Jump to content
FAS Goran
Milos911

Moj puntiša (Fiat Punto 1.2 16v elx)

Recommended Posts

Extra, ne znam kako sam to prevideo :) Hvala!

 

Provlacenje kablova do vrata, potrebno:

-kabal za zvucnike, ne znam koji presek ali nemojte predebele

-burgija malo deblja od kabla

-ravan srafciger

-krstasti srafciger

 

Rastavite dzek koji spaja automobil sa vratima(siva plastika se izvuce na gore i sam ce spasti). Prvo cemo da sredimo deo u vratima. Skinite zvucnik. Mrezicu je zaebano skinuti, drze je samo plastikice koje se izvlace, ali imaju nezgodnu naviku da puknu. Ispod mrezice imate srafove, i isto na donjem delu imate srafove. Raskacite zvucnik i sklonite ga u stranu. Onda sa spoljasnje strane, tamo gde ste skinuli dzek, nadjite dva plasticna zuba koja treba da pritisnete ravnim srafcigerom. U isto vreme zavucite ruku kroz otvor za zvucnik, i uhvatite ovu plastiku unutra (i zamislite da ste ginekolog, cenim da je slican osecaj :D). Pritisnete znaci ove zabice sto je drze za vrata, a iznutra izvlacite plastiku. Kad je izvucete, sa donje strane skinite zutu plastiku, a sa gornje sivu. Obe srafcigerom potkacite i izvucite. Izaberite lokaciju kroz koju ce kablovi ici, i izbusite zutu plastiku. Sa sivom cete znati sta da radite kad je vidite. Provucite zice i dobijate ovo:

IMG_20131217_133519.jpg IMG_20131217_133553.jpg

Paznja: zice moraju relativno lako da klize kad ih vucete, a posle cete videti zasto. Dobro, prelazimo na stranu sa dzekom. Izvucite iz A stuba gumeni deo kroz koji kabal ide, i isto ga svucite sa dela dzeka koji se spaja sa delom u vratima. Iz A stuba ne mora da se izvlaci, ali ako prvi put radite lakse je. U ovom delu dzeka imate isto zutu plastikicu, probusite je na istom mestu kao na drugoj strani i provucite kablove (najbolje je plastikicu izvaditi pa je onda busiti). Provucite zicom kablove kroz gumeni deo. Sa unutrasnje strane ima jedan gumeni poklopac kroz koga je zaebano provuci zicu, najbolje je uzeti fen i malo ga zagrejati (naravno izvucete ga iz lezista), pa onda provlaciti zicu po zicu. Kad to uraditi, vratite prvo deo do A stupa onog gumenog creva sto kabal ide kroz njega. Vracate ga tako sto ga nagurate u unutrasnjost stuba, pa onda "na kant" izvlacite deo po deo.Posle navucete na deo dzeka, i onda sledece: vucete jedan kraj kabla, svejdno onaj iz vrata ili onaj iz A stuba (zato je bitno da kabal lako klizi kroz rupu). Kad navucete zakljucate sa sivim delom i valjda je to to.

Na vozacevoj strani sa unutrasnje strane odsrafite polugu za otvaranje haube, da lakse odvojite tapacir i dodjete do kablova, a na suvozacevoj imate gumeni drzac, njega odsrafite, pa onda klestima izvucete plasticni cep koji drzi onu struju koja se nalazi preko gumenog poklopca (kad skinete tapacir znacete o cemu pricam).

Eto nabrzaka, izvinjavam se ako sam nesto lupio, nacas sam umorniji nego sinoc :D

 

Sad videh gledajuci slike, samo da kazem da zice kroz sve prolaze bez ikakvog busenja, osim kroz zute plastikice kojih nema na slici, a koje se mogu probusiti i siljatim nozem ili tako necim ako nemate busilicu....

Edited by Milos911

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radilo se ovih dana, pa da vas malo obavestim :)


Fin puntic drug ,samo ga sredjuje polako , ove tackice su stvarno katastrofalne ne bi ih mogao gledat

Zao mi je sto nemam sad pri ruci bolju sliku od pre, ali evo poredjenje pre i posle:

IMG_20131213_112416.jpgIMG_20140109_143621.jpg

Bio sam strpljiv i celu haubu cackalicom istackao. Kad se zumira, primeti se da su tackice sad malo tamnije, ali kad neko ne zna na sta da obrati paznju ne primecuje ih. Cenim da ce postati skoro pa potpuno neprimetne kad odradim sledece tackanje lakom, pa poliranje, posto je ovo sad istackano samo bojom.

