Jump to content
FAS Goran
chikavili

Ford Mustang

Recommended Posts

Ford najavljuje tužbu zbog modela Mustang GTT

 

0%2060%201.jpg

 

U kompaniji Ford nisu preterano srećni tvorcima modela Mustang GTT i ozbiljno razmatraju upotrebu pravnih sredstava. Kalifornijska tjuning kuća Zero to 60 Design nije ni u jednom momentu krila činjenicu da je njihov Mustang GTT, nedavno izložen na sajmu automobila SEMA, inspiraciju za svoj dizajn preuzeo direktno iz GT modela ovog superautomobila. Ali kako se na kraju ispostavilo, ni sam Ford nije preterano zadovoljan automobilom i bez ikakve sumnje planira preduzimanje pravnih koraka protiv ovog brenda.

 

0%2060%201111.jpg

 

''Mi smo od prvog momenta svesni Mustang GTT modela tjuning kompanije Zero to 60 Designs'', izjavio je prvi čovek za odnose sa javnošću američkog automobilskog giganta. ''Mustang i GT sadrže veoma važne dizajnerske elemente, koji jedinstveno i individualno identifikuju oba automobila kao vozila performansi kompanije Ford. Sada naši pravni savetnici istražuju kako da se na najbolji način posvetimo ovom pitanju.''

 

0%2060%20111.jpg

 

Priupitan da pojasni da li su pravne akcije već preduzete protiv kalifornijskog tjuning brenda, direktor je odgovorio da on nije upućen i da sve što zna jeste da pravni tim kompanije Ford poseduje saznanja o ovom slučaju i naporno ga istražuje. Zapravo, američki proizvođač automobila nikako nije zadovoljan činjenicom da, iz mnogih uglova gledan, prilagođeni eksterijer Mustang GTT modela imitira GT neverovatno dobro. Najverovatnije potpuno uverljive delove na automobilu predstavljaju njegove bočne strane, gde pragovi i vazdušni usisi smešteni ispred zadnjih točkova jasno izgledaju kao oni na modelu GT. Ostale komponente inspirisane GT automobilom kompanije Ford uključuju okrugla štop svetla, iako ovaj GTT model poseduje četiri umesto dva, zadnji spojler, veliku prednju masku hladnjaka, kao i srebrne lajsne. Pored veoma sumnjivog dizajna ovog modela, on koristi sve prednosti turbopunjača, koji iz njegovog masivnog petolitarskog V8 motora izvlače velikih 800 ks. Iako je tjuning kuća Zero to 60 Design izjavila da postoji veliko interesovanje za njenu opremu namenjenu karoseriji Mustang modela, postoje ogromne šanse da Fodrd zakonskim putem stavi tačku ovaj projekat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Zero to 60 Designs'' odgovorio Fordu na optužbe

 

0%2060%2011.jpg

 

Zero to 60 Designs, kompanija koja stoji iza GTT modela koji se pojavio na SEMA sajmu, je objavila saopštenje, nakon što su se pojavile glasine da Fordovi advokati spremaju tužbu, zbog nekih elemenata dizajna ovog automobila. Kompanija nije objavila da li ih je Ford kontaktirao o modelu GTT, ali su otkrili novi logo za ovaj automobil, koji ne liči na prvobitni, koji je definitivno bio sličan logou Mustanga GT. Takođe, opovrgli su navode da se ovaj model zove Mustang GTT, već da mu je ime ''Zero to 60 Designs GTT''. Evo dela izjave: ''Posle odličnog sajma SEMA 2016 i lansiranja novog Zero to 60 Designs GTT, sa odličnim uspehom, ovaj automobil je jedan od najpominjanijih poslednjih dana. Sa ovom pažnjom javnosti, došlo je i pitanje stilskih rešenja logoa i njegove sličnosti Mustang GT logou, koji je u vlasništvu Ford kompanije. Želeli smo da napravimo omaž modelima Ford Mustang GT i Ford GT, a poslednja stvar koju je Zero to 60 želeo je da uđe u konfontaciju sa Fordom. Izabrali smo dva najinspirativnija vozila u ovoj industriji i napravili našu interpretaciju. Novi logo predstavlja Zero to 60 Designs GTT. Poslednji nedelja smo čuli da ljudi pogrešno zovu naš automobil Mustang GTT, a ne Zero to 60 Designs GTT''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je verovatno najstariji vlasnik Mustanga na svetu

 

157801-ford%20m%201.jpg

 

Upoznajte Lenarta Ribringa, 97-ogodišnjaka koji je kupio novi Ford Mustang V8 u Švedskoj. Lenart je bio jedan od prvih ljudi koji je kupio originalni Ford Mustang šezdesetih, a sada, više od 50 godina kasnije, častio je sebe novim primerkom koji ima V8 motor.

