Jump to content
FAS Goran
kpknb

Aspekti proizvodnje/prodaje 500L u Srbiji

Recommended Posts

Kad čovek vidi akcijske cene Forda B Max i Opel Merive, zapita se šta to onda država subvencioniše sa 3000 evra!?

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne subvencionise drzava prodaju automobila, vec zaposljavanje. Da je Opel otvorio u Kragujevcu finansirala bi I njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kpknb hoce da kaze da i sa akcijskom cenom nije jeftin u odnosu na opela a ne racuna da za dodatnu opremu kod opela treba jos jedno 3000e da doda :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad čovek vidi akcijske cene Forda B Max i Opel Merive, zapita se šta to onda država subvencioniše sa 3000 evra!?

E ovo je lepo pitanje, a suština svega je da je Fiat mogao "subvencionisanu" cenu da ponudi našem tržištu i bez podsticaja države. To samo govori koliko su dobro prošli kod nas.

 

Prema mojim informacijama sadašnja cena nema nikakve veze sa državom i podsticajima, tj subvencija je zaustavljena odmah posle prozivki iz EU, pare koje su do tad uplaćene potrošene (ali ne za zapošljavanje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat je dobio pare ili dobijace pare po novom zaposlenom i nije imao obavezu da ih usmeri ka takozvanoj subvencionisanoj ceni. U pitanju je samo propaganda politicara a fiat je vec ponudio sam subvencionisanu cenu jer imaju prava novac koji su dobili od drzave da usmere na druge investicije. Subvenciju po zaposlenom imaju i druga pravna lica. Mesamo babe i zabe ovde.

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recimo da Opel proizvodi Merivu u Srbiji, koja sada sa bogatom opremom košta 12500, da li misliš da bi ovde cena bila 9500?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kpknb bi bio u pravu da drzava Srbija placa fiatu 3000 eur za svaki prodati 500l a ne po sasvim drugom osnovu. To sto je smrd.... Dinkic zeljan paznje i vlasti to je druga prica jer jednostavno nije imao mogucnoati da fiat natera da novac od subvencije po zaposlenom preusmeri na prodaju nacionale verzije vec je samo zeleo publicitet a to je fiat sam odlucio jer se ne bi prodalo ni 100komada fiata 500l bez snizene cene i dobrih kredita koji su takodje zasluga fiata.

Opel je vec dobijao subvenciju od drzave u vidu ukidanja carine za opel astru clasic II proizvedenu u Poljskoj u vreme dok su planirali da preuzmu zastavu. Tada nova astra bez carine je kostala 11830 eur i ne moze se porediti sa 500L po velicini i opremi, novom 500l i prastarom dizajnu astre koji je usao u proizvodnju 1998 godine. Kasnije kada je dosla seka ta ista astra se prodavala za 9k eur sa sve carinom sto znaci da je opel mogao da je prodaje za 7000 eur bez carine. Opel nikada nije subvencionisao kredite u meri kojoj to sada fiat adi.Dobar i jeftin 500l sa dobrim kreditnim uslovima je garancija da ce u buducnosti i uvoznici moraju da prodaju automobile sa nizim marzama umesto da se bune. Te nize cene ce biti zasluga fiata 500l takodje. Da nije ovih sada cena svi ti uvozni automobili bi kostali 2-3k eur vise potpisujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U isto vreme kada je počela "subvencionisana" prodaja kod nas, pogledao sam fiat sajtove po drugim evropskim državama i bilo je vrlo različitih cena, akcijskih popusta od 2.000evra, garancije od 5 godina i sl... 

 

Sve je bio samo politički marketing, pare koje su da liza otvaranje novih radnih mesta, kao što uostalom dobija masa stranih ivestitora, predstavili su kao "subvenciju" za kupovinu kola. Zapravo, radi se o realnoj ceni za naše tržište, što se vidi po odgovoru konkurencije. Čak i sa ovom cenom imaju zaradu, fiat, AK, CA banka ...


