Jump to content
FAS Goran
Ivan

Opel Astra J / K / L

Recommended Posts

10 hours ago, zrnkemiki said:

LED svetla, fenomenalna, doplata za njih je oko 1500e, s tim sto u tom paketu ide jos stvari ukljucujuci i bolji ekran..

 

 

Fala lepo, kupim dobar skuter za te pare 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Opel Astra OPC za 2018. godinu

 

147071-opel%20astra%20opc.jpg

 

Opel polako širi ponudu nove Astre pa je nakon hatchbacka sa 5 vrata nedavno ponuđena i karavanska Astra Sports Tourer. Tu međutim nije kraj širenja game ovog modela C segmenta. Kako naime piše nemački magazin Auto Bild, među novim verzijama koje u Opelu pripremaju je i sportska OPC varijanta koja se u prodaji očekuje tokom 2018. godine. Budući da nova Astra nije dostupna u trovratnoj verziji, buduća OPC varijanta će biti u formi hatchbacka sa 5 vrata, a njen mogući izgled je prikazan na ovom nezvaničnom renderu. Kako stvari sada stoje, Astra OPC će imati benzinski turbo motor sa 4 cilindra i oko 300KS, kao odgovor na Volkswagenov Golf R. Ipak, nova Astra OPC neće imati pogon na sva četiri točka, ali će biti dostupna sa modifikovanim sportskim oslanjanjem, LSD diferencijalom, Brembo kočnicama i sportskim sedištima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda,ali samo na slici.Kad se autu pridje na 10 metara svaka slicnost sa Korejancima prestaje.Komsinica se bas danas ponovila u sivu metalik Astru,pa sam je na kratko razgledao.Neka osnovna verzija ali i ona odlicno izgleda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TV ekipa emisije Mobil Auto imala je priliku da se u test vožnji putevima u okolini portugalskog grada Porto upozna sa novostima i voznim osobinama nove Opel Astre ST.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel Astra sa novim 1.6 BiTurbo CDTI dizelašem

 

opel%20a%203.jpg

 

Opel je u ponudu nove generacije Astre ubacio i novi dizel motor. Ukratko, radi se o 1.6 BiTurbo CDTI dizel agregatu koji raspolaže sa 118 kW/160KS i 350 Nm pri samo 1500 o/min.

 

opel%20a%20333.jpg

 

Potrošnja goriva po fabričkim podacima iznosi 4.0-4.1 l/100 km (u NEDC kombinovanom ciklusu), a emisija CO2 je 106-109 grama po km.

 

opel%20a%2033.jpg

 

Astra Hatchback sa ovim dizelašem od 0 do 100 km/h ubrzava za 8.6 sekundi, od 80 do 120 km/h za 7.5 sekundi, a može do maksimalnih 220 km/h.

 

opel%20a%203333.jpg

 

Za sada je ovako motorizovana Astra dostupna samo u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem i u hatchback izdanju (očekuje se da će mu se uskoro pridružiti i karavanska Astra Sports Tourer). Što se cene tiče, Astra hatchback 1.6 BiTurbo CDTI u Nemačkoj košta 27.310 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emisija SAT: Opel Astra

 

Sa novom Opel Astrom debituju LED svetla koja do sada nismo sretali u ovoj klasi. Glavna im je odlika da su u stanju da se brzo i lako prilagođavaju uslovima saobraćaja i puta. Zapravo ova tehnologija za cilj ima usmeravanje svetlosti samo tamo gde je potrebna, kako bi se dobila najbolja preglednost bez ometanja vozila koja nam dolaze u susret ili idu ispred. Zato smo ovaj test započeli na neobičan način, odnosno noću, da bi u realnim uslovima isprobali nova svetla.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emisija SAT: Opel Astra Sports Tourer

 

Nova generacija karavan verzije modela Opel Astra nastala je kao proizvod želje da se ponudi automobil manje mase, a sa više ukupnog prostora. U zavisnosti od izabranog motora novi karavan je u proseku lakši i za 190 kg. Za razliku od prethodnika ima veći prtljažnik, ali i praktičniji jer je naslon zadnje klupe sadadeljiv u odnosu 40 : 20 : 40, što pruža više opcija za prilagođavanje prevoza raznog tereta. Sada se peta vrata otvaraju i pokretom stopala ispod zadnjeg desnog dela vozila, što olakšava situacije u kojima su vozaču ruke zauzete.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi/110 Innovation

 

153622-opel%20astra%20st.jpg

 

