Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Zatvaraju se fabrike automobila u zapadnoj Evropi? / Evropsko automobilsko tržište

Recommended Posts

Potražnja za novim automobilima u Evropi pala u januaru

 

evropa prodaja.jpg

 

Potražnja za novim automobilima u Evropi je osetno pala u juanuaru zbog izmena poreskog sistema u pojedinim zemljama, slabije globalne ekonomije i neizvesnosti povezane sa Bregzitom, saopštava Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA). U januaru je u 26 zemalja EU-a (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrovano ukupno 956.779 novih automobila, 7.5% manje nego u prvom prošlogodišnjem mesecu. Britanija nije uključena u podatke za januar.

 

Među razlozima smanjene potražnje u ACEA-i podsećaju na najavljeno povećanje poreza na automobile u pojedinim zemljama EU-a zbog kojih su kupci požurili u autosalone u decembru. Zato je u poslednjem prošlogodišnjem mesecu broj registrovanih novih automobila u 27 zemalja EU-a skočio 21.4%. Potražnju za novim automobilima početku nove godine je prigušilo i slabljenje globalne ekonomije te neizvesnost oko britanskog izlaska iz EU-a. Među najvećim evropskim tržištima najveći pad potražnje je u januaru zabeležen u Francuskoj za 13.4%. Slede Španjija sa padom od 7.6%, Nemačka gde se potražnjila smanjila .3% i Italija sa 5.9% manje registrovanih novih automobila. Manju potražnju za novim automobilima su beležile i ''stare'' i ''nove'' zemlje EU-a, i to u gotovo identičnom procentu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 2019. u Evropi prodato 15.757.412 novih automobila

 

vw golf 533.jpg

 

Prošlogodišnja prodaja novih automobila na Starom kontinentu rekordna je u poslednjh deset godina, prenosi B92. U 2019. godini u Evropi je prodato 15.757.412 novih automobila, što je za 171.452 vozila više nego u 2018, pokazuju podaci koje je objavio JATO Dynamics. Najveća tržišta ostaju Nemačka, Velika Britanija i Francuska, za kojima slede Italija i Španija. Evropljani su najviše kupovali SUV vozila (38% tržišnog udela u 2019.), a zatim potkompaktne automobile iz B segmenta(19%), pa kompaktne, ili C segment (17%).

 

Mali gradski automobili činili su svega 7.5% tržišnog udela, a limuzine srednje klase 6.6%. Tražnja za MPV modelima je i dalje u padu (4.7%), dok sportski modeli čine samo 0.7% prodaje, a superluksuzni 0.3%. Statistika beleži da je u 2019. prodato 1.28 miliona elektrifikovanih automobila, u šta spadaju i hibridni i čisto električni modeli. Međutim, od tog broja samo je 356.300 potpuno električnih vozila (EV), što čini samo 2.3% ukupne prodaje novih automobila u Evropi. Najtraženiji EV na evropskom tržištu bio je očekivano Tesla Model 3 sa preko 95.000 isporučenih primeraka. Ipak, ovaj automobil je tek 51. po prodaji u 2019. od svih modela u Evropi. Iako su generalno SUV modeli najtraženiji kao vrsta vozila, najprodavaniji auto u Evropi i u 2019. je VW Golf 7 sa preko 400.000 isporučenih jedinica uprkos tome što je odlazeća, sedma generacija u svojoj poslednjoj godini na tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropski proizvođači zatvaraju fabrike, smanjuju proizvodnju zbog virusa

 

seat martorell.jpg

 

Najveći evropski proizvođači automobila i delova su u Italiji užurbano počeli da zatvaraju fabrike i da smanjuju proizvodnju, a razmišljaju i o tome da radnike u drugim zemljama pošalju kućama što je prvi znak da koronavirus remeti i posrnulu evropsku automobilsku industriju.

 

Fiat-Chrysler je obavestio javnost o privremenom prekidu proizvodnje u nekim italijanskim fabrikama, najavivši smanjenje proizvodnje u uslovima najveće epidemije koronavirusa u Evropi. Italijansko-američki proizvođač je pojačao mere zaštite u svim postrojenjima, uključujući intenzivno čišćenje svih radnih i prostora za odmor, čime je podržao direktive italijanske vlade za suzbijanje epidemije. Italijanski proizvođač guma Pirelli je poručio da smanjuje proizvodnju na nekoliko dana u fabrici u Settimo Torineseu na severu zemlje nakon što je kod jednog radnika potvrđena zaraza koronavirusom. Italija je najteže pogođena epidemijom koronavirusa, nakon Kine, a nezapamćeni karantin u celoj zemlji je stvorio dodatne pritiske automobilskoj proizvodnji.

 

I kompanije u drugim zemljama, uključujući najvećeg britanskog proizvođača automobila Jaguar Land Rovera i vlasnika Peugeota PSA, nastoje da suzbiju infekciju među zaposlenima, što ističe rizike za poslovanje koji nadilaze okvire nabavnih lanaca i granice Italije. Francuski proizvođač je pojačao mere u sredu u fabrici sa 5.000 hiljada zaposlenih u Miluzu, u istočnoj Francuskoj, nakon što je jednom zaposlenom potvrđena zaraza koronavirusom, izjavila je portparolka kompanije.

