Jump to content
FAS Goran
beniblanko

Fiat 500L - mali servis izvan mreže ovlašćenih servisa?

Recommended Posts

lose gorivo, i vecinom je gradska voznja. Vecina majstora preporucuje zamenu ulja i filtera ulja na 10000 km.

A i prvi je servis, bolje ga uraditi sto pre.

Zna li neko da li mora da se uradi prvi servis na 15000 ili moze na 20000 km kao sto je po katalogu.

 

Sto se tice delova, nabavlja mi komsija koji radi u servisu, u Beogradu oni nabavljaju delove za servis.

A evo vam specifikacije filtera pa mozete pitati u bilo kojoj radnji.

 

Filter goriva nemam specifikaciju, cim nabavim stavicu ovde,

filter ulja ima u ap sport 660 dinara, u ovlascenom servisu je 2850

 

http://www.clean.it/catalogo/scheda_articolo.php?c=MA3068&Lang=EN

http://www.clean.it/catalogo/scheda_articolo.php?c=ML4500&Lang=EN

http://www.clean.it/catalogo/scheda_articolo.php?c=NC2389&Lang=EN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaj u vidu i da ume da bude prilicna razlika u kvalitetu izmedju zamenskog i originalnog dela... Pogotovo kad je Fiat u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sto se tice decijih bolesti, mislim da je sto se tice delova koji idu u ovaj auto vecina je ista sa delovima koji se vec nalaze u nekim modelima Fiata, a motor je vec provereno dobar, tako da smatram da ne bi trebalo da bude nekih velikih iznenadjenja tj. razocarenja. To je bio jedan od razloga sto sam uzeo ovaj auto. Motor provereno dobar, kako dizel tako i benzinac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 i povesti racuna sta se ugradjuje od delova kasnije.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ipak su to samo filteri, tako da nema tu neke razlike. Da je veliki servis pa bih kupio originalne delove. I FIAT originalni delovi tj originalni filteri su poruceni od drugih proizvodjaca filtera samo stavljen znak FIAT.


ulje obavezno treba uzeti kvalitetno za mali servis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ipak su to samo filteri, tako da nema tu neke razlike.

Da, da, bas tako, ne znam samo na osnovu kog iskustva takav stav? Pa bas kod Fiata se najvise mulja posto je potraznja ogromna jer je u pitanju narodni auto... Sta bi rekao za "originalni" filter (kako krste sav bofluk koji ovde prodaju) od 400 din koji pali lampicu za ulje (iskljucivo filter u pitanju)... Ili filter vazduha od 900 kinti koji je sav stvrdnut na sledecem malom servisu. Ili papirni filter klime od par stotina kinti, dok je originalni sa aktivnim ugljem.

Da ne nabrajam dalje, posto je prica o malom servisu, cene koje sam naveo su samo primer za stariji JTD/Multijet.

Poenta je naci originalni ili kvalitetan aftermarket deo za normalne pare.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

provereno dobrii filteri mogu da se nadju za dosta manje novca nego u ovlascenom servisu.


 

primer Volkswagen ne proizvodi ni jedan rezervni deo, sve uzimaju od drugih i samo udaraju znak audi volkswagen i na trzistu ima da kupis potpuno dva ista dela, jedan sa znakom proizvodjaca (i na kutiji pise za koje sve automobile odgovara) i drugi isti takav sa znakom audi volkswagen koji kosta bar duplo vise.

Po meni je glupost kupovati originalni deo,  bar za Fiata i Volkswagena, Skodu, Audi jje opste poznato da tako funkcionise.

 

Slazem se da ima i jako nekvalitetnih delova da se kupi. Treba naci dobrog majstora ili se malo raspitati i moze se naci deo koji je isti sto posto ili bar po kvalitetu isti kao original.