 

Stigao je i kacket:

IMG_20140109_143555.jpg

Oko kacketa je ispalo veeeliko sr*nje, danak neiskustvu sto bi se reklo. Prefarbao i prelakirao sam ga prilicno dobro, lak je imao par nedostataka ali nista strasno. I kad sam ga uvece zalepio, onaj lepak za soferke otisao i po trecim vratima i po kacketu i po prstima. Po malo, posto nisam znao da se onako lako siri. I ja sad hocu sve da bude savrseno, odmah tu na mestu, provalim da ga skida razredjivac, i to onako bas dobro. I malo po malo, skinem ja lepak, malo laka i farbe :) I onda da to popravim, istackam opet cackalicom (haha ona mi je postala osnovno sredstvo za rad), i posto sam vratio kompresor kupim lak u spreju da prelakiram. I reko aj da mu dam jos jedan sloj laka, cisto da se sve iznivelise lepo. I lak  krene da pravi barice po kacketu umesto da se lepo rasporedjuje. Ja obrisem sundjerom, pa reko aj da probam da stavim bas dosta laka pa cu ismirglati kasnije sav visak. I naravno kad sam stavio 5mm debeo sloj, vidim da nije to to, krenem da brisem i obrisem i novi i stari sloj laka, i malo farbe sa ivice kacketa. Krenem da psujem sve redom, i uzmem crevo da operem kacket i skinem sve sto se skinuti moze. I onda lepo lak sa kacketa ode na novine koje sam stavio da zastitim ostatak auta od lakiranja, novine se ulepe i izlepe mi ceo gepek i zadnji desni prozor i deo oko prozora. Sve neke male gromuljice. I onda onako po mraku peskir u ruke i trljaj dok ti iste ne otpadnu, jer racunam ako se taj lak osusi po limariji naebao sam kasnije.

Na kraju, evo kako kacket izgleda sad:

IMG_20140109_143609.jpg

Ovo sto je lak matirao nije tako strasno, moze da se ismirgla sa 2000 granulacijom pa nakon toga ispolira, ali se ova ivica gde je skinuta boja (slabo se vidi na slici) nikako ne moze 100% popraviti. Tako da cu ga sad za par dana opet ismirglati celog i opet lepo prefarbati i prelakirati... Dusa me zabolela kad sam ga na kraju posla zaebao, ali jbg :)

 

Osim toga, radio sam reglazu pre neki dan, i nakon iste zakljucio da mi auto vuce na levo zbog toga sto mi nije podmazan elektromor serva (citah ovde na forumu), a ne zato sto tockovi nisu bili u liniji :) Racunam da cu to sutra ili prekosutra rasturiti i podmazati.

 

I za kraj dve slicice gde ustvari izgleda pristojno (najzad su ga u perionici ljudski oprali, a ne ono nabrzaka kao i obicno :) ):

IMG_20140109_143633.jpgIMG_20140109_143545.jpg

 

Zaboravih da pitam, moze li neko da mi preporuci neke ratkapne koje bi mu lepo legle, posto alu felne necu uzimati do polovine leta? A ove moje mi se ne svidjaju bas preterano...

 

Pozdrav i srecni praznici ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kopija fabrickih ratkapni za fiat Brava, izgledaju bas dobro na njemu. Ja sam ih imao kad sam kupio punta.

Послато са GT-I9070 користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te su sa GP, mislim na one sa starog Brava. Ne mogu sad da trazim na mob ali lice na te malo.

Послато са GT-I9070 користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ove sa slike su sa mk2b i one su ubedljivo najlepše,barem meni,ja bi njih stavio :)

Poslato iz Grande Punta ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene se kotiraju veoma visoko, i najverovatnije ce one biti kupljene. Zbudzih u photoshop-u kako bi to izgledalo na mom puntisi, i cenim da nije lose (jedno deset puta bolje od trenutnih)?

IMG_20140109_143545_2.jpg

 

Ticma ako te ne mrzi kad stignes nadji neku slicicu tih sto mislis da bi bile dobre, ja trazih ali ne nadjoh nista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas u predstavljanju mog punta na prvoj strani. Trebalo bi da ostaje precica prema temi u mom potpisu, ne vidim na mob.

