Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Zatvaraju se fabrike automobila u zapadnoj Evropi? / Evropsko automobilsko tržište

Recommended Posts

Ravnomeran rast evropskog tržišta automobila u novembru

 

eu prodaja

 

Prodaja automobila na evropskim tržištima porasla je u novembru istim tempom kao i u prethodnom mesecu, pokazuje izveštaj automobilske industrije ACEA. U novembru su u 27 zemalja Evropske unije (podaci za Maltu nisu bili dostupni) registrovana ukupno 1.216.702 nova automobila, što predstavlja povećanje za 5.9 posto u odnosu na isti mesec prošle godine. Ista stopa rasta zabeležena je i u oktobru. Gotovo sva velika evropska tržišta su beležila dobre rezultate, pri čemu su dvocifrene stope rasta zabeležile Španija i Francuska, od 12.4 i 10.3 posto. Približila im se sa 9.4 posto i Nemačka, čije tržište se oporavilo nakon nekoliko meseci slabog rasta, kao i Italija sa 6.8 posto. Britansko tržište je međutim zabeležilo pad osmi mesec zaredom, i to za čak 11.2 posto, primećuju u ACEA-i.

 

''Nova'' Evropa ponovo je nadmašila ''stare'' članice Evropske unije, uz gotovo dvostruko višu stopu rasta tržišta u novembru, od 10.3 posto. U ''staroj'' Evropi stopa rasta iznosila je 5.5 posto. Iza tih stopa rasta krije se još jedna velika razlika - u novim članicama je prodato gotovo deset puta manje novih automobila nego u starima, samo 113.683, u odnosu na 1.1 milion u ''starima''. Uzlazni trend pokazuje i period od januara do novembra, kada je u 27 zemalja EU registrovaano 4.1 posto više novih automobila nego u istom prošlogodišnjem periodu - ukupno 14 miliona. Među pet velikih tržišta najsnažniji rast u posmatranom periodu su beležile Italija od 8.7 posto, i Španija od 7.8 posto. Francuska i Nemačka slede sa nižim stopama rasta od 5.3 odnosno 3 posto. U Britaniji je prodaja automobila u periodu od januara do novembra pala za pet posto, navode u udruženju. U novim zemljama članicama prodaja u dosadašnjem delu godine je skočila 14 posto, uz prodatih 1.2 miliona novih automobila. U ''starim'' članicama EU prodaja je porasla 3.2 posto na ukupno 12.8 miliona novih automobila, pokazuju podaci ACEA-e.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 najprodavanijih automobila u Evropi u 2017.

 

vw golf variant

 

Po podacima koje je objavio JATO Dynamics, VW Golf je i u prvih 11 meseci ove godine bio najprodavaniji model na evropskom tržištu. U nastavku sledi lista 10 najprodavanijih modela u Evropi:

 

1. Volkswagen Golf - 445.206 prodatih vozila

2. Renault Clio - 298.990 jedinica

3. Volkswagen Polo - 255.370 jedinica

4. Ford Fiesta - 237.770 jedinica

5. Nissan Qashqai - 230.860 jedinica

6. Peugeot 208 - 225.198 jedinica

7. Opel/Vauxhall Corsa - 221.497 jedinica

8. Volkswagen Tiguan - 218.238 jedinica

9. Škoda Octavia - 214.329 jedinica

10. Opel/Vauxhall Astra - 204.742 jedinica

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad prodaje automobila u Evropi na kraju 2017. godine

 

ford fiesta st

 

Potražnja za novim automobilima u Evropi pala je na kraju 2017. godine pod uticajem kalendarskih faktora. U decembru je u 27 zemalja Evropske unije (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrovno ukupno 1.088.498 novih automobila, 4.9 posto manje nego u istom mesecu godine ranije, što u organizaciji ACEA objašnjavaju pre svega kalendarskim faktorima. Pad je zabeležen na gotovo svim velikim tržištima, uz izuzetak Španije koja je zabeležila 6.2 posto više registrovnih novih automobila. U Velikoj Britaniji prodaja je pala devet mesec zaredom, i to za 14.4 posto. U grupi ''starih'' članica EU zabeležen je pad prodaje za 5.4 posto dok je u ''novoj'' Evropi prodaja stagnirala.

U celoj prošloj godini broj registrovanih novih automobila u 27 zemalja EU (bez Malte) prvi put je od 2007. premašio 15 miliona. U odnosu na 2016. godinu povećan je za 3.4 posto. Među pet velikih tržišta najsnažniji rast prošle godine su zabeležile Italija i Španija, za 7.9 odnosno 7.7 posto. Slede Francuska sa 4.7 posto i Nemačka sa 2.7 posto. U Britaniji je prodaja pala nakon pet godina rasta, i to za 5.7 posto. U ACEA-i ističu snažan rast tržišta ''nove'' Evrope, za 12.8 posto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpopularnija vozila u Evropi 2017. godine

 

vw g 5.jpg

 

Tokom 2017. godine u evropskim zemljama je prodato 15.631.678 automobila, najtraženiji su Volkswagen modeli (3.717.566), a najprodavaniji je Golf (445.206). Međutim, iako dominiraju evropskim tržište, Volkswagen i Golf nisu nužno najprodavaniji u svakoj zemlji pojedinačno, mada su skoro obavezno među tri najpopularnija modela. Nepisano je pravilo da dominiraju vozila koja se uglavnom proizvode u toj zemlji ili je bar proizvođač iz te zemlje, a samo se u jednoj među top tri nalazi i jedno vozilo na električni pogon. Najpopularnija su vozila B i C segmenta.