 

157802-ford%20m%2011.jpg

 

''Zaljubio sam se u prve Mustange kad su tek izašli i na druge automobile od tada gotovo da nisam ni pomišljao. Sa njim se na putu pomalo osećate kao kralj,'' kaže Lenart. ''Verovatno neću još dugo živeti. Zato želim da iskoristim priliku da vozim i da se malo zabavljam. A ovo je pravi način za to.'' Lenart Ribring rođen je 1919. godine, a vozačku dozvolu je dobio sa 18, odnosno 1937. Danas, on je biznismen u penziji koji još uvek radi pola radnog vremena kao računovođa.

 

157803-ford%20m%20111.jpg

 

Njegov sin Majkl, koji je učio da vozi u Lenartovom prvom Mustangu, kaže da je njegov otac još uvek u mogućnosti da vozi, uprkos godinama. ''Njegov vid je dobar, refleksi su mu dobri i on vozi sa pouzdanjem koji drugi nemaju,'' kaže sin.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shelby FP350S by Ford Performance

 

158920-ford%20s%201.jpg

 

Ford Performance je prikazao novu trkačku verziju Mustanga, i to Shelby FP350S, baziran na Shelby GT350R modelu. Shelby FP350S je razvijen specijalno za trkanje na Trans Am, NASA i SCCA club racing događajima i nije legalizovan za drumsku vožnju.

 

158922-ford%20s%20111.jpg

 

FP350S pokreće 5.2 litarski V8 motor koji je razvio Ford Performance, a deo paketa ovde čine i šestostepena Tremec manuelna transmisija, modifikovano oslanjanje, zaštitni kavez, Sparco trkačko sedište, high-performance kočioni sistem, točkovi od 19 inča, opciona grafika za eksterijer, podeđavajući zadnji spojler od ugljeničnih vlakana...

 

158921-ford%20s%2011.jpg

 

Cena se u vesti ne navodi, ali je najavljeno da će narudžbine početi uskoro da se primaju u Fordovim prodajnim salonima širom SAD-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Ford Mustang 2.3 EcoBoost S

 

mustang_501.jpg

 

Ko shvati razumeće i ovo novo doba u automobilskoj industriji, pa i činjenicu da umesto V8 gromoglasnog gutača goriva imamo violinski naštimovan dvolitarski EcoBoost iz Focusa RS. ''Muscle Car'' je mnogo više od pojma koji definiše veliki američki sportski automobil. On je zapravo odraz filozfije shvatanja moćne mašine i načina življena čitavih generacija. Za automobile ovog tipa postoji i biblija koja staje u svega jednu rečenicu: ''napred motorčina, u sredini kardančina nazad gepekčina''. Novi Ford Mustang nastao pod dizajnerskom rukom Sarajlije Kemala Curića suštinski ne odstupa od pomenutog ''Muscle car'' aksioma što se dizajna tiče. Međutim, u celu se ovu priču nenadano umešao i on, EcoBost u nameri da stvari pomeri! Sad da li je to u napred ili u nazad, saznaćemo nadam se do kraja ovog testa.

 

mustang_2.jpg

 

Sprdnja ili novo doba motorizacije?
U odnosu na Ameriku gde Mustang startuje sa V6 agregatom (304 ks), preko 5.0-litarskog V8 od (421 ks) pa sve do Shelby opcije od 533 ks, četvorocilindarski 2.3 EcoBoost od 317 ks papirološki deluje kao lagana sprdnja. Pre nego što sam pritisnuo start/stop dugme, bio sam spreman da sasvim pouzdano zaključim baš onako kako se završava prethodna rečenica: ''Ma dajte ljudi, četiri cilindra u ovom čudu…'' No, šta je tu je, hajde da uprkos predrasudama (koje su majka greške) poteramo i ovu turbo zujalicu umesto gromkog crnog medveda.

