Jump to content
FAS Goran
fiat128s

Italian vs German style '70,'80,'90 (oldschool) slike

Recommended Posts

50 godina: Mercedes slavne oznake /8, serije W115 i W114 (1968. - 1976.)

 

merc0.jpg

 

Najuspešniji model sa trokrakom zvezdom, u verziji 200D ''majka svih dizelaša'', mada skupocen, 1974. najprodavaniji auto na zapadnonemačkom tržištu, bez problema gazio je milion kilometara. Pre pola veka, početkom 1968., na evropske i naše puteve stigli su prvi primerci Mercedesa serije W115 (4-cilindarski modeli 200, 200D, 220 i 220D), odnosno skuplji W114 (6-cilindraši 230 i 250). Bio je to jedan od najboljih automobila sa trokrakom srebrnom zvezdom, koji je među fanovima, a i u automobilskoj istoriji, kao jedan od najboljih automobila ikada napravljenih, poznat kao ''Strich-Acht'' (''štrih-aht''), odnosno ''kosa crta - osam'' u istoriji Mercedes/8 (''Strich Acht'').

To je interna oznaka za model čiji je razvoj pokrenut 1961. godine, pod vođstvom Prof. Dr Fritza Nallingera, za tržišni start u 1968., dakle za godinu /8. Nasledio je takođe slavnog, ali ipak manje uspešnog ''repaša'' serije W110. Nakon izvrsnog početnog uspeha, postala je to opšteprihvaćena oznaka za taj model. Koliko je uspešan, potvrđuje da je 1974., u godini kad se u maju počeo proizvoditi Volkswagen Golf, bio najprodavaniji automobil u Zapadnoj Nemačkoj (140.127 primjeraka). Bila je to treća serija posleratne visoke srednje klase iz Stuttgarta, koja se od 1984. naziva E-klasa. 

 

merc01.jpg

 

Prvi model, predstavljen 1953., bio je serije W120 (tri godine potom predstavljen je W121), a na tržištu je nosio oznake 180 i 190. Ostaće upamćen kao prvi evropski automobil sa ''pontonskom'' karoserijom (samonosećom i trovolumenskom), koja je temeljno proverena u crash testovima. Početkom 1961. predstavljen je slavni ''repaš'' serije W110, koji je nosio oznake 190, 200, 220 i 230. Početkom 1968. predstavljen je uglasti model, koji se na našem tržištu proslavio u seriji 200D, a još uvek se sreću na našim putevima. U najslavnijoj Mercedesovoj seriji, sa dosad devet generacija, W115 je treća po redu - aktuelna W213 u prodaji je od 2016. godine. Mada je i dotad Mercedes bio vodeći za sigurnost, sprovedeno je čak 26 crash testova za unapređenje sigurnosti, te je nadmašio tada najstrože američke standarde. Sa masom od 1.4 tone i 55 dizelskih konja, i za to je doba bio primer preslabog motora jer je do stotke ubrzavao za 31 sekundu (kao VW Buba), a nakon dugog zaleta postizao je 130 km/h. Usprkos toga bio je to luksuzni automobil ''par excellence'', koji je bio ''zakon'' među moćnijim poslovnim ljudima, taksistima, a i uspešnijim gastarbajterima. 

 

merc02.jpg

 

Potrošnjom od 7.1 do 9.5 litara dizelaš 200D bio je znatno povoljniji od benzinaca, koji su trošili i više od 15 litara, a bio je i legendarno pouzdan, idealan za taksi prevoz. Legendarni dizel motor OM 621, zapremine 1988 ccm i snage 55 KS, razvijen je iz motora koji se ugrađivao u prethodni model 190D. Već 1956. imao je bregasto vratilo u glavi, a 1965. dobio je pet ležajeva radilice umesto tri. Među nemačkim taksistima najpopularniji je bio 200D sa 3-stepenim automatskim menjačem, koji je postizao samo 125 km/h, a tek nakon 35 sekundi kazaljka brzinomera pokazivala je 100. Bio je trajan, praktički neuništiv, a zbog legendarne tromosti u Nemačkoj su ga zvali ''Schweine-Daimler'' (''svinjski Daimler''). U dizelskoj ponudi bili su i 220D sa 60 KS (135 km/h).

