Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Zatvaraju se fabrike automobila u zapadnoj Evropi? / Evropsko automobilsko tržište

Recommended Posts

Prodaja automobila u Evropi pala u septembru, u prvih devet meseci blagi rast

 

196746-vw id3 slika.jpg

 

Prodaja novih automobila u Evropi je pala u septembru, prigušena posustajanjem nemačkog i britanskog tržišta, pokazuju podaci Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA).

 

U septembru je u 27 zemalja Evropske unije (bez Malte za koju mesečni podaci nisu bili dostupni) bilo registrovano 1.427 miliona novih automobila, 2% manje nego u istom prošlogodišnjem mesecu, navode iz ACEA-e. Pad objašnjavaju visokom osnovom za poređenje u prošlogodišnjem septembru kada je registrovao najviše novih automobila otkada su počeli da prate te podatke. Izdvajaju i posustajanje potražnje na pojedinim ključnim tržištima, posebno Nemačke koja je septembru zabeležila pad za 3.3%. Delom je pad ublažio nastavak uzlaznog trenda na italijanskom i španskom tržištu koja su porasla 8.1% odnosno 4.6%. Pad potražnje za novim automobilima je zabeležen u celoj grupi ''starih'' zemalja EU, i to za 2.7%. U ''novoj'' Evropi potražnja za novim automobilima je neznatno usporila, uz stopu rasta od 9.3%, nakon avgustovskih 10.9%.

 

Blagi rast prodaje u prvih devet meseci

U periodu od januara do septembra potražnja za putničkim automobilima u EU je porasla blagih 3.7%, uz registrovanih gotovo 11.7 miliona novih automobila, navode u ACEA-i. Među vodećim tržištima najviše je porasla prodaja u Italiji, za 9%, te u Španiji, za 6.7%. Francuska i Nemačka su zabeležile slabiji rast prodaje, za 3.9% odnosno 2.2%. I u posmatranom periodu su ''nove'' zemlje EU bile motor rasta na evropskon nivou, uz skok prodaje novih automobila za 13.8%. U ''staroj'' Evropi ona je porasla mršavih 2.9%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na elektrifikovana vozila se odnosilo 43% prodaje u trećem kvartalu u EU

 

tesla model 3 model y.jpg

 

Na elektromobile i hibride se odnosi skoro polovina prodaje novih automobila u trećem kvartalu u EU. Čisto električna i hibridna vozila su u Evropskoj uniji u trećem tromesečju uknjižila 43% od ukupne prodaje, sudeći po podacima ACEA-e. Čisto električna vozila, priključni hibridi i konvencionalni hibridi, prošle godine su zabeležili manje od 40% od ukupne prodaje u istom vremenskom periodu. Prodaja čisto električnih modela je porasla za 22% u odnosu na treći kvartal 2021.

 

EU je, kao što smo nedavno pisali, podržala zabranu prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem počev od 2035. tako da će na kraju svi automobili biti s nultom emisijom. Nacionalne i lokalne vlasti povlače subvencije i povlastice na kupovinu priključnih hibrida, stavljajući akcenat na čisto električne automobile. Prodaja plug-in hibrida je pala 6% tokom trećeg tromesečja. Što se tiče benzinski pogonjenih vozila, njihov plasman je manji za 3.3%, ali su i dalje najpopularnija opcija u EU sa 38% od ukupne prodaje. Kada su u pitanju dizeli, oni su takođe doživeli smanjenje prodaje i to za 4.7%, tako da njihovo tržišno učešće iznosi 17%. Ne tako davno, 2015. na dizel vozila se odnosilo 52% prodaje automobila u EU.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rumunija u prvih 9 meseci 2022. proizvela više automobila nego Italija

 

196904-ford puma 001.jpg

 

Evropska unija je proizvela 7.96 miliona automobila u prvih devet meseci ove godine, 430.000 jedinica više nego prethodne godine, odnosno 5.8% više, dostigavši udeo u globalnoj proizvodnji automobila od 16%, navodi se u izveštaju Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) za prva tri kvartala u godini.

Prema količini proizvedenoj u devet meseci, Rumunija je šesti proizvođač automobila u EU sa 376.047 jedinica - to je skoro 20% više u poređenju sa istim periodom prethodne godine i više od zemalja poput Mađarske ili Italije. To je zasluga velike Dacijine i Fordove fabrike, koje rade u Rumuniji. Država sa najvećom proizvodnjom putničkih automobila u EU ostaje Nemačka, koja je proizvela 2.4 miliona jedinica. Nakon Nemačke slede Španija, Češka, Slovačka i Francuska.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Evropi skočila za 14%, ali niko nije optimističan

 

216703-vw t 2.jpg

 

Oktobar je treći mesec zaredom u kom je zabeležen rast prodaje novih automobila u Evropi, a glavni razlog je bolja snabdevenost komponentama. Ipak, proizvođači automobila brinu da bi sve lošiji ekonomski uslovi mogli da utiču na kupce da odustanu od kupovine novog automobila. Tokom oktobra, zabeležen je veći broj novih registracija za 14% u odnosu na isti mesec prošle godine, jer je na Starom kontinentu kupcima isporučeno 910.753 automobila.

