Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Williams

Recommended Posts

Smedli napušta Vilijams na kraju godine

 

Williams F1.jpg

 

Šef Vilijamsa zadužen za performanse Rob Smedli napustiće britanski tim na kraju ove godine. Smedli je u legendarnu ekipu stigao iz Ferarija 2014. godine i dobio je posebnu ulogu u želji tima da se trgne posle izuzetno teške prethodne sezone. Pomogao je timu da dođe do trećeg mesta u poretku konstruktora dva puta zaredom, da bi Vilijams u poslednje dve sezone morao da se zadovolji petom pozicijom. Britanac je istakao da još nije odlučio šta će sledeće raditi, dok su u Vilijamsu objavili da trenutno nemaju spremnu zamenu, ali da uveliko razmišljaju o promenama posle razočaravajućih rezultata ove godine. Pre Smedlija, tim su još u maju napustili i Dirk de Ber i Ed Vud, koji su bili zaduženi za aerodinamiku i dizajn.

 

''Istinski sam uživao u vremenu koje sam proveo u Vilijamsu. Tim je pretrpeo velike promene od mog dolaska 2014. i zadovoljstvo mi je što sam bio deo toga. Vilijams je poseban tim u Formuli 1 i uveren sam da će sa tolikim talentom uraditi velike stvari. Ovaj tim će zauvek biti u mom srcu. Međutim, posle 20 godina u Formuli 1 osećam da je pravo vreme da razmislim o svemu i procenim šta će mi biti sledeći potez. Radujem se tome što ću više vremena provesti sa porodicom pre nego što odlučim šta ću raditi'', naglasio je Smedli. Smedli je karijeru u započeo pre 17 godina u Džordanu, da bi 2004. godine prešao u Ferari. Po završetku karijere u italijanskom timu nije se odmah pridružio dugogodišnjem saradniku Felipeu Masi u Vilijams, već je tek posle treće trke sezone 2014. počeo sa radom. Prvobitno je bio zadužen za kontrolu na pit volu tokom trkačkih vikenda, dok je tehnički direktor bio Pet Simonds, a potom je dobio znatno širu ulogu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robert Kibica u sezoni 2019. u Williams-u
Robert Kubica osigurao je ugovor s Williamsovom F1 momčadi za F1 sezonu 2019. u kojoj će mu momčadski kolega biti vodeći čovjek F2 prvenstva i Mercedesov junior George Russel, potvrdio je britanski Autosport.

Kubica će se vratiti u Formulu 1 osam godina nakon nesreće u reliju kojim se pripremao za F1 sezonu 2011. nakon što je ove godine bio razvojni vozač Williamsa za koje je vozio i na nekoliko slobodnih treninga.

Poljak je u ljeto 2017. testirao i aktualni Renaultov F1 bolid R.S.17 prije nego što je izgubio duel od Sirotkina u izravnom dvoboju na testu u Abu Dhabiju, ali Kubica nije odustao.

Tijekom sezone 2018. Kubica je testirao za Williams i nastupio na dva slobodna treninga petkom, a odradio je i puno posla u simulatoru i time pomogao trkaćim vozačima Sirotkinu i Strollu.

Kubica je osim ponude za mjesto u Williamsu imao i ponudu da bude Ferrarijev vozač simulatora, nakon što je Kvyat napustio Maranello kako bi se vratio u F1 s Toro Rossom, ali ponuda za povratak utrkivanju u F1 bila je previše primamljiva

16c767618d51b7a72a3451f5bbbcaf37.jpg

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vilijams predstavio novi bolid

 

Vilijams 2019.jpg

 

''Dobro došao na svet''! - tim rečima Vilijams je predstavio svoj novi bolid za predstojeću sezonu.