Solidno napravljena uglasta klasična limuzina dugačka blizu 4.7 m pružala je puni komfor za pet osoba, što je potvrđivao međuosovinski razmak od 275 cm i prtljažnik od 450 litara. Za to je doba to bilo više nego raskošno. Mercedes W115 uneo je niz tehnoloških noviteta. Umesto oscilacijske osovine, koja je bila korak napred prema krutoj osovini, odnosno mostu (niže neogibljene mase, nezavisnost pomeranja levog i desnog točka), ali i korak nazad (menjanje ugla bočnog nagiba, što može biti neugodno za stabilnost), uveden znatno napredniji, nezavisni sa po dva homokinetička zgloba na svakom polu-vratilu, te kosim ramenima. 

 

merc03.jpg

 

Po uzoru na Citroën DS ugrađena je nožna ''ručna'' kočnica, šaltung je bio uz volan i tek je u poslednjim serijama, poput 280 E, prebačen na srednji greben, između sedišta. Takvo ogibljenje još je i danas tehnološki aktuelno, a u to je doba bilo je revolucija. Za prednji i zadnji trap ugrađeni su posebni podokviri, disk kočnice ugrađene su na svim točkovima, a pozadi su za parkirnu kočnicu ugrađene dodatne bubanj kočnice u glavčini diska. U novembru 1968. predstavljena je coupe verzija 250C sa 130 KS i 250CE sa 150 KS, sa elektronskim ubrizgavanjem D-Jetronic. Tada je predstavljena i luksuzna verzija, rastegnuta 65 cm na čak 533 cm. Bio je vrlo uspešan među ekskluzivnim taksistima, diplomatskim službama i bogatašima. Zanimljivo je da je proizvedeno po deset hiljada kupea i produženih limuzina. Unutrašnjost je bila ergonomična, i za tadašnje standarde vrlo luksuzna. Prve serije su imale ručni menjač uz upravljač. Premda su dve trećine svih modela bile u dizel verziji (na našem tržištu i 80 posto), uspešni su bili i benzinski modeli. Najpopularniji su bili osnovni benzinski modeli - 200 sa 95 KS i 220 sa 105 KS. Potom je stigao model 230.4 sa četiri cilindra i 110 KS te 230.6 sa 120 KS, te snažniji 280 sa 140 KS. Na leto 1973. stigao je snažniji dizelaš - 240D sa 65 KS (138 km/h), a na leto 1974. i 5-cilindarski 240D 3.0 snage 80 konja.

 

merc04.jpg

 

Najsnažniji benzinac iz 280 dobio je dva bregasta vratila i pojačan je na 160 KS, a u verziji sa el. ubrizgavanjem 280E na 185 KS. Predstavljen je 1972 i postizao je 200 km/h, što je tada bilo ''wow''. Bitno je poboljšao dizelske performanse, mogao je potegnuti 148 km/h, a stotku je hvatao za 19.9s. Bio je to najbrži dizelaš svoga doba, no konkurencije tada praktično nije bilo. Proizvedeno je i niz specijalnih verzija, od medicinskih, do pogrebnih te je to bio jedan od najuspešnijih automobila svoga doba. Proizvedeno je i nekoliko karavanskih verzija, ali u malim serijama (od nezavisnih karoserijskih fabrika, a ne od Daimler-Benza). Do 1976. prodano je ukupno 1.9 miliona modela ove serije, od čega 1.1 milion dizelaša.  Jedan je od najkvalitetnijih i najpouzdanijih automobila ikad napravljenih, mnogi će reći ''najkvalitetniji i najpouzdaniji'', ''pravi Mercedes kakvi se više ne proizvode''. Babaroga za sve modele na tržištu, udoban, siguran i neuništiv. Potvrđuje to i priča solunskog taksista Gregoriosa Sachinidisa, koji je Mercedes-Benzom 240D iz 1976. prešao čak 4.6 miliona kilometara.

