Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Zatvaraju se fabrike automobila u zapadnoj Evropi? / Evropsko automobilsko tržište

Recommended Posts

Nestašica poluprovodnika pogodila potražnju za automobilima u EU

 

renault-clio akcija.jpg

 

Potražnja za automobilima u Evropskoj uniji je oslabila u septembru, odražavajući nestašicu poluprovodnika koji su uticali na prodaju na svim velikim tržištima, pokazuje izveštaj evropskog udruženja proizvođača ACEA. U septembru je u 26 zemalja EU-a (bez Malte) registrovano ukupno 718.598 novih automobila, najmanje u prvom jesenjem mesecu od 1995. godine i za 23.1% posto manje nego u istom mesecu prošle godine. U avgustu je njihov broj smanjen za 19.1%. Uzrok naglog slabljenja potražnje je nestašica poluprovodnika, ističu u ACEA-i, ukazujući na dvocifreni pad na svim velikim tržištima.

 

Najviše je u prošlom mesecu pala potražnja u Italiji, za trećinu u odnosu na prošlogodišnji septembar. U Nemačkoj je smanjena za četvrtinu, a u Francuskoj za petinu. Najblaži pad beleži Španija za 15.7%, Poljska, najveće tržište ''nove'' Evrope, beleži 13.3% pada. U periodu od januara do septembra u EU je registrovano 7.5 miliona novih automobila, za 6.6% posto više nego u istom periodu 2020. zahvaljujući skoku u prolećnim mesecima koji odražava urušavanje potražnje u proleće prošle godine, na početku pandemije.

 

Italija je posebno teško stradala u prvom talasu pandemije i prva je uvela stroga ograničenja da bi suzbila širenje virusa. U prvih devet meseci ove godine je beležila tako najveći rast potražnje među vodećim tržištima, za petinu u odnosu na isti prošlogodišnji period. U Španiji je potražnja porasla 8.8%, u Francuskoj 8%. Najveće evropsko tržište, ono nemačko, beleži pad od 1.2%, dok je u Poljskoj broj registrovanih novih automobila porastao za 17.7%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na elektrifikovane automobila se odnosila skoro petina prodaje u trećem kvartalu u Evropi

 

200514-car go.jpg

 

Jedno od pet vozila prodatih u Evropskoj uniji u trećem kvartalu je elektrifikovano, dok potražnja za konvencionalno pogonjenim automobilima nastavlja da pada, kažu podaci industrijske asocijacije ACEA.

ACEA, koja predstavlja glavne evropske proizvođače automobila, kamiona, komercijalnih vozila i autobusa, kaže da se na plasman čisto električnih i ''plug-in'' hibridnih automobila odnosi tek nešto manje od 19% ukupne prodaje.

 

Kako pišu Vrele Gume, prodaja čisto električnih vozila je skočila za gotovo 57% na više od 212.000 jedinica, dok su se ''plug-in'' hibridni automobili popravili za gotovo 43% (više od 197.000 primeraka). Doduše, ovo je sporija stopa rasta nego u 2020. kada se prodaja gotovo utrostručila, ali sa niske baze. Međutim, to korespondira sa 35% slabijom prodajom konvencionalnih benzinaca, na koje se još uvek odnosi najveći deo prodaje, oko 40% ukupno, dok je prodaja dizela pala za više od 50% tokom trećeg tromesečja.

 

Pre manje od deset godina, ''naftaši'' su zauzimali više od polovine ukupne prodaje automobila u EU, da bi u trećem kvartalu ove godine dobacili tek do 18%. Osim što su morali da ispune strožiju, novu ekološku regulativu EU vezanu za emisiju ugljenika, proizvođači automobila i potrošači, imali su koristi od državnih subvencija za elektrifikovana vozila. Evropska komisija je takođe predložila efektivnu zabranu vozila na fosilna goriva od 2035. sa ciljem da se ubrza prelazak na elektromobile sa nultom emisijom, kao deo širokog paketa mera za borbu protiv globalnog zagrevanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broj registracija novih automobila u Britaniji pao na najniži oktobarski nivo od 1991.

 

Ford-Focus_ST nema 4x4.jpg

 

Broj registracija novih automobila u Britaniji pao je na najniži oktobarski nivo od 1991. godine, za čak 25% na godišnjem nivou, jer je nestašica poluprovodnika nastavila da pogađa ovaj sektor, pokazuju podaci Udruženja proizvođača i trgovaca motornim vozilima (SMMT). Procenjuje se da će prodaja na nivou cele 2021. godine iznositi 1.66 miliona vozila, što za samo 1.9% više nego 2020. kada su na snazi bila zatvaranja ekonomije i mere ograničenja kretanja zbog pandemije.

 

Prošlog meseca je u Ujedinjenom Kraljevstvu regostrovano ukupno 106.265 novih vozila. Nestašica čipova širom sveta primorala je mnoge automobilske brendove da smanje proizvodnju i produžila vreme isporuke nekim kupcima. ''Aktuelni podaci odražavaju probleme sa nabavkom proizvodnih komponenti, pri čemu industrija trpi nestašice poluprovodnika i rastuće ekonomske pritiske zbog povećanja inflacije, poreza i slabljenja poverenja potrošača'', izjavio je izvršni direktor SMMT-a Majk Hoz.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki treći automobil prodat u Nemačkoj u oktobru je imao utikač

 

192698-opel c.jpg

 

Svaki treći automobil prodat u Nemačkoj je imao električni motor i utikač. Električni automobili su prošlog meseca činili 30.4% registrovanih automobila. Još nekoliko ovakvih meseci i tamo ćemo imati drugu Norvešku, gde tržištem dominira subvencionisana prodaja električnih automobila. U Norveškoj je novac doniran u raznim oblicima bio dovoljan, u Nemačkoj to izgleda nije tako jednostavno.