 

Austrija - Volkswagen Golf (14.244 vozila) u 2017.

slede Škoda Octavia i VW Tiguan

Belgija - Volkswagen Golf (14.304)

slede Renault Clio i Hyundai Tucson

V. Britanija - Ford Fiesta (94.533)

slede VW Golf, Ford Focus

Hrvatska - Škoda Octavia (2.448)

slede Renault Clio i VW Golf

Češka - Škoda Octavia (27.051)

slede Fabia i Rapid

Danska - Peugeot 208 (9.838)

slede VW Up i Nissan Qashqai

Estonija - Škoda Octavia (1.328)

slede Toyota Avensis i Toyota RAV4

Finska - Škoda Octavia (5.692)

slede Nissan Qashqai i VW Golf

Francuska - Renault Clio (117.473)

slede Peugeot 208 i Citroen C3

Nemačka - VW Golf (178.590)

slede VW Tiguan i VW Passat

Grčka - Toyota Yaris (5.508)

slede Opel Corsa, Fiat Panda

Mađarska - Suzuki Vitara (8.782)

slede Škoda Octavia, Opel Astra

Island - Hyundai Tucson (4.907)

slede VW Golf, Nissan Qashqai

Italija - Fiat Panda (144.533)

slede Lancia Ypsilon, Fiat 500

Letonija - Nissan Qashwai (803)

slede VW Golf, Kia Sportage

Litvanija - Fiat 500 (3.488)

slede Škoda Octavia, FIAT 500X

Luksemburg - VW Golf (1.859)

slede VW Tiguan, Renault Clio

Holandija - Renault Clio (11.782)

slede VW Up, VW Golf

Norveška - VW Golf (11.620)

slede BMW i3, Toyota RAV4

Poljska - Škoda Fabia (18.876)

slede Škoda Octavia, Opel Astra

Portugalija - Renault Clio (12.743)

slede Peugeot 208, Renault Megane

Rumunija - Dacia Logan (17.192)

slede Dacia Duster, Dacia Sandero

Slovačka - Škoda Octavia (5.337)

slede Škoda Fabia, Škoda Rapid

Slovenija - Renault Clio (3.828)

slede VW Golf, Škoda Octavia

Srbija - Fiat 500L (1.126)

slede Škoda Octavia, VW Golf

Španija - Seat Leon (35.272)

slede Seat Ibiza, Renault Clio

Švedska - Volvo XC60 (24.088)

slede Volvo S90/V90, VW Golf

Švajcarska - Škoda Octavia (10.010)

slede VW Golf, VW Tiguan

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika Britanija bi mogla da ostane bez autoindustrije: Ako nema profita, odlazimo

 

honda uk.jpg

 

Prvi drastičan udarac kao posledica Brexita bi mogao da bude fatalan za britansku privredu. Japanski ambasador u Velikoj Britaniji je obavestio britansku premijerku da će japanski proizvođači automobila napustiti Ostrvo, ako nakon Brexita tržišne prepreke budu izazvale neprofitabilnost poslovanja. ''Ako nastavak poslovanja u Britaniji nije profitabilan, i ne samo japanski, onda ni jedna privatna kompanija nema razloga da nastavi sa poslovanjem'', odgovorio je Koji Tsuroka kada su ga pitali kolika pretnja je novonastala situacija poslovanju. U sklopu delegacije od 19 japanskih poslovnih ljudi koji su posetili britansku premijerku bili su i šefovi evropskih filijala Nissana, Honde i Toyote, kompanija koje imaju fabrike u V. Britaniji i drže više od 50% automobilske proizvodnje. Podsetimo, Velika Britanija je nakon SAD-a druga najvažnija destinacija za japanske investicije. Japanske kompanije su od vremena Margaret Tačer i njenog obećanja prijateljskih odnosa u Britaniju uložili preko 40 milijardi funti (45 milijardi evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzlet potražnje za novim automobilima u Evropi na početku 2018.

 

renault salon

 

Potražnja za novim automobilima u Evropi je osetno porasla u januaru, poduprta kalendarskim faktorima, pokazuje izveštaj evropskog udruženja proizvođača automobila ACEA. U januaru je u 27 zemalja Evropske unije (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrovano ukupno 1.253.877 novih automobila, 7,1 posto više nego u istom mesecu prošle godine, saopštavaju iz ACEA-e. U decembru je njihov broj pao za 4,9 posto. U udruženju januarski skok kao i decembarski pad pripisuju kalendarskim faktorima. Među vodećim tržištima je samo Velika Britanija u januaru zabeležila pad potražnje, za 6,3 posto. Time je trend smanjenja broja novih registrovanih automobila nastavljen deseti mesec zaredom, primećuju u udruženju.

 

Najviše je među velikima skočila potražnja za novim automobilima u Španiji, za 20,3 posto. Dvocifrenu stopu rasta je zabeležila i Nemačka, od 11,6 posto. U Italiji i Francuskoj je prodaja porasla za osetno skromnijih 3,4 odnosno 2,5 posto. Grupa "novih" članica EU je pritom beležila četvorostruko snažniji skok potražnje u odnosu na one "starije", za 24,1 posto. U 15-članoj grupi "starih" članica stopa rasta iznosila je 5,6 posto. "Stare" članice zato ubedljivo nadmašuju "nove" ukupnim brojem registrovanih automobila, njih nešto više od milion. U novim članicama ih je registrovano tek nešto više od 95 hiljada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat i Alfa Romeo osvajaju Nemačku - akcijom ''staro za novo''

 

fiat 500x_side.jpg

 