Decenijama u borbi sa VW Golfom za titulu najprodavanijeg vozila na ''starom kontinentu'', Opel Astra ovoga puta, potpomognuta je prestižnom titulom ''Automobila godine''. Iako je još rano za bilo kakve prognoze, evidentno je da je Astra 5 ''dobra berba'', i da već u startu ostvaruje rekordne porudžbine. Dolazak karavana samo će pojačati dinamiku prodaje, no ovo je bilo i za predvideti, ukoliko se poznaje duga tradicija Opela koju ima sa ovakvim vidom karoserije. Daleke 1962. godine, doajen sa nazivao Kadett A, za kojim su sledili Kadett B, C, D i E, sve do 1991. godine, kada na scenu stupa prva generacija Astre. Sve u svemu, do današnjeg dana, nekih 5.5 miliona prodatih vozila, ukoliko i nije rekord, podatak je vredan poštovanja. A poštovanje zaslužuju i spoljašnje dimenzije nove Astre Sports Tourer, koja je sa 4.7 metara, jednostavno najduža u segmentu. Poređenja radi, Megane Grand Tour ima 4.62 metra, Peugeot 308 SW 4.59 metara, dok je Octavia Combi zadržala istu dužinu kao i berlina, od 4.66 metara. Pomalo paradoksalno, jer je hečbek kraći od prethodnog za 5 centimetara (4.37 metara), što znači da razlika između ove dve karoserije iznosi čitavih 33 centimetra. Praktično jedan segment iznad! U estetskom smislu, obratite pažnju na 3/4 zadnjeg dela, koji je originalniji od većine postojećih konkurenata. Karakteriše ga velika hromirana lajsna, koja se spušta sve do petih vrata, pomalo u stilu malog Adama. Podrazumeva se da je svetlosna grupa pozadi drugačija od hečbeka, no lično nalazim da je posve banalna i da u suštini ne donosi ništa uzbuđujuće. Sve u svemu skladne proporcije i elegantan profil, koji finalno ne donosi prtljažnik ekvivalentan spoljašnjim dimenzijama.

 

Prosečno prostran
Uprkos ''king size'' gabaritu, prtljažni prostor karavana posve je prosečan. Da se razumemo, nije da ga nedostaje, Opel navodi da sadašnji ima 80 litara više od prethodnog, no i pored toga daleko je od rekordera u kategoriji. Cifre kažu da u konfiguraciji sa pet sedišta, bez rezervnog točka, poseduje 540 litara, odnosno 60 litara manje kada je u dnu rezervni redukovanih dimenzija, kao u našem slučaju. Poređenja radi, spomenuta Octavia Combi apsolutni je šampion sa 610 litara, za kojom slede Peugeot 308 i Honda Civic Tourer. Obaranjem sedišta i tovarenjem do plafona, dobija se 1.630 litara (1.550 kod bivšeg), što je dobar rezultat, ali opet slabiji od gore navedenih konkurenata (Octavia 1.740 litara). 

No ovo su samo šturi podaci, u praksi malo toga se može zameriti prtljažniku i koncepciji uopšte, posebno u poređenju sa hečbekom. Podsećanja radi, zapremina ovog iznosi skromnih 310 litara. Kod karavana pronalazimo ručice na bokovima, čijim se povlačenjem automatski obaraju nasloni, podeljeni u odnosu 40/20/40 (zavisi od nivoa opreme). Dobijena površina je potpuno ravna, iako je sedalni deo fiksiran.

 

Sa podignutim sedištima prtljažnik je pravilnih dimenzija i dovoljno dubok, tako da se veći koferi mogu postavili uspravno. Roletna koja ga pokriva dobro je vođena i lako se pričvrsti. Sam pristup olakšan je automatskim otvaranjem petih vrata, bilo duplim pritiskom na daljinsku komandu, bilo podvlačenjem stopala ispod branika (opcija za jeftinije verzije). E sad, ovo baš i ne funkcioniše svaki put, ili sam ja smotam pa ne znam gde postaviti nogu... Osim toga, visina otvaranja lako se podešava točkićem na vratima vozača, što je pokazalo praktičnim u parkinzima sa niskim plafonom. Po ugledu na prtljažnik, slična je situacija i sa prostorom na zadnjoj klupi. Uzevši u obzir spoljašnje dimenzije očekivali smo ga više, što nikako ne znači da se putnici osećaju stešnjeno. Opel navodi da za kolena ima 3 centimetra više u poređenju sa prethodnom generacijom, pre svega zahvaljujući tanjim prednjim sedištima. Naime, međuosovinsko rastojanje kod Astre 5 kraće je za 23 milimetra, pošto je ova dobila novu, kompaktniju i lakšu platformu. U principu, klupa je predviđena za dva putnika, pošto su sedišta snažno profilisana, što trećeg, u sredini, stavlja u nezavidan položaj. Odsustvo tunela na podu donekle olakšava putovanje, no ovo mesto je ipak predviđeno za decu. Sve ostalo, gde pre svega mislim na prednja sedišta i komandnu tablu, isto je kao kod hečbeka, sa kojim smo se imali prilike više puta družiti.