 

Kriza u industriji poluprovodnika je ostavila trag, koja je najveća praznina u uveravanju kupaca u kupovinu električnih automobila. Pa, automobili s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem su još uvek dostupni i to je ''greška''. Ako ih ponestane, kupci će se automatski okrenuti električnim automobilima. Ovaj jednostavan trik uštedeće mnogo novca. U Nemačkoj je dostupnost automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem smanjena zbog krize poluprovodnika. Prodaja im je pala, a Nemci su brzo reagovali i napunili tržište električnim automobilima koji se dobro prodaju. U Nemačkoj postoji sistem subvencija za kupovinu električnih automobila i plug-in hibrida. Finansijska injekcija je korak bliže kupovini električnog vozila. Za kupovinu električnog automobila možete dobiti čak 6.000 evra državne podrške, a trgovac može dodati još 3.000 evra. Drugi korak je pristupačnost. Električni automobil, koji zahteva više poluprovodnika, postaje ''prioritetniji'' od modela sa motorima SUS.

 

Objašnjenje je jednostavno: proizvođači odlučuju kojim vozilima će dodeliti delove kao što su poluprovodnici. Marže za električna vozila su danas naime prilično visoke. Proizvođačima se isplati da prebace teret proizvodnje na električne automobile. Kupci vide ograničenja u konfiguraciji automobila s motorima SUS, užasno duga čekanja, a onda okrenu pogled na listu doplata i pod nos im se gura električni automobil. Proizvođač je zadovoljan, ima veću maržu i još jednu jednako vrednu stvar - svaki prodati električni automobil pomaže u ispunjavanju nametnute granice prosečne emisije za svoju modelsku paletu.

 

U oktobru je u Nemačkoj registrovano 178.800 automobila. To znači da je tržište zabeležilo smanjenje od 35% u odnosu na prošlu godinu. Na električnu utičnicu moglo bi se spojiti 54.400 registrovanih automobila, što opet znači povećanje prodaje od 13%. Automobili sa isključivo električnim pogonom su zabeležili povećanje od čak 32%. Kupci su pratili samo ono što im je slobodno tržište donelo. Slobodno tržište je presudilo da se u nedostatku poluprovodnika rodila prilika za prodaju profitabilnijih električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tranzicija ka elektrifikaciji automobilske industrije bi mogla da košta Italiju 60.000 radnih mesta

 

fiat 500x 500k.jpg

 

Tranzicija ka električnim automobilima bi mogla da ugrozi 60.000 radnih mesta u Italiji, kaže jedan od najuticajnih sindikata, apelujući na vladu da podrži ovaj sektor koji je ''preopterećen promenama''. Industrijski analitičari kažu da bi automobilski sektor u Italiji mogao da doživi teži udarac nego u drugim zemljama, zbog male prosečne veličine firmi i obima investicija neophodnih da bi se bilo u skladu sa ''Fit-For-55'' klimatskim planom Evropske unije, koji nalaže redukovanje neto emisije gasova sa efektom staklene bašte za 55% do 2030. u odnosu na nivo iz 1990.

 

Sindikati i italijanski poslovni lobi Confindustria, saopštili su da bi mnoge male i firme srednje veličine, mogle biti prisiljene na zatvaranje ukoliko vlada ne obezbedi poreske olakšice i subvencije za ovaj sektor.

''Uprkos pritužbama i zahtevima trgovinskih sindikata i kompanija, u zakon o budžetu vlada nije uključila bilo kakvu intervenciju koja bi se ticala podrške sektoru koji je preplavljen promenama izazvanim energetskom i ekološkom tranzicijom'', rekli su Ferdinando Ulijano, šef sindikata FIM CISL, i Stefano Boskini, šef sektora zaduženog za automobilsku industriju u okviru FIM CISL-a. Grupa industrijskih asocijacija za automobilski sektor takođe je izdala zvanično saopštenje u kojem izražava žaljenje zbog odsustva podrške u okviru zakona o budžetu i plana Italije vezanog za oporavak posle pandemije.

 

Rukovodioci FIM CISL-a, pozvali su vlasti da kreiraju fond koji bi zaštitio radnike i mala i srednja preduzeća, dodavši da su potrebne subvencije da bi se motivisala kupovina električnih i hibridnih automobila i obnavljanje flota u javnom sektoru. FIM CISL je takođe zatražio od Ministarstva za industriju da definiše uslove i prednosti kojima bi privukao investicije multinacionalnih grupa, uključujući Vitesco Technologies, Bosch i Denso. Snabdevački lanac u automobilskom sektoru u Italiji zapošljava 278.000 radnika i na njega se odnosi 6.2% bruto domaćeg proizvoda, kaže automobilska asocijacija iz Italije, ANFIA. Sindikat nije obelodanio na koji način je došao do broja ugroženih radnih mesta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja automobila u Rusiji se brže oporavlja nego u EU

 

lada v 01.jpg

 

Proizvodnja vozila u Rusiji povećana je za čak 21% u prvih devet meseci ove godine u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U isto vreme, u EU je proizvodnja automobila rasla skromnih 3.1%, piše Politika. Iako Rusija kao automobilska sila nije na vrhu svetske top liste i ima tržište na kojem strane kompanije nemaju puno interesa, stvarnost je nešto drugačija. Ruska automobilska industrija je sa 1.8 miliona proizvedenih vozila 13. u svetu i zapošljava više od 600.000 radnika, što je jedan odsto sve radne snage velike ruske privrede. Gotovo sve velike automobilske svetske kompanije imaju proizvodne pogone u Rusiji uključujući Renault, u čijem je sastavu i najveći domaći proizvođač AvtoVAZ, Volkswagen grupu, Kiu, Hjundai, Tojotu, Mercedes, Ford, General Motors...

