Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Mercedes C klasa

Recommended Posts

ACSszfE9RAJEMacSZ-CFMGe8CKcFmeM6aSSpU1n9 CarWOW video: Test Mercedes AMG C63 S

 

 

 

ACSszfGmGjj4_sRVxkFXvLHchnEbQiBqFb6D2pR5 Autocar video:

 

 

 

ACSszfFGbsuUFjplW_TXT4UVw3Hs4vh3kPBAxWBD AutoTrader video: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Mercedes AMG C43

 

mercedes-amg c43.jpg

 

Sa čak 6.500 izmena, C-klasa je prošla najospežniju modernizaciju u jednoj generaciji, a jedan od modela koji je itekako profitirao jeste C43 AMG koji sada raspolaže sa 390 konja, a pomak od 23 KS veoma se odražava na sportske aspiracije. Automobil istovremeno pruža i dovoljno komfora za svakodnevnu vožnju što ga, zajedno sa primamljivom početnom cenom, čini interesantnim za publiku koja želi veoma brzu i kompaktnu limuzinu za svakonevnu vožnju i duga putovanja

 

topspeed_24.jpg

 

Bilo bi u najmanju ruku nepravedno otvoriti priču o novom AMG C43, a da se pre toga ne posvetimo modernizaciji C-klase u globalu. Nikada u svojoj istoriji najprodavaniji Mercedesov model nije prošao tako opsežan tretman u jednoj generaciji. Zamenjeno je i poboljšano čak 6.500 delova računajući celu gamu (limuzina, kupe, kabriolet) čime je bestseler dobio novi vetar u leđa i još više elana kako bi nastavio uzlaznom putanjom. Aktuelna četvrta generacija egzistira od 2014. godine, a koliko je ovaj globalni model značajan za portfolio trokrake zvezde govore činjenice da se proizvodi na četiri kontinenta i da je samo u toku protekle godine širom planete prodato 415.000 limuzina i karavana sa prefiksom C! To je, priznaćete, za svaki respekt. Strateški značaj C-klase ogleda se i u tome što ona predstavlja svojevrsnu ulaznicu u svet Mercedesa jer čak 70 odsto kupaca u Evropi ostaje lojalno brendu. Kada se ima sve to u vidu, onda postaje jasno koliki je zapravo ulog u igri. Prodajni saldo za strahopoštovanje donosi pozamašan priliv sredstava i otvara velike mogućnosti, što je verovatno poguralo odluku Daimlera da što pre unapredi ovaj model.

 

topspeed_10.jpg

 

Da su samo malo više poradili na izgledu, u Štutgartu su mirne duše mogli da promovišu novu generaciju, jer C-klasa za 2018. pravi iskorak na svim poljima - komforu, sigurnosti, digitalizaciji enterijera i, što je najvažnije, potpuno novom paletom pogonskih agregata. Četvorocilindarski dizel od 1.6 litara oslobađa 122 KS (C180 d) i 160 KS (C200 d), C220 d je dobio 2.0 od 194 KS, a uskoro se očekuje i najjači dizelaš sa dve turbine i 245 KS koji će nositi oznaku C250d. Što se tiče benzinaca tiče, oni su takođe sa turbo punjenjem, a pored 1.6 motora u verzijama C160 (129 KS) i C180 (156 KS) uveden je novi 1.5 turbo od 184 KS sa električnim sistemom od 48 V i 10 kW, koji je uveden i kod verzije C300 sa 2.0 motorom od 258 KS. Ne računajući AMG, pogonsku gamu zaokružuje najsnažniji C400 sa 3.0 V6 motorom od 258 KS. Inače, svi modeli, osim C200 d sa šestostepenim ručnim, standardno dobijaju 9G Tronic devetostepeni automatski menjač i pogon na zadnje točkove dok je 4MATIC dostupan kod verzija C200 i C220 d i C400.

 

18C0442_075.jpg

 

Na međunarodnoj prezentaciji u Luksemburgu na raspolaganju je bilo nekoliko pogonskih i tri karoserijske verzije - kupe, sedan i karavan, a mi smo se naravno opredelili za trenutno najsnažniji u ponudi AMG C 43 odmerenu sportsku limuzinu sa V6 motorom i 390 konjskih snaga, koja dolazi kao prethodnica brutalnijim modelima AMG 63 i AMG 63 S sa V8 motorima.

 

18C0442_055.jpg

 

Već na prvi pogled vidi se da je reč o novom modelu jer mu je tretman ulepšavanja podario nova LED svetla, preoblikovani branik i masku hladnjaka, nova je i bordo nijansa, jedna od četiri nove boje, kao i aluminijumski točkovi od 19 inča, specijalno dizajnirani sa akcentom na aerodnikamiku. Zadnji deo otkriva modernije svetslosne grupe i naglašeniji difuzor koji se sada nalazi između četvorostrukih izduvnih cevi kojima je, na radost mnogih, vraćen ovalni oblik. C-klasa je oduvek plenila svojim kompaktnim, dinamičnim nastupom, a sada je AMG verzija lepša nego ikada iako automobil nekako ne deluje posebno agresivno, čak može da se kaže da pomalo stidljivo skriva mišiće. Ako izuzmemo pomenute četvorostruke izduve i difuzor, testirani model se ne razlikuje baš previše od slabijih verzija sa AMG Line paketom opreme.

 

topspeed_28.jpg

 

Unutra je, ipak, drugačija situacija. Sportski ambijent je naglašen takoreći svakim detaljem. Prednjače novi AMG upravljač u kombinaciji kože i alkantare, kao i sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, koja pored funkcije grejanja nude i hlađenje. Veliki pomak unosi i nova digitalna instrument tabla od 12.3 inča, a kod testiranog modela društvo joj pravi novi centralni displej od 10.25 inča.