 

Rame uz rame sa najboljima
Prelaskom na vozačevo radno mesto, do izražaja dolazi napor koji je Opel uložio ne bi li Astra otklonila zaostatak za konkurencijom. Kako opštom prezentacijom, tako i kvalitetom izrade i ergonomijom. Impresivno je koliko je evoluirala u poređenju sa prethodnom, počevši od upotrebljenih materijala, pa do završne obrade i dizajna. Ima tu svega, od lakirane i sunđeraste plastike, aluminijuma, kože, kolor ekrana.., i što je najlepše, sve je nemački pedantno ukomponovano. Kao i po pitanju spoljašnjosti, ni ovde nema posebnih dizajnerskih egzibicija, ali sada iz enterijera zrači uzorna ozbiljnost! Znači, čista automobilska klasika, sa analognom instrument tablom i savršenom ergonomijom komandi. Mali sportski upravljač, podjednako prijatan na oko i dodir, u potpunoj je harmoniji sa „ortopedskim“ AGR sedištima. Podrazumeva se da poseduju sva moguća mehaničko/električna podešavanja, kao i da su prijatno tvrda, sa snažnim bočnim osloncima, plus sedalnim delom koji se može produžiti. Sama komandna tabla je razvučena, nalik na onu kod Corse, ovoga puta bez silnih dugmića koji su karakterisali bivšu. U dobroj meri su zamenjeni velikim TFT ekranom od 8 inča, osetljivim na dodir.

 

Pored standardnih funkcija i GPS-a integriše tzv. Apple CarPlay i Android Auto, zahvaljujući kojima se preuzimaju sve funkcije sa smartfona. Ove aplikacije upravljaju se na samom ekranu ili komandama na upravljaču. Neko će reći da su ove previše brojne i sitne, moguće, ali nakon malo privikavanja nalazim da su dobro organizovane. Na levom paoku su u funkciji vožnje (regulator brzine i slično), a na desnom za regulaciju zvuka i putni računar, čiji se ekran nalazi između klasičnog brzinomera i obrtomera. Izuzetno je bogat, između ostalog možemo pročitati tačan pritisak u gumama i distancu u sekundama sa vozilom ispred. Od sofisticirane opreme spomenimo samo izuzetno efikasan sistem koji drži vozilo u zadatoj traci (samostalno ispravlja putanju), čitač saobraćajnih znakova, za urgentno kočenje, samostalno parkiranje, kao i nesvakidašnja auto adaptivna LED svetla, nazvana Matrix IntelliLux. Sve smo ih isprobali i verujte mi na reč, uopšte nisu suvišni. Najimpresivnije je bilo zaleteti se u bale sa senom i stisnutih zuba, sa zebnjom, očekivati hoće li se samostalno zaustaviti. Zaustavila se, i to svaki put, čak i pri brzini od četrdesetak kilometara na čas. Ni praktični aspekt nije zapostavljen, te iako nije šampion po zapremini boksova (pregradak za rukavice ispred suvozača mogao bi biti veći), u vrata staju flaše od 1,5 litara, dok se između sedišta nalaze dva držača za limenke i oslonac za laktove, sa još jednim omanjim udubljenjem. Svideo mi se i držač za mobilni telefon, na centralnoj konzoli, gde se ovaj može sigurno odložiti u vertikalnom položaju, pod uslovom da nije XXL dimenzija (staje Iphone 5 i svi ostali smartfoni sa ekranom do 6 inča)

 

Najslabiji je dovoljan
Principijelna mana bivše Astre, prevelika težina, kod ''petice'' je uspešno otklonjena. Pored već spomenute platforme, Opel je zakinuo svugde pomalo (ogibljenje, kompozitni materijali...), spustivši ukupnu masu i do 200 kg. Novo je i ogibljenje, što uz kruću šasiju ima za rezultat odlično ponašanje na putu. Kao nikada do sada Astra je pronašla dobar odnos između udobnosti i efikasnosti, što je svrstava u jedno od najprijatnijh vozila u segmentu. Čak ni gume dimenzija 225/45 R17, u koje je bila obuvena vožena, nemaju negativnog efekta. Na putu nema praktično nikave razlike u ponašanju između karoserije sa petoro vrata i karavana, uostalom ovaj poslednji teži je tek za četrdesetak kilograma.