 

Nakon prošlogodišnjeg usporavanja zbog pandemije korona virusa, novi podaci pokazuju da je proizvodnja vozila u Rusiji povećana za petinu u prvih devet meseci 2021. u odnosu na isto razdoblje prošle godine i da se oporavlja puno brže od proizvodnje automobila na području EU. Koliko je pandemija, pa onda i nedostatak čipova pogodila evropske proizvođače govori podatak da je dosad u 2021. u EU proizvedeno 7.6 miliona vozila što je tri miliona vozila manje nego u isto vreme u 2019. godini. I prodaja u Rusiji ide dobro. Neke modele kupci čekaju da im se isporuče.

 

Zanimljivo zvuči da je celokupna godišnja proizvodnja najskupljeg ruskog automobila rasprodata u svega nekoliko dana. Reč je o modelu Senat nove marke Aurus, čija je proizvodnja krenula tokom maja ove godine. Početkom oktobra prvi primerci stigli su u moskovski salon kako bi bili ponuđeni javnosti. Ubrzo, iz Aurusa su obavestili javnost da je prodato svih 350 primeraka koji će biti proizvedeni ove godine. Stoga su već sada otvorili listu narudžbina za sledeću godinu. To je automobil koji košta oko 24 miliona ruskih rubalja, oko 290.000 evra. Inače Aurus Motors je novi ruski brend luksuznih automobila, čiji prvi model, produženi Senat je zvanična državna limuzina ruskog predsednika Vladimira Putina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinezi već u Top 5 prodaje u Holandiji

 

skoda enyaq iv bok.jpg

 

Škoda Enyaq je najprodavaniji električar, a ujedno i najpopularniji novi automobil koji se prodaje u Holandiji. Ovde govorimo o prodajnim rezultatima za novembar. Enyaq je prestigao Kia Niro, VW Polo, Peugeot 208 i elektrifikovani model marke Lynk&Co-01. Nažalost, ne znamo koliko je ovih Niro ili 208 električnih verzija jer holandska lista ne deli modele prema pogonu, a u slučaju ovih marki električar je samo jedna od dostupnih pogonskih verzija. Zanimljivo, mesec dana ranije Enyaq je bio 7. a Link & Co 01 - jedno mesto više.

 

Ovo je prvih pet u Holandiji u novembru 2021.:

  1. Škoda Enyaq iV - 998
  2. Kia Niro - 992
  3. VW Polo - 698
  4. Peugeot 208 - 668
  5. Lynk & Co 01 - 649

Očigledno su samo dva električna automobila u holandskom Top 10. Reč je o već pomenutom Enyaqu i VW ID.4 koji su u novembru u ukupnoj prodaji 2021. godine zauzeli 9. mesto. Kia EV6 je zauzela je 13. mesto, 15. je bio Ford Mustang Mach-E, a 17. Polestar 2.

 

Enyaq je ove godine najpopularniji Škodin model

Za 11 meseci Holanđani su kupili 5.148 primeraka Enyaqa, gotovo hiljadu više od Octavie - drugog po popularnosti modela marke. I Octavia se prodaje dvostruko bolje od Kodiaqa i Karoqa. Ovi rezultati su omogućili Škodi da uđe u Top 5 najbolje prodavanih automobila u Holandiji. Nakon 11 meseci je već na petom mestu i bliže četvrtom Peugeotu nego šestom BMW-u.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novembarska prodaja automobila u Evropi pala za 17.5%

 

hyundai-tucson 2021 02.jpg

 

U odnosu na isti mesec prošle godine, prodaja automobila u novembru 2021. je pala za 17,5% na području Evropske unije, EFTA-e i Velike Britanija. Prošlog meseca je na toj teritoriji registrovano 864.119 novih vozila, objavila je Asocijacija evropskih proizvođača automobila (ACEA). Prodaja u novembru je bila najlošija otkako je ACEA počela da prati prodajne brojke 1993. godine. Globalna nestašica poluprovodnika i drugi problemi u lancu snabdevanja su umanjili isporuku automobila na globalnom nivou. Mnogi proizvođači automobila imaju parkinge pune već gotovih automobila koje ne mogu da isporuče zbog toga što u njih nisu ugradili ključne funkcije, odnosno čipove.

 

Prodaja Hyundaija je porasla za 42% u novembru dok je Kia, takođe deo Hyundaijevog koncerna, rasla 20%. Korejski proizvođači su iskoristili odlične veze sa proizvođačima čipova, od kojih mnogi imaju fabrike na korejskom tlu. Volkswagen Grupa zabeležila je pad broja registracija za 31%, pri čemu je prodaja marke VW pala 38%, Audi 30%, Škoda 27% i Seat 25%. Porsche je ograničio pad prodaje na manje od 1% jer su automobili sa visokom maržom marke bili prioritet za dobijanje čipova.