 

Iz Seata su poručili da razmatraju opciju da radnike iz fabrike na području Barselone privremeno pošalju kućama zbog problema sa nabavkom. ''Fabrika u Martorellu trenutno normalno radi. Međutim, postoji nekoliko rizika povezanih sa koronavirusom koji je pogodio nabavne lance'', rekao je portaprol. Dodaje da će Seat privremeno otpustiti radnike ako bude prisiljen da smanji proizvodnju zbog problema sa nabavkom. U slučaju privremenih otkaza španski radnici obično dobiju deo plate.

 

Ti poremećaji su najnoviji u nizu udaraca evropskoj automobilskoj industriji, kojoj dugo već glavobolje zadaju slaba globalna potražnja i visoki troškovi usklađivanja sa strogim pravilima o emisijama štetnih gasova. Virus je već uzeo danak u Kini, najvećem svetskom tržištu automobila, gde je prošlog meseca prodaja automobila naglo pala jer kupci zbog epidemije nisu izlazili iz kuća. Jedno udruženje automobilske industrije je prošle nedelje upozorilo da bi prodaja automobila u Italiji, trećoj najvećoj privredi evrozone, mogla pasti 15%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini privremeno zatvarta fabriku zbog korona virusa

 

lamborghini fabrika.jpg

 

Fabrika u Santa Agati neće raditi do 25. marta, zbog velikog broja zaraženih ljudi u Italiji. Ovo znači da se Lambo vozila sada neko vreme neće praviti i da vozači ovih autombila neće moći da servisiraju svoje autombile u ovoj fabrici u narednom periodu.

''Ova mera je akt društvene odgovornosti i visokog senzibiliteta prema našem narodu, zbog ozbiljne situacije u kojoj se trenutno nalazimo i koja se takođe razvija u inostranstvu zbog širenja korona virusa širom sveta'', rekao je Stefano Domeničeli, izvršni direktor Lamborghinija. On je takođe dodao da će kompanija pomno pratiti sve rezultate i da će pokrenuti fabriku sa radom čim bude bilo sigurne prilike za to. Sada je preveliki rizik od širenja virusa, pa je imperativ da se tome stane na kraj. Nismo sigurni koliko će zatvaranje fabrike uticati na proizvodnju Lambo automobila, ali sigurni smo da će se italijanski gigant izvući iz krize.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen obustavlja proizvodnju

 

vw factory.jpg

 

Volkswagen će krajem nedelje obustaviti proizvodnju u velikoj većini fabrika zbog pandemije koronavirusa, najavili su u utorak izvori iz radničkog saveta nemačkog automobilskog diva. Poslednja smena radnika u fabrici u Wolfsburgu, kao i na drugim lokacijama u Nemačkoj i drugim zemljama Evrope, trebalo bi da završi posao ovog petka. Pre toga, kompanija je dovela u pitanje svoje nedavno postavljene poslovne ciljeve zbog brzog širenja pandemije koronavirusa. Šef uprave Herbert Diess upozorio je da pandemija predstavlja do sada neviđene operativne i finansijske izazove.

Pandemija koronavirusa uzdrmala je i Nemačku. Ukupan broj zaraženih trenutno je 7.272, a 17 je preminulo. Prekid proizvodnje je izazvan i merama restrikcije koje uvodi nemačka vlada, ali i smanjenjem potražnje na svetskim tržištima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad prodaje novih vozila u Nemačkoj u prva dva meseca iznosi skoro 10%

 

opel ins pro 001.jpg

 

Iako situacija sa koronavirusom u februaru još nije eskalirala u Nemačkoj, u toj zemlji je u prva dva meseca već zabeležen pad prodaje novih automobila od 9.1% na godišnjem nivou. Pojedinačno najveće automobilsko tržište u Evropi počelo je da trpi udarce usled pandemije, što je loš predznak za celo tržište EU kada je reč o 2020. godini, piše B92. Iako broj od 484.996 prodatih vozila i dalje deluje impozantno, to je za skoro 10% slabiji rezultat u odnosu na period januar-februar 2019. godine. Uz to treba imati u vidu da se posledice pandemije na trgovinu automobilima u prva dva meseca i nisu toliko osetile, u poređenju sa mesecima koji su tek pred nama.

Podaci koje je objavio specijalizovani sajt focus2move pokazuju da je u Nemačkoj u januaru i februaru najviše podbacio Opel (-22.4%), a zatim Ford (-18.1%). Nisu se proslavili ni Audi (-10.1%), kao ni lider po broju prodatih automobila u Nemačkoj, Volkswagen (-7.6%). Interesantno je da je jedan proizvođač i u takvoj situaciji uspeo da napravi više nego dobar rezultat, a reč je o Seatu. Španci su u Nemačkoj u prva dva meseca prodali za 25% više automobila nego u periodu januar-februar 2019.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i Rolls-Royce privremeno prekidaju proizvodnju

 

198289-bmw m8 proizvodnja 02.jpg

 

BMW je saopštio da će privremeno zatvoriti fabrike u Evropi i Južnoj Africi zbog pandemije koronavirusa. Izvršni direktor BMW Oliver Cipse je rekao da će skoro polovina fabrika ove nemačke kompanije biti zatvorena do 19. aprila. ''Od danas će biti zatvorene evropske fabrike i fabrika u Roslinu'', nedaleko od Pretorije, rekao je Cipse na godišnjoj konferenciji za novinare. Takođe, i Rols-Rojs je najavio da će od 23. marta prekinuti proizvodnju u Gudvud fabrici i to na dve nedelje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes privremeno zatvara fabriku u Mađarskoj

