Jump to content
FAS Goran
neshaoct

1981. Ferrari 308 GTSI / Ferrari 308 GTB / Ferrari 308 GT4

Recommended Posts

Pronađen Ferrari 308 GTSi ukraden pre skoro 30 godina

 

ferrari%20308%20gtsi.jpg

 

Dok je pripreman za izvoz u Poljsku, prošle nedelje je u Los Anđelesu pronađen 1981. Ferrari 308 GTSi koji je ukraden još 19. jula 1987. godine u Orindž Kauntiju. CNN prenosi da je automobil do sada prešao 45.000 milja (72.405 km), kao i da je u izuzetnom stanju. U kratkoj vesti nema informacije o tome gde je ovaj Ferrari proveo protekle tri decenije, dok se njegova vrednost procenjuje na oko 45.000 američkih dolara (neki izvori pominju 50.000 dolara).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 308 GTS iz serije ''Magnum, P.I.'' prodat za 181.500 dolara

 

161019-ferrari%20m%201.jpg

 

Jedan od automobila korišćenih za snimanje serije pod nazivom ''Magnum, P.I.'', Ferrari 308 GTS Quattrovalvole, prodat je na aukciji prošle nedelje po ceni od 181.500 dolara.

 

161020-ferrari%20m%2011.jpg

 

To je gotovo dvostruko više od cene istog modela s manje ''zvezdane prašine''. Za one koji ne znaju, ''Magnum, P.I.'' je bila popularna TV serija iz osamdesetih koja je snimana na Havajima. Glumac Tom Selleck je glumio heroja koji rešava zločine. Živeo je na imanju milionera i vozio je njegov Ferrari 308.

 

ferrari%20m%20111.jpg ferrari%20m%201111.jpg

 

Otkako je ''penzionisan'', automobil je imao samo dva vlasnika, a sudeći po fotografijama, još uvek je u odličnom stanju. Prešao je blizu 57.000 km, a poseduje servisnu knjigu i račune servisiranja iz 2015. godine vrednog 5.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju unikatni futuristički Ferrari 308 GTS

 

Ferrari 308 GTS

 

Tvorac filmskih automobila kao što su Batmobile ili KITT iz kultne Knight Rider serije, svojevremeno je posedovao i Ferrari 308 GTS, kojeg je sredio ''po svom ukusu''! Gotovo svi su čuli, i na televiziji ili u bioskopu videli famozni Batmobile, ''prevozno sredstvo'' Batmana, dok se oni nešto stariji, verovatno sećaju i serije Knight Rider iz '80-ih sa David Hasselhoffom u glavnoj ulozi i njegovog kompjuterizovanog automobila KITT (Pontiac Firebird).

 

Ferrari 308 GTS

 

E, pa čovek koji stoji iza kreacije ova dva pomenuta prevozna sredstva jeste George Barris, ljubitelj automobila i još veći ljubitelj modifikacija i personalizacije, koji je, nažalost, preminuo 2015. godine. Kolika je bila Barrisova želja za ''budženjem'' potvrđuje i njegov lični Ferrari 308 GTS iz 1978. godine, koji će se uskoro naći na aukcijskoj prodaji.

 

Ferrari 308 GTS

 

Iako elegantan i više nego popularan automobil za to vreme, ovaj 308 GTS definitivno nije mogao da ostane u ''stock'' izdanju. Barris mu je proširio prednje i zadnje blatobrane kako bi se ispod njih smestili veći točkovi, odnosno široki pneumatici. Takođe, jedan od zaštitnih znakova sportskih automobila tog vremena bili su i tzv. pop-up farovi, koji su kod ovog Ferrarija uklonjeni i montirane potpuno drugačije svetlosne grupe. Tu su i prednji i zadnji spojler, BBS naplaci, a umesto standardnih boja u ponudi za ovaj automobil, Barris se odlučio za zlatnu, sa italijanskom ''tricolore'' zastavom duž bočne linije. Pretpostavljate da ni enterijer nije mogao da ostane u serijskom izdanju, te su tako ''presvučena'' sva sedišta, a umesto klasične instrumentacije, instalirana je za ono vreme futuristička, zaista neobična ''digitalna'' instrument-tabla!