 

U Stellantisu, drugom po veličini evropskom proizvođaču automobila, registracije su pale za 21%, u okviru čega Jeep je pao za 36%, Alfa Romeo 35%, Fiat 25% i Opel/Vauxhall takođe 25%. Prodaja automobila Peugeot je pala 20%, a Citroen 7%. Registracije Grupe Renault su pale za 12%, Renault je pao za 21%, dok je Dacia rasla 5.7%. Ford je pao 44%, Nissan je pao 20%, a Toyota 9.3%. Jaguar je pao 37%, Land Rover 36%, a Volvo i Lexus 16%. Mercedes je pao za 25%, a BMW za 19.5%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lista 10 najprodavanijih automobila u Evropi tokom novembra

 

renault c 4.jpg

 

Po podacima koje objavljuje Jato Dynamics, u novembru je na evropskom tržištu prodat 855.281 novi automobil, što predstavlja pad od 18%. Najprodavaniji automobil je prošlog meseca bio Renault Clio koji je prodat u 16.353 primerka (pad od 13%), dok je na drugom mestu Dacia Sandero sa samo 90 plasiranih primeraka manje od Clia.

Top 10 lista naprodavanijih novih automobila u Evropi tokom novembra 2021. godine:

  1. Renault Clio: 16.353, -13%
  2. Dacia Sandero: 16.263, +6%
  3. Peugeot 208: 16.261, -7%
  4. Peugeot 2008: 16.169, +9%
  5. Volkswagen T-Roc: 15.234, +5%
  6. Fiat 500: 13.255, +2%
  7. Opel/Vauxhall Corsa: 12.831, -30%
  8. Citroen C3: 12.455, +5%
  9. Hyundai Tucson: 12.408, +104%
  10. Dacia Duster: 12.351, +3%

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Nemačkoj je 2021. proizvedeno najmanje automobila od 1974. godine

 

vw id3 dresden.jpg

 

Pad proizvodnje automobila u Nemačkoj 2021. godine će biti značajno veći, nego u većini drugih zemalja u kojima se proizvode automobili. Konsultantska kompanija AlixPartners objavila je, da će u 2021. godini, zbog nedostatka komponenti, biti proizvedeno približno 7.7 miliona automobila manje nego što je bilo planirano. Što se tiče proizvođača automobila, krizu nedostatka komponenti najbolje preživljavaju azijske kompanije, posebno Toyota, Kia i Hyundai. Oni se manje oslanjaju na snabdevanje sa trećih strana od evropskih ili američkih proizvođača automobila. Azijske kompanije težile su da imaju potpunu kontrolu nad sopstvenom proizvodnjom.

 

Na drugoj strani, jedna od najvećih svetskih automobilskih sila, Nemačka, itekako je osetila nedostatak komponenti. Tamošnja proizvodnja je, zbog krize čipova, praktično desetkovana u 2021. godini. U poređenju sa 2017. godinom će u Nemačkoj biti proizvedeno upola manje automobila i biće manje u poređenju sa bilo kojom godinom od velike naftne krize 1974. godine. Ovo su podaci koji proizilaze iz studije Centra za istraživanje u oblasti auto industrije (Center for Automotive Research - CAR). U časopisu Welt ovaj negativan trend je potvrdio i šef CAR-a, Ferdinand Dudenhöffer.

 

Prema njegovim rečima, u Nemačkoj će ove godine biti proizvedeno samo 2.85 miliona putničkih automobila. Studija pokazuje, da su proizvodna postrojenja u Nemačkoj znatno više pogođena nedostatkom poluprovodnika nego proizvodnja u drugim zemljama, kao što su SAD, Kina, Japan, Južna Koreja, Meksiko. U Indiji je ove godine čak povećana proizvodnja automobila. Zanimljivo je, da je u Nemačkoj zabeležen pad proizvodnje domaćih automobila, značajno veći od pada proizvodnje nemačkih brendova u inostranim fabrikama. Ovo se odnosi na Volkswagen, BMW i Mercedes. Pored visokih cena i troškova proizvodnje, nedostatka komponenti, procene su da su razlozi za pad proizvodnje u Nemačkoj i mere protiv širenja korona virusa, među kojima je i socijalni program ''Kurzarbeit''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dva od tri prodata nova vozila u Norveškoj - električni

 

167130-tesla 3.jpg

 

Prodaja električnih automobila u Norveškoj porasla je prošle godine za 48%, što je obezbedilo da gotovo dva od svaka tri nova prodata četvorotočkaša budu automobili na baterije, pri čemu je Tesla bio najprodavaniji brend. Stremeći ka tome da postane prva država u svetu koja će okončati prodaju benzinskih i dizel automobila do 2025, Norveška, inače veliki proizvođač nafte, izuzela je prodaju električnih vozila na baterije (BEV) od poreza, koji važi za automobile sa unutrašnjim sagorevanjem.

Tesla je na norveškom tržištu automobila prošle godine stekao tržišni udeo od 11.5%, i prvi put postao brend broj jedan po prodaji u celoj godini, potisnuvši sa čelne pozicije nemački Volkswagen čiji udeo na tržištu iznosi 9.4%. Najpopularniji automobil godine u ovoj nordijskoj zemlji bio je Teslin Model 3, a slede Tojotin hibrid RAV4, jedini među 10 najprodavanijih vozila koji ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem, i Volkswagenov električni model ID.4, koji je zauzelo treće mesto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja novih putničkih automobila u EU tokom 2021. pala za 2.4%

 

vw polo 488.jpg

 

Prodaja novih putničkih automobila u Evropskoj uniji pala je tokom 2021. godine za 2.4% na 9.7 miliona jedinica, pri čemu je samo u decembru pad iznosio čak 22.8%, saopštilo je danas Evropsko udruženje proizvođača vozila (ACEA). U decembru je širom EU prodato 795.295 putničkih automobila, precizira se u saopštenju objavljenom na internet stranici ACEA-e, i dodaje da je to šesti uzastopni mesec pada.

 

Na većini tržišta u 27-članom bloku registrovan je dvocifreni pad prodaje u poslednjem lanjskom mesecu, koji nije zaobišao ni četiri najveća evropska tržišta: Italiju, gde je pad iznosio 27.5%, Nemačku (-26.9%), Španiju (-18.7%) i Francusku (-15.1%). Rast prodaje novih putničkih automobila u decembru zabeležen samo u Bugarskoj, Hrvatskoj, Letoniji i Sloveniji.

 

Komentarišući pad registracija novih automobila na nivou cele 2021. godine, koji je evidentiran uprkos rekordno niskoj uporednoj osnovi iz 2020, ACEA navodi da je to posledica nestašice poluprovodnika koja je negativno uticala na proizvodnju auto industrije, naročito tokom druge polovine godine. Ukupan broj registrovanih novih automobila u EU prošle godine bio je za 3.3 miliona jedinica ispod nivoa iz 2019, pre izbijanja korona pandemije. Od četiri najveća tržišta u EU, tokom cele prošle godine Nemačka je zabeležila pad prodaje za 10.1%, dok je Italija imala najveći rast sa 5.5%, a slede Španija sa povećanjem od 1% i Francuska sa skromnim rastom od 0.5%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja hibrida prvi put nadmašila dizel vozila u Evropi

 

184508-peugeot 508 5.jpg

 

Jedan od 11 prodatih automobila je bio električni, na baterije, pokazuju podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila, a prodato je ukupno nešto manje od 880.000 vozila. Hibridni automobili sa samopunjačem sadrže bateriju koju puni motor s unutrašnjim sagorevanjem i mogu da pređu samo ograničenu udaljenost na električnu energiju.

Plug-in hibridi se prvenstveno napajaju baterijom koja se eksterno puni i zato se smatraju ekološki prihvatljivijim, ali su podržani motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, dok čisto električni automobili rade samo na bateriju. Ukupno je u Evropskoj uniji tokom prošle godine registrovano 1.901.239 hibridnih automobila, što je značajan skok u odnosu na 1.1 milion registrovanih 2020. godine. Broj registracija dizel automobila, koji je naglo pao nakon skandala Dieselgate 2015. godine, a pao je za trećinu sa prošlogodišnjih 2.77 miliona na 1.901.191. Automobili na benzin su ostali najzastupljenija vrsta vozila, ali sa nižim učešćem nego godinu ranije, čineći 40% novih registracija, što je pad sa 48% u 2020. godini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro 84% svih novih automobila prodatih u Norveškoj u januaru 2022. su električni

 

audi q4 ev1.jpg

 

Prema zvaničnim podacima, u Norveškoj je prošlog meseca prodato 7.959 novih putničkih vozila. Od tog broja 6.659 su potpuno električni automobili, što čini 83.7% od ukupne prodaje. To je za 30.7% više prodatih električnih vozila nego u januaru prošle godine. Takođe, u januaru ove godine plug-in hybrid modeli su činili 6.8% prodaje u Norveškoj. Sa druge strane, prošlog meseca su Norvežani kupili samo 387 vozila sa benzinskim i diizel motorima.

 

Najprodavaniji novi automobil u Norveškoj je prošlog meseca bio Audi Q4 e-tron (prodato 643 komada), a slede Hyundai Ioniq 5 (477 primerka), BMW iX (444), Škoda Enyaq (389), VW ID.4 (389), Ford Mustang Mach-E (356), Kia EV6 (356), Audi e-tron (289)... Najviše automobila je u januaru plasirao Audi (952 vozila), a slede Hyundai (704), Volkswagen (659), Kia (616), Toyota (576)... Tesla nije na listi 10 najprodavanijih brendova, što je po svemu sudeći posledica problema sa snabdevanjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja novih automobila u Evropi pala na nivo 1990. godine

 

acea.jpg

 

U januaru 2022. broj registrovanih putničkih automobila u EU je nastavio da pada, a aktuelni problem sa nedostatkom poluprovodnika i dalje negativno utiče na prodaju. Iako je rekord za najniži januar postavljen prošle godine, ovog januara su registracije automobila smanjene za dodatnih 6%.

 

Prema najnovijim podacima Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA), prošlog meseca je u Evropi registrovano samo 682.596 primeraka, što predstavlja novi najniži nivo u prodaji automobila u EU ikada za januar. Tržišta u centralnoj Evropi su zabeležila dijametralno suprotne rezultate prošlog meseca, pri čemu su Slovačka (+72.6%) i Rumunija (+55.5%) zabeležile najveći rast, dok je prodaja u Poljskoj smanjena za 10.2%. U zapadnoj Evropi gotovo sve zemlje beleže negativne rezultate. Dvocifreni gubici su zabeleženi u Italiji (-19.7%) i Francuskoj (-18.6%), dok je samo Nemačka zabeležila solidan rast (+8.5%). Španija ima skroman rast od 1%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska potražnja za automobilima pala i u februaru

 

200205-seat leon2020 008.jpg

 

Potražnja za automobilima u EU je ponovo pala u februaru, osmi mesec zaredom, zbog poremećaja u lancima snabdevanja, pokazuje izveštaj evropskog udruženja proizvođača automobila ACEA. U februaru je u EU registrovano 719.465 novih automobila, za 6.7% manje nego u istom prošlogodišnjem mesecu i najmanje u drugom mesecu u godini otkada je ACEA 1993. počela da prikuplja podatke. U januaru je njihov broj pao za 6%, Na potražnju su i u februaru uticali poremećaji u lancu snabdevanja. Među vodećim tržištima Italija i Francuska su beležile dvocifreni pad potražnje, za 22.6% odnosno 13%. Najveće evropsko tržište automobila, ono nemačko, poraslo je 4.2%. Rast je beležila i Španija za 6.6%. ''Nove'' članice EU-a su se gotovo izjednačile sa ''starima'', uz stope pada potražnje od 6.1% odnosno 6.8%, pokazuje izveštaj.

