Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Ferrari 250 LM / Testa Rossa / GTO / GTE / GT

Recommended Posts

1963 Ferrari 250 GTO prodat za rekordnih 52 miliona dolara

 

103403-ferrari%20250%20gto.jpg

 

Kako piše Bloomberg, trkački 1963. Ferrari 250 GTO je prošlog meseca prodat za čak 52 miliona dolara (38.221.250 evra), što ga čini najskupljim ikada prodatim automobilom. U vesti se ne navodi ime kupca, samo se pominje da je prodaja obavljena prošlog meseca i da je bivši vlasnik bio kolekcionar Paul Pappalardo. Ovaj Ferrari inače ima broj šasije 5111, a između ostalog je i pobednik 1963 Tour de France trke.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ferrari 250 LM prodat za 14.3 miliona dolara

 

ferrari%20250%20lm.jpg

 

Ferrari je proizveo samo 32 primerka modela 250 LM. Zato i nije čudno da se jedan od najboljih automobila iz šezdesetih godina prošlog veka ceni u milionima dolara. Na aukciji je ovih dana primerak iz 1964. prodat za 14.3 miliona dolara. Raniji rekord LM-a bio je 6.9 miliona dolara. Posebnost najskupljeg 250 LM je u tome što je jedini iz edicije koji je proizveden kao drumski automobil, dok su ostali konstruisani za trke. Ferrari je u stvari nameravao da homologizuje taj model kao drumski automobil, ali FIA nije dvaput nasela na isti trik, nakon što su Ferrariju ranije progledali kroz prste sa modelom 250 GTO. Ipak, čak i homologizovan samo kao prototip, u rukama Jochena Rindta i Mastena Gregorya doneo je Ferrariju istorijsku poslednju pobedu na 24 sata Le Mana, u čudnoj trci 1965. Prvi vlasnik kaže da je vozio svog ljubimca samo po Kaliforniji, a zaitm ga je prodao dvojici Ekvadoraca. Oni su se sa njim takmičili u Daytoni. Poslednji vlasnik je bio japanski kolekcionar, koji ga je kupio još davne 1983.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1957. Ferrari 250 Testa Rossa prodat za više od 29 miliona evra

 

ferrari%20250%20testa%20rossa.jpg

 

U Velikoj Britaniji je prodat Ferrari 250 Testa Rossa iz 1957. godine za koji je anonimni kupac platio više od 24 miliona funti, što ga čini najskupljim automobilom prodatim u Velikoj Britaniji. Kako se navodi u vesti, dosadašnji vlasnik je ovaj automobil prodao za 24.100.000 funti, što je 29.106.375 evra ili 39.322.735 američkih dolara.

 

ferrari%20250%20testa%20rossa%2011.jpg

 

Radi se o primerku sa brojem šasije 0704 koji je dizajnirao Sergio Scaglietti i koji se dvaput takmičio na trci 24 sata Le Mana, a svojevremeno ga je vozio i F1 šampion Phil Hill. Za pogon se brine V12 motor sa 300KS, najveća brzina iznosi 269 km/h, dok ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje oko 6 sekundi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ferrari 250 GTO iz 1962. prodat za 29 miliona evra

 

117361-ferrari%20250%20gto.jpg

 

Kako prenosi sajt Mojauto.rs, tokom Bonhams aukcije prodat je Ferari 250 GTO iz 1962. godine za 38.115.000 dolara (oko 29 miliona evra) i tako postao najskuplji automobil ikada prodat na aukciji oborivši rekord Mercedes-Benz W196 Formula jedan automobila, koji je prošle godine dostigao cifru od 29.650.000 dolara (oko 21 milion evra). Ovaj Ferarijev klasik, sa šasijom broj 3851 nije ipak uspeo da ispuni očekivanja i postane i najskuplji automobil na svetu, jer je prošle godine Ferari 250 GTO iz 1963. godine prodat za neverovatnih 52 miliona dolara na privatnoj prodaji.

