Jump to content
FAS Goran
Veki

Punto mk.2b 1.3 MJet - skidanje kartera

Recommended Posts

Pozdrav ima li ko da je ovo radio zamenio sam lanac i lancanike dosla na red zamena ulja a i malo prilikom zamene mi je uslo antifriza u ulje a pritom vratili smo deklo lanca nenamazazavsi deo koji leze na karter nicim  e sad malopre sam gledao sve je lako skinuti al imaju dva - 3 srafa do strane menjaca koja po meni nema sanse da se odviju jer su malte ne neprilazni a jedva se vide da li jos nesto treba skinuti da se do njih dodje 

svaka pomoc dobro dosla pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi skinuo mali zastitni lim na zvonu menjaca sa donje strane? Mora da moze da se pridje srafovima. Ni na jednom nije skidan menjac zbog njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Islikacu ovih sutra ako nadjem aparat ne znam gde je lim sa ove strane kad gledam kao da je karter podvucen pod menjac i safovi su daleko verovatno je to zvono nasafljeno na menjac al nesto ga nisam snimio moracu detaljnije da pogledam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi skinuo mali zastitni lim na zvonu menjaca sa donje strane? Mora da moze da se pridje srafovima. Ni na jednom nije skidan menjac zbog njega.

Bogami ovde nema lim nego velika gudza aluminijuma koja se odvaja od menjaca i to je potrebno skinuti da bi se prislo safovima kartera kad se to skine vidi se zamajac zakomplikovano tako da cu ove godine odustati od te romantike 

pozdrav

Edited by Veki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naoruzavam se pa na prolece skidam karter da ocistim i islikacu mislim da ce malo biti zeznuto i od auspuha al valjda necu morati njega da osafljavam al kad gledah kao da jedan saf zaklanja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg u ovim uslovima i sa ovakvim alatom to je više nego lagan posao. Mada kako to izvodljivo iz kanala ili neke improvizacije ležanja pod autom nisam siguran. Tu najveći problem može samo da pravi auspuh..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma lako je ovako na stolu i nema mjenaca. Ali cisto da se vidi kakav je to posao. Najbitbije je kvalitetna brtvena masa i znati kojim momentom stezati karter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ni ovo lose, nabavio sam wurth masu, ako nista bacam se ja na posao na prolece pa cu ispisati problematiku safove cu stegnuti na osecaj, mada vidim ovde na snimku lepo bogami povise stavljaju  diht mase al verovatno tako i treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce skidan karter na puntu 1.3 multijet nemam slika jer sam toliko bio zamazan da to nije normalno.Za ovaj poduhvat potrebni su debeli zivci i vreme 6-7 sati rada .

Prvo sto treba skinuti a to je auspuh spoj odmah ispod kartera jednu selnu i dva 12 srafa medjutim ta dva safa nisu mogli nikako da se popuste cak mi je pukao nov 12 ubodni kljuc UNIOR pa sam otkacio ceo auspuh i skinuo ga komplet od selne pa na dalje,tako sto auspuh ima duz svoje putanje svoje nosace i lako se skida.Onda je potrebno osafiti zvono menjaca drze ga 6 safova 2 kljuc 15 4 kljuc 13 onda se dolazi do kartera osafe se safovi kartera i odlepi se karter naravno predhono ulje ispustiti :) blizu sat ipo sam ljustio fabricki diht a ono sto me je razocaralo je da se uljna pumpa ne moze skinuti bez skidanja poklopca dekla lanca.Zateceno stanje je sledece u karteru nije bilo ni trunke cadji i katrana ni naslaga a li je pri dnu bilo muljavog ulja gusceg nego ostalo ulje sve oprato veoma lako jer naslaga nije bilo karter je ofarban iznutra fabricki pa sve lako spada.Ali uljna pumpa je bila puna tog ulja dosta vece gustine kao mulje nju posto ne moze da se skine a  mrezicu nisam znao kako se skida uzeo sam clener kocnica o svu je isprsko potrosio sam pola spreja izaslo je muljevine opasne i resetka je ostala cista zatim sam kompresorom izduvao resetku od clenera.Naneo silikon na karter i krenuo u vracanje i tu ete problema od dubine uljne pumpe a posto otaje parce auspuha deo od katalizatora karter se mora iskrenuti da bi nalegao tako da mi je masa dohvatila do motora ispod pre nego sto sam vratio probo dva puta i ne moze drugacije jedino i katalizator da se skine  da bi to bilo u fulu.E sad i fabrika trpa mnogo diht mase i ja sam stavio poprilicno ali ne znam jel opasno to sto mi je sigurno dok sam vraco malo mase ostalo gore po motoru nekom limu  iznad kartera?Ostavicu sve da se susi nekih 3 dana pa cu onda ulje stavljati inace ja sam skidao karter jer je vec masa pocela uljne pare da pusta i curelo je po kap.    

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čoveče pa ovo golem posao. Deluje mi da si sve odradio baš kako treba. Još samo ako si koristio neku kvalitetnu diht masu ne bi trebalo da imaš ikakvih problema. Za očekivati je da ti šrafovi auspuha neće da se odviju jer od tih temperatura sve živo zapekne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lakse je kad zna covek postupak zato sam ovde i ispisao ja sam naprimer odvijo zvono namucio se ko nesreca i kad sam ga odvijo nisam mogao da ga izvucem od auspuha pa sam onda probao ta dva safa, najace sto safovi nisu zardjali a matice su kao nove al nece zapeklo puce kljuc ko  ledenica,zato i napomenuh bolje skinuti selnu i svuci ceo auspuh nego ovo cak i probati  pa izlomiti safove pa jos veca muka  jos sam dan pre zamene te safove natopio  odvijacem.Pastu sam naneo wurth 250 special kao nema bolje al ova fabricka je smrt kako je dobra spaknom sam je skidao a ligue moli clener je nagrize al samo malo jedva sam je odljepljivao. Safove kartera sam malo jace stezao al netreba preterivati jer mi je jedan obleteo :thumbdown:  :construction:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...