 

18C0442_030.jpg

 

Digitalizacija je donela širi spektar informacija za vozača, koji sada po želji može podesiti izgled obrtomera i brzinomera, aktivirati prikaz G sila u vožnji, navigacionog uređaja, bord kopjutera itd. Inače, oba ekrana su visoke rezolucije 1.920×720 piskela koja rezultira sjajnom grafikom. Sve je začinjeno novim ambijentalnim osvetljenjem u 64 boje, a svakako vredi pomenuti i Energizing comfort control sistem koji nudi različite „velnes“ programe tako što objedinjuje rad nekoliko sistema pa u zavisnosti od želja vozača uključuje masažu sedišta, grejanje ili ventilaciju sedišta, podešava nijanse osvetljenja pa čak i muziku. Dostupno je čak šest različitih programa (Freshness, Vitality, Warmth, Cosiness, Joy, Training) i svaki traje 10 minuta…

 

archivetemptopspeed_40.jpg

 

Mada, kome je još do relaksiranja kada u rukama imate moćnu mašinu od gotovo 400 KS!? Domaćini nam nisu priuštili zadovoljstvo vožnje po stazi, ali srećom intinerer nas je iz malog Luksemburga veoma brzo izveo na nemački autoban sa dugim deonicama bez ograničenja brzine. Pravo mesto da C43 pokaže šta sve može. Odmah nam se dopala niska, gotovo savršena pozicija za upravljačem, kao i prijatno reski tonovi kojima se javlja šestak svaki put kada odlučnije pritisnete papučicu gasa. Kada već govorimo o sedenju moramo da napomenemo da zadnja klupa ne nudi toliko komfora kao što je slučaj sa nekim drugim modelima u klasi, a ni prtljažnik sa 480 litara zapremine nije jača strana ovog automobila.

 

archivetemptopspeed_41.jpg

 

Kao i ranije AMG Dynamic Select omogućava brojne opcije rada oslanjanja, motora, upravljanja i ESP sistema, a automobil najviše oštrine servira kada je sve pomenuto podešeno na Sport Plus režim. Da je vozna dinamika u prvom planu svedoči i sistem pogona na sva četiri točka koji kod AMG modela raspodeljuje snagu 69:31 u korist zadnje osovine, za razliku od ostalih verzija gde je taj odnos 55:45. To se svakako odražava na upravljivost koja je na zavidnom nivou, posebno pri visokim brzinama. A C43 zaista fascinira lakoćom dostizanja visokih brzina i time koliko je stabilan pri jakom tempu.

 

topspeed_16.jpg

 

Elastičan motor sa maksimalnim obrtnim momentom od 520 njutnmetara i odličnim devetostepenim menjačem, kao od šale ubrzava u svim opsezima i ne gubi dah sve dok ne dostigne elektronski limitiranu brzinu od 250 km/h. Impozantno je koliko je novom modelu doneo pomak od 23 KS u odnosu na prethodni C43. Jednako je važno i to što ovaj AMG ne gubi one tradicionalne atribute trokrake zvezde, kao što je, recimo, komfor u vožnji. Drugim rečima, uprkos sportskim aspiracijama, ova limuzina je podobna za duge ture na auto-putu, dovoljno je udobna i tiha da vas ni duža vožnja brzinom preko 200 km/h neće umarati.

 

18C0442_020.jpg

 

Očekivano, u Mercedesu nisu propustili priliku da porade i na sigurnosti, tako da je sada standardan ''Active Brake Assist'' koji prepoznaje vozila, pešake i bicikliste, a u slučaju da vozač ne reaguje na zvučno i vizelno upozorenje automobil će sam početi da koči. Brojnim drugim sistemima koje poznajemo od ranije sada se pridružio i unapređeni Distronic, adaptivni tempomat koji vozi zadatom brzinom i automatski usporava kako bi držao bezbednu udaljenost od vozila ispred, a sada i prilagođava brzinu na osnovu podataka sa navigacinog uređaja recimo u situaciji kada suviše brzo prilazite krivini ili nekoj raskrsnici.

 

18C0442_099.jpg

 

Na kraju, kada se sagledaju svi aspekti novog AMG C43, postaje jasno da je napravio ozbiljan pomak na polju vozne dinamike. Po uzbuđenju u vožnji je još uvek daleko od brutalnog C63, ali je zato u poređenju sa njim daleko podobniji za svakodnevnu vožnju i duga putovanja - udobniji je, tiši, ekonomičniji, a opet ima dovoljno snage i sportskog duha. I sve to po ceni koja u Srbiji kreće od 54.000 evra…

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: TopSpeed & Mercedes

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redizajnirana Mercedes C klasa prestavljena u Beogradu

 

184549-mercedes c 3.jpg

 

Sinoć je u hotelu Hilton, pred velikim brojem gostiju, svečano predstavljena redizajnirana četvrta generacija Mercedesove C-klase Četvrta generacija Mercedesove C-klase na tržištu je prisutna od 2014. godine i nedavno je prošla kroz sveobuhvatan tretman podmlađivanja, a novi model je ozvaničio početak prodaje u Srbiji promocijom u beogradskom hotelu Hilton. Najpopularniji model sa znakom trokake zvezde iza sebe ima 25 godina staža odnosno više od 9.5 miliona primeraka i nikada dosad nijedna generacija C-klase nije podvrgnuta ovako temeljnoj modernizaciji. Njom su obuhvaćene sve tri karoserijske verzije - limuzina, kupe i karavan.

 

184550-mercedes c 33.jpg

 

Prema navodima proizvođača, izmenjeno je čak 6.500 komponenti. Redizajnirani model krasi osvežen izgled sa modernijim i efikasnijim Multibeam LED svetlima, doteran je enterijer koji sada nudi digitalne instrumente, uvedeno je opicono vazdušno oslanjanje, unapređeni su sigurnosni sistemi i asistencije… Velikih izmena ima i na polju pogonskih agregata. U ponudi je čak pet benzinskih turbo motora (1.6/129 KS; 1.6/156 KS; 1.5/184 KS; 2.0/258 KS, 3.0/333 KS), plus tri sportske AMG verzije C 43 V6 3.0 od 390 KS, C 63 V8 4.0 od 476 KS i C 63 S V8 4.0 od 510 KS.

