Jump to content
FAS Goran
zojo

Fiat 500L 1.3 MJet - lanac ili kaiš? / interval zamene

Recommended Posts

postovani 500L i ostali koji pomazete

imam jedno pitanje vezano za motor.

Da li je u motoru 1.3 mjtd prenos snage uradjen lancanim ili kaisnim prenosnikom?

 

Hvala unapred

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne razumem se puno u "motore" ali se i ne secam kad sam zadnji put video lancani prenos , ako pricas sa radilice na bregastu?

a i pise u uputstvu provera kaisnog prenosa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proslavljeni Fiatov 1.3 MultiJet motorcic ima lanac.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje sam postavio jer sam cuo da Panda 1.3 mjtd ima lanac,a uputstvo mi nije bilo bas najjasnije....


Hvala @Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zhorzho,

izgleda da je ipak lanac. 

A dizelasi su verovatno napolju, ciste automobile jer upravo veje kao da je Januar!!

Hvala anyway 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu, Zojo. To je cuvena Fiatova masina, 2005. proglasena za motor godine u klasi od 1.0 do 1.4 (inace ove godine je proizveden i 5-to milioniti primerak). Ide u lom vozila i Fiata i drugih proizvodjaca, u novijim (ukljucujuci i 500L) u Multijet II varijanti.

 

Evo mozda nekom zatreba specifikacija cele grupe sa siframa delova bas za 500L 1.3 :

 

1-3L.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam, kais ide na 1.4 benzinac i 1.6 dizelas. To su sve prethodni Fiatovi motori, nista novo se nije pojavilo u L od motorizacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je korisnicko uputstvo u pitanju, onda mi je sve jasno ;) . Ako se ne snadjete, izvadicu vam kasnije iz Eper-a specifikaciju za sva 4 motora (mislim na kubikazu) koja trenutno idu u 500L. Kais bi trebalo da ide (kao sto rekoh) na 1.4 16v atmosferac i 1.6 MultiJet, a lanac na 0,9 TwinAir i 1,3 MultiJet. Za dizelase smem ruku da dam :) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da vam razbijem dilemu ima lanac ja sam svoj menjao na blizu 300 000 tako da ne razmisljajte o tome inace u delu punto mk1 mk2 ima deo preventivna zamena lanca tu sam slikao kako sta izgleda i kako zupcanik moze da se pojede

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki dizeli za vezu izmedju radilice i pumpe imaju lanac, a izmedju pumpe i bregaste kaiš.

Ako su sa dve bregaste, veza izmedju njih je opet lanac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sam dobro skontao u eper-u ovo je za benzinca 1.4

emaps.jpg

 

... za 0.9

 

0-9.jpg

 

...za 1.3

 

1-3-dizel.jpg

 

...za 1.6

 

1-6.jpg

 

ili sam uspeo samo da unesem pometnju  :laughing:

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uneo si pometnju u vase korisnicko uputstvo, koliko vidim :) . Da, to je to...

Evo i ja istovremeno izvukoh kao sto sam obecao, samo sa dodatnim poljima za oznake motora i sa serijskim brojevima delova. Mislim da sam vam dobro rekao ranije, pa da ne bude da sam se dzaba trudio:

 

0,9 TwinAir turbak i 1.4 atmosferac:

 

image.jpg  image.jpg

 

I da predjemo na ozbiljnije i prave masine :) : 1,3 i 1,6 MultiJet II :

image.jpg  image.jpg

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki 1.3 Multijet i Multijet II ima lanac umjesto zupcastog remena. Medjutim ni to nije neka velika sreca jer na osnovu iskustava vlasnika Punta i Pande lanac maksimalno izdrzi 150k km o onda se rastegne i potrebno ga je zamijeniti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko ga menja i na 150 hiljada a neko i nakon 300 hiljada Km.

Tko ima nov Multijet zadnja stvar na koju treba misliti je lanac. Treba samo obratiti paznju na redovnim servisima da li zaista promene ulje i filter ili ga samo naplate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod dizela nema sanse da ne promene ulje... crno je bilo vec posle 5.000. ... jos uvek je dobro I viskozno, al mogu da zamislim kako bi izgledalo posle 30.000 koliko su propisali za servis na zapadu. Kada ne bi promenili filter trenutno bi obojio celo novo ulje, jer I u njega stane bar oko 2 dl (ako se ne varam)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čim zameniš ulje, posle 30 sekundi rada motora ono bude crno, ne kao prethodno, ali bude crno od ostataka starog ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta mislis zasto su kod nas skratili servisne intervale na pola? Sigurno ne zato da nam se auti ne bi kvarili!

Ovako mogu opusteno da naplate servis a da ne zamene nista. Problem moze nastati ako to urade dva puta za redom!

Ne bi verovao koliko ljudi ne zna ni haubu da otvori a tek da tamo ima nesto u sta se sipa ulje i jos onda kako to ulje kada treba da izgleda.

Ovo sto kazem je100% provereno i zbog toga valja dobro obratiti paznju sta servisi rade ili ne rade!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čim zameniš ulje, posle 30 sekundi rada motora ono bude crno, ne kao prethodno, ali bude crno od ostataka starog ulja.

Cek, cek :) . Pa meni je na matorom Stilu Selenia WR zuta i posle par hiljada km. Uvek idu originalno (ne "originalno") ulje i filteri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta mislis zasto su kod nas skratili servisne intervale na pola? Sigurno ne zato da nam se auti ne bi kvarili!

 

Interval po Evropi je 30.000 kilometara ili dve godine. Servisni interval u Srbiji je 20.000 kilometara ili godinu dana. Napisano je i zašto je skraćen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nekom od prethodnih postova  video sam da je na motoru 1,3 MJET lanac umesto kaiša, ali za pokretanje alternatora, serva, kompresora klime i možda još nečega koristi se klinasti ili neki drugi kaiš ili više njih. Da li ima nekog ko bi mogao da mi kaže kakve kaiše ima taj motor i koji je interval za zamenu. Hvala vam na podeljenom znanju.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...