Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

MINI automobili

Recommended Posts

Novi Mini Countryman na novim slikama

 

233129-mini c 04.jpg

 

Mini Countryman druge generacije ide ka zasluženoj penziji. Njegov naslednik se međutim neće praviti u Bornu u Holandiji, budući da će matična kompanija BMW proizvodnju nove generacije organizovati u sopstvenoj kući. Nove fotografije pokazuju još uvek kamuflirani kompaktni krosover, koji će se inače proizvoditi od kraja 2023. u Nemačkoj. Po prvi put, Countryman će imati i potpuno električnu verziju, pored benzinskih varijanti.

 

233127-mini c 03.jpg

 

Fabrika u nemačkom Lajpcigu će biti prva fabrika BMW Grupe koja će sastavljati automobile oba brenda, jer će se novi Countryman pridružiti seriji 1, seriji 2 Gran Coupe i seriji 2 Active Tourer. U fabrici koja se nalazi u Saksoniji, dnevno se pravi oko 1.000 vozila od strane 5.600 zaposlenih.

 

233128-mini c 02.jpg

 

Da bi se prilagodila elektrifikovanoj budućnosti Countrymana, BMW Grupa će uložiti više od 800 miliona evra u lokaciju u Lajpcigu kako bi do 2024. godine dodala osam proizvodnih linija za e-komponente. Nova proizvodna površina će se prostirati na 150.000 kvadratnih metara i neće samo obezbediti sigurnost posla već će i povećati broj radne snage. BMW kaže da će već do 2024. preko 1.000 zaposlenih raditi u proizvodnji e-komponenti. Mini navodi da će novi Countryman biti najveći model kompanije ikada. Automobil je dugačak 4.429 mm (+130 mm u odnosu na prethodnika) i visok 1.613 mm (+60 mm).

 

mini c 01.jpg

 

Bazni električni Countryman E ima jedan elektromotor sa 191KS, dok snažniji Countryman SE ALL4 sa pogonom na sve točkove i dva elektromotora raspolaže sa 313KS. Kapacitet baterije kod obe verzije iznosi 64.7 kWh, dok je domet do 450 kilometara. Prototipovi sportske verzije su takođe već primećeni na testiranju na javnim putevima, što sugeriše da će Mini imati John Cooper Works verziju. Očekuje se 2.0 benzinski turbo motor sa nešto više od 300 konjskih snaga. Ova top verzija će verovatno biti dostupna samo sa pogonom na sve točkove i automatskim menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Mini Cooper S

 

233260-mini c 04.jpg

 

Novi električni Mini će premijeru imati kasnije ove godine, ali prve zvanične fotografije jednog primerka bez ikakve maske su već sada pred nama.

Električni Mini će biti dostupan u nekoliko verzija, sa 184 KS odnosno 224 KS, kao i baterijama od 40 kW i 54 kWh. Električni domet će u zavisnosti od verzije iznositi od oko 320 do 400 km. Ove brojke predstavljaju značajno poboljšanje u odnosu na aktuelni model, posebno u pogledu dometa.

 

233261-mini c 03.jpg

 

Neke ranije najave kažu da je lansiranje novog električnog Mini Coopera na tržište planirano za prvu polovinu 2024. godine. U poređenju sa sadašnjom generacijom, svi novi Mini Cooper modeli će imati koristi od šireg traga točkova i dužeg međuosovinskog rastojanja, uprkos uglavnom nepromenjenoj dužini od oko 380 cm.

 

233262-mini c 02.jpg

 

Varijanta John Cooper Works će uslediti sredinom 2025. godine, a koja bi mogla da raspolaže sa oko 250 KS i baterijama sa 54 kWh.

 

233263-mini c 01.jpg

 

Automobil dolazi iz saradnje sa kineskim Great Wall Motors-om, a fokus proizvodnje je takođe na Kini. Sa novom električnom trojkom, koji pored kompaktnog hečbeka uključuje i dva kompaktna SUV-a Countryman (U25) i Aceman, električni udeo u prodaji brenda Mini bi trebalo da već do sredine 2025. godine premaši cifru od 50%. Mini sa SUS motorima će takođe ostati, a praviće se u Oksfordu u Velikoj Britaniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milion Minija F56

 

233409-mini f56 01.jpg

 

Dok javnost očekuje premijeru novog Minija Cooper E (J01), još uvek aktuelni Mini nastavlja da silazi sa proizvodne trake. Tako je sada u fabrici u Oksfordu proslavljena proizvodnja milionitog Minija F56.