Fiat i njegov podbrend Alfa Romeo pokušavaju da se probiju na najveće evropsko tržište - Nemačku. Dva brenda će pokušati da privuku kupce velikim popustom do čak 8.000 evra za one koji prilikom uzimanja novog modela kao zamenu ponude neki stari sa dizelom Euro 1, 2, 3, 4 i 5 standard. U ponudu su uključeni modeli FIAT 500, 500X, 500L, Tipo, Doblo, Qubo, Alfa Romeo Mito, Giulietta, Giulia i Stelvio. Italijanski brendovi su doživeli značajan pad prodaje tokom februara, uprkos tome što su solidne rezultate beležili novi Alfini modeli Giulia i Stelvio.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropsko tržište automobila osciluje

 

nissan q 1111.jpg

 

Brendovi Nissan, Ford i Fiat doživeli su oštar pad prodaje u Evropi u martu, pri čemu su nove registracije pale za 5.2 odsto, pogođene padom u tri od pet najvećih tržišta u regionu, Nemačkoj, Velikoj Britaniji i Italiji. Registracije su prošlog meseca pale na 1.84 miliona širom EU i EFTA tržišta, navodi se u izveštaju koji je u sredu objavila asocijacija ACEA (Association des Constructeurs Europeens de I'Automobile). Prodaja je pala u osam od deset najprodavanijih grupa automobila. ''Prodaja počinje da usporava na nekim tržištima, a posebno u Velikoj Britaniji'', navodi se u izveštaju ACEA. Nissanova prodaja pala je prošlog meseca 16.3 odsto, Fordova 14.6 odsto, a Fiatova 13 odsto. Prodaja Volkswagen Grupe bila je nepromenjena, s tim da je obim prodaje glavnih robnih marki Grupe povećan za 1.8 odsto, pri čemu je rast Seata bio 9.3 odsto, a Škode 3.6 odsto.

Prodaja Audija pala je za 9.3 odsto dok je Porscheov obim prodaje smanjen za 11 odsto. PSA Group zabeležila je 1.4 odsto dobiti za Peugeot, ali i pad od 3.7 odsto za Citroen. Prodaja novih Opel/Vauxhall robnih marki pala je na 109.733 sa 130.462 automobila u martu prošle godine. Prodaja Renault Grupe pala je za 3.2 odsto, pri čemu je sam Renault zabeležio pad od 7.5 odsto, dok je Dacia bila pozitivna 11 odsto. Renault je prodao 37 modela svoje nove marke sportskih automobila Alpine. Prodaja Toyotinih brendova pala je za 6.3 odsto, dok je azijska konkurencija, Kia i Hyundai, bila na dobitku 4.5 odsto i 3.3 odsto. BMW je pao za 6.6 odsto, što je gore od Mercedesa čiji je prodaja smanjena za 1.8 odsto.

 

Ukupna prodaja u Velikoj Britaniji pala je za 16 odsto u martu, jer su Brexit i pad prodaje dizel automobila narušili potražnju. Porast poreza na vozila koji je stupio na snagu u aprilu 2017. godine doveo je do porasta kupovine prošlog marta. Nemačko tržište smanjeno je za 3.4 odsto, jer je pad prodaje dizel automobila ubrzan nakon što je sud presudio da gradovi mogu da zabrane saobraćaj vozilima radi rešavanja problema zagađenja. U Italiji se broj registracija novih automobila smanjio za 5.8 odsto, delom zato što kupci odlažu kupovinu i očekivanju formiranja nove vlade nakon nedavnih izbora. Registracije u EU i EFTA u prvom tromesečju porasle su za 0.6 odsto, što je nasporiji rast od drugog tromesečja 2013. godine, kada je regija bila pod uticajem recesije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Zapadnoj Evropi skočila za 9.1 odsto

 

ford mondeo 54.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, prodaja automobila u Zapadnoj Evropi skočila je za 9.1 odsto u aprilu na godišnjem nivou. Datum obeležavanja ovogodišnjeg Uskrsa po gregorijanskom kalendaru omogućio je veći broj radnih dana prošlog meseca nego u aprilu prošle godine. Broj registrovanih vozila je prošlog meseca porastao na 1.22 miliona, saopštila je konsultantska kompanija LMC Automotiv. Prodaja automobila u aprilu je u odnosu na mart, kada je prodato 14.27 miliona automobila, porasla za skromnijih 1.1 odsto na 14.42 miliona. ''Možemo reći da su rezultati pre solidni nego spektakularni'', kaže analitičar LMC-a, Dejvid Oakli. Prodaja automobila u Italiji je porasla za 6.5 odsto, u Nemačkoj za 8 odsto, Francuskoj za 9 procenata, Britaniji za 10.4 odsto, a u Španiji za 12.3 odsto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oporavak evropske potražnje za automobilima

 

177622-seat arona.jpg

 

Potražnja za novim automobilima u Evropskoj uniji se snažno oporavila u aprilu, pokazuju podaci udruženja evropskih proizvođača ACEA. U aprilu je u 27 zemalja Evropske unije (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrovano ukupno 1.3 miliona novih automobila, 9.6 posto više nego u istom mesecu prošle godine, pokazuju podaci ACEA-e. U martu je njihov broj smanjen za 5.3 poto. Među vodećim tržištima najveći, dvocifreni skok prodaje su zabeležile Španjia, za 12.3, posto, i Velika Britanija, za 10.4 posto. Slede Francuska sa 9%, Nemačka sa 8% i Italija sa 6.5%. Zemlje ''nove'' i ''stare'' Evrope su se gotovo izjednačile u tempu rasta potražnje nakon višemesečnog perioda prednosti novih članica EU-a. ''Stara'' Evropa pritom i dalje beleži višestruko veći ukupan broj registrovanih novih automobila nego ''nova'' Evropa.

