Jump to content
FAS Goran
Zhorz

Trening bezbedne vožnje / dužina zaustavnog puta

Recommended Posts

hehehe jbga kubura ipak od tebe zavisi prodaja a i konkurencija moze da pokupi neke informacije...

 

Navak...nek ovaj "dobri" nesa prebaci gde hoce:

umalo zakasnih jer u pola 9 mora da si tamo do 9h da potpises da ces da vodis racuna da neces..........potpises.

onda smo mi pocetni trening otisli na prvi sat voznje a intezivni ostali u ucionici.

prvo je islo kocenje, demonstrirali su nam kocenje sa 50km/h i sa 100km/h sa ABSom.

Opasno deluje cak iako zna(m)s da se zaustavni put poveca 4x ako se brzina poveca dva put..

Onda smo mi seli u toyote, dobre su.....voznja prvo do 50 pa posle na 60km/h i u jednom trenutku ti instruktor preko motorole vikne levo ili desno pa ti skocis(objasnicu posle) na kocnicu i skreces gde on kaze izmedju cunjeva, kao npr da se je nesto ispalo iz kamiona pa ti skreces izmedju cunjeva pod punim kocenjem. Naravno sa ABSom jer bez ABSa nema skretanja prilikom kocenja, naglog kocenja.

 

Do sada nikada nisam bio u prilici i nadam se da i necu toliko jako zakocim pa i nisam znao da bukvalno treba skociti na kocnicu i kvacilo, price da samo kocnicu treba pritisnuti da bi motor i dalje kocio i slicno su zastarele, u sustini se skace na obe pedale jer je mnogo veci pritisak na pedalu kocnice kada upres obe noge dole a krsta/zadnjicu u sediste (a zbog toga i treba namestiti sediste da kada pritisnes kocnicu do kraja NE budu ispravljene noge-a i prilikom udesa je opet bolje da su noge savijene nego ispravljene).

Prva sekunda kocenja je presudna gde dolazi do najveceg smanjenja brzine.

 

Ja sam uglavnom kocio ranije nego sto mi on kaze jer prvo sto cujem je da se upali motorola pa on vikne a ja vec na paljenje motorole kocim :-)

 

posle prvog sata smo otisli u ucionicu gde su izbacivali podatke o udesima/povredjenima/poginulima....statistike i slicno, onda objasnjenje zaustavnog puta i sve to (sto i znadoh )

e onda smo testirali nase reflekse zbog takozvane sekunde reakcije. Na spravi koju kaze da koriste i vozaci F1 i da Sumi (ko drugi) drzi rekord od 89 (ako se ne varam) gasenja za 60sec.

 

cxca98730.jpg

 

Lampice se pale a vi gasite sto pre. Mi smo 30sec imali na raspolaganju i prvi put sam pogasio 34 a zato sam posle razbio :-) 42

 

drugi izlazak na stazu tj 3ci sat opet u kolim a ovaj put smo izbegavali pesake koji izlaze iz busa  kada vozite 55 a kasnije i 65km/h a vremena za kocenje nema vec bez kocenja se skrece levo pa naglo desno (jer iz suprotne trake ide kamion), Prvo sa ukljucenim TLC (ili kako god ga zovete) a posle i iskljucenim sistemom za kontrolu stabilnosti.

 

10km/h razlike i ja sam vikao, ma daj kakva je to razlika brzina,nikakva, dok nisam video ponasanje auta sa 55 i 65, sa 55 i ukljucenom kontrolom je auto prosao kao Bojan Krizaj, bez ikakvog zanosenja i ....milina

sa 65km/h se bogme namucio i sistem i auto. 

 

e a posle isklucivanja kontrole stabilnosti je bilo interesantno, jer posle vracanja u svoju traku ide kontra volanom a posle i re-kontra (do re-re-kontre nismo dosli :-) ) da bi ostali u svojoj traci, e pa instruktor nije objasnio za re-kontru vec samo za kontru, a covek (koji je inace pre ulaska u auto rekao da nikada nije probao kontru i proklizavanje i slicno) je super odradio kontru ali mu je volan i ostao tako smotan u levo sa sve nogom na gasu tako da je napravio jedno 3/4 kruga i sleteo u travu i nastavio...tj i instruktor mu je da smiri situaciju rekao slobodno samo polako idite na kraj kolone, joj mi smo se smejali na sav glas....