U ostalom, tako su "smirlili" pritužbe od evropske komisije ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam video AK ima zaradu oko 850 eur za 1.4 benzinac sa paketom opreme 1 i metalik bojom

CA ima zaradu samo ako se gleda sira slika, tj poslovanje fiata preko njih i/ili dodatni uslovi ugovora izmedju fiata i CA za koje ne znamo.

Ukoliko se gleda kamatna stopa koja se naplacuje krajnjem korisniku kao takva predtavlja cist i ne mali gubitak za banku! Pa vise bi ti ta ista banka platila da odneses te iste pare kod njih na stednju a gde su rezevacije, rizik naplate i ostala sr...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gotovo sam siguran da je CA banka ugrađena i u cenu, kao što sada masa dilera nudi "bezkamatne" kredite a zapravo su povećali cene za kamatu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako Dinkić misli da se vrati na vlast, onda nek spuste cenu 500La na 9000, a razliku nek plati iz svog džepa! :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suština priče je da su u drugim zemljama imali bolje uslove za isti auto od nas, i da je fiat mogao i trebao da izađe sa istom cenom i bez ikakavih državnih najava subvencije. Cene Opela i Forda govore upravo u prilog tome.


Od početka je Fiat subvencionisao kamatu i ta subvencija nema veze sa pričom oko "subvencije" cene vozila. Subvenciju kamate su sami plaćali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je bilo dogovoreno još prošle godine a izabran je sajam automobila kao najbolji momenat da se to promoviše.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nekim drugim zemljama 500L se povoljnije prodaje zbog konkurencije u toj zemlji. Znamo kakvi monopoli vladaju na nasem trzistu a ne samo u autoindustriji. Zbog delovanja Fiata se na nasem trzistu znacajno poboljsala situacija i nastavice da se poboljsava ukoliko uvoznici prestanu da kukaju i zajedno sa maticnim kucama urade nesto da ponude bolje uslove.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/23/2013 at 10:35 PM, Woodoo said:

 

On 10/23/2013 at 7:10 PM, neshaoct said:

Ali, uvoznici i dalje više vole da kukaju...i da štampaju majice.  :D

 

Mislim da niko nema problem što se subvencioniše proizvodnja, u odnosu na uvoz tuđe proizvodnje. Isto tako, šta ima da se priča da li je cena još mogla dole...to je stvar procene tržišta, ovog našeg. Fiat je izgleda dobro procenio jer prodaju 500L kod nas u solidnom broju. Ne prodaje se ni Mercedes S klase za iste pare u Nemačkoj, Srbiji, Njujorku, Pekingu, ili Abu Dabiju. Pogrešna je logika po kojoj isti auto na svim tržištima mora da košta isto.

Kada Fiat pored toga sto je najveci izvoznik ne bude i najveci uvoznik istovremeno govoricemo o proizvodnji, za sada je to jos uvek sklapanje.

cxca79100.jpg

 

Niko od njih nije uložio u Srbiju zbog Fiata? Niko ne pravi komponente za 500L od njih, naročito ovi što su se načičkali oko KG-a? Čini mi se da je preterano Fiat u Srbiji svoditi na nivo ''šrafciger industrije''...reći da je to samo sklapanje od delova koji stižu iz belog sveta. Nije sporno da je sklapanje, ali daleko od toga da se delovi prave samo po belom svetu...

70% 500L automobila se pravi u Srbiji. 

 

On 10/23/2013 at 10:35 PM, Woodoo said:

Ne prodaje se Mercedes za istu cenu svuda, ali nije drasticno jeftiniji u drugim zemljama u odnosu na Nemcaku.

I nema razloga da se brani Fiat u ovoj situaciji, sadasnja a verujem i buduca (do kraja proizvodnje) cena 500L govori upravo u prilog tome. Mogli su od starta da ga nude za 10.900.

