Jump to content
FAS Goran
Deda Jung

Fiat 500L - alu felne 16-ce / 17-ce / 18-ce?

Recommended Posts

Zamišljam da imam 17-18 i 500L. Što kaže Duško Radović: "Tako Vam je sve u Životu. Prvo ćete samo moći, a posle ćete samo imati."

Share this post


Link to post
Share on other sites

nazalost, pre ce biti ( kod nas ) : " prvo ce te samo moci ( zeleti ) , a posle ( ce te ) samo sanjati ( o tome ) ".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja vu:lol::lol::lol:

Tek sad videh da je prebaceno u ovu temu:lol:

Sorry za off....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko zna gde mogu da se nadju Eibach distanceri za 500L, ideja mi je da malo izvučem felne napolje. Sada je na fabričkim 17icama.

Jurim bas fabričke Eibach ili neki drugi brend, nista Mile pravio na strugu kombinacije jer sam imao prilike da vidim horor filmove kada se zavare za glavcinu ili kada na brankovom ceo točak krene paralelu sa kolima.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onda bolje traži Sparco ili OMP distancere. Sa njima si najsigurniji

Ok. Da li ima neka adresa ili firma koja je zvanicni uvoznik ili da jurim po radnjama itd.?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se pohvalim jutros pazarih nove alu felne...

 

e sad ono sto me zanima da li kod nas na 500l treba da se na felne stavlja senzor pritiska ili se taj senzor nalazi na abs-u i meri oretanje pa time i pritisak, posto celicne felne hocu da ostavim za zimu sa zimskim gumama na na ove nove da prebacim letnje

 

 

Edited by neshaoct
spojeno by Ivan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima!

Potrebno mi je dragi forumasi vase misljenje. Do sada sam mog Fiata 500L vozio na celicnim felnama.

Menjao sam zimsko-letnje gume.

Sada mi jedan kolega, nudi felne u zamenu za neki dug. Zna li neko kakav je kvalitet ovih felni?

Evo precice:

 https://www.kupujemprodajem.com/Automobili-Delovi-i-alati/Auto-Felne/Alu-Felne-FIAT-16-5x98-Novo-85726411-oglas.htm

 

Untitled.thumb.png.8b3af3323c840711163175d670248f00.png Untitled1.thumb.png.370516f97cf02e7de7495226f879d485.png

 

Meni ove deluju sumnjivo. Cini mi se da cu samo imati problema sa njima. Mozda i gresim...

Da li tu idu standardni srafovi?

Kako se uopste vozi na alu felnama? Da li je istina da je voznja tvrdja?

Ove mi se cini da ce biti izgrebane za 2 dana...

One originalne sto ih vidjam na  500L vozilima mi ulivaju mnogo vise poverenja.

Hvala na  odogovoru!

 

Edited by Ivan
Spojeno, dodat PrintScreen oglasa i sredjen tekst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalitet ovih felni ne mogu da komentarisem jer nemam iskustva sa njima. To su ove Kineske kopije koje se valjaju vec neko vreme. Znam za par ljudi koji su ih kupili i rade posao, felne ko felne, verovatno aluminijum nije kvaliteta kao na nekim oem, ali mislim da zavrsavaju posao.

To sto si cuo da je voznja na alu felnama tvrdja, nema veze sa time da li je alu ili celicna felna nego sa dimenzijom tocka, tj felne i gume.

Ljudi kada uzimaju alu mahom uzmu za broj ili dva vecu felnu a gumu nizeg profila. Otuda tvrdja voznja. 
Ukoliko je ta felna istih dimenzija kao celicna na kojoj se vozis, ne bi trebalo da primetis razliku.

I ne, nece biti izgrebane, samo ne riljaj po ivicnjacima i sve ce biti u redu.