 

mustang_502.jpg

Dobrom vozačkom utisku doprinosi i originalan Mustang kokpit sa ručicom menjača i prekidačima koji nose retro stil

 

Start motora se podudario sa uzdahom klase ''znao sam''. Umesto brundanja i njihanja u ritmu klipova hladnog osmaka, nema tišina, samo kazaljka merača obrtaja pokazuje da smo i Mustang i ja na ON. Verujem da su u Fordu štucali u tih nekoliko minuta teške tišine. OK, idemo dalje, bez volje i adrenalina, jer pitam se šta vredi ovih 317 konjića ispod haube kada se oni ne ritaju i ne otimaju, već mirno stoje redu kao neko umiljato mače.

 

mustang_503.jpg

Stabilan i siguran u krivinama. Srećom ostalo je u međuzoni dovoljno prostora i za ludovanja

 

Pritisak noge na mekanu papučicu kvačila samo potvrđuje slutnju, da je ovo automobil za ''seka Perse''. Kakav je to ''Muscle Car'' koji ne traži snažne mišiće? Ruka ide prema ručici menjača. Ona šalje prvi impuls koji upozorava. Sjajno leži u ruci, kratak hod, ni previše mekana, ali onako prijatno tvrda. Uradiću ono što ne radim nikada. Pun gas, sada i odmah! Ohoooo snage i obrtnog momenta u izobilju. Prvo posumnjah, nema ovde 317 ks ima bar 400, tako deluje. Odlična trakcija pogonskih točkova samo dopunjuje silovit i neočekivano agresivan start, koji za tačno 5.8 sekundi vozača dovodi do rizika gubitka vozačke dozvole ako sve ovo pokuša u gradskoj zoni. Nije mnogo bezbednije za novčanik vozača ni na autoputu, jer elektronski limitiranih 233 km/h deluju kao dečija igra za ovu mašinu. Zvuk? Probudio se Mustang i te kako! Grmi na sve strane ali ne iz auspuha, već iz zvučnika koji unutar kabine stvaraju sasvim inspirativnu atmosferu za jahanje asfaltnih puteva. 

 

mustang_504.jpg

Prepoznatljiva silueta otkriva nesvakidašnju dužinu od 4,7 metara i osovinski razmak od čak 272 centimetara

 

I udoban i lud
Upravljač odlično leži u ruci, sasvim solidno oseća put, mada ruku na srce mnogo je daleko od evropske sportske škole zvane komunikacija sa putnom podlogom. Prilično je prigušen servo pojačanjem, a njegove karakteristike je moguće menjati samo odabirom načina vožnje (Normal, Sport+, Race Track, Wet/Snow) putem lepo dizajniranog tastera na konzoli, što ne utiče na realnu osetljivost upravljanja. Već na izlasku iz grada na autoputu a posebno u prvim krivinama, i bez pogleda na tehničke karateristike, jasno je da je Mustang gotovo savršeno izbalansiran automobil. Kažu da je zahvaljujući laganom EcoBoost agregatu taj odnos sada gotovo idealan 52:48 i da je daleko bolji od bilo kojeg Mustanga sa V6 ili V8 agregatom. U prilog stabilnosti i netipične smirenosti ide i 2.72 metra međuosovinskog razmaka i čak 1.605 kilograma težine. Ipak, ostalo je u međuzoni dovoljno prostora i za ludovanja, jer tolika snaga na zadnjim točkovima pruža i te kako prostora za bezbednu igru po krivinama.

 

mustang_505.jpg

 

Moglo je bolje u unutrašnjosti
Dobrom vozačkom utisku doprinosi i originalan Mustang kokpit. Sedi se duboko u udobnim i masivnim sedištima. Trokraki volan, prekidači i ručica menjača su istovremeno i moderni ali i pomalo retro u skladu šezdesetim godinama kada se on rodio. Kvalitet materijala se može oceniti kao solidan, sa naznakom da bi on ipak mogao biti i malo izdašniji, posebno onaj deo koji se nalazi ispod visine kolena. Ima tu ruku na srce sjajnih delova enterijera ali i jeftine plastike.

 

mustang_3.jpg

 

Ako je bitno, evo i podataka o potrošnji. Principijelno EcoBoost nije doneo neku posebnu ekonomičnost, jer ipak treba nahraniti tih 317 gladnih usta. Dakle, potrošiće on benzina sve što mu sipate i to u rasponu od 10 - 15 litara u proseku. Jasno je da svako zadovoljstvo treba platiti pa bilo to u V8 ili EcoBoost izdanju. A osim goriva u taj obračun ide i nekih 50.000 evra koliko košta testirani model.