 

Ferrari 308 GTS

 

Naravno, ubačen je i tada vrlo popularan telefon za automobil, mini Sony televizor, Kenwood audio sistem, kamera za vožnju unazad, itd. Drugim rečima, za to vreme, ovaj automobil je bio daleko ispred i praktično vestnik vremena koja će doći. Ono što je interesantno jeste da je Ferrari prešao svega 8000 milja!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Ferrari 308 GTS uskoro na aukciji

 

ferrari gte 11.jpg

 

Electric GT je firma iz San Dijega u Kaliforniji, a ovo je njihov Ferrari 308 GTS iz 1976. godine koji je prepravljen u 100% električno vozilo. Automobil više ne pokreće V8 motor, već tri HPEVS AC-51 motora, ali je zadržan manuelni 5-stepeni menjač.

 

ferrari egt.jpg

 

Takođe, modifikacije su prerpeli i oslanjanje, kočnice i unutrašnjost, a tu su i 18-inčni točkovi sa Ferrarija 360 i Euro spec branici.

 

ferrrai gte 111.jpg

 

Kako se kaže u kratkoj vesti, električni 308 GTS ima baterije od 47kWh i može do maksimalnih 185 milja na sat (297 km/h). Ovaj crveni 308 GTS će biti ponuđen na prodaju na predstojećoj aukciji Barrett-Jackson u Arizoni, a ostaje da se vidi za koju sumu će promeniti vlasnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na aukciji Ferrari 308 GTS Žila Vilneva

 

Ferrari-308-GTS 1.jpg

 

Ferrari je proizveo više od 13.000 komada modela 308, ali ovaj koji će se uskoro naći na aukciji u Monaku ima zanimljivu istoriju. Razlog leži u tome što je ovaj 1978 Ferrari 308 GTS bio automobil Žila Vilneva, kanadskog F1 vozača koji je 1977. godine debitovao u timu Ferrarija.

 

Ferrari-308-GTS 11.jpg

 

Žil je sa ovim automobilom inače od svog doma u Monte Karlu do Ferrarijeve fabrike u Maranelu (oko 435 km) prešao za samo dva i po sata.

 

Ferrari-308-GTS 111.jpg

 

Nakon što je Vilnev poginuo 8. maja 1982. godine na kvalifikacijama tokom VN Belgije, 308 GTS je vraćen u fabriku. Dve godine kasnije automobil je prodat novom vlasniku iz Modene, čija žena ga je vozila sve do 2010. godine, kada je završio u Danskoj. Dve godine posle toga, ovaj 308 GTS je učestvovao i na specijalnoj izložbi u fabričkom muzeju u Maranelu. Automobil je do sada prešao skoro 37.000 km, a ostaje da sačekamo na ''RM Sotheby’s'' aukciju koja će se održati sledećeg meseca i saznamo za koju sumu će promeniti vlasnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 308 GTB Grupe B sa cenom od milion dolara

 

ferrari-308-gtb 1.jpg

 

Ulaganja u retke Ferrarije su najčešće sigurna investicija koja donosi priličan profit nakon nekoliko godina. Posebno ako je reč o modelima koji su proizvedeni u samo nekoliko primeraka, poput ovog Ferrarija 308 GTB Group B.

 

ferrari-308-gtb 11111.jpg

 

Reč je o jednom od samo 15 proizvedenih primeraka (proizvodili su se između 1978. i 1985. godine) koji je isporučen Pro Motorsport timu 1983. godine. Ispod poklopca se ''krije'' 3.0 litarski V8 motor snage 300KS. Osim povećanja snage, u odnosu na drumski 308 GTB ovaj primerak je i 40 kg lakši. Model koji se prodaje je osvojio čak 5 trka 1983. godine, kao i dodatnih pet naredne sezone. Bogatu trkačku istoriju modela je zaokružila pobeda u šampionatu Španije u reliju.