 

Automobilska industrija nastavila je sa rastom u avgustu, nakon 12 uzastopnih meseci kada je tržište bilo u padu. Volkswagen Grupa, najuspešniji evropski proizvođač automobila, najveći je pobednik u oktobru sa rastom prodaje od 40% u odnosu na oktobar 2021. Na drugom mestu se nalazi Stellantis koji je zabeležio pad prodaje od 1.8%, a treća je Hyundai Grupa sa padom od 4.9%. I dok su problemi sa lancima snabdevanja delimično rešeni, pa proizvođači imaju dovoljno mikročipova i drugih komponenti, energetska kriza u Evropi povećava troškove i zaustavlja brži i značajniji oporavak. Prodajni rezultati iz oktobra su pozitivni kada se uporede sa katastrofalnim oktobrom prošle godine, ali su i dalje znatno slabiji od perioda od pre nekoliko godina. Evropa se sprema za tešku zimu sa dvocifrenom inflacijom, a ekonomsko stanje bi moglo da dodatno uspori oporavak. U Nemačkoj se očekuje pad prodaje, dok bi blagi rast mogao da se zabeleži u Francuskoj, Italiji i Španiji. U Velikoj Britaniji, gde je prodaja automobila na putu najgoreg rezultata još od 1982. godine, inflacija je dostigla 41-godišnji maksimum tokom prošlog meseca. BMW i Stellantis upozoravaju na pad potražnje tokom ove zime, a slabija prodaja bi mogla da bude izraženija u državama sa severa Evrope. Luksuzna vozila visoke klase su i dalje relativno otporna na ove promene na tržištu, jer i dalje profitiraju od neizvršenih porudžbina akumuliranih tokom vrhunca krize sa mikročipovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropa neće zaustaviti uvoz jeftinih kineskih električnih automobila

 

ora cat 01.jpg

 

Troškovi proizvodnje električnog vozila u Kini su manji za 10.000 evra nego u Evropi, upozorio je šef francuskog dobavljača autodelova Forvia Patrick Koller, procenivši da Evropa neće moći da zaustavi jeftini kineski uvoz. Evropa je relativno otvorena za uvoz vozila iz Kine, a evropski regulatori ih smatraju veoma sigurnim. Evropski potrošači žele jeftino električno vozilo, a Kina proizvodi dobra vozila, istakao je šef francuske firmee, dodavši da je taj problem ''opasniji'' za Evropu nego za SAD, koji je ograničio udeo kineskih proizvođača na domaćem tržištu visokim carinama.

 

BYD Atto3 03.jpg

 

U Evropi je prosečna cena električnih automobila porasla s gotovo 49 hiljada evra u 2015. na gotovo 56 hiljada evra, a u SAD-u sa 53 hiljade na 65 hiljade evra, prema istraživanju JATO Dynamicsa. U Kini je u istom periodu pala s gotovo 67 hiljada na 32 hiljade evra i električni automobili su sada jeftiniji od benzinca, pokazuju podaci te savetodavne kompanije. Kineske kompanije proizvode jeftinija električna vozila zahvaljujući nižim troškovima rada, istraživanja i razvoja i manjoj kapitalnoj potrošnji u poređenju sa evropskom konkurencijom. Prema francuskoj konsultantskoj kući za automobile Inovev, Kina ima otprilike 5.8% udela u evropskom tržištu električnih vozila koji će snažno rasti u idućim godinama jer će kineski brendovi proizvoditi sve jeftinije modele.

Forvia je francuski multinacionalni proizvođač automobilskih delova, nastao spajanjem francuske Faurecije i nemačke Helle. Njegovi klijenti su brojni kineski proizvođači automobila, uključujući BYD, ali i Volkswagen, Daimler, Toyotu i Teslu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 2023. godini pad prodaje automobila u Evropi

 

bmw 2 at 2022 01.jpg

 

Ponuda automobila će ove godine biti veća dok električnim automobilima, međutim, preti pad potražnje.