 

Tako je u aprilu u 12 ''novih'' članica EU-a broj registrovanih novih automobila povećan za 14.2 posto na godišnjem nivou, dok je u 15 ''starih'' članica porastao 9.2 posto. Ukupno je u ''staroj'' Evropi registrovano 1.08 miliona novih automobila a u staroj 106 hiljada, pokazuju podaci ACEA-e. U prva četiri meseca ove godine potražnja za novim automobilima u 27 zemalja EU-a (bez Malte) porasla je 2.7 posto u odnosu na isti prošlogodišnji period, podstaknuta snažnim aprilskim rastom, napominju u udruženju. Ukupno je u tom periodu u EU registrovano 5.48 miliona novih automobila. Među vodećim tržištima najveći rast potražnje je zabeležen u Španjiji za 11 posto. Slede Nemačka sa 5 posto i Francuska sa 4.4 posto. U Italiji je potražnja gotovo stagnirala na godišnjem nivou, dok je u Velikoj Britaniji smanjena 8.8 posto. Nove članice EU-a u dosadašnjem delu godine beleže jako dobre rezultate, uz povećanje broja registracija za 12.5 posto, primećuju u ACEI-i. U ''staroj'' Evropi potražnja je porasla skromnih 1.9 posto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stagnacija evropskog tržišta automobila u maju

 

opel adam 677.jpg

 

Evropsko tržište automobila stagniralo je u maju nakon skoka u prethodnom mesecu, pokazali su podaci udruženja evropskih proizvođača ACEA. U maju je u 27 zemalja Evropske unije (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrovano ukupno 1.398 miliona novih automobila, čime se njihov broj gotovo zadržao na nivou istog prošlogodišnjeg meseca. U aprilu je njihov broj na godišnjem nivou skočio 9.6 posto. Majska stagnacija odražava stanje u grupi 15 ''starih'' zemalja EU-a, pri čemu se među vodećim tržištima izdvajala Španija sa snažnijim rastom prodaje za 7.2 posto, a skromno povećanje je zabeleženo i u Velikoj Britaniji za 3.4 posto. Rast na ta dva tržišta je neutralisao pad prodaje u Nemačkoj, najvećem evropskom tržištu za 5.8 posto. Smanjena je prodaja i u Italiji za 2.8 posto.

Znakovi posustajanja su se pojavili i u grupi 12 ''novih'' članica EU-a, uz značajno nižu stopu rasta prodaje u maju od 8/5 posto. U aprilu je porasla 14.2 posto. Starije članice u celini i dalje beleže više nego 10 puta više registrovanih novih automobila, ukupno 1.267 miliona, u poređenju sa 120 hiljada registrovanih u novim zemljama EU-a, pokazuje izveštaj.

 

Skroman rast u prvih pet ovogodišnjih meseci

U periodu od januara do maja potražnja za novim automobilima u 27 zemalja EU-a (bez Malte) porasla je za skromnih 2.4 posto, poduprta 11.6-postotnim skokom u grupi ''novih'' članica EU-a. Ukupno je u prvih pet meseci ove godine u 27 zemalja EU-a registrovano 6.879 miliona novih automobila, kažu u ACEA-i. Među vodećim tržištima se izdvaja Španija skokom potražnje za novim automobilima za 10.6 posto. Skromniji rast je zabeležen u Francuskoj za 3.5 posto i u Nemačkoj za 2.6 posto. U Velikoj Britaniji potražnja je pala 6.8 posto. U celoj grupi ''starih'' članica EU-a broj registrovanih novih automobila je povećan za mršavih 1.6 posto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Investicije u proizvodnju automobila u Velikoj Britaniji doživele sunovrat

 

honda uk.jpg

 

Najveće britansko udruženje proizvođača i trgovaca automobilima tvrdi da su investicije u proizvodnju automobila u Britaniji prepolovljene prošle godine. Investicije su doživele sunovrat usled zabrinutosti zbog predstojećeg izlaska zemlje iz Evropske unije. Udruženje proizvođača motornih vozila i trgovaca navodi da je u prvoj polovini 2018. godine u ovu industriju investirano samo 347 miliona funti (460 miliona dolara) u odnosu na 647 miliona funti tokom istog perioda godinu ranije. Glavni izvršni direktor Udruiženja Majk Hovs izjavio je da trenutni stav vlade prema Bregzitu ''ide direktno protiv interesa britanskog automobilskog sektora, koji je bujao zahvaljujući jedinstvenom tržištu i članstvu u carinskoj uniji''. On je dodao da ne postoji kredibilan plan o aranžmanu ''bez carinskih barijera'' sa EU.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW će ugasiti sve fabrike u Velikoj Britaniji ako Bregzit poremeti lanac snabdevanja

 

mini vdl 1.jpg

 

Predstavnici kompanije BMW su izjavili da će ugasiti sva postrojenja u Velikoj Britaniji ako Bregzit bude uticao na mogućnost uvoza važnih komponenti iz drugih zemalja Evrope. ''Uvek govorimo da radimo najbolje što možemo da se pripremimo na sve, ali ako lanac snabdevanja ključnih komponenti bude poremećen, odnosno, ako se delovi iz uvoza zaustavljaju na granici, onda zaista više nećemo moći da konstruišemo naše proizvode u Velikoj Britaniji'', naveo je menadžer kompanije BMW, Stefan Frejzmut. Ovo je do sada najmračnija izjava koju su dali predstavnici BMW-a a da se odnosi na operacije na tlu Velike Britanije. Na ''Ostrvu'' BMW ima četiri fabrike. Postrojenje za Mini modele u Oksfordu, fabriku Rolls-Royce modela u Gudvudu, postrojenje koje se bavi proizvodnjom agregata u Hams Holu i fabriku za obradu metala u Svindonu. U tim postrojenjima radi više od 7.000 ljudi.