 

sa 65km/h i iskljucenom kontrolom stabilnosti se bas dobro zanese auto i posle kontre volanom tj vracanje u svoju traku mora se uraditi i re-kontra kako bi se ostalo u toj traci.

 

4ti sat smo proveli opet u ucionici gde opet neke statistike izlagali kao i diplome za polozeni pocetni trening i pitanja i tako....

 

Sve u svemu veome interesantno za nekoga koji nije imao prilike za namerno proklizavanje, zanosenje i slicno. Da sam znao da je ovako dao bih ovaj vaucer svojoj zeni.

Sledece godine cu to i uraditi.

 

Mislim da je intezivni trening dosta bolji ali je dosta i skuplji, traje 8sati sa ruckom...

 

izvinjam se ako ima greski samo sam kucao i ne ispravljam nista, ko hoce jos da cuje nek zove na pice a ne ovako :whip:  

lupio sam za Sumija :-) zanemarite

na slici je rekord 128 za 60sec :-)

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako brate,da zna narod da li vredi ili ne vredi ici :D
A iz tvojih impresija vidim da vredi.. Inace ovu spravu sam probao na sajmu jedne godine,imao sam trece vreme u tom trenutku,posle su me pretekli :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma Dzordz je lenstina teska... vidim osusilo mu se grlo dok je kucko po tastataturi. hahaha

Hvala na informacijama i utiscima. Ne znam da li je mozda bilo ranije, ali smo mozda na prolece mogli da organizujemo klubsku posetu NAVACu ako ima zainteresovanih... Ili jos interesantnije, ako ima neki trening po zimskim uslovima, taman da se ispita razlika i mogucnosti vozila sa zimskim gumama i bez.

Edited by sale nacionale

Share this post


Link to post
Share on other sites

...bla, bla, bla... Pokusaj da sve to primenis u stvarnosti pa onda probaj da pises. Stvarnost sa time nema nikakve veze a onaj ko se uzda u nesto nauceno za par sati "omastice" kakvu banderu ili zavrsiti u kanalu. Ja sam presao vise od milion kilometara i imao svakakvih situacija na putu a svaki put su drugacije okolnosti i drugacije reakcije. To sto je neko jednom proklizao u laboratorijskim uslovima je kao nesto i sta je naucio iz toga? Nista. 

 To sto NAVAK radi su price "trla baba lan" radi uzimanja novca i nista drugo. Muka mi vise od toga koliko su ljudi skloni da nasedaju na price sa stapom i sargarepom. :sick:

Naravno, SA RUCKOM... :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zbog ovakvih kao ti nisam ni hteo da pisem nista.

Mislis da ovaj sto je zavrsio u livadi nece da kad mu se ne daj boze desi takva situacija uspeti da vrati auto na put? sta da mu je prva kontra bila u klisuri a livade nigde.....

 

Bez rucka sam ja prosao, 4h obuke, a da sam znao sta ima u ovom od 4sata obuke uzeo bih taj sa ruckom od 8sati treninga.

Veruj mi da posle tog treninga drugacije kocim, tj skacem na kocnicu a ne kao vise od 80% vozaca pritisne kocnicu. To mi je pre 10dana spasilo prednji branik i svetla i mozda i air bagove jer sam stao na 3cm.

Naravno da ce uvek biti i drugih misljenja i protiv toga se ne borim.

