoo Racing, kaže da su Citroenov vozač Kris Meeke i Volkswagenov Sebastien Ogier odbili da se priključe Toyoti, pa su zato sada zainteresovani za saradnju sa Petterom Solbergom i Sebastienom Loebom. Makinen je u nedavnom intervjuu potvrdio da se već sreo sa Solbergom u Finskoj kako bi se informisao da li je WRC šampion iz 2003. godine zainteresovan za povratak, a dodao je da je sa Solbergom diskutovao o različitim planovima. Solberg kaže da je mu bilo zanimljivo da razgovara sa Makinenom na ovu temu i da čuje o velikim planovima koje Toyota ima za WRC. Sa druge strane, Makinen još nije razgovarao sa Sebastienom Loebom, ali je potvrdio da su veoma zainteresovani za usluge devetostrukog WRC šampiona. 
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Gazoo Racing WRC Yaris

 

152308-toyota%20wrc%2011.jpg

 

Toyota je još ranije saopštila da će se od sezone 2017. vratiti u svetski reli šampionat (WRC), pri čemu je šef u Toyota Gazoo Racingu Tommi Makinen.

 

152307-toyota%20wrc%201.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latvala prešao u Toyotu

 

158863-latvala.jpg

 

Bivši vozač Volkswagena Jari Mati-Latavala potpisao je za Tojotu za WRC šampionat sledeće sezone. Zanimljiva je sudbina finskog vozača jer na taj način odlazi iz tima koji napušta šampionat u tim koji se vraća u šampionat. ''Možda će to biti sjajna priča, nadam se samo da ćemo uspeti sve da završemo i da će imati konkurentan auto za januar i Reli Monte Karla'', poručili su iz Toyote.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota predstavila ažuriranu verziju modela Yaris WRC

 

175016-toyota wrc.jpg

 

Kompanija Toyota je predstavila poboljšanu i ažuriranu verziju svog modela Yaris, male gradske zujalice sa kojom učestvuje na Svetskom reli šampionatu (WRC). Toyota je svoju poboljšanu verziju modela Yaris, s kojim će učestvovati na WRC-u, predstavila pre nego što počne nova sezona u ovom takmičenju. Model za 2018. godinu je baziran na modelu sa kojim je Toyota učestvovala prošle godine, s tim što je on unapređen na različitim poljima. Toyota je tokom prošle sezone uvidela koji su nedostaci, i sada je rešila da ih otkloni.

 

175017-toyota wrc 11.jpg

 

Iz tog razloga, novi model je dobio novu, bolju aerodinamiku napravljenu tako da generiše veću silu prijanjanja (Downforce) na prednjem delu automobila, radi boljeg upravljanja. Unapređena karoserija takođe je rezultirala i boljim hlađenjem motora, što će doći do izražaja prilikom trka na velikim vrućinama. Prošle godine, u svojoj debi sezoni, tim Toyota je pobedio na dve trke, u Švedskoj i Finskoj. Ona je sezonu završila na četvrtom mestu, a kompanija je osvojila treće mesto u kategoriji najboljeg konstruktora. Takmičenje neće biti ništa lakše ni ove sezone, ali sa novom opremom, Toyota može da se nada boljem uspehu, i da možda ponovo osvoji titulu koju je zadnji put dobila 1990. godine sa modelom Celica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grenholm radi na povratku u WRC

 

Marcus-Gronholm.jpg

 

Dvostruki svetski šampion Markus Grenholm mogao bi da se vrati u Svetski reli šampionat naredne sezone kao vozač Toyote. Grenholm bi u narednim nedeljama trebalo da pregovara oko mogućnosti da vozi na Reliju Švedske u februaru sa svojim sunarodnikom i šefom japanskog tima Tomijem Makinenom. Dogovor je umalo postignut za isti reli ove sezone, a postoji veliki interes da se Grenholm prvi put od 2010. godine nađe u elitnom takmičenju.

