Jump to content
Dante Bg

MINI automobili

Recommended Posts

Premijera: MINI za 2014.

 

Nova, treća po redu, generacija savremenog MINI-ja imala je premijeru u ponedeljak 18. novembra u fabrici ovog proizvođača u Oksfordu. Automobil će najpre biti dostupan u verzijama sa tri motora i isto toliko prenosnih sistema, a prodaja će početi u proleće 2014. Trend rasta MINI modela nastavljen je i kod najnovijeg hečbeka. Nova generacija duža je za 98 mm i šira za 44 mm od aktuelne verzije, dok je međuosovinsko rastojanje povećano za 42 mm. Smanjena je jedino visina vozila i to za svega 7 mm. Povećanje zapremine unutrašnjosti neće se odraziti samo na komfor putnika. Koristan prostor za odlaganje prtljaga takođe je porastao na 211 litara, što je 30 odsto više u poređenju sa prethodnom generacijom ovog automobila. Iako dizajnerski nije značajnije promenjen, novi MINI je prema rečima ljudi iz kompanije ''izmenjen iz temelja''.

 

Kupcima će u početku biti dostupna tri turbo-punjena motora, Euro 6 standarda, sa stop-start tehnologijom. MINI Cooper imaće ispod haube novi trocilindrični 1.5 litarski twin-turbo benzinski motor sa 136 ks (100 kW) i 220 Nm maksimalnog obrtnog momenta (230 sa overboost funkcijom). Prema fabričkim podacima, prosečna potrošnja u kombinovanom režimu, sa manuelnim menjačem iznosiće od 4,5 l/100 km, a CO2 emisija od 105 g/km. MINI Cooper do stotke stiže za 7,9 s, dok maksimalna brzina iznosi 210 km/h. Model Cooper S koristiće četvorocilindrični 2.0 litarski benzinski agregat sa 192 ks (141 kW) i 279 Nm (300 Nm uz overboost). Ako se motor kombinuje sa manuelnim menjačem, automobil će prosečno trošiti od 5,7 l/100 km i emitovati u atmosferu 133 grama ugljen-dioksida po kilometru. Ubrzanje 0-100 km/h postiže za 6.8 s, uz maksimalnu brzinu od 235 km/h. Jedini dizelaš u početku biće novi 1.5 litarski motor tipa common-rail, sa direktnim ubrizgavanjem, 116 ks (85 kW) i 270 Nm. Ovaj motor nalaziće se u modelu Cooper D, koji je sa prosečnom potrošnjom od 3.5 l/100 km najekonomičniji od tri predstavljena MINI-ja. To je ujedno i ekološki najprihvatljiviji agregat s obzirom da njegova CO2 emisija iznosi 92 g/km. MINI Cooper D iz mirovanja do brzine od 100 km/h ubrzava za 9.2 s, dok maksimalna brzina ove verzije iznosi 205 km/h. Snaga motora prenosiće se na prednje točkove putem jednog od tri ponuđena menjača. Pored standardnog šestobrzinskog manuelnog menjača, kupci će moći da izaberu opcioni šestostepeni automatik koji je dostupan u dva izdanja, od kojih sportska verzija omogućava brži promenu stepena prenosa, a brzine se mogu menjati i preko poluga na volanu. Paleta motora i porodica nove generacije MINI-ja biće proširena u 2014. osnovnim modelima One i One D, kao i potentnijim dizelašem, Cooper SD, i najsnažnijom, John Cooper Works verzijom.

 

Novi MINI biće dostupan sa varijabilnim sistemom oslanjanja koji omogućava dva moda u vožnji - Comfort i Sport. Modeli Cooper i Cooper D biće standardno opremljeni 15 inčnim alu felnama, dok su za Cooper S rezervisani točkovi od 16 inča. Kao opcija, u ponudi su i 17 i 18 inčne alu felne. MINI za 2014. postavljen je na BMW-ovu UKL1 platformu i, kako kažu u kompaniji, prvi je model iz svog segmenta kod koga je na farovima i stop svetlima u potpunosti primenjana LED tehnologija. Unutrašnjost automobila pretrepela je promene u odnosu na drugu generaciju koje sa najpre ogledaju u rasporedu instrumenata, ali i u nivou opreme. Umesto na centralnom delu komandne table, brzinomer se sada nalazi direktno ispred vozača. U bogatijim paketima opreme kupcima je dostupan 8,8 inčni ekran multimedijalnog uređaja kojim se upravlja slično kao BMW-ovim iDrive sistemom. Osim toga, kabina novog MINI-ja opremljena je i kvalitetnijim materijalima i poređenju sa prethodnom verzijom ovog automobila.