 

Nije ni čudo što je isti model postigao dve najveće sume na svet, pošto ovaj automobil predstavlja sveti gral kolekcionarstva, s obzirom da je samo 39 primeraka napravljeno. Ono što dodatno izdvaja ovaj model je i činjenica da je konstruisan i kao drumski i kao trkački automobil i na taj način je predstavljao vrhunac Ferarijevog dizajna i inženjerstva u trenutku kada se pojavio. Ovaj primerak je 19. 250 GTO koji je proizveden, a kod prethodnog vlasnika je proveo čitavih 49 godina, od 1965. Ferarijevu fabriku je napustio u septembru 1962. godine i otišao u ruke prvog vlasnika - francuskog vozača Džoa Šlesera koji ga je vozio na Tur de frans automobilskoj trci i osvojio srebrnu medalju. Nakon toga, automobil je tokom trke na Montlheri autodromu slupan, ali je opravljen i prodat gospodinu Paolu Kolombu naredne godine. Još dva puta je Ferari menjao vlasnika, da bi 1965. završio u garaži Fabricia Violatija koji ga je vozio sve do 2000-ih, kada ga je ostavio na čuvanje u Maranelo Roso muzeju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na aukciji RM Auctionsa i Ferrari 250 LM iz 1964. za 9.5 miliona dolara

 

Ferrari250LM%201.jpg

 

Poznata aukcijska kuća RM Auctions na sledećoj aukciji automobila, 15. i 16. janaura u Feniksu u Arizoni, između ostalog ponudiće na prodaju retki Ferrari 250 LM iz 1964. Početna cena je 9.5 miliona dolara. 250 LM po mnogima je najlepši Ferarri ikada napravljen. O tome bi moglo da se raspravlja, s obzirom na to koliko je lepih automobila napravljeno sa Ferarrijevim logotipom. Ipak, ako i nije najlepši, definitivno je jedan od najvrednijih. Prošla dva primerka RM Auctions je prodao za 14.3 i 11.5 miliona dolara, pa će i ovaj koji je sada na prodaju verovatno brzo preskočiti cifru od 10 miliona dolara.

 

Ferrari 250 LM sa brojem šasije 5899GT i brojem motora 5899 je deveti po redu od ukupno 32 napravljena primerka. Ovaj model je dizajnirao Pinifarina, a oblikovanje je završila Carrozzeria Scaglietti. 250 LM je napravljen u čast ranijih pobeda Ferrarija u Le Manu, pa zato i ima LM u nazivu. Ima centralno postavljeni V12 motor zapremine 3286 ccm sa 320KS, šest Weberovih karburatora, petostepeni menjač, četiri disk kočnice…

 

Ferrari250LM%2011.jpg

 

Konkretni auto koji se prodaje u Arizoni ''rođen'' je 3. juna 1964., a dve nedelje kasnije prodat je u Švajcarskoj. Kupila ga je trkačka ekipa Scuderia Filipinetti, čiji natpis i sada stoji na automobilu. Prvi su ga vozili tadašnji F1 vozači Scarfiotti i Vaccarela, a kasnije je promenio nekoliko vlasnika i vozača. Najzanimljiviji deo priče je stvaranje svojevrsnog hibrida Ferrarija i Porschea. Naime, nakon što je auto u jednoj trci oštećen pa prodat, novi vlasnik je originalnu karoseriju zamenio onom od Porschea 906 Carrere, a auto je preimenovan u LM-P. Sledeći vlasnik je originalni motor zamenio 4.0 litarskim Porscheovim motorom sa 330KS, pa je tada ime auta promenjeno u 330 LM-P.

 

Povratak u originalno stanje pokrenuo je 1977. godine tadašnji vlasnik Eric Stewart, a restauracija je trajala do 1981. godine. Od tada je automobil imao vlasnike u Nemačkoj, Kaliforniji, Japanu, Engleskoj, Švajcarskoj, pa opet u Americi. Pre devet godina dobio je Sertifikat autentičnosti Ferrarija i nakratko je bio izložen u Galeriji Ferrari u Maranellu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Početkom 60-tih godina stopa kriminala u Rimu bila je na istorijskom minimumu. Kako bi se na svojevrsni način zahvalili policajcima, tadašnji predsednik Italije je lično zamolio čuvenog Enza Ferrarija da napravi dva posebna automobila za policijske dužnosti. Urađeno je, ali je jedan od ta dva Ferarija skoro odmah slupan. Drugi je preživeo do današnjih dana, i evo ga:

 

Ferrari 250 GTE 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari koji vredi 13 miliona evra