Što se tiče dizela na raspolaganju su 1.6-litarski motor od 122 KS (180 d) i 160 KS (200 d), kao i 2.0-litarski u tri verzije - od 150 KS, 194 KS i 245 KS. Novost predtsavlja i automatski devetostepeni menjač 9G Tronic, koji je odmenio stari 7G Tronic, a pored kalsičnog zadnjeg pogona, većina modela je dostupna i sa 4MATIC pogonom na sve točkove. Početna cena iznosi 35.200 evra, koliko je potrebno izdvojiti za Mercedes C 200 verziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plug-in hibridni Mercedes C300de

 

mercedes c de 1.jpg

 

Posle dva nova modela E klase sa plug-in hibridnim pogonom, nemački proizvođač ponudiće kupcima i hibridnu C klasu koja osim elektromotora za pogon koristi dizel agregat. Dok neki proizvođači, kao što je Porsche, odustaju od dizelaša, Mercedes ove motore uparuje sa električnim pogonskim jedinicama, kako bi smanjio emisiju štetnih gasova i zadovoljo nove WLTP ekološke standarde. Nakon modela E300e i E300de, koji kombinuju električni i benzinski, odnosno dizel motor u svom pogonskom sistemu, Mercedes predstavlja i C300de dizel plug-in hibrid. Ovaj plug-in hibridni model biće dostupan kako u limuzinskoj tako i u praktičnoj, karavan verziji, a na tržište stiže polovinom 2019. godine.

 

mercedes c de 11.jpg

 

Kao i kod Mercedesa E300de, osnovnu pogonsku jedinicu čini 2.0 dizel motor sa 194 ks (143 kW), a pomaže mu elektromotor snage 90 kW. Ukupna kombinovana snaga pogonskog sistema je 306 ks (225 kW), dok je maksimalni obrtni moment 700 Nm.

 

mercedes c de 111.jpg

 

Mercedes C300de ima pogon na zadnje točkove, a 0-100 km/h ubrzava za 5.6 s (limuzina), odnosno 5.7 s (karavan). Maksimalna brzina elektronski je ograničena na 250 km/h, dok se u čisto električnom režimu vožnje automobil može kretati brzinom do 130 km/h. Elektromotor se napaja iz baterija kapaciteta 13.5 kWh, a prema, sada već starom, NEDC mernom ciklusu u stanju je da pređe 57 km ako se vozi isključivo na struju (karavan do 56 km), što znači da će u realnim uslovima vožnje ova autonomija ipak biti nešto manja.

 

mercedes c de 1111.jpg

 

Baterije mogu da se dopune od 10 do 100% kapaciteta za oko 1.5 sati iz pomoć Wallbox punjača, dok im je na običnoj kućnoj utičnici potrebno oko 5 sati punjenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wald International Mercedes C klase

 

wald c 1.jpg

 

Oni koji žele da njihova C-klasa izgleda agresivno se uvek mogu obratiti AMG odeljenju kompanije Daimler. Međutim, to ne mora biti i jedini njihov izbor, jer zašto postoje tjuning kompanije? Uzmimo ovaj primerak C-klase za čiji je dizajn zadužena tjuning kompanija Wald International, koja se odlučila za potpuno crnu boju i za hromirane detalje na jedinstvenom prednjem spojleru, pragovima, difuzoru i četiri izduvne cevi četvrtastog oblika. Izgleda zaista agresivno i zlokobno, zar ne?

 

wald c 11.jpg

 

Tom utisku dodatno doprinosi i potpuno crna maska (rešetka) hladnjaka, nove oznake, zatamnjeni prozori, crne alu felne i manji klirens (mada moramo priznati da bi ovaj model zbog tog malog klirensa bilo izuzetno teško voziti po našim putevima).

 

185499-wald 111.jpg

 

U svakom slučaju, ovaj model je pravi izbor za one koji žele da njihova C-klasa izgleda jedinstveno i pre svega agresivno, a za one koji to ne žele, tu je iznenađujuće suptilna verzija kompanije Brabus.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vath Mercedes AMG C63 S Cabrio sa 700KS

 

vath 2.jpg

 

Nemački tjuner Vath je modifikovao i Mercedes AMG C63 S u Cabrio verziji, pri čemu je pored doterivanja eksterijera i oslanjanja predvideo i kit za pojačanje njegovog V8 motora.

 

vath 222.jpg

 

Taj kit podrazumeva da je 4.0 litarski twin-turbo V8 pojačan na 700KS i 900 Nm obrtnog momenta, pa ubrzanje do 100 km/h sada traje samo 3.3 sekunde dok je najveća brzina 340 km/h.

 

vath 22.jpg

 

Tu su i modifikovano oslanjanje (auto je niži za 40 mm), točkovi od 20 inča, jače kočnice (diskovi od 390 mm), sportski izduvni sistem sa ''svojim jedinstvenim zvukom'', set novih aluminijumskih pedala, brzinomer koji pokazuje do 360 km/h i crne patosnice od velura.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mDPC72X28PYiS-1NczpMl0W9u40FdXlgk58 ThrottleHouse video: Mercedes C300 vs Acura TLX A-Spec

 

Mercedes C300 je luksuzan, brz, pun stila. Ali, šta ako želite malo više vozačkog užitka? Acura TLX A-Spec nudi vam sve to, i još za manje novca. U čemu je onda fora? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mDAO_22LxCw1_6Yz4C_XY0RIm2JhiJvgLWf Emisija SAT: Test Mercedes C 43 AMG Coupe

 

Ako je C-klasa pravi simbol i ambasador Mercedesa, onda je njena kupe verzija najbolji predstavnik sportskog duha. Ujedno, ovo je najvažniji AMG-ov model. Sve ove tvrdnje deluju previše smelo, ali ako se zna da svaki peti prodati Mercedes pripada nekoj verziji C-klase, a da više od trideset ostalih modela putničkih vozila čine 80% prodaje, jasno je zašto ovaj automobil smatramo najvažnijom ''trokrakom zvezdom''.