 

189354-mercedes cla 1.jpg

 

Mercedes će od ponedeljka obustaviti proizvodnju u fabrici u Kečkemetu, na jugu Mađarske, najmanje na dve nedelje. Iz Mercedesa su naveli da je njihova matična kompanija, Daimler, odlučila da obustavi proizvodnju kao i rad dela administracije na većini svojih evropskih lokacija na dve nedelje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GM, FCA i Ford prekidaju proizvodnju u Severnoj Americi

 

jeep-gladiator 41.jpg

 

GM, Ford i FCA su objavili da prekidaju proizvodnju automobila u Severnoj Americi kao odgovor na pandemiju novog koronavirusa. Fabrike velike trojke u Detroitu u SAD, u Kanadi i u Meksiku će se zaustaviti do 30. marta najmanje da bi se dubinski očistile i zaštitili zaposleni od širenja koronavirusa, saopštila su ta tri proizvođača automobila u odvojenim saopštenjima. Posle tog datuma situacija će biti preispitana od nedelje do nedelje, naveo je GM.

 

Fiat-Chrysler navodi da će napraviti procenu krajem ovog meseca. ''Želimo da se naši zaposleni osećaju bezbedno na poslu i preduzimamo potrebne mere da ih zaštitimo'', rekao je Majk Menli, šef FCA SAD u saopštenju. Proizvodnja u te tri kompanije je prekinuta posle otkrića jednog slučaja zaraženog koronavirusom u fabrikama FCA u SAD, naveo je sindikat automobilske industrije UAW. Pored te tri američke grupe japanski proizvođač automobila Honda prekida proizvodnju u fabrikama u Ohaju na američkom srednjem zapadu na pet dana, a pritisak je i na Teslu da ta grupa koja proizvodi električne automobile prekine proizvodnju u kalifornijskoj fabrici Fremont.  Ni GM, ni Ford, ni FCA SAD ne govore da li će pogođeni zaposleni nastaviti da dobijaju platu za vreme privremenog prekida proizvodnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Evropi manja za 52%

 

fiat panda proizvodnja.jpg

 

Prodaja automobila u Evropi opala je za 52% tokom primene mera povodom epidemije koronavirusa i zatvaranja prodajnih salona, kao i opšteg pada potrošnje. Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) saopštilo je da je broj registracija novih automobila u martu doživeo ''rekordno dramatičan pad'' na 567.308 vozila. Ovaj pad je veći nego tokom globalne finansijske krize 2008. i 2009. godine, koja je rezultovala šestogodišnjim smanjenjem prodaje. Najveći pad u vreme finansijske krize dogodio se u januaru 2009. godine i iznosio je 27%.

Zatvaranje fabrika automobila tokom pandemije ugrozilo je 1.1 milion radnih mesta, a proizvodnja je do kraja prošlog meseca umanjena za 1.1 milion vozila, navodi ACEA. Automobilska industrija čini 7% domaćeg proizvoda EU. Pojedinačno najveći pad prodaje u martu doživela je Italija, čak 85%, a slede Francuska sa 72% i Španija sa 69%. Nemačka, gde su izbegnute oštre restrikcije u dužem periodu, zabeležila je pad prodaje za 38%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Španiji u aprilu potonula 97%

 

161033-seat ibiza.jpg

 

Stroge mere suzbijanja pandemije koronavirusa su gotovo ugasile potražnju za novim automobilima u Španiji u aprilu, objavilo je u ponedeljak udruženje proizvođača Anfac. Objavljeno je da su ukupno u aprilu u Španiji registrovana 4.163 nova automobila, najmanje u 20 godina, dodajući da je većina vozila kupljena pre uvođenja mera karantina. U odnosu na isti period prošle godine njihov broj je manji 97%. Španija je beležila posebno veliki broj zaraženih i umrlih od Covida 19, a prošlog meseca je počela da postepeno ublažava mere uvedene kako bi se zaustavilo širenje zaraze.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad novoregistrovanih vozila u Nemačkoj iznosi 61%

 

189355-mercedes cla 111.jpg

 

U Nemačkoj je u aprilu prodato 120.840 novih automobila.

Nemačke vlasti su dozvolile da prodajni auto-saloni u toj zemlji ponovo počnu sa radom 20. aprila, pa je pad novoregistrovanih vozila donekle amortizovan i iznosi 61%, piše Autonews Europe. To je ipak znatno bolji rezultat od onog koji je npr. zabeležen u Velikoj Britaniji gde je u aprilu isporučeno svega 4.321 novo vozilo uz pad od čak 97.3%, dok je u Italiji prodaja smanjena za 98%, a u Francuskoj za 72%.