 

Sa primerkom u klasičnoj British Racing Green boji, Mini generacija sa internim kodom F56 je dostigla sedmocifreni broj. Za fabriku u Oksfordu milion je samo jedan od dva velika razloga za slavlje; tradicionalna lokacija će takođe proslaviti svoj 110. rođendan tokom 2023. Važan doprinos globalnom uspehu aktuelnog Minija (F56 LCI) daju ne samo SUS motori, već i Mini Cooper SE, koji je predstavljen tek 2020. godine. Recept za uspeh Mini Coopera sa troja vrata je ostao nepromenjen od originala Aleka Isigonisa: Mini ne samo da treba da nudi maksimalan prostor uz minimalne dimenzije, već treba da bude zabavan i da izgleda dobro. Kombinacija ovih karakteritika je decenijama bila razlog uspeha vozila, koje se odavno nametnulo kao mali premium automobil broj 1. Zbog velike potražnje, Mini sa troja vrata (F56) je između 2014. i 2017. pravljen ne samo u Oksfordu, već i u fabrici Born u Holandiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Mini Countryman EV i Cooper EV premijerno 1. septembra

 

mini ev countryman ev 01.jpg

 

Mini Countryman druge generacije ide ka zasluženoj penziji a njegov naslednik će se praviti u Nemačkoj, budući da će matična kompanija BMW proizvodnju nove generacije od kraja 2023. organizovati u sopstvenoj kući. Takođe, ovaj kompaktni krosover će po prvi put imati i potpuno električnu verziju, pored benzinskih varijanti, a zvanična premijera će se održati 1. septembra.

 

Fabrika u nemačkom Lajpcigu će biti prva fabrika BMW Grupe koja će sastavljati automobile oba brenda, jer će se novi Countryman pridružiti seriji 1, seriji 2 Gran Coupe i seriji 2 Active Tourer. U fabrici koja se nalazi u Saksoniji, dnevno se pravi oko 1.000 vozila od strane 5.600 zaposlenih. Da bi se prilagodila elektrifikovanoj budućnosti Countrymana, BMW Grupa će uložiti više od 800 miliona evra u lokaciju u Lajpcigu kako bi do 2024. godine dodala osam proizvodnih linija za e-komponente. Nova proizvodna površina će se prostirati na 150.000 kvadratnih metara i neće samo obezbediti sigurnost posla već će i povećati broj radne snage. BMW kaže da će već do 2024. preko 1.000 zaposlenih raditi u proizvodnji e-komponenti.

 

Mini navodi da će novi Countryman biti najveći model kompanije ikada. Automobil je dugačak 4.429 mm (+130mm u odnosu na prethodnika) i visok 1.613 mm (+60mm). Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.670 mm. Bazni električni Countryman E ima jedan elektromotor sa 191KS, dok snažniji Countryman SE ALL4 sa pogonom na sve točkove i dva elektromotora raspolaže sa 272KS. Kapacitet baterije iznosi 64.7 kWh, dok je domet u zavisnosti od verzije od 420 do 440 kilometara. Istog dana (1. septembra) BMW planira da promoviše i novi Mini Cooper EV. Novi Mini Cooper će se inače nuditi sa električnim pogonom i u SUS verzijama.

 

233260-mini c 04.jpg

 

Električni Mini će biti dostupan u nekoliko verzija, sa 184 KS odnosno 224 KS, kao i baterijama od 40 kW i 54 kWh. Električni domet će u zavisnosti od verzije iznositi od oko 320 do 400 km. Ove brojke predstavljaju značajno poboljšanje u odnosu na aktuelni model, posebno u pogledu dometa.

 

233261-mini c 03.jpg

 

U poređenju sa sadašnjom generacijom, svi novi Mini Cooper modeli će imati koristi od šireg traga točkova i dužeg međuosovinskog rastojanja, uprkos nešto manjoj dužini.