Novi dizajn, detalji koji će drastično uticati na rezultate, ali i nova oprema koju će nositi članovi tima, samo su neke od stvari koje Vilijams sa velikim uzbuđenjem najavljuje na svojim društvenim mrežama. Sve svoje nove karakteristike Vilijams će imati priliku da pokaže u predstojećoj sezoni, a kampanju novog bolida najbolje opisuje slogan ''Život je samo jedan''. Testiranja za novu sezonu počinju 18. februara u Barseloni, dok je prva trka na programu 17. marta u Australiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vilijams odustao od današnjih testiranja

 

k1eix2rtpmnd7jtf1utz.jpg

 

Ekipa Vilijamsa saopštila je da neće u ponedeljak učestvovati na predsezonskim testiranjima u Barseloni pošto njihov novi bolid FW42 nije spreman. U saopštenju se navodi i da će vozilo biti spremno za testiranja u utorak.

''Situacija nije idealna, ali nije ni kraj sveta'', rekla je Kler Vilijams, šef tima. ''Prioritet je oduvek bio da na stazu izađemo sa voziom koje je u najboljem stanju. nekada je za to potrebno više vremena.'' Britanski tim je prošle nedelje otkazao i planiranu probu vozila. Nova sezona u Formuli 1 počinje 15. marta u Australiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vilijams: Sramota je da nemamo bolid na testiranju

 

f1 barcelona 2019 williams.jpg

 

U Barseloni je u toku već treći dan zimskog testiranja, a ekipa Vilijamsa je tek u sredu izašla na stazu Katalunja. Iz ekipe se izvinjavaju posebno vozačima Džordžu Raselu i Robertu Kubici. Vilijams nije uspeo da donese svoj bolid na stazu Katalunja u ponedeljak kada je bio prvi dan testiranja, a tek u noći između utorka i srede automobil je stigao u Barselonu. Rasel je trećeg dana testiranja odvozao dvadesetak krugova, a imao je najlošije vreme, čak pet sekundi sporije od prvog seledećeg vozača.

 

''Ovo je situacija koju nismo predvideli i u kojoj nikako nismo hteli da se nađemo. Nije da smo samo razočarani, bruka je to što nismo mogli da donesemo bolid na stazu kada su svi ostali uspeli. Posebno kada se radi o našem timu koji je uspevao da dovede auto u prethodnih 40 godina na testiranje'', rekla je šef tima Kler Vilijams. Ona se izvinila posebno vozačima Robertu Kubici i Džordžu Raselu, a odbila je da priča o tome zašto je Vilijams kasnio sa bolidima. ''Propustili smo dva dana testiranja i to je loše. Mnogo kilometara smo izgubili. Međutim, ne mislim da ćemo odmah znati pravi odraz onoga što smo propustili. Trudimo se da uradimo sve što smo isplanirali, probaćemo da iskoristimo vreme koje nam je na raspolaganju i fokusirani smo da naša pažnja bude na najvažnijim i najkritičnijim tačkama kako bi auto bio u najboljem mogućem stanju za Australiju'', poručuje Vilijams.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica: Nemamo ni rezervne delove

 

Kubica WilliamsF1.jpg

 

Vozač Vilijamsa Robert Kubica izjavio je da će na trci u Bahreinu on i Džordž Rasel morati da se sudrže od agresivne vožnje po ivičnjacima, jer ekipa nema dovoljno rezervnih delova u slučaju oštećenja aerodinamičkih elemenata. Ipak, za razliku od prošle trke, Kubica će koristiti novo dno bolida, koje je oštetio na australijskom Gran priju, a koje su mehaničari uspeli da promene.