 

Sve auto-kompanije na nemačkom tržištu upisale su negativan skor kada je reč o broju prodatih automobila - osim Tesle. Ovaj američki proizvođač električnih vozila sa 635 isporučenih automobila zabeležio je rast od 10% u aprilu u odnosu na isti mesec 2019. godine. S obzirom da Tesla svoja vozila uglavnom prodaje online, tu kompaniju je najmanje pogodilo zatvaranje prodajnih salona u Nemačkoj. Kada je reč o ostalim brendovima, Opel je upisao pad od 73%, Mercedes je imao manju prodaju za 71%, a Volkswagen za 64%. BMW je u Nemačkoj u aprilu zabeležio pad od 50%, Hyundai 69%, a Honda 73%. Ford je prodao za 62% manje vozila nego u istom mesecu 2019. godine, Mazda je upisala pad od 75%, a Smart minus od čak 94.1%. Kako navode stručnjaci, ponovno otvaranje salona u poslednjoj dekadi aprila nije značajno popravilo prodajne rezultate jer je u Nemačkoj tražnja za novim automobilima generalno u padu tokom epidemije koronavirusa, s obzirom na ekonomsku neizvesnost koja tu zemlju, kao i čitav svet, očekuje nakon okončanja vanrednih mera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italijansko automobilsko tržište gotovo potpuno zamrlo u aprilu

 

fiat panda 2017.jpg

 

Italija je u aprilu imala najslabiju mesečnu prodaju novih automobila u poslednih 60-ak godina. Italijansko automobilsko tržište je proteklog meseca gotovo potpuno zamrlo, s obzirom da je prodato svega 4.320 vozila. To je pad od čak 97.5% u odnosu na april 2019. godine, piše specijalizovani sajt focus2move.com. Kada je reč o rezultatima prodaje u prva četiri meseca 2020, pad iznosi 50.5% u poređenju sa istim periodom prošle godine. Naime, od početka 2020, pa do kraja aprila, u Italiji je prodato 352.649 novih vozila.

Najviše automobila isporučenih kupcima u aprilu nosilo je značku marke Fiat (969), a za njim slede Peugeot (477), Renault (452), Jeep (395) i Citroen (272). U prva četiri meseca ove godine najtraženiji su takođe modeli marke Fiat (57.406), drugi po broju prodatih automobila je Volkswagen (33.629), a treći Peugeot (22.642). Četvrto i peto mesto drže Ford (21.860 vozila) i Renault (19.434).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Evropi doživela drastičan pad u aprilu

 

mercedes s proizvodnja.jpg

 

Prodaja automobila u Evropi je doživela drastičan pad u aprilu, a automobilska industrija se suočava sa najvećom krizom u prethodnih nekoliko decenija. U okviru striktnih mera blokade zbog virusa korona tokom aprila je bila zatvorena većina prodajnih salona, pa je prodaja opala za 76%, objavilo je udruženje proizvođača automobila ACEA. Širom Evrope su prošlog meseca prodata samo 270.682 vozila, dok ih je u aprilu prošle godine prodato 1.14 miliona.

 

Ovo je ''najveći mesečni pad prodaje potražnje za automobilima od početka vođenja arhive'', navodi ACEA. Najteže je pogođena južna Evropa gde je u Italiji broj registracija novih vozila umanjen za 97.6%, a u Španiji za 96.5%. Francuska je doživela kontrakciju za 89%, a Nemačka za 61%. Volkswagen Grupa je zabeležila smanjenje prodaje od 75% u istom mesecu, Renault 79.5%, a PSA 82.4%. Prodaja automobila na nivou prva četiri meseca ove godine je opala za 39%. Posle pada prodaje u martu za 555 aprilski rezultat je gori nego tokom finansijske krize 2008. i 2009. godine, posle koje se automobilska industrija oporavljala šest godina. Kriza prodaje automobila je zahvatila podjednako proizvođače jeftinijih i luksuznih automobila.

 

Veliki pad prodaje novih automobila nije karakterističan samo za evropske države

U Brazilu je u proteklom mesecu isporučeno za 77% manje novih vozila u odnosu na april 2019, što je najgori mesečni rezultat u poslednjih 20-ak godina. U aprilu je u Brazilu prodato 51.500 novih automobila. SAD su u istom mesecu registrovale pad od 47% (isporučeno 707.800 automobila) što je najgori mesec još od januara 2010. godine. Japan je nešto manje bio pogođen, pa je prodaja novih vozila u aprilu smanjena za 30% (na 219.200 jedinica). Od svih velikih svetskih automobilskih tržišta najbolje je prošla Kina. Tržište ove zemlje uveliko se oporavlja od krize izazvane epidemijom koronavirusa, pa je u aprilu prodato čak 1.5 miliona vozila uz pad na godišnjem nivou od samo 2%. U prva četiri meseca 2020. na kineskom tržištu je isporučeno 4.4 miliona novih automobila (-35%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanci uvode takse od 10% na uvoz vozila iz Evropske unije

 

196985-nissan juke 002.jpg

 

Kako piše portal Vrele Gume, britanska carinska politika posle Brexita, koja bi trebalo da se primenjuje od januara 2021. godine, konačno je usvojena. Zadržana je planirana carinska stopa od 10% na sve automobile iz Evropske unije, ali su smanjeni takođe najavljeni nameti na uvoz automobilskih delova i materijala za proizvodnju istih. Vlada Velike Britanije smatra da će novi režim biti manje složen od sistema EU, ali ne isključuje mogućnost oslobađanja od taksi u slučaju dogovora o slobodnoj trgovini.