 

233262-mini c 02.jpg

 

Varijanta John Cooper Works će uslediti sredinom 2025. godine, a koja bi mogla da raspolaže sa oko 250 KS i baterijama sa 54 kWh. Automobil će takođe dobiti i novu animaciju pokretanja infotainment sistema. Kako se navodi, usvaja estetiku koja unapređuje originalni Mini za savremeni svet. Novi Cooper ima radikalno pojednostavljenu kontrolnu tablu u poređenju sa postojećim modelom. Za volanom više nema instrumenata, ali postoji head-up displej. Okrugli centralni ekran uključuje brzinomer i funkcije infotainmenta. Panel ovalnog oblika ispod ekrana sadrži fizičke kontrole.

 

mini cooper 2024 01.jpg

 

Tkanina na kontrolnoj tabli ima sivi gradijentni uzorak na vozačevoj strani i prelazi u šaru u obliku zubaca na drugom kraju. Kada se Mini pokrene, ambijentalno osvetljenje osvetljava donji deo instrument table. Na ekranu se prikazuje amblem brenda, zatim plave i žute kuglice koje se kovitlaju pre pokretanja ekrana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen novi, potpuno električni Mini Cooper

 

Mini Cooper 2024 8.jpg

 

Novi, potpuno električni Mini Cooper pete generacije predstavlja spoj prepoznatljive tradicije i aktuelnih inovacija, čime Mini jasno sledi svoju strategiju da do 2030. godine postane brend sa svim potpuno električnim modelima. Novi Mini Cooper dostupan je u dve varijante: Cooper E, kao i Cooper SE (snažnija verzija).

Mini Cooper E poseduje električni motor od 184KS i generiše obrtni moment od 290 Nm.  Ova verzija od 0 do 100 km/h ubrzava za 7.3 sekunde, a domet po WLTP ciklusu isnosi 305 km.

 

Mini Cooper 2024 7.jpg

 

S druge strane, Mini Cooper SE ima snagu od 218KS uz maksimalni obrtni moment od 330 Nm. Njegovo ubrzanje od 0 do 100km/h iznosi 6.7 sekundi, dok je domet 402 km po WLTP standardu.

 

Mini Cooper 2024 6.jpg

 

Green Mode opcija optimizuje efikasnost pogona, orijentišući elektromotor ka maksimalnom dometu na osnovu različitih parametara. Unapređeno upravljanje rekuperacijom u novom Mini Cooper-u usmerava višak energije u bateriju, čime se povećava domet.

 

Mini Cooper 2024 5.jpg

 

Dizajn nove generacije Mini modela je moderan i digitalno orijentisan, a korisničko iskustvo je podignuto na potpuno novi nivo. Eksterijer novog Mini Cooper-a je minimalistički, aerodinamičan, sportski i orijentisan na osnovne elemente. Prednji deo ovog električnog vozila karakterišu kultni MINI kružni farovi i upečatljiva osmougaona maska. Sandardni točkovi su prečnika 16 inča, a opciono su dostupne felne od 17 i 18 inča, kako bi se naglasio tipičan Mini karting osećaj.

 

Mini Cooper 2024 3.jpg

 

Enterijer je minimalistički koncipiran i sadrži svedeniji broj komponenti koje su optimalno dizajnirane po najvišim standardima. Opcioni head-up displej iza volana omogućava da se sav relevantan sadržaj pojavi u vidnom polju vozača. Kao rezultat toga, kontrolna tabla na strani vozača ne zahteva dodatni ekran, tako da otvara pogled napred.

 

Mini Cooper 2024 2.jpg

 

Dizajn enterijera odiše modernošću, dok opcioni panoramski stakleni krov čini unutrašnjost posebno svetlom i prijatnom. Preklapanjem zadnjeg sedišta u odnosu 60:40, prtljažni prostor se može fleksibilno proširiti sa 200 na 800 litara.