Šta reći? Nećemo se lagati! Ma, jednom se živi, ako mene pitate! Ko želi sportski auto izborom Mustanga ne može pogrešiti, upkos činjenici da se u ovoj vrlo ukusnoj Mustang čorbi oseća prilično ''EcoBoost začina''. Upravo taj šmek ''Vegete'' i dodatnih 50.000 evra, razlikuje Mustang od recimo Carrere 911.

 

mustang_5.jpg

 

2.3 EcoBoost agregat opravdava svoju RS formu. Deluje još snažnije nego što jeste uz dobru sintetičku zvučnu kulisu

 

mustang_507.jpg

Zahvaljujući laganom EcoBoost agregatu Mustang nudi odličnu izbalansiranost (52:48) i natprosečnu stabilnost

 

Tekst: Miodrag Piroški
Foto: Igor Pejović i Branko Avramović

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

2018. Ford Mustang facelift

 

160440-ford%20gt.jpg

 

Izmene za modelsku godinu 2018 se tiču prednjih svetala i branika sa drugačijim otvorima, doterane haube, kao i redizajniranih zadnjih svetala.  U video klipu je Mustang GT 5.0 sa Performance Package-om, a nudiće se i 2.3 EcoBoost turbo motor. Neki izvori kažu da bi Ford iz ponude mogao da izbaci 3.7 V6 motor, kao i da će kupcima na raspolaganju biti i 10-stepeni automatski menjač koji su zajednoi razvili Ford i GM. Očekuju se i izmene u unutrašnjosti, ali zvanični detalji tek slede.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2018. Ford Mustang i zvanično

 

160477-ford%20m%2077.jpg

 

Ford je i zvanično promovisao doterani Mustang šeste generacije.

 

ford%20m%20777.jpg

 

izmene Mustanga MY2018 se u odnosu na dosadašnju verziju tiču prednjih svetala i branika sa drugačijim otvorima, šireg prednjeg grila, doterane haube, kao i zadnjih svetala, crnog zadnjeg difuzora i zadnjeg spojlera kod GT verzije.

 

160476-ford%20m%207.jpg ford%20m%207777.jpg

 

Ovde treba reći da je promene doživelo i oslanjanje, a unapređeno je i upravljanje.

 

ford%20m%20777777.jpg

 

Sem Mustanga GT sa 5.0 litarskim V8 motorom (sa direktnim ubrizgavanjem), u ponudi će biti još samo 2.3 litarski EcoBoost turbo motor. Ford je naime iz ponude izbacio 3.7 litarski V6 motor, a pored manuelnog kupcima će na raspolaganju biti i 10-stepeni automatski menjač.

 

ford%20m%207777777.jpg

 

Što se unutrašnjosti tiče, treba pomenuti kvalitetnije materijale i opcionu digitalnu instrument tablu sa 12-inčnim ekranom.

 

ford%20m%2077777777.jpg

 

Takođe, deo opreme čine i bezbednoisni sistemi kao što su Pre-Collision Assist sa detekcijom pešaka i sistem koji vozača upozorava na napuštanje trake. Prodaja 2018. Mustanga će u SAD-u početi na jesen, pa više informacija tek sledi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2017. Shelby Super Snake 50th Anniversary Edition

 

160566-shelby%2011.jpg

 

Shelby American obeležava pet decenija od rođenja originalnog Super Snake modela, i to novim, ograničenim 50th Anniversary Edition Mustangom. Automobil će biti ponuđen u seriji od tačno 500 komada, po ceni od 69.995 dolara (plus porez). Shelby American i Ford Performance su se pobrinuli za modifikovano oslanjanje i kočioni sistem, dok je pod haubom 5.0 litarski V8 motor sa kompresorom i 670KS (opciono i sa 750KS).

 

160565-shelby%201.jpg 160567-shelby%20111.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje 3.5 sekunde, a četvrt milje prelazi za 10.9 sekundi.