''Bićemo ograničeni sa rezervnim delovima. U Australiji, na prvom treningu prošao sam preko jednog ivičnjaka i oštetio dno. Nismo imali delove, koji bi ga zamenili. To je verovatno uticalo na ceo vikend. Počevši od Barselone, često upravljamo mašinom koja nije u optimalnom stanju. Moramo se pobrinuti da to što pre eliminišemo, jer to stavlja pilota u težak položaj. Znamo da sutra neće biti moguće da vozimo po ivičnjacima, ali dobro, to ćemo nekako i preživeti i doći do cilja. Međutim, neki ozbiljniji kvar na motoru nećemo uspeti da prevaziđemo'', upozorio je Kubica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica: Osećam se kao putnik, ne vozač

 

Robert-Kubica.jpg

 

Robert Kubica izjavio je da se osećao kao putnik u bolidu Vilijamsa, zbog svih problema koje ima sa vozilom ove sezone. Villiams još nema sve delove, pošto je tek nedavno dovršio vozilo, zbog čega je i propustio deo testiranja pre sezone.

''Glavna briga mi je da uđem u krivinu, a da mi se bolid ne rotira. Potpuno sam fokusiran na to'', kazao je Kubica, koji je trku u Bahrejnu opisao kao ''preživljavanje''. ''Moramo da otkrijemo šta se dešava. Osećam se kao putnik u bolidu. Potrebno je da nađemo rešenje, a nadam se da će za to biti potrebno manje vremena nego što mislim. U momentima kada je bilo neophodno da pokažem vozačke sposobnosti, čini mi se da sam bio dobar. Čak osam godina nisam vozio, tako da mislim da sam doneo neke dobre odluke.'' Posle dve trke ove sezone, Kubica je 17. u poretku vozača, dok je Vilijams 10. u poretku konstruktora i to kao jedini tim koji nije osvojio nijedan bod.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica: Svi su govorili da će prva krivina biti problem

 

rsz_600px-robert_kubica_-_2019.jpg

 

Vozač Vilijamsa Robert Kubica veruje da je svim skepticima zapušio usta vožnjom u Monaku prethodnog vikenda. Od kada se vratio u Formulu 1, svi su insistirali na tome da će se tek na nekoj uličnoj trci Robert Kubuca naći u problemu i isticali su njegova fizička ograničenja. Ipak, može se reći da je u Monaku Kubica imao dobar vikend. Uspeo je da se zadrži ispred nekoliko bolida za koje se očekivalo da budu brži sve do ''susreta'' sa Antoniom Đovinacijem. Na kraju je završio kao 18.

 

''Znao sam da ću biti dobar. Mislim da je bilo mnogo onih koji su bili ubeđenji da u oštrim krivinama neću ni moći da kontrolišem bolid. Mislim da sam u ovoj ni malo lakoj situaciji prošao dobro i imam razloga da budem zadovoljan. Naravno, krajnji rezultat je mogao da bude i bolji, ali tako vam je to na trkama'', rekao je Kubica za Motorsport.com. ''Svi su govorili da će mi prva krivina biti problem, ali mislim da sam na svim trkama bio dobar u prvoj krivini ili u prvom krugu gde prevladava trkački instinkt i uvek se radije oslanjam na to nego na nešto drugo'', rekao je vozač Vilijamsa. Kubica je u Monaku imao dobar prvi krug, prestigao je timskog kolegu Džordža Rasela i Antonija Đovinacija. Nakon toga je iskoristio kontakt Šarla Leklera i Nika Hilkenberga i njihov odlazak u boks i došao ispred Serhija Pereza pre nego što je na stazu izašlo vozilo bezbednosti. Bio je kratko na 15. mestu pre nego što ga je zaustavio Đovinaci.