 

ferrari-308-gtb 11.jpg ferrari-308-gtb 111.jpg

 

Aukcijska kuća ''Artcurial'' koja je zadužena za prodaju, procenila je da bi zbog bogate istorije ovaj 308 GTB Group B mogao da nađe novog vlasnika za iznos od oko milion evra. Jedna aukcija je održana proteklog vikenda u sklopu događanja Le Mans Classic, ali zanimljivo da automobil uprkos svojoj ekskluzivnosti ipak nije prodat. Ko zna, možda je cena bila previsoka, a možda kolekcionari sa nestrpljenjem čekaju aukcije na Goodwoodu koji je upravo počeo... 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolicious.jpg Petrolicious video: 1977. Ferrari 308 GTB

 

Steve Bolton ima retko iskustvo da može da vozi svoj san.

Iako je ovo GTB, a ne mnogo poznatija verzija GTS, pruža mu osećaj zadovoljstva samo kad provoza ovaj auto...onako bez ikakvog cilja, već kad ga vozi samo vožnje radi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolicious.jpg Petrolicious video: 1980. Ferrari 308 GT4

 

Kad je imao 7 ili 8 godina, Philippe Gardette je poslao pismo Ferrariju. U tom pismu su se nalazili crteži kako je zamišljao da Ferrari treba da izgleda. Ne, nije mu niko odgovorio, nije mu niko poklonio ništa... Tu svoju strast pokazanu od malih nogu je pretvorio u preko 40 godina posedovanja i održavanja Ferrari automobila. Tokom tog perioda imao je u vlasništvu i modele poput 250 GTO i 288 GTO. Te automobile je prodao ljudima koji ih i danas održavaju u njegovom servisu.

 

On danas ima Ferrari 308 GT4. Model koji je dizajnirao Bertone, studio koji je faktički bio u senci jer je Ferrari mnogo više radio sa studiom Pininfarina. Ferrari 308 GT4 ima 3.0 V8 16v motor (kao što se iz imena vidi), sa 4 karburatora i 230 konja. Pre svega zbog svog kockastog dizajna auto nije baš posebno dobro prošao na tržištu i smatra se svojevrsnom ''crnom ovcom'' Ferrarija. Ali, zbog toga mu je cena danas dostupna običnom čoveku, pa ga je Philippe kupio, uradio kompletnu restauraciju uključujući i fabričku boju, tako da auto danas izgleda kao onog dana kada je izašao iz fabrike.

 

Pogledajte video, kliknite na CC za titl na engleskom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trkački Ferrari 308 GT2 na prodaju

 

201876-ferrari 308 03.jpg

 

U Americi je na prodaju ponuđen trkački Ferrari 308 GT2 sa karoserijom od fiberglasa, a novi vlasnik će za njega morati da izdvoji vrtoglavih 695.000 dolara.

 

201877-ferrari 308 02.jpg

 

Baš kao i ostale modele 308 iz tog vremena i ovaj GTB iz 1976. godine je za takmičenje pripremao distributer Ferrarijevih automobila Michelotto iz Padove. Nakon toga ga je kupio Amerikanac Warren Mosler koji ga je transportovao u SAD gde se takičio u IMSA GTU šampionatu. Osamdesetih godina prošlog veka je modifikovan po SCCA GT2 specifikacijama i učestvovao je u SCCA Nations seriji gotovo 20 godina. Takođe, krasio je i poster za Jim Beam viski krajem osamdesetih godina.

 

201878-ferrari 308 01.jpg

 

Kasnije je 1997. i 1998. godine učestvovao na takmičenju National Champonship Runoffs i osvojio je 4. i 9. mesto čak 20 godina nakon što je proizveden. Trenutno nosi nalepnice koje potiču iz tog takmičenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolicious.jpg Petrolicious video: 1978. Ferrari 308 GTS

 

Elliott Scherling je odrastao na ''dosadnom'' srednjem zapadu Amerike gde nije imao priliku da vidi strani auto (van USA brendova), a kamoli da vidi jedan Ferrari.

Preselio se u LA, razvio biznis i kupio ovaj Ferrari, a ljubav prema njemu i uopšte prema automobilima je preneo i na sina:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maggiore 308M

 

maggiore 04.jpg

 

Klubu automobila iz sve popularnije ''restomod'' kategorije se priključio i besprekorno restaurirani i modifikovani Ferrari 308 GTS za koji u kompaniji Maggiore zauzvrat traže 500.000 evra. Prvi ''restomod'' projekat italijanske kompanije Maggiore je baziran na Ferrarijevom dvosedu 308 GTS, a iza modela koji nosi oznaku 308M krije se besprekorno restaurirani i modifikovani automobil prema proverenom receptu koji u poznatoj američkoj kompaniji Singer uveliko primenjuju na Porscheima 911 iz Serije 964.