 

Evo, mogli su. Mogli su da ga prodaju npr. i za 5.000 evra, ali neće. Pričaš kao da se tržišna cena određuje po sistemu ''ae da zaradim, ali ne najviše što mogu, nego manje od toga.''

Ne, uvek će u kapitalizmu zarađivati najviše što mogu, to pokreće kapitalizam, bez toga on ne postoji...a, manje loš sistem ekonomije još nije izmišljen.

Kada se određuje cena, gleda se dosta faktora, među njima i šta nudi konkurencija i po kojoj ceni, po kojim uslovima prodaje. Fiat u Srbiji tu očigledno ima prednost i onda je procenio da cena treba da bude toliko i toliko. A, da li su pogrešili vidi se po rezultatima prodaje.

 

Usput, Mercedes S klase još kako jeste jeftiniji po drugim državama (gde ga uslovi poslovanja na to teraju) u odnosu na Nemačku.

 

 > Amerika 

S550 4.6L V8 BiTurbo - 92.900 $ MSRP (67.304 evra)
 
> Arapi
S500 4.6L V8 BiTurbo - 126.500 $ (91.646 evra)
 
> Nemačka 
S500, 4.6L V8 BiTurbo - 107.635 evra (148.500 $)
 
Najveća i najluksuznija ''mečka'' je u Americi jeftinija preko 50.000$ nego u matičnoj državi. Arapi plaćaju svoje S500 nekih 30.000$ više nego Ameri, ali i dalje nekih 22.000$ manje nego građani Nemačke... 
 
Arapi
mercedes_arapi.jpgmercedes_arapi_03.jpg
 
Nemačka
mercedes_nemacka_03.jpg
 
USA
mercedes_usa_02.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesho, postavljas selektivno informacije kao Dinkic  :D

 

Zasto se ne spominju ulaganja drzave da ti proizvodjaci dodju? Zasto imaju povoljnije uslove od ostalih investitora u Srbiji, pre svega mislim na domace? Zasto se krije da drzava garantuje za celokupan kredit koji je Fiat uzeo da pokrene proizvodnju? Kolike penale bi morao Fiat da plati ako bi se odlucio da se jednog dana pokupi i napusti Srbiju? Zasto nije ulozeno u Ikarbus, FAP... Ima bas mnogo pitanja.

 

Poredis cene Mercedesa u USA, Evropi i kod Arapa. Kao prvo taj isti mercedes za svako od tog trzista nije isti, ali to se nije ni dovodilo u pitanje. Niko se nije bunio zbog cene Fiata 500L u USA i ovde.

 

Ljudi su se bunili zbog drasticno jeftinije cene 500L u Ceskoj u odnosu na nas, na maticno trziste. Dakle u okviru trzista EU tj Evrope. I nije problem sto Fiat zeli sto vise da zaradi, problem je sto je cenu koju je mogao da ponudi odmah bez drzavne subvencije ponudio tek kada mu je drzava upumpala nase pare.

 

Ako je sada nudi bez drzavne subvencije, ako su Ford i Opel mogli cenu za svoja slicna vozila da dovedu u te okvire ne vidim razlog da drzava dodatno trosi nase pare na nesto na sta ne mora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aman woodoo zilion put je receno da je fiat dobio subvenciju za zaposljavanjea ne za prodaju. Tu istu subveciju je dobilo Gorenje u Valjevu i mnogi drugi. Drzava ne trosi pare da bi kupci dobili 3000 eur jeftiniji fiat, te pare vec idu fiatu po drugom osnovu. Ostalo je politicki marketinski trik.

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko pominje b-max i merivu.

 

Prvo b-max je totalno promašen auto i ja cenim da ce se tu ređati veliki gubici.Prvo ima gepek kao fiesta,drugo ima zadnju kliznu klupu koja se može iskoristiti samo ako je pozadi neki invalid i trece klizna vrata značajno poskupljuju proizvodnju.To je trebao biti auto na pola puta do c-maksa a on je u stvari fiesta sa malo više mesta pozadi za glave putnika i ništa više od toga.Fabrika u rumuniji je privremeno obustavila proizvodnju.Popust nema veze sa našim nacionale fićom već sa autom koji je totalni promašaj.Otprilike dizajneri i tehničari kao da nikada u životu nisu pogledali neki model u toj klasi pa čak ni fordov.