Послато са GT-I9070 користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni se dopadaju te sa Brava, nisam ih viđao nigde u prodaji, da nemam ove, verovatno bi bile one ili od mk2b Punta, ali originalne, kopije su jako loše i ne padaju na rupe kao što padaju originalne.. 

 

Odlično si ovo izveo sa haubom, treba dosta živaca i truda za ovo  :clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijep punto kolega :) , ja prvo sto bi uradio je jedno jako jako dobro poliranje . Jer je cini mi se sav nekako matiran i popravio ta vrata desna sto su zagrebana . Ima li kakvi radova u planu ili samo odrzavanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas u predstavljanju mog punta na prvoj strani. Trebalo bi da ostaje precica prema temi u mom potpisu, ne vidim na mob.

Послато са GT-I9070 користећи Тапаток 2

Ima jedna slika gde se vide sa strane, jedva provalih koje su. Ako sam dobro pogodio to su ove:

phpt_SGQy_LAM.jpg

Bas cu ujutru da ih fotosopiram pa cemo videti koje ce bolje leci.

 

Odlično si ovo izveo sa haubom, treba dosta živaca i truda za ovo  :clap:

Joj cuti, znas koja me frka hvata kad pomislim kako ce biti kad krenem da stavljam lak na ovo :D Pola sata imam pre nego sto pocne da se steze, a mnogo je nezahvalniji za rad od farbe. Trebace jedno nedelju dana ceo da sredim :D

 

Taaky, zemljak ;), radovi se uvek planiraju, samo su sredstva cesto problem ;)

Prvo na prolece mi je da popunim ove rupice lakom, i da mi neki limar sredi ovo par ulubljenja sto ima. Imam na jednom krilu ulubljenje koje kao da je grad ili nesto slicno napravio, to sam siguran da i sam mogu da sredim da se ne primecuje, i imam to na vratima. I jos jedno na vozacevim vratima, ali skoro neprimetno, i to cu najverovatnije sam.

 

Kad to sredim, na redu je neko profi poliranje pa voskiranje (ako sam se dobro informisao o redosledu radnji). Onda naravno mala obuka oko odrzavanja, tako da se taj efekat koji poliranje proizvede sto duze odrzi.

 

Planiram da zatamnim stakla isto kao SikterBre na svom puntu, to mi je taman neka mera da nije preterano a opet da taj neki smek :)

 

Vufer u gepek i novi zvucnici u vrata, to ce verovatno biti odradjeno u skorije vreme.

 

Neke felnice ce pasti sigurno, mada mi one nisu prioritet ako uzmem solidne ratkapne.

 

Mozda neko cipovanje ili nesto slicno, da ga malo utegne sa te strane (ne treba meni puno, mozda nekih 10-ak 15 ks gore :) ), ali to je vec malo dalja buducnost, dok se jos malo obrazujem i nadjem sve prednosti i mane.

 

I naravno redovno odrzavanje, sutra podmazujem motor serva, iza nedelje teram kod majstora da ocisti klapnu gasa, pa kod plinadzije da mi sredi ono cimanje pri dodavanju gasa (ako ciscenje klapne ne pomogne) i jos dotegne bocu jer skripi pomalo i zesce me iritira :thumbdown:

 

Ma realno, sve su ovo gluposti i sitnice, bitno mi je da me sluzi do sada samo tako (cuk cuk u drvo), presao sam oko 2400km za 40 dana, i nijedan problem nisam imao :thumbup:

Edited by Milos911

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klapnu gasa mozes i sam da ocistis, nije to neki posao, vec ima tema kako se to radi. Nije tesko tako da ne moras da bacas pare na to, sacuvaj ih za nesto drugo. ;)

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/44458-%C4%8Di%C5%A1%C4%87enje-leptira-klapne-gasa/

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe to ti je onaj golf mentalitet, bilo mi frka da ako popravim to, nesto drugo ce se pokvariti :D Nasa sam tu temu odavno, jos kad mi je neko ovde prvi put preporucio da ocistim leptir, al nisam smeo da se usudim da sam radim :)

Ali odradih, i covece koja razlika! Nema vise treskanja kad pustim gas, niti gutanja knedle kad ga dodam. Sto bi rekli ameri, smooth sail iliti glatka plovidba :D Doduse opet ga malo prigusi kad naglo dodam gas, ali bar ne trese... Moram videti sa majstorom sta da radim, nije strasno al iritira.

