Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Porsche Macan

Recommended Posts

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2022. Porsche Macan

 

260KS/400Nm iz 2.0 tubo-benzinca - da, ovo je početna verzija Macana:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Porsche Macan S

 

Ulazak u svet Porschea već neko vreme predstavlja Macan. S njim možete otići u pozorište, ali i na trkačku stazu. A šta je sve novo na Macanu restajling, i kako se vozi Macan S sa 380 konja, isprobao je Neven Novak:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouthyoutubenovi.jpg Motormouth: 2022. Porsche Macan

 

Macan restajling u osnovnoj varijanti, što znači 2.0 motor i automatik sa 7 brzina. Ima 261KS/400Nm, tj. 13 konja više nego pre restajlinga, pogon je na svim točkovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Macan T

 

porsche macan t 03.jpg

 

U ponudi Porscheovog crossovera Macan se pojavila i verzija koja u nazivu ima slovo T, oznaku za Touring. Macan T pokreće 2.0 četvorocilindrični turbo benzinac sa 265KS i 400 Nm, u kombinaciji sa 7-stepenim PDK menjačem.

 

porsche macan t 02.jpg

 

Tu su i modifikovani Porsche Traction Management sistem (sa novim programiranjem prilagođenim okretnijoj T verziji), Sport Chrono Package, Porsche Active Suspension Management (PASM) sistem i Porsche Torque Vectoring Plus softver sa novoprogramiranim adaptacijama specifičnim za Macan T.

 

porsche macan t 01.jpg

 

Automobil od 0 do 100 km/h stiže za 6.2 sekundi i može do maksimalnih 232 km/h. Takođe, u paketu su i 20-inčni točkovi u tamnom titanijum izdanju, Agate sivi metalik elementi, okviri stakala i izduvne cevi u sjajnoj crnoj boji, sedišta sa Sport-Tex Stripe šemom i dekorativnim srebrnim šavovima, kao i pragovi sa Macan T logom. Macan T će na nemačkom tržištu koštati 69.462 evra, a isporuke tamo počinju u aprilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

yesautouklogoyoutube.jpg YesAutoUK: 2022. Porsche Macan S

 

Najprodavaniji Porsche model uskoro prelazi potpuno na struju...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: 2022. Porsche Macan

 

U verziji koja je ne samo najjeftiniji Macan, nego najjeftiniji nov Porsche koji danas može da se kupi - ima 2.0 motor sa 4 cilindra koji daje 260 KS/400Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: 2023. Porsche Macan T

 

Po prvi put van 911 opsega modela slovo ''T'' se dodaje na neki drugi Porsche, i ovde ne znači ''Turbo''....već znači ''Touring'':

 

 

 

motorweek.jpg MotorWeek:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives: Porsche Macan GTS

 

Ponuda Macana za 2022. godinu počinje sa verzijom koja ima 2.0 motor sa 265 konja. Zatim je tu malo bogatiji sa opremom Macan T, ali isti 2.0 motor, ista snaga.

Macan S sada ima 2.9 twin-turbo umesto starog 3.0 turba, i raspolaže sa 380 konja, skoro koliko i stari Macan Turbo. A novi Macan GTS takođe ima 2.9 V6 twin-turbo al' sa 440 konja, isto koliko je imao i stari Turbo sa paketom ''Performance''.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Porsche Macan vs Cayenne

 

Oba su u GTS varijanti, što u slučaju Macana ujedno znači i najskuplju opciju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: 2022. Porsche Macan

 

Sa Macanom Porsche je uvek bio odlučan da proširi granice dizajna i stvori ultimativni auto za sve potrebe vožnje. Auto spreman za stazu, ali i dovoljno otmen za ulice Monte Karla, razuman da njime vozite decu do škole, i potencijalno maničan oko Monce.

Kompanija je svakako u dobroj poziciji da stvori tako nešto, tvrdeći da je ceo koncept ''sportskog automobila sa pogonom na sve točkove'' njihov izum. Davne 1900. godine, Ferdinand Porsche je dizajnirao trkački model Lohner-Porsche sa četiri električna motora na točkovima. Do 1947. brend je išao dalje, razvijajući 12-cilindarskog trkača sa kompresorom za Cisitalia Grand Prix - ''Type 360'' - koji je uveo koncept stalnog pogona na sva četiri točka.