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hadrijan

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom. Takodje molba da uz bilo koji eksterni link ostavljamo PrintScreen (sto je i pravilo). Sadrzaj foruma ne treba da zavisi od drugih portala, u tom slucaju nasa prica ovde postaje neupotrebljiva za buduce citanje, ako neki oglas bude obrisan ;)

 

Apropo pitanja - nikakve oznake, nema slike sa zadnje strane, u obicnim kutijama, deluju kao replike. A tu je od-do, kako naletis, ima manje ili vise kvalitetnih, iskustva su razlicita.

1 hour ago, hadrijan said:

Da li tu idu standardni srafovi?

Kod fabrickih felni idu isti srafovi. Kod ovih bi morao da uporedis dubinu navoja kada se felna montira. Tj. da sraf nije kratak ili dugacak (zavisi i da li su pozadi dobosi ili diskovi).

1 hour ago, hadrijan said:

Kako se uopste vozi na alu felnama? Da li je istina da je voznja tvrdja?

Pa isto kao i sa celicnim :) . Pretpostavljam da 500L neces voziti tako da primetis bocno uvijanje, tako da se sve svodi na debljinu gume. Ako je ranije bila ista colaza i sirina felne i ostaje ista dimenzija gume, nista se ne menja vezano za performanse. Ako se i ranije vodilo racuna o ivicnjacima, bukvalno je sve isto u voznji. U suprotnom, jedino treba malo pripaziti pri parkiranju.

Ako se ide na vecu felnu, obicno ide nizi profil guma i otuda razlika. U slucaju prelaska sa npr. balonjare 195/65/15 na 205/55/16 voznja je prijatnija, preciznija, manje ljuskanja, a opet udobno. Zavisi i od pritiska na koji se guma pumpa, kao i njegova redovna provera. Malo veca razlika je (bar po meni) tek nize od 45 profila (a i to zavisi od sirine gume).

Na ovima bi bilo jedino lepse da za 16'' i 205 gumu budu siroke 7''. Cisto je guma manje bokasta, lepse izgleda i funkcionalnije je. Koliko vidim ET (offset) im je 35 mm i to je u okviru fabrickog. Tj. rastojanje ose felne do ose kacenja ostaje maltene isto (izbacenost tockova).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane, Francuz,

Hvala na javljanju!

 

Nisam znao da ne smeju da se stavljaju precice.

Izvinjavam se!

Evo print skrina.

Da, rekao mi je da su replike.

Sta mu to znaci tacno?

Manji kvalitet, jel tako?

 

 

Replika.jpg

Edited by hadrijan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodao sam vec PrintScreen u tvom originalnom postu, sve OK. Slobodno ostavljajte linkove, samo uz njih dodajte i PrintScreen.

Iskustva sa tim replikama su generalno razlicita, od-do, rekoh ti, kako se naleti. Znam par ljudi i sa drugim markama automobila koji su uzimali razlicite replike. Od toga da ih bez problema voze godinama i zadovoljni su, do toga da se desavalo da su se krivile na manje udarce. Ako poznajes tog nekog i garantuje ti za ono sto prodaje ili felne imaju bilo kakav sertifikat (a polako se pojavljuju i sa njima), to prilicno menja pricu. Rang cena tih novih je u rangu cena ocuvanih, polovnih OEM felni. Ima ih vec neko vreme po netu, za tih 300 evrica 16'', jednobojne, dvobojne:

 

72789114_691231471355935_896150973624352768_o.thumb.jpg.a28494542d11232e79775fb1b9e2667a.jpg 73512789_150710866321817_2102660624007805333_n.thumb.jpg.a1c5bba56108b3f6739c1091519bc04b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uvek pre za to da se uzmu polovne OEM alu felne. I za 500L sam uzeo za zimski set identične alu felne od 16" kao i one koje su mi došle na kolima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/21/2020 at 4:39 PM, Ivan said:

Ako poznajes tog nekog i garantuje ti za ono sto prodaje

ma ne prodaje mu...vraca mu dug u felnama....