 

Mini Cooper 2024 1.jpg

 

OLED ekran visoke rezolucije pravi revoluciju u korisničkom doživljaju, postavljajući novi standard. Ovaj centralni element je definišuća karakteristika enterijera uz svoje raznovrsne funkcije. Zahvaljujući MINI operativnom sistemu 9, svim funkcijama vozila se može upravljati intuitivno pomoću dodira ili glasovne kontrole. Mini operativni sistem 9, koji je interno razvila BMW Grupa, zasnovan je na softverskom paketu Android Open Source Project (AOSP). Grafički prikaz sadržaja je moderan i fokusiran je na ključne stavke. Gornji deo sadrži relevantne informacije u vezi sa vozilom kao što su brzina i status baterije. Kada se pritisne indikator brzine, pojavljuje se veliki, upečatljiv displej sa brzinomerom preko celog ekrana koji jasno stavlja fokus na vožnju. U glavnom meniju su prikazani ostali vidžeti u vidu ikonica levo i desno od trenutne funkcije menija. U donjem delu OLED ekrana nalaze se stavke menija: navigacija, mediji, telefon i klima, koji se mogu direktno izabrati u bilo kom trenutku. Svim ostalim funkcijama se može pristupiti preko menija na isti način kao na pametnom telefonu.

Pored toga, Mini Connected Upgrades omogućava digitalno i fleksibilno korišćenje dodatnih funkcija vozila. U kombinaciji sa opciono dostupnim Mini Connected paketom, Mini Connected Store pruža pristup praktičnim i zabavnim aplikacijama, uključujući igrice, muziku i video strimovanje. Nova aplikacija AirConsole pruža jedinstveno gejming iskustvo za sve putnike, koji pomoću mobilnog telefona kontrolišu sadržaj na OLED ekranu.

 

Novi sistemi asistencije sada još više olakšavaju svakodnevnu vožnju. Pored automatskih funkcija parkiranja koje nudi Parking Assistant, novi opcioni Parking Assistant Plus čini proces parkiranja još jednostavnijim. Zahvaljujući 12 ultrazvučnih senzora i četiri kamere za surround pogled, vozilo može jasnije da identifikuje moguća parking mesta, pa čak može i da samostalno pokrene manevre parkiranja sa ograničenim prostorom. Pored toga, proces regularnog ručnog parkiranja može se preneti na Parking Assistant Plus u bilo kom trenutku. Režim istraživanja nudi praktično rešenje omogućavajući da se novi Mini Cooper jednostavno parkira pomoću pametnog telefona, ako je prostor sa strane previše ograničen za ulazak.

 

Inovativna opcija Mini Digital Key Plus donosi personalizovano iskustvo u vozilu, pretvarajući pametni telefon u ključ, što omogućava automatsko otvaranje i zatvaranje vozila. Tu su i dodatne funkcije koje povećavaju bezbednost korisnika. Sa opcijom Remote 360, na primer, okolina parkiranog vozila može se videti u MINI aplikaciji. Kamera u unutrašnjosti pruža pogled na enterijer, ali i mogućnost fotografisanja putnika i otpremanja materijala na pametni telefon putem WiFi Direct-a.

 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen potpuno novi Mini Countryman

 

Mini Countryman 2024 07.jpg

 

Potpuno novi Mini Countryman treće generacije u najsvežijem izdanju donosi niz inovacija, viši nivo udobnosti, kao i posebne oblike zabave. Po prvi put ovaj Minijev model pojavljuje se i u električnim verzijama, iza čega stoji i namera brenda Mini da do 2030. godine postane brend sa svim potpuno električnim modelima. Potpuno električni Mini Countryman dostupan je u dve verzije.

Mini Countryman E sa snagom od 204KS i obrtnim momentom od 250 Nm nudi domet od 462 km (WLTP standard). Ova verzija ubrzava od 0 do 100 km/h za 8.6 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 170 km/h. Takođe, u ponudi je i potpuno električni Mini Countryman SE ALL4 sa 313KS i 494 Nm i dometom od 433 km (WLTP standard). Njegovo ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 5.6 sekundi, a maksimalna brzina je 180 km/h.