Ja nikada do pre trening ne bih dao pare za tako nesto jer nisam znao nista o tome, sada kao sto rekoh sledece godine dajem da moja zena ide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi niko trebao taj trening da shvati bukvalno,da mora bas tako da radi kako su mu pokazali,vec samo kao jedno iskustvo vise...a sto vise iskustva,bolji si vozac (tako bi bar trebalo) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sada nikada nisam bio u prilici i nadam se da i necu toliko jako zakocim pa i nisam znao da bukvalno treba skociti na kocnicu i kvacilo, price da samo kocnicu treba pritisnuti da bi motor i dalje kocio i slicno su zastarele, u sustini se skace na obe pedale jer je mnogo veci pritisak na pedalu kocnice kada upres obe noge dole a krsta/zadnjicu u sediste (a zbog toga i treba namestiti sediste da kada pritisnes kocnicu do kraja NE budu ispravljene noge-a i prilikom udesa je opet bolje da su noge savijene nego ispravljene).

Prva sekunda kocenja je presudna gde dolazi do najveceg smanjenja brzine.

 

Ovo što su rekli nije tačno.

Ne u smislu fizike, tj. da li je na ovaj način veća sila kojom pritiskaš pedale (verujem da jeste), već u smislu da to uopšte nije tada važno, tj. kada treba maksimalno kočiti.

Još od Stila (treba proveriti da li je bilo i kod ranijih modela):

 

''Fiat Stilo je standardno opremljen sa BA (Brake Assist)

Na verzijama bez ESP uređaja, uređaj je mehanički i nalazi se u okviru sistema serva na kočnicama. Često se pominje i pod skrećenicom EVA (Emergency Valve Assistance).

Na automobilima koji imaju ugrađen ESP, BA je elektronski i kontroliše ga centralna jedinica ABS sistema.

 

BA (Brake Assist) detektuje koliko brzo ste skinuli nogu sa gasa i pritisli pedalu kočnice. U rizičnim situacijama prilikom iznenadnih kočenja, sve se to odigra veoma brzo, neuobičajeno brzo. Baš tu ''neuobičajnu'' brzinu između puštanja gasa i pritiska kočnice detektuje ovaj sistem, i onda automatski aktivira maksimalnu silu kočenja bez obzira da li ste Vi pritisnuli pedalu kočnice do kraja, ili niste. Time se pomaže manje iskusnim vozačima koji u tim trenutcima mogu reagovati uplašeno, ili će nedovoljno odlučno pritisnuti na pedalu kočnice. BA će to uraditi umesto njih i obezbediće maksimalnu silu kočenja u svakoj rizičnoj situaciji.

Uređaj omogućava skraćenje zaustavnog puta sa brzine od 100 Km/h za 2.8 m, a sa brzine od 130 Km/h zaustavni put je kraći za 3.6m.''

 

Ovaj sistem imaš i na tvom 500L.

Pomenuo sam prvo Stila, ali to ima i kod ostalih proizvođača, njihovih modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sindrom

ako sam dobro shvatio, zhorz nije otisao i dao pare da ga oni uce osnovama voznje nego je dobio trening za dz uz kasko i iskoristio ga na najbolji nacin. Dodatno, nesebicno je preneo svoje iskustvo javno. Siguran sam da voznja na pisti daje dodatne mogucnosti probe koje niko ne bi smeo da iskusi svesno u normalnim uslovima voznje i pored ostalih ucesnika u saobracaju. Citajuci tvoj post sindrom, deluje mi kao da si ti jedna velika opasnost na drumu, kako za sebe, tako i za druge.

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se, zato rekoh da treba proveriti da li je bilo i kod prethodnika, modela Bravo/a...ako je bilo kod njih, onda ima i kod Golfa od mk.3 pa dalje...i uopšte automobila tog godišta i segmenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se sa DS&DS da te vestine ne treba primenjivati u praksi. Jedna od koristi Navaka (da ne kazem jedina) je da ljudi shvate da je brzina opasna. Kontre I rekontre po meni treba zaboraviti - nismo mi sportski vozaci koji vozimo trke, pa da nam je bitna svaka sekunda, vec je bitno bezbedno stici na odrediste. Treba prilagoditi brzinu da nam sportska voznja ni ne treba jer u realnom zivotu nisu bitne sekunde, pa ni mnogo vise vremena... mada znam da znam kontru, jer sam je nekad koristio, rekontru nisam, a mislim I da necu... mada nisam vec odavno ni kontru...(osim kad nadjem jos dvojicu +32)