 

''Pošto sam ove godine napunio 50 godina, bilo bi lepo uradio to. Nisam želeo da vozim u Finskoj, više bih voleo Švedsku. U Finskoj morate da budete precizni i da tačno pogodite svaki skok, a u Švedskoj je lepo voziti, uživati i zabaviti se. Bilo bi fantastično da smo mogli da vozimo u Švedskoj zbog snega, startovao bih sa savršene pozicije i mogao sam da budem u konkurenciji'', istakao je Grenholm. Gronholm je priznao da njegov angažman sigurno nije trenutno na listi Makinenovih prioriteta, ali već ima iskustva za volanom Yarisa, pošto je imao demonstraciju prošle godine u Finskoj. Legendarni finski relista se povukao iz Svetskog reli šampionata 2007. godine, a titule je osvojio 2000. i 2002. godine. Poslednji put je vozio na Reliju Švedske 2010. godine, kada je imao izlet zahvaljujući Fordu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ožie u Tojoti, sa Evansom i Rovanperom

 

ogier 2020.jpg

 

Sjajni francuski reli vozač, 35. godišnji šestostruki prvak sveta Sebastien Ožie, već je bivši član Citroena i za nekoliko dana će se i ozvaničiti njegov dolazak u Toyotu, u kojoj će biti i 30. godišnji Britanac Elfin Evans i 19. godišnji Finac Kale Rovanpera.

 

Ožie je u razgovoru sa novinarima objasnio da nije bio zadovoljan svojim automobilom još na reliju u Nemačkoj kad je već u toku tekmičenja rekao: ''Ne mogu voziti ovaj automobil''. Takva izjava se nije dopala šefovima Citroena, ali kao da je odlični Seb bio u pravu. Međutim, pravo ulje na vatru dolila je izjava Ožieove supruge, poznate i 37. godišnje nemačke novinarke Andree Kaiser koja je u toku relija u Kataloniji, posle tehničkih problema na Citroenu C3 WRC, vrlo nesmotreno izjavila: ''O Citroen Racingu se ne može puno reći. Sram vas bilo što ste svetskom prvaku dali takav auto. To je Shitroen''. Ožie je naveo da mu se nije dopala izjava čelnika Citroena u kojoj se kaže ''da posle Ožiea nema odgovarajućih vozača'', što je kako je naglasio Ožie uvreda za mnoge njegove vrhunske kolege.

 

Citroen je doneo jednu tešku, neočekivanu i za mnoge fanove tužnu odluku o povlačenju iz WRC šampionata i okretanju ka drugim šampionatima i projektima. Zaista velika šteta za tako uglednu kuću koja je u svetskom reliju ostavila nezaboravan trag...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ožije u Toyoti

 

195023-ogier.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, ekipa Toyote predstavila je potpuno novu vozačku postavu za narednu sezonu Svetskog reli šampionata, koju će činiti Sebastijan Ožije, Elfin Evans i Kale Rovanpera. Ožijeov prelazak u japanski tim je dogovoren pošto je prošle nedelje raskinuo ugovor sa Citroenom, iako je on važio i za sledeću godinu. Francuski tim je potom odlučio da se povuče iz šampionata, a kao glavni razlog je naveo upravo odlazak šestostrukog svetskog šampiona.

 

Za Evansov prelazak se praktično znalo od prošlog meseca, pošto je postigao dogovor vrlo brzo posle posete Toyotinoj fabrici, dok je Rovanpera svoje mesto obezbedio još sredinom godine. Francuski relista je, inače, testirao Yaris 2016. godine, pre nego što se odlučio za M-Sport posle povlačenja Volkswagena sa kojim je osvojio prve četiri titule. Do dve naredne je došao za volanom Forda, pre nego što se vratio u Citroen u kojem je započeo karijeru, ali je ovu sezonu završio na trećem mestu. To znači da će sa Toyotom pokušati da osvoji titulu sa trećim različitim proizvođačem.

 

''Definitivno sam uzbuđen što ću se pridružiti timu, to je novi izazov za mene i radujem mu se. Već smo pregovarali krajem 2016. godine i iako nismo došli do dogovora u to vreme, uzbuđen sam što ću raditi sa takvim brendom kakav je Toyota, kao i svojim idolom Tomijem Makinenom. Plan je da ciljamo uspehe i pokušamo da osvojimo titulu'', rekao je Ožije. Ožije je ugovor potpisao samo za narednu godinu koja bi mogla da bude njegova poslednja u svetskom reli šampionatu. Evans je dogovorio dvogodišnji ugovor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota potvrdila vozačku postavu za sezonu 2020

 

toyota 2020.jpg

 

Fabrički tim Toyota Gazoo Racing WRT potvrdio je vozačku postavu za sledeću sezonu. Kao što možemo videti, nije ostao kamen na kamenu. Vozačka postava je potpuno nova.

 

Sledeće sezone u bojama Toyote nećemo videti ni šampiona Ott Tanaka, ni Krisa Meeka, kao ni Jari-Matti Latvalu.