Izgledi za nemačke proizvođače automobila na tržištu u 2023. godini nisu ružičasti. Direktor privatnog instituta Centre Automotive Research (CAR) u Duisburgu Ferdinand Dudenhoffer smatra da je predstoji ''tužna slika'' kada je reč o prodaji automobila u Evropi. Liste porudžbina su još uvek prilično duge, ali prema Dudenhoferovoj analizi višak kupovine novih automobila zabeležen je samo zato što su lanci snabdevanja bili poremećeni, pa su nedostajali važni delovi. ''Uporedo sa merama zatvaranja tokom pandemije razvila se posebna situacija - svi proizvođači proizveli su manje automobila nego što je prvobitno planirano, pa se smanjila ponuda u celom svetu. Ono što je proizvedeno prodato je sa velikim maržama. Visoki popusti, koji su bili uobičajeni u industriji, više nisu postojali. Ali tome će doći kraj ove godine'', rekao je Dudenhofer.

 

On dodaje da će se liste narudžbina skratiti, pa će kupci biti traženi. Inflacija i visoke cene energenata, ali i recesija će usporiti kupovinu automobila. Dudenhofer smatra da će Evropa biti gubitnik, pa prognozira mali rast kupovine novih automobila u Nemačkoj, ali očekuje pad prodaje u Francuskoj, Velikoj Britaniji, Italiji, kao i u Rusiji kao ''poseban slučaj'' tokom 2023. godine. Sa druge strane, očekuje povećanje broja prodatih automobila u Aziji i Severnoj Americi. Naime, Kina i Sjedinjene Američke Države pokrenule su programe za oživljavanje privrede koji bi mogli biti dobri i za automobilsku industriju. Administracija američkog predsednika Džoa Bajdena (Joe Biden) donela je Zakon o smanjenju inflacije, koji predviđa državne izdatke od 430 milijardi dolara u peridou od deset godina. Između ostalog, američka vlada svakom kupcu električnog automobila obećava smanjenje poreza od 7.500 dolara, ako je automobil proizveden u SAD. Slična pravila važe i za sve ostale grane, a ove mere usmerene su uglavnom na Kinu. Međutim, Udruženje nemačkih bankara procenjuje da zakon nije dovoljno jasan da bi mogao isključiti i proizvođače automobila iz Nemačke, koji bi tada morali da otvaraju proizvodne pogone u SAD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU beleži najgore godišnje podatke o prodaji automobila od 1993. godine

 

vw tr 10.jpg

 

Prošle godine je registrovano 9.26 miliona putničkih automobila, 4.6% manje od ionako slabe 2021. i manje automobila nego u bilo kom trenutku od 1993. godine. Brojke iz decembra su bile malo svetlije, kada je prodaja porasla 12.8% na 896.967.

 

U Nemačkoj je istek subvencija za plug-in hibride krajem godine i pad premija za kupovinu automobila na baterije pogurao prodaju u decembru. Od najvećih tržišta automobila u EU-u, registracije automobila su u celoj godini blago porasle samo u Nemačkoj sa rastom od 1.1%, dok je Italija pokazala pad od 9.7%, a prodaja automobila u Španiji je pala godišnje za 5.4%. Proizvođači automobila u Evropi su se požalili pre svega na nedovoljno snabdevanje delovima, uključujući elektronske čipove. Tržišni lider u EU i dalje je Volkswagen sa nešto više od milion prodatih automobila. Sa oko 2.3 miliona automobila, VW grupa kao celina je takođe bila ispred Peugeota, Fiata i Opela, matičnog Stellantisa (1.8 miliona automobila). Grupa Renault se našla na trećem mestu sa nešto manje od 985.000 automobila. BMW i sve njegove marke su  registrovale 624.940 novih vozila, a Mercedes 549.023.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačko tržište automobila pokazuje blagi rast

 

Mercedes EQA 1.jpg

 

Nemačko tržište automobila je poraslo 2022. godine i pokazuje blagi rast nakon dve godine duboke krize, zahvaljujući naletu na električna vozila poslednjih meseci. U Nemačkoj je prošle godine registrovano ukupno 2.65 miliona novih automobila, 1.1% više nego 2021. godine, navodi se u saopštenju Federalne agencije za automobile (KBA). Vodeći sektor vodeće evropske privrede zaustavio je ''krvarenje'' posle negativnih rekorda 2020. i 2021. godine, kada je bio najniži godišnji broj novih registracija od ponovnog ujedinjenja dve Nemačke 1991. Tržište automobila, najpre pogođeno ekonomskim šokom pandemije, zatim nestašicom komponenti i preprekama u međunarodnim lancima snabdevanja, 2022. godine je moralo da se nosi s rastućim cenama goriva i rekordnom inflacijom, kao i s uticajem ruske agresije na Ukrajinu, ali se naglo oporavila od avgusta.