 

236964-Mini Countryman 2024 06.jpg

 

Novi Mini Countryman je takođe dostupan sa inovativnim i efikasnim benzinskim motorima. U pitanju su Mini Countryman C sa pogonom na prednjim točkovima, kao i Mini Countryman S ALL4 sa pogonom na svim točkovima. Tu je i Mini Countryman JCW ALL4 - model uvećane snage sa pogonom na svim točkovima. Novi Mini Countryman će takođe biti dostupan i u dizel varijanti. Dizajn nove generacije Mini modela je moderan i digitalan i kombinuje autentičnost, progresivnu tehnologiju.

 

Mini Countryman 2024 05.jpg

 

Najveći Mini model u porodici dolazi u još većim dimenzijama u odnosu na svog prethodnika - dužina: 4.433 mm, širina: 1.843 mm i visina: 1.656 mm, što njegovu pojavu čini posebno impresivnom i upečatljivom. Zahvaljujući međuosovinskom rastojanju, koje je sada 2.692 mm, udobnost je dodatno povećana.

 

Mini Countryman 2024 04.jpg

 

Standardni točkovi su prečnika 18 inča, opciono su dostupne felne od 19 i 20 inča koje naglašavaju tipičan Mini karting osećaj. Prednji deo potpuno električnog Mini Countryman-a definisan je izražajnom konturom nove osmougaone prednje maske. Kompletan eksterijer odiše modernim, minimalističkim dizajnom koji karakterišu jasne i izražajne linije.

 

Mini Countryman 2024 03.jpg

 

Vozač i suvozač od sada mogu da uživaju u znatno unapređenoj udobnosti sa skoro tri centimetra dodatne širine u predelu ramena i laktova. Širina zadnjih sedišta takođe je povećana za 2.5 centimetra. Opcioni panoramski stakleni krov čini unutrašnjost posebno svetlom i prijatnom, sa prednjom polovinom koja se može otvoriti.

 

Mini Countryman 2024 02.jpg

 

Enterijer novog Mini Countryman-a donosi najveći nivo zabave i komfora do sad. Instrument tabla funkcioniše u potpunosti bez dodatnog displeja iza volana, a sav relevantan sadržaj se projektuje na opcionalni head-up displej.

 

Mini Countryman 2024 01.jpg

 

Centralni OLED ekran postavlja novi standard svojom visokom rezolucijom i po prvi put svojim okruglim oblikom. Zahvaljujući Mini operativnom sistemu 9, svim funkcijama vozila se može upravljati intuitivno putem dodira ili glasa. Mini operativni sistem 9, koji je interno razvila BMW Grupa, zasnovan je na softverskom paketu Android Open Source Project (AOSP). Grafički prikaz sadržaja je moderan sa izraženim fokusom na važne opcije. Gornji deo prikazuje relevantne informacije u vezi sa vozilom kao što su brzina i status baterije, dok su u donjem delu stavke menija: navigacija, mediji, telefon i klima koji se mogu direktno izabrati u bilo kom trenutku. Svim ostalim funkcijama se može pristupiti preko menija na isti način kao na pametnom telefonu. U novom MINI Countryman-u, brojne funkcije se mogu kontrolisati korišćenjem glasovnog ličnog asistenta.

 

Po prvi put, Mini Countryman nudi i poluautomatsku vožnju pri brzinama do 60 km/h. Do ove brzine vozač može da skloni ruke sa volana pod uslovom da nastavi pažljivo da prati saobraćaj. Vozač mora biti spreman da aktivno upravlja i koči u svakom trenutku. Ova funkcija se nadograđuje na druge sisteme asistencije vozaču, preuzimajući i uzdužno i bočno vođenje unutar trenutne trake. Dodatno, potpuno električni Mini Countryman pruža mogućnost izračunavanja najefikasnije rute sa optimizovanim punjenjem nakon unošenja odredišta, što uključuje unapređeno upravljanje rekuperacijom, čime se povećava domet vozila.