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U svakom slučaju, da mi osiguranje ovo daje kao deo paketa koji im plaćam, otišao bih sigurno da probam sve ovo što i Žorž, da saslušam. Kao još jedno iskustvo mislim da bi nam svima koristilo. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sindrom

ako sam dobro shvatio, zhorz nije otisao i dao pare da ga oni uce osnovama voznje nego je dobio trening za dz uz kasko i iskoristio ga na najbolji nacin. Dodatno, nesebicno je preneo svoje iskustvo javno. Siguran sam da voznja na pisti daje dodatne mogucnosti probe koje niko ne bi smeo da iskusi svesno u normalnim uslovima voznje i pored ostalih ucesnika u saobracaju. Citajuci tvoj post sindrom, deluje mi kao da si ti jedna velika opasnost na drumu, kako za sebe, tako i za druge.

Svaka cast, vidovit si, bas sam opasnost...

Gospodo moja draga, ne bih da ulazim u raspravu oko toga jer nemam ni vremena ni zivaca za to. Samo vi polako ali sigurno idite u Orvelovu 1984 a Sveti Petar ce vam preko MOTOROLE vec javiti sta i kako. :guitar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

. Kontre I rekontre po meni treba zaboraviti - nismo mi sportski vozaci koji vozimo trke, pa da nam je bitna svaka sekunda, 

 

 

ATA ovaj test je izvodjen na brzini od 55 i 65km/h a to su brzine koje koristimo svakodnevno i nek neko od Vas vozaca kaze kada je smanjeno sa 60 na 50 po naseljenom mestu nije rekao sta ovi izvode samo da nam uzmu  pare sa smanjenjem brzine, ali dok ne vidis neces znati sta samo 10km/h vise znaci za stabilnost vozila.

Izbegavaje pesaka koji istrcavaju ispred autobusa je svakodneva pojava a upravo to smo vezbali sa tim brzinama. tako da kontra i re kontra je realnost svakodnevna(nadam se ne) a ne sportska.  

a sto se tice tvojih zivaca videli smo u prvom tvom nepotrebnom postu.

plus nisi odgovorio na pitanje vezano za coveka koji je prvu kontru imao na treningu Navaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E baš ti hvala na ovim informacijama. Ja sam isto uzeo kasko kod DDOR-a a sam mislio da odem na taj trening na proleće kad malo popusti zima. Dobro je znati šta me čeka  :)

 

Ja ovo prvenstveno gledam kao osvešćivanje, da ljudi shvate šta se može desiti u vožnji. Niko neće postati Šumaher za 4 sata, tu nema sumnje, ali isto tako postavite sebi pitanje koliko je vozača imalo prilike da koči punom snagom pri brzini od 100 na sat. Jako mali broj, a ostala većina uopšte nema predstavu koliki je zaustavni put i kako se auto ponaša. Ma nemaju pojma ni kako se oni kao vozači ponašaju u takvim situacijama. I ja sam među njima, nije problem priznati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Džorže, svaka čast na opisu treninga bezbedne vožnje!!!!!! :unworthy:  :unworthy:  :unworthy:  

Stava sam da ovo mora biti obavezan deo ispita za dobijanje vozačke dozvole!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta tih stvari su pogresne :laughing: Barem ako se uzme u obzir da sam ja gledao treninge voznje za trkanje mada iz nekog mog skromnog iskustva jer vecinu tih stvari ja dozivljavam svakodnevno i zaista mi je cudno kada neko kaze da ako prilagodis brzinu uslovima onda tako nesto neces doziveti i tom logikom ne vidim da bih isao ikad brze od 20km/h jer svaki dan se otvori neka rupa od pola metra, nestane sahta, iskoci mi neko iz ulice na 5m od mene... Ali mislim da su i ovi dobri jer ipak sigurno 95% vozaca svoje vozilo smatra samo prevozom od tacke A do tacke B i nema nikakva saznanja o mogucnostima tog auta niti su preterano zainteresovani sa usavrsavanje svojih mogucnosti kroz iskustvo u voznji pa su ovakve uproscene stvari samo stisni kocnicu i izbegni naletanje verovatno najbolje resenje jer ako nista, barem ce usporiti u odredjenoj meri pre nego sto nalete na prepreku... Takodje i novija vozila sa raznim sistemima koja pomazu u ovakvim situacijama funkcionisu najbolje kad se vozilo "pogrsno" koristi jer u panici upravo tako najcesce reaguju ljudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navika skretanja u stranu jeste prirodna, ali sam upravo zbog nje zavrsio jednom kod sudije za prekrsaje! ...I od tad se trudim da je izbegavam, I da kocim u pravcu. (Izuzetak su sahtovi).