 

Nedavno je redizajniran, a sada je u našu redakciju došao u kupe varijanti i AMG verziji. Već neko vreme je novina kod Mercedesa da nemaju samo jednu AMG verziju, već dve - blažu i brutalnu. Zvuči pomalo neobično, ali uz stil koji krasi C-klasu kupe i njeno nesumnjivo pripadništvo premium segmentu, i te kako nam se dopalo da vozimo ''blažu'' varijantu jer ona deluje uglađeno. Ima snage, i to dosta, a nije brutalna do granice preko koje bi delovala kao da nije serijski već tjunirani model. Još nešto: brutalni C 63 AMG stilom deluje previše blisko modelu GT AMG, na koga najviše podseća prednjim delom, pa iako nas impresionira snaga četvorolitarskog V8 benzinca u dve varijante sa 476 KS i 510 KS, blaža varijanta sa oznakom ''43'' deluje nam kao prava C-klasa. Skladna je, lepa i prikladna čak i starijim vozačima, kojima C 63 AMG može da deluje groteskno. Uostalom, večna je dilema da li veličati automobil koji je na stazi brži, ali ga je teško voziti svaki dan i u svakoj situaciji, ili onaj koji sportski duh i zabavu (makar bila i malo manja) obezbeđuje 365 dana u godini:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hofele Mercedes C klase

 

hofele c 11.jpg

 

Novi projekat tjuning kuće Hofele nosi naziv Pan-Amerikana, a radi se o modifikovanoj verziji Mercedesa C klase.

 

hofele c 111.jpg

 

Projekat je inače dobio ime po trci u Meksiku na kojoj je 1952. godine pobedio Mercedes 300 SL.

 

hofele c 1.jpg

 

Hofele je za ovu C klasu u mat Gun Metal boji između ostalog predvideo Hofele oznake, gloss black krov, upadljivi prednji gril, prednji branik sa detaljima u chrome, carbon ili gloss black finišu, alu točkove od 19 inča, gume 225 /40, hromirane izduvne cevi, kao i doterani kožni enterijer (dvobojna sedišta sa kožom i alkantarom, pragovi sa osvetljenjem, nove patosnice, detalji od nerđajućeg čelika...).

 

hofele c 1111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dmotion test: Mercedes C220d 4Matic

 

Mercedes-Benz-C220d-4Matic-03.jpg

 

Mercedes je kroz osvežavanje C Klase morao da uradi mnogo više od uvođenja novih farova i lajsni, obzirom na konkurenciju koja je stigla. Svaki peti prodati Mercedes je C Klasa. U svoje dosadašnje četiri generacije, prodat je u više od 10 miliona komada. Čak i ako bi se neko usudio da kaže da to nije previše za 25 godina postojanja, zaboravio bi nekoliko bitnih stvari. C Klasa je limuzina premium, znači skupog, segmenta. Za ljutu konkurenciju ima svoje zemljake Seriju 3 i A4, kojoj se priključila i Alfa sa svojom Giuliom. Uz to, sve čega se u spisku opreme kupac dotakne, košta kao otrov. Na kraju, govorimo o nečemu što se definiše i kao kompaktna limuzina - limuzina koja nudi manje prostora od daleko jeftinijih, a realno funkcionalnijih trozapreminskih automobila. Kada se sve ovo uzme u obzir, C Klasa se prodaje jako dobro. A ko ne želi da se trend dobre prodaje nastavi? Pa naravno niko, pogotovo kada na pola života stiže ljuti konkurent.

 

Mercedes-Benz-C220d-4Matic-11.jpg

 

Od kraja prošle godine na tržištu je ''osvežena'' C Klasa. Mercedes tvrdi da je izraz ''osvežena'' (formalno ''facelift'') u ovom slučaju poprilično diskutabilan, obzirom da je, kako navodi fabrika, zamenjeno oko 6.500 delova, što je gotovo polovina jednog automobila. Drugim rečima, u ovom ''faceliftu'' teško da prolazi uobičajeno menjanje farova, dodavanje hromiranih lajsni i uvođenje kvalitetnijih materijala u enterijeru (koje niko ne može da proveri). Zapravo, deluje da je Mercedes, uz saznanje da na teren 2019. izlazi potpuno nova Serija 3 iz Minhena, u C Klasi ostavio malo ''neizvrnutih kamenčića'', i nije menjao ono što je dobro prošlo kod kupaca - izgled karoserije.

 

Mercedes-Benz-C220d-4Matic-02.jpg

 

Provereni recept smanjivanja skupljeg modela, kod C Klase je upalio. Mala S Klasa se dopala i još uvek dopada kupcima, pa je spolja malo toga menjano, osim u zoni opcija prednjih farova, među koje je stigao i LED Multibeam. A možda je i bolje što je tako. C Klasa ima svoje lepo složene proporcije i jednostavne i čiste linije, a uz AMG Line eksterijer, čak se i efikasno dodaje sportska nota modelu kojem ''sport'' nije u prvom planu.

 

Mercedes-Benz-C220d-4Matic-enterijer-3.jpg

 

U enterijer je, za početak, stigao veći ekran dijagonale 10.3 inča odlične rezolucije, pa je C Klasa u ovom domenu, koji se jako vrednuje, na nivou trenutka. Među opcije je uključena i digitalna instrument tabala, kakva se našla u test vozilu, sa brojnim mogućnostima biranja grafike i prikaza, uključujući i akcelerometar, koji je ranije bio rezervisan za AMG modele. Nov je i upravljač. Tačnije nov za C Klasu, iako smo ga upoznali u A Klasi, ali mu to ne umanjuje kvalitete.

 

Mercedes-Benz-C220d-4Matic-enterijer-1.jpg

 

Potrebno je samo malo navikavanja i prakse, da se dođe do toga da su komande na upravljaču odlične i mnogo manje komplikovane nego što na prvi pogled deluju, uključujući i dva minijaturna ''touch pada''. U osnovi, jedino što je u C Klasi komplikovano je odluka o paketu opreme. Mercedes nudi toga mnogo, pa se mogu birati kombinacije analogne instrument table i skupljeg infotejementa, ili digitalne table i jeftinijeg infotejmenta, uz potpuno različite komande na centralnoj konzoli. Ovo znači da je najbolje kod kuće se informisati o opcijama, pa tek nakon toga, sesti pred nasmejanog prodavca u salonu.