 

Slab početak godine

Podaci za januar i februar pokazuju da je u EU registrovano 1.4 miliona novih automobila, za 6.4% manje nego u istom periodu prošle godine, utvrdila je ACEA. Među vodećim tržištima Italija i Francuska su beležile pad od 21.1 odnosno 15.7%, dok je u Nemačkoj i Španiji potražnja porasla za 5.6 odnosno 4.2%. U grupi ''novih'' članica EU-a potražnja je na početku godine pala 1.2%, a u onim ''starim'' za 7.1%, utvrdilo je udruženje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potražnja za automobilima u EU snažno pala u martu

 

fiat panda proizvodnja.jpg

 

Potražnja za automobilima u EU je snažno pala u martu, odražavajući pojačane probleme u snabdevanju zbog rata u Ukrajini, pokazali su podaci udruženja proizvođača automobila ACEA. U EU je u martu registrovano 844.187 novih automobila, za 20.5% manje nego u istom prošlogodišnjem mesecu, navodi ACEA. U februaru njihov broj je smanjen za 6.7%. Potražnja za automobilima je pala u martu deveti mesec zaredom, zbog kontinuiranih poremećaja u nabavnim lancima koje je zaoštrila ruska invazija na Ukrajinu, otežavši proizvodnju. Većina zemalja u regiji je u prošlom mesecu zabeležila dvocifreni pad prodaje, uključujući i vodeća tržišta, ističu u ACEA-i. U Španiji i Italiji potražnja je smanjena za 30%, u Francuskoj za 20%, a u Nemačkoj za 17.5%.

 

Tokom prvog ovogodišnjeg tromesečja broj registracija novih automobila u EU je pao 12.3% u odnosu na isto prošlogodišnji period, uz registrovanih ukupno 2.245.976 novih automobila, utvrdilo je udruženje. Među vodećim tržištima je najsnažnije pala potražnja za automobilima u Italiji, za 24.4%. Slede Francuska sa padom potražnje za 17.3% i Španija gde se smanjila 11.6%. Najblaži pad u grupi je zabeležila Nemačka sa 4.6%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje automobile kupuju Evropljani?

 

168652-tesla 3 111.jpg

 

Prema podacima JATO Dynamics sa 27 evropskih tržišta, prošlog meseca je registrovano 1.116.419 novih putničkih automobila. Radi se o padu od 19% u odnosu na prošlogodišnji mart, a analitičari navode da je pad prodaje zabeležen zbog stalne neizvesnosti oko dostupnosti novih automobila, ali i invazije na Ukrajinu.

 

Prošlog meseca, popularnost vozila sa niskim emisijama štetnih gasova je nastavila da raste. Plug-in hibridni i potpuno električni automobili (244.801 registracija) nadmašili su dizelaše (202.113) što znači da je prodaja elektrifikovanih modela narasla za 10%, a dizelaša pala za 39%. Još jednom je Tesla Model 3 bio najprodavaniji novi automobil u Evropi sa 23.013 novih registracija. Na drugom mestu se nalazi Peugeot 208 (21.026), a slede Tesla Model Y (18.968), Volkswagen Golf (16.784), Dacia Sandero (16.778), Citroen C3 (16.697), Fiat 500 (16.120), Ford Puma (15.937), Toyota Yaris (15.910) i Opel Corsa (15.824).

 

10 najprodavanijih automobila u martu u Evropi:

 

eu mart 2022 01.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lista najprodavanijih automobila u Evropi tokom aprila 2022.

 

Peugeot-208 1.jpg

 

Prema podacima koje je objavio Jato Dynamics, prodaja automobila na 27 evropskih tržišta je u aprilu iznosila 821.000 jedinica, što je za 20% manje nego u aprilu prošle godine. Najprodavaniji model u aprilu 2022. je bio Peugeot 208 sa 15.615 plasiranih primeraka, za 15% manje nego u aprilu 2021. Na drugom mestu se našao Volkswagen T-Roc (13.998 primeraka), a na trećem Dacia Sandero (12.913 primeraka).

 

Lista 10 najprodavanijih modela u Evropi tokom aprila 2022. godine:

  1. Peugeot 208,  15.615, -15%
  2. Volkswagen T-Roc, 13.998, -19%
  3. Dacia Sandero, 12.913, -2%
  4. Fiat 500, 12.835, -18%
  5. Ford Puma, 12.601, -5%
  6. Toyota Yaris, 12.448, -28%
  7. Opel/Vauxhall Corsa, 11.843, -30%
  8. Toyota Corolla, 11.678, -4%
  9. Kia Sportage, 11.653, +53%
  10. Fiat Panda, 11.554, -4%

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozni park sve stariji

 

bmw x5 1.jpg

 

Posledice krize se osećaju na svakom koraku, pa i u stanju voznog parka. Nestašica delova je smanjila ponudu novih automobila na tržištu i produžila liste čekanja. Na pojedine automobile se čeka više od godinu dana, a na neke i osetno više. Deo korisnika se zato prebacio na tržište polovnih koje se zbog veće potražnje takođe smanjilo. Ako svemu dodamo rast cena automobila, a sada i sveopštu inflaciju, jasno je da kupovna moć pada. Sve to će se odraziti i na vozni park, koji nezaustavljivo stari. Najnovije podatke daje organizacija ACEA, po njima evropski prosek starosti automobila je 11.8 godina. Litvanija i Rumunija imaju najstariji vozni park u EU sa prosekom od 17, odnosno 16.6 godina. Najmlađi vozni park i dalje ima Austrija sa tek 8.5 godina. Ako pogledamo region, hrvatski vozni park je ostario na čak 14.8 godina, Slovenija je osetno bolja sa prosekom od 12 godina, dok je prosek u Mađarskoj 14.2 godina.