 

Meriva takođe nema veze sa našim nacionale fićkom već je u pitanju popust zbog faceliftinga tj nove merive i trebaju se otarasiti evropskog lagera i to ne običnog lagera več lagera koji nikome ne mogu prodati odnosno u pitanju su samo motori od 100ks koji su napominjem izuzetno tromi i niko ih u evropi neće.Auto je pretežak za takav motor,čak je i model od 120 konja na ivici marici po tom pitanju.Opet ista priča nije popust zbog našeg fiće već zbog dolaska nove merive i to je već stara praksa opela za jako dobro snižavanje cena.

 

Fića je svakako bolji od ovih modela ali ostaje pitanje subvencionisanih cena.Možda to i ostane ali se nemojte iznenaditi ako posle nove godine nacionale zadrži istu cenu ali recimo bez klime.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aman woodoo zilion put je receno da je fiat dobio subvenciju za zaposljavanjea ne za prodaju. Tu istu subveciju je dobilo Gorenje u Valjevu i mnogi drugi. Drzava ne trosi pare da bi kupci dobili 3000 eur jeftiniji fiat, te pare vec idu fiatu po drugom osnovu. Ostalo je politicki marketinski trik.

To sto si ti napisao kao razlog za dobijanje para je marketinski trik. Ja nikada ne kometarisem politicke izjave vezane za ovu situaciju, i ne zanimaju me. Vec citam i informisem se o onom sto ne moze da se vidi iz clanaka koji npr. napisu da je Fiat najveci izvoznik (da je istovremeno i najveci uvoznik npr).

 

I ne ulazim u to kakva je konkurencija, sto se mene tice 500L bi uvek bio prvi izbor, ali ulazim u njihovu cenu.

 

Takodje, pohvalno se odnosim prema potezu Fiata da subvencionise kamatu.

 

Da se raumemo, verovatno vise od svih na forumu zelim da cela prica sa Fiatom uspe jer znam kakve finansijske posledice po drzavu i ekonomiju bi imali ako bi se oni odavde povukli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto se ne spominju ulaganja drzave da ti proizvodjaci dodju? 

 

Je l' neko došao, pa se zbog njihove proizvodnje 500L onda sklapa od delova koji se prave u Srbiji, ili niko nije došao (ili zanemarljiv broj), pa je onda FAS najveći uvoznik jer se u Kragujevcu samo sklapa od delova iz belog sveta?

Ne mogu istovremeno biti tačne obe ove stvari. Je l' istina, ili nije istina da se oko 70% komponenti za 500L pravi u Srbiji?

 

 

Zasto se ne spominju ulaganja drzave da ti proizvodjaci dodju?

 

A, šta je tu sporno? Je l' treba da se ulaže kako bi se pumpao uvoz, ili proizvodnja?

Kako je npr. Slovačka privukla mnogo više proizvodnih kapaciteta automobilske industrije nego što danas ima u Srbiji? Nije valjda u Srbiji izmišljeno stimulisanje proizvodnje, davanje beneficija u tom pogledu, oslobađanja od poreza u određenom vremenskom periodu, itd, itd...

 

 

Zasto se krije da drzava garantuje za celokupan kredit koji je Fiat uzeo da pokrene proizvodnju?

 

Je l' kažeš da je Fiat uzeo pare od neke Banke za investiciju u Kragujevcu, a država Srbija je garant tog kredita, tj. Srbija vraća te pare ako ih Fiat ne vrati Banci?