 

Mercedes-Benz-C220d-4Matic-ent-3.jpgMercedes-Benz-C220d-ent1.jpg

 

C Klasa nije S Klasa, samo liče. Od nje ni ne treba očekivati ponudu prostora kao u velikoj krstarici. U prednjem delu C Kasa je prostrana u zoni ramena i uz odlična sedišta nema teskobnog osećaja. Pozadi, za svoju dužinu, nudi iznenađujuće mnogo prostora za noge, pa deluje da se komotno mogu voziti i putnici preko 180 cm. Međutim nije baš tako. Kada je vozilo opremljeno staklenim krovom, ova kupe-limuzina gubi svojih 4-5 cm visine u prostoru za glave pozadi, pa osobe preko 180 cm glavom dodiruju krov. Zadnja klupa je odlično profilisana i udobna, ali pitanje je zbog čega nema naslon za ruke kada ga imaju mnogo jeftiniji i manje ambiciozni modeli. A to znači da nema mogućnosti ni da, eventualno, proturite skije kroz otvor koji se obično nalazi u naslonu za ruke.

 

Mercedes-Benz-C220d-detalji1.jpg

 

A nećete ni preklopiti naslon zadnje klupe pa proturiti skije, ako na spisku opreme niste zaokružili opciono preklapanje naslona. A na kraju, ostaje i pitanje zbog čega vas u prtljažniku, koji sa 460 litara nije previše impresvan, čeka crni lim umesto presvučenog naslona zadnje klupe. Na spojevima limova na vratima, pa i na uklpanju plastičnih pragova mogu se naći neprciznosti koje ne dolikuju ni Mercedesu ni cenovnom razredu. C Klasi se zaista malo toga, ako se uopšte išta može prigovoriti na temu završne obrade, preciznosti i kvaliteta materijala, pa se ovakvi detalji zaista ne uklapaju u generalno odličnu sliku enterijera.

 

Mercedes-Benz-C220d-4Matic-01.jpg

 

Možda C Klasa nije dozivela pravi ''facelift'' što u žargonu plastičnih hirurga znači zatezanje bora, zato što nije ni bilo šta da se zateže. Međutim, zategnut je ozbiljan segment, a to je pogonska ponuda, i to pogotovo tamo gde je trenutno ''gusto'' - kod dizela. 2.2 litarski dizel je penzionisan. Oznaka 220d ne treba da zavede na pogrešan put. U modelu C 220d kuca dvolitarsko srce sa ''veštačkim disanjem'' od 143 kW, odnosno 194 KS. U svim modelima nov je i menjač, koji je sada devetostepeni. Ono što je ostalo je mogućnost izbora zadnjeg ili 4Matic pogona na svim točkovima.

 

Mercedes-Benz-C220d-4Matic-07.jpg

 

U onoj dobro poznatoj podeli nemačkih proizvođača udoban-sportski-udoban/sportski, zna se gde je pozicija C Klase. Tu je i zadržana. Ako se ne odluči za sportske pakete opreme ova limuzina je za nijansu mekše trimovanog ogibljenja nego što bi se to na osnovu njenog izgleda moglo suditi, pogotovo uz prednji AMG odbojnik i atraktivne AMG naplatke. Šta više, C Klasa je zanimljvo i prijatno pomirenje udobnosti i preciznosti, koju je teško postići. Direktan upravljač po pravilu traži tvrdo oslanjanje da bi se pokazao na delu, ali to ovde nije nije slučaj.

 

Mercedes-Benz-C220d-4Matic-05.jpg

 

C Klasa je i udobna i precizna, a obzirom da je veći deo od oko 1.000 kilometara tokom trajanja testa prevezen po snegu, lapavici i mokrim kolovozima, pokazala se i još jedna vrhunska osobina ovog modela - dobar balans. U osnovi, pitanje je koliko je dobar balans postignut stvarno dobrom rasporedom mase, a koliko 4Motion pogonom i efikasnim ESP sistemom. Šta god da jeste, rezultat je da vozač jako brzo stiče poverenje u ponašanje vozila koje je uvek isto i bez naglih promena karaktera.

 

Mercedes-Benz-C220d-4Matic-08.jpg

 

Na klizavom, kada se pretera sa brzinom, dešava se ono što fizika nameće, klizanje preko nosa, odnosno podupravljanje, ali dobro odmerena brzina i adekvatno dodavanja gasa u krivini donosi limuzinu koja ide kao po šinama. Da bi se uveo u zabavno driftovanje, mora se potruditi odlučnim i gasom i upravljačem, a vozilo će se lakše vratiti u pravilnu putanju nego zadržati u klizanju.

 

Mercedes-Benz-C220d-4Matic-09.jpg

 

A ''kao po šinama'' potvrdilo se i na 100 kilometara regionalnog puta, sa ozbiljnim ostacima neočišćenog snega koji je počeo da se topi, pretvarajući se u najgoru moguću podlogu za vožnju - bljuzgavicu. I u takvim uslovima, promena vozne trake, ubrzavanja i kočenja su bezbedni i predvidivi, čak i uz neuobičajeno rešenje da su zadnji pneumatici širi od prednjih, što bi moglo navesti na pomisao da bi se moglo javiti preupravljanje pri dodavanju gasa. C Klasa uvek ostaje neutralna, samo podsećamo, sa 4Matic pogonom i zimskim pneumaticima u odličnom stanju.

 

Mercedes-Benz-C220d-4Matic-10.jpg

 

Sa svojih 194 KS, 400 Nm od 1.600 o/min i ne previše kilograma C 220 d odlično je motorizovan i sasvim logično je za očekivati da će biti najprodavanija kombinacija. Zbog toga, treba dodati i da je kabina odlično zvučno izolovana, a da motor ima kulturu rada gotovo u nivou šestocilindraša. Za ubrzanje do 100 km/h dovoljno je sasvim uverljivih 6.9 sekundi, uz prosečnu potrošnju koja se u kombinovanim uslovima, bez problema zadržava na oko 6.7 litara. A u tom slučaju i mali rezervoar od samo 41 litre postaje dovoljan da se račina na autonomiju od skoro 800 kilometara.

 

Mercedes-Benz-C220d-4Matic-06.jpg

 

Mercedes C 220 d 4Matic odličan je izbor i kada se doda da je osnovna cena oko 33.000 evra. Međutim, test vozilo je sa svojom cenom od 54.200 daleko od toga. Upravo zbog toga, još jednom sugestija - prst na čelo pri odlučivanju o opremi. Treba krenuti od potreba i onoga što se od automobila želi i očekuje, pažljivo prostudirati sve što može da se dobije u kojoj kombinaciji, pa tek onda odlučiti. Sasvim smo sigurni da cena može biti daleko ispod navedene, a da se vrlo malo toga izgubi.