 

ferrari-koji-vredi-13-miliona-evra.jpg

 
Klasični primerci automobila mogu svojim vlasnicima na javim aukcijama doneti milione. Jedan italijanski primerak uteraće u džepove svog vlasnika preko deset miliona evra. Nekome je 13 baksuzni broj ali vlasniku ovog Ferrari 250 GT modela doneo je sreću i mnogo novca. Trinaest miliona evra plaćeno je za primerak na slici. Ono što je interesanto je da će mnogi reći da je ovo relativno mala suma obzirom da se trenutno u opticaju nalazi svega 16 primeraka.
 

ferrari%2013.jpg

 
Ovaj model je 1961. prodat za 5.5 miliona evra. Početkom godine sličan primerak koji je vozio Alan Delon prodat je za 12.500.000 evra ali primerak o kojem je reč je (za sada) apsolutni rekorder.
 

ferrari%2013%2011.jpg

 
Da je reč o autentičnom modelu garanciju je dao sam Ferrari. Šasija modela 250 GT je u potpunosti originalna, restauracije je odrađena gotovo perfektno, pa novi vlasnik neće imati višemilionska ulaganja odmah nakon kupovine.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju unikatni 1962. Ferrari 250 GT SWB Berlinetta

 

134918-ferrari%20250.jpg

 
Sledećeg meseca će se na aukciji u Pebble Beachu naći i unikatni Ferrari 250 GT SWB Berlinetta iz 1962. godine, za koga u Gooding & Company procenjuju da će promeniti vlasnika za sumu od 14 do 16 miliona američkih dolara. Ovaj unikatni 1962 Ferrari 250 GT SWB Berlinetta je dizajnirao Giorgetto Giugiaro, napravila ga je kompanija Bertone, a karakterišu ga Blu Notte Metallizzato (it. ''midnight blue metallic'') eksterijer i Burgundy kožni enterijer.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1956. Ferrari 250 GT Berlinetta Competizione ''Tour de France'' ide na aukciju

 
RM Sotheby’s je najavio da će 1956 Ferrari 250 GT Berlinetta Competizione ''Tour de France'', šasija 0557GT, biti ponuđen na aukciji u Montereju u Kaliforniji. Aukcija će se održati od 13. do 15. avgusta, a procenjuje se da će ovaj Ferrari promeniti vlasnika za oko 11 miliona američkih dolara.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1964. Ferrari 250 LM prodat za 17.6 miliona dolara

 

ferrari-250-lm.jpg

 
Proteklih nedelja je bilo dosta najava o tome koji će sve ekskluzivni i retki automobili biti ponuđeni na RM Auctions aukciji u Montereju tokom Pebble Beach Concours d'Elegance vikenda, a ostalo je samo da vidimo kakve sume su postigli pojedini primerci. Najviše para je otišlo na 1964 Ferrari 250 LM, za koji je novi vlasnik platio rekordnih 17.6 miliona američkih dolara (radi se inače o 23. od ukupno 32 proizvedena primerka). Visoku cenu (i to 6.05 miliona dolara) je postigao i 400-ti (istovremeno i poslednji) proizvedeni primerak Ferrari Enza koji je svojevremeno poklonjen papi Jovanu Pavlu II. Sav novac dobijen prodajom ovog Enza inače ide u dobrotvorne svrhe.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 250 GT SWB California Spider prodat za 17.16 miliona dolara

 

ferrari%20250%20gt%20swb.jpg

 

Gooding & Company je još ranije najavio da će na Amelia Island aukciji na prodaju ponuditi 1961 Ferrari 250 GT SWB California Spider, a za koji se pre aukcije procenjivalo da će promeniti vlasnika za 15 do 17 miliona američkih dolara. Aukcija je u međuvremenu i održana, a novi vlasnik je za ovaj Ferrari platio i nešto više od predviđene sume – 17.160.000 dolara. U vesti se podseća da je ukupno napravljeno samo 56 komada ovakvih automobila, za čiji dizajn je inače zaslužan Scaglietti. Za pogon se brine 3.0 V12 motor sa 240KS, u paru sa četvorostepenim manuelnim menjačem. Treba pomenuti i Rosso Cina crvenu boju, crni kožni enterijer, Abarth izduvni sistem, Borrani RW3591 točkove, Pirelli Cinturato gume i Veglia instrumente.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 250 LWB California Spider Competizione prodat za 18.15 miliona dolara

 

ferrari%20250%20c.jpg

 

