Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Nemačka uvodi putarine za korišćenje autoputeva?

Recommended Posts

Nemačka vlada prihvatila novi, izmenjeni zakon o putarinama na auto-putevima

 

105100-nemacka.jpg

 

Kako prenosi Poslovni dnevnik, nemačka vlada prihvatila je novi, izmenjeni zakon o putarinama za automobile na nemačkim auto-putevima. Ovaj zakon je, uprkos prihvaćenim izmenama po nalogu Evropske komisije, naišao na veliki otpor susednih zemalja, posebno Austrije, koja i dalje smatra da putarina u ovom obliku diskriminiše ostale građane Evropske unije. ''Računam na to da će se Austriji urazumiti i da će odustati od svog otpora prema uvođenju putarina u Nemačkoj. Austrija, na kraju krajeva, već 20 godina ubira takse za korišćenje svojih auto-puteva'', rekao je nemački minister saobraćaja Aleksander Dobrint iz Hršćansko-socijalne unije (CSU). On je izrazio nerazumevanje za otpor Austrije prema uvođenju putarina za lične automobile i u Nemačkoj. ''Nije baš evropski kada Austrija 20 godina od stranaca traži da sufinansiraju gradnju i održavanje svojih auto-puteva, a isto ne dopuštaju Nemačkoj'', rekao je Dobrint, koji je takođe naglasio kako se nada da ovakvo ponašanje Austrije neće nauditi dobrosusedskim odnosima. Austrijski ministar saobraćaja Jeoreg Lajcfrid iznova je oštro kritikovao nemački zakon o naplati putarina pa je Briselu organizovao sastanak sa kolegama iz zemalja koje graniče sa Nemačkom kao i Slovenije, Mađarske i Velike Britanije. Austrija, ali i nemački susedi poput Holandije i Danske, kritikuju deo zakona koji nemačkim vozačima omogućava da iznos potrošen na godišnju putarinu koja bi, u zavisnosti od količine izduvnih gasova, koštala najviše 130 evra, kompenzuju kroz smanjen porez na lična vozila. S obzirom na to da od istog sistema ne mogu da profitiraju i građani Evropske unije čiji automobili nisu registrovani u Nemačkoj, nemački susedi to smatraju povredom EU pravila po kojima svi građani Unije moraju da budu tretirani jednako pred zakonima. Novi zakon, kako je istakao Lajcfrid, jasno diskriminiše građane EU. Austrijski ministar je najavio i moguću tužbu protiv, kako je rekao, ''CSU putarina''.

 

Putarine za lična vozila su projekat bavarskog CSU-a koji je još tokom predizborne kampanje 2013. bavarskim biračima obećao uvođenje putarina kako bi i susedi, isto kao i nemački vozači kada pređu granicu, plaćali putarine. Istovremeno je obećano kako nemački vozači neće biti dodatno finansijski opterećeni. Prema prihvaćenom modelu, koji je primenjen nakon primedaba Evropske komisije na prvi oblik zakona, domaći vozači bi plaćali obaveznu godišnju putarinu, a strani bi plaćali vinjete. Desetodnevna vinjeta bi tako koštala od 2.5 do 25 evra u zavisnosti od veličine automobila i emisiji štetnih gasova. Uvođenje naplate putarina očekuje se za kraj ove ili početak sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nivou cele EU priprema se promena sistema naplate korišćenja auto-puteva

 

64959-autobahn.jpg

 

Direktor Hrvatskih auto-puteva Boris Huzjan izjavio je da se na nivou cele Evropske unije priprema promena sistema naplate korišćenja auto-puteva. ''U kontekstu razvoja modela naplate putarine za sve vrste vozila, važno je istaći da je predlogom nove direktive Evropskog parlamenta planirano da u skoroj budućnosti plaćanje putarine bude moguće jedino po modelu pređene deonice autoputa, a ne naplata za određen period korišćenja'', izjavio je Huzjan. Kako kaže, takav sistem već postoji u Hrvatskoj. ''Resorno je ministarstvo u sklopu svih reformi koje sprovodimo raspisalo javni poziv za iskazivanje interesa za izradu studije razvoja elektronskog sistema naplate putarine u Hrvatskoj''. kaže on. Namera je, kako naovdi, unaprediti postojeći sistem naplate putarine, a studija će pokazati koji je oblik elektronskog sistema naplate najpogodniji za autoputeva, uvažavajući nove tehnologije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će Nemačkoj biti dozvoljeno da uvede putarine na autoputeve?

 

188274-autoban.jpg

 

Evropski sud odlučuje o tome da li će Nemačkoj biti dozvoljeno da uvede putarine na autoputeve. One bi, pre svega, mogle da po džepu pogode strane vozače. Pritom je eventualna finansijska korist - sporna, piše ''Dojče vele'' (DW). Ukoliko do uvođenja putarina dođe, svi će morati da nabave odgovarajuće vinjete - onakve kakve koriste recimo Slovenija ili Austrija. Kod automobila koji su prijavljeni u Nemačkoj, vlasnici bi, međutim, trebalo da dobiju neku vrstu povraćaja preko poreza. To znači da nemačkim vozači u stvari ne bi imali dodatne troškove. Protiv tog plana tužbu je podnela Austrija, a podržala ju je Holandija. Argument Austrijanaca glasi: putarina je nespojiva sa evropskim ugovorima, jer ona diskriminiše Austrijance i sve druge građane EU sa izuzetkom Nemaca. Austrija se poziva na zabranu diskriminacije za građane Unije.