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test: Mercedes C220D 4Matic

 

mvgbig009.jpg

 

Nisu bez veze marketinški stručnjaci iz Mercedesa izabrali tenisku legendu Rodžera Federera za zaštitni znak i reklamno lice nove, odnosno restilizovane, C Klase. Trenutno sigurno ima boljih, a stižu i novi talenti (modeli). Međutim, legendarni Švajcarac je simbol belog sporta isto koliko je i nemački Mercedes simbol automobilske industrije od njenih najranijih dana. A među svim Mercedesima najprodavanija je upravo - C klasa.

Prvi Mercedes-Benz C klase, kao naslednik čuvenog modela 190, a sa oznakom W202, proizveden je u leto sad već davne 1993. godine. Malo kasnije iste godine rađa se još jedna automobilska legenda. Redizajnirana četvrta generacija C klase, najprodavanijeg modela u Mercedes ponudi, toliko je autentična, modernizovana i ''svoja'', da je mnogi možda i s pravom smatraju potpuno novom generacijom. Ili čak i novim modelom u Mercedesovoj gami. U odnosu na prvi model 4. generacije iz 2014. godine, nova C klasa je prema podacima iz Mercedesa promenila čak 6.500 delova. Mnoga rešenja preuzeta su iz S i E klase, pa smo imali prilke da se upoznamo sa jednim nadasve specifičnim modelom. Naravno da nećemo navesti sve razlike u odnosu na prethodnika, ali počnimo od noviteta u spoljašnjosti našeg testiranog 220D modela.

 

mvgbig008.jpg

 

Današnja C klasa je sa svojih 4.7 m odavno prerasla svoj prasegment. Ona se već duže vreme se svrstava u kompaktne gradske limuzine, odnosno D segment. Inače, za glavna LED svetla koja poseduje testirani model doplata je ''simboličnih'' 1.147 evra.

 

mvgbig007.jpg

 

Izgled nove zvezde na automobilskom premium nebu posebno je definisan njegovim prednjim delom. On se odlikuje modernim dizajnom led farova i elegantnom atraktivnom maskom hladanjaka, te skladnim maglenkama i branicima. Bočne linije urađene su precizno i sportski elegantno (baš kao Federerov igra). Prema tome, restilizovana C klasa mami uzdahe već na prvi pogled. Ispred redakcije gde nam je u pauzama bio parkiran primetili smo čudan fenomen. Naime, oduševljeni prolaznici često su obilazili do zadnjeg kraja kako bi se uverili koji je model zapravo u pitanju. Prosečnim posmatračima na prvi pogled nova C klasa ni malo ne liči na naslednika čuvenog ''bejbi'' Mercedesa, ili na popularno ''slonče''. Ova verzija C klase standardno dolazi sa halogenim prednjim i integrisanim led dnevnim pozicionim svetlima. U novoj izvedbi, AMG linija opreme obavezno uključuje pomenutu prednju masku sa dijamantskim otvorima koja ostavlja poseban utisak. Takođe, AMG aluminijumske felne od 18 inči doprinose značajnom podmlađivanju. Zadnji deo limuzine isto tako ima potpuno novi izgled, pogotovo u donjoj polovini. Geometrija, ukrasni elementi i izduvne cevi menjaju se zavisno od odabrane opreme i verzije motora. Za našu C 220D varijantu to izgleda lepo kao na slici.

 

mvgbig006.jpg

 

''Facelift'' učinio je ovaj model više sportski, moderniji i nama lično dosta lepši. Verovatno je tome doprinela i pomenuta AMG linija eksterijera testiranog modela. Profil je nešto niži u odnosu na prethodnike, pa je ukupna visina naše C klase ispod metar ipo (1.432 mm). Ako se za spoljni izgled nove A klase može reći da je korak unazad u odnosu na prethodnika, onda je restilizacija eksterijera C klase jedan veliki korak napred za Mercedes. Mali korak za čoveka, veliki za deo čovečanstva koji obožava Mercedes.

 

mvg001.jpgmvg002.jpgmvg003.jpg

mvg004.jpgmvg005.jpgmvg006.jpg

mvg007.jpgmvg008.jpgmvg009.jpg

 

Mercedes je poslednjih godina baš umeo da ekperimentiše sa enterijerom svojih novih modela. Neretko se dešavalo i da nas dizajneri nemačkog proizvođača zatrpaju brojnim naprednim tehnološkim rešenjima, što potrebnim, što nepotrebnim sa stanovišta prosečnog vozača. Međutim, u restilizovanoj C klasi čini se da nema viška, ali ni manjka ponuđene opreme. Onima koji ne vole ''hleba preko pogače'' unutrašnjost i kokpit predstavljenog modela sigurno će se svideti.

 

mvgbig005.jpg

 

U našoj testiranoj C klasi imali smo 7.0-inčni ekran infotejnment sistema (može da bude i 10.25''). Ekran je dosta manji i prostiji od onoga u A klasi, na primer. Tu je i veoma pregledna i funkcionalna digitalna instrument tabla, sa jasnim bojama koje se menjaju u zavinosti od izabranog stila vožnje. Upravljanje i jednim i drugim ekranom omogućeno je sa revidiranog tačped multifunkcionalnog volana i sa centralne konzole. Sam volan je podesiv i vrlo prijatan za rukovanje. Kada smo već kod ''centralne automobilske uprave'', tu bismo naveli prvu primedbu našem lepotanu. Iako izgleda dosta luksuzno i fensi, crni klavir lak kojim je prekrivena centralna konzola idealan je za skupljanje prašine i otisaka prstiju. Bukvalno smo bili u situaciji da nekoliko puta dnevno čistimo istu, što svakako nije u opisu posla jednog vozača Mercedesa.