Kao što je i najavio, Gooding & Company je na aukciji u Pebble Beachu prodao Ferrari 250 LWB California Spider Competizione, i to za sumu od 18.150.000 američkih dolara. Ovaj srebrni primerak je iz 1959. godine, ima Scaglietti karoseriju, a 1960. godine je zauzeo 5. mesto na trci 12 sati Sebringa. Takođe, radi se o jednom od samo devet LWB California Spidera sa aluminijumskom karoserijom, a ima i fabrički LSD diferencijal, disk kočnice, rezervoar za gorivo od 136 litara, Abarth trkački izduvni sistem... Pokreće ga V12 motor sa snagom između 275 i 280KS, što je nekih 50 konja više od običnog  LWB California Spidera. Treba pomenuti i da je automobil učestvovao na brojnim Concours događajima, uključujući i Cavallino Classic 2003., 2004., 2008. i 2011. godine gde je osvojio Platinum Award i Competizione Cup. 

 

Na istoj aukciji su između ostalog prodati i 1960 Ferrari 250 SWB Berlinetta Competizione (za 13.5 miliona dolara), pa 1933 Alfa Romeo 8C 2300 Monza (12 miliona), 1932 Bugatti Type 55 Roadster (10.4 miliona), 1979 Porsche 935 koji je Paul Newman vozio u Le Manu (za 4.8 miliona), 1957 Maserati A6G/54 (3.3 miliona), 1954 Aston Martin DB2/4 Spider by Bertone (3 miliona), 1930 Packard 734 Speedster Runabout (2 miliona)...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene jahti su sitnica u poređenju s ovim Ferrarijem

 

ferrari%20250%20gto%201.jpg

 

Drugi od ukupno 39 napravljenih Ferrarija 250 GTO nalazi se u Velikoj Britaniji i uskoro će se pojaviti na aukciji, a novi vlasnik će za jedan od najboljih automobila koji su ikada nastali u Maranellu morati da izdvoji pozamašnu sumu novca (oko 56 miliona dolara). Uz činjenicu da cene klasičnih sportskih automobila rastu iz godine u godinu, na vrhu liste želja bogatih ljubitelja takvih automobila i dalje je Ferrari 250 GTO koji je italijanska fabrika snova, prvenstveno za potrebe trka, napravila u samo 39 primeraka.

 

ferrari%20250%20gto%2011.jpg

 

Poznavaoci prilika u svetu klasičnih sportskih automobila uveliko misle da će izvanredno očuvani plavi primerak jednog od najcenjenijih automobila svih vremena oboriti rekord iz 2012. godine, kada je Ferrari 250 GTO sa aluminijumskom karoserijom i brojem šasije 3505GT promenio vlasnika za 38.115.000 američkih dolara.

 

ferrari%20250%20gto%20111.jpg

 

Plavi primerak drugog od 39 napravljenih Ferrarija 250 GTO proizveden je 1962. godine i na sebi nosi broj šasije 3387. U Ferrariju su ga koristili kao test automobil sa kojim su inženjeri tražili optimalna rešenja i podešavanja koja su se onda primenjivala na ostalim proizvedenim primercima. Iza Ferrarija 250 GTO (Gran Turismo Omologato) stoje Giotto Bizzarrini, Mauro Forghieri i Sergio Scaglietti. Proizvodio se od 1962. do 1964. godine, prvenstveno zbog trkanja na kružnim stazama u tadašnjoj GT klasi. 36 primeraka pokreće napred smešten 3-litarski aluminijumski V12 motor sa oznakom ''Tipo 168/62'' koji razvija oko 300KS, a Ferrari ga je ''pozajmio'' iz modela 250 Testarossa. Prenos snage se na zadnju osovinu obavlja preko 5-stepenog sinhronizovanog menjača. Masa automobila iznosi samo 880 kilograma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ferrari 250 GT Berlinetta SWB

 

ferrari%20gtb%201.jpg

 

Prema preliminarnim procenama, novi vlasnik će za ovaj Ferrari 250 GT Berlinetta SWB morati da izdvoji oko 9.5 miliona dolara. U svetu automobilskih kolekcionara jedan od najpoželjnijih automobila svakako je i Ferrarijev legendarni model 250 GT Berlinetta koji je italijanska fabrika ''snova'' proizvodila u vreme apsolutne dominacije na automobilskim trkama.

 

ferrari%20gtb%2011.jpg

 

Jedan od 176 proizvedenih primeraka, koji je u potpunosti restauriran 2015. godine, biće ponuđen na aukciji koju će u SAD-u od 10. do 11. marta 2017. godine organizovati aukcijska kuća RM Sotheby's.