 

Ovo ''upozorenje'' kompanije BMW stiglo je samo par dana nakon što je kompanija Airbus navela da će morati da napusti Veliku Britaniju ako Bregzit dovede do toga da njihovi proizvodi budu nekompetitivni. Naime, više od 80% modela kompanije Mini i 90% automobila Rolls-Royce-a se iz Velike Britanije izvoze u ostale zemlje sveta, dok postrojenje u Hams Holu konstruiše agregate koji se šalju fabrikama BMW-a u Nemačkoj. Oko 90% delova koje koriste postrojenja BMW-a u Velikoj Britaniji se uvoze iz ostalih evropskih zemalja, a bavarska kompanija je već upozorila na posledice Bregzita. Fabrika za proizvodnju automobila koriste metod ''u pravo vreme'', što znači da svi delovi koji se koriste za konstrukciju automobila stižu u fabriku samo par sati pre nego što odu na proizvodnu traku, a glavna prednost te metode je ta što se ne nagomilavaju delovi i što su troškovi proizvodnje manji. Međutim, Frejzmut je naveo da BMW još traži rešenja za probleme koje bi mogao da izazove Bregzit, jer, kako je naveo ''ne želimo da odustanemo od naših postrojenja u Velikoj Britaniji''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Land Rover gubi strpljenje sa britanskim vlastima

 

jlr halewood.jpg

 

Brexit dovodi u pitanje 80 milijardi funti (90 milijardi evra) britanskih investicija u JLR. Automobilska industrija je konačno izgubila strpljenje u vezi sa britanskim vlastima i Brexitom. Nakon prošlomesečnog upozorenja BMW-a i Društva proizvođača i trgovaca automobilima, šef Jaguar Land Rovera, Ralf Spet, konačno je prekinuo ćutanje na dotičnu temu, pitajući se da li će kompanija uopšte biti kadra da ostane ''britanska'' ukoliko Brexit bude kompletiran.

 

1-114.jpg

 

Reč je o firmi koja je potrošila više od 50 milijardi funti u Ujedinjenom Kraljevstvu u proteklih pet godina i koja podržava više od 300.000 radnih mesta. Sada dovodi u pitanje svoju posvećenost daljim investicijama od 80 milijardi funti do 2022. godine. Slušajući šta imaju da kažu neki od političara u vezi sa tim kako se automobili zaista proizvode, teško je kriviti JLR što uleće u oštar ''klizeći start''. Logistika, komponente i lanac snabdevanja su jedna stvar. Međutim, Spet je takođe sugerisao da JLR već sada ima teškoće da privuče međunarodne talente, što su resursi koji su glavna pogonska sila u razvoju tehnologije baterija, info-zabave, kao i opšteg kvaliteta, ili u Spetovom slučaju, menadžerskih veština. Britanske vlasti i dalje nisu pronašle način da na najbolji način otklone trgovinske barijere, ali se i dalje drže ideje o praktično nemogućem ograničenju kretanja ljudi. Više od dve godine nakon izglasavanja Brexita, ispostavlja se da je drugonavedena politika prilično opasna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potražnja za putničkim automobilima u EU porasla za 2.9 odsto

 

160720-vw gte 111.jpg

 

Potražnja Evropske unije za putničkim automobilima u prvoj polovini ove godine je porasla za 2.9 posto u odnosu na isti period prošle godine, objavila je u utorak Evropska asocijacija proizvođača automobila (ACEA). Prema navodima asocijacije, broj registrovanih novih automobila u EU je iznosio 8.449.247 u prvoj polovini 2018. godine.

''Gledajući na glavna tržišta, potražnja je porasla u Španiji (10.1 posto), Francuskoj (4.7 posto) i Nemačkoj (2.9 posto)'', saopštila je ACEA, napominjući da je zabeležen pad u prodaji u Velikoj Britaniji (6.3 posto) i Italiji (1.4 posto). Tokom šestomesečnog perioda, VW Group je imao najveći udeo prodaje na evropskom tržištu sa 24.6 posto. Najprodavaniji brendovi vozila su bili Volkswagen, Audi, Škoda, Seat i Porsche, sa porastom od osam posto u prodaji. Grupa PSA koja poseduje marke Peugeot, Citroen i Opel je imala rast od 16.3 posto, a grupa Renault 10.7 posto u istom periodu. U 2017. godini u EU je prodato više od 15 miliona novih putničkih automobila, što je 3.4 posto više nego u 2016. godini. EU je glavno izvozno tržište automobila za Tursku, gde posluju svetski proizvođači automobila, uključujući Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Renault i Toyota. Prošle godine, skoro 80 posto ukupnog izvoza automobila iz Turske je bila u zemlje EU i iznosio je 22 milijarde dolara, što je povećanje od 17 posto u odnosu na isti period pre dve godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snažno ojačala potražnja za automobilima u EU

 

volkswagen factory.jpg

 

Potražnja za automobilima u Evropi je snažno ubrzala u avgustu, saopštilo je udruženje evropskih proizvođača automobila ACEA, pripisujući neuobičajeni letnji skok popustima uoči uvođenja strožeg testa emisija izduvnih gasova. U avgustu je u 27 zemalja Evropske unije (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrovano 1.13 miliiona novih automobila, čak 31.2 posto više nego u istom mesecu prošle godine, utvrdili su u ACEA-i. ''Najverovatnije objašnjenje izuzetnog rasta je uvođenje novog WLTP testa koji se od 1. septembra primenjuje pri registraciji svih novih automobila. Zbog toga su neki proizvođači automobila vozila koja nisu testirana po WLTP-u ponudili po izuzetno atraktivnim cenama'', tumače u ACEA-i.