Podmazao sam i servo motor (isto prateci temu sa foruma), cuje se manje nego ranije tako da je i to relativno ok. Jos da sredim one drzace zadnjih prozora sto skripe, i plinadzija da dotegne bocu, pa cu najzad imati mir i tisinu koju zasluzujem :D

I nasao sam deo koji je zvecao na vecim obrtajima. Ma dan je bio potpuni uspeh :D

E zaboravih ranije da kazem, ali nije kasno ni sad, od vecine ovih stvari sto sam radio mi ostaje viska materijala (lepak za soferke, ovo sredstvo za ciscenje klapne, razni silikoni i razredjivaci), pa ako neko iz uzica i okoline hoce da radi nesto od ovoga, neka se javne da se dogovorimo kad i sta (naravno kolegijalna pomoc, bez ikakvog placanja) :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To su te ratkapne, ima ih na Bubanj potoku ;)

Послато са GT-I9070 користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daleko mi bubanj, ali mozda nekoga iscimam da kupi pa posalje ;) Kako se krecu cene, okvirno, ako znas?

 

Inace evo fotosopirah i te (malo sugavo :) ), a i na zadnjoj slici su zatamljena stakla 25%, pa sta mislite? :)

ratkapne_bravo_stari.jpg ratkapne_punto_mk2b.jpg zatamljena_stakla.jpg

 

E da, i danas sam se malo vozikao, pa testirao najvecu brzinu, i preko 164km/h nije isao. Jel to ok ili bi trebao da moze vise? :whip:

Edited by Milos911

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nece do 172 koliko pise da je fabricki max. brzina onda je lose. :D Moj preko te brzine nece da mrdne a ti probaj to na benzin a ne na plin, mozda tu gresis. Vratis ga u cetvrtu na 120, punis do 150-155 i onda peta na 4.500 obrtaja i to je 170 km/h. Tako ga ja izduvam na auto putu.

http://www.cars-data.com/en/fiat-punto-1.2-16v-hlx-specs/12504

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ratkapne su od 800 do 1500 a ima i skupljih.

Послато са GT-I9070 користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da 172 mu je maksimalna i toliko bi trebalo najbrže da ide.. Meni je sa 8v 155 najviše i do toliko je i hteo, preko neće ni da mrdne... Mada za ove skoro 3 godine kako je kod mene, samo 2 puta je dotakao tih 155, prvi put čisto iz radoznalosti, a drugi put se zaneo u preticanju, pogledao na sat, ide 145, rekoh ček i još ovih 10 da mu dodam :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napravicu snimak onog mog cuda da vidite kako puni sa svim izmenama, kad vec pricamo o max brzini :D

Послато са GT-I9070 користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vratis ga u cetvrtu na 120, punis do 150-155 i onda peta na 4.500 obrtaja i to je 170 km/h.

Mislim da je ovde problem, ja u petu prebacivao oko 135-140 :) Ovih dana cu opet da probam, cisto da ne brinem zasto nece 170 :D

Inace jesam na benzin, a na plin je uspevao da izadje u proseku 10km/h manje...

Relativno brzo izadje do 130 eventualno 140, posle mu treba oko 15-ak sekundi za zadnje 20, to je ok jel tako? Dajte te snimke pa da vidimo, evo i ja cu se potruditi sledeci put da snimam (ako nadjem snimateljku :D )

 

E inace rece mi majstor da bi bilo dobro da zamenim svecice sad kad sam uzeo plindzu, pa se malo raspitah, one koje mu po katalogu trebaju kostaju 1000din po komadu :thumbdown: . Jel to normalna cifra, posto znam da sam prosle godine za golfa uzeo sve 4 za 1200?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzmi NGK koje kataloski idu na njega, mislim da je 500-600 komad ako nisu poskupele. Ja njih vozim od uvek i nikakvih problema nije bilo sa TNG.

Послато са GT-I9070 користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam skroz pozitivno iskustvo sa NGK, kad sam kupio auto pre skoro 3 godine i 50.000km, stavio sam njih, vozim na plin i evo tek zadnjih par dana počele da kukaju da se promene..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...