 

Na nivou očekivanja je i upravljanje, potpomognuto električnom asistencijom, kao i kočnice. Sam menjač je dobro odmeren, dok je ručica oličenje preciznosti. Ovoga puta vozili smo možda najinteresantniju verziju za naše tržište, odnosno najslabiji dizel 1.6 CDTi od 110 ks. Tako je barem za francusko tržište, gde je verzija od 95 ks, koju pronalazimo kod karoserije sa petoro vrata, ovde procenjena preslabom. Ukoliko se nekome ovo učini nedovoljnim, recimo da Astra Sports Tourer ima jedva 1.400 kilograma, što uz obrtni moment od 300 Nm, garantuje sasvim pristojne performanse, bez obzira na opterećenje vozila. Moram priznati da me je prijatno iznenadio, i da se u svakodnevnoj vožnji ne oseća znatnija razlika u poređenju sa snažnijim 1.6 CDTI/136 ks, koji su mi stalno ''uvaljivali'' u Opelu. Hladan, svima jasno stavlja do znanja svoje poreklo, no sa porastom radne temperature stvari dolaze na svoje mesto. Št više, prilikom ubrzanja javlja se promuklim, dubokim glasom, za koji bi se reklo da dolazi iz agregata znatno veće zapremine. Podsećanja radi, Opel od pre par godina ima ovaj blok (pronalazimo ga još u Mokki i Zafiri), koji je lako bacio u zaborav nekadašnji 1.7 CDTi, poreklom iz Isuzua. Dobar motor, velike kulture rada, ekonomičan i raspoloživ iz najnižih obrtaja. Sa samo 1.500 o/min odziv na gas je ubedljiv, dok smo na putu mogli voziti brzinom od 70-80 km/h, u šestom prenosnom odnosu (jedva 1.200 o/min). No iako na obrtomeru crveno polje počinje od 5.000 o/min, već sa 1.000 obrtaja manje jasno vam stavlja do znanja da za tim nema nikakve potrebe.

 

Maksimalnu snagu razvija pri samo 3.500 o/min, sve preko toga čisto je rasipanje decibela i goriva. Nakon par dana i stotinak kilometara čisto gradske vožnje, putni računar pokazao je prosek od 7.6 litara, jednim delom zahvaljujući odličnom Stop&Start sistemu. Funkcioniše besprekorno, jedino ga uključen klima uređaj sprečava da se ugasi prilikom zaustavljanja. No čim smo se dohvatili puta, ukupni prosek pao je na odličnih 5.7 litara, sa deonicama gde se znao zadovoljiti sa samo 4-4.5 litara. Kome se ovaj blok ipak učini nedovoljno snažnim, a uz to može sebi dozvoliti da potroši još 800 evra, tu je spomenuta verzija od 136 ks (za razliku od vožene postoji i sa automatskim menjačem), ili još bolje od BiTurbo od 160 ks (+ 1.700 evra), predstavljen proletos na salonu u Ženevi. Inače, Sports Tourer skuplji je od hečbeka za 1.000 evra, i u Srbiji košta 23.000 evra, za završni nivo Edition. Voženi je nosio oznaku Innovation, samim tim skuplji je od Edition za čitavih 2.300 evra. Pored dizela, osnovna benzinska ponuda zasnovana je na malom trocilindarskom 1.0 T od 105 ks, koji isto tako pronalazimo kod Adama i Corse, ali sa 10 Kks više!? Jedino je ovaj blok u sprezi sa samo petostepenim ručnim menjačem, za razliku od 1.4 T/125 i 150 ks, kao i najsnažijeg 1.6 T od 200 ks, koji poseduju šestostepeni. Sve u svemu, bez ulaženja u debatu da li je bolja od Meganea i Peugeota 308 karavan, dopala nam se ova Astra. Karavan koji ćemo posve izvesno često viđati na našim putevima, ukoliko ne odmah, onda za 5-6 godina, kada bude preplavio tržište polovnih vozila u Nemačkoj...