 

U decembru je porast broja novih registracija čak dostigao 38.1% u toku samo jedne godine, što je omogućilo sektoru da završi godinu pozitivno. ''Tim snažnim konačnim pritiskom, 2022. godina auto-sektora završila se povoljno, čak i ako je tržište u celini ostalo daleko ispod očekivanja'', komentariše u saopštenju Rajnhard Cirpel, predsednik Federacije uvoznika automobila (VDIK). Uprkos poboljšanju na kraju godine, automobilsko tržište je i dalje daleko od svojih performansi pre krize jer je tokom 2019. godine, pre pandemije, registrovano 3.6 miliona automobila, odnosno milion više nego 2022. godine. ''U poređenju sa 2019. godinom, pre krize, u 2022. je bio značajan manjak u prodaji od oko 26%'', napominje Federacija proizvođača (VDA) u saopštenju. Čak i 2020, mračne godine za auto-industriju, u Nemačkoj je bilo novoregistrovano 2.92 miliona automobila. Taj sektor je krajem prošle godine bio ojačan pravim naletom kupaca električnih automobila, jer je vlada Nemačke najavila smanjenje ekoloških bonusa od januara 2023. što je domaćinstvima i preduzećima olakšavalo da finansiraju kupovinu. U poslednjem mesecu 2022. godine, novoregistrovano je 174.000 električnih i hibridnih vozila, što je povećanje od 114%. ''Prvi put su električna vozila činila više od polovine novih automobila tokom jednog meseca (55%)'', napominje VDIK.

 

Ali, taj zamah bi trebalo da se znatno uspori 2023. godine, upozorava predsednik federacije: ''Nažalost, poskupljenje struje i smanjenje subvencija negativno će uticati na atraktivnost električnih automobila.'' Nemačka vlada će izgleda promašiti svoj cilj: 15 miliona električnih automobila na nemačkim putevima pre 2030. godine, rekao je u novembru Ferdinand Dudenhofer, direktor Centra za automobilska istraživanja. ''Uz mnogo sreće, taj cilj će biti ostvaren sa 50%'', upozorio je on. Pored toga, rekordna inflacija koja je dostigla 7.9% 2022. godine, nastavlja da smanjuje kupovnu moć potrošača, a Nemačkoj uz to preti da zimus udje u recesiju. Peter Fus, partner u osiguravajućoj kući EI, rekao je da će ''naredni meseci pokazati da je skok prodaje automobila u decembru bio samo bljesak, a ne kraj krize na tržištu'', i da će tada, uz poskupljenje struje i smanjenje subvencija, ''kupci morati da sami izračunaju da li im električni automobil i dalje vredi''. On očekuje da bi samo tržište luksuznih električnih automobila trebalo da i dalje napreduje, jer njihovi kupci manje zavise od državnih subvencija za kupovinu.

 

Sve u svemu, iako se dostupnost uvoznih poluprovodnika i drugih komponenti nedavno poboljšala posle više od dve godine, u zemlji Volkswagena, Mercedesa i BMW-a, proizvodnja vozila je ostala znatno niža u 2022. nego u 2019. (-26%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snažan rast prodaje automobila u EU na početku 2023. godine

 

cupra formentor y1.jpg

 

Prodaja novih automobila u EU je snažno porasla na početku 2023. godine, pokazali su podaci udruženja proizvođača ACEA-e. U 26 zemalja Evropske unije, bez Malte, u januaru je registrovano više od 760.000 novih automobila, piše ACEA, za 11.3% više nego na početku prvog prošlogodišnjeg meseca. Jedini izuzetak od pozitivnog trenda ja Nemačka. Na tom najvećem tržištu EU je u januaru prodaja pala 2.6%, a razlozi se sasvim sigurno mogu pripisati i konstantnim poskupljenjima novih automobila. Sa druge strane, najveći rast je imala Španija gde je prodaja novih automobila uzletela 51.4%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li Nemačka ostaje bez autoindustrije?

 

audi q4 m4.jpg

 

Tržište automobila prolazi tekstonske promene. To postaje jasno i kada se pogleda klasična proizvodnja vozila, što se može videti iz brojki industrijske informacijske službe Marklines. Njih je interpretirao Handelsblatt i poslao jasno upozorenje Nemačkoj.