 

160568-shelby%201111.jpg

 

Takođe, novi Super Snake je dobio i novu haubu, masku, prednji i zadnji spojler, trkačke trake, posebne oznake, kao i par izmena u unutrašnjosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2018. Ford Mustang Cabrio

 

ford%20c%205.jpg

 

Nekoliko dana nakon Coupe verzije, Ford je promovisao i doterani Mustang Cabrio, modelske godine 2018. Sem pokretnog sklopivog krova, sve je isto kao i na Mustangu Coupe, pa se i ovde izmene u odnosu na dosadašnji Mustang Cabrio tiču prednjih svetala i branika sa drugačijim otvorima, šireg prednjeg grila, doterane haube, kao i zadnjih svetala i crnog zadnjeg difuzora.

 

ford%20c%2055.jpg

 

Takođe, promene je doživelo i oslanjanje, a unapređeno je i upravljanje. Osim 5.0 litarskog V8 motora sa direktnim ubrizgavanjem, u ponudi će biti još samo 2.3 litarski EcoBoost turbo motor, budući da je Ford iz ponude izbacio 3.7 litarski V6 motor. Pored manuelnog kupcima će na raspolaganju biti i 10-stepeni automatski menjač. Unutrašnjost karakterišu kvalitetniji materijali i opciona digitalna instrument tabla sa 12-inčnim ekranom. Deo opreme čine i bezbednosni sisteni kao što su Pre-Collision Assist sa detekcijom pešaka i sistem koji vozača upozorava na napuštanje trake.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tickford Ford Mustang

 

tickford%201.jpg

 

Nakon što je obavio posao na Ford Rangeru, tjuner Tickford je poradio na Mustangu EcoBoost i GT pa je izvukao više snage iz njihovih motora. Fordov 2.3 litarski četvorocilindrični motor s turbo punjačem sada razvija 362KS i 540 Nm obrtnog momenta, što je više za 50KS i 108 Nm nego ranije. Tjuner je poradio na ECU jedinici, a tu je i Tickford izduvni sistem sa četiri cevi.

 

tickfod%20111.jpg

 

Ista poboljšanja je doživeo i Mustang GT, čiji 5.0 litarski V8 motor sada isporučuje 483KS i 585 Nm obrtnog momenta. Taj motor je u odnosu na onaj u standardnom GT-u snažniji za 72KS i 55 Nm.

 

tickford%2011.jpg

 

Tickford traži 6.990 australijskih dolara, a cena uključuje i zadnji difuzor kao i specijalne oznake.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carlex Ford Mustang sa 727KS

 

163862-carlex%20111.jpg

 

Carlex Design nam predstavlja svoju novu kreaciju, i to modifikovani Ford Mustang GT modelske godine 2016. Za početak, pod haubom je 5.0 litarski V8 motor sa kompresorom, pri čemu je snaga podignuta na 542 kW/727KS i 827 Nm obrtnog momenta (zasluga firme Roush Performance i njihovog paketa R2300 TVS).

 

carlex%201110.jpg

 

Carlex Design je s druge strane bio zadužen za stajling, pa se ovaj Mustang odlikuje i dvobojnim eksterijeriom, Mustang logom sa američkom zastavom, crveno-belim kožnim enterijerom, novim patosnicama...

 

carlex%2010.jpg 163861-carlex%2011.jpg

 

U kratkoj vesti nema informacije o ceni ovakvog automobila, jedino je poznato da pomenuti Roush Performance paket košta 7.799 američkih dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mustang Shelby GT350 ostaje u proizvodnji

 

shelby%20350.jpg

 

U Fordu su objavili da će nastaviti proizvodnju najsnažnije verzije Mustanga koji će opciono biti ponuđen i s automatskim menjačem sa dva kvačila. Iako je bilo najava da će Ford prekinuti proizvodnju najsnažnijeg Shelby Mustanga aktuelne generacije, koji se nudi u verzijama GT350 i GT350R (olakšan i dodatno prilagođen za korišćenje i na stazi), u Fordu su ipak doneli odluku da nastave proizvodnju. Bez promena ispod atraktivne karoserije, Mustang Shelby GT350 i GT350R, koji u prodaju stižu početkom jeseni, biće ponuđeni s tri nove boje karoserije (Kona plava, Lead Food siva i Fury narandžasta). Obe verzije i dalje pokreće ručno sastavljen atmosferski 5,2 litarski V8 motor koji raspolaže s više od 530 konjskih snaga i nudi 582 Nm najvećeg obrtnog momenta. Za beskompromisno kočenje brinu se Brembo kočnice s diskova 394 mm napred i 380 mm pozadi, a tu su i adaptivni amortizeri.

