Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Ferrari 250 LM / Testa Rossa / GTO / GTE / GT

Recommended Posts

Ferrari 250 GTO ide na aukciju s početnom cenom od 38.84 miliona evra

 

181248-ferrari-250-gto.jpg

 

Pre nešto više od nedelju dana pisali smo o neverovatnom rekordu koji je oboren kada je David Mac Neil keširao čak 68 miliona evra za legendarni Ferrari 250 GTO Series 1 ''Christian Glaesel''. Podsetimo, do tada je rekord iznosio 52 miliona evra koliko je jedan kolekcionar keširao takođe za Ferrari 250 GTO.

 

ferrari-250-gto 1111.jpg

 

Iako su mnogi mislili da novi rekord neće biti oboren neko duže vreme, aukcijska kuća RM Sotheby's je sada objavila da će na aukciji u Montereyu krajem avgusta ponuditi Ferrari 250 GTO iz 1962. godine po početnoj ceni od 38,84 miliona evra. To je najveća početna cena u kategoriji automobila ponuđenih na aukciji. Znamo da se u Montereyu svake godine okupljaju brojni kolekcionari, pa se pretpostavlja da će nadmetanjem nekoliko zagriženih fanova iznos značajno porasti, a mnogi veruju da bi mogao i da obori novi rekord, čime bi postao najskuplji automobil na svetu!

 

ferrari-250-gto 11.jpg ferrari-250-gto 111.jpg

 

Konkretan primerak je vožen na legendarnoj trci Targa Florio, a vozio ga je Edoardo Lualdi-Gabardi koji je u njemu osvojio italijanski GT šampionat 1962. godine. Nakon što je kupio novi GTO, Gabardi je ovaj primerak prodao Gianniju Bulgariju (iz porodice zaslužne za istoimenu luksuznu marku). Automobil je nakon toga u vlasništvu imalo nekoliko kolekcionara, a zanimljivo je da nikad nije razbijen, što mu naravno danas između ostalog i značajno diže cenu. A kolika će ona tačno biti, znaćemo kroz dva meseca. Ovo samo dokazuje da su automobili odlična investicija. Ko ima neograničen budžet i ''nos'' za retke modele kojima će vrednost samo da raste, može od njih itekako da profitira.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ferrari GTO u delovima

 

181572-ferrari gto.jpg

 

Na aukciji i gala večeri koja će se održati u Blenheim Palaceu, kolekcionari će se boriti za retke modele Ferrarija i Maseratija.

Ipak, najviše pažnje okupljenih će definitivno pripasti Ferrariju GTO, koji će se ponuditi u delovima. Dakle, pred vama je izazov sklapanja ove legende. Ipak, pretpostavljamo da će budući srećni vlasnik svoj model predati u ruke nekom vrsnom restauratoru. Delovi, koji obuhvataju okvir podvozja Ferrari 250 (# 4105GT) iz 1962. godine, originalni Ferrari TIPO 128S V12 motor, autentičnii cevasti čelični okvir u GTO stilu, zatim tu je gomila delova karoserije, točkovi, hlađenje, oslanjanje, kao i kompletan sistem kočnica i razni brojčanici. Ovi delovi su svi pronađeni na istom mestu. Nick Wells, stručnjak kada su aukcije u pitanju, dodaje: ''250 GTO je bez sumnje najpoželjniji klasični automobil na svetu. Uz jedan od 36 primeraka, koliko ih postoji on može da postigne cenu i do 50 milona funti (56.5 miliona evra). Ovi pronađeni delovi su prazno platno, koje će budući vlasnik morati sam da oslika i stvori remek delo.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1962. Ferrari 250 GTO prodat za rekordnih 48.405.000 dolara

 

183427-ferrari 250 gto.jpg

 

RM Sotheby's je na aukciji u Montereyu u Kaliforniji prodao 1962. Ferrari 250 GTO, i to za 48.405.000 dolara, što ga čini najskupljim automobilom ikada prodatim na nekoj aukciji. Početna cena je bila 35 miliona dolara.

U pitanju je automobil sa brojem šasije 3413 GT i jedan je od samo 36 napravljenih primeraka. Ovaj primerak je dva puta pobedio u svojoj klasi na Targa Florio trci, a tokom trke 1962. vozio ga je šampion Formule 1 Phill Hill.