 

merc05.jpg

 

U pogonu Sindelfingen 9. maja 1968. proslavljena je proizvodnja 2-milionitog Mercedes-Benza od 1946. Bio je to 220D, slavni /8, serije W115, koja se, sa jačom W114, proizvodila od 1968. do 1976. godine.

 

preuzeto sa - autoportal.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jesam. Nemaš ti pojma dječače ;)

Nema veze, nisi ti kriv :D

 

Evo jedan vrhunski primerak :wub:

d6116590a1a851e1aa6c3d983e83497c.jpg

Edited by Dezurni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na aukciji Mercedes 500E i Lancia Thema 8.32, oba u vlasništvu glumca Rowana Atkinsona

 

mercedes ra 1.jpg

 

Na predstojećoj aukciji Race Retro Classic Car, koju će 24. i 25. februara organizovati Silverstone Auctions, biće ponuđeni i automobili čiji vlasnik je popularni glumac Rowan Atkinson. Pre svega, tu je njegov Mercedes-Benz 500E iz 1993. godine. Ovu sportsku limuzinu koja se ručno proizvodila u Porscheovim pogoonima pokreće 5.0 litarski V8 motor sa 326KS, a od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za manje od 6 sekundi. Ovaj primerak je inače do sada prešao 50.000 milja (80.450 km), a kod Atkinsona je od 2015. godine.

 

lancia ra.jpg

 

Drugi Atkinsonov automobil koji će biti ponuđen na pomenutoj aukciji je 1989. Lancia Thema 8.32, i to sa Ferrarijevim V8 motorom od 2927 kubika i 215 konja (8 u nazivu označava 8 cilindara, a 32 je broj ventila).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes 560 SL iz 1988. izgleda kao da je juče izašao iz fabrike

 

176619-mercedes 560 1.jpg

 

Mercedes Benz SL je predstavljao jedan od najbolje prodavanih modela nemačke kompanije kasnih osamdesetih godina. Automobil je dolazio sa 5.5 litarskim V8 motorom u 560 varijanti, koja je ujedno bila i vrhunska u liniji. Sa 227 ks ispod haube 560 Mercedes-Benz SL zahtevao je svega 6.5 sekundi kako bi dostigao stotku iz mesta. Model je bio u mogućnosti da dostigne maksimalnu brzinu do 209 km/h, što je dosta brže od prethodne generacije, uprkos većoj kilaži sa kojom je dolazio.

 

176620-mercedes 560 11.jpg

 

Međutim, ova dodatna snaga zahtevala je nekoliko promena ispod slojeva metala. Kao rezultat, inžinjeri kompanije Mercedes pomogli su ovom kupeu da dobije nešto drugačiju postavku i diferencijal ograničenog proklizavanja, zajedno sa detaljnijim redizajnom zadnjeg vešanja. Oba ova poboljšanja dodata su 1986. godine.

 

176621-mercedes 560 111.jpg

 

Kupovina skromnog SL 560 modela ovih dana, može koštati svakog ljubitelja ove linije nešto iznad 40.000 evra, ili više, za automobil nešto niže pređene kilometraže i u dobrom stanju, a ukoliko to nekome i nije preterano bitno, cenkanje može dovesti do troška koji neće preći cenu od 18.000. Ovaj primerak koji vidite, na primer, zapravo može da dostigne cifru od 80.000 evra, posebno zbog toga što poseduje svega 4.748 pređenih kilometara na odometru.

 

176622-mercedes 560 1111.jpg

 

Besprekorno stanje ovog automobila istaknuto je savršenim plavo/zelenim metalik eksterijerom i krem/bež enterijerom, koji deluje kao da je potpuno nov, uprkos trideset dugih godina upisanih u saobraćajnoj.