Od ovog meseca automobili u Evropskoj Uniji moraju da zadovolje standarde koji se proveravaju novom Svetskom procedurom harmonizovanog testiranja lakih vozila (WLTP). ACEA je u saopštenju objavila i podatke za jul, prema kojima je prodaja u tom mesecu na godišnjem nivou povećana 10.5 posto, uz registrovanih 1.28 miliona novih automobila. Ističu da je u avgustu zahvaljujući popustima u mnogim zemljama EU-a i na pet vodećih tržišta zabeleženo dvocifreno povećanje broja registrovanih novih automobila. Najviše je među pet vodećih tržišta u avgustu skočila prodaja u Španiji, za 48.7 posto. Slede Francuska sa 40.0 posto i Nemačka sa 24.7 posto. Nakon više meseci slabih rezultata, snažno je u avgustu porasla i prodaja u Velikoj Britaniji, za 23.1 posto. U julu je povćana za mršavih 1.2 posto. U celoj grupi ''starih'' članica EU-a prodaja novih automobila je povećana u avgustu 28.1 posto, uz registrovanih 980.677 novih automobila. U ''novoj'' Evropi rast je bio dvostruko snažniji, uz registrovanih 99.367 novih automobila.

 

EU: Potražnja za putničkim automobilima porasla za 6.1 posto

Potražnja za novim automobilima u prvih osam meseci ove godine u Evropskoj Uniji porasla za 6.1 posto u odnosu na isti period prošle godine, saopštila je ACEA. U osmomesečnom periodu u 28 zemalja EU je registrovano 10.8 miliona novih automobila, navode iz ACEA-a. Gledajući najveća tržišta, rast je zabeležen u Španiji (14.6 posto), Francuskoj (8.9) i Nemačkoj (6.4), a pad u Italiji (0.1) i Velikoj Britaniji (4.2). Najveći udeo od 25.1 posto u prodaji putničkih automobila na tržištu EU je ostvarila VW grupa sa svojim brendovima Volkswagen, Audi, Porsche, Seat, Škoda… Slede PSA grupa (Peugeot, Citroen i Opel) sa 15.9 posto i Renault grupa (Renault, Nissan, Dacia) sa 10.9. U celoj 2017. godini u EU je prodato više od 15 miliona putničkih automobila, što je bilo za 3.4 posto u odnosu na 2016.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad prodaja automobila u Evropi

 

178446-vw r 1.jpg

 

Prodaja automobila u Evropi pala je u septembru za 23.4 odsto. Proizvođači su nastavili da se suočavaju sa problemima zbog uvođenja novih, strožih testova za merenje emisije štetnih gasova. Registracija novih vozila pala je na 1.12 miliona automobila prošlog meseca u Evropskoj uniji i Evropskoj asocijaciji za slobodnu trgovinu (EFTA) u odnosu na 1.47 miliona iz septembra 2017. godine, saopštila je Evropska asocijacija proizvođača automobila (ACEA).

Prodaja grupacije Volksvagen pala je za 47.8 odsto, FCA za 31.4 odsto, a Renaulta za 26.9 odsto. Japanski Nisan je, takođe, zabeležio pad prodaje i to od 43.8 odsto. Novi automobilski eko standard WLTP postao je obavezan od 1. septembra, što je primoralo pojedine automobilske kompanije da obustave isporuke nekih modela koji tek treba da dobiju sertifikat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel Corsa je bio najprodavaniji automobil u EU tokom septembra 2018.

 

opel 80211.jpg

 

Novi standardi testiranja emisije gasova i potrošnje (WLTP) oborili su pad prodaje u Evropi, te doneli velike promene u trci najpopularnijih modela na Starom kontinentu. WLTP je posebno pogodio Volkswagen grupaciju, pa je tako višegodišnji suvereni vladar Golf svrgnut sa trona, bar u septembru. Štaviše, Golf prošlog meseca nije bio ni među deset najprodavanijih modela, sa 14.968 jedinica i padom prodaje od 71% pao je na tek 13. mesto. Prodavaniji je čak i znatno skuplji BMW Serije 1, potom Škoda Octavia, Peugeot 3008, manji brat Polo, Fiat 500, Citroen C3 i Mercedes A-klase. Prvih pet mesta drže automobili B segmenta - Peugeot 208, Toyota Yaris, Renault Clio, Ford Fiesta i najprodavaniji model meseca Opel Corsa.

 

eu sept.jpg

 

Opel je kao brend zabeležio najbolji rezultat, našao se ispred Forda, BMW, Mercedesa i Volkswagena koji je tek peti. Osim Golfa, najveći gubitnici među modelima su još jedan VW Tiguan, potom Nissan Qashqai, te Audi A3 i Audi A4. Što se tiče brendova, VW po gubitku prate Renault-Nissan alijansa, FCA, Suzuki i Honda. ''Pobednici'' prelaska na WLTP protokol su među modelima Hyundai Kona, Corsa, Opel Grandland, Fiesta i najnoviji VW model krosover T-Roc. Što se tiče proizvođača, bolje od ostalih su prošli Daimler, Toyota, Hyundai-Kia, BMW i PSA.

U pogledu klase automobila, najveći udeo u tržištu imali su SUV modeli, a što se tiče pogonskog goriva dominirali su benzinci sa udelom od 58%, dok je dizel pao sa 42 na 33%. Najviše automobila tokom septembra prodato je u Velikoj Britaniji 338.834, a šestocifreni su bili još samo Nemci (200.133), Francuzi (148.279) i Italijani (125.319). Što se tiče zemalja u okruženju, a u obzir su uzimane samo zemlje Evropske unije, u Hrvatskoj je prodato 2.894 novih automobila u septembru, sličan broj je i u Rumuniji (2.730), dok je Slovenija začajno bolja sa 4.893.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi pogon Volkswagena u Bugarskoj, Turskoj ili Rumuniji

 

168559-skoda k 11.jpg

 

Volkswagen planira da otvori novu fabriku u Istočnoj Evropi, a potencijalne lokacije su Bugarska, Turska i Rumunija, izveštava ''Automobilwoche''. U novoj istočnoevropskoj jedinici, koja će imati između 4.000 i 5.000 zaposlenih, proizvediće se SUV Škoda Karoq i Seat Ateca, koji se trenutno proizvode u Kvasiniju u Češkoj. Potreba za takvom jedinicom se povećala nakon što je Volkswagen AG potvrdio da će proizvodnju nemačkog modela Passat preneti u pogon Skvas u Kvasiniju (Češka), s obzirom da je najveći svetski proizvođač automobila ubrzao svoje ulaganje u automobile sa nultim emisijama. Fabrike Volkswagena u Emdenu i Hanoveru (Nemačka) biće transformirane za proizvodnju električnih vozila do 2022. godine. Radnički odbor VW-a je zatražio od rukovodstva da fabriku kontroliše VW-ova divizija putničkih automobila, a ne dizivija češke Škode. Predsednik Nadzornog odbora VW-a, Hans Dieter Poetsch, rekao je da grupa još nije donela odluku o brendu koji će voditi fabriku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauxhall gasi najmanje jednu fabriku zbog Bregzita

 

opel st.jpg

 

Velika Britanija će ostati bez najmanje jedne fabrike koju će Vauxhall zatvoriti zbog Bregzita, a svi radnici će verovatno završiti na ulici. Od kada je francuski PSA preuzeo Vauxhall i Opel u toku je snažno restrukturiranje kompanije kako bi se finansijski konsolidovala. Jedan od nepopularnih poteza je i najavljeno zatvaranje fabrike, ali u ovom slučaju to nije rezultat rezanja troškova nego Bregzita, odnosno izlaska Velike Britanije iz EU. Ipak, ovo nije izolovan slučaj. Zatvaranje jedne fabrike je već najavio BMW, Mini će prebaciti proizvodnju iz Engleske u Holandiju, a selidbu proizvodnje u jednu od zemalja EU su već najavili Aston Martin, McLaren, Land Rover i Jaguar.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan odustaje od proizvodnje X-Traila u Britaniji zbog Bregzita

 

186755-Nissan X-TRAIL 1.jpg

 

Japanski proizvođač automobila Nissan je saopštio da odustaje od proizvodnje modela vozila X-Trail u svojoj fabrici u Sanderlendu, na severoistoku Engleske, javila je agencija. ''Doneli smo takvu odluku iz ekonomskih razloga. Duga neizvesnost o budućim odnosima između Velike Britanije i EU ne pomaže kompanijama poput naše da planiraju budućnost'', rekao je predsednik Nissana za Evropu Đanluka de Fiči. U fabrici Nissan u Engleskoj zaposleno je oko 7.000 ljudi. Kompanija je navela da će model vozila biti proizveden u Japanu. Nissan je ranije saopštio da planira proizvodnju modela X-Trail nakon što je britanska vlada, posle referenduma 2016. na kojem su se Britanci izjasnili za Bregzit, uputila pismo kompanijama da im poslovanje neće biti ugroženo. Velika Britanija treba da istupi iz članstva u EU 29. marta, ali se još ne zna da li zemlja izlazi sa ili bez dogovora sa EU zbog podeljenih stavova britanskih političara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford će zbog Bregzita možda morati da premesti deo proizvodnje iz Britanije

 

ford van 10.jpg

 

Ford je obavestio britansku premijerku Terezu Mej, tokom konferencijskog poziva, da će možda morati da premesti deo proizvodnje iz Britanije zbog ''Bregzita''. Ford je premijerki rekao da će možda morati da koristi alternativne lokacije izvan Britanije, rekao je izvor koji je želeo da ostane anoniman. ''Samo su jasno stavili do znanja da imaju druge opcije. Ovo nije jedina opcija'', rekao je izvor. ''Times'' je ranije saopštio da je Ford rekao britanskoj premijerki da ubrzava pripreme za premeštanje proizvodnje iz Britanije. Ford je najprodavaniji automobilski brend u Britaniji, koja je i njeno treće po veličini tržište i destinacija za otprilike jedan od tri automobila proizvedenih u Fordovoj fabrici u Kelnu u Nemačkoj. Kompanija zapošljava oko 13.000 ljudi u Britaniji. Proizvođači automobila i drugi industrijski proizvođači upozorili su na ''putarinu'' koju bi ''Bregzit'' bez dogovora mogao da nametne, kao i veće takse i pretnju za radna mesta. Britanija treba da napusti Evropsku uniju 29. marta.

 

U Fordovom saopštenju navodi se da je kompanija više puta pozvala vladu i parlament da izbegnu izlazak iz EU bez sporazuma. ''Takva situacija bi bila katastrofalna za britansku automobilsku industriju i Fordovu proizvodnju u zemlji. Mi ćemo preduzeti sve potrebne mere kako bismo očuvali konkurentnost našeg evropskog poslovanja'', rekao je ovaj proizvođač automobila. Ford, koji ima dva pogona u Velikoj Britaniji, objavio je prošlog meseca da će odlazak Velike Britanije iz EU bez dogovora kompaniju koštati do milijardu dolara. Konferencijski poziv premijerke Mej sa poslovnim liderima došao je nakon što je u utorak u parlamentu rekla da joj je potrebno više vremena za pregovore o revidiranom sporazumu o Bregzitu. Poslovni lideri su bili uljudni, ali bilo je više naglašenih izjava koje upozoravaju na štetu koju bi Bregzit mogao da prouzrokuje u poređenju sa sličnim pozivom koji je prošlog meseca održan sa izvršnim direktorima, rekao je izvor. ''Niko nije govorio '''ti glupa žena, ne znaš šta radiš'', ali raspoloženje je bilo drugačije od prošlog poziva'', rekao je izvor. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda će 2021. zatvoriti svoju fabriku u Velikoj Britaniji

 

189265-honda uk.jpg

 

Kompanija Honda Motor je zvanično saopštila danas da će zatvoriti svoju jedinu fabriku u Britaniji 2021. godine.

