Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Ja sam isto probao ovako kao na videu i jednostavno ne mogu. Moram vidjeti barem malo auta, to mi sluzi kao neki orjentir. U vecim guzvama obavezno bacim oko iza sebe i nema problema. Sto se parkiranja i voznje u rikverc tice kad moram dulje voziti u rikverc okrenem se i gledam, ali prilikom parkiranja, samo na retrovizore, osim ako je jako na knap pa onda bacim oko iza sebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je vozač kamiona mogao da vidi Toyotu Yaris pored sebe?

 

toyota%20kamion.jpg

 

Kada stojite pored kamiona u raskrsnici i želite da idete u istom smeru, treba obratiti dodanu pažnju. Ovaj saobraćajni udes iz Velike Britanije, pokazuje nam da vozači velikih kamiona ponekad imaju veoma loš pregled.

Vozači dugačkih šlepera, i pored velikih i konveksnih ogledala, imaju veoma ograničen vidokrug, i to ne samo u smeru ka nazad, već i bočno. To nam pokazuje najnoviji udes šlepera i Toyote Yaris. Vozač Toyote Yaris prve generacije stigao je na raskrnicu u trenutku kada je kamion već bio tamo. Međutim, on nije strpljivo čekao da se kamion uključi na frekventnu saobraćajnicu, već se prestrojio u levo  i stao pored same kabine kamiona. Vozač kamiona ga uopšte nije video. To je verovatno zbog toga, što je pre Toyote Yaris na istom mestu bio drugi auto (Citroën C4), koji je dao gas i otišao, a vozač kamiona je nakon toga okrenuo glavu u suprotnom smeru i posmatrao saobraćaj na drugoj strani, kako bi se bezbedno uključio na put. U međuvremenu, na isto mesto je stigao Yaris, a vozač kamiona nije imao nikakve šanse da ga vidi. Ne zaboravite, da se ova nezgoda dogodila u Velikoj Britaniji, i da je volan u vozilima sa desne strane, tako da je Toyota Yaris bila u potpunosti u ''mrtvom uglu'' za vozača kamiona.

 

 

Ne zaboravimo ni činjenicu, da je kamionima sa velikim prikolicama potrebno više mesta za manevrisanje. Zato je vozač kamiona ostavio dovoljno mesta sa leve strane, kako unutrašnji točkovi prikolice ne bi udarili u ivičnjak u krivini. Vozač Toyote nije najbolje razumeo situaciju, iskoristio je prostor pored kamiona i stao baš tamo gde ne treba. To očigledno nije bila dobra ideja. ''Mrtav ugao'' kod velikih kamiona predstavlja ogroman problem i vozači kamiona nemaju pojma o više od polovine onoga, što se oko njih dešava. Zato vozači automobila treba da budu dodatno pažljivi u ovakvim situacijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima u SU jedna raskrsnica gde se ovo stalno desava. Poznaniku je jedan preterao preko haube xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provera mrtvog ugla (pogled preko ramena) je danas obavezna radnja pri polaganju vozačkog ispita. Ako se ne uradi jednom nosi 5 kaznenih bodova, ako se ne uradi dva puta za istu radnju (npr. kod skretanja) automatski se pada na ispitu. Sa sakupljenih 15 bodova i više se pada na ispitu, pa kada se nakuca 10+ bodova na sitnice samo jedna neispoštovana provera na sve to znači kraj ispita.

 

Malo detaljnije: http://www.autoskolapavlin.com/vozacki-saveti/pravilne-provere/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to stoji i nije sporno.
Ipak iz ovog snimka zaključujem, ne kažem da ne grešim, da je vozač kamiona bio za nijansu neoprezniji od vozača automobila jer koliko vidim auto mu se našao ispred prednjeg levog stuba.
Možda primer nije idealan ali ne opovrgava činjenicu vezanu za preglednost i samu temu.
Jbg, moram i ja malo da ke..m kad može i deda Totti !

Послато са ентузијазмом

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema ovo veze sa mrtvim uglom, nema šanse da nije mogao da ga vidi. Jednostavno, nije obratio pažnju i nije očekivao nekog novog na tom mestu, a gledao na suprotnu stranu zbog uključenja.

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delim vase misljenje, ipak je to profesionalac i mora biti spreman na takve situacije, mada licno ne razumem vozace automobila koji se zavlace pored kamiona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nije jasan ni ovaj sa Toyotom. Ako se vec ovako provukao pored kamiona i mozda ne vidi ostatak raskrsnice od istog, cim je primetio da "ogromni" krece nije imao sta da ceka.

Kada je krkljanac u kruznom toku sa dve ili vise traka, cesto iskoristim vozilo koje mi je sa leve strane (u istom smeru kao i ja) koje se ponekad i bahatije ukljucuje u tok, kao paravan da i ja prodjem kada vec on blokira raskrsnicu koja desno od njega ostaje prazna. Naravno, oprez na maksimumu.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan. E da vidiš u NS-u sve kamikaze u kružnom toku,  jeb*te sve me strah da prođem pola vozača nema pojma o kretanju u kružnom toku. 