 

mercedes 560 11111.jpg

 

Vlasnik ovog modela ubacio je mobilni tvrdi krov nalik pagodi, u identičnoj boji karoserje i njenim ''Blue Green Metallic'' finišima. Štaviše, on tvrdi da njegov crni mekani krov nikada nije ni podignut osim zbog inspekcije, a sedišta poseduju identične presvlake još od 1988. godine. Predivni SL 560 model listovan je na aukciji kuće RM Sothebys, koja će se održati na jednom događaju 10. marta u Floridi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Mercedes Benz 280SEL legendarnog Elvisa Preslija

 

177542-mercedes 280 1.jpg

 

Kralj rock and rolla Elvis Presli je poznat po svojim Cadillacima od kojih je neke delio na poklon, ali je uživao i u Mercedesima. Njegov Mercedes-Benz 280SEL je sada ponuđen na prodaju. Preslijev Mercedes-Benz 280 SEL je proizveden 1971. godine, u savršenom je stanju, a prodaje se u Misuriju za 139.900 dolara. Automobil poseduje svu papirologiju koja ujedno predstavlja i dokaz da je Presli bio prvi vlasnik.

 

177543-mercedes 280 11.jpg

 

Legendarni pevač je svoj Mercedes kupio za 8.764 dolara, vrednost jednaka 54.828 dolara u današnje vreme. Automobil poseduje i tada opcioni klima uređaj zbog kojeg su vrućine u Tenesiju bile podnošljivije, a tu su i električni podizači stakala i Becker Europa stereo. Bio je lakiran u tamno crvenu boju, ali je Elvis to želeo da promeni pa se odlučio za Alpha Crystal metalik plavu boju.

 

177544-mercedes 280 111.jpg

 

SEL model je imao duže međuosovinsko rastojanje od manjeg modela SE i bio je relativno redak. Mercedes je proizveo ukupno 8.350 primeraka modela 280SEL i 91.051 primerak modela 280SE. Elvisov automobil pokreće 2.8 litarski redni šestocilindrični motor sa mehaničkim ubrizgavanjem goriva, koji isporučuje 158KS, a uparen je sa četvorostepenim automatskim menjačem. Automobil je prešao 80.312 milja (129.250 km), a nakon Preslijeve smrti je izložen u muzeju u Tenesiju, gde je bio sve do 2016. godine. Sada traži novog vlasnika, a cena je 139.900 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 godina: Mercedes S klase (W220) je predstavljen polovinom avgusta 1998. godine

 

mercedes s w220.jpg

 

Pre tačno dve decenije, na test ruti kroz centar, periferiju i okolinu Ženeve vozili smo novi Mercedes S klase, serije W220. To je zvanično bila (nomenklaturno) četvrta, a stvarno sedma generacija najveće limuzine iz Štutgarta. Nakon ''debele'' serije W140 stigla je značajno elegantnija, manja (a jednako komforna) serija W220. Zvanično je predstavljena 13. avgusta 1998. godine.

Da ne biste mislili da je bila mala, u dužinu je merila 5.042 (verzija L 5.158), u širinu 1.856 i u visinu 1.444 mm. Komfor je naglašavao međosovinski razmak od 2.964 mm, odnosno 3.086 u L verziji. Prethodni W140 imao je gabarite 5.113 (5.213) x 1.886 x 1.486 mm. Uz sve to, masa je smanjena čitavih 215 kg (osnovnom je modelu smanjena sa 1.910 na 1.695 kg), jer su stručnjaci tadašnjeg Daimler-Benza pionirski primenili ''inteligentan izbor materijala'', kombinaciju visokočvrstih čelika (HTS), ultra-visokočvrstih čelik (UHTS), aluminijuma i kompozitnih materijala, koja je deceniju ipo nakon toga postala vodilja za sve ostale proizvođače. ''Peglanjem'' karoserije koeficijent otpora vazduha smanjen je sa 0.31 na 0.27. Kako je istovremeno bitno smanjena i čeona površina automobila, otpor vazduha smanjen je za više od 16 posto. No, pokazalo se ono što je bila značajna osobina svakog novog modela iz ove serije - bio je ''izlog, riznica najnovije tehnologije''. 

