neshaoct 9584 Posted January 25, 2022 TheStraightPipes: 2022. Porsche Macan 260KS/400Nm iz 2.0 tubo-benzinca - da, ovo je početna verzija Macana: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 26, 2022 AutoMarket.hr: Porsche Macan S Ulazak u svet Porschea već neko vreme predstavlja Macan. S njim možete otići u pozorište, ali i na trkačku stazu. A šta je sve novo na Macanu restajling, i kako se vozi Macan S sa 380 konja, isprobao je Neven Novak: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 3, 2022 Motormouth: 2022. Porsche Macan Macan restajling u osnovnoj varijanti, što znači 2.0 motor i automatik sa 7 brzina. Ima 261KS/400Nm, tj. 13 konja više nego pre restajlinga, pogon je na svim točkovima: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 17, 2022 Porsche Macan T U ponudi Porscheovog crossovera Macan se pojavila i verzija koja u nazivu ima slovo T, oznaku za Touring. Macan T pokreće 2.0 četvorocilindrični turbo benzinac sa 265KS i 400 Nm, u kombinaciji sa 7-stepenim PDK menjačem. Tu su i modifikovani Porsche Traction Management sistem (sa novim programiranjem prilagođenim okretnijoj T verziji), Sport Chrono Package, Porsche Active Suspension Management (PASM) sistem i Porsche Torque Vectoring Plus softver sa novoprogramiranim adaptacijama specifičnim za Macan T. Automobil od 0 do 100 km/h stiže za 6.2 sekundi i može do maksimalnih 232 km/h. Takođe, u paketu su i 20-inčni točkovi u tamnom titanijum izdanju, Agate sivi metalik elementi, okviri stakala i izduvne cevi u sjajnoj crnoj boji, sedišta sa Sport-Tex Stripe šemom i dekorativnim srebrnim šavovima, kao i pragovi sa Macan T logom. Macan T će na nemačkom tržištu koštati 69.462 evra, a isporuke tamo počinju u aprilu. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 7, 2022 YesAutoUK: 2022. Porsche Macan S Najprodavaniji Porsche model uskoro prelazi potpuno na struju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 12, 2022 ChasingCars: 2022. Porsche Macan U verziji koja je ne samo najjeftiniji Macan, nego najjeftiniji nov Porsche koji danas može da se kupi - ima 2.0 motor sa 4 cilindra koji daje 260 KS/400Nm: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 4, 2022 Autogefuhl: 2023. Porsche Macan T Po prvi put van 911 opsega modela slovo ''T'' se dodaje na neki drugi Porsche, i ovde ne znači ''Turbo''....već znači ''Touring'': MotorWeek: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 15, 2022 MarekDrives: Porsche Macan GTS Ponuda Macana za 2022. godinu počinje sa verzijom koja ima 2.0 motor sa 265 konja. Zatim je tu malo bogatiji sa opremom Macan T, ali isti 2.0 motor, ista snaga. Macan S sada ima 2.9 twin-turbo umesto starog 3.0 turba, i raspolaže sa 380 konja, skoro koliko i stari Macan Turbo. A novi Macan GTS takođe ima 2.9 V6 twin-turbo al' sa 440 konja, isto koliko je imao i stari Turbo sa paketom ''Performance''. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 22, 2022 Autogefuhl: Porsche Macan vs Cayenne Oba su u GTS varijanti, što u slučaju Macana ujedno znači i najskuplju opciju: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 3, 2022 OSV: 2022. Porsche Macan Sa Macanom Porsche je uvek bio odlučan da proširi granice dizajna i stvori ultimativni auto za sve potrebe vožnje. Auto spreman za stazu, ali i dovoljno otmen za ulice Monte Karla, razuman da njime vozite decu do škole, i potencijalno maničan oko Monce. Kompanija je svakako u dobroj poziciji da stvori tako nešto, tvrdeći da je ceo koncept ''sportskog automobila sa pogonom na sve točkove'' njihov izum. Davne 1900. godine, Ferdinand Porsche je dizajnirao trkački model Lohner-Porsche sa četiri električna motora na točkovima. Do 1947. brend je išao dalje, razvijajući 12-cilindarskog trkača sa kompresorom za Cisitalia Grand Prix - ''Type 360'' - koji je uveo koncept stalnog pogona na sva četiri točka. Ono do čega je sve to dovelo je veliki SUV Cayenne koji je preokrenuo kompaniju ranije ovog veka. I od toga do ovog Macana koji je prvi put pokazan 2014. godine, manjeg SUV-a dizajniranog da se prodaje pored njega. Ova revidirana verzija lansirana polovinom 2018. godine, a zatim ažurirana sredinom 2021. da bi se napravio automobil koji ćete pogledati ovde. Izgleda pametnije, odbacuje dizel u potpunosti i unapređuje svoju tehnologiju. Ovo je poslednji restajling za Macan sa motorom SUS. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 25, 2022 Motormouth: 2022. Porsche Macan GTS GTS je ubio Turbo varijantu Macana. Ima 2.9 V6 motor i 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom (kao i pre), ali sada sa 440KS/550Nm obrtnog momenta. To su ustvari isti parametri koje je imao prošlogodišnji Turbo Macan, dok je 2.9 V6 u GTS-u tada davao manjih 380KS/520Nm. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 9, 2022 TheStraightPipes: 2022. Porsche Macan GTS Više nema Turbo varijante Macan-a, tako da GTS više nije zlatna sredina nego je top verzija Macan-a: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 15, 2022 AutoTrader: Porsche Macan GTS Menja nekadašnju Turbo verziju: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted August 10, 2022 CarGurus: 2022. Porsche Macan Macan je upravo prošao kroz restajling, a verzija u videu je Macan S, što bi bilo negde na sredini njegove ponude: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted August 29, 2022 Porsche planira da poveća broj proizvedenih električnih Macana Porsche planira da poveća broj proizvedenih električnih Macana u odnosu na Macane sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Proizvodimo preko 80 hiljada komada trenutne generacije. Dugoročno, takođe planiramo da proizvodimo potpuno električni Macan u takvim razmerama, rekao je za Automotive News Europe Porscheov šef proizvodnje Albrecht Reimold. Proizvodnja potpuno električnog Macana bi trebalo da počne krajem 2023. Kompaktni SUV bi trebalo da se proizvodi u Lajpcigu u Nemačkoj, gde se sada sklapa verzija sa SUS motorima. Međutim, prema izvorima Automotive News Europe, početak proizvodnje električnog Macana i sestrinskog Audija Q6 e-tron bi mogao da bude odložen jer VW još nije uspeo da razvije novi softver. U prvoj polovini ove godine Macan je prodat u 38.039 primeraka, a prestigao ga je samo veći brat Cayenne (41.947 primeraka). Macan će biti drugi potpuno električni model nemačkog proizvođača nakon sportskog Taycana. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted September 3, 2022 Unikatni Porsche Macan za dobrotvorne svrhe Porsche je pripremio specijalni i unikatni primerak SUV-a Macan koji će služiti kao glavna nagrada za tombolu na Balu opere u Lajpcigu 24. septembra. Nemački proizvođač automobila će po deveti put biti prezenter događaja, a prihod prikupljen tokom cele noći biće od koristi fondaciji ''Lajpcig pomaže deci'' koja promoviše društvene projekte u regionu. Automobil dolazi u Signal Yellow boji (koja je deo Porscheove palete od 1970-ih ali se retko viđa na Macanu), kao i natpisima ''Leipziger Opernball 2022'' i ''20 Years of Porsche Leipzig.'' ''Sa ovim specijalnim vozilom stvaramo atraktivan podsticaj za kupovinu karata na večeri operskog bala'', rekao je Gerd Rup, izvršni direktor Porschea u Lajpcigu. ''Svaka prodata karta pomaže u realizaciji društvenih projekata.'' preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted October 14, 2022 Porsche Macan EV odložen zbog problema sa VW softverom Lansiranje novog električnog SUV-a Porsche Macan je odloženo za godinu dana zbog sporijeg razvoja softvera od očekivanog u okviru šire Volkswagen grupe. Macan EV će biti jedan od prvih serijskih automobila koji će koristiti Porsche i Audi Premium Platform Electric (PPE) arhitekturu, ali Porsche je sada potvrdio da ovaj model neće biti lansiran do 2024. Problemi oko proizvodnje