 

Sudbina britanske autoindustrije neizvesna je ne samo usled Brexita, već i krize nastale pandemijom. Uvođenjem taksi na uvoz evropskih vozila vlada Velike Britanije želi da zaštiti domaće proizvođače automobila, čiji modeli će kontraproduktivno sigurno biti skuplji na teritoriji EU u narednom periodu. Vlasti žele da ojačaju brendove poput Jaguara, Land Rovera, Minija, Aston Martina, pa i Honde i Nissana koji imaju proizvodnju u Britaniji. Smatra se da će na konto toga potražnja za evropskim konvencionalnim brendovima dosta opasti, ali će se premium marke i dalje prodavati istim intezitetom, pa taman i poskupele svih 10%.

 

Vlasti Ujedinjenog Kraljevstva planiraju da sklope dogovor o slobodnoj trgovini sa zemljama širom sveta, čime žele da pokriju 80% svoje međunarodne trgovine. Režim, poznat kao UK Global Tariff, navodno je povoljniji i jeftiniji od zajedničke spoljne carine EU, a primenjivaće se i na zemlje sa kojima Velika Britanija nema sporazuma, dok ukida i sve tarife ispod 2%. Novi britanski trgovinski plan ima za cilj pre svega zaštitu domaće poljoprivredne i automobilske industrije, dok se uredbom ukidaju takse na većinu automobilskih delova i materijala koji se koriste u autoindustriji. Osim toga, carine neće biti ni na alate, kao ni na kućnu tehniku, prehrambene i sanitarne potrepštine, te mnoge druge slične predmete, sirovine i materijale.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Švedska pretrpela znatno manji pad prodaje automobila u odnosu na druge evropske zemlje

 

volvo v60 8.jpg

 

Sudeći po rezultatima iz aprila, Švedska je pretrpela znatno manji pad prodaje automobila u odnosu na druge evropske države. Švedske vlasti su se tokom vrhunca pandemije koronavirusa u Evropi ponašale drugačije od ostalih država na Starom kontinentu, zbog čega su često bile kritikovane. Vlada je računala na to da će blaže restriktivne mere sačuvati ekonomiju Švedske. Konačni rezultati takvog pristupa biće poznati na kraju godine, a što se tiče automobilskog tržišta već sada je vidljivo da je pandemija znatno manje uticala na prodaju novih automobila nego u ostalim evropskim državama.

Dok je u mnogim zemljama Evrope trgovina novim vozilima u aprilu gotovo potpuno zamrla, u Švedskoj je pad prodaje iznosio ''samo'' 37.4%. Tokom proteklog meseca Šveđani su kupili 18.911 novih automobila, dok je u prva četiri meseca na tom tržištu prodato 85.048 vozila, što predstavlja pad od 17.9% u odnosu na isti period 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lageri novih automobila u Nemačkoj sve veći - kupci oprezni

 

lager.jpg

 

Prema podacima asocijacija nemačke autoindustrije (VDA i ZDK), na najvećem evropskom tržištu automobila nalazi se ogroman broj vozila na lageru. Postoji li rizik od kolapsa?

Kriza izazvana virusom COVID-19 ima veliki uticaj na evropsku automobilsku industriju i tržište automobila. Prodaja novih vozila u Evropi pala je na najnižu stopu u marku i aprilu mesecu. Kriza nije obišla ni najveće tržište automobila u Evropi - Nemačku, gde je prodaja smanjena za 61.1% u aprilu mesecu i za 37.7 % u martu. U prvom kvartalu tekuće godine u Nemačkoj je zabeležen pad prodaje od 20.3%. Problem je što ukidanje mere protiv širenja pandemije neće automatski značiti i rast prodaje. Ekonomska neizvesnost je visoka, pa će većina stanovništva odložiti kupovinu novog automobila za neka ''bolja vremena''.

 

ZDK (Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe) objavila je, da nemački trgovci novih automobila trenutno na lageru imaju automobile u vrednosti od 14.8 milijardi evra! Auto saloni i skladišta su puna, ali kupaca je nedovoljno. Ova situacija može uticati i na bankrot nekih automobilskih dilera, ali i do krize u automobilskoj proizvodnji. Zato udruženja automobilske industrije apeluju da je potrebna državna pomoć za kupovinu novih automobila, ne samo električnih, već i onih sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, ali koji zadovoljavaju visoke ekološke standarde. Prema pisanju magazina Automobilwoche, država će podržati oblik subvencije za kupce sa 4.000 evra za kupovinu elektrovozila, i sa 3.000 evra za kupovinu vozila sa konvencionalnim pogonom. Za elektro i hibridna vozila to bi mogao biti dodatni bonus koji će biti uvećan za već postojeći bonus. Ove mere mogle bi ubrzati pražnjenje lagera, a samim tim i ubrzavanje pokretanja proizvodnih linija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka priprema paket bonusa za kupovinu novih automobila

 

mercedes eqc 1.jpg

 

Nemačko ministarstvo privrede u novom paketu podsticaja predlaže 5 milijardi evra vrednu shemu bonusa za kupovinu novih automobila, kažu iz dva dobro upućena izvora. Globalna prodaja automobila je oštro pala jer su fabrike i saloni automobila bili zatvoreni zbog pandemije koronavirusa. Nedavna anketa instituta Ifo je pokazala da su očekivanja u nemačkom automobilskom sektoru na najnižem nivou od 1991. godine.