 

Ono do čega je sve to dovelo je veliki SUV Cayenne koji je preokrenuo kompaniju ranije ovog veka. I od toga do ovog Macana koji je prvi put pokazan 2014. godine, manjeg SUV-a dizajniranog da se prodaje pored njega. Ova revidirana verzija lansirana polovinom 2018. godine, a zatim ažurirana sredinom 2021. da bi se napravio automobil koji ćete pogledati ovde. Izgleda pametnije, odbacuje dizel u potpunosti i unapređuje svoju tehnologiju. Ovo je poslednji restajling za Macan sa motorom SUS.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouthyoutubenovi.jpg Motormouth: 2022. Porsche Macan GTS

 

GTS je ubio Turbo varijantu Macana. :D

Ima 2.9 V6 motor i 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom (kao i pre), ali sada sa 440KS/550Nm obrtnog momenta. To su ustvari isti parametri koje je imao prošlogodišnji Turbo Macan, dok je 2.9 V6 u GTS-u tada davao manjih 380KS/520Nm.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2022. Porsche Macan GTS

 

Više nema Turbo varijante Macan-a, tako da GTS više nije zlatna sredina nego je top verzija Macan-a:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: 2022. Porsche Macan

 

Macan je upravo prošao kroz restajling, a verzija u videu je Macan S, što bi bilo negde na sredini njegove ponude:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche planira da poveća broj proizvedenih električnih Macana

 

214124-porsche macan 01.jpg

 

Porsche planira da poveća broj proizvedenih električnih Macana u odnosu na Macane sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem.

Proizvodimo preko 80 hiljada komada trenutne generacije. Dugoročno, takođe planiramo da proizvodimo potpuno električni Macan u takvim razmerama, rekao je za Automotive News Europe Porscheov šef proizvodnje Albrecht Reimold. Proizvodnja potpuno električnog Macana bi trebalo da počne krajem 2023. Kompaktni SUV bi trebalo da se proizvodi u Lajpcigu u Nemačkoj, gde se sada sklapa verzija sa SUS motorima.

 

214125-porsche macan 02.jpg

 

Međutim, prema izvorima Automotive News Europe, početak proizvodnje električnog Macana i sestrinskog Audija Q6 e-tron bi mogao da bude odložen jer VW još nije uspeo da razvije novi softver. U prvoj polovini ove godine Macan je prodat u 38.039 primeraka, a prestigao ga je samo veći brat Cayenne (41.947 primeraka). Macan će biti drugi potpuno električni model nemačkog proizvođača nakon sportskog Taycana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unikatni Porsche Macan za dobrotvorne svrhe

 

227746-Porsche Macan 02.jpg

 

Porsche je pripremio specijalni i unikatni primerak SUV-a Macan koji će služiti kao glavna nagrada za tombolu na Balu opere u Lajpcigu 24. septembra. Nemački proizvođač automobila će po deveti put biti prezenter događaja, a prihod prikupljen tokom cele noći biće od koristi fondaciji ''Lajpcig pomaže deci'' koja promoviše društvene projekte u regionu.

 

227747-Porsche Macan 01.jpg

 

Automobil dolazi u Signal Yellow boji (koja je deo Porscheove palete od 1970-ih ali se retko viđa na Macanu), kao i natpisima ''Leipziger Opernball 2022'' i ''20 Years of Porsche Leipzig.''

''Sa ovim specijalnim vozilom stvaramo atraktivan podsticaj za kupovinu karata na večeri operskog bala'', rekao je Gerd Rup, izvršni direktor Porschea u Lajpcigu. ''Svaka prodata karta pomaže u realizaciji društvenih projekata.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Macan EV odložen zbog problema sa VW softverom

 

214124-porsche macan 01.jpg

 

Lansiranje novog električnog SUV-a Porsche Macan je odloženo za godinu dana zbog sporijeg razvoja softvera od očekivanog u okviru šire Volkswagen grupe.

 

Macan EV će biti jedan od prvih serijskih automobila koji će koristiti Porsche i Audi Premium Platform Electric (PPE) arhitekturu, ali Porsche je sada potvrdio da ovaj model neće biti lansiran do 2024. Problemi oko proizvodnje softverske platforme E3 1.2 od strane Cariada, softverskog odeljenja Volkswagen grupe, delimično su krivi za to kašnjenje. Odlaganje bi takođe moglo da porementi raspored lansiranja ''BEV modela 718 i Porsche Cayenna'', upozorio je Porsche. Međutim, nije dat raspored lansiranja za te automobile. Porsche navodi da očekuje da će više od 50% automobila isporučenih 2025. biti elektrifikovano, a da će do 2030. godine biti 80% potpuno električnih automobila. Macan EV će koristiti sličnu električnu arhitekturu od 800 V kao i Taycan ''sa poboljšanjima u dometu'', navodi Porsche. Porsche je počeo da testira SUV u maju 2021. On će se proizvoditi u njegovoj fabrici u Lajpcigu, gde se proizvodi i benzinski Macan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: 2023. Porsche Macan GTS