Ako drugacije ne mozes da uzmes pare uzmi felne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima!

Izvinjavam se ukoliko je tema već pokrivena - nažalost, nisam uspeo da je pronađem.

Želeo bih da na 500L CROSS originalne fabričke felne 17" zamenim za 16". Interesuje me da li je neko već imao iskustva sa ovakvom zamenom?

Mislim da svi 500L koji fabrički dolaze sa 17" dolaze i sa diskovima pozadi (tako je kod mene), odnosno da svi oni koji su sa fabričkim 16" dolaze sa doboš kočnicama - da li grešim?
Uglavnom, interesuje me da li 16" uopšte može da se montira ako su fabrički bile 17" i disk kočnice (da li ima prostora od diskova)?

Na prvi pogled deluje da ima prostora. Pretpostavio sam da su kombinacije 16"/doboš i 17"/disk, kreirane samo zbog nekog očekivanog stila vožnje, ili "sportskijeg" fazona, a sada se pitam da li je uopšte moguće montiranje 16" na 500L koji je isporučen sa kombinacijom 17"/disk kočnice?

Hvala unapred na komentarima i razmišljanjima čak i ako niste ovo u praksi pokušali!

 

Edited by Ivan
Spojeno, sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas ovde u temi, a 500L Cross je fabricki dolazio i sa 15' (gledano po brosuri) pa sve do 17'. Ako menjas sa fabrickim nemas problema a ako ne sa fabrickim samo gledaj da su ispostovane fabricke vrednosti ET i sirine felne tj da budu u/oko tih granica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@indzinir

Nepotrebno otvorena tema je spojena sa postojecom, o velicini tockova za 500L.

Takodje, ako te zanima, dosta podataka i za 500L, zimske setove i sl. je bilo i u opstoj temi o izboru felni, mozes da pronadjes pomocu Search foruma:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/37137-fiat-lancia-alfa-dimenzije-felni-i-guma/

 

Sto se pitanja tice - naravno da je moguce staviti 16'' felne. Na 500L idu najobicniji (da ne kazem mali) diskovi, tako da to pasuje bez ikakvih problema. A posto je tvoje pitanje (u naslovu teme) bilo da li ce biti problema pozadi u poredjenju dobosi/diskovi - cisto da znas da pozadi idu diskovi manjeg precnika u odnosu na prednje. Tj. ako nema problema sa velicinom diskova napred, jos manje ce ih biti pozadi :) .

Bitna stvar, nisi napisao koji motor je kod tebe u pitanju, 16'' je na 500L moguca u svim verzijama, dok na 1.4 i 1.3 MultiJet fabrika predvidja cak i 15'' tocak.

Na forumu imamo okaceno i korisnicko uputstvo za 500L: https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/Fiat/500L/facelift/Fiat_500L_upotreba_i_odrzavanje_300.pdf

Kao i ostala uputstva: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/70330-fiat-500l/

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Ivane!

 

Motor je 1.4 95KS. Imam uputstva u PDF-u i video sam da su predviđene i 15" i 16" i 17". Ipak, zbog razlike doboš-disk, nisam znao da li na primerak koji je isporučen sa 17"/disk, može da se stavi 16". Naravno, ne zbog veličine točka (širina, prečnik), već samo zbog diskova.

Tvoj komentar da su prednji diskovi još veći je pravi odgovor - nisam tako razmišljao, hvala ti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako stavljas fabricke 16'', samo cepaj, sve je Plug&Play ;) .

Ako su u pitanju neke aftermarket felne - tu vec mora da se povede racuna o PCD (precnik i broj srafova), CB (centralnoj rupi), ET (offsetu)... Sve ti pise u ovim temama ili pitaj ako je jos nesto nejasno.