 

Ministarstvo privrede predlaže isplatu bonusa kupcima električnih i konvencionalnih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, uz cenovni limit do 77.350 evra, a paket podsticaja bi bio na snazi do kraja godine, najavili su izvori u nedelju. Prema planu ministarstva, bazičan bonus bi iznosio 2.500 evra po vozilu, plus 500 evra za kupovinu vozila sa ekonomičnijom potrošnjom goriva. Važeći popusti bi se uvećali za 1.500 evra za kupovinu električnih, a za 750 evura za hibridna vozila. Iz ministarstva su odbili da komentarišu ove navode.

 

Mediji su izvestili da bi vlada u utorak trebalo da predstavi sveobuhvatni paket podsticaja privredi, čija vrednost bi mogla da dostigne do 80 milijardi evra. Pred predlogom za bonuse za kupovinu novih automobila stoje međutim još mnoge prepreke. Neki političari i industrijska udruženja su već kritikovali tu opciju, ističući da bi program podsticaja trebalo da bude vezan za mere borbe protiv klimatskih promena, a ne da favorizuje pojedine sektore. Lider stranke socijaldemokrata (SPD) Norbert Walter-Borjans je za Reuters izjavio da podupire podsticaje za autoindustriju, ali da je podsticanje kupovine vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem pogrešan put. ''Ako država bude davala podršku (novim automobilima), one moraju da prate promene u smeru alternativnih motora. Ako bude davala popuste, oni moraju da budu za električna vozila'', rekao je Walter-Borjans.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grčka objavila planove da subvencioniše nove vlasnike električnih vozila

 

202007-vw e up.jpg

 

Grčka vlada je objavila ambiciozne planove da subvencioniše nove vlasnike električnih vozila pošto je plan da do 2030. godine oko 30% vozača na ulicama vozi električna vozila. Premijer Kirjakos Mitsotakis je to objavio na Svetski dan zaštite životne sredine koji se obeležava svake godine. ''Na Svetski dan zaštite životne sredine Grčka je odličila da napravi važne korake za budućnost. Naš glavni plan je da smanjimo zagađenje i to ćemo prvo učiniti odustajanjem od korišćenja goriva'', kaže Mitsotakis. Vlada Grčke namenila je 100 miliona evra za subvencije ljudima koji budu kupovali električna vozila u narednih 18 meseci, što znači da će vlasnici novih električnih vozila dobiti i do 10.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Nemačkoj i u maju duplo manja prodaja nego prošle godine

 

198017-nemacka.jpg

 

Iako je Nemačka otvorila sve salone automobila tokom prošlog meseca i najavila beneficije za kupce, većina ljudi i dalje ne ide u kupovinu novih vozila uprkos svim bezbednosnim merama koje su preduzeli dileri. Kako pišu Vrele Gume, prodaja novih automobila opala je za 50% u odnosu na maj prošle godine, što je malo bolje od aprila kada je pad iznosio 61% (kad saloni nisu radili), a više od marta kada je pad bio 38%. Ukupno je u Nemačkoj prošlog meseca bilo 168.148 registracija novih vozila, prema podacima koje je objavila Agencija za transport KBA. Šef udruženja uvoznika VDIK-a, Reinhard Zirpel, rekao je da ponovno otvaranje zastupništva ''skoro ni malo nije uticalo pozitivno na potražnju i da stanje na tržištu putničkih automobila ostaje dramatično loše''.

 

Dok je država Nemačka udvostručila svoje podsticaje za potpuno električne automobile, kao i za plug-in hibride, paket stimulacija nije imao koristi za kupce automobila sa pogonom na fosilna goriva. Prema udruženju dilera ZDK, paket pomoći nije ''ni kap u okeanu'' u procesu smanjenja zaliha novih automobila u vrednosti od oko 15 milijardi evra koje su zaglavljene u prodavnicama. Što se tiče pojedinačnih brendova, svi nemački proizvođači automobila doživeli su veliki pad prodaje u odnosu na prošlu godinu: BMW je predvodnik sa 62% pada, prodaja Opela opala je za oko 60%, VW za 52%, Audija za 46% , a Mercedesa za 43%. Najveći pad među stranim brendovima doživela je Dacia sa 63%, zatim Seat sa 61% i Ford sa 57% smanjenom prodajom. Čak je i brend Tesla, koji je imao pristojnu prodaju u aprilu, doživeo pad od 28% u maju. Zanimljivo da su u isto vreme Subaru i Fiat povećali prodaju za oko 13%.

 

U međuvremenu, prodaja potpuno električnih vozila u Nemačkoj porasla je za 21% na 5.578 jedinica, za ukupni tržišni udeo od 3.3% (porast za 1.4% u maju 2019.). Registracije PHEV modela takođe su se višestruko povećale na 6.755 jedinica, pri čemu je njihov tržišni udeo porastao na 4% sa svega 1% samo godinu dana ranije. Što se tiče benzinskih i dizel automobila prodaja je opala za 56%, odnosno 52%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad potražnje za novim automobilima u Hrvatskoj najveći u EU

 

geneve 2016.jpg

 

Pandemija koronavirusa je teško pogodila evropsku potražnju za novim automobilima u maju, a Hrvatska se izdvaja najvećim padom među zemljama Evropske unije, pokazuje izveštaj udruženja proizvođača ACEA.