 

maggiore 03.jpg

 

U Maggioreu su sve karoserijske panele zamenili panelima od karbona, a 308M (s tragom točkova koji je napred proširen za 50, a pozadi za 100 milimetara) sada ''čuči'' na aluminijumskim felnama značajno većeg prečnika (17 umesto 14 inča) čiji je dizajn ostao veran originalu.

 

maggiore 02.jpg

 

Znatno su modifikovani i elementi oslanjanja i kočnice koje ''potpisuje'' Brembo, a u duhu modernog vremena su i kućišta svetala u kojima je sada LED tehnologija. Promene iza naslona sedišta se odnose na temeljito unapređeni Ferrarijev atmosferski V8 motor čija radna zapremina je sa 2.9 povećana na 3.1 litara.

 

maggiore 01.jpg

 

Zvučni V8 umesto standardnih 255 sada razvija 300 KS pri 7.000 obrtaja i nudi 300 Nm najvećeg obrtnog momenta pri 5.500 obrtaja, koji se na zadnju osovinu distribuira posredstvom ojačanog ručnog 5-stepenog menjača, a performanse snažnije (i lakše) 308-ice nisu objavljene. Maggiore će 308M ponuditi u malom broju primeraka, a kupci za modernizovano izdanje dalekog pretka Ferrarijevog modela F8 Tributo moraju da budu spremni da izdvoje 500.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maggiore GranTurismO u čast Ferrarija 288 GTO

 

227790-maggiore 05.jpg

 

Italijanski Automobili Maggiore najavljuje Ferrari 308 GTS restomod sa turbo motorom koji raspolaže sa čak 600KS.

Nazvan je GranTurismO i ima za cilj da ''zadovolji zahteve onih kupaca'' koji vole 80-te godine prošlog veka, a slavi i Ferrarijev 288 GTO i čoveka koji stoji iza njega. Nicola Materazzi je bio inženjer odgovoran za razvoj brojnih automobila, uključujući 288 GTO, kao i F40 i Bugatti EB110, a sarađivao je sa Maggioreom na projektu GranTurismO pre nego što je nedavno preminuo.

 

maggiore 04.jpg

 

 

600KS iz twin-turbo verzije 2.9 V8 motora, sa novim šestostepenim manuelnim menjačem, širim tragom točkova, vešanjem od Ergala (legura aluminijuma koja se koristi za avione) i Brembo kočnicama.

 

227793-maggiore 03.jpg

 

Donorska šasija (iz porodice 208/308/328) je ''potpuno obnovljena i ojačana da izdrži nove nivoe stresa''.

 

maggiore 02.jpg

 

Maggiore opisuje dizajn GranTurismaO kao ''inspiraciju iz mišićavijeg 288 GTO'', što je najočiglednije na zadnjem delu.

 

227794-maggiore 01.jpg

 

Definitivno postoji i nagoveštaj modela F8 Tributo u izgledu, a slično je i sa novim 3D dizajniranim točkovima sa pet krakova. Sama karoserija je inače potpuno od ugljeničnih vlakana. Automobili Maggiore obećava i modernu kabinu, ali sa ''sa starinskim referencama'' kao i neograničenim mogućnostima prilagođavanja. Kompanija planira da napravi19 primeraka ovog modela, iako još nije potvrdio datum početka proizvodnje (nezvanično krajem 2023. godine), niti cenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg Motorweek: 1984. Ferrari 308 GTB

 

Teško je to danas zamisliti, ali postojalo je vreme kada Ferrari nije imao nijedan automobil sa V8 motorom u svojoj ponudi. Ustvari, za mnoge ''čistunce'' bilo šta osim V12 motora u Ferrari automobilu je jednostavno bilo nezamislivo.

Ali, to se sve promenilo pre više od 40 godina kada je Ferrari predstavio model sa centralno postavljenim V8 motorom koji će zauvek promeniti budućnost kompanije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...