 

''Uspeo sam da nadoknadim dve pozicije u prvom krugu. Nakon što je sa staze izašlo vozilo bezbednosti mogao sam da ih zadržima iza sebe, ali sam znao da moram da stanem. Bilo je mogućnosti da padne kiša, što se na kraju i desilo ali samo na kratko tako da se deo taktike koju smo imali nije baš iplatio'', kaže Kubica koji ne zamera Đovinaciju zbog guranja i kontakta: ''To je trkanje, nema tu mnogo stvari koje možete da uradite u takvim situacijama. Tako je kako je''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vilijams ostaje uz Mercedes još pet godina

 

Kler-Vilijams.jpg.90573665ecad093e99ab73f358c74556.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Vilijams Rejsing je najavio produžetak ugovora sa Mercedesom, koji već godinama isporučuje motore za ekipu iz Grouva. Zamenica direktora tima Kler Vilijams, nije propustila priliku da istakne doprinos Mercedesa, u uspesima svog tima u prošlosti. „U proteklih šest godina izgradili smo odlično partnerstvo. U početku je sporazum bio osmišljen na sedam godina i drago nam je što možemo da nastavimo saradnju na još pet sezona”, saopštila je Vilijamsova služba za štampu. Vilijams se prebacio na Mercedesove motore 2014. godine, kada je u Formuli 1 došlo do prelaska na šestocilindrične turbo motore. U prve dve sezone nove ere, ekipa je bila treća među konstruktorima, potom dva puta peta, da bi se 2018. godine vratili na poslednje mesto.

 

Maks: Uživam u Singapuru, kvalifikacije ključne

Za tačno nedelju 20. septembra, najbrži cirkus na svetu će biti u Singapuru. Pod veštačkim svetlom voziće se trka na uličnoj stazi koja je jedna od najspektakularnijih. Holandski vozač Maks Ferstapen kaže da je nestrpljiv pred tu trku. Prošle godine je Maks Ferstapen završio kao drugoplasirani trku u Singapuru iza šampiona Luisa Hamlitona. Godinu dana ranije nije završio trku, dok je 2016. i 2015.  imao zapažene rezultate, bio je šesti odnosno osmi. "Dopada mi se ta trka jer je tako drugačija od ostalih. Veoma je zahtevna, vruće je, naporno je, mnogo se znojiš, ali je jedna od meni omiljenih staza. Mnogo je krivina, miks brzih i sporih krivina a takođe postoje i srednje brze krivine", rekao je Maks Ferstapen pred trku u Singapuru. "To je trka na kojoj smo mi bolji u odnosu na druge, kao na primer Spa i Monca. Prošle godine sam bio drugi, a nadam se da ću imati sličan vikend ove sezone. Preticanje je veoma teško ovde tako da će kvalifikacije biti ključne. Tada moraš da budeš na vrhuncu. Jedva čekam jedan normalan vikend,  da ne moram da počinjem sa začelja jer to čini da situacija bude veoma teška. Cilj je da napravimo što više poena i jedva čekam trku", rekao je mladi Holanđanin. On je posle pobeda u Austriji i Nemačkoj, kao i drugog mesta u Mađarskoj imao velikih problema u Belgiji i Italiji. Trku na stazi Spa Frankoršamp nije završio zbog udesa na startu, dok u Monci nije vozio kvalifikacije, počeo je sa začelja i završio je osmi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica posle samo jedne godine napušta Vilijams

 

rsz_600px-robert_kubica_-_2019.jpg

 

Robert Kubica je objavio da sledeće godine neće voziti u ekipi Vilijamsa. Poljski vozač je uspeo da ostvari jedini poen za britansku ekipu ove sezone, ali je u svakim kvalifikacijama bio iza timskog kolege Džordža Rasela. Posle osam godina odsustva, Robert Kubica se 2019. vratio u Formulu 1 i to u Vilijams. Radi se o ubedljivo najslabijem timu u aktuelnoj sezoni jer bolidi nisu bili ni blizu ostaloj konkurenciji. Ipak Poljak je uspeo da uzme jedan bod i to u Nemačkoj.

 

''Kako sam se vratio u F1 naravno da bih voleo da ostanem, rekao sam ove godine da mi je cilj da ostanem, ali ne po svaku cenu. Mislim da moram da radim ono što će da mi vrati malo sreće u trkanju. Ova sezona je bila veoma teška sa aspekta rezultata i nastupa, ali je takođe bila veoma zahtevna. Nije lako vratiti se posle tolike pauze, posebno kada je situacija teška kao naša. Hvala timu na prilici i videćemo šta će doneti budućnost'', rekao je Robert Kubica u saopštenju. Kubica će biti u Vilijamsu do kraja sezone u kojoj je ostalo još sedam trka, a prva naredna je u Singapuru 22. septembra. Već u petak počinje akcija na ovoj gradskoj stazi slobodnim treningom.

Inače što se tiče Vilijamsa još nema naznaka ko bi mogao da zameni Kubicu u ovom timu, a sigurno je da će u bolidu britanske ekipe biti Džordž Rasel.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica je već bivši: Vilijams me ne obaveštava...

 

Robert-Kubica.jpg

 

Robert Kubica napušta Vilijams na kraju aktuelne sezone, a taj rastanak će izgleda imati neprijatan kraj.

Iako je u bolidu koji je daleko najlošiji ove sezone uspeo da osvoji bod za Vilijams, Robert Kubica dobija ne baš lep tretman od britanske ekipe. Najpre mu je u Sočiju naređeno da završi trku kako bi se sačuvali delovi bolida za naredne trke, dok je u Japanu nastao problem oko toga što je posle udesa u kvalifikacijama bolid vraćen na prethodnu specifikaciju. U petak na treningu je Robert Kubica isprobavao novo prednje krilo koje u nedelju na kvalifikacijama i u trci nije imao.

 

''Trka je bila teška kao što se i očekivalo, momci su bili odlični, nisu prvi put morali da popravljaju bolid i sjajno je šta su uradili sa onim što imamo. U teškom momentu se svi trudimo i dajemo sve od sebe i sjajno je videti kako usred tako teške godine i dalje ne odustajemo. Međutim, imam pomešana osećanja. Posle razočaravajuće trke u Rusiji neke odluke su donete pre kvalifikacija, a da ja nisam znao ništa o tome i ne mislim da je to pravi put. Nadao sam se da ćemo posle Sočija svi da damo sve od sebe i to smo pokušavali u petak kada sam bio prilično zadovoljan'', rekao je Kubica posle trke na stazi Suzuka. Poljak je završio kao 19. trku u Japanu i to sa dva kruga zaostatka za pobednikom Valterijem Botasom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latifi jedan od kandidata da zameni Kubicu u Williamsu

 

latifi williams 2019.jpg

 

Ovaj Kanađanin prema prvim najavama u trci je za prostalo mesto u timu. Robert Kubica se posle osam godine pauze vratio u Formulu 1, ali je on zajedno sa Williamsom imao velikih problema na polju performansi bolida. ''George Russell je trenutno brži od njega u Williamsu'', kazao je Roger Benoit, novinar švajcarskog lista Blick. ''Sa druge strane Nicholas Latifi sa svojim ocem i brdo para sprema se da dođe u tim.''

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latifi drugi vozač Vilijamsa u 2020. godini

 

Nikolas-Latifi.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, pilot Formule 2, Kanađanin Nikolas Latifi, debitovaće u Formuli 1 sledeće sezone u bolidu Vilijamsa. Do juče test vozač britanske ekipe zameniće Poljaka Roberta Kubicu i stati uz rame Džordžu Raselu. Na ovaj način kompletiran je ''startni grid'' za 2020. godinu i poznato je svih 20 vozača koji će se pojaviti u Melburnu, na Velikoj nagradi Australije koja je zakazana za 15. mart naredne godine. Latifi jako dobro poznaje sve mogućnosti Vilijamsa jer je 2019. godine učestvovao u šest ''slobodnih sesija'', od kojih je poslednja bila ona u Brazilu.

 

Bivši test vozač Renoa i rezervni pilot Force India trenutno je drugoplasirani u F2 šampionatu u svojoj trećoj sezoni u ovom takmičenju, samo trku pre kraja. ''Oduševljen sam zbog činjenice što ću 2020. godine biti vozač u Formuli 1. Uživao sam radeći sa timom prošle godine, podržavajući ih u razvoju automobila i pomažući gde je god to bilo moguće. Radujem se narednim izazovima i uzbuđen što ću u martu debitovati u Australiji'', rekao je Latifi. Zadovoljstvo potpisanim ugovor nije krila ni Kler Vilijams, zamenica šefa tima: ''Oduševljena sam što mogu da najavim Nikolasa kao našeg novog vozača. Blistao je ove sezone u Formuli 2, a njegova saradnja sa našim timom je bila impresivna!'', izjavila je ćerka Frenka Vilijamsa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roj Nisani test vozač Vilijamsa za 2020. godinu

 

rsz_fia_f1_austria_2019_nr_88_kubica_1.jpg

 

Roj Nisani biće test vozač Vilijamsa za 2020. godinu, potvrdio je tim. Dvadesetpetogodišnji Izraelac Roj Nisani biće test vozač Vilijamsa za 2020. na tri trening sesije. Poslednji put je trke vozio u Formuli 2 2018. godine. ''Ovo je velika stvar za automoto sport u Izraelu. Iskustvo koje ću na ovaj način steći za mene će biti neizrecivo veliko'', rekao je Nisani. ''Roj je pokazao svoj talenat vozeći na postsezonskim testovima u Abu Dabiju prošle godine i bili smo impresionirani onim što je pokazao za kratko vreme. On je vredan mladić i uzbuđeni smo saradnjom sa njim'', poručuje Kler Vilijams.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Williams praktično pozajmio novac od svog vozača

 

Nikolas-Latifi.jpg

 

Ekipa Vilijamsa obezbedila je pozajmicu preko kompanije koja se nalazi u posedu oca njenog vozača Nikolasa Latifija kao deo refinansiranja korporativnih zajmova. Ta pozajmica, koja je kompletirana prošle nedelje, a dogovorena je sa Latrus rejsing korporacijom, čiji je vlasnik kanadski biznismen Majkl Latifi. Zajam uključuje hipoteku nad sedištem tima, a uključena je i kolekcija legendarnih trkačkih bolida. Sami finansijski detalji nisu objavljeni. Mlađi Latifi bi ove godine trebalo da debituje u Formuli 1 kao vozač Vilijamsa, ali je početak sezone odložen zbog pandemije koronavirusa.

 

Legendarni tim poslednjih godina ima velikih finansijskih problema, a u decembru je bio primoran da proda svoj inženjerski odsek. Latifi je kroz svoju drugu kompaniju ''Sofina fuds'' istaknuti sponzor Vilijamsa. Britanski tim je prošle nedelje objavio da je svoje osoblje poslao na kolektivni odmor do kraja maja zbog koronavirusa, a vozači Latifi i Džordž Rasel su pristali na smanjenje plata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vilijams razmatra prodaju F1 tima

 

claire-williams.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Vilijams razmatra delimičnu ili čak potpunu prodaju Formula 1 tima kao deo strategije da se osigura budućnost. Finansijski pritisci i problemi za timove Formule 1 izazvani pandemijom koronavirusa toliki su da se pojavila vest da Vilijams razmatra mogućnost da delimično ili čak u potpunosti proda F1 tim. Portal Motorsport.com piše da u Vilijamsu već traže moguće zainteresovane kupce.

 

''Upravljački bord razmatra različite opcije koje su kompaniji na raspologanju. Te opcije uključuju, ali nisu ograničene samo na to, i prikupljanje novčanih sredstava prodaju manjeg paketa akcija, većeg paketa akcija ili čak cele kompanije. Još uvek nije doneta bilo kakva odluka, ali razgovaramo sa potencijalnim kupcima i kompanija je u formalnom procesu prodaje'', navodi se u saopštenju. Vilijams je pomoć zatražio i od brojnih finansijskih savetnika kako bi se pronašli potencijalni investitori ili kupci. ''Kompanija nije još uvek dobila nikakve ponude, ali možemo da potvrdimo da smo u kontaktu sa nekoliko strana koje su potencijalno zainterseovane za ulaganje. Nema nikakvih garancija da ćemo dobiti ponudu, nismo utvrdili ni tačne uslove koje zahtevamo od potencijalnog ponuđača. Kompanija zadržava pravo da odustane ili da izmeni detalje ovog procesa, a u skladu sa tim javnost će biti obaveštena'', navodi se dalje u saopštenju.

Cela ova priča dolazi nakon što je Vilijams objavio finansijske podatke za 2019. i prijavio gubitak od 14.45 miliona evra. Samo godinu dana ranije Vilijams je imao profit od 14.34 miliona evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Williams F1 bolid u novim bojama

 

Williams 2020 boje01.jpg

 

Pred otvaranje sezone Formule 1 u Austriji sledeće nedelje, Williams je predstavio nove boje svog FW43 bolida. Na izmenu dizajna i boja Williams je bio prinuđen iznenadnim odlaskom glavnog sponzora, proizvođača mobilnih telefona ROKiT. Iako je prolog leta obnovljen višegodišnji ugovor između tima i sponzora, u maju mesecu je saopšteno da je došlo do prekida saradnje, a ubrzo nakon toga i da će se obeležja proizvođača telefona naći na bolidima aktuelnog šampiona tima Mercedes AMG. Williams bolidi će na stazu izaći u predominantno belim bojama, ali i novim sponzorima koje je doveo novi vozač Nicholas Latifi, koji će u Formuli 1 debitovati na prvoj trci sezone na stazi Red Bull Ring 7. jula.

 

Williams 2020 boje02.jpg

 

Williams je u poslednje dve godine zabeležio dva najgora rezultata u svojoj 40 godina dugoj istoriji, ubedljivo poslednjim plasmanima u konkurenciji konstruktora. Tim su zato napustili i sponzori, a u krugovima bliskim Formuli 1 kao najveći krivac za neuspehe vidi rukovodstvo tima sa Claire Williams na čelu, koja je formalno zamenik šefa tima. U maju mesecu započeo je proces prodaje cele kompanije Williams, sa rokom od tri meseca za nalaženju kupca. Vrednost tima procenjena je na 120 miliona dolara, što znači da se po vrednosti nalazi čak i ispod ograničenja budžeta koje uvodi od sledeće godine. Za sada, nekada šampionski a danas posrnuli tim, tvrdi da ima dovoljno sredstava za celu sezonu 2020. a prvi na spisku potencijalnih kupaca je Michael Latifi, otac vozača koji je u Williams već uložio mnogo novca, a već i kupio Williams Technologies odeljenje. Međutim, zanimljivo je i da je Latifi, iransko-kanadski milijarder koji je svoje bogatstvo stekao u preradi hrane i proizvoda od mesa, već vlasnik 10% tima McLaren.

 

Autor: Aleksandar Ugješić

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latifi i Rasel i sledeće godine voze za Vilijams

 

williams aut2020.jpg

 

Najlošija ekipa Formule 1 Vilijams je ozvaničio saradnju sa Džordžom Raselom i Nikolasom Latifijem i naredne sezone. Dvojac koji trenutno vozi za Vilijams će biti u bolidima te ekipe i naredne sezone.

Oba vozača su na momente u prva dva trkačka vikenda u Austriji pokazali dobre nastupe. Nikolas Latifi je imao 11. poziciju na prvoj trci, dok je na drugoj bio tek 17. Sa druge strane Džordž Rasel, kome je ovo druga sezona u Formuli 1, oduševio je na kvalifikacijama za Veliku nagradu Štajerske kada se probio do Q2 i do 11. pozicije. Ipak na kraju je trku završio kao 16. Rasel je jedan od kandidata za mesto u Mercedesu u budućnosti, ali je potvrda da Botas ostaje u tom timu ograničila i njegove mogućnosti za 2021. godinu pa on ostaje u Vilijamsu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vilijams ima nove vlasnike

 

Williams 2020 boje01.jpg

 

Kako piše Sport Klub, ''Dorilton kapital'' je novi vlasnik Williams Racing-a. Krajem maja meseca Vilijams je počeo sa traženjem novog strateškog partnera i pronašao ga je u Dorilton kapitalu za koji se navodi da je poznat po svom dugoročnom pristupu investicijama i koji je izrazio želju da timu povrati stari sjaj. Iz Vilijamsa su saopštili da su od maja do danas ozbiljno razmotrili sve mogućnosti i ponude koje su dobili od različitih investitora. Uz jednoglasnu odluku borda Vilijamsa odlučeno je da Vilijams bude prodat ''Dorilton kapitalu'' što je najbolja odluka za sve deoničare i ljude u timu.

''Dorilton kapital'' je privatna investiciona firma sa sedištem u Sjedinjenim Američkim Državama. Novi vlasnici izrazili su želju da zadrže prepoznatljivost tima, unaprede poslovanje i zadrže identitet. Uz to, najavljeno je da Vilijams neće menjati sedište i da se neće odseliti iz Grova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova era: Porodica Vilijams napušta F1

 

U rukovodećoj strukturi Vilijams rejsinga više neće biti članova porodice Vilijams, koja je osnovala tim pre 43 godine.

Ser Frenk je osnovao Vilijams rejsing 1977. godine. Ipak, posle nekoliko teških godina, on i njegova kćerka Kler, zamenica direktora, napustiće tim. Ekipom će rukovoditi Dorilton kapital, koji je pre oko mesec dana postao novi vlasnik.

 

claire-williams.jpg

 

Porodica će zvanično napustiti tim posle trke za Velikunagradu Italije u Monci.

''S obzirom na to da je budućnost tima sada osigurna, pravo je vreme da se povučemo. Našoj porodici Vilijams je uvek bio prioritet. Ipak, sada je pravo vreme da prepustimo čelne pozicije i pružimo novim vlasnicima priliku da voode tim u budućnosti'', poručila je Kler. ''Bavimo se ovim sportom više od četiri decenije. Izuzetno smo ponosni na dosadašnje rezultate i ono što ostavljamo iza sebe. Oduvek smo u ovom poslu bili iz ljubavi, tako da odluku nismo doneli olako''.

 

Porodica je 43 godine vodila tim. Ipak, krajem maja meseca Vilijams je počeo sa traženjem novog strateškog partnera i pronašao ga je u Dorilton kapitalu. ''Poštujemo odluku Kler i porodice Vilijams da napuste tim. Ponsni smo što ćemo upravo mi uvesti Vilijams u uzbudljivu sledeću fazu ovog sporta'', poručio je Metju Savedž, direktor Dorilton kapitala. Vilijams je osvojio devet titula u konkurenciji konstruktora, a sedam u konkurenciji vozača. Ipak, poslednje dve sezone tim je bio poslednji u šampionatu.

 

preuzeto sa - sportklub.rs

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekada dominantan tim, kao sto negde vec napisah - za 43 godine, osvojili su 21.4% konstruktorskih bodova, uz 9 titula. Kao i 16.7% vozackih bodova, uz 7 titula. I za mene su jedina prava F1 ekipa, uz Ferrari i McLaren.

Ali surova realnost kaze:

- poslednja pobeda: Pastor Maldonado 2012.

- poslednji podijum: Lance Stroll 2017.

- poslednji poen: Robert Kubica, prosle godine;

 

Vreme brutalne dominacije, Mansell 1992.:

 

1547447626_OurHistory.jpg.3a6d5eca123ec21491b6c8be67757f75.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...