Novi vlasnik je navodno veliki kolekcionar automobila iz SAD-a.

 

Kako je izgledala aukcija pogledajte u sledećem videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 kg Ferrarija 250 GTO skuplji od 1 kg zlata

 

Ferrari 250 GTO.jpg

 

Za klasični Ferrari 250 GTO iz 1962. sa pravom može da se kaže da je ''zlata vredan''. Pa čak i više od toga. Zlato se dugo smatralo jednom od najvrednijih i najstabilnijih investicija, a danas se slično može reći za retke klasične automobile, kao što je ovaj Ferrari star preko pola veka. Model 250 GTO drži rekord kada je reč o oldtajmerima prodatim na aukcijama, s obzirom da je u avgustu u Montereju dostigao cenu od čak 48.405.000 dolara. Ispostavilo se da ga ova astronomski velika suma novca čini i bukvalno vrednijim od zlata.

Naime, Ferrari 250 GTO ima masu od 880-950 kg, u zavisnosti od izvora informacije. Ako se kao merodavna uzme donja granica od 880 kg, ispada da 1 kg ovog automobila vredi oko 55.000 dolara, dok slučaju nepovoljnije varijante i mase od 950 kg, kilogram Ferrarija košta oko 51.000 dolara. Sa druge strane, kilogram zlata je početkom januara vredeo ''samo'' 41.430 dolara, što 250 GTO čini skupljim od odgovarajuće količine ovog dragocenog metala. Iako je reč o ekstremom slučaju, s obzirom da samo poneki oldtajmer može da se približi ili čak nadmaši cenu od 50 miliona dolara, tržišna kretanja poslednjih godina pokazuju da vrednost sličnih klasičnih automobila konstantno raste i da mnogi bogati kolekcionari na njih gledaju kao na unosnu investiciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 250 GTO proglašen pravim umetničkim delom

 

ferrari 250 1.jpg

 

Najskuplji automobil na svetu je i prvi koji ima zvaničnu umetničku vrednost

 

Koliko puta ste sebi rekli za neki automobil da je to umetnost na točkovima? Od sada jedan model zvanični ima umetničku vrednost. Trgovinski sud u Bolonji doneo je odluku po kojoj se Ferari 250 GTO smatra umetničkim delom, koje je u potpunosti originalno i kao takvo zaštićeno od reprodukcija i imitacija. Ovakva presuda je donešena nakon što je Ferari saznao da jedna kompanija iz Modene želi da napravi moderno ''viđenje'' ovog legendarnog automobila. Proizvodnja, komercijalizacija i promocija modela 250 GTO isključivo je u nadležnosti Ferarija, zaključio je sud.

 

Ovo je prvi put da je neki sud jedan automobil označio umetničkim delom. Ta čast je pripala ujedno i najskupljem automobilu svih vremena. Naime, Ferrari 250 GTO iz 1962. prodat je prošle godine na aukciji za rekordna 44 miliona dolara. Time je ovaj legendarni model postao najskuplji automobil ikad prodat na jednoj javnoj aukciji. Automobili koji se prodaju direktno dostižu daleko veće vrednosti, pa je tako takođe Ferrari 250 GTO iz 1963. prodat za 70 miliona dolara, što je najviša cena koju je neki automobil postigao u istoriji. Ovaj Ferrari se našao i na našoj listi deset najlegendarnijih italijanskih automobila svih vremena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 250 GTO sada i zvanično može da se kopira

 

ferrari 250 1.jpg

 

Legendarna italijanska marka sportskih automobila je proizvela samo 39 primeraka modela 250 GTO, koji su postali ''sveti gral'' Ferrarijevih kolekcionara i često ruše rekorde po pitanju cena postignutih na aukcijama. Ferrari se ponovo našao usred pravne bitke, slično kao i u slučaju imena svog budućeg prvog SUV modela pod imenom Purosangue. Međutim, sada se radi o verovatno najskupljem automobilu u istoriji - modelu Ferrari 250 GTO. Da stvar bude još gora nije reč o predmetu koji se tiče mogućeg rata oko nasleđa, već je na sudu njegov dizajn.