 

1790291186528b213c9651f813055839_big.jpg

 
Novi MINI stiže u prodajne salone u proleće 2014. Početna cena u Velikoj Britaniji za MINI Cooper iznosi 15.300 funti (18.200 evra), za Cooper D 16.450 funti (19.600 evra). Najskuplji MINI, model Cooper S, koštaće od 18.650 funti (22.200 evra).
 

377861019528b1d9ae1dcd615278650_big.jpg

 

2127668262528b1e0104f59775525736_big.jpg

 

1196208616528b1e215f65d954054574_big.jpg

 

1807774542528b1e56bf993213519092_big.jpg

 

1667271873528b1ec27ef6a494331066_big.jpg

 

826248536528b1ef7722c6673452140_big.jpg

 

811774617528b1f5fbda2b429583482_big.jpg

 

124396724528b1f845fbd7569885766_big.jpg

 

1420776347528b1fd28fe12140119226_big.jpg

 

1152496369528b209a17951809010436_big.jpg

 

1973367684528b20dc1b7f1835540005_big.jpg

 

preuzeto sa - B92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mini planira mini Mini

 

mini%202.jpg

 

Iz generacije u generaciju Mini je postajao sve veći i veći pa je tako nedavno predstavljeni novi Mini F56 stigao do 382 cm dužine. Time se otvorio i prostor u ponudi za manji model, pa u Miniju (odnosno BMW-u) razmišljaju da u budućnosti ponude i jedan mali automobil, manji od pomenutog F56.

Dakle, iako je razvoj serijske verzije zanimljivog koncepta Mini Rocketman zaustavljen, u Miniju i dalje žele manji model u svojoj paleti ali je probljem u tome što BMW-ova nova UKL1 platofrma (na kojoj se bazira novi Mini F56) nije kompatibilna sa manjim modelom. Zato se u Miniju trenutno trude da pronađu partnera za ovaj projekat. U Miniju takođe napominju da je pomenuti Mini Rocketman concept (na slici, dugačak inače 342 cm) naišao na veoma dobre reakcije javnosti pa su uvereni da bi i novi mali Mini imao veliku potražnju širom sveta.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MINI John Cooper Works za 2014.

 

MINI je objavio kompjuterske ilustracije koncepta verzije John Cooper Works koji će imati premijeru na auto-salonu u Detroitu u januaru 2014. godine. Nakon predstavljanja nove generacije modela MINI hečbek u novembru, proizvođač koji posluje u okviru BMW grupe najavljuje i najsnažniju sportsku varijantu ovog automobila. Koncept koji će u januaru biti izložen u Detroitu zasnovan je na standardnom MINI-ju za 2014. i neće se stilski bitno razlikovati od buduće produkcijske verzije.

Automobil ima dodatne aerodinamičke elemente, specijalne 18 inčne alu felne i kombinaciju boja i šara koje mu daju izrazito sportski izgled. Na prednjem braniku, gde se kod regularnog modela nalaze svetla za maglu, dizajneri su predvideli velike otvore za vazduh. Maska hladnjaka, slična onoj sa modela Cooper S, oivičena je crnom lajsnom, dok se, baš kao i kod drugog sportskog benzinca iz porodice MINI, pozadi nalaze dve centralno postavljene izduvne cevi. Aerodinamičke detalje na zadnjem delu automobila zaokružuju krovni spojler i veliki difuzor na donjem delu branika. MINI nije objavio detalje o motoru, ali pretpostavlja se da će se ispod haube naći četvorocilindrični, 2.0 litarski turbo-benzinac sa oko 220 ks (162 kW).
 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mini Coupe, Roadster i Paceman bez naslednika?

 

mini%20coupe%2070111.jpg

 

U Miniju trenutno razmatraju o budućnosti modela Coupe, Roadster i Paceman. Ovi modeli naime po poslednjim vestim najverovatnije neće dobiti naslednike, budući da će se ovaj brend (u vlasništvu nemačkog BMW-a) pre svega fokusirati na tri modela: standardni Mini, Countryman i novi Clubman.

 

mini%20roadster%2011.jpg

 

Samim tim, Coupe, Roadster i Paceman (ovaj potonji je praktično coupe verzija Countrymana) će zato ostati bez naslednika, a proizvodnja aktuelnih verzija će se nastaviti do kraja njhovog životnog ciklusa. Ostaje i pitanje da li će se jednog dana pojaviti i mini Mini, odnosno nešto slično Miniju Rocketman concept.

