zojo 0 Posted November 26, 2013 (edited) postovani 500L i ostali koji pomazete imam jedno pitanje vezano za motor. Da li je u motoru 1.3 mjtd prenos snage uradjen lancanim ili kaisnim prenosnikom? Hvala unapred Edited March 5, 2020 by neshaoct update naslova teme Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted November 26, 2013 ne razumem se puno u "motore" ali se i ne secam kad sam zadnji put video lancani prenos , ako pricas sa radilice na bregastu?a i pise u uputstvu provera kaisnog prenosa.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17455 Posted November 26, 2013 (edited) Proslavljeni Fiatov 1.3 MultiJet motorcic ima lanac. Edited November 26, 2013 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
zojo 0 Posted November 26, 2013 Pitanje sam postavio jer sam cuo da Panda 1.3 mjtd ima lanac,a uputstvo mi nije bilo bas najjasnije....Hvala @Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted November 26, 2013 gde su sad dizelasi kad ti trebaju!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
zojo 0 Posted November 26, 2013 Zhorzho,izgleda da je ipak lanac. A dizelasi su verovatno napolju, ciste automobile jer upravo veje kao da je Januar!!Hvala anyway Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17455 Posted November 26, 2013 (edited) Nema na cemu, Zojo. To je cuvena Fiatova masina, 2005. proglasena za motor godine u klasi od 1.0 do 1.4 (inace ove godine je proizveden i 5-to milioniti primerak). Ide u lom vozila i Fiata i drugih proizvodjaca, u novijim (ukljucujuci i 500L) u Multijet II varijanti. Evo mozda nekom zatreba specifikacija cele grupe sa siframa delova bas za 500L 1.3 : Edited March 5, 2020 by neshaoct prebacio sliku na FLCS server Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted November 26, 2013 Po ovome što piše u uputstvu,rekao bih da je kaiš Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17455 Posted November 26, 2013 Koliko ja znam, kais ide na 1.4 benzinac i 1.6 dizelas. To su sve prethodni Fiatovi motori, nista novo se nije pojavilo u L od motorizacije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted November 26, 2013 Malo je konfuzno ovo uputstvo. Možda je ipak lanac Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17455 Posted November 26, 2013 (edited) Ako je korisnicko uputstvo u pitanju, onda mi je sve jasno . Ako se ne snadjete, izvadicu vam kasnije iz Eper-a specifikaciju za sva 4 motora (mislim na kubikazu) koja trenutno idu u 500L. Kais bi trebalo da ide (kao sto rekoh) na 1.4 16v atmosferac i 1.6 MultiJet, a lanac na 0,9 TwinAir i 1,3 MultiJet. Za dizelase smem ruku da dam . Edited November 26, 2013 by Ivan 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted November 26, 2013 ma verujemo, verujemo zato se oni vise cuju od nas benzinaca kaisnika :-P Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted November 26, 2013 Da vam razbijem dilemu ima lanac ja sam svoj menjao na blizu 300 000 tako da ne razmisljajte o tome inace u delu punto mk1 mk2 ima deo preventivna zamena lanca tu sam slikao kako sta izgleda i kako zupcanik moze da se pojede Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted November 26, 2013 Neki dizeli za vezu izmedju radilice i pumpe imaju lanac, a izmedju pumpe i bregaste kaiš.Ako su sa dve bregaste, veza izmedju njih je opet lanac. Quote Share this post Link to post Share on other sites
erdelja 0 Posted November 26, 2013 (edited) Ako sam dobro skontao u eper-u ovo je za benzinca 1.4 ... za 0.9 ...za 1.3 ...za 1.6 ili sam uspeo samo da unesem pometnju Edited March 5, 2020 by neshaoct prebacio slike na FLCS server Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17455 Posted November 26, 2013 (edited) Uneo si pometnju u vase korisnicko uputstvo, koliko vidim . Da, to je to...Evo i ja istovremeno izvukoh kao sto sam obecao, samo sa dodatnim poljima za oznake motora i sa serijskim brojevima delova. Mislim da sam vam dobro rekao ranije, pa da ne bude da sam se dzaba trudio: 0,9 TwinAir turbak i 1.4 atmosferac: I da predjemo na ozbiljnije i prave masine : 1,3 i 1,6 MultiJet II : Edited November 26, 2013 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted November 26, 2013 Svaki 1.3 Multijet i Multijet II ima lanac umjesto zupcastog remena. Medjutim ni to nije neka velika sreca jer na osnovu iskustava vlasnika Punta i Pande lanac maksimalno izdrzi 150k km o onda se rastegne i potrebno ga je zamijeniti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 931 Posted November 26, 2013 Neko ga menja i na 150 hiljada a neko i nakon 300 hiljada Km.Tko ima nov Multijet zadnja stvar na koju treba misliti je lanac. Treba samo obratiti paznju na redovnim servisima da li zaista promene ulje i filter ili ga samo naplate. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted November 26, 2013 Kod dizela nema sanse da ne promene ulje... crno je bilo vec posle 5.000. ... jos uvek je dobro I viskozno, al mogu da zamislim kako bi izgledalo posle 30.000 koliko su propisali za servis na zapadu. Kada ne bi promenili filter trenutno bi obojio celo novo ulje, jer I u njega stane bar oko 2 dl (ako se ne varam) Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted November 26, 2013 Čim zameniš ulje, posle 30 sekundi rada motora ono bude crno, ne kao prethodno, ali bude crno od ostataka starog ulja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 931 Posted November 26, 2013 A sta mislis zasto su kod nas skratili servisne intervale na pola? Sigurno ne zato da nam se auti ne bi kvarili!Ovako mogu opusteno da naplate servis a da ne zamene nista. Problem moze nastati ako to urade dva puta za redom!Ne bi verovao koliko ljudi ne zna ni haubu da otvori a tek da tamo ima nesto u sta se sipa ulje i jos onda kako to ulje kada treba da izgleda.Ovo sto kazem je100% provereno i zbog toga valja dobro obratiti paznju sta servisi rade ili ne rade! Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted November 26, 2013 Potpuno si u pravu, i čuo i video, ali na sreću ne na svom autu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17455 Posted November 26, 2013 Čim zameniš ulje, posle 30 sekundi rada motora ono bude crno, ne kao prethodno, ali bude crno od ostataka starog ulja.Cek, cek . Pa meni je na matorom Stilu Selenia WR zuta i posle par hiljada km. Uvek idu originalno (ne "originalno") ulje i filteri. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 27, 2013 A sta mislis zasto su kod nas skratili servisne intervale na pola? Sigurno ne zato da nam se auti ne bi kvarili! Interval po Evropi je 30.000 kilometara ili dve godine. Servisni interval u Srbiji je 20.000 kilometara ili godinu dana. Napisano je i zašto je skraćen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Balanstra 1 Posted March 5, 2020 (edited) U nekom od prethodnih postova video sam da je na motoru 1,3 MJET lanac umesto kaiša, ali za pokretanje alternatora, serva, kompresora klime i možda još nečega koristi se klinasti ili neki drugi kaiš ili više njih. Da li ima nekog ko bi mogao da mi kaže kakve kaiše ima taj motor i koji je interval za zamenu. Hvala vam na podeljenom znanju. Edited March 5, 2020 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites