Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
batakolestb

Punto classic 1.2 problem sa akumulatoro i pojacanim zagrevanjem motora

Recommended Posts

Od pre mesec dana javila su se dva naizgled nevezana problema.Prvo mi je oslabio akumulator a onda je poceo mnogo cesce da se ukljucuje ventilator hladnjaka.Po savetu majstora za akumulatore koji ima svoj blo o tome prvo sam merio napon na akumulatoru sa ugasenim  motorom koji nije radio 24h i video da je samo 12,18V sto je 40% kapaciteta a treba da bude 12,7 do 12,8V ako je sve ispravno.Aku sam napunio do 12,8V i posle krace voznje na leru sa upallenim svetlima izmerio napon na klemama 13,93V sto je opet malo jer treba da bude 14-14,4V sa ukjlucenim potrosacima.Znaci alternator slabo radi a auto je star 4 godine! Saznao sam da moze da bude los klinasti kais alternatora uzrok slabom punjenju i da bi ga trebalo menjati na 3 godine cak iako je naizgled ispravan. Video sa puno komentara o losim akumulatorima na forumu i brzog crkanja istih pa zato obavezno proverite alternator napon punjenja na klemama sa upaljenim motorom i svim potrosacima mora da bude od 14-14,4V da bi se aku dopunjavao u voznji da ne bi crkao za dve ili tri godine.Za drugi problem prvo sam pomislio da je neispravna pumpa za vodu ali sam se setio da i nju vrti neki kais pa ako neko zna kojije, cini mi se ea sam negde citao da je isti kais za alternator i vodenu pumpu ali nisam siguran.I na kraju mi treba preporuka za autoelektricara na Karaburmi ili okolini da proverim alternatorbzasto slabo puni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednu stvar sam video kad sam otvorio haubu a to je da ovaj motor ima jednu remenicu za alternator i pumpu za vodu pa je moguce da mi

on pravi oba problema, jer sam citao da iako izgledaju dobro mogu da proklizavaju ili se opuste od grejanja pa ih preventivno treba menjati

na tri godine i onda sam siguran da ce alternator i pumpa pravilno raditi. Da li neko zna koliko kosta zamena te remenica kod punta 1.28V

sa delom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj kajs ide od remenice radilice preko spanera na remenicu kompresora klime pa na remenicu alternatora. Pumpa za vodu je na zupcastom kaisu. Punjenje alternatora koliko ja znam treba da se krece od 13.8v do 14,2v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci ipak je to kompresor klime a ne pumpa za vodu, hvala na ispravci.Auto ne gubi antifriz greje, probao u onih par hladnih dana ,ali brze dostigne radnu temperaturu nego ranije i vise se ukljucuje ventilator, mozda se termostat ne otvori do kraja ili su prljave sace na hladnjaku.Za alternator ostaje da kanalni kais nije dobar, da su prljavi kontakti na buksni koja izlazi iz alternatora ili da je sam alternator u kvaru. Ipak je auto star 4 godine i presao 24000km da bi crkao alternator da li se to nekom desilo tako brzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da greje, ne verujem da bi postizao ventilator da ga ohladi a alternator ( ja mislim) da dobro puni, tj. da je to u granicama normalnog punjenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...