Umesto njih angažovani su šestostruki reli šampion sveta, Sebastien Ogier, iz Forda (tačnije M-Sporta), stigao je Elfyn Evans, a iz Škode stiže finski talentovani 19-godišnji mladić Kalle Rovanpera, koji je ove godine stigao do šampionske titule u konkurenciji WRC 2. Sebastien Ogier je još ranije objavio da planira kraj karijere na kraju 2020. godine, pa je zato potpisao ugovor na jednu godinu. Evans i Rovanpera su potpisali dvogodišnje ugovore. ''Zadovoljan sam sa vozačkom postavom. Verujem da je dobro izbalansirana i da će nam omogućiti da se sledeće godine i u budućnosti borimo za više titula. Želim da se zahvalim dosadašnjim posadama na svemu'', izjavio je Tommi Makinen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Yaris WRC za novu sezonu

 

toyota wrc yaris.jpg

 

Toyota Gazoo Racing je u Tokiju predstavio Yaris WRC sa specifikacijama za 2020. godinu. Osim što je predstavljen novi automobil, u Japanu su se pojavili i vozači Sebastien Ogier, Elfyn Evans i Kalle Rovanpera, kao i njihovi suvozači. Osim o očekivanjima u novoj sezoni, Makinen je govorio o važnoj činjenici da Toyotina sezona počinje i završava u Japanu.

 

''Lepo je biti u Japanu na početku sezone sa našim novim vozačima. Radujemo se povratku WRC-a u Japan ove godine, tako da je lepo početi sezonu ovde zajedno. Eksterijer automobila izgleda slično prethodnom, a i zadržali smo ono što je bilo sjajno u mnogim različitim uslovima prošle godine. Ali, ipak radimo kako bismo napravili mala poboljšanja, a ove sezone ćemo imati lakši i snažniji automobil. Siguran sam da će se naši talentovani vozači brzo naviknuti, možemo ciljati visoko ove sezone'', rekao je Makinen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U razvoju budućih Toyotinih sportskih automobila će učestvovati Tommi Makinen

 

155782-toyota wrc.jpg

 

Finac Tommi Makinen, jedno od najvećih imena iz sveta relija, u budućnosti će učestvovati u razvoju sportskih Toyotinih modela. Makinen je pomogao Toyoti da vrati slavu u Svetskom reli šampionatu (WRC), a sada će pomoći kompaniji i u razvoju drumskih modela. On će od januara 2021. godine imati funkciju savetnika za motosport pa će svakodnevno pomagati u razvoju GR modela, strateškom planiranju aktivnosti u motorsportu kao i u razvoju talentovanih vozača.

 

Može se očekivati da će Tommi biti umešan u razvoj GR Super Sport hiperautomobila, kao i u budućem razvoju legendarne Supre. Od njega se očekuju i saveti ''kako pobeđivati na trkama'' i kako ''razvijati sve bolje automobile''. Makinen je debitovao u reliju 1985. Osvojio je ukupno 24 WRC trke. Bio je fabrički vozač za Mitsubishi od 1995. te je od 1996. do 1999. ostvario zavidno dostignuće osvojivši vozačku titulu u WRC-u četiri godine zaredom. Nakon prelaska u Subaru 2002. nastavio je da se takmiči u samom vrhu, ostavljajući neizbrisiv trag u istoriji WRC-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota predstavila novi trkački Yaris

 

toyota yaris wrc 03.jpg

 

Toyota Gazoo Racing je predstavila automobil Yaris WRC sa kojim će se takmičiti na FIA svetskom reli šampionatu 2021. godine. Japanski proizvođač automobila je u početku planirao da uđe u sezonu 2021.  godine sa WRC verzijom nove generacije Yarisa), ali to se neće desiti. Umesto toga, Toyota će nastaviti da se takmiči sa svojim Yaris-om prethodne generacije, mada je on sada ažuriran karoserijom sličnom onoj koju nosi novi GR010 Hibrid dizajniran za Le Mans Hipercar klasu Svetskog prvenstva u izdržljivosti.

 

toyota yaris wrc 02.jpg

 

Tokom protekle četiri WRC sezone Toyota je odnela 17 pobeda i 322 pobede u etapi sa svojim trenutnim trkačkim automobilom Yaris.

 

toyota yaris wrc 01.jpg

 

Novi WRC Yaris biće identičan prethodnom, osim unapređene i robusnije karoserije koja povećava aerodinamiku i koja je za nekoliko kilograma lakša od prošle. Nije izvršena nijedna promena u Toyotinoj postavi vozača. Sebastien Ogier će nastaviti da se takmiči zajedno sa suvozačem Julienom Ingrasijom, dok će se Elfin Evans i Skot Martin ponovo udružiti. Treći Toyotin automobil voziće Kejl Rovanpera i Jone Haltunen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...