softverske platforme E3 1.2 od strane Cariada, softverskog odeljenja Volkswagen grupe, delimično su krivi za to kašnjenje. Odlaganje bi takođe moglo da porementi raspored lansiranja ''BEV modela 718 i Porsche Cayenna'', upozorio je Porsche. Međutim, nije dat raspored lansiranja za te automobile. Porsche navodi da očekuje da će više od 50% automobila isporučenih 2025. biti elektrifikovano, a da će do 2030. godine biti 80% potpuno električnih automobila. Macan EV će koristiti sličnu električnu arhitekturu od 800 V kao i Taycan ''sa poboljšanjima u dometu'', navodi Porsche. Porsche je počeo da testira SUV u maju 2021. On će se proizvoditi u njegovoj fabrici u Lajpcigu, gde se proizvodi i benzinski Macan. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted October 29, 2022 ChasingCars: 2023. Porsche Macan GTS Vredi li dodatnih 20-tak hiljada evra ''GTS'' u odnosu na ''S'' kad već imaju isti motor sa istih 440 konja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 19, 2022 AutoSocialUK: 2022. Porsche Macan T Macan se pravi od 2014. godine i upravo je prošao kroz još jednu seriju unapređenja, koja će biti poslednja pre nego što izađe njegov potpuno električni naslednik: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 20, 2022 Porsche Macan EV sa više od 600 konja Prošlog meseca je objavljeno da je lansiranje novog električnog Porsche Macana odloženo za godinu dana (zbog sporijeg razvoja softvera od očekivanog u okviru šire Volkswagen grupe), a u međuvremenu je saopšteno par novih detalja o samom vozilu. Macan EV će biti napravljen na platformi Porschea i Audija ''Premium Platform Electric'' (PPE), pri čemu će Macan EV koristiti električnu arhitekturu od 800V. Macan EV će pokretati dva elektromotora sa ukupno 603KS i 1.000 Nm, dok su litijum-jonske baterije od 100 kWh (na brzom punjaču će 25 minuta biti dovoljno da se napuni 10%-80 % kapaciteta). Raspored mase će iznositi 48/52 napred/pozadi, a vozilo će imati upravljanje i na zadnjim točkovima. Porsche je počeo da testira SUV u maju 2021. On će se proizvoditi u fabrici u Lajpcigu, gde se proizvodi i benzinski Macan, dok prodaja treba sa startuje tokom 2024. godine. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 12, 2023 Novi detalji o Porsche Macanu EV U oktobru prošle godine se pojavila informacija da je lansiranje novog električnog Porsche Macana odloženo za godinu dana (zbog sporijeg razvoja softvera od očekivanog u okviru šire Volkswagen grupe), a sada je saopšteno par novih detalja o samom vozilu. Macan EV će biti napravljen na platformi Porschea i Audija ''Premium Platform Electric'' (PPE), pri čemu će Macan EV koristiti električnu arhitekturu od 800V. Macan EV će pokretati dva elektromotora sa ukupno 612KS i 1.000 Nm (u top verziji), dok su litijum-jonske baterije od 100 kWh (na brzom punjaču će 25 minuta biti dovoljno da se napuni 10%-80% kapaciteta). Raspored mase će iznositi 48/52 napred/pozadi, a vozilo će imati upravljanje i na zadnjim točkovima. Top verzije će standardno dobiti Porsche Torque Vectoring Plus, elektronski kontrolisanu blokadu diferencijala zadnje osovine. Takođe, u ponudi će se naći točkovi i do 22 inča. Porsche je počeo da testira SUV u maju 2021. On će se proizvoditi u fabrici u Lajpcigu, gde se proizvodi i benzinski Macan, dok prodaja treba sa startuje tokom 2024. Porsche ima za cilj da više od 50 odsto njegove prodaje bude elektrifikovano (EV ili hibrid) do 2025. godine, a više od 80% do 2030. godine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 1, 2023 Porsche Macan EV će se proizvoditi u Lajpcigu U oktobru prošle godine se pojavila informacija da je lansiranje novog električnog Porsche Macana odloženo za neko vreme (zbog sporijeg razvoja softvera od očekivanog u okviru šire Volkswagen grupe), a sada je saopšteno da će se njegova proizodnja od kraja 2023. odvijati u fabrici u nemačkom Lajpcigu. Da