 

I u Americi negativni trendovi

U SAD-u se nestašica na tržištu itekako oseća. Rast potražnje prati rast cena, a na kraju se sve to odražava na starenje voznog parka. U SAD-u vozni park stari već petu godinu zaredom, a kako pokazuje istraživanje S&P Global Mobility, prosečna starost vozila u SAD-u se ove godine popela na čak 12.2 godine, što je istorijski rekord. Pritom imajte na umu da američka flota obuhvata 283 miliona vozila. Slabija ponuda i duže liste čekanja su logično smanjile prodaju novih automobila. Sa druge strane, na otpadu završava sve manje vozila. Tako je dosadašnji godišnji prosek bio do 15 miliona vozila, dok ih je prošle godine na otpadu završilo osetno manje, tek 11 miliona. S&P trenutno ne vidi načina da se ovaj trend uspori i preokrene. Njihove procene su da će vozni park stariti i tokom sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potražnja za automobilima u EU pala i u maju

 

skoda f 5.jpg

 

Potražnja za novim automobilima u EU je ponovo oslabila u maju, deseti mesec zaredom, odražavajući probleme u lancima nabavke i smanjenu kupovnu moć građana zbog inflacije. U EU je u maju registrovano 791.546 novih automobila, za 11.2% manje nego u istom prošlogodišnem mesecu, utvrdilo je evropsko udruženje proizvođača automobila ACEA u izveštaju objavljenom u četvrtak. Iako je pad blaži nego u aprilu kada se potražnja smanjila za 20.6%, označava nastavak silaznog trenda deseti mesec zaredom. Sva četiri vodeća tržišta su beležila dvocifreni pad potražnje, a najveći je bio u Italiji gde se potražnja smanjila za 15.1%. Sledi Španija sa 10.9% padom, a blizu su i Nemačka i Francuska koje su beležile 10.2 odnosno 10.1 posto manje registrovanih novih automobila nego u prošlogodišnjem maju.

 

Oštar pad u 2022.

I podaci za period od januara do maja pokazuju dvocifreni pad potražnje za novim automobilima u EU, za 13.5% uz registrovaih 3.72 miliona novih vozila. Potražnja u Italiji je smanjena gotovo za četvrtinu, a u Francuskoj za šestinu, pokazuje ACEA izveštaj. Najblaži pad je beležila Nemačka za 9.3%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je Slovačka postala najveći evropski proizvođač automobila?

 

kia ceed 03.jpg

 

Koliko su bitne investicije automobilskih giganata Slovačka je prepoznala još pre više decenija. Za rast njihove privrede najbitnije su bile ove investicije čime je postignut stabilan godišnji rast od preko pet procenata. Rekord je, prema podacima Svetske banke, zabeležen 2007. godine kada je rast BDP-a bio čitavih 10,8%.

 

''Osim odlične geografske pozicije u središtu Evrope, dobre putne infrastrukture, potencijalnog tržišta od 300 miliona stanovnika u okruženju, presudna za dolazak velikih fabrika je pomoć koju država opredeljuje za investitore i školovana, a jeftina radna snaga'', kaže za Biznis.rs direktor Automobilskog klastera Srbije Igor Vijatov. Slovačka nije zemlja sa istorijom automobilske industrije. Pragmatično su se postavili i pristupili automobilskoj industriji drugačije, tražili su partnere koji će u njihovoj zemlji sklapati automobile. Prema dostupnim podacima, jedna od retkih fabrika vozila u Slovačkoj bio je BAZ (Bratislavske Automobilove Zavody) koji je tokom istorije sarađivao čak i sa Alfa Romeom. No, nakon pada komunizma, 1991. godine ovaj pogon dolazi u ruke Volkswagena, otkad počinje uspešna tržišna priča koja je bila mamac za dolazak ostalih brendova. Ova fabrika je danas specijalizovana za proizvodnju velikih SUV modela cele VW grupe, kao što su Audi Q7 i Q8, Volkswagen Touareg i Porsche Cayenne.

 

Danas, automobilska industrija je najvažnija grana privrede u Slovačkoj. Tu je direktno ili indirektno zaposleno 250.000 ljudi, vrednost izvezenih automobila na godišnjem nivou je blizu 30 milijardi evra, što je 40% od ukupnog industrijskog izvoza Slovačke. ''Mada Slovaci nemaju sopstvenu marku, može se slobodno reći da im i ne treba, jer na godišnjem nivou proizvedu više od milion vozila. Tako je, zemlja sa pet i po miliona postala država sa najvećim brojem proizvedenih automobila po glavi stanovnika'', objašnjava Vijatov. U ovu srednjoevropsku zemlju redom su stizali poznati proizvođači automobila otvarajući svoje fabrike. Poslednji u nizu je dolazak Volvoa, u vlasništvu kineske kompanije Geely, koji planira da u Košice uloži 1.2 milijarde evra u novi pogon električnih automobila. U Slovačkoj su od ranije prisutni nemački Volkswagen, francuski PSA Peugeot-Citroen koji je sada deo Stellantis grupe, južnokorejska Kia Motors i britanski Jaguar Land Rover, deo indijske Tata Motors. Svi oni su od države dobili podsticaj od 20% visine investicija, što će za Volvo značiti pomoć od skoro 250 miliona evra od slovačke države.