 

ferrari%20gtb%20111.jpg

 

Automobil je proizveden 1961. godine, nosi broj šasije 2639GT i opremljen je s drumski orijentisanim paketom Lusso koji u ovom slučaju predstavlja aluminijumski poklopac motora i prtljažnika, prozore koji se mogu spuštati i ventilacione otvore na krovu i blatobranima.

 

ferrari%20gtb%201111.jpg

 

Pokreće ga trolitarski V12 motor Tipo 168B Colombo sa oko 240KS (280KS pri 7.000 o/min u trkačkom izdanju) koji napaja šest Weber karburatora. Za prenos snage na zadnju osovinu je zadužen 4-stepeni menjač, a iza akronima SWB (Short Wheel Base) krije se skraćeno međuosovinsko rastojanje s kojim su u Ferrariju tih godina poboljšavali upravljivost svojih trkačkih automobila. S obzirom na broj proizvedenih primeraka, ali i sve nagrade koje je ovaj primerak osvojio na različitim izložbama klasičnih automobila, u RM Sotheby's procenjuju da će novi vlasnik morati da izdvoji oko 9.5 miliona dolara, što je i dalje neuporedivo manje od iznosa za koji se na aukcijama prodaju primerci legendarnog Ferrarijevog modela 250 GTO koji je napravljen u samo 39 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 250 GT California Spider prodat za 18 miliona dolara

 

Ferrari 250 GT California Spider

 

Po mnogima jedan od najlepših automobila svih vremena, Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione by Scaglietti iz 1959. godine, postigao je neverovatnu cenu od 18 miliona dolara prilikom aukcije u organizaciji kuće Sotheby.

 

Ferrari 250 GT California Spider Ferrari 250 GT California Spider

 

Reč je o primerku koji nosi broj šasije 1451 GT, a to je takođe jedan od ukupno dva proizvedena primerka s potpuno aluminijumskom karoserijom. Učestvovao je i u trci 24 sata Le Mana, gde je osvojio treće mesto u klasi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1958. Ferrari 250 GT Series I Cabriolet

 

Ovaj 1958. Ferrari 250 GT Series I Cabriolet će biti ponuđen na prodaju tokom Gooding & Company aukcije u Arizoni. Ferrari je napravio samo 41 primerak ovog modela, a ovo je 35-ti po redu. Očekuje se da će novi vlasnik za njega platiti između 7 i 8.5 miliona američkih dolara...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 250 GTO će se možda opet proizvoditi

 

ferrari 250.jpg

 

Ferrari je sredinom šezdesetih godina prošlog veka proizveo svega 39 primeraka modela 250 GTO, a sada se ti modeli prodaju po ciframa većim od nekoliko desetina miliona dolara. Ferrari će možda ponovo proizvoditi ovaj model. Tokom Sajma automobila u Ženevi, šef italijanskog proizvođača super automobila, Serđio Markione je naglasio da postoji mogućnost da se legendarni 250 GTO ponovo proizvodi. On je u jednom intervjuu izjavio: ''Ne sviđa mi se termin ponovna proizvodnja. Ono što je Jaguar uradio sa svojim automobilima iz prošlosti je zaista pametno, ali proizvodnja istovetnog modela 250 ne bi bio lak zadatak, a živeti na račun stare slave je ipak praksa koju ne želimo da praktikujemo. Ali definitivno postoji baza od koje možemo krenuti, te se iskreno nadam da ćemo imati nešto da vam pokažemo u narednih par godina''.

Markione je mislio na model E-Type, automobil koji je Jaguar ponovo proizvodio u ograničenom broju pre nekoliko godina. Britanski proizvođač je sličan princip primenio i na model XKSS, a sada i na D-Type. Njihov najveći konkurent, Aston Martin planira sličan potez sa proizvodnjom modela DB4 GT. Prema ovoj izjavi Markionea, i Ferrari je na sličnom putu. Elitu koja poseduje 250 GTO model čine modna ikona Ralf Loren, bubnjar Pink Floyda Nik Mejson, Vlasnik lanca marketa Wal-Mart Rob Volton, i bivši predsednik Microsoft-a Džon Širli. Ovaj model sa serijskim brojem 3851GT trenutno ima reputaciju kao najskuplji automobil koji je ikada prodat na aukciji, i to po ceni od 38 miliona dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...