Jump to content
FAS Euroauto Goran
kpknb

Aspekti proizvodnje/prodaje 500L u Srbiji

Recommended Posts

 

Evo ovo je realnost Fiata trenutno u USA i ja ne zelim zbog velike zelje da uspeju ovde zatvaram oci nad cinjenicama, 500 i 500L se prodaju slabije nego sto je planirano.

 

http://www.goodcarbadcar.net/2013/10/usa-auto-sales-brand-rankings-september-2013-ytd-sales-figures.html

http://www.goodcarbadcar.net/2011/01/fiat-500-sales-figures.html

 

Koliki je bio plan godišnje prodaje na tržištu severne Amerike za modele 500 i 500L?

Da li je američko tržište prestiglo i domaće (italijansko) tržište po plasmanu modela 500?

 

PKS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

500 ima ozbiljan pad prodaje na Američkom i kanadskom tržištu  http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=54802&page=6 .

Kakvi su im planovi ili  su bili ?


Dobrobit automobilske industrije je ta što zapošljava gomilu kooperanata. A ako i njih dovuku (kao što i jesu) ogromna je korist. Najviše za gazde, dobili su jeftinu / školovanu radnu snagu, razne državne olakšice i veoma male transportne troškove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesho, je l' dovoljan republicki zavod za statistiku? :)

 

 

 

Према Номенклатури статистике спољне трговине (НССТ) за седми месец:

На листи првих 10 производа у извозу, прво место заузима извоз аутомобила, паљење свећицом, преко 1000, али испод 1500 цм3 (92 милиона долара); друго место припада извозу дизел аутомобилa до 1500 цм3 са 66 милиона долара; на трећем месту је извоз дизел аутомобила преко 1500, али испод 2500 цм3 са 41 милиона долара; следи извоз пшенице са 39 милиона долара; извоз сетова проводника за авионе, возила и бродове износио је 33 милиона долара; аутомобиле, паљење свећицом, до 1000 цм3 извезли смо за 28 милиона долара;нове спољне пнеуматске гуме за аутомобиле извезли смо за 27 милиона долара; следи извоз електричне енергије са 25 милиона долара; на извоз хула хоп чарапа отпада 22 милиона долара; последње место припада извозу делова за ротационе електричне машине са 21 милиона долара.

Листа првих 10 производа у увозу показује да су делови и прибор за моторна возила наш први увозни производ (185 милиона долара). Друга по значају је сирова нафта са вредношћу од 108 милиона долара.На трећем месту увозне листе су лекови за малопродају са 44 милиона долара. На увоз природног гаса потрошено је 39 милиона долара. Гасна уља смо увезли за 37 милиона долара. Следи увоз дизел аутомобила преко 1500, али испод 2500 цм3 са 20 милиона долара. На увоз телефона за мрежу станица потрошено је 19 милиона долара. Увоз осталих производа за исхрану износио је 18 милиона долара. Кутије, сандуке и гајбе од пластике смо увезли за 17 милиона долара. Последње место припада увозу делова за ротационе електричне машине са 16 милиона долара.

 

http://webrzs.stat.gov.rs/WebSite/public/PublicationView.aspx?pKey=41&pLevel=1&pubType=2&pubKey=1902

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane, obrati pažnju na kolonu koja poredi godišnju prodaju. Variranja od meseca do meseca su normalna. Zato i postoji kolona koja poredi sa godinom. Npr. u svom postu koji ovde linkuješ, lepo si napisao da je prodaja na nivou mesec za mesec opala za 24%...ali isto tako piše da je godišnja prodaja Fiata porasla za 4%.

 

fiat_usa.jpg

 

On 10/24/2013 at 11:30 PM, Woodoo said:

...за седми месец:

 

Daj cifru za godinu Woodoo, godinu, ne za jedan mesec...