 

55517_0.jpg

 

Kao i sve prethodne Mercedesove serije bila ie ''izlog visoke tehnologije''. Konkretno S-klasa službeno četvrte, a stvarno sedme generacije, uz sve što je donela prethodna serija, a najvažnije je prvi serijski ESP kao i sistem BAS, uvela je:

- prvi radarski tempomat koji je uz brzinu pratio (podešavao) udaljenost od vozila ispred.

- sistem otvaranja vrata i paljenja motora bez ključa ''Keyless Go''.

- ssistem pripreme uređaja za aktivnu i pasivnu sigurnost automobila za sudar ''Pre-Safe'', kad je sudar izvestan (neminovan).

- ''pametano''  vazdužno vešanje ''Airmatic'' na sva četiri točka, sa automatskim prilagodljivim prigušenjem i podešavanjem visine. 

- TV i Videotext na monitorima sa zadnje strane prednjih sedišta.

- daljinsko elektro-hidrauličko otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika.

- sistem isključivanja svakog drugog cilindra u radu za motore V8 i V12.

- prvi sistem umrežene asistencije vozaču ''COMMAND'', začetnik sistema autonomne vožnje.

- prvi sistem aktivne kontrole upravljačkog sklopa, opruga i amortizera ''ABC'' (Active Body Control).

 

Ova je serija zanimljiva i jer je nakon predstavljanja ''promenila proizvođača''. Koncern Daimler-Benz, postaje DaimlerChrysler, ali zlosretni brak sa slavnim američkim brandom, danas delom koncerna FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) zaključen je 2008. godine kad nastaje Daimler. Dizajn su potpisali Britanac Steve Mattin i Italijan Bruno Sacco. Temeljio se na konceptu F200, predstavljenom 1996. godine, a u paleti motora bili su ponuđeni:

benzinci:  2.8 V6/204 KS, 3.2 V6/224 KS, 3.7 V6/245 KS, 4.3 V8/279 KS, 5.0 V8/306 KS, 5.4 V8/360 KS, 5.8 V12/367 KS, 6.3 V12/445 KS, 5.5 V12/500 KS

dizelaši: 3.2 R6/197 KS, 3.2 R6/204 KS, 4.0 V8/250 KS, 4.0 V8/260 KS

 

Oni, kojima to nije bilo dovoljno, mogli su birati fabrički tunirane, ''top-gun'' verzije: 5.4 AMG V8/500 KS i 6.0 AMG V12/612 KS. 

Standardne su verzije bile upregnute zadnjim pogonom sa serijskom kontrolpom pogonskog proklizavanja. Najprodavaniji je bio osnovni dizel model 320 CDI. Uspeh je bio očekivano dobar. Uz izvrsna vozna svojstva, sa snažnijim motorima, uz bitno smanjenu masu i bolje podvozje i prvoklasnu sigurnost, imala je i srazmerno nisku potrošnju. Ali, pouzdanost prvih serija je malo ''šepala'', prvenstveno zbog uvođenja brojnih novih elektronskih komponenti i sistema, ali i početka trošenja novca na saniranje ''američke rupe bez dna'' (Chryslera), umesto u povećanje kvaliteta i pouzdanosti. S-klasa serije W220, osim u matičnom pogonu u Sindelfingenu, proizvodila se u Meksiku (Toluca) i Indoneziji (Bogor). Na američko tržište je nova S-klasa uvedena 2000. godine, tradicionalno sa godinu ipo ''zakašnjenja'', kako bi se uklonile ''dečije bolesti'' i postala je lider luksuzne klase.