 

Ferrari je podneo zahtev za registraciju oblika svog ikonskog 250 GTO, što je kompanija Ares Design odbila. Legendarni italijanski brend je deponovao oblik svog sportskog automobila 2008. godine. Ipak, Ares Design je imao za cilj da model 250 GTO modernizuje rekavši da Ferrari tome u stvari nije težio u poslednjih pet godina, i zato je slučaj predao Službi za otkazivanje Kancelarije za intelektualnu zaštitu Evropske unije, koja je presudila u korist dizajnerske firme Ares Design sa sedištem u Modeni.

 

181248-ferrari-250-gto 01.jpg

 

Sada, sa ovom značajnom presudom, Ares Design može da nastavi sa svojim planovima iz 2018. godine o oživljavanju ovog modela, odnosno njegove reinterpretacije. Firma je planirala da uzme Ferrari F12 ili 812 Superfast i da ga prepakuje u dizajn karoserije koja je odala počast najvrednijem Ferrariju svih vremena.

 

ares gto 01.jpg

 

Pre nekoliko godina se nagađalo da bi Ferrari, pod rukovodstvom pokojnog Sergija Marchionnea, ipak mogao da dođe u iskušenje, kao što je to slučaj sa drugim proizvođačima, i da oživi 250 GTO. Poput Jaguara koji je prepravio XKSS ili Aston Martina sa DB4 GT Zagato i DB5 modelima. Međutim, treba napomenuti da nikada nije postojala zvanična veza između zahteva i glasina o nastavku proizvodnje legendarnog modelu Ferrari 250 GTO.

 

Prošle godine su se dve strane sukobile na bolonjskom sudu koji je presudio da je auto umetničko delo i da se ne može ponovo stvoriti ni reprodukovati. Ideja o ''novom'' GTO-u je pala na pamet izvršnom direktoru Ares Designa Dannyju Baharu, koji je je svojevremeno pokušao da transformiše Lotus u svetskog proizvođača supercar automobila. Govoreći u vreme najave reinkarnacije modela 250 GTO, Bahar je rekao: ''To je moderna reinterpretacija, a ne kopija. Ona je izlog onoga što naši dizajneri mogu da učine. Ako ćete voziti automobil poput 250 GTO, morate da imate dobre ruke i da budete hrabri (u originalu: big balls), jer će svaka linija biti kritikovana. Ali mislim da su proporcije ovog automobila savršene.''

 

Ares je u početku sugerisao da će napraviti otprilike 10 ovakvih primeraka, po ceni od oko milion evra, uključujući cenu i modela osnove Ferrari F12 ili 812 Superfast V12. Dodatni šamar Ferrariju je to što je Ares Design smešten u Ferrarijevu rodnom gradu Modeni, tako da će se na njegovom pragu pojaviti nove replike. Ineos, novi britanski proizvođač 4x4 terenaca, pobedio je u sličnoj bici sa Land Roverom za oblik svog Grenadier terenskog automobila, koji je više nego sličan modelu Land Rover Defender.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 250 GTO je jedini automobil čija vrednost odgovara njegovoj težini u zlatu

 

212677-ferrari gto 250 03.jpg

 

Trenutno najskuplji prodati automobil na svetu je Ferrari 250 GTO iz 1963. godine, a radi se ujedno o jedinom automobilu čija vrednost odgovara njegovoj težini u zlatu.

 

212678-ferrari gto 250 02.jpg

 

Ako se uzme u obzir trenutna cena zlata od 1.713 dolara po unci, tipično vozilo teško 1.814 kg bi trebalo da bude prodato za gotovo 110 miliona dolara kako bi njegova vrednost odgovarala vrednosti njegove težine u zlatu. Međutim, polovina od toga iznosi 55 miliona evra, a Ferrari 250 GTO je prodat za 57.4 miliona dolara dok njegova ukupna težina iznosi 950 kg. To znači da je vredniji od vrednosti svoje težine u zlatu.

 

212679-ferrari gto 250 01.jpg

 

Šezdesetih godina prošlog veka je proizvedeno svega 36 primeraka Ferrarija 250 GTO, tako da se u naredim godinama očekuje dalji rast njegove vrednosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocar.jpg Autocar: Ferrari 250 SWB Revival by GTO Engineering

 

GTO Engineering je firma iz Velike Britanije koja se bavi restauracijom starih Ferrari modela, pa čak i proizvodnjom potpuno novih V12 motora za njih, a sve po originalnim fabričkim specifikacijama.