U Nemačkoj je 2012. proizvedeno 5.6 miliona putničkih automobila i kombija, ali 2022. proizvedeno je samo 3.6 miliona. To što su korporacije poput VW-a, Mercedesa i BMW-a ipak ostvarile rekordnu dobit (ukupno 49.2 milijarde evra) zahvaljuje se ekspanziji inostrane proizvodnje. Predvodnici industrije su proizveli više od deset miliona vozila izvan Nemačke 2022. godine. Visoke cene energije, troškovi plata i porezi garantuju da će ovaj trend verovatno nastaviti da se intenzivira i nakon pandemije koronavirusa.

 

bmw 7 2023 4.jpg

 

Tome se dodaje sve veća važnost električnih automobila. VW proizvodi u Španiji, Mercedes u Kini i Poljskoj. CAR Center Automotive Research je izračunao da cena jednog sata rada, uključujući dodatne troškove plate, iznosi 59 evra u nemačkoj automobilskoj industriji i 28 evra u Španiji. U Mađarskoj i Poljskoj samo 13. Udruženje nemačke automobilske industrije (VDA) smatra hitno potrebnom ofanzivu za Nemačku kao industrijsko mesto. U suprotnom, Nemačkoj preti da sklizne u beznačajnost u globalnom poređenju. To se već dogodilo na polju malih automobila zbog visokih troškova.

 

Mercedes Sindelfingen 01.jpg

 

Na polju malih automobila i velikih kombija je zabeležen pad od gotovo 90% od 2012. godine. Zahvaljujući poboljšanom snabdevanju čipovima, proizvodnja vozila bi trebalo da se ponovo poveća ove godine. Međutim, u Nemačkoj neće biti povratka na brojke iz prošle decenije.

 

vw id3 55.jpg

 

Zabrinutost radničkih saveta u industriji je posebno velika. Za električne automobile je potrebno znatno manje delova. Baterijske ćelije dolaze u velikom broju iz Azije. Zbog toga su ugrožena radna mesta posebno kod dobavljača automobilske industrije. U Nemačkoj su se BMW i Mercedes fokusirali na proizvodnju luksuznih automobila kao što su Serija 7 i S klasa. Ostali dolaze iz inostranstva. Mnogi dobavljači u autoindustriji nemaju mogućnost prebacivanja na druge lokacije, i gube ključne poslove i radna mesta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoindustrija se seli iz Evrope u SAD

 

audi q4 m4.jpg

 

Visoke cene energije i velike birokratske prepreke utiču na proizvođače automobila. Oni sve više ulažu u SAD koje visokim subvencijama promovišu ekspanziju elektromobilnosti. ''Nećemo da premeštamo postojeću proizvodnju u SAD, ali veća je verovatnoća da ćemo sledeće fabrike da izgradimo u Americi. Postoji rizik da Evropa izgubi od te preraspodele.''

 

Ta izjava Klausa Rozenfelda, šefa kompanije Šefler, četvrtog po veličini nemačkog dobavljača za automobilsku industriju sa više od 80.000 zaposlenih širom sveta, odražava važan trend: autoindustrija sve više premešta svoju proizvodnju iz Nemačke i drugih delova Evrope u Kinu i Severnu Ameriku. ''Postoji mnogo razloga zašto automobilska industrija napušta Nemačku i Evropu'', kaže Štefan Šneberger, menadžer u konsultantskoj kući Berils (Berylls Strategy Advisors), specijalizovanoj za autoindustriju. Glavni razlog za preseljenje su, dodaje, visoki troškovi energije: nivo cene struje u EU dva do tri puta je veći nego u SAD. ''Ali i stroži regulatorni zahtevi kojima je industrija u EU i Nemačkoj izložena, takođe idu u prilog preseljenju. A naravno, primamljive su i privlačnije subvencije koje se trenutno nude u SAD.'' Te milijarde subvencija, međutim, povezane su s klimatskim tehnologijama, kao što je elektromobilnost.

 

Američke subvencije samo za klimatski prihvatljive tehnologije

Kao rezultat planova za iseljavanje, a prema aktuelnoj analizi kuće Berylls Strategy Advisors, predviđeni broj jedinica za period proizvodnje 2023-2029 u Evropi značajno opada. Selidbe su takođe i uzrok velikog broja pozitivnijih prognoza za ostale regione sveta. Očekuje se čak i rast globalne proizvodnje vozila, iako manje nego što se predviđalo 2021. ''Trenutne prognoze pokazuju negativne efekte eksternog šoka izazvanog ratom u Ukrajini, a tu su i ispravke preterano optimističnih prognoza za 2021. u pogledu okončanja ograničenja vezanih za pandemiju i krizu sa čipovima'', objašnjava Šneberger.

 

Gubitak 100.000 radnih mesta u Nemačkoj

Prema analizi, između Nemačke i Severne Amerike u narednim godinama postojaće razlika u proizvodnji od oko četiri miliona vozila. Preseljenja, poput onih koje su nedavno najavili Audi i Ford, taj trend bi čak i pojačala. Zbog toga se predviđaju gubici do 100.000 direktno pogođenih radnih mesta i pad bruto domaćeg proizvoda (BDP) u Nemačkoj od 0.6 procentnih poena u 2029. godini. U tom kontekstu, stručnjak Šneberger podseća da je značaj automobilske industrije u Nemačkoj veći nego u susednim evropskim zemljama. ''Ovde je to skoro 5% BDP, što znači da će pad posebno uticati na nemačku privredu. Osim toga, opada i konkurentska prednost nemačkih proizvođača i dobavljača delova, koja se uglavnom povezivala sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem.''

 

Amerika bi takođe trebalo da vozi električne automobile

Ti motori su, međutim, još malo pa stvar prošlosti. Pored digitalizacije, ekspanzija alternativnih pogona jedan je od megatrendova u autoindustriji. U SAD se takođe nazire kraj takve vrste motora, iako ipak sporije nego u Evropi ili Kini. Poređenja radi, trenutno su oko 14% novregistrovanih automobila u Nemačkoj - električna vozila. U Kini, najvećem tržištu električnih automobila na svetu, čak 21%. Sa druge strane, u SAD ih je manje od 6%. To bi, međutim, u bliskoj budućnosti moglo dramatično da se promeni.

 

''Prošla su vremena kada su električna vozila bila fenomen ograničen na zapadnu obalu SAD'', kaže Hening Ludes, američki stručnjak za tržište automobila i partner kući Berylls Strategy Advisors. Prema Ludesu, SAD su već u direktnoj konkurenciji sa Evropom za drugo mesto kao najvažnije svetsko tržište električnih automobila, iza Kine. Očekuje se da će 2030. prodaja takvih vozila u SAD premašiti šest miliona komada godišnje, što odgovara tržišnom udelu od oko 40%. ''Nedavne najave američkog Ministarstva energetike o pooštravanju standarda uštede goriva i najava tamošnje Agencije za zaštitu životne sredine (EPA) o ograničavanju emisije CO2, mogle bi da do 2030. katapultira tržišni udeo električnih automobila u SAD čak i do 60%'', procenjuje Ludes.

 

Pikap-kamionet - najprodavanije vozilo na američkom tržištu

Osnovni izazov za nemačke kompanije biće da procene specifične potrebe američkih kupaca koji nisu baš upoznati s elektromobilnošću. To uključuje i posebne modele vozila. ''Za razliku od Evrope, terenska vozila i pikap-kamioneti činiće više od 75% tržišta čistih elektro-automobila'', kaže Ludes. ''Na američkom tržištu, najprodavaniji model ostaje Fordov kamionet F-150.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tržište automobila u Evropskoj uniji nastavilo trend brzog rasta

 

alfa tonale 1.jpg

 

Evropsko tržište putničkih automobila je poraslo u martu za 28.8% u odnosu na isti period prošle godine, a to je nastavak rasta tog tržišta koji traje osam meseci zaredom. U martu je u Evropskoj uniji (EU) registrovano 1.087.000 putničkih automobila, saopštilo je Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA). Snažna ekspanzija proizilazi iz niske baze za poređenje iz 2022. godine koja je na sceni bila zbog nestašice poluprovodnika.

 

Sva ključna tržišta EU-a su zabeležila dvocifrena povećanja prošlog meseca, a lideri u rastu tog tržišta su Španija (66.1%) i Italija (40.7%). Registracije električnih automobila na baterije u Evropskoj uniji su takođe zabeležile rast za 58%. U prva tri meseca ove godine, prodaja novih automobila u EU je povećana za 17.9% na blizu 2.7 miliona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropljanima su sve draži kineski automobili

 

nio ec7 01.jpg

 

Sve više kupaca automobila u Nemačkoj ne bi imalo problema s kupovinom kineskog automobila. Gotovo trećina (30%) od 1.055 žena i muškaraca koje je ispitao portal Carwow može da zamisli da će njihov sledeći automobil biti iz Kine. Ipak, 70% odbija vozila iz Kine dok među Britancima, koje je takođe anketirao Carwow ta brojka iznosi 71%.

 

''Kineski proizvođači automobila koji žele da uđu na tržište u Nemačkoj takođe moraju da privuku nove vozače. Oni se bore sa skoro potpunim nedostatkom svesti o marki i moraju da promene trenutnu percepciju javnosti o kvalitetu njihovih proizvoda'', kaže izvršni direktor Carwow Philipp Sayler. Za 19% Nemaca i čak 27% Britanaca podreklo vozila je vrlo važan faktor, za 40% odnosno 39% delimično odlučujući faktor, Sa druge strane za 41% Nemaca i 34% Britanaca, nije važno iz koje zemlje dolazi marka automobila. Kineski proizvođači automobila žele da se masovno prošire u Evropi. Mada im to nije uspelo u prvim pokušajima zbog velikih nedostataka u kvalitetu i bezbednosti, Kinezi su sada očigledno naučili lekciju i rade na procesu obezbeđivanja svog prvog tržišnog udela u Evropi. Posebno se to odnosi na električne automobile, gde su Kinezi ravnopravni ili čak tehnološki superiorniji od nemačkih, japanskih ili američkih proizvođača automobila. Upravo zbog te prednosti, kineski proizvođači bi mogli lakše da osvoje evropsko tržište nego, svojevremeno, japanski i korejski proizvođači. Njima su bile potrebne decenije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snažan rast proizvodnje automobila u Nemačkoj će verovatno biti kratkog daha

 

bmw f02.jpg

 

Nemačka automobilska industrija se oporavlja i proizvela je trećinu više vozila u prvoj polovini 2023. nego u istom periodu prošle godine, ali je još uvek daleko ispod poslovanja pre pandemije, objavilo je sektorsko udruženje VDA.

Sa 2.2 miliona automobila domaće fabrike su od januara do kraja juna isporučile 32% više vozila i smanjile zaostatak u isporuci naručenih automobila, navode u udruženju. Ipak, proizvodnja je i dalje manja za 10% u odnosu na 2019. a zaostatak u isporuci automobila kupcima je i dalje iznad višegodišnjeg proseka. Rast proizvodnje odražava smanjenje uskih grla u lancima snabdevanja, rekla je predsednica VDA Hildegard Müller. Prognoze su još uvek sumorne. Gledajući opštu privrednu situaciju i stanje knjiga narudžbina, može se očekivati da će stopa rasta uskoro oslabiti, navodi Müller.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuske subvencije samo na osnovu emisije štetnih gasova

 

peugeot 208 24 5.jpg

 

Nove francuske subvencije za automobile pomoći će evropskoj automobilskoj industriji da izdrži pretnju priliva uvoznih jeftinih kineskih električnih vozila, rekao je francuski ministar finansija Bruno Le Mer (Bruno Le Maire).

 

U okviru paketa mera francuske vlade za podršku zelenoj industriji biće isplaćivane subvencije za nova električna vozila samo na osnovu emisija štetnih gasova njihovih proizvođača. To će pogoditi proizvođače iz Kine, gde se industrija oslanja na električnu energiju iz termoelektrana na ugalj. Le Mer je tokom vikenda boravio u Pekingu gde je sa kineskim zvaničnicima razgovarao o trgovini i investicijama. Francuski ministar naveo je da ''nije zabrinut'' zbog pretnje evropskim proizvođačima automobila od uvoza kineskih električnih vozila.

 

''Mislim da našim novim zakonodavnim odlukama otvaramo put Evropi za manje naivan pristup, uzimajući u obzir nivo emisija u industriji'', izjavio je Le Mer. Evropski proizvođači uznemireni su kineskim napretkom u industriji električnih vozila, a Kina uz to preuzima vodeću ulogu u proizvodnji baterija. Na kineskom tržištu električnih vozila, koje je najveće u svetu, domaći automobili nadmašuju po prodaji zapadnu konkurenciju. Iako je prodaja električnih vozila iz Kine u Evropi i dalje u ranoj fazi ekspanzije, ona bi mogla da dostigne 1.5 miliona vozila do 2030. godine, što je ekvivalentno udelu od 13.5% prodaje u prošloj godini. Za evropske proizvođače automobila istovremeni gubitak tržišnog udela kod kuće i u Kini imao bi ozbiljne posledice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u EU snažno porasla i u julu, veliki rast prodaje električnih vozila

 

225959-Peugeot 408 e5.jpg

 

Prodaja automobila u EU je snažno porasla i u julu, odražavajući oporavak industrije od pandemijskih problema u nabavci, pokazuju podaci udruženja proizvođača ACEA. U julu je u EU registrovano 851.156 novih automobila, za 15.2% više nego u istom prošlogodišnjem mesecu, navodi udruženje. Prodaja raste po dvocifrenim stopama od prošlogodišnjeg oktobra, odražavajući oporavak industrije od prošlogodišnje nestašice delova, objašnjava ACEA.