Iz ova kompanije navode da je ova odluka doneta zbog promena na globalnom tržištu, a ne zbog Bregzita. Saopštenje dolazi dan nakon što je jedan britanski poslanik izjavio da će Honda najaviti zatvaranje fabrike u Svindonu, u južnoj Engleskoj, i da će to imati za posledicu gubitak 3.500 radnih mesta, što se smatra velikim udarcem za britansku automobilsku industriju uoči izlaska te zemlje iz Evropske unije 29. marta. Kompanija će takođe prestati da proizvodi svoj model Civic u fabrici u Turskoj od 2021. godine, ali planira da nastavi sa poslovanjem u toj zemlji, izjavio je glavni izvršni direktor Honde, Takahiro Haćigo, na konferenciji za novinare u Tokiju.

 

Zatvaranje fabrike u Svindonu samo je jedno od nekoliko koje su najavili proizvodjači automobila koji preispituju svoje prisustvo u Velikoj Britaniji i Evropi. Pre dve sedmice je japanski Nisan otkazao planove o proizvodnji X-Trail sportskog terenskog vozila u Britaniji. Takođe, najveći britanski proizvodjač automobila Jaguar Land Rover i američki Ford najavili su prošlog meseca da će smanjiti broj radnih mesta u Evropi. Kad je reč o Hondi, smanjenje tražnje za dizel vozilima, oštriji propisi o emisiji štetnih gasova i neizvesnost vezana za očekivani izlazak Britanije iz Evropske unije narednog meseca pomračili su njene proizvodne mogućnosti u regionu. Istovremeno, američka agencija AP, prenosi da je prvi čovek Honde, Haćigo, insistirao na tome da Bregzit nije glavni razlog ove odluke. ''Još uvek ne znamo kakve će promene Bregzit doneti u ovom trenutku. Moramo da sačekamo dok ne dobijemo bolju predsatvu o situaciji'', rekao je. Najavio je takođe da će kompanija odmah početi razgovore sa radnicima u fabrici u Svindonu, koje će ova odluka pogoditi. ''Veoma mi je žao zbog toga, ali ovo bio najbolji izbor u datim okolnostima'', kazao je Haćigo.

 

Zatvaranje fabrike Honde strašna odluka za Veliku Britaniju

Odluka japanskog proizvodjača automobila Honde da zatvori svoju fabriku u Svindonu je ''strašna'' za Veliku Britaniju, ocenio je danas britanski ministar privrede Greg Klarg. ''To je strašna odluka za Svindon i Veliku Britaniju'', rekao je Klarg.Honda je ranije danas sa opštio je da će 2021. godine zatvoriti svoju fabriku u Svindonu u Velikoj Britaniji, što predstavlja pretnju za oko 3.600 zaposlenih. Honda je opravdao odluku potrebom da preispita svoj proizvodni model u promenljivom kontekstu globalnog automobilskog tržišta. U saopštenju se dodaje da će evropsko sedište japanske kompanije ostati u Velikoj Britaniji. Ta odluka dolazi u trenutku neizvesnosti da li će Velika Britanija 29. marta istupiti iz članstva u Evropskoj uniji (EU) sa ili bez dogovora sa Briselom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW iz Velike Britanije seli deo proizvodnju u Austriju?

 

bmw series 1.jpg

 

BMW bi mogao da preseli deo proizvodnje motora iz Velike Britanje u Austriju u slučaju da se dogodi nekontrolisani Bregzit, izjavio je član uprave nemačke kompanije Peter Shwarzenbauer.

''Imamo određenu fleksibilnost kada je reč o motorima sa Steyrom u Austriji. Bilo bi potrebno da izvršimo određena podešavanja. Spremni smo da to uradimo'', rekao je Shwarzenbauer tokom Sajma automobila u Ženevi. On je dodao da još nije doneta odluka o tome da li da se premesti proizvodnja motora iz Hams Halla u Engleskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potražnja za novim automobilima u EU ponovo smanjena u februaru

 

seat-tarraco 66.jpg

 

Potražnja za novim automobilima u Evropi je ponovo pala u februaru, odražavajući probleme sa kojima se automobilski sektor suočava od uvođenja strožih testova emisija štetnih gasova u septembru prošle godine. U februaru je u 27 zemalja EU-a (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrovano ukupno 1.11 miliona novih automobila, jedan posto manje nego u istom mesecu prošle godine. Potražnja pada od septembra prošle godine kada su uvedeni stroži testovi za emisije štetnih gasova (WLTP), prisiljavajući proizvođače na prilagođavanje i stvarajući uska grla u proizvodnji. Najveći pad je zabeležen u septembru, za 23.5 odsto, a početkom ove godine naziru se prvi znakovi stabilizacije. Tako je na najvećem evropskom tržištu, nemačkom, potražnja za novim automobilima u februaru porasla za 2.7 odsto, nakon pet meseci pada. Francuska i Velika Britanija su takođe beležile blagi rast potražnje, za 2.1 odnosno 1.4 odsto. Španija i Italija su u februaru ponovo beležile pad prodaje novih automobila, šesti mesec zaredom, i to za 8.8 odnosno 2.4 odsto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...