Isto tako, daj koliko je FAS uvezao, a ne ''delovi i pribor za motorna vozila''...jer u tu cifru ulaze npr. i svi delovi koje je i tvoja firma uvezla (ili Delta kao uvoznik BMW-a, Honde, ili Grand motors za Ford, itd, itd.), kao i svi ostali uvoznici. Tu npr. ulaze i svi UFI filteri koje je uvezao EuroAuto, ili Selenia ulja koje je uvezao Slodes, ili Motul ulja koje je uvezao Mass...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesho, daj ti nesto, dokle vise samo da trazis?  :p

Imas dosta publikacija na sajtu RZS-a pa citaj. A u vezi prodaje u USA, imas podatke za svaki mesec 2011, 2012 i 2013 godine. Vidi se evidentan pad u skoro svakom mesecu ove u odnosu na proslu godinu. Govorim o modelu 500 a ne 500L koji je nov.

 

Nadji podatke koliko su planirali da prodaju u USA. Plan nisu ostvarili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas dosta publikacija na sajtu RZS-a pa citaj. 

 

Koliko je FAS uvezao? Jesi li rekao da je najveći uvoznik. ;) Ae neku cifru, nisi napamet pričao...ili nisi valjda sabrao uvoz svih delova, ulja i uopšte opreme za automobile u Srbiji, a onda sve to pripisao FAS-u?

Nadji podatke koliko su planirali da prodaju u USA. Plan nisu ostvarili.

 

Za 2012. su planirali 50.000 Fiata 500 u Americi. Zaključno sa krajem Oktobra te godine, prodali su 36.462 (samo u 10/2012. prodali su 3.720 modela 500). Dakle, iz toga možemo zaključiti da su prodali bar oko 85% godišnjeg plana.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=56544

 

Za prvih 9 meseci ove godine, Fiat je u USA prodao 32.742 svojih automobila, što nije pad, ali nije ni rast. Jedino se struktura te prodaje promenila, pa tako znatno opada udeo modela 500 (pad od 11% na godišnjem nivou), a raste udeo modela 500L (nema poređenja sa prvih 9 meseci 2012. jer se nije prodavao u USA, prvi kontigent je otišao tek pre 5 meseci http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=59468).

http://bestsellingcarsblog.com/2013/10/08/usa-september-2013-dodge-ram-up-to-4-corolla-leads-segment/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Ivane na full podacima za 2012. godinu... :thumbup:

 

 

Nadji podatke koliko su planirali da prodaju u USA. Plan nisu ostvarili.

 

Za 2012. su planirali 50.000 Fiata 500 u Americi. Zaključno sa krajem Oktobra te godine, prodali su 36.462 (samo u 10/2012. prodali su 3.720 modela 500). Dakle, iz toga možemo zaključiti da su prodali bar oko 85% godišnjeg plana.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=56544

 

 

Ako računamo samo USA, onda je godišnji plan ostvaren sa 87.4%

Ako dodamo i Kanadu (a mislim da se plan Fiata uvek odnosio na jedinstveno tržište sev. Amerike, jer ako nije, koja je onda bila očekivana cifra posebno za Kanadu?), onda je plan godišnje prodaje ostvaren sa 104.4%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je FAS uvezao? Jesi li rekao da je najveći uvoznik.  ;) Ae neku cifru, nisi napamet pričao...ili nisi valjda sabrao uvoz svih delova, ulja i uopšte opreme za automobile u Srbiji, a onda sve to pripisao FAS-u?

Nikada ne pricam napamet. Nemam vremena da beskonacno dajem nove dokaze a ti nista zauzvrat. Hoces da ti pokazem podatak ciju sam kopiju imao prilike da vidim? Vec sam ti napisao, moras i ti nesto da pokazes a ne samo da trazis :p  gde su tebi podaci?

Za 2012. su planirali 50.000 Fiata 500 u Americi. Zaključno sa krajem Oktobra te godine, prodali su 36.462 (samo u 10/2012. prodali su 3.720 modela 500). Dakle, iz toga možemo zaključiti da su prodali bar oko 85% godišnjeg plana.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=56544

 

Pa je l' toliko tesko da napises da nisu ispunili plan?  :p 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pa je l' toliko tesko da napises da nisu ispunili plan?  :p

 

Hvala Ivane na full podacima za 2012. godinu...  :thumbup:

 

 

Ako računamo samo USA, onda je godišnji plan ostvaren sa 87.4%

Ako dodamo i Kanadu (a mislim da se plan Fiata uvek odnosio na jedinstveno tržište sev. Amerike, jer ako nije, koja je onda bila očekivana cifra posebno za Kanadu?), onda je plan godišnje prodaje ostvaren sa 104.4%

 

 

Hoces da ti pokazem podatak ciju sam kopiju imao prilike da vidim? Vec sam ti napisao, moras i ti nesto da pokazes a ne samo da trazis :p  gde su tebi podaci?