 

Početkom februara, državni pravobranilac Suda EU u svojoj ekspertizi je naveo da ne sumnja u ispravnost odluke o uvođenju putarina. Prema njegovoj proceni, stav Austrije o tome da se drugi građani EU time u Nemačkoj diskriminišu, bazira se na ''nesporazumu''. Nemački i strani vlasnici vozila ne mogu se uporediti, jer stranci ne moraju da plaćaju nemački porez na vozila. Ta procena važi kao uputstvo i na osnovu nje bi sud mogao da odbije tužbu. Ekspertiza, doduše, nije obavezujuća, ali se u praksi pokazalo da sudije Suda Evropske unije često slede to mišljenje, navodi DW.

 

Nemački ministar saobraćaja Andreas Šojer - inače iz redova bavarske CSU čije je izborno obećanje i bilo da će uvesti putarine - želi da već u oktobru naredne godine počne sa naplatom. Pripreme za to već sada su u toku. Država je tako još protekle godine sklopila ugovore sa preduzećima koja bi time trebalo da se bave. Naplata je zamišljena putem vinjeta na 10 dana, dva meseca ili godinu dana, a njihova cena zavisila bi od količine štetnih izduvnih gasova vozila. Tako bi vinjeta za deset dana koštala između pet i petnaest evra, ona za dva meseca između 16 i 30, a ona za godinu dana između 74 i 130 evra. Osnova za izračunavanje te cene je kombinacija evro-norme i veličine vozila. Vinjete bi mogle da se kupe preko interneta, mobilne aplikacije ili na određenim stanicama na autoputevima. Zarada bi trebalo da se utroši za izgradnju novih i popravku postojećih puteva.

 

Prema aktuelnim računicama, nemačka država bi mogla da ubire putarinu od oko 3.85 milijardi evra godišnje. Od toga bi tri milijarde dolazile od nemačkih vlasnika, što bi se, međutim, ponovno vratilo preko poreza. Ostalih oko 850 miliona evra stizalo bi od stranih vozača. Na održavanje i kontrolu sistema puteva, prema procenama, Nemačka troši oko 245 miliona evra. Prema tome, oko 600 miliona moglo bi da se uloži u izgradnju i obnovu putne mreže. Te kalkulacije su, međutim, sporne.

''Prvih godina nakon uvođenja putarina može se očekivati deficit od 10 do 155 miliona evra'', navodi se u ekspertizi Foruma ekološko-socijalne tržišne ekonomije (FÖS), urađenoj po nalogu poslaničke grupe Zelenih u Bundestagu. Razlog za to, kako piše u toj ekspertizi, jesu izmene prvobitnog koncepta. Iako bi dobitak od naplate vinjeta za strane automobile trebalo da poraste, stvarni dobitak umanjio bi povraćaj novca zbog poreskih olakšica za vozila koja ispunjavaju normu euro-6, navodi FÖS i dodaje da bi morala da se uzme u obzir i makroekonomska šteta koja bi nastala manjim obimom pograničnog prometa. Ministarstvo saobraćaja, međutim, i dalje ostaje pri svojim kalkulacijama. ''Deficita neće biti'', rekla je krajem maja jedna portparolka ministra saobraćaja Šojera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka traži uvođenje putarine u celoj EU?

 

130962-nemacka.jpg

 

Nemačka i dalje želi da uspostavi naplatu korišćenja auto-puta za automobile širom te zemlje, ali i u ostatku Evropske unije, piše B92. Od jula do decembra 2020. godine Nemačka predsedava Savetom Evropske unije, a nacrt dokumenta koji je stavljen na uvid medijima otkriva da nemački ministar saobraćaja Andreas Šojer želi da obezbedi da skoro sva vozila koja se kreću auto-putevima, uključujući kamione, kombije i automobile, moraju da plaćaju putarinu širom Evropske unije.

 

Prema ovom nacrtu, plan bi se realizovao u roku od osam godina, a od plaćanja putarine bili bi izuzeti autobusi. Međutim, ne podržavaju svi ovaj predlog sistema naplate. Određeni vladini zvaničnici navode da neka nemačka ministarstva žele da se projekat ''zamrzne'', uprkos tome što se takav sistem naplate smatra jednom od mera za borbu protiv klimatskih promena. Osim toga, smatra se da je ovo osetljivo pitanje među ministarstvima koja vodi stranka Socijaldemokrata, koja deli vlast sa konzervativcima kancelarke Angele Merkel, koji se već dugo protive putarinama na auto-putevima.

 

Podsećamo, za razliku od većine drugih zemalja Evropske unije, Nemačka ne naplaćuje vozačima motornih vozila putarinu na svojoj mreži autoputeva, već sredstva za njihovo održavanje obezbeđuje kroz poreze. Ranije je ta zemlja pokušala da natera strane vozače koji koriste nemačke auto-puteve da plaćaju putarinu, ali je pre otprilike 12 meseci najviši sud u Evropi presudio protiv takvog plana, tvrdeći da krši pravila Evropske unije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...