Ali sto se velicine samih diskova tice, apsolutno nemas brige u oba slucaja. Ne znam napamet za 500L, morao bih da proverim u eLearn - ali pretpostavljam da je slicno, recimo Nuova Bravo je u toj 1.4 atmo verziji isao sa diskovima napred od samo 257 mm, dok je pozadi 251 mm bio standard na svim verzijama motorizacije. 

Nema na cemu, naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovani forumasi, zdravo!

Imam sina koji je poceo da vozi, tek polozio, nasu masinu. Sin bi da zimske gume stavimo na alu felne.

Nasao je ove felne, gledali on i drugar koji radi kao majstor kod vulkanizera odnedavno:

https://www.polovniautomobili.com/felne-ratkapne/16507796/aluminijumske-felne-autec-germany-16-5-x-98?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

 

Untitled.thumb.png.28667867821b25252a788d3a3b92aeac.png Untitled1.thumb.png.c5b8fef2c581c2bd659d039b6c733d90.png

 

Da li neko zna da li gume 205 55 idu uopste na ove felne? I da li ove uopste mogu da se montiraju na nas 500L? I da se vozi normalno?

Nesto ne verujem novopecenom majstoru.:(

 

A kako bi ove izgledale na autu to se ne zna. Kako se vama cine ove felne?

Ja sam da ostavimo celicne felne sa ratkapnama za zimu, ali mali ima podrsku majke. :o

Pomagajte!

 

PS: Molim administratore da pomere topic gde treba, ako sam promasio.

 

Edited by Ivan
Spojeno, sredjen format, dodat PrintScreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hadrijan

Vec smo ranije prebacivali tvoje postove o aftermarket felnama u ovu temu ;) . Tako da je jos jednom nepotrebno otvoren topic, spojen sa postojecim o alu felnama za 500L. Ubuduce, bilo kakav sadrzaj mozes vrlo lako da nadjes pomocu Search foruma i samo se nadovezes ili procitas vec napisano.

Takodje jos jednom identicna molba (a i pravilo je foruma) - uz linkove eksternih portala obavezno dodati i Printscreen. Nije nikakav nas hir - nego jednostavno cim taj link istekne ili bude obnovljen, sva nasa prica ovde ostaje uglavnom bespredmetna za buduce citanje. Sadrzaj foruma ne bi trebalo da zavisi od sadrzaja eksternih portala, hvala unapred.

 

Da predjemo na konkretnu tehniku. Kao prvo, ono sto fali u podacima u oglasu je CB (Center Bore, precnik centralne rupe). 500L ima klasicnih fiatovskih 58.1 mm - ako otvor pasuje, odlicno. Ako je veci, moraju da se prave prstenovi, kako bi felna ispravno nalegla na glavcinu. Ako je otvor manji, logicno, centralna rupa mora da se prosiri kod strugara.

PCD od 5x98 se poklapa, ali i tu treba proveriti da li ce postojeci srafovi imati dovoljnu duzinu za aftermarket felne. Teoretski, u slucaju dobosa pozadi, problem moze da bude i ako su srafovi duzi.

Sledeca stvar koja odstupa od fabrike je mali ET, tj. offset (rastojanje ose felne od ose kacenja). Kod Fiatovih celicnih 16'' felni je ET 36.5 mm, kod ove felne 26 mm, sto znaci da ce im osa biti cca 1 cm izbacenija.

Ono sto je najveca razlika je sirina felne - fabricka je siroka 6'' (15.24 cm), dok je ova na prilicnih 7.5'' (19 cm). Sto implicira 2 stvari:

1. ukupna izbacenost tocka ce biti veca za ET+(razlika u sirini/2). Ili 1+1.9 cm, tj. skoro 3 cm izbacenija ivica felne napolje. Sto se tice suprotne strane i suspenzije, bice bliza 0.9 cm. Tako da sto se unutrasnje strane tice nema problema, proveriti spoljnu.