Iako još uvek nije zvanično potvrđeno, verzija GT350 opciono bi mogla da bude ponuđena i s automatskim menjačem s dva kvačila, čime bi se udovoljilo kupcima koji ne uživaju u onome što nudi Tremecov 6-stepeni ručni menjač. Za potencijalne kupce slabijih verzija, Ford je uz osveženi Mustang pripremio manje izmene na kućištima prednjih svetala i poklopcu motora, redizajniranu centralnu konzolu i opcionu digitalnu instrument tablu. V6 motor više nije u ponudi, a u ponudi ostaju unapređeni 2.3 litarski četvorocilindarski turbo motor i 5.0 litarski V8 motor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sutton CS800 Mustang

 

164698-Sutton%201.jpg

 

Clive Sutton je već više od četvrt veka jedan od vodećih britanskih dilera za Aston Martin, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Porsche i američke brendove, ali takođe nudi i tjuning program za Ford Mustang.

 

164701-Sutton%201111.jpg

 

Podsećanja radi, Sutton je prošle godine prikazao svoj modifikovani CS700 Mustang (čiji V8 motor je pojačan na 700KS), dok je za ovu godinu pripremljena još snažnija verzija - CS800.

 

164699-Sutton%2011.jpg

 

CS800 će premijeru imati krajem ovog meseca na događaju Top Marques u Monaku, a kao što nagoveštava već i svojim nazivom, automobil raspolaže sa svih 800KS (Whipple kompresor, modifikovani interkuler, novi sportski izduvni sistem..), u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem.

 

164700-Sutton%20111.jpg

 

U paketu su i agresivniji izgled eksterijera (''super snake'' hauba, prednji spojler, pragovi, zadnji spojler i difuzor od ugljeničnih vlakana), desetokraki alu točkovi, sportska Recaro sedišta, detalji od ugljeničnih vlakana u unutrašnjosti, kao i Sutton oznake.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Mustang najprodavaniji sportski automobil u 2016.

 

136625-ford%20m%2011.jpg

 

Iz Forda su saopštili da je njihov Mustang i u 2016. godini bio najprodavaniji sportski automobil na svetu. Amerikanci navode da je tokom prošle godine širom sveta isporučeno više od 150.000 primeraka Mustanga, od toga više od 45.000 komada izvan SAD-a. Mustang se zvanično prodaje u 140 zemalja, a tokom 2017. postaće dostupan u još šest zemalja, uključujući tu i Brazil. Takođe, i u 2017. se očekuje da u izvoz bude poslato oko 30% proizvedenih primeraka. U vesti se ističe i odlična prodaja u Kini i Nemačkoj, gde je Mustang najprodavaniji sportski automobil na tržištu (u Kini je prošle godine Mustang zabeležio rast prodaje od čak 76 odsto). Ford je početkom godine već promovisao i doterani Mustang šeste generacije. Izmene Mustanga MY2018 se u odnosu na dosadašnju verziju tiču prednjih svetala i branika sa drugačijim otvorima, šireg prednjeg grila, doterane haube, kao i zadnjih svetala, crnog zadnjeg difuzora i zadnjeg spojlera kod GT verzije.

 

160477-ford%20m%2077.jpg

 

Ovde treba reći da je promene doživelo i oslanjanje, a unapređeno je i upravljanje. Sem Mustanga GT sa 5.0 litarskim V8 motorom (sa direktnim ubrizgavanjem), u ponudi će biti još samo 2.3 litarski EcoBoost turbo motor. Ford je naime iz ponude izbacio 3.7 litarski V6 motor, a pored manuelnog kupcima će na raspolaganju biti i 10-stepeni automatski menjač. Što se unutrašnjosti tiče, treba pomenuti kvalitetnije materijale i opcionu digitalnu instrument tablu sa 12-inčnim ekranom. Takođe, deo opreme čine i bezbednoisni sistemi kao što su Pre-Collision Assist sa detekcijom pešaka i sistem koji vozača upozorava na napuštanje trake. Prodaja 2018 Mustanga će u SAD-u početi na jesen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Ford Mustang

 

ford%20mustang%20ts.jpg

 