 

Kako navodi ACEA, Evropljani su u julu 2023. kupili ukupno 851.156 vozila. Najpopularniji tip agregata je benzinac sa 35.8% udela (304.903 jedinice). Zajedno sa padom udela dizelaša od 14.1%, neelektrifikovane ponude činile su polovinu novih registracija automobila. Hibridi su u porastu kao druga najpopularnija opcija prošlog meseca sa udelom od 25.6% odsto nakon što su zabeležili rast prodaje od 31%. Na trećem mestu su električna vozila sa učešćem od 13.6% (115.971 jedinica), uz još značajniji rast od 60.6% u odnosu na isti mesec prošle godine. Konačno, plug-in hibridi su imali udeo od 7.9% (67.060 jedinica) sa skromnijim povećanjem od 14.5%. U grupi vodećih tržišta najviše je porasla prodaja u Francuskoj i Nemačkoj, za 19.9% odnosno 18.1%. Dvocifrenu stopu rasta beleži i Španija od 10.7%. Najskromnije je u grupi velikih porasla prodaja u Italiji, za 8.7%. Pad prodaje su zabeležile samo Mađarska i Malta za 6.8%, i Švedska za 3%. U prvih sedam ovogodišnjih meseci tržište automobila u EU je poraslo za 17.6% u odnosu na isti prošlogodišnji periog, uz registrovanih 6.3 miliona novih vozila.

 

Podaci signaliziraju oporavak evropske automobilske industrije od poremećaja koje je izazvala pandemija, ali obim prodaje je još uvek za 22% manji nego u pretpandemijskoj 2019. godini, upozorava ACEA. Među velikom četvorkom najviše je porasla prodaja u Španiji i Italiji, za 21.9% odnosno 20.9%. U Francuskoj je uvećana za 15.8%, a na najvećem evropskom tržištu, onom nemačkom, za 13.6%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuzi žele posebne namete za kineska vozila, Nemci ne daju…

 

byd dolphin beli.jpg

 

Francuska vrši pritisak na predsednicu Evropske komisije Ursulu von der Lajen da pokrene temu kineskih električnih vozila u svom godišnjem govoru o stanju Unije u sredu, uprkos strahovima širom bloka da bi Peking mogao da uzvrati.

 

Mesecima su francuska vlada, kao i njeni zastupnici u industriji i Evropskoj komisiji, pritiskali izvršnu vlast Evropske unije da pokrene antidamping istragu protiv kineskih proizvođača električnih automobila, koja bi mogla da otvori put Evropi da uvede dodatne namete kineskim električnim vozilima za koja smatra da se prodaju nepošteno jeftino s ciljem da se uguši evropska konkurencija. Uprkos protivljenju Berlina i zvaničnika nemačke autoindustrije, zvanični Pariz ne odustaje. Francuska je dugogodišnji zagovornik snažnijih evropskih mera trgovinske zaštite i snažnije industrijske politike. Ujedno je poverenik EU za unutrašnje tržište Tijeri Breton, koji je Francuz, posebno upozorio na rast izvoza kineskih električnih automobila.

 

U Briselu i Berlinu, međutim, postoji sve veća iritacija francuskim zahtevom, jer se političari, državni zvaničnici i predstavnici autoindustrije boje kineske odmazde. Dakle, ovo su dve različite perspektive. Nemcima ne odgovara trgovinski rat s Kinom jer na tamošnjem tržištu prodaju stotine hiljada Volkswagena, BMW-a, Mercedesa… Sa druge strane francuske marke nemaju snažno uporište u Kini i žele zaštitu domaćeg tržišta od uvoza kineskih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Privremeno prekinuta proizvodnja četiri Maserati modela i Fiata 500e

 

maserati granturismo 7.jpg

 

Stellantis privremeno zaustavlja proizvodnju u svojoj fabrici Mirafiori u Italiji. Portparol kompanije je za medije potvrdio da su obe montažne linije pauzirane ove nedelje. Osim toga, proizvodnja će ponovo biti zaustavljena od 19. oktobra do 3. novembra. Odluka o privremenom zaustavljanju proizvodnje će uticati na 2.400 radnika koji za te dane neće biti plaćeni.

Fabrika Mirafiori je zadužena za proizvodnju četiri Maseratijeva modela (Ghibli, Quattroporte, GranTurismo i Levante).

 

Mirafiori.jpg

 

Stellantis takođe proizvodi električni Fiat 500 u fabrici Mirafori. Novi 500e se proizvodi od početka 2020. i bio je treći najprodavaniji EV u Evropi 2022. godine. Međutim, potražnja na Starom kontinentu je do avgusta ove godine opala za 1.7%, pokazuju podaci o prodaji koje su prikupili tržišni analitičari. U prvih osam meseci godine, 500e je bio šesti najprodavaniji električni automobil u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...