2. 205/55 guma koju planiras bice primetno vise strečovana preko felne, logicno, jer je ova aftermarket sira skoro 4 cm. Ostavljao sam vec po forumu - ispod je okvirna tabela kompatibilnosti sirine felne i gume. Idealna sirina gume, za sirinu felne od 7.5'', je 215 do 225. Dok je 205'' neka donja granica, ali ce guma biti prilicno stretch. Cisto poredjenja radi kolika je to razlika - kod 500L na fabricku 17'' siroku 7'', ide 225/45 guma.

 

583499449_1633373393_jHVET(1).png.7032078ea18ffd95c2e008898d0f3652(1).thumb.png.4b0b6c48c56e72dcc873979d3181d84d.png

 

Ovo iznad je cista tehnika, a estetika je vec u oku posmatraca :) . Licno nikada nisam voleo bilo kakve izbacene felne sa falcem, uvek me asociraju na German style. Ako se vec kupuje alu, volim da je felna elegantna, sa krakom do ivice felne koji je jos i vizuelno uveca, da prati dizajnerski potpis konkretnog modela... A ova konkretna felna mi je em vizuelno mala za 500L i taj fazon, em je 500L tipicno zabarski dizajniran, sa mekim linijama i trazi specificnu felnu.

Na poslednji pasus se ne obaziri ;) , ali na tehniku pre toga itekako, nadam se da sam bar malo pripomogao. A sto se izgleda tice, mozda nas mlade snage i pozitivno iznenade ;) ... Neka "isfotosopiraju" pa vide, tu su svakako maheri.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo, Hvala Ivan na ozbiljnom odgovoru.

Drugo, ovaj forum meni licno puno znaci, ljudi koji se javljaju su zbilja ljudine.

Da, zaboravio sam potpuno na pravilo o skrin sotu! Izvinjavam se !!!

Hvala na prebacivanju teme.

 

Vec sam jednom razmisaljo o kupovini alu felni i nisam ih uzeo.

Ostao sam na ratkapnama.

Sada se to opet aktualizovalo, uticaj sina i zene koja podrzava sina.

 

Posle ovog teksta gore konacno sam nesto poceo da kapiram.

Treba tu dosta toga da se poklopi.

Najbolje bi bilo da nadjem 16 originalne za 500L.

Onda nece biti dileme.

Tesko cu potrefiti da odgovaraju.

A i vizuelno jeste pitanje kako ce biti.

 

Uf...

 

Javljam se svakako.

 

Pozdrav!

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu. Opusteno, sredicemo sta treba, a sugestije iznad su cisto molba da bi nam forum svima bio funkcionalan i pregledan ;) .

 

Vidi, tehnicki izbor felni nije nista komplikovano, ali opet nije i da ne treba obratiti paznju na nekoliko parametara i staviti sve na papir. Estetski, opet zavisi od oka posmatraca.

Sa fabrickim felnama svakako nemas nikakvu brigu, sve je Plug&Play, idu cak i isti srafovi, nema nikakvog racunanja, prstenova/razbusivanja, plivajucih/duzih srafova... Licno ih preferiram i zbog standardizovanog kvaliteta (ne racunam tu neke sportske felne naravno), uskladjenosti njihovog dizajna sa dizajnom vozila...

S druge strane, ko hoce da se razlikuje, umeju lepo da izgledaju i aftermarket kombinacije, kada se sve lepo uklopi.

 

Slobodno okaci ako naidjes na jos nesto interesantno, a imas tehnicku nedoumicu. Imas i online komparatere, ako te mrzi da racunas "iz glave" - evo ovde imas jedan bas lep takav kompareter i za felne i za gume. Mozes da se igras sa parametrima i poredis do mile volje ;) - gore stelujes parametre, a na slici i u tabeli ispod iscitavas razlike, dozvoljene tolerancije i sl. U sustini, ono sto sam ti iznad samo malo detaljnije objasnio: https://www.wheel-size.com/calc/

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...