Davne 1964. godine, Ford Mustang je rekordnom prodajom od 22.000 primeraka tokom prvog dana kampanje, napravio revoluciju na američkom tržištu. Danas, u najnovijoj sedmoj generaciji, on u sebi još uvek nosi duh slavnog pretka sa sportskim karakteristikama po američkom receptu. Ipak, legenda više nije onaj klasičan ''muscle car'', već dolazi sa četvorocilindarskim turbo agregatom, posebno prilagođenim evropskim standardima Ford Mustang, američka automobilska ikona, rođena je davne 1964. godine u vreme ''vladavine'' čuvenog, tada prvog čoveka legendarne američke kompanije, Li Ajakoke. Izašla ispod ''lenjira'' dizajnera Džoa Bordinata i danas, nakon toliko godina, ne ostavlja ravnodušnim ni jednog pravog ljubitelja sportskih automobila, pa tako ni mene.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Tada, kad se pojavio, a bilo je to s proleća, izazvao je pravu histeriju kod kupaca, pa je samo prvog dana, 22.000 Amerikanaca uplatilo ovaj model. Do kraja te, 1964. godine, prodato je 120.000, a za godinu dana od početka, kupce je našlo čak 419.000 Mustanga! Od toga, 73 procenata kupaca naručilo je model sa V8 motorom po ceni od 2.368 dolara. ''Osmak'' je bio i ostao zaštitni znak ovog klasičnog ''muscle car'', koji je kao alternativu nudio i V6 agregat.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Međutim, vremena se menjaju, pa je najnovija, sedma generacija zaživela kao globalni model sa ciljem da se nametne i u Evropi. A za tako nešto, bilo je potrebno pogoditi ukus kupaca sa ovog podneblja, ali i ponuditi ekonomičniji motor po najmodernijem receptu - redukovane zapremine, sa četiri cilindra i turbo punjenjem.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

TopSpeed je prošlog leta na međunarodnoj regionalnoj prezentaciji u Mađarskoj isprobao novi Mustang GT sa V8 motorom od 5.0 litara, a ovoga puta smo iskoristili priliku da se detaljnije upoznamo sa slabijom, ali ništa manje atraktivnom opcijom sa EcoBoost agregatom od 2.3 litra i 317 konjskih snaga.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Prva stvar koja mi je odmah ostavila utisak jeste da se radi o izuzetno zanimljivom i atraktvinom automobilu, koji je svojom pojavom izazivao pažnju mnogih prolaznika na beogradskim ulicama, a tome je kumovala i prelepa, jarko crvena boja koja mi se izuzetno dopala. ''Fastback'' odnosno kupe forma kako je zovu Amerikanci, ovde je iznedrila masivnu siletu sa dugačkom haubom i izraženim bokovima. U najkraćem, Mustang svojim gabaritima odmah daje na znanje da se neće sklanjati ''s puta'' čak ni jačim i skupljim evropskim sportistima.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Ulazak u automobil, takođe, promoviše američku školu. Recimo, brojčanik očitava brzinu u kilometrima, ali i u miljama. Primetno je i da kvalitet materijala na određenim mestima, kao ni završna obrada nisu u rangu evropskih konkurenata, ali ne treba mu to zamerati. Ovo je Mustang i njegovi kvaliteti su na nekim drugim ''talasima''.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Susret sa vozačkim sedištem podsetio me je da su dizajneri posvetili dužnu pažnju vlasniku, tj. vozaču. Položaj za upravljačem će, verujem, malo kome predstavljati poblem, odnosno teško da će mu neko naći iole značajniju zamerku. Slično je i sa ogibljenjem na kojem leži i ovaj Mustang. Ono je, prema očekivanju tvrđe, ali ne čini ovaj automobil neudobnim.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Razumećete da se i ja, kao i većina drugih vozača, kada zauzmem položaj za upravljačem u automobilu sa manuelnim menjačem, prvo hvatam za njegovu ručicu. Ovaj Fordov šestostepeni me je odmah ''kupio''. Ručica je kratka, precizna, tvrda, kratkog hoda, pa mi je bilo zaista uživanje laćati se lepo oblikovane ručice, koja uz to, odlično leži u ruci.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Zvuk mi se, takođe, dopao, imajući u vidu da simfoniju prave samo četiri cilindra i da je reč o turbo motoru. Ipak, moram da naglasim da finalne tonove do kabine preko zvučnika prenosi generator zvuka, svojevrsno pojačalo. Bez obzira na to, zaista je bilo prijatno biti za volanom ovog Mustanga, posebno u gradskoj vožnji, jer bi svako dodavanje gasa izazivalo pozor prolaznika. Uz taj prijatan utisak, i druge stvari u ovom automobilu doprinosile su da se opet osećam u nečem posebnom. Kada bih poželeo žustriji odziv na gas, iz normalnog režima prebacivao sam u Sport+, dok sam treću opciju, Race mod ostavio za poligon prikladan za takve stvari.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Da, Mustang 2.3 EcoBoost isprobali smo i na stazi! Bilo je zabavno, ali iz 319 konja nisam mogao da izvučem neku posebnu agesivnost. Motor vuče, ubrzavajući do stotke za pristojnih 5.8 sekundi, međutim, težina karoserije i pozamašni gabariti čine svoje. U krivinama, automobil vuče ''preko nosa'', pa sam mu tu ''udario'' mali minus na upravljivost.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Ipak, ovaj Mustang nudi pristojnu zabavu kroz drift, a za to je potrebno posebno isključiti dva elektronska sistema, onaj za kontrolu stabilnosti i za kontrolu trakcije. Prvi se automatski isključuje izborom Race moda, a drugi je potrebno deaktivirati preko zasebnog prekidača koji se nalazi odmah pored selektora režima vožnje.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Oba tastera su, inače, lepo i originalno dizajnirana i nalaze se na centralnoj konzoli. Međutim, čak i sa isključenim elektronskim ''stegama'', primetio sam da kontrola stabilnosti u izvesnoj meri koči prednje točkove tako da se nešto teže kontrira prilikom zanošenja zadnjeg dela. Što se kočnica tiče, one svim zadovoljavaju, ali, mogle bi da budu i agresivnije, volim kada ''grizu''!