 

55517_1.jpg

 

Ovim je modelom potpuno primijenjen i ''džentlemenski sporazum'' između Daimler-Benza, BMW-a i Audija (odnosno Volkswagena), o elektroničkom ograničenju brzina na 250 km/h radi povećanja sigurnosti i smanjenja potrošnje i emisije štetnih gasova. Toliko su mogli potegnuti svi modeli osim baznih, koji su se ''morali zadovoljiti'' sa nešto manje, a ubrzanje do stotke se kretalo od oko 5.5 do 9 sekundi. Naprimer benzinac S 320 (bez turba) postizao je 240 km/h i do stotke ubrzavao za 8.2s, dok je prethodni išao ''samo'' 224 km/h i trošio 8.9 sekundi do 100 km/h. Mercedes S-klase W220 redizajniran je 2002. godine, kad je prvi uveo sistem autonomnog kočenja (danas postaje standard u boljim modelima). Naravno, osvojio je i pet zvezdica za sigurnost u tada uvedenom EuroNCAP sistemu testiranja automobila. Proizvodio se do avgusta 2005. godine, kad ga je zamenio pretposlednji model serije W221.

 

image_94040.jpgimage_94035.jpg

image_94036.jpgimage_94024.jpg

image_94033.jpgimage_94034.jpgimage_94031.jpg

 

preuzeto sa - autoportal.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1971. Mercedes 280 SEL koji je pripadao Elvisu Prisliju

 

183168-elvis 1.jpg

 

Predstojeća ''Barrett-Jackson'' aukcija, koja će se sledećeg meseca održati u Las Vegasu, biće i mesto na kome će na prodaju biti ponuđena i Mercedesova limuzina koja je nakada pripadala legendarnom Elvisu Prisliju.

 

183169-elvis 11.jpg

 

Tačnije, u pitanju je 1971 Mercedes-Benz 280 SEL, jedan od samo 8.250 proizvedenih primeraka ovog tipa.

 

183170-elvis 111.jpg

 

Automobil je u ''Alpha Crystal Blue Metallic'', a pokreće ga 2.8 litarski šestocilindraš sa 134 kW/180KS i 262 Nm obrtnog momenta.

 

183171-elvis 1111.jpg

 

Elvis je bio vlasnik od 1971. pa sve do njegove smrti 1977. godine, nakon čega se automobil nalazio u muzeju i činio je deo ''John Staluppi Jr.'' kolekcije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mDP-pATjcsx7bk1vTAcgYiu_vV4lDwVyU8O PetrolHeads video: 1971. Mercedes W111 Coupe - 3.5 V8, 280SE

 

Coupe dužine današnje E klase karavan... - Coupe od skoro 5 metara (4.88m):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolicious.jpg Petrolicious video: 1968. Mercedes-Benz 280SE

 

Ovaj auto često pomešaju sa njegovim blizancem koji ima 4 vrata, ali ovo je Mercedes-Benz W111 Coupe. Vlasnik primerka iz 1968. godine je Jayesh Patel, i za njega je ovaj Mercedes primer luksuza i istorije.

280SE 3.5 V8, sa automatskim menjačem, ali preprodukcijska verzija. Veoma je retko da neko može postati vlasnik predprodukcijske verzije, ali je to bio splet okolnosti kad je konkretan primerak u pitanju...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rowan Atkinson prodaje Mercedes 500 E iz 1991.

 

Rowan-Atkinsons 1.jpg

 

''Classic Car Auctions'' (CCA) je najavio da će 25. maja u ''Warwickshire Exhibition Centre'' organizovati aukciju nekoliko vrhunskih automobila, od kojih najviše pažnje privlači jedan naoko obični Mercedes-Benz 500 E iz 1991. godine. Ipak, ovde je važnije KO prodaje nego ŠTA prodaje. Da, fantastični 500 E je već dvaput bio u vlasništvu glumca koji je u sferu nedodirljivih ikona komedije odveo likove poput Edmunda Blackaddera, Mr. Beana i Johnnyja Englisha.

 

Rowan-Atkinsons 11.jpg

 

Rowan Atkinson je često tema automobiliskih članaka, bilo da razbija/popravlja svoj voljeni McLaren F1, ili se trka na oldtajmer relijima sa BMW-om 328. Njegova kolekcija je pozmašna, a sada je i manja za pomenuti Mercedes-Benz, koji se našao prvi na listi za odstrel nakon što je prodao legendarnog Mclarena...za skoro osam miliona funti! Što se Mercedesa tiče i njega je kupio novog, 1991. godine, pa ga je nakon četiri godine prodao...da bi ga ponovo otkupio nakon 23 godine!