bi se pripremio za proizvodnju potpuno električnog SUV-a, Porsche je poslednjih godina unapređivao lokaciju u Lajpcigu. Ceo proizvodni objekat je već u potpunosti napajan električnom energijom iz obnovljivih izvora, a u budućnosti će nemački proizvođač automobila moći da pravi modele sa unutrašnjim sagorevanjem, hibridna vozila i Macan EV na istoj proizvodnoj traci. Macan EV će biti napravljen na platformi Porschea i Audija ''Premium Platform Electric'' (PPE), pri čemu će Macan EV koristiti električnu arhitekturu od 800V. Macan EV će pokretati dva elektromotora sa ukupno 612KS i 1.000 Nm (u top verziji), dok su litijum-jonske baterije od 100 kWh (na brzom punjaču će 25 minuta biti dovoljno da se napuni 10%-80 % kapaciteta). Raspored mase će iznositi 48/52 napred/pozadi, a vozilo će imati upravljanje i na zadnjim točkovima. Top verzije će standardno dobiti Porsche Torque Vectoring Plus, elektronski kontrolisanu blokadu diferencijala zadnje osovine. Takođe, u ponudi će se naći točkovi i do 22 inča. Novi Macan će se prodavati isključivo kao EV, ali će se aktuelni model proizvoditi još nekoliko godina sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Njih dvoje će neko vreme mirno koegzistirati dok SUS Macan ne ode u penziju. Porsche ima za cilj da više od 50% njegove prodaje bude elektrifikovano (EV ili hibrid) do 2025. godine, a više od 80% do 2030. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 25 Svetska premijera: Potpuno električni Porsche Macan Svetska premijera - Macan 4 i Macan Turbo PSM pogonski sklopovi sa do 640KS i 1.130 Nm 100 kWh baterija za domet od do 613 km Porsche Driver Experience sa novim operativnim sistemom i AR tehnologijom Visok nivo svakodnevne upotrebljivosti i maksimalni vučni kapacitet od 2.000 kg Porsche lansira svoj drugi potpuno električni model: novi Macan sa pogonskim agregatima do 470 kW (639 PS) koji pružaju E-Performanse na svakom terenu i visk nivo svakodnevne upotrebljivosti. Performanse kao kod sportskih automobile su usklađene sa brzim punjenjem visokih performansi do 270kW i sa do 613 km dometa po WLTP-u. Deset godina nakon lansiranja, Porsche Macan kreće u svoju drugu generaciju modela, sada u potpuno električnom obliku. Kroz svoj progresivni, vanvremenski dizajn, karakteristične Porsche performanse, domet na velikim udaljenostima i visoku svakodnevnu praktičnost, novi Macan 4 i novi Macan Turbo imaju za cilj da u potpunosti ispune zahteve Porsche kupaca koji biraju SUV. ''Podižemo Macan na potpuno novi nivo - sa izuzetnim E-performansama, novim vozačkim iskustvom i veoma impresivnog dizajna'', rekao je Oliver Blume, predsednik Izvršnog odbora Porschea, povodom svetske premijere u Singapuru. ''Naš cilj je da ponudimo najsportskiji model u svom segmentu sa potpuno električnim Macan-om'', kaže Jörg Kerner, potpredsednik linije proizvoda Macan. Porsche isključivo koristi najnoviju generaciju PSM elektromotora sa permanentnom pobudom na prednjoj i zadnjoj osovini kako bi postigao odličnu efikasnost i omogućio optimalnu produkciju izlazne snage. Sami brojevi ukazuju na vrhunske E-performanse: U kombinaciji sa Launch Control, Macan 4 proizvodi do 300 kW (408 KS) overboost snage, dok se Macan Turbo može pohvaliti do 470 kW (639 KS). Maksimalni obrtni moment je 650 i 1.130 Nm, respektivno. Ovo garantuje odlične performanse vožnje. Macan 4 ubrzava od 0 do 100 km/h za 5.1 sekundu, dok Macan Turbo treba samo 3.3 sekunde. Ova dva modela postižu maksimalnu brzinu od 220, odnosno 260 km/h. Nova premijum električna platforma sa arhitekturom od 800 V Električni motori crpe energiju iz litijum-jonske baterije u podvozju, bruto kapaciteta od 100 kWh, od čega se može aktivno koristiti do 95 kWh. HV baterija je centralna komponenta novorazvijene Premium Platform Electric (PPE) sa arhitekturom od 800 volti, koju je Porsche prvi put koristio u novom Macanu. Izlaz DC