Tako su uzeli jednu staru šasiju Ferrari 250 GT Berlinetta kao donor, i po potpuno originalnim specifikacijama Ferrarija napravili, faktički oživeli ovaj auto. Zbog toga u nazivu ''revival'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

GTO Engineering Squalo inspirisan Ferrarijem 250 GTO

 

gto s 03.jpg

 

GTO Engineering, britanski specijalista za Ferrarijeve modele, privodi kraju svoj novi projekat. Oni su još prošle godine potvrdili rad na projektu modernog Ferrarija 250 GTO, pod kodnom oznakom Moderna. Sada je saopšteno da će se ovaj automobil zvati Squalo (Ajkula), a objavljene su i nove slike.

 

gto s 02.jpg

 

Za sada je poznato da će Squalo biti težak manje od 1.000 kg (zahvaljujući upotrebi ugljeničnih vlakana i aluminijuma), kao i da će dobiti ''double-bubble'' krov.

 

gto s 01.jpg

 

Osim toga, tu su i moderna svetla i izduvni sistem, alu točkovi od 18 inča, dok će se za pogon brinuti 4.0 V12 motor (u kombinaciji sa manuelnim menjačem). GTO Engineering najavljuje da će se na isporuku čekati oko 18 meseci, ali cena za sada nije saopštena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

RML Ferrari 250 GT SWB

 

rml 03.jpg

 

Britanski RML Group završava projekat modernizacije 1959. Ferrarija 250 GT SWB, uz najavu da će njihov RML Short Wheelbase imati poboljšane performanse i moderniji kokpit. RML Short Wheelbase restomod projekat bi trebalo da bude završen u oktobru (tada će biti dostupan i potencijalnim kupcima), a imaće karoseriju od ugljeničnih vlakana, zadnji pogon, 5.5 atmosferski V12 motor sa 478KS i 6-stepeni manuelni menjač.

 

rml 02.jpg

 

Najveća brzina će iznositi 298 km/h, dok će ubrzanje do 100 km/h trajati 4.1 sekundu. RML Short Wheelbase je nešto veći od originala (dužina iznosi 4.264 mm, širina 1.954 mm), ali opšta silueta vozila je zadržana.

 

rml 01.jpg

 

Za unutrašnjost su predviđena el. podesiva prednja sedišta, klima uređaj, kao i moderni infotainment sistem i navigacija. Serija će biti ograničena na samo 30 vozila, s tim što se cena u vesti ne navodi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari Testa Rossa J replika

 

ferrari tr 04.jpg

 

Ferrari je pripremio umanjenu repliku modela 250 Testa Rossa iz 1957. godine, koja nije legalizovana za javne puteve. U pitanju je replika nazvana Ferrari Testa Rossa J, a nastala u saradnji sa kompanijom The Little Car Company koja je prošle godine napravila i Bugatti Baby II.

 

ferrari tr 03.jpg

 

Umesto V12 motora kao kod originalnog automobila, Ferrari Testa Rossa J repliku pokreće elektromotor.

 

ferrari tr 02.jpg

 

Karoserija je od aluminijuma, a tu su i kožna sedišta (dovoljna velika za jednog odraslog i tinejdžera), Nardi volan, disk kočnice, točkovi od 12 inča, Pirelli gume, kao i četiri moda vožnje (u Sport i Race modu najveća brzina iznosi 60 km/h).

 

ferrari tr 01.jpg

 

Serija je ograničena na samo 299 primeraka, a svaki košta 93.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GTO Engineering Ferrari 250 GT California Spyder

 

218235-gto 04.jpg

 

Potencijalni kupci ''Revival'' izdanja jednog od, prema mišljenju mnogih, najlepših Ferrarija svih vremena mogu da biraju između tri ponuđena V12 motora. Sa ukupno 106 proizvedenih primeraka Ferrari 250 GT  California Spyder spada među najskuplje i najpoželjnije modele koji su ''rođeni'' u Maranelu, pa ne čudi što retki sačuvani originalni primerci na aukcijama dostižu višemilionske iznose.

 

Kupci koji nisu spremni da plate originalni primerak Ferrarijevog "open air'' dvoseda sa početka šezdesetih godina izuzetnu repliku modela 250 GT California Spyder mogu naručiti u britanskoj kompaniji GTO Engineering koja se svrstava među najcenjenije kompanije u kojima se, pored restauriranja i servisiranja modela koji se kriju iza amblema ''propetog konjića'', bave i proizvodnjom replika.