 

mvgbig004.jpg

 

U središnjici kokpita nalazi izdvojeni i dosta jednostavan sistem upravljanja klimom. Iznad njega dominiraju već prepoznatljiva tri moderna otvora za ventilaciju, prema kojima niko nije ravnodušan, ili ih volite ili mrzite. Kada je reč o organizaciji vozačke pozicije restilizovana C klasa od nas dobija čistu desetku! Mercedes je celu kabinu lepo prilagodio njegovom veličanstvu - vozaču, kome je sve dostupno i pregledno. Vozačka pozicija je dosta spuštena, sa mogućnošću da se podignete taman koliko god vam je to potrebno. Prednja sedišta su generalno, možda malo i iznenađujuće, izuzetno meka i udobna. Tome svakako doprinose i brojni načini podešavanja istih, po dužini, ''dubini'', visini, u svim mogućim smerovima. U Mercedesu to objašnjavaju jednostavnim opisom u dodatnoj opremi: ''paket komfornih sedišta''. Sa druge strane, udobnost zadnjih sedišta, čija klupa je veličine u skladu sa datim segmentom, ni manja ni veća, zavise najviše od dobre volje i ''gabarita'' vozača i suvozača. Ima tu ipak mesta za dve odrasle osobe, a za decu pogotovo.

 

mvg020.jpgmvg022.jpgmvg021.jpg

 

Iako je reč o najmanjoj od tri limuzine u Mercedes ponudi, komfor unutrašnjosti restilizovane C klase sasvim je adekvatan D segmentu kojem pripada. Specijalnom ugođaju doprinosi panoramski krov na koji je autor teksta posebno slab. O materijalima i završnoj obradi zaista ne treba trošiti previše reči. Tu nemamo apsolutno ni jednu zamerku, jer je sve na nivou brenda kao što je Mercedes, što možete videti i na fotografijama. Ako vam nešto znači, u opisu opreme stoji da se radi o kombinaciji Artiko kože i Norvič štofa. Za razliku od spoljašnjosti koja je AMG Line, testirani model ima srednji nivo, odnosno tzv. Avantgarde enterijer, koji je dakle sasvim zadovoljavajući. U Mercedesu kažu da naš testirana C klasa od opreme ima i ''stakla sa izolacijom spoljne buke''. Kada malo bolje oslušnete - čujete da se ništa ne čuje.

 

mvg050.jpgmvg051.jpgmvg052.jpg

mvg053.jpgmvg054.jpgmvg055.jpgmvg056.jpg

mvg057.jpgmvg058.jpgmvg059.jpgmvg060.jpg

mvg061.jpgmvg062.jpgmvg063.jpgmvg064.jpg

mvg065.jpgmvg066.jpgmvg067.jpgmvg068.jpg

mvg069.jpgmvg070.jpgmvg071.jpgmvg072.jpg

 

Da nisam neposredno nakon ovog testa vozio i dve nove Trojke, BMW i Mazdu, rekao bih da od zvučne izolacije restilizovane C klase nema bolje. Zapremina prtljažnika iznosi za segment prosečnih 480 litara. Ipak, okvir istog je dosta mali (veća dečja kolica ili oprema za golf teško da mogu ući), a sam prostor dubok i nepristupačan, što nije čudno zajedan kompaktni sedan.

 

mvg100.jpgmvg101.jpg

 

U Mercedesu su rešili da u ponudi agregata u ''faceliftu'' C klase budu baš izdašni. Ima tu novih dizel 1.6 litarskih motora, (OM D116), zatim već poznatih 200, 220 i 300 dizelaši, kao i 5-6 različitih benzinskih agregata u sijaset izvedbi. Nama je na test stigla C klasa sa čuvenom oznakom 220D (OM 641, ali snažniji). Umesto zastarelog do sada korišćenog 2.2-litarskog dizelaša, ovde imamo 1950 kubika radne zapremine. Dakle četvorocilindarski turbo dizel motor radne zapremine dva litara sa više nego odličnih 194 konjske snage (pedesetak više od sličnih prethodnika). Mnogi će reći: ovo je najbolji dizel agregat na tržištu trenutno. Kada se sjajnom agregatu doda pametni 4Matic pogon na sva četiri točka, onda je lakše pronaći dlaku u jajetu nego primedbu na sklop motora i pogona. Trebalo bi dodati da svojih maksimalnih 400 Nm obrtnog momenta naš ''sportista'' razvija na svega 1600 obrtaja, što je zaista prijatno osetiti tokom vožnje.

 

mvg110.jpgmvg111.jpg

 

Dosadašnji automatski ZF-ov 7-G-tronik koji smo mrzeli, zamenjen je novim automatskim 9-G-tronik menjačem. Novu transmisiju su zajednički razvili Dajmler i ZF. U režimu opuštenije vožnje u standardnom modu, poslednju devetu brzinu ''dohvata'' na nekih 120-125 km/h, sa sjajnih 1.550 obrtaja u datom trenutku. Prema ovom menjaču koji ćemo ubudeće često viđati u Mercedesovim modelima ostali smo ambivalentni, odnosno za početak nas nije ni oduševio ni razočarao. Recimo da je sigurno bolji od sedmostepenog ZF prethodnika. Do ''stotke'' za ispod sedam sekundi i sa lako dostižnih (ali na putu neupotrebljivih) 233 km/h ovaj elegantni sportista je jedan od bržih u svom segmentu, što se svakako oseti u agresivnijoj vožnji. Ipak, zaista nema razloga da se jedan Mercedes vozi tako.

 

mvgbig003.jpg

 

Da li zbog vremenskih uslova u kojima je vožen ili zbog načina vožnje (biće da je to), ali autor teksta se samo u jednoj stvari (po cenu smanjenja plate) neće usaglasiti sa urednikom koji ga je testirao. Naime, u mojoj test vožnji od nekih 500 kilometara, Mercedes C je pokazao 6.2 litra na 100 km prosečne potrošnje, što je tačno na pola između fabrički najavljene i uredničke noge na gasu. Verovatno najveća zamerka, iznešena i u video prilogu, odnosi se na nestvarno mali kapacitet rezervoara. Iako je to stavka koja se može popraviti doplatom, neverovatno je da ovaj proizvođač premium klase dozvolio da u ovom paketu našeg testiranog modela rezervoar bude zapremine svega 41 litar! U prevodu, napunite ''do čepa'' i dobijete ''range'' od svega 700 programiranih, odnosno 550-600 realnih kilometara. Da li nam Mercedes poručuje da se češće odmaramo, i to na benzinskim stanicama, ili im baš fali tih par stotina evra doplate, ostaće misterija.