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Kao zaključak sa ovog kratkog performansa, mogao bih da kažem da je automobil sada prilagođen ukusu evropskih kupaca po tehničkim karakteristikama i efikasnosti, zadržavši pored toga elemente dizajna rodonačelnog modela. Ako bih bio strog sudija, rekao bih da je više za pokazivanje po gradu, ali sa pristojnim prtljažnikom i dva ''pomoćna'' sedišta pozadi, može se iskoristiti i za duže putovanje.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Bilo kako bilo, sa cenom od 43.700 evra i dobrim paketom opreme, dosta je jeftiniji od evropskih automobila slične klase, mada po dinamici vožnje ne može da se meri sa evropskim sportistima. Međutim, ne bi bilo ni bilo fer to od njega tražiti, niti tako nešto treba očekivati.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Ovaj Mustang, kao ni mene, neće ni vas razočarati, jer daje drugu dimenziju zadovoljstva, koje sobom nose automobili sa pedigreom, što ovaj ''divlji konj'' svakako jeste. A na to će vas, kad god sednete za volan, pored mustanga u galopu na stubu upravljača, podsetiti i pločica u enterijeru na kojoj je s ponosom ugravirano: SINCE 1964.  Pedeset i kusur godina kasnije, mogu samo da dodam - legenda živi!

 

Foto: Aleksandar Savin

Tekst: Andrej Kulundžić/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Mustang (2018.) inspirisan je Dart Vejderom

 

165308-ford%20m%203.jpg

 

Izgled novog Ford Mustanga (2018) iznenadio je mnoge, što se posebno odnosi na njegov prednji deo, drastično različit od prethodnog modela, posebno zato što je u pitanju bilo unapređenje, a ne novi model. Međutim, dizajner iz Forda Melvin Betankort je za Autoblog otkrio zašto je to tako: ''Kada smo dizajnirali novi Mustang (2018), tim je želeo da ga učini agresivnijim, a inspiraciju smo našli u jednom od najpoznatijih zlikovaca ikada. Uglaste nozdrve i konture Dart Vejderove maske postale su inspiracija za nove maglenke i izgled prednjeg dela.''

 

165309-ford%20m%2033.jpg

 

I zaista, ako malo bolje pogledate, uočićete sličnosti između Dart Vejdera i ovog vozila. Na primer, trouglast izgled dela njegove maske oko usta našao se i na uglastim maglenkama i malim vazdušnim otvorima ovog automobila. Kada novi Mustang postane dostupan kupcima, što će se desiti u drugoj polovini ove godine, kupci će moći da biraju između 2.3-litarskog EcBoost četvorocilindarskog ili 5.0-litarskog V8 motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...