 

Tekst: Perica Rajković
Foto: Opel, Perica Rajković

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Opel Astra ekstra-sportskog OPC izgleda

 

154292-opel%20opc%2011.jpg

 

Atletska, kompaktna, efikasna i ekstremno agilna, najmlađa generacija Opel Astre se diči onim čime raspolaže. ''Automobil godine 2016.'' impresionira svojom dinamičnom, vitkom karoserijom. Sada, model sa petoro vrata je dostupan u još smelijem izdanju: Opcioni OPC Line Sport Pack paket može da se naruči u cilju ''izoštravanja'' Astrinih atraktivnih formi. Prednja ''suknjica'' u OPC Line stilu daruje Astri još upečatljiviju pojavu i izuzetno nizak stav. Izražena ''izrezana'' forma svetala za maglu sa obe strane, ispod prednjih farova, naglašava Astrin samopouzdan izgled. Njene horizontalne lisnate insertacije u skladu su sa novim dizajnom maske hladnjaka, i nose ih od centra anfasa prema bočnim stranama. Sportska uniformna linija se proteže oko automobila i uliva se u atraktivne bočne pragove. Dok zadnji deo serijske verzije aktuelne generacije Astre već ima nizak, širok i atletski stav, zadnja ''suknjica'' OPC Line Sport Pack paketa ga dodatno naglašava. Registarska tablica u izvajanom, masivnom odbojniku, uokvirena je naglašenim profilisanim linijama. Niže postavljena zadnja svetla nisu više horizontalna, već formiraju znak uzvika u vidu vertikalnih linija na ivicama automobila. Sve ovo zadnjem delu daje mišićaviju pojavu.

 

154291-opel%20opc%201.jpg

 

''Sa tehnologijama koje su remek-delo, živahnim motorima, nova generacija Astre se izdvaja po pitanju zabave u vožnji. Naš OPC Line Sport Pack paket je savršen za one koji žele da naglase te kvalitete, jedinstvenim sportskim izgledom'', kaže Peter Kristijan Kispert (Peter Christian Küspert), potpredsednik Opelove prodaje i postprodaje.

 

154293-opel%20opc%20111.jpg

 

Prednja ''suknjica'', bočni pragovi i zadnja ''suknjica'' OPC Line Sport Pack paketa su uvek posebno obojeni. Kupci mogu da biraju između šest metalik boja (''Sovereign'' srebrna, ''Mineral'' crna, ''Deep Sky'' plava, ''Dark'' karamel, ''Cosmic'' siva, Smaragdno zelena), kao i dva briljantna lak finiša - ''Summit'' beli i ''Absolute'' crveni.

 

PR saopštenje - Opel

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irmscher Opel Astra Sport

 

irmscher%20astra.jpg

 

Kao što se moglo i očekivati, i nova Opelova Astra hatchback je prošla kroz kompletan Irmscherov tretman. Ovaj specijalista za Opelov program je za Astru hatchback ponudio aero body kit (izmenjeni prednji branik sa spojlerom, set pragova, doterani zadnji branik sa difuzorom), karakteristični saćasti prednji gril, komplet novih alu točkova od 19 i 20 inča, modifikovano oslanjanje (auto je niži za 30 mm), kao i pakete za pojačanje benzinskih i dizel motora (za 30KS).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogući izgled nove Opel Astre OPC

 

160929-opel%20astra%20opc.jpg

 

Opel je nakon hatchbacka sa 5 vrata ponudu nove Astre proširio karavanskim Sports Tourerom, a u septembru 2016. godine i opcionim OPC Line sportskim paketom. Tu međutim nije kraj širenja game ovog modela C segmenta. Među novim verzijama koje u Opelu pripremaju je naime i punokrvna OPC varijanta koja se očekuje u septembru ove godine, na sajmu automobila u Frankfurtu. Budući da nova Astra nije dostupna u trovratnoj verziji, nova OPC varijanta će biti u formi hatchbacka sa 5 vrata, a njen mogući izgled je prikazan na ovom nezvaničnom renderu. Kako stvari sada stoje, nova Astra OPC će imati 1,6 litarski benzinski turbo motor sa 4 cilindra i oko 300KS, kao odgovor na Volkswagenov Golf R. Ipak, nova Astra OPC neće imati pogon na sva četiri točka. U svakom slučajmu, možemo očekivati i modifikovano oslanjanje, Brembo kočnice, sportski izduvni sistem, nove alu točkove, kao i doterani enterijer sa sportskim sedištima. Treba imati na umu i da je nova Astra za 120 do 200 kg lakša od prethodne generacije, pa se očekuje i bolje ubrzanje do 100 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...