 

218237-gto 03.jpg

 

Za ''oživljeni'' model 250 GT California Spyder SWB (Short Wheel Base) sa najboljom specifikacijom treba izdvojiti oko milion evra, a GTO Engineering zauzvrat nudi automobil sa ručno napravljenom aluminijumskom karoserijom u kojoj se (pored kože, drveta i analognih instrumenata) krije znatno unapređena mehanika.

 

gto 02.jpg

 

Za proces kompletiranja priče potrebno je 1.500 sati, a pored Ferrarijevog 3.0 V12 motora (Colombo) koji je kombinovan sa 4-stepenim ručnim menjačem kupci u opciji su i veći 3.5 i 4.0 V12 motori sa kojima se prenos snage na zadnju osovinu obavlja posredstvom 5-stepenog menjača.

 

218236-gto 01.jpg

 

U GTO-u kažu da su njihove dve prethodne (re)kreacije na temu Ferrarijevih modela 250 SWB i 250 TR pokazale da ima mnogo zainteresovanih kupaca koji žele ''kopiju koja je kvalitetnija od originala'' i spremni su izdvojiti pomenuti iznos za automobil koji će čekati oko dve godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaylenogarage.jpg 1960. Ferrari 250 PF Cabriolet

 

Carl Steuer, vlasnik Black Horse Motors-a, doveyao je svoj svoj Ferrari 250 PF Cabriolet iz 1960. godine u Jay Leno garažu kako bi pokazao svoju besprekornu restauraciju ovog auta. On je sada u potpuno fabričkom stanju kao kad je bio nov. Ovo je klasični Ferari, jedan od samo 200 napravljenih i prava je poslastica za vožnju. Ima čuveni V12 motor koji je napravio Gioacchino Colombo i koji se ugrađivao u razne Ferrari modele sve do kraja 80-tih godina. Varijanta ''250'' koja je u ovom autu (3.0 V12) je ujedno i najčešća njegova varijanta, ima aluminjumski blok i glavu...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

RML počeo da pravi reprodukciju Ferrarija 250 GT SWB

 

rml 250 03.jpg

 

U britanskoj kompaniji RML Group kažu da će konačan rezultat biti jedinstvena kombinacija karbona i moderne tehnologije u besprekornom retro okruženju. Ne sumnjamo.

 

rml 250 02.jpg

 

Ne znamo kako bi na sve zajedno gledao Enzo Ferrari, ali su u britanskoj kompaniji RML Group objavili da su počeli da prave prvi od 30 planiranih primeraka modernizovane reprodukcije jednog od najpoznatijih Ferrarijevih modela svih vremena koji se krio iza naziva 250 GT Berlinetta SWB.

 

rml 250 01.jpg

 

U RML-u računaju da će se njihova reprodukcija pomenutog Ferrarijevog modela svideti kolekcionarima koji nisu uspeli da uhvate neki od malobrojnih proizvedenih originalnih primeraka modela sa kraja pedesetih i početka šezdesetih godina prošlog veka, a fotografije otkrivaju kako će izgledati Ferrarijeva klasika koja je adekvatno prilagođena sadašnjem vremenu. Za sada se zna da će RML Short Wheelbase biti nešto lakši od originala i da će ga pokretati 5.5 V12 motor (Tipo F133A) sa 485KS, što će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za nešto više od 4 sekunde i 297 km/h. Za prenos snage na zadnju osovinu zadužen je ručni 6-stepeni menjač.

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: Ferrari 250 SWB by GTO Engineering

 

250 SWB by GTO Engineering je najbliža stvar koju ćete dobiti originalu, a onda i nešto preko toga:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

RML Short Wheelbase

 

220974-rml 2022 02.jpg

 

Britanska kompanija RML će prvi primerak modernizovane reprodukcije na temu jednog od najcenjenijih Ferrarijevih modela koristiti za testiranja nakon kojih će početi ručno sastavljanje ranije najavljenih 30 primeraka koji su, očekivano, već rezervisani. Pre nešto više od mesec dana u britanskoj kompaniji RML Group su otkrili gotove panele od ugljeničnih vlakana koji će činiti karoseriju moderne reprodukcije Ferrarijevog dvoseda 250 GT SWB Berlinetta sa kraja pedesetih i početka šezdesetih godina prošlog veka, a danas je jedan od najskupljih automobila na aukcijama za koji su bogati kolekcionari spremni da izdvoje višemilionske iznose.