 

Hoću.

Ti si tvrdio da je FAS istovremeno najveći izvoznik, ali i najveći uvoznik. Onaj koji nešto tvrdi, mora i da dokaže. ;)

Za sada si kao dokaz dao samo cifru uvoza za jul 2013. godine, ali ne uvoza FAS-a, nego opšta stavka uvoza ''delovi i pribor za motorna vozila'' gde ulazi mnoooooogo više nego samo uvoz FAS-a. U tu cifru ulaze npr. i svi delovi koje je i tvoja firma uvezla (ili Delta kao uvoznik BMW-a, Honde, ili Grand motors za Ford, itd, itd.), kao i svi ostali uvoznici. Tu npr. ulaze i svi UFI filteri koje je uvezao EuroAuto, ili Selenia ulja koje je uvezao Slodes, ili Motul ulja koje je uvezao Mass... Tu npr. ulazi i sve što je FAS uvezao od delova za održavanje Stila, Crome, Alfe 147, 156, 159, Lancie Y...i svih drugih modela koji su česti na našim ulicama, ali kakve to veze ima sa uvozom za potrebe proizvodnje Fiata 500L u Kragujevcu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inace, ako se dobro secam, plan za 2011 godinu je iznosio 50.000 za USA jer su zeleli da dostignu prodaju Mini Coopera iz 2010. Za 2012 su smanjili target zbog fijaska u 2011 i sam Markione je priznao da je on kriv.

 

Da se razumemo, meni nije drago zbog toga ali ne zelim da ulepsavam realnost.


I da, meni je interesantno zasto se u medijima pored fantasticnih podataka o vrednosti izvoza FAS-a uvek izostavljaju podaci o uvozu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inace, ako se dobro secam, plan za 2011 godinu je iznosio 50.000 za USA jer su zeleli da dostignu prodaju Mini Coopera iz 2010. Za 2012 su smanjili target zbog fijaska u 2011

 

Ne. Zato u onoj vesti čiji link sam stavio piše da:

 

...U oktobru Fiat je prodao 3.720 vozila na američkom tržištu što je rast od 89%. Međutim, i pored toga italijanski gigant ponovo nije uspeo da ostvari zacrtani cilj da godišnje prodaje 50.000 vozila na drugom najvećem svetskom tržištu. Fiat kaže da je rast prodaje zabeležen najviše zahvaljujući dodavanju novih modela u ponudu, kao što su Abarth i 500C, kao i većem broju prodajnih salona.

 

2012. su imali isti plan kao i 2011., zato i piše ono ''ponovo nije uspeo''... Evo npr. jedna vest koja govori o cilju od 50.000 za 2011. godinu:

http://www.autoblog.com/2011/08/18/fiat-likely-to-miss-50-000-u-s-sales-target-due-to-slow-dealer/

A, onda odmah posle novogodišnjih praznika, na početku 2012. Markijone kaže:

http://money.cnn.com/2012/01/09/autos/sergio_marchionne_fiat_500/

 

"We set ourselves up for a fall," he said about the miss. "The future of Fiat is exactly the same as when we launched it."

He said the 2012 target for the 500 is between 25,000 and 35,000 in the United States and another 5,000 in Canada. Overall, the target for Chrysler Group's global sales is 2.4 million.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

We set ourselves up for a fall," he said about the miss. "The future of Fiat is exactly the same as when we launched it."

He said the 2012 target for the 500 is between 25,000 and 35,000 in the United States and another 5,000 in Canada. Overall, the target for Chrysler Group's global sales is 2.4 million.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što potencirate uvoz kao pokazatelj nečega, ne mora da ima mnogo veze sa time koliko se % automobila proizodi u Srbiji. Šta ako npr. uvoze granulat plastike od koga u Srbiji prave plastične delove table itd. Šta ako uvoze platno ili kožu od koga u Srbiji šiju sedišta? Ako uvoze sirovinu koja se u Srbiji prerađuje u finalni proizvod koji se kasnije ugrađuje u auto (još "finalniji" proizvod) onda je to sasvim ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Delovi i pribor za motorna vozila sa 176 miliona bili su prvi uvozni proizvod, pokazali su podaci Republičkog zavoda za statistiku.