 

Original je ono sto FAS uveze i stavi svoj znak a ko mu je to napravio Boga pitaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

u maju sam uzeo auto, nisam presao 20k nego 10k i radicu servis na 10k. sto preporucujem svimatj na 10k zamena ulja i filtera ulja i vazduha

 

Uz važnu napomenu da onda više nema garancije.

Tvoja preporuka podrazumeva da više nema (gubi se) jedne od najvećih prednosti i razloga za kupovinu novog automobila.

 

...primer Volkswagen ne proizvodi ni jedan rezervni deo, sve uzimaju od drugih

 

O tome je sve već pisano na forumu. To ne radi samo VW, svi tako rade.

Sećam se jednog primera iz te teme sa BWM-om (kačio sam link sa tog stranog foruma). Kupovina svećica.

One iz originala (BMW) su bile mnogo skupe. Ljudi videli da su to NGK svećice koje BMW pakuje u svoju kutiju. Naručili iste takve, isti kataloški broj, 120% original NGK svećica. Stavili na aute i motor neće da radi, guši se, trza, nema snagu...i to tako u desetinama primera, bukvalno svaki motor.

Zabluda je da fabrike prave delove, naravno da imaju dobavljače i pakuju u svoju ambalažu. To je sve ok.

Ali, isto tako je zabluda da su to uvek baš isti delovi kao što ih možemo kupiti u slobodnoj prodaji kod tih istih proizvođača delova. Ne, nisu. Očigledno je da fabrike imaju dil sa velikim proizvođačima da se njima ipak isporučuje bolji kvalitet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni je glupost kupovati originalni deo, bar za Fiata i Volkswagena, Skodu, Audi

Original je ono sto FAS uveze i stavi svoj znak

Dugo vozim Fiata, u ogromnom procentu delova se original pokazao visestruko bolje od kopija, gde ispadne "skuplja dara nego mera". A naravno da mozes da nadjes aftermarket kvalitetniji od originala, ali i to kosta, pricam generalno. Poenta je naci dobar deo povoljno kao sto rekoh.

Da li stvarno mislis da OEM deo moze da se nadje samo kod ovlascenih i jos da te rebnu po usima ;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^  pa to sam ti rekao da iam da kupis isti deo (OEM) za jeftinije pare nego kod ovlascenih, sa pecatom Fiata, ne kopija.


 


@ pantadv

Trebalo je da procitas uputstvo pre nego sto si kupio ulje.Vidi da ti zamene u prodavnici

 

Screen_Shot_2013_11_09_at_8_37_13_AM.jpg

 

Zvao sam FAS da ih pitam koje ulje ide, jer u katalogu na srpskom pise 5w40, a na engleskom 5W30. Evo odgovora

 

Postovani gospodine Jankovic,

Ovom prilikom zelimo da Vam se zahvalimo sto ste nas kontaktirali.

Potrebno je postovati Tehnicko upustvo u kom stoji oznaka za ulje: SAE 5W - 40 ACAE C3...sinteticko ulje ili komercijalno prevedeno " SELENIA WR".

 

Koje ulje sipati, zna li neko, po nasem ili katalogu za strana trzista, u cemu je fora, nije mi jasno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem računicu. 

 

Ako hoćeš da poštuješ uslove garancije, onda na 20 000km treba da platiš 18000rsd za mali servis i pritom ne gubiš garanciju niti bilo kakav problem imaš. 

 

Ako hoćeš da poštuješ neke svoje ideje, onda na 10 000km treba da platiš 7-8-9 hiljada rsd za mali servis i pritom gubiš garanciju i počinje strepnja. 

 

 

Da ponovim još jednom, za 20 000km ćeš na prvi način uraditi jedan servis za 18000rsd i imaćeš garanciju i originalne delove u autu, a na drugi način ćeš uraditi dva servis koji će koštati 15-16-17 hiljada i imaćeš ko zna kakve delove (ne mora značiti da su loši, ali ne znaš kakvi su) i pritom izgubiti garanciju. 