 

220975-rml 2022 01.jpg

 

U RML-u privode kraju sklapanje prvog primerka modernog izdanja na temu Ferrarijevog klasika, a plavi predprodukcijski automobil koji se krije iza zvaničnog naziva RML Short Wheelbase uskoro će biti podvrgnut mnogobrojnim testiranjima ''uživo'' nakon kojih će Britanci početi da sastavljaju 30 primeraka za već poznate kupce. Ranije je potvrđeno da će RML-ova kombinacija ugljeničnih vlakana i moderne tehnologije u besprekornom retro okruženju biti lakša od modela kojim je inspirisana, a dvosed će pokretati 5.5 atmosferski V12 motor iz Ferrarijevog modela 550 Maranello čijih 485 konjskih snaga će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 4 sekunde i skoro 300 km/h. Za prenos snage na zadnju osovinu je zadužen ručni 6-stepeni menjač.

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: Ferrari 250 California Spyder by GTO Engineering

 

Ferrari 250 California Spyder je danas veoma redak auto jer ih je napravljeno jedva nešto malo više od 100 komada u dve konfiguracije (sa kraćim i dužim međuosovinskim rastojanjem). Zato, onaj ko želi da poseduje takav Ferrari treba da izdvoji milione...i onda ga verovatno neće ni voziti jer je tako redak i skup auto.

Ali, sada postoji ''takav'' auto koji je verovatno bolje napravljen jer je korišćena savremena tehnologija, a verovatno se i bolje vozi - izgleda potpuno isto kao Ferrari, osim što nije Ferrari:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

RML Ferrari 250 GT SWB restomod

 

rml 250 4.jpg

 

Britanski RML Group završava projekat modernizacije 1959 Ferrarija 250 GT SWB, uz najavu da će njihov 250 GT SWB restomod imati poboljšane performanse i moderniji kokpit. RML sada predstavlja predprodukcijski primerak koji ima karoseriju od ugljeničnih vlakana, zadnji pogon, 5.5 litarski atmosferski V12 motor sa 485KS, 6-stepeni manuelni menjač, Ohlins amortizere...

 

rml 250 3.jpg

 

Najveća brzina će iznositi 298 km/h, dok će ubrzanje do 100 km/h trajati oko 4 sekunde.

 

rml 250 2.jpg

 

250 GT SWB restomod je nešto veći od originala (dužina iznosi 4.264 mm, širina 1.954 mm), a sa svojih 1.470 kg. je i nešto teži.

 

rml 250 1.jpg

 

Za unutrašnjost su predviđena el. podesiva prednja sedišta, klima uređaj, kao i moderni infotainment sistem i navigacija. Serija će biti ograničena na samo 30 vozila, s tim što se cena u vesti ne navodi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na trci slupan neprocenjivi unikatni Ferrari

 

ferrari 250 b.jpg

 

Prošlog vikenda ljubitelji automobilskog sporta su mogli da uživaju u fantastičnoj F1 trci na Silverstonu, ali i u vrlo retkoj prilici da u akciji vide već zaboravljene stare trkačke automobile na stazi u Le Manu. Legendarni Circuit de la Sarthe je ugostio trku Le Mans Classic u kojoj učestvuju automobili koji su nekad davno žarili i palili na 24 sata Le Mana. Trka se održava svake dve godine. Video možete pogledati OVDE.

 

Poput F1 trke i ova je pružila dosta uzbuđenja, akcije ali i nesreća.

Svakako najskuplja nesreća se dogodila kad je Ferrari 250 SWB popularno nazvan "Breadvan" izleteo sa staze i udario u ogradu od guma. Automobil kojim je u tom trenutku upravljao 31-godišnji Austrijanac Lukas Halusa u nesreći je veoma oštećen, a vozač je prošao bez povreda. Posledice nesreće bi mogle da budu veoma skupe. Na videu i slikama je vidljivo da je autu koji se poslednji put u Le Manu utrkivao pre 60 godina potpuno uništen zadnji kraj, delimično i prednji kraj, a sa boka su čak otpala vrata. Najveći problem je što se radi o unikatu, jedinom takvom automobilu na svetu čija vrednost je neprocenjiva.