 

Rowan-Atkinsons 111.jpg

 

Jedan od 29 komada 500 E sa levim volanom u VB ima serijski petolitarski V8 koji čupa do 100 km/h za 5.5 s...neodoljivo! Kilometraža? 310.000 km, što samo govori koliko je Edmund Blackadder uživao u njemu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes 500 SEC iz 1985. godine na prodaju za 57.000 dolara

 

mercedes sec 111.jpg

 

Verovali ili ne, ovaj oldtimer je prešao samo 10.000 milja i bukvalno je u prefektnom stanju, a prodaje se na popularnom sajtu eBay za 57.000 dolara. Ovaj automobil poseduje 5.0 litarski V8 motor sa 230 konjskih snaga. Sa motorom je povezan četvorostepeni automatski menjač koji je bio vrlo redak za to vreme i koji čini da ovaj automobil bude još ređi i vredniji.

 

192522-mercedes sec 11.jpg

 

Ovaj automobil nije prošao kroz nikakve mehaničke modifikacije, ali sadrži originalne AMG karoserijske delove. Prednji i zadnji branik, sajtne i usisnici za vazduh su dodati naknadno na automobil, jer ovaj model nije originalno sadržao ovakve delove, ali pošto se radi o originalnim AMG delovima, vrednost ovog auta nije na ovaj način ugrožena.

 

192521-mercedes sec 1.jpg

 

Enterijer je u neverovatnom stanju i kada sednete u ovaj auto, ne biste mogli da verujete da je on napravljen davne 1985. godine.

 

192524-mercedes sec 1111.jpg

 

Za sada još uvek niko nije kupio ovaj automobil, ali pretpostavljamo da će se neki ljubitelj oldtajmera javiti i da će kupiti ovu belu ''Mečku''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovniautomobili.jpg Polovni Automobili video: Mercedes CL 500

 

Mercedes CL se proizvodio od 1992. do 2014. godine u Americi. CL je skraćenica Coupé Leicht (Coupé-Light) ili Coupé Luxusklasse (Coupé-Luxury).

CL je derivati tadašnje S klase, na istoj je platformi i napravljena. Ovakvi modeli su se pre bili poznati kao SEC (Sonderklasse-Einspritzmotor-Coupé) i još kasnije S-Coupé, ali na USA tržištu su imali posebno ime: CL

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Opel Lotus Omega sa pređenih 21.000 km

 

lotus_omega 005.jpg

 

Iako je predstavljena pre skoro tri decenije Opel Lotus Omega još uvek mami uzdahe ljubitelja automobila. Lansirana 1990. godine, Lotus Omega bila je (i ostala) jedna od najbržih limuzina na svetu i još uvek najjači serijski Opel. Doduše, reč ''serijski'' treba uzeti sa rezervom, jer je osim vrhunskih performansi, ekskluzivitet Lotus Omegi dala činjenica da je do 1992. godine napravljeno svega 950 primeraka (uključujući i blizanca za britansko tržište Vauxhall Lotus Carlton).

 

lotus_omega 004.jpg

 

Jedno od tih vozila ponudio je ovih dana švajcarski trgovac klasičnih automobila ''Oldtimer Galerie Toffen''. Ono što ponuđenu Lotus Omegu (napravljenu 1992. godine) izdvaja od ostalih preživelih vozila je mala kilometraža - automobil je prešao svega 21.042 km.

 

lotus_omega 003.jpg

 

Srce automobila je 3.6 litarski 6-cilindrični motor koji je baziran na standardnom 3.0 benzincu iz Omege. Inženjeri Lotusa povećali su zapreminu na 3.6 litara, dodali dva turbo punjača Garret T25, što je dalo impresivnu snagu od 377 konja.