A ovaj kamiondzija pored svega seče raskrsnicu ko da mu je tata kupio

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@bane@

Ovde ima dosta ljudi koji stvarno po PS-u prolaze kruzne tokove (posebno one sa vise traka), ima i neznalica, ali i prilicno bahatih. Licno, najvise sudara vidim na NBG kruznom toku koji je prometan, ali i izuzetno brz jer se uliva nekoliko bulevara sa 3 trake, sa malo pesaka ispred toka - najcesce se desavaju udesi na racvi iz pravca Zemuna (starog Merkatora). Slavija je neuporedivo haoticnija, ali su male brzine zbog brojnih pesaka, ukrstanja tramvaja i tolejbusa.

Kako predjosmo sa britanske raskrsnice na kruzne tokove - nemam pojma :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ovde stvar mrtvog ugla, mogao je da ga vidi kad mu je presao stub, neposredno pre nego da krene ali je pozurio merkajuci nekoga sa desne strane i jbg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po snimku mi se cini da je vozač kamiona kriv,nije mu bio u mrtvom uglu kad je započeto skretanje,,mrtvi ugao je tik do kabine otp. Kao da je pozurio da se uključi,pogledao desno i smotao puni....  Vozio kamione,imam "c" kategoriju,kad ti neko uđe u mrtvi ugao nema šanse da ga vidiš,ovaj mu je bio u mrtvom uglu,al puno prije..,kao što kažem,to mi se čini gledajući snimak..,e sad mislim da je on pogledao na retrovizor dok je toyota bila u mrtvom uglu,pa je nije vidjeo,i pogledao desno,i krenuo u skretanje ne pogledavši opet...,al prošla je toyota malko ispred,mislim da ju je morao zapaziti.. Al teško je procijeniti!

Edited by mali_zmaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa na 005 se lepo vidi da je vozac kamiona dao zmigavac da skrece ulevo,naravno da je zbog duzine vozila ostavio prostor zbog skretanja i naravno da nije ocekivao da se neko provlaci izmedju a da nije video auto to je sigurno jer ne bi zapocinjao skretanje.ko god da je ovde pogresio mislim da se  vozac automobila dobrano poplasio i shvatio da sut sa rogatim ne ide pa cisto sumnjam da ce ponoviti ovakav izlet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinejdžerka bez vozačke ponudila rešenje mrtvog ugla u automobilima

 

mrtvi ugao.jpg

 

Automobili su danas nakrcani brojnim tehnologijama i sistemima asistencije, ali to ne znači da su svi problemi uklonjeni i da su apsolutno bezbedni. Naprotiv. I dok je problem mrtvog ugla od pozadi otklonjen kod automobila opremljenih sistmom koji zvučnim i svetlosnim signalom u bočnom retrovizoru upozorava vozača na opasnost udarca u objekat u mrtvom uglu, problem koji stvara prednji A nosač je i dalje tu.

 

Bilo je pokušaja pa su neki proizvođači A nosač podelili na dva tanja nosača, drugi pokušali transparentnim rešetkastim nosačima, ali stvari su otprilike ostale iste kao i kod prvih automobila sa čvrstim krovom. Čak su i gore jer se u A nosače neretko ukrca i poneka oprema poput zvučnika, sportskih mernih instrumenata i slično. A radi se o velikom problemu. Primera radi, prema američkom NHTSA-u, oko 840.000 saobraćajnih nesreća je izazvano zbog pojave mrtvog ugla kad vozač ne vidi drugog učesnika u saobraćaju. Jedna 14-godišnja devojka još nema vozačku, ali kaže da prva ima potpuno rešenje ovog bezbednosnog problema.

 

Alaina Gassler nije vozačica, ali je prepoznala veliki bezbednosni aspekt ovog problema, i to toliko dobro da ga je rešila na genijalan način, javljaju pojedini američki mediji. Prošle nedelje je svoje rešenje predstavila na takmičenju ''Broadcom Masters'' za srednjoškolce. Njen projekat se zove ''Unapređenje automobilske bezbednosti uklanjanjem mrtvog ugla'', a rešenje je veoma jednostavno. ''Postavila sam kameru ispred A nosača, a ona šalje videoprojektor koji projektuje sliku na unutrašnji deo nosača čime vozač vidi iza nosača'', objašnjava svoje rešenje tinejdžerka. Za ovo rešenje je osvojila nagradu i plasirala se na državno takmičenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mož' bit' al' gledam datum objave a ubeđen sam da se mnogo pre o tome pričalo.
Bila je neka studija i potencijalno uvođenje u industriju a zašto nije zaživelo, ne znam.
Sada neka klinka dobija nagradu verovatno za tehničko rešenje a ne za ideju.
Šta znam. Imam ja preča posla.
Neka prate precednik i ekipa pa neka nas izveštavaju.

sa TT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...