 

Iako je model Ferrari 250 jedan od najpoznatijih automobila u istoriji ova verzija nije delo slavnog Enza Ferrarija. ''Breadvan'' (prevedeno kombi za dostavu hleba) se zvanično zove Ferrari 250 GTO Drogo. Auto je nastao kao proizvod rivalstva između Enza i grofa Giovannija Volpija. Enzo nije želeo da proda svoje trkačke 250 GTO Volpiju, uspešnom vlasniku trkačih timova. Zbog toga je Volpi naručio izradu vlastitog automobila za 24 sata Le Mana. Ferrari 250 SWB ''Breadvan'' je nastao na bazi jednog starog Ferrarija 250 GT SWB u koji je Volpi dao da se ugradi jači V12 motor. Takođe, karoserija je potpuno promenjena da bi bila lakša i aerodinamičnija. Auto je učestvovao na trci 24 sata Le Mana 1962. godine i na stazi je bio brži od svih fabričkih Ferrarija 250 GTO ali nije uspeo da završi trku zbog kvara pogonske osovine. U trenutku odustajanja bio je sedmi u ukupnom poretku. I ove godine na trci klasika dobro se držao, ali zbog nesreće sada će biti potrebno mnogo truda i novca da bi se ovaj jedinstveni auto popravio.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Competizione Ventidue Ferrari 250 GT SWB

 

forge 03.jpg

 

Forge Design, dizajnerski studio sa sedištem u Londonu, najavljuje restomod projekat Ferrarija 250 GT SWB iz 1959. godine. Nazvan je ''Competizione Ventidue'', a za sada je model predstavljen u obliku digitalnog koncepta.

Karoserija je bazirana na ''SEFAC hot rod'' trkačkoj verziji Ferrarija 250 GT SWB koji je osvojio svoju klasu u Le Manu 1961. godine. Taj je imao aluminijumske panele, ali u ovaj Competizione Ventidue verziji je reinterpretiran korišćenjem kompozitnih materijala. Istaknute karakteristike uključuju šire lukove točkova, blatobrane sa otvorima za vazduh slične modelima koje je dizajnirao Scaglietti, kao i modernu tehnologiju za jedinice osvetljenja.

 

forge 02.jpg

 

Mere za uštedu težine uključuju zadnje staklo od polikarbonata, kožne kaiševe i jedan retrovizor. Šasija je napravljena od aluminijuma i ugljeničnih vlakana sa potpuno nezavisnim vešanjem i AP Racing kočnicama iza magnezijumskih točkova u Ferrari Campagnolo stilu.

 

forge 01.jpg

 

Ispod haube se nalazi modifikovani V12 motor, čija ciljana težina je ispod 165 kg.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolicious.jpg Petrolicious: Ferrari 250 California Passo Corto & Portofino M

 

Jedan od najvažnijih događaja 2022. godine bila je 75. godišnjica Ferarija. Da bi obeležio ovu priliku, Petrolicious se udružio sa Ferrari North America kako bi profilisao šest značajnih automobila iz svoje istorije i njihovih savremenih analoga. Ove kratke Classiche Connection filmove možete videti na Instagram profilu Ferrari NA @ferrariusa.

U drugom od ovih filmova pojavljuje se Peter Kalikow i njegov 250 California Passo Corto. Ovaj dugogodišnji kolekcionar Ferarija priseća se kako je nabavio svoj SWB 250 i kako mu je program Ferrari Classiche, koji pomaže kolekcionarima da provere poreklo svojih automobila, pomogao da utvrdi istoriju svog automobila. Uzimajući u obzir Portofino M iz 2022. zajedno sa njegovim izuzetnim klasikom, Piter sumira svoju zahvalnost za Ferrarijev Classiche program naglašavajući važnost da kompanija štiti svoju prošlost kako bi osigurala svoju budućnost.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 250 GT SWB California Spider prodat za 18 miliona dolara

 

232406-ferrari 250 04.jpg

 

Svaki Ferrari model iz šezdesetih godina prošlog veka, koji nosi oznaku 250 u svom imenu, predstavlja specijalnu mašinu, tako da ni ovaj predivni SWB California Spider nije ništa drugačiji. Ovaj model proizveden je u italiji sa američkim tržištem na umu i inicijalno je izgrađen sa dužim međuosovinskim rastojanjem na istoj 250 GT Tour de France Berlinetta i Series I Cabriolet šasiji. Ferrari je zatim rearanžirao čitavu postavku ovog modela sa šasijom nešto manjeg međuosovinskog rastojanja.