Naime, tip mi izleti iz sporedne ulice, ja ga izbegnem (skretanjem), a on mi pored toga presece put skretanjem ulevo preko duple pune... ja da ga izbegnem daljim skretanjem ulevo, al bilo je kasno... kad je stigla policija, kazu - oboje krivi! Zasto, pitam ja? Pa zato sto nisi kocio u pravcu, vec si skretao u drugu traku... to mi je isto ponovio I sudija - da se samo koci, a ne skrece... pa onda sam trebao da ga udarim? - pitam ja! Kazu naravno (I policajac I sudija) !!!

@zhorz - upravo to sam i napisao, da je po meni najveca (da ne kazem jedina) stvar koja je korisna je da ljudi shvate opasnost od velike brzine, sad dodajem ako nisam bio jasan - u gradu sa 60 na 50, a mozete misliti tek na vecim brzinama!!.

Ipak ne razumem koje zivce sam pokazao u kojem prvom nepotrebnom postu? I koje pitanje nisam odgovorio? ?)

P.s. meni nije trebao Navak da shvatim da treba postovati ogranicenja... shvatio sam to davno ranije... sto se moze videti ko se seca mojih postova... gde su me pojedini zezali zbog "penzionerske voznje", tj. Voznje u okviru ogranicenja, kako ja to volim da kazem... I u okviru ogranicenja, tj. i bezbedna voznja moze da bude zanimljiva ako se izabere prava disciplina, vreme I mesto! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to dole odvojeno nije za tebe a nisam hteo da ga imenujem.


a samo da dodam da ja i dalje vozim isto :-) ali defanzivno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo jedno pitanje? Da li neko ima knjizicu - "Skola sportske voznje"? Davno sam je imao, nekom je dao, pa ostao bez nje... mislim da bi bila korisna mnogim mladjim clanovima, koji je verovatno nisu videli, jer je izasla (I rasprodata) pre vise od dvadeset godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Fiat Stilo je standardno opremljen sa BA (Brake Assist)

 

Meni se dešavalo da naglo samo na kratko prebacim nogu na kočnicu sa gasa jer je neko tako izleteo, a auto baš cimne kao da sam legao na kočnicu. Prvo sam misilo da ja to radim jer se uplašim  pa onda iz sve snage legnem :)

 

 

Inače, moj otac je dobio onaj osmočasovni trening i dobro su mu isprali mozak raznim statistikama. Dva dana mi je govorio kolike su šanse da se povredimo u bilo kojoj situaciji dok smo se vozili  :laughing:

Što se ostalog tiče mislim da znači videti sve ovo i probati, ali koliko je primenljivo u realnom životu sve zavisi od situacije. Ipak tu nije isti nalet adrenalina kao u realnom životu. Često ni nemamo priliku da razmislimo šta da radimo tako da instikntivno reagujemo. 

 

 

Inače, osmočasovni trening podrazumeva i takmičenje u najmanjoj potrošnji, vožnju kroz vodu, neravnu podlogu,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram malo da zezam nešeg druga člana atu. Ako otvore kurs za najmanju potrošnju slobodno mogu da mu se obrate da im održi instruktažu  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da moji postovi nisu zanimljivi za čitanje

 

Inače, osmočasovni trening podrazumeva i takmičenje u najmanjoj potrošnji, vožnju kroz vodu, neravnu podlogu,...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...