 

Vredi li dodatnih 20-tak hiljada evra ''GTS'' u odnosu na ''S'' kad već imaju isti motor sa istih 440 konja?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autosocialukyoutubelogo.jpg AutoSocialUK: 2022. Porsche Macan T

 

Macan se pravi od 2014. godine i upravo je prošao kroz još jednu seriju unapređenja, koja će biti poslednja pre nego što izađe njegov potpuno električni naslednik:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Macan EV sa više od 600 konja

 

214124-porsche macan 01.jpg

 

Prošlog meseca je objavljeno da je lansiranje novog električnog Porsche Macana odloženo za godinu dana (zbog sporijeg razvoja softvera od očekivanog u okviru šire Volkswagen grupe), a u međuvremenu je saopšteno par novih detalja o samom vozilu.

 

Macan EV će biti napravljen na platformi Porschea i Audija ''Premium Platform Electric'' (PPE), pri čemu će Macan EV koristiti električnu arhitekturu od 800V. Macan EV će pokretati dva elektromotora sa ukupno 603KS i 1.000 Nm, dok su litijum-jonske baterije od 100 kWh (na brzom punjaču će 25 minuta biti dovoljno da se napuni 10%-80 % kapaciteta). Raspored mase će iznositi 48/52 napred/pozadi, a vozilo će imati upravljanje i na zadnjim točkovima. Porsche je počeo da testira SUV u maju 2021. On će se proizvoditi u fabrici u Lajpcigu, gde se proizvodi i benzinski Macan, dok prodaja treba sa startuje tokom 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi detalji o Porsche Macanu EV

 

porsche macan 20234.jpg

 

U oktobru prošle godine se pojavila informacija da je lansiranje novog električnog Porsche Macana odloženo za godinu dana (zbog sporijeg razvoja softvera od očekivanog u okviru šire Volkswagen grupe), a sada je saopšteno par novih detalja o samom vozilu. Macan EV će biti napravljen na platformi Porschea i Audija ''Premium Platform Electric'' (PPE), pri čemu će Macan EV koristiti električnu arhitekturu od 800V.

 

porsche macan 20232.jpg

 

Macan EV će pokretati dva elektromotora sa ukupno 612KS i 1.000 Nm (u top verziji), dok su litijum-jonske baterije od 100 kWh (na brzom punjaču će 25 minuta biti dovoljno da se napuni 10%-80% kapaciteta).

 

porsche macan 20231.jpg

 

Raspored mase će iznositi 48/52 napred/pozadi, a vozilo će imati upravljanje i na zadnjim točkovima. Top verzije će standardno dobiti Porsche Torque Vectoring Plus, elektronski kontrolisanu blokadu diferencijala zadnje osovine. Takođe, u ponudi će se naći točkovi i do 22 inča.

Porsche je počeo da testira SUV u maju 2021. On će se proizvoditi u fabrici u Lajpcigu, gde se proizvodi i benzinski Macan, dok prodaja treba sa startuje tokom 2024. Porsche ima za cilj da više od 50 odsto njegove prodaje bude elektrifikovano (EV ili hibrid) do 2025. godine, a više od 80% do 2030. godine.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Macan EV će se proizvoditi u Lajpcigu

 

porsche macan ev2.jpg

 

U oktobru prošle godine se pojavila informacija da je lansiranje novog električnog Porsche Macana odloženo za neko vreme (zbog sporijeg razvoja softvera od očekivanog u okviru šire Volkswagen grupe), a sada je saopšteno da će se njegova proizodnja od kraja 2023. odvijati u fabrici u nemačkom Lajpcigu.

Da bi se pripremio za proizvodnju potpuno električnog SUV-a, Porsche je poslednjih godina unapređivao lokaciju u Lajpcigu. Ceo proizvodni objekat je već u potpunosti napajan električnom energijom iz obnovljivih izvora, a u budućnosti će nemački proizvođač automobila moći da pravi modele sa unutrašnjim sagorevanjem, hibridna vozila i Macan EV na istoj proizvodnoj traci. Macan EV će biti napravljen na platformi Porschea i Audija ''Premium Platform Electric'' (PPE), pri čemu će Macan EV koristiti električnu arhitekturu od 800V.