 

U maju je u 26 zemalja Evropske unije (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrovan ukupno 518.161 novi automobil, što je za 52.3% manje nego u istom prošlogodišnjem mesecu. U aprilu je potražnja za novim automobilima potonula 76.3%. Podaci upućuju na zaključak da je silazni trend u aprilu verovatno dotakao dno budući da su mnoge zemlje postepeno počele da ublažavaju mere kojima nastoje da suzbiju pandemiju koronavirusa. Dvocifreni pad potražnje je zabeležen u prošlom mesecu u svim zemljama EU-a, a među vodećim tržištima najviše je potonula potražnja u Španiji za 72.7%. Slede Francuska, Italija i Nemačka s upola slabijom potražnjom u odnosu na isti prošlogodišnji period. U Hrvatskoj je u maju prema ACEA-inim podacima registrovano ukupno 2.177 novih automobila, 76.2% manje nego u istom prošlogodišnjem mesecu. Pad je najveći među zemljama EU-a čijim podacima je ACEA raspolagala. Potražnja za novim automobilima potonula je u maju više od 70% i u Irskoj, Portugalu i Španiji.

 

Oštar pad i u prvih pet meseci

U periodu od januara do maja evropska potražnja za novim automobilima pod uticajem pandemije je potonula 41.5%, izračunali su u ACEA-i. Među vodećim tržištima najveći pad potražnje beleže Španija, Francuska i Italija, zemlje najteže pogođene pandemijom. U Španiji je potražnja potonula 54.2% a u stopu je slede Italija i Francuska sa upola manje registrovanih novih automobila nego u istom prošlogodišnjem periodu. Najveće evropsko tržište nemačko, smanjilo se u prvih pet ovogodišnjih meseci otprilike za 33%. Hrvatska je i u prvih pet meseci beležila najveći pad među zemljama EU-a za 55.8% u odnosu na isti prošlogodišnji period, uz registrovanih ukupno 13.255 novih automobila, prema podacima ACEA-e.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjače evropsko auto-tržište prepolovljeno uprkos otvaranju prodajnih salona

 

audi fabrika 2020.jpg

 

U Nemačkoj je u maju zabeležen pad prodaje novih automobila od 51.5% u odnosu na isti mesec prošle godine.

Automobilska industrija se grčevito bori da prevaziđe krizu nastalu zbog pandemije koronavirusa, ali će po svemu sudeći oporavak biti vrlo spor. Na primeru Nemačke, koja važi za najjače evropsko automobilsko tržište, ali i zemlju koja ima najsnažniju auto-industriju, vidi se koliko je ova grana industrije u dubokoj krizi. Iako su u Nemačkoj prodajni saloni otvoreni još 20. aprila, kupci nisu pohrlili ka njima. U maju je prodato 150.597 novih automobila, što predstavlja pad od 51.5% u poređenju sa majom 2019. godine. Pad je doduše nešto manji u prvih pet meseci 2020. zahvaljujući solidnom početku godine, pre izbijanja pandemije i iznosi 35.6% (isporučena 912.463 vozila). Najveći pad prodaje u Nemačkoj u maju su zabeležili BMW i Seat (preko 60%), dok je sa druge strane spektra Renault sa padom od ''samo'' 35.6%.

Podsećamo, pad prodaje automobila u Nemačkoj najveći je bio u aprilu 2020. i iznosio je 61%.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja na tržištu automobila u EU će se ove godine smanjiti za 25%

 

kia xceed 001.jpg

 

Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) predviđa da će se prodaja na tržištu automobila u Evropskoj uniji ove godine smanjiti za 25% zbog novog tipa koronavirusa. ACEA, sa sedištem u Briselu, saopštila je kako se autoindustrija suočava sa velikom ekonomskom krizom zbog pandemije. U saopštenju se navodi kako su procene prodaje novih automobila predviđene za ovu godinu u zemljama EU manje za 25%. Prošle godine u zemljama EU prodato je 12.8 miliona automobila, a očekuje se da će se ta brojka u 2020. smanjiti za više od 3 miliona, odnosno da će biti prodano 9.6 miliona automobila. Sa ekonomskom krizom uzrokovanom epidemijom, tržište novih automobila u EU smanjilo se za 41.5% u prvoj polovini ove godine, očekuje se da bi se situacija u narednim mesecima mogla oporaviti uz ublažavanje restriktivnih mera. Navedeno je takođe kako će prodaja automobila biti na najnižem nivou od 2003. godine, a uzimajući u obzir doprinos ovog sektora proizvodnji i zapošljavanju zatražena je politička i ekonomska podrška.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grčka se pretvara u ''evropsku deponiju automobila''

 

Atina automobili.jpg

 

Kombinacija ''nesrećnog poreskog okvira'' koji nepravedno daje konkurentske prednosti uvezenim polovnim automobilima i rupe u zakonima koje ''veštima'' daju prostor da prevare kupce, doveli su do brzog povećanja uvoza u Grčku vozila sa izuzetno visoko zagađujućim izduvnim gasovima, koja su drugde u Evropi zabranjena, piše atinski sajt in.gr. Kako prenosi Beta, Grčka zato ima jednu od najstarijih flota automobila u Evropi jer su zbog ekonomske krize i drugih faktora putnički automobili u saobraćaju u Grčkoj u proseku znatno stariji nego pre desetak godina. Automobili su na ulicama Grčke u proseku stari 15.7 godina, a pre deset godina prosečna starost je u proseku bila 11.3 godine.