 

Iako je prednost pisanja automobilskog testa na web portalu činejnica da praktično nisi prostorno i vremenski ograničen kao u slučaju printa, ipak se zarad držanja pažnje negde moramo zaustaviti i uštedeti naš virtuelni prostor i vaše realno vreme čitanja. To će ovog puta biti na uštrb priče tehnologiji nove C klase koju smo imali prilike da testiramo. ''Sto sela, sto običaja'', pa tako i u kombinacijama nivoa opreme i modela restilizovane C Klase ima sve što vam na um može pasti od tehnoloških automobilskih inovacija. Naš model, neko će reći hvala bogu, na primer nije imao opciju pričanja sa automobilom ''Hey Mercedes'', toliko hvaljenu u A klasi. Ali zato smo imali mnogo korisnije stvari poput Agility Control sistema, parking pomoći i paketa dodatnih ogledala, zatim prelepo ambijentalno osvetljenje u više varijanti, kao i minimalne ali vrlo korisne sisteme asistencije vozaču (pre svega signalizaciju za mrtav ugao i blisko kretanje u susednoj traci). U ponudi su naravno i keyless-go funkcija paljenja, 4-zonski klima uređaj thermotronic, LED high performanse prednji farovi sa opcijom automatskog obaranja dugog svetla i tako dalje.

 

mvgbig002.jpg

 

Nekoliko stvari fascinirale su nas u samoj vožnji. Pored pomenute udobnosti i vozačkog ugođaja, to je pre svega ponašanje u krivinama ove kompaktne limuzine. Zatim, pouzdanost našeg 4Matic pogona u zimskim i jesenjim uslovima vožnje (jer smo u 7 dana imali prilike da ga probamo u bar tri godišnja doba), te elastičnost i ponašanje prilikom ubrzavanja. Ta lakoća kojom menja brzine kad kazaljka digitalnog brzinometra pređe 100 kilometara na čas, pogotovo u sportskom modu, zasluga je svakako već predstavljenog velikogobrtnog momenta, izvrsnog prenosa snage motora i malog otpora vazduha. To se zapravo dešava zahvaljujući proporcionalno maloj čeonoj površini i koeficijentu otpora koji je prema fabričkim podacima 0.26, odnosno najmanji u datom segmentu. Pri bilo kojoj brzini, kada se naglo zgazi papučica gasa, automatika prebaci jedan ili dva stepena prenosa niže, pa naš Mercedes počne silovito ubrzavati kao nekada Federer u finalima Vimbldona. Vrlo snažne kočnice, takođe prema fabričkim podacima, pri brzini od sto na sat omogućavaju zauistavljanje u samo 34 metra, što iz razumljivih razloga ipak nismo proveravali.

 

mvgbig001.jpg

 

Progresivni servo upravljač funkcioniše dakle savršeno. Upravljanje je precizno sa dosta povratnih informacija, a sama dinamika vožnje je daleko iznad očekivanja za jedan ''Baby Benz''. Očigledno, u Štutgartu su odlučili da svoje ogromno iskustvo sa trkačkih staza elegantno i postepeno ubacuju u sve modele. Za razliku od konkurenata, posebno novog  BMW serije 3, visok komfor i udobnost C klase je na najvišem nivou. Ako mislite da je vreme dizelaša prošlo, niste se vozili u novom Mercedesu C 220D. A pošto svako zadovoljstvo mora da se plati, cena nove C klase je takođe u rangu Federera - švajcarska. Iako kod nas startuje sa više nego primamljivih 28.700 evra, to je samo ''navlakuša'' jer je reč o potpuno klot modelu. Paket po paket, oprema po oprema, sistem po sistem, i dođemo do mnogo realnijih, ali zastrašujućih, 50 hiljada evra. Ipak, ko može da je priušti, C Klasa ga neće razočarati, jer zaista vredi svaki uloženi evropski cent.

 

Dobro:

Izgled, dizajn, kvalitet materijala, udobnost, dinamika vožnje, stabilnost, upravljanje, perfomanse, pouzdan agregat, novi menjač, smanjena buka u kabini.

Loše:

Materijal centralne konzole, udobnost na zadnjem sedištu, preglednost zadnjeg stakla, kapacitet rezervoara, pristupačnost prtljažnika, cena sa višim nivoima opreme.

 

Blizak prijatelj kojeg sam imao prilike da provozam u opisanoj limuzini lepo je targetirao ciljnu grupu naše nove C Klase: ''Ovaj auto je idealan za mlade lekare ili advokate koji još uvek nemaju dovoljno novca za S klasu, niti porodicu da im treba E klasa. Još kada bi početne lekarske plate kod nas bile dovoljne za Mercedesa...'' Odgovorih mu: ''Možda da probaš u Švajcarskoj''. Ne bih na to ništa više dodao, osim da je prijatelj nedavno svršeni doktor medicine bez posla. Najmanji Daimlerov klasični sedan, C Klasa, najprodavaniji model u celoj Mercedesovoj gami, ima verovatno i najteži zadatak ove godine. To je da nadmaši dva premium noviteta u svom segmentu. Novu BMW Seriju 3 koja je nedavno izašla, i novi Audi A4 koji se sprema da izađe. Uporedni test sa novom ''trojkom'' možete već sad videti, a ovaj tekst završićemo ipak rečima urednika: ''Mečka je Mečka!''

 

Tekst: Stefan Stojković
Foto: Vrele Gume

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Performmaster Mercedes AMG C43

 

performmaster c 1.jpg

 

Nemački tjuner Performmaster je ponudio još jedan zanimljiv paket za još jedan Mercedes AMG model. U ovom slučaju imamo Mercedes AMG C43 čiji 3.0 litarski biturbo V6 je pojačan sa fabričkih 390KS i 520 Nm na 460KS i 610 Nm obrtnog momenta (Performmaster garancija iznosi dve godine ili 100.000 km), dok je najveća brzina sada 285 km/h.

 

performmaster c 11.jpg

 

U Performmaster paketu su i aero body kit od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, pragovi), Panamericana prednja maska i modifikovano oslanjanje, a hromirani detalji su ovde ofarbani u crno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...