 

232405-ferrari 250 03.jpg

 

Ukupno 106 jedinica Ferrari 250 GT California Spider modela je kreirano u seriji, od kojih je 50 bilo dugog i 56 kratkog međuosovinskog rastojanja. Ovaj posebni primerak predstavlja 3099 GT šasiju, koja je jedna od svega 37 sa pokrivenim farovima. Ovo je takođe i jedini automobil u seriji finiširan u specijalnoj nijansi Azzurro Metallizzato nijansi, koja je identifikovana putem svog koda MM 16240 i originalno se nalazila na nekolicini Pininfarina 250 GT modela napravljenih između 1960. i 1962. godine. 

 

232407-ferrari 250 02.jpg

 

Nakon što je napustio fabriku, automobil je transportovan u SAD i predstavljen na Njujorškom internacionalnom sajmu automobila, aprila meseca 1962. godine. On je kasnije prebačen na zapadnu obalu, gde je proveo dugi niz godina u Holivudu.

 

232408-ferrari 250 01.jpg

 

Negde oko 1970. godine, automobil je zakucan u ivičnjak, što mu je ozbiljno oštetilo vešanje, kočioni sistem i komponente izduvnog sistema. On je 1970. godine kupljen u oštećenom stanju od strane Čarlsa Betza i Freda Pitersa za oko 2.400 dolara i potom je temeljno restauriran početkom dvehiljaditih. On je kasnije dobio Ferrari Classiche sertifikat i osvojio je brojne nagrade na izložbama tokom poslednje dve decenije, ostajući u vlasništvu Betz and Peters brenda sve do poslednje aukcije. Ukoliko uzmemo u ozbir da je 2.400 dolara u današnje vreme ekvivalent cifri od 17.177 dolara, dva vlasnika ovog predivnog klasika zaradila su preko hiljadu puta više nego što su dala za njega.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 250 GTO bi mogao da sruši rekord najskupljeg Ferrarija ikad

 

238160-ferrari gto 02.jpg

 

Ferrari 250 GTO već drži rekord kao najskuplji Ferrari ikad prodat na aukciji donevši 48.4 miliona dolara u 2018. Uskoro, vrlo poseban primerak vrednog automobila dolazi na prodaju od RM Sothebyćsa 13. novembra 2024. a mogao bi da se proda za još veću cifru.

Ovo je bio jedan od 34 GTO-a sa karoserijom Tipo 1962. 250 GTO je dolazio sa 3.0 V12 koji je imao oko 300 KS. Međutim, ovaj je prvobitno dobio 4.0 V12 kako bi iskoristio nova pravila takmičenja 1962. godine. Umesto da ga odmah proda privatnom trkaču, ovo je bio jedini primerak kojeg je Scuderia Ferrari koristila za interne svrhe.

 

238161-ferrari gto 01.jpg

 

Prva trka ove mašine je bila 1962. - 1000 kilometara Nirburgringa gde je GTO osvojio prvo mesto u klasi i drugo mesto u ukupnom poretku. Ferrari ga je pripremio za 24 sata Le Mana ugradnjom snažnijeg motora od oko 390 KS i dodavanjem malih svetala za vožnju ispod pokazivača smera na branicima, koja su i danas prisutna. Ipak, u Le Manu je bilo problema. Automobil je osvojio četvrto mesto, ali se motor pregrejao tokom trke. Ferrari je zatim izmenio vozilo u standardne specifikacije i prodao ga privatniku. Nakon što je prošao kroz ruke nekoliko vlasnika i na kraju došao u SAD, vlasnik iz Ohaja ga je kupio 1985. Koristio ga je za trke starinskih vozila i prisustvovao izložbama, uključujući nagradu Best-of-Show na Amelia Island Concours d'Elegance 2011. Sada je odlučio da ga stavi na aukciju.

 

Ovo je prvi put da je specijalni 250 GTO dostupan u 38 godina. Prodaja RM Sotheby's uključuje fabričke zapise, uključujući dokumente pripreme za trke Nirburgring i Le Man. Osim primerka koji je prodat za 48.4 miliona dolara, ostali 250 GTO-ovi su prodavani za visoke iznose. Bonhams je 2014. dobio 38.1 miliona dolara za jednog.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...