 

Jedan od glavnih razloga tog nazadovanja je ogroman porast uvoza polovnih vozila. Ta vozila koja se u mnogim zemljama Evrope ne mogu koristiti jer se smatraju izuzetno zagađujućim, ''guraju se'' u Grčku, često uz krivotvorene podatke o pređenim kilometrima, čak i o modelu i tehnologiji. U suštini, Grčka se pretvara u ''evropsku deponiju automobila'' sa vrlo značajnim rizicima za kupce i javno zdravlje, piše sajt. Tokom proteklih šest godina, ''nesrećan poreski okvir'' omogućio je uvoz polovnih vozila pod veoma povoljnim uslovima u odnosu na oporezivanje uvoza novih. Tako je došlo do naglog porasta broja uvezenih polovnih automobila koji su pre samo 6 godina sa samo 8%-9% učestvovali u ukupnom godišnjem uvozu vozila - 2013. godine ih je bilo svega 6.280, a čak 12 puta više 2019. kada ih je uvezeno 71.095. Pre pandemije, trend za 2020. bio je uvoz oko 80.000 komada u Grčku.

 

Prosečna starost uvezenih putničkih automobila sada je 10.6 godina, od čega je samo 5.5% u skladu s najnovijom tehnologijom motora ''Euro 6'' koja važi od 2015. godine. Vozila za profesionalne namene pokazuju sličnu sliku, s tim da se polovni laki kamioni svake godine u Grčku uvoze u dvostruko većem broju od novih. U nastojanju da dođu do jeftinog vozila, građani koji veruju trgovcima iz inostranstva ili njihovim posrednicima u Grčkoj često postaju žrtve prevare, kako u pogledu stanja automobila koji kupuju, tako i legitimiteta carinskih postupaka. Neke od najčešćih praksi stranih trgovaca su vraćanje kilometraže i promena godine prve registracije, kako bi ubedili kupce da su pred ''sjajnom prilikom'', dok im u stvari prodaju starija vozila u lošem stanju.

 

Stotine kupaca u Grčkoj su došle do toga da im vlasti zaplene automobile pošto su podaci o njima bili lažni. Trgovci koji su ih uvezli u Grčku, podnosili su falsifikovane saobraćajne dozvole i potvrde o tehnološkoj usaglašenosti motora, prikrivali delove opreme i proglašavali lažnu kategoriju "Euro" i čak i lažni model, kako bi smanjili naknade za klasifikaciju i cenu vozila. U bezbroj slučajeva na novopečene vlasnike takvih vozila na kraju se svaljivalo i to što su uvoznici raznim metodama izbegavali i plaćanje PDV. Znajući da bi se mogli suočiti sa problemima zbog svih tih nepravilnosti, trgovci uspevaju da ubede kupce da polovna vozila ocarine u svoje ime, prenoseći na sebe svu odgovornost i moguću uključenost u prekršaje ili krivična dela. Poprimivši razmere lavine fenomen tržišta polovnih vozila više ne preti samo potencijalnim vlasnicima, nego čitavom grčkom društvu.

 

Rupe u zakonima u kombinaciji sa ''veštim trgovcima'' rezultiraju uvozom izuzetno zagađujućih vozila, iako međunarodne zdravstvene organizacije neprekidno upozoravaju na teške posledice zagađenja vazduha u gradovima: hronične bolesti i rast stope smrtnosti. Zato se uvezena polovna vozila mogu smatrati pravom ''zdravstvenom bombom''. Prilično je kontradiktorno što je samo u maju uvezeno 5.112 polovnih zagadjujućih vozila, i to baš kada se Grčka zvanično orijentiše na modernu "evropsku ekološku agendu'', a cilj Vlade je da se ove i iduće godine uveze i proda 4.500 ''ekoloških'' električnih automobila.

 

Utvrđena veza između starosti voznog parka i nivoa bezbednosti na putevima je razlog zašto se stara vozila podvrgavaju temeljitim tehničkim pregledima na kojima se proverava/poredi i evidentirana kilometraža. Tako bi bar trebalo da bude, međutim ne samo što je istraživanje krivotvorenih podataka teško, već je njihova provera praktično nemoguća pošto službe tehničkog pregleda država Evrope nisu povezane. Prvi veliki gubitnik zbog nepravilnosti i labavog okvira uvoza polovnih vozila je grčka država koja završava sa samo 10% prikupljenog poreza i taksi u odnosu na one koje se plaćaju za nove automobile. Na duži rok, međutim, kupci su najteže pogođeni. Pošto zbog nelojalne konkurencije uvoznika ne mogu da preprodaju svoja vozila koja su kupili kao već polovna, nemaju mogućnosti da kupe novija, a o sasvim novim ne mogu ni da sanjaju. Kao rezultat, u Grčkoj se vozila kupljena kao nova već posle pet godina uopšte ne mogu prodati jer tržište polovnih automobila jača, a tržište novih vozila nazaduje, te je prosečna starost grčke flote automobila iz meseca u mesec sve veća.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...