 

porsche macan ev 1.jpg

 

Macan EV će pokretati dva elektromotora sa ukupno 612KS i 1.000 Nm (u top verziji), dok su litijum-jonske baterije od 100 kWh (na brzom punjaču će 25 minuta biti dovoljno da se napuni 10%-80 % kapaciteta). Raspored mase će iznositi 48/52 napred/pozadi, a vozilo će imati upravljanje i na zadnjim točkovima. Top verzije će standardno dobiti Porsche Torque Vectoring Plus, elektronski kontrolisanu blokadu diferencijala zadnje osovine. Takođe, u ponudi će se naći točkovi i do 22 inča. Novi Macan će se prodavati isključivo kao EV, ali će se aktuelni model proizvoditi još nekoliko godina sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Njih dvoje će neko vreme mirno koegzistirati dok SUS Macan ne ode u penziju. Porsche ima za cilj da više od 50% njegove prodaje bude elektrifikovano (EV ili hibrid) do 2025. godine, a više od 80% do 2030.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svetska premijera: Potpuno električni Porsche Macan

 

porsche macan 2024 12.jpg

  • Svetska premijera - Macan 4 i Macan Turbo
  • PSM pogonski sklopovi sa do 640KS i 1.130 Nm
  • 100 kWh baterija za domet od do 613 km
  • Porsche Driver Experience sa novim operativnim sistemom i AR tehnologijom
  • Visok nivo svakodnevne upotrebljivosti i maksimalni vučni kapacitet od 2.000 kg

porsche macan 2024 11.jpg

 

Porsche lansira svoj drugi potpuno električni model: novi Macan sa pogonskim agregatima do 470 kW (639 PS) koji pružaju E-Performanse na svakom terenu i visk nivo svakodnevne upotrebljivosti. Performanse kao kod sportskih automobile su usklađene sa brzim punjenjem visokih performansi do 270kW i sa do 613 km dometa po WLTP-u.

 

porsche macan 2024 10.jpg

 

Deset godina nakon lansiranja, Porsche Macan kreće u svoju drugu generaciju modela, sada u potpuno električnom obliku. Kroz svoj progresivni, vanvremenski dizajn, karakteristične Porsche performanse, domet na velikim udaljenostima i visoku svakodnevnu praktičnost, novi Macan 4 i novi Macan Turbo imaju za cilj da u potpunosti ispune zahteve Porsche kupaca koji biraju SUV.

''Podižemo Macan na potpuno novi nivo - sa izuzetnim E-performansama, novim vozačkim iskustvom i veoma impresivnog dizajna'', rekao je Oliver Blume, predsednik Izvršnog odbora Porschea, povodom svetske premijere u Singapuru.

 

240150-porsche macan 2024 09.jpg

 

''Naš cilj je da ponudimo najsportskiji model u svom segmentu sa potpuno električnim Macan-om'', kaže Jörg Kerner, potpredsednik linije proizvoda Macan. Porsche isključivo koristi najnoviju generaciju PSM elektromotora sa permanentnom pobudom na prednjoj i zadnjoj osovini kako bi postigao odličnu efikasnost i omogućio optimalnu produkciju izlazne snage. Sami brojevi ukazuju na vrhunske E-performanse: U kombinaciji sa Launch Control, Macan 4 proizvodi do 300 kW (408 KS) overboost snage, dok se Macan Turbo može pohvaliti do 470 kW (639 KS). Maksimalni obrtni moment je 650 i 1.130 Nm, respektivno. Ovo garantuje odlične performanse vožnje. Macan 4 ubrzava od 0 do 100 km/h za 5.1 sekundu, dok Macan Turbo treba samo 3.3 sekunde. Ova dva modela postižu maksimalnu brzinu od 220, odnosno 260 km/h.

 

porsche macan 2024 08.jpg

 

Nova premijum električna platforma sa arhitekturom od 800 V

Električni motori crpe energiju iz litijum-jonske baterije u podvozju, bruto kapaciteta od 100 kWh, od čega se može aktivno koristiti do 95 kWh. HV baterija je centralna komponenta novorazvijene Premium Platform Electric (PPE) sa arhitekturom od 800 volti, koju je Porsche prvi put koristio u novom Macanu. Izlaz DC punjenja je do 270 kW. Baterija se može napuniti od 10 do 80 procenata u roku od približno 21 minuta na odgovarajućoj stanici za brzo punjenje. Na stanicama za punjenje od 400V, visokonaponski prekidač u bateriji omogućava punjenje baterije tako što efektivno deli bateriju od 800V na dve baterije, svaka sa nazivnim naponom od 400V. Ovo omogućava posebno efikasno punjenje, bez dodatnog HV pojačivača, do 135 kW. Punjenje naizmeničnom strujom do 11 kW moguće je kućnim zidnim punjačima.