 

Mini%20Paceman%2014.jpg

 

Kako bilo, Mini je u novembru prošle godine predstavio novi Mini hatchback (interne oznake F56), uskoro slede novi Mini cabrio i hatchback verzija sa 5 vrata, a u drugoj polovini godine i novi Mini Clubman, koji je kao koncept promovisan prošle nedelje na sajmu automobila u Ženevi.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Mini priprema modernizovani Countryman

 

98792-mini%20111.jpg

 

Dok je pažnju javnosti poslednjih meseci privlačio novi Mini (F56), ali i Clubman concept, Mini ne zaboravlja na ostale modele iz svoje ponude. Tako bi na ovogodišnjem sajmu automobila u Njujorku premijeru trebalo da ima i doterani Countryman. Mada za sada nema konkretnih detalja, možemo očekivati kozmetičko doterivanje, kvalitetnije materijale i bogatije pakete opreme. To bi trebalo da bude dovoljno do dolaska nove generacije koja se očekuje u naredne dve godine.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Mini Countryman za sajam u Njujorku

 

mini%2060111.jpg

 

Mini je za ovogodišnji sajam automobila u Njujorku spremio i blago osveženi Countryman (do sada inače širom sveta prodat u više od 350.000 komada), modelske godine 2015. Vizuelne izmene su skromne i uključuju revidirani prednji gril, LED dnevna svetla i restilizovane alu točkove, a kod ALL4 verzije sa 4x4 pogonom i LED svetla za maglu, kao i doterane branike i pragove.

 

112153-mini%2060.jpg

 

Takođe, u ponudi će biti i tri nove boje (Jungle Green metalik, Midnight Grey metalik i Starlight Blue metalik), nove opcije za individualizaciju, a ima i par izmena u enterijeru (revidirani instrumenti, novi materijali, hromirani detalji i najnoviji Mini Connected infotainment sistem).

 

112152-mini%206.jpg

 

Mini najavljuje i smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 (svi motori su Euro6), kao i pojačanje 1,6 litarskog turbo benzinca u Countrymanu S. Ovaj model je pojačan na 140 kW/190KS i 240 Nm obrtnog momenta, do 100 km/h ubrzava za 7.5 sekundi, a može do maksimalnih 218 km/h.

 

mini%20601.jpg

 

Snaga benzinskih motora se kreće od 98 do 218KS, a dizelaša od 112 do 143KS. U ponudi će biti i šestostepeni automatski menjač, kao i već pomenuti ALL4 pogon na sva četiri točka.

 

mini%20601111.jpg

 

Prodaja doteranog Countrymana će početi u julu, a cene se u vesti ne navode.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2015. Mini Paceman

 

Mini%20Paceman%20455.jpg

 

Mini je na ovogodišnjem sajmu automobila u Njujorku predstavio blago osveženi Countryman, dok je za sajam u Pekingu pripremljen i doterani Paceman, modelske godine 2015. Kao i kod Countrymana, i kod 2015 Pacemana su vizuelne izmene skromne i uključuju revidirani prednji gril, LED dnevna svetla i restilizovane alu točkove (uključujući i one od 19 inča), a kod ALL4 verzije sa 4x4 pogonom i LED svetla za maglu.

 

Mini%20Paceman%2045555.jpg

 

Takođe, u ponudi će biti i nekoliko novih boja, nove opcije za individualizaciju, a ima i par manjih izmena u enterijeru (novi materijali, hromirani detalji...).

 

Mini%20Paceman%20455555.jpg

 

Mini najavljuje i smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2, kao i pojačanje 1.6 litarskog turbo benzinca u Cooper S Pacemanu. Ovaj model je pojačan na 140 kW/190KS i 240 Nm obrtnog momenta, do 100 km/h ubrzava za 7.4 sekunde, a može do maksimalnih 220 km/h. Prosečna potrošnja goriva je 6 l/100 km, a emisija CO2 iznosi 139 grama po km. Mini Cooper Paceman sa 90 kW/122KS sada do 100 km/h ubrzava za 10.3 sekunde, postiže maksimalnih 193 km/h, dok je potrošnja smanjena na 5.7 l/100 km.

 

Mini%20Paceman%204555.jpg

 

Miniju Cooper SD Paceman sa 105 kW/143KS je ubrzanje do stotke smanjeno na 9.1 sekundu, a potrošnja goriva na 4.5 l/100 km. Mini Cooper D Paceman sa 82 kW/112KS do 100 km/h stiže za 10,8 sekundi, uz potrošnju goriva smanjenu na 4.2 l/100 km. U ponudi će pored šestostepenog manuelnog biti i šestostepeni automatski menjač, kao i opcioni ALL4 pogon na sva četiri točka (kod verzija Cooper, Cooper S, CooperD i Cooper SD). Pogon na sva četiri točka ima i sportska verzija John Cooper Works koju pokreće 1.6 litarski turbo motor sa 218KS i čije ubrzanje do 100 km/h iznosi 6.8 sekundi (najveća brzina je 229 km/h).

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×