 

Ovo i dalje nije podatak o uvozu FAS-a, odnosno ova cifra nam apsolutno ništa ne govori u kontekstu ranije priče na temi.

Ovo je količina koju uvezu svi ovlašćeni dileri i serviseri svih automobilskih marki (od A do Š) zastupljenih na našem tržištu, plus sve ono što se uveze zamenskih delova, ulja i ostalih tečnosti od strane svih firmi koje su u Srbiji registrovane za promet autodelovima i njihov uvoz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da nije, podatak o uvozu FAS-a se krije od javnosti dok se hvalospevi pisu o izvozu. Ali ako se ukrste podaci iz oba clanka dosta toga je jasnije, izmedju ostalog i to kako se manipulise podacima o 2/3 delova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U svakom slucaju (kao sto smo vec I znali) ne mozemo proizvoditi motor, menjac, celik... uvozimo plasticne delove koji su bili potrebni za sklapanje instrument table, pa je zbog toga bilo zastoja u isporuci, felne, amortizere, stakla... sta je ostali jos na kolima da postoji a da mozemo da ga pravimo, a da nije od celika? Mozda sedista i tapacirunge na podu... ti tapacirunzi su iovako jedan od najlosijih delova kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da nije, podatak o uvozu FAS-a se krije od javnosti dok se hvalospevi pisu o izvozu.

 

Nema tu šta da se krije...

Nađi podatak o mesečnom uvozu ove iste stavke npr. za Jul 2011. godine. Onda taj podatak uporedi sa uvozom iste stavke za Jul 2013. godine.

Prva cifra je bez proizvodnje Fiata u Kragujevcu, druga je sa tom stavkom.

Naravno, treba imati u vidu opšti pad prometa automobila i sve što ide uz njih...npr. kad bi se uzela cifra iz Jula 2007. godine onda bi bilo nerealno poređenje jer koliko je samo opala prodaja od tada do danas.

Iako na ovaj način ne možemo dobiti cifru u evro, ipak se može dobiti neki okvirni parametar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze li odmah i rezultat ako je neko vec racunao... ja tipujem da je 90% vrednosti iz uvoza!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu šta da se krije...

Pa ako nema gde je zvanicni podatak? A ne da saznajem iz nezvanicnih izvora.

 

Ovde govorimo o kompaniji koja je najveci uvoznik. Ako se slobodno pise koja je najveci izvoznik zasto se krije ovo drugo?

 

U vezi uvoza sirove nafte, nije NIS jedini uvoznik u Srbiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cxcb12080.jpg
 
 

Spoiler

e03dfirme.jpg


 
------------------------------
 
Ali...
- Ovo su sve firme koje rade u automobilskoj industriji kod nas bez obzira da li su ujedno dobavljači za Fiat u Kragujevcu ili nisu. Dobar deo njih jeste.
- Grafika nije najaktuelnija, tj. nije ubeleženo sve. Ovo je stanje od pre nekoliko godina.
 
Npr. svako ko je bio u poseti fabrici je mogao da vidi i da čuje kako Magneti Marelli ima svoju fabriku u Kragujevcu, ali nje nema ucrtane na ovoj slici gore. U FAS-u to ističu kao prednost, tj. Kragujevac je jedina Fiatova fabrika u svetu gde Magneti Marelli ima svoj pogon unutar istog fabričkog kruga. Rečeno je i šta se tačno pravi kod njih za 500L, ali zaboravih...
Isto tako, skoro je PPV imao slikanje na izgradnji fabrike još jednog dobavljača kojeg nema na slici, Johnson Electric u Nišu. Globalno su oni jedan od najvećih Fiatovih dobavljača i uopšte kompletne autoindustrije. Nema na slici ni Bosch fabrike u Pećincima koja je isto napravljena u međuvremenu... Verovatno ima još neko ko je došao u proteklom periodu ili proširio svoje kapacitete.

 

Iz FAS-a kažu da se 2/3 500L-a pravi u SRB. Generalno, njima je u interesu da postoji što veća lokalizacija proizvodnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...