 

Kao standard, novi Trailer Assistant pomaže pri parkiranju sa prikolicom i nudi pomoć oko potrebnog ugla volana pri vožnji unazad. Pored funkcija automatskog parkiranja i pogleda za parkiranje od 360 stepeni, novi Mini Countryman jasnije identifikuje moguća parking mesta zahvaljujući 12 ultrazvučnih senzora i četiri Surround View kamere. Kao deo opcionog Parking Assistant Professional sistema, vozilom se može manevrisati van parking mesta preko pametnog telefona pomoću nove funkcije daljinskog parkiranja. Ako nema dovoljno prostora sa strane vozila, Mini Countryman koristi ovu funkciju da sam izađe sa parking mesta, što olakšava vozaču da uđe u automobil. U kombinaciji sa opciono dostupnim Mini Connected paketom, Mini Connected Store omogućuje pristup praktičnim i zabavnim aplikacijama, uključujući igre, muziku i video strimovanje. Nova aplikacija AirConsole pruža jedinstveno gejming iskustvo za sve putnike, koji iz pomoć pametnih telefona upravljaju sadržajem na OLED ekranu.

 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja novog Minija Countryman

 

mini c 2.jpg

 

Potpuno novi Mini Countryman treće generacije je i zvanično krenuo u serijsku proizvodnju.

Sa novom generacijom (U25), BMW Grupa je odlučila da organizuje proizvodnju u sopstvenoj kući umesto da nastavi da ga pravi u VDL Nedcar fabrikci u holandskom Bornu. Novi Countryman tako sada silazi sa montažne trake u fabrici u Lajpcigu u Nemačkoj gde ga BMW proizvodi zajedno sa Serijom 1 hečbek, kao i Serijom 2 Gran Coupe i Serijom 2 Active Tourer.

 

mini c 3.jpg

 

Do kraja 2024. godine, radna snaga u Lajpcigu će porasti za više od 1.000 zaposlenih kako bi podržali dolazak novog Countrymana na proizvodnu traku. Početak proizvodnje inače dolazi samo nekoliko dana nakon što je Mini predstavio John Cooper Works verziju visokih performansi. U početku će se proizvoditi oko 100 Countryman jedinica dnevno, ali će obim porasti na 500 vozila tokom sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moderan dizajn :D

 

Novi Mini Countryman JCW

 

238428-mini jcw 06.jpg

 

Nedugo nakon predstavljanja nove (treće) generacije crossover/SUV modela Countryman, Mini je predstavio i najsnažnije izdanje koje se već poslovično krije iza naziva JCW (John Cooper Works) i sa sobom, pored ostalog, donosi unapređenu i pojačanu verziju poznatog turbobenzinskog motora iz prethodne generacije.

 

238426-mini jcw 05.jpg

 

Novi Countryman je duži od prethodnika za 13 cm, viši osam cm i najveći je Minijev model do sada, a kupci koji se odluče za JCW verziju mogu da računaju na dorađeni dvolitarski četvorocilindarski turbobenzinski motor koji za američko tržište razvija 312 KS i 400 Nm (u Evropi međutim ima 296 KS).

 

mini cc 04.jpg

 

Unapređen je i adaptivni sistem pogona preko obe osovine (ALL4), a pomenuti potencijal motora dovoljan je za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde i 250 km/h. Za prenos snage na podlogu brine se 8-stepeni automatski menjač.

 

mini cc 03.jpg

 

Iza novodizajniranih 19 ili 20-inčnih dvobojnih aluminijumskih felni se naziru velike crvene kočione čeljusti koje zajedno s adekvatnim disk-pločicama i velikim bušenim diskovima brinu za efikasno zaustavljanje Minijevog crossovera.

 

mini cc 02.jpg

 

U tamnoj kabini sa sportskim sedištima koja je ukrašena crvenim detaljima dominira centralno postavljeni okrugli OLED display instrumentne table u koji je inkorporisan i multimedijalni sistem kompatibilan sa aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay. Za upravljanje pojedinim funkcijama automobila služe fizički tasteri ispod displeja, a tu je i nekoliko radnih programa koji se kriju iza naziva Mini Experience.

 

238427-mini jcw 01.jpg

 

Prvi primerci najvećeg i najsnažnijeg Minija do sada bi u prodajne salone trebalo da stignu početkom naredne godine, po cenoj koja u Velikoj Britaniji iznosi 40.720 funti (46.440 evra).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...