 

citroen c3 023.jpg

 

Kia u fabrici u Žilini sklapa modele Ceed i Sportage, PSA u Trnavi modele Peugeot 208 i Citroen C3, Land Rover u Nitri svoj prestižni džip Discovery.

 

land-rover-discovery 01.jpg

 

Očekuje se da će Volvo u novoj fabrici proizvoditi oko 250.000 električnih automobila godišnje i otvoriti oko 3.300 radnih mesta. Planirano je da izgradnja počne sledeće godine, a proizvodnja 2026. kada će sa traka sići električni mali SUV XC40 i novi model XC20.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogromna kriza autoindustrije

 

volvo xc40 ev.jpg

 

Prodaja novih automobila u Evropi je dotakla dno. Tokom juna je prodato samo 1.06 miliona automobila što je najgori rezultat za taj mesec od 1996. godine. U odnosu na isti mesec prošle godine neki proizvođači su zabeležili pad prodaje od gotovo 50%.

 

Naprimer, Volkswagen grupa je ovog juna prodala gotovo 25% manje automobila nego u istom mesecu prošle godine, a Stellantis je na nivou prve polovine ove godine imao pad prodaje od 21.1% u odnosu na isti period prošle godine. Volvou je prodaja pala još više. U odnosu na prošli jun su prodali 47.9% manje automobila, a na nivou prve polovine godine pad iznosi 28.5%. Jaguar Land Rover grupa je u prvih šest meseci 2022. godine zabeležila pad od 34.7%, što je najviše od svih proizvođača. Razlozi za katastrofalne prodajne rezultate su brojni, ali najviše je na pad uticao nedostatak čipova i nestašica drugih materijala i komponenti izazvanima poremećajima lanaca snabdevanja i ratom u Ukrajini. I sami kupci sve manje biraju nove automobile zbog visokih cena, inflacije i straha od velike ekonomske krize. Prodaja novih automobila je u konstantnom padu već 12 meseci, a posebno se to oseti na najvećim tržištima EU: u Nemačkoj, Francuskoj, Španiji i Italiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potražnja za novim automobilima u Nemačkoj će značajno pasti

 

audi q4 001.jpg

 

Potražnja za novim automobilima će verovatno značajno pasti u narednim mesecima u Nemačkoj, prema analizi šefa Centra za automobilska istraživanja (CAR), Ferdinanda Dudenhöffera.

 

Nesklonost kupaca da kupuju automobile biće glavni problem za proizvođače, umesto teškoća u lancu snabdevanja s kojima se dugo bore, rekao je Dudenhöffer. Uz visoku inflaciju, planovi za smanjenje državnih subvencija za električne automobile takođe smanjuju potražnju. Proizvođači automobila još uvek mogu da smanje zaostale narudžbine i prodaju nove dostupne automobile bez potrebe za velikim popustima, rekao je on. Mnogi proizvođači automobila imaju duge zaostale narudžbine, ali proizvodnja se oporavlja, što im omogućava brzo rešavanje problema, rekao je Dudenhöffer, citirajući podatke o proizvodnji nemačkih proizvođača.

Proizvođači automobila u Nemačkoj su proizveli 21% više vozila u maju i junu nego u istom periodu prošle godine. Međutim, malo je podsticaja za kupovinu novih automobila i kupci bi trebalo da očekuju rast cena u narednim mesecima, prema analitičarima. To se posebno odnosi na električne automobile jer su litijum, nikl i ostale sirovine za proizvodnju baterija već značajno poskupele.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blagi oporavak evropskog tržišta novih automobila

 

dva mercedesa c klase.jpg

 

Evropsko tržište novih automobila u avgustu je zabeležilo prve pluseve u poslednjih 13 meseci. Međutim, ovaj oporavak bi mogao biti kratkog daha jer energetska kriza i rekordna inflacija obeshrabruju kupce.

Broj registracija prošlog meseca porastao je na 748.961 vozilo, odnosno za 3.4%, saopšteno je iz Asocijacije evropskih automobilskih proizvođača. Mercedes je zabeležio rast od 16% u odnosu na prošlu godinu. Proizvođači automobila vide naznake poboljšanja jer problemi u vezi sa nabavnim lancima, kao što je nestašica poluprovodnika, počinju da se rešavaju. Ipak, nekontrolisana inflacija i usporavanje globalne ekonomije bacaju senku na prognoze za prodaju. Prošlog meseca rezultati su bili slabiji u odnosu na isti period godinu dana ranije, i nalaze se i dalje ispod pretpandemijskih nivoa.

 

''Visoka inflacija, rast kamatnih stopa i pad potrošačke aktivnosti, zajedno sa sve dužim ciklusima zamene vozila, i pored toga što su noviji automobili pouzdaniji, i tehnološkim promenama mogli bi predstavljati izazov za osnovnu potražnju u 2023. godini i posle nje'', navela je Gillian Davis iz firme Bloomberg Intelligence. Prognoziranje rezultata za kupovinu vozila je i dalje teško, uzimajući u obzir da potrošače brine rast računa za električnu energiju i potencijalni nestanci struje nakon prekida isporuka ruskog gasa. Vlasti u Nemačkoj, najvećem automobilskom tržištu u Evropi, ove nedelje su tražile su od industrijskih potrošača da smanje potrošnju gasa. Jedan od najvećih dobavljača polimera u nemačkoj automobilskoj industriji smanjuje proizvodnju u Evropi zbog prevelikih energetskih troškova. Broj registrovanih vozila u Nemačkoj je porastao za 3%, u Francuskoj 3.8% i 9.1% u Španiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...