 

Molim vas da me neko ispravi ako sam negde pogrešio i ako sam nešto prevideo? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li u uslovima garancije postoji i vremensko ograničenje za zamenu ulja - 20.000 km ili godinu dana?

 

Što se tiče dileme 5W-40 ili 5W-30, na masi automobila kojima po preporuci ide 5W-40 u slučaju da poseduju i DPF se preporučuje namensko 5W-30.

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto razmisljam o tome - sta bi bilo da se samo promeni ulje na 10.000 (jer njega treba cesce menjati - pogotovo prvi put), a da se mali uradi na 20.000 (ili jednom godisnje). Samo promenu ulja bi trebalo da naplate manje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovla naravno da je tvoja racunica ispravna, tako i ja razmisljam. Ne razumem zasto bi se mi pravili pametni i menjali ulje na 10000, a fabrika ti kaze na 20000 i to kod nas, a za strana trzista 30000. Ne bi mi bili Srbi kad bi radili onako kako nam se kaze!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zasto bi gubio garanciju ako zamjeni ulje na 10k? Ima li neka kamera ugradjena koja snima da li se mjenja ulje? Mozes lagano zamjeniti ulje i filter i staviti taj koji oni stavljaju i sledeci put na 20k poci kod njih bez gubitka garancije. Kako ce oni prepoznati da je on mjenjao ulje?


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su u AK rekli prvi servis na godinu dana ili na 15.000, pri tome treba voditi računa da se ne zakasni, jer i jedan dan preko godine, gubi se garancija ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel  servis na 20000 ili 20000/godinu dana?

Sta pise u knjizici.

Nemoguce da je na 20.000.Neki ne prelaze toliko ni za 3 godine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce mi je u servisu bio Ducato koji je jos u garanciji......radjen redovan servis u ovlascenom servisu. Ni jedan filter nije iz originala..... :wallbash: ....a racun 32000 din.... :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gorane da bilo bi korisno reci i o kom se ovlascenom servisu radi, jer bez te informacije vas post i nema neke koristi, a mogao bi biti jako koristan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zasto bi gubio garanciju ako zamjeni ulje na 10k ? Ima li neka kamera ugradjena koja snima da li se mjenja ulje? Mozes lagano zamjeniti ulje i filter i staviti taj koji oni stavljaju i sledeci put na 20k poci kod njih bez gubitka garancije. Kako ce oni prepoznati da je on mjenjao ulje?

 

E i to je tacno. Mozes da menjas i na svako sipanje goriva ako imas para za bacanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gorane da bilo bi korisno reci i o kom se ovlascenom servisu radi, jer bez te informacije vas post i nema neke koristi, a mogao bi biti jako koristan.

 

To ne mogu....nije mi bio cilj da bilo koga srozavam, vec da kazem da bi trebalo voditi racuna sta montiraju u vozila dok su u garanciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zasto bi gubio garanciju ako zamjeni ulje na 10k ? Ima li neka kamera ugradjena koja snima da li se mjenja ulje? Mozes lagano zamjeniti ulje i filter i staviti taj koji oni stavljaju i sledeci put na 20k poci kod njih bez gubitka garancije. Kako ce oni prepoznati da je on mjenjao ulje?

 

Zato što ako se ne daj Bože nešto dogodi sa motorom i oni veštačenjem utvrde da je ulje menjano u međuvremenu (što nije nikakav problem) i utvrde da to nije urađeno u ovl. servisu mogu da ti ne priznaju garanciju, čak i ako motor nije zveknuo direktno zbog ulja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo, kod nas se svašta radi sa Seleniom i prodaje se svašta nešto prepakovano. 

 

Ali ako to izuzmemo, nema potrebe da utvrđuju da li je to Selenia WR ili nije, nego utvrde kada je ulje promenjeno tj. koliko je istrošeno ;) Nije ulje isto posle 7000km i posle 17000km ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...