punjenja je do 270 kW. Baterija se može napuniti od 10 do 80 procenata u roku od približno 21 minuta na odgovarajućoj stanici za brzo punjenje. Na stanicama za punjenje od 400V, visokonaponski prekidač u bateriji omogućava punjenje baterije tako što efektivno deli bateriju od 800V na dve baterije, svaka sa nazivnim naponom od 400V. Ovo omogućava posebno efikasno punjenje, bez dodatnog HV pojačivača, do 135 kW. Punjenje naizmeničnom strujom do 11 kW moguće je kućnim zidnim punjačima. Do 240 kW energije može se rekuperisati preko elektromotora tokom vožnje. Integrisani Power Box (IPB) takođe doprinosi efikasnosti novih Macan modela, istovremeno štedi na ukupnoj masi i prostoru. Inovativni i kompaktni IPB kombinuje tri komponente - ugrađeni AC punjač, visokonaponski grejač i DC/DC konverter. Kombinovani WLTP domet je do 613 km za Macan 4 i do 591 km za Macan Turbo. Zahvaljujući oštrijim proporcijama i Porsche Design DNK, novi Macan modeli izgledaju dinamično i dominantno. Michael Mauer, Porsche Style potpredsednik: ''Sa potpuno električnim Macan-om, predstavljamo prvi Porsche koji postaje električni iz već uspostavljenog identiteta proizvoda. Novi Macan je jasno prepoznatljiv po identitetu brenda kao deo Porsche porodice proizvoda. Klasične Porsche proporcije su dalje razvijene i optimalno prilagođene izazovima električnog vozila. Ovo je dodatno pojačalo sportski, moderan i dinamičan izgled modela Macan. Dizajn jasno govori: Macan ostaje sportski automobil u svom segmentu, čak i u električnom obliku.'' Mali nagib haube i snažno izražena krila daju osnovnom SUV-u, koji je dugačak 4.784 mm, širok 1.938 mm i visok 1.622 mm, dinamičan izgled čak i kada je u stanju mirovanja. Novi Macan je opremljen točkovima do 22 inča sa različitim profilom pneumatika na prednjoj i zadnjoj osovini. Međuosovinsko rastojanje, koje je 86 mm veće od prethodnog modela (2.893 mm), nadoknađeno je kratkim prepustima napred i pozadi. Prednja svetla su podeljena na dva dela: ravna gornja svetlosna jedinica sa dnevnim svetlima u četiri tačke ugrađena je u krila i naglašava širinu automobila. Glavni modul farova sa opcionom matrix LED tehnologijom je pozicioniran nešto niže na prednjem kraju. Karakteristična Porsche bočna linija čini celinu sa ravnim zadnjim prozorom. U kombinaciji sa vratima bez okvira sa karakterističnim bočnim lopaticama, rezultat je elegantan, sportski dizajn. Snažno izražena ramena daju zadnjem delu mišićav izgled. Porsche logo sada se nalazi u centru skulpturalne 3D svetlosne trake. Macan je opremljen ekranom najnovije generacije i konceptom rada sa do tri ekrana, uključujući 12.6-inčnu instrument tablu i centralni ekran od 10.9 inča. Po prvi put, suvozač takođe može da vidi informacije, podesi podešavanja na infotainment sistemu ili da strimuje video sadržaj dok se automobil vozi, preko sopstvenog opcionog ekrana od 10.9 inča. Po prvi put, Porsche Driver Experience takođe uključuje head-up ekran sa tehnologijom proširene stvarnosti. Virtuelni elementi kao što su strelice za navigaciju su vizuelno neprimetno integrisani u stvarni svet. Slika se pojavljuje vozaču na udaljenosti od 10 metara i odgovara veličini ekrana od 87 inča. Infotainment sistem nove generacije je baziran na Android Automotive OS-u. Standardni Porsche Communication Management (PCM) u novom Macanu podiže sve na novi nivo. Na primer, glasovni asistent ''Hey Porsche'' predlaže rute, uključujući zaustavljanje zbog punjenja. Od 2014. Porsche je isporučio više od 800.000 primeraka Macana širom sveta. Ova priča o uspehu će se nastaviti sa ovim potpuno električnim naslednikom, koji se proizvodi u Porsche fabrici u Lajpcigu. Novi model će prvim kupcima biti isporučen tokom druge polovine godine. Cene sa porezom počinju u Nemačkoj od 84.100 evra za Macan 4 i od 114.600 evra za Macan Turbo. PR Porsche Quote Share this post Link to post Share on other sites