Sve državne garancije idu tako što se izglasaju u Skupštini. Nijedan ministar to ne može da potpiše bez obzira na iznos. Takve garancije su oblik zaduženja. U kom broju Službenog Glasnika mogu da pročitam odluku Skupštine Srbije kojom se daju te garancije?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije istina u vezi 70% komponenti, Fiat je istovremeno najveci uvoznik i izvoznik u Srbiji, kao Sartid svojevremeno.

Slovacka je ulozila vise od Srbije, Zilina je bila mnogo veca zabit od Kragujevca, to nije sporno, tadasnji Slovacki premijer je sada kucni prijatelj sa direktorom Kie.

Samo, u Slovackoj je sve bilo transparentno, nije bilo zatamnjenja najvaznijih delova ugovora, nije Kia dovedena u minut do 12 pred izbore, i nije koriscena za dobijanje politickih poena kao ovde.


Je l' kažeš da je Fiat uzeo pare od neke Banke za investiciju u Kragujevcu, a država Srbija je garant tog kredita, tj. Srbija vraća te pare ako ih Fiat ne vrati Banci?

Sve državne garancije idu tako što se izglasaju u Skupštini, Nijedan ministar to ne može da potpiše bez obzira na iznos. Takve garancije su oblik zaduženja. U kom broju Službenog Glasnika mogu da pročitam odluku Skupštine Srbije kojom se daju te garancije?

Da, bas to govorim i to je informacija iz samog FAS-a (znas od koga).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kolike penale bi morao Fiat da plati ako bi se odlucio da se jednog dana pokupi i napusti Srbiju? Zasto nije ulozeno u Ikarbus, FAP... Ima bas mnogo pitanja.

 

Zašto penale? Kad se inače plaćaju penali u ekonomiji?

Je l' Fiat imao obavezu da uloži u pomenute firme? Potpisao neki Ugovor oko tih ulaganja, pa je kasnije raskinuto, ili...?

 

Je l' kažeš da je Fiat uzeo pare od neke Banke za investiciju u Kragujevcu, a država Srbija je garant tog kredita, tj. Srbija vraća te pare ako ih Fiat ne vrati Banci?

Sve državne garancije idu tako što se izglasaju u Skupštini, Nijedan ministar to ne može da potpiše bez obzira na iznos. Takve garancije su oblik zaduženja. U kom broju Službenog Glasnika mogu da pročitam odluku Skupštine Srbije kojom se daju te garancije?

 

Da, bas to govorim i to je informacija iz samog FAS-a (znas od koga).

 

Kako misliš da jednog dana Srbija isplati iz budžeta milijardu evra, ili 500 miliona evra ili 5 evra, a da to nije na osnovu predviđenog budžeta za tu godinu? Obaveze su obaveze baš zato što ih je neko nekada morao usvojiti.

Dakle, ne tako što je pričano o njima ovde ili onde, nego usvojiti. Nije valjda da ćemo sada da pričamo da je neko tajno zadužio Srbiju za milijardu evra, a ta Banka je prihvatila garanciju države bez odluke te iste države, nego na reč valjda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znas zasto je Mitsubishi prodao svoju fabriku u Holandiji za 1 evro?

 

Evo ovo je realnost Fiata trenutno u USA i ja ne zelim zbog velike zelje da uspeju ovde zatvaram oci nad cinjenicama, 500 i 500L se prodaju slabije nego sto je planirano.

 

http://www.goodcarbadcar.net/2013/10/usa-auto-sales-brand-rankings-september-2013-ytd-sales-figures.html

http://www.goodcarbadcar.net/2011/01/fiat-500-sales-figures.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije istina u vezi 70% komponenti, Fiat je istovremeno najveci uvoznik i izvoznik u Srbiji, kao Sartid svojevremeno.

 

Najveći uvoznik je NIS.

Ako nije 70%, koliko je?

Možeš li da okačiš podatke iz npr. privredne komore  Srbije gde se lepo vidi po privrednim subjektima koliko su izvezli, a koliko uvezli? Pretpostavljam da baš te cifre imaš pred sobom kada kažeš da je FAS najveći izvoznik i najveći uvoznik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...