 

porsche macan 2024 05.jpg

 

Do 240 kW energije može se rekuperisati preko elektromotora tokom vožnje. Integrisani Power Box (IPB) takođe doprinosi efikasnosti novih Macan modela, istovremeno štedi na ukupnoj masi i prostoru. Inovativni i kompaktni IPB kombinuje tri komponente - ugrađeni AC punjač, visokonaponski grejač i DC/DC konverter. Kombinovani WLTP domet je do 613 km za Macan 4 i do 591 km za Macan Turbo.

 

porsche macan 2024 04.jpg

 

Zahvaljujući oštrijim proporcijama i Porsche Design DNK, novi Macan modeli izgledaju dinamično i dominantno.

 

porsche macan 2024 03.jpg

 

Michael Mauer, Porsche Style potpredsednik: ''Sa potpuno električnim Macan-om, predstavljamo prvi Porsche koji postaje električni iz već uspostavljenog identiteta proizvoda. Novi Macan je jasno prepoznatljiv po identitetu brenda kao deo Porsche porodice proizvoda. Klasične Porsche proporcije su dalje razvijene i optimalno prilagođene izazovima električnog vozila. Ovo je dodatno pojačalo sportski, moderan i dinamičan izgled modela Macan. Dizajn jasno govori: Macan ostaje sportski automobil u svom segmentu, čak i u električnom obliku.''

 

porsche macan 2024 02.jpg

 

Mali nagib haube i snažno izražena krila daju osnovnom SUV-u, koji je dugačak 4.784 mm, širok 1.938 mm i visok 1.622 mm, dinamičan izgled čak i kada je u stanju mirovanja. Novi Macan je opremljen točkovima do 22 inča sa različitim profilom pneumatika na prednjoj i zadnjoj osovini.

 

porsche macan 2024 01.jpg

 

Međuosovinsko rastojanje, koje je 86 mm veće od prethodnog modela (2.893 mm), nadoknađeno je kratkim prepustima napred i pozadi. Prednja svetla su podeljena na dva dela: ravna gornja svetlosna jedinica sa dnevnim svetlima u četiri tačke ugrađena je u krila i naglašava širinu automobila. Glavni modul farova sa opcionom matrix LED tehnologijom je pozicioniran nešto niže na prednjem kraju. Karakteristična Porsche bočna linija čini celinu sa ravnim zadnjim prozorom. U kombinaciji sa vratima bez okvira sa karakterističnim bočnim lopaticama, rezultat je elegantan, sportski dizajn. Snažno izražena ramena daju zadnjem delu mišićav izgled. Porsche logo sada se nalazi u centru skulpturalne 3D svetlosne trake.

 

Macan je opremljen ekranom najnovije generacije i konceptom rada sa do tri ekrana, uključujući 12.6-inčnu instrument tablu i centralni ekran od 10.9 inča. Po prvi put, suvozač takođe može da vidi informacije, podesi podešavanja na infotainment sistemu ili da strimuje video sadržaj dok se automobil vozi, preko sopstvenog opcionog ekrana od 10.9 inča. Po prvi put, Porsche Driver Experience takođe uključuje head-up ekran sa tehnologijom proširene stvarnosti. Virtuelni elementi kao što su strelice za navigaciju su vizuelno neprimetno integrisani u stvarni svet. Slika se pojavljuje vozaču na udaljenosti od 10 metara i odgovara veličini ekrana od 87 inča. Infotainment sistem nove generacije je baziran na Android Automotive OS-u. Standardni Porsche Communication Management (PCM) u novom Macanu podiže sve na novi nivo. Na primer, glasovni asistent ''Hey Porsche'' predlaže rute, uključujući zaustavljanje zbog punjenja.

 

Od 2014. Porsche je isporučio više od 800.000 primeraka Macana širom sveta. Ova priča o uspehu će se nastaviti sa ovim potpuno električnim naslednikom, koji se proizvodi u Porsche fabrici u Lajpcigu. Novi model će prvim kupcima biti isporučen tokom druge polovine godine. Cene sa porezom počinju u Nemačkoj od 84.100 evra za Macan 4 i od 114.600 evra za Macan Turbo.

 

PR Porsche

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...