 

lotus_omega 002.jpg

 

Prodavac pominje da njegova Opel Lotus Omega razvija ''samo'' 361 KS što se može objasniti nešto strožim ekološkim standardima u Švajcarskoj u vreme kada je automobil nastao.

 

lotus_omega.jpg

 

Svejedno, Opel Lotus Omega se može pohvaliti impresivnim performansama pa je u trenutku nastanka bila druga najbrža serijska limuzina, nakon Alpine BMW B10 Biturbo. Opel Lotus Omega se mogla pohvaliti još i poboljšanim oslanjanjem i kočnicama, te atraktivnim izgledom (veliki branici, ogroman zadnji spojler, dve izduvne cevi). Takođe, grejana kožna sedišta, električni prozori i klima uređaj su bili retka pojava na početku '90-ih. Na tržištu polovnjaka (Omega Lotus još nije oldtajmer jer nema 30 godina) teško je pronaći bolje očuvan primerak, pa ne čudi cena - 75.000 švajcarskih franaka. To je nešto više od 67 hiljada evra, dok je, poređenja radi nov automobil početkom '90-ih koštao 125.000 nemačkih maraka, odnosno 64.000 evra!

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1999. Mercedes SL 73 AMG ide na aukciju

 

sl73.jpg

 

Dovoljno je reći da SL i Pagani Zonda dele isti motor.

Da, ovo je jedan od najređih AMG-ovih modela. Proizvedeno je svega pedesetak primeraka sa oznakom 73 na zadnjem delu, i to u periodu od 1997. do 2001. godine. Ovaj primerak je iz 99-e, prešao je 35.000 km i na aukciju dolazi iz Japana.

 

196609-mercedes sl 73 002.jpg

 

O SL-u generacije R129 je teško biti objektivan. Zato skačemo do onog ispod poklopca. 6.0 V12 je narastao do 7.3 litre zapremine, a daje 525 KS i 750 Nm. Vozi preko 320 km/h, a i danas može do 100 km/h za manje od pet sekundi. A uprkos brojnim doradama kroj odela je ostao jednako uglađen kao i na originalu. Jednostavno neodoljivo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Elvisov Mercedes 450 SLC

 

197049-mercedes sl 003.jpg

 

Elvis Presley osim što je već za života postao legenda Rock'n'Rolla bio je poznat i kao veliki ljubitelj i poznavalac automobila, a po tom pitanju njegovo ime se najčešće povezuje uz Cadillacove i Lincolnove modele, ili čuveni BMW 507 Roadster koji je koristio u Nemačkoj za vreme služenja vojnog roka. Ipak, Kralj je imao i nekoliko Mercedesovih modela, a njegov SLC 450 proizveden 1974. u vreme američke Malaise Ere (naftna kriza), koji se tamo prodavao od 1972. do 1980. godine, bio je jedan od njegovih najdražih automobila koje je voleo da vozi sam i nezapaženo.

 

197051-mercedes sl 002.jpg

 

Pokreće ga 4.5 litarska V8 mašina od 200 KS, a prema opisu vozila kuće Julien's Auctions koja će krajem meseca ponuditi vozilo na aukciji, Mercedes zlatne boje je imao svoje standardno parking mesto na Elvisovom imanju Graceland u Tennesseeju kao pevačev ljubimac. Nakon Elvisove prerane smrti 1977. godine, automobil je navodno prešao u ruke Presleyevog ličnog lekara, kontroverznog doktora Georgea Nichopoulosa za kojeg su mnogi obožavaoci verovali da je upravo njegovo lečenje medikamentima krivo za preranu smrt Rock ikone.

 

197050-mercedes sl 001.jpg

 

S obzirom na to da je ''Dr. Nick'' 1993. izgubio lekarsku licencu i upao u novčane probleme prodao je velik deo Presleyjevih memorabilija uključujući i zlatni Mercedes SLC. Sada će se Mercedes i jedan Harley-Davidson iz 1976. koji su bili u vlasništvu Presleyja naći na aukciji ''Icons & Idols: Rock 'n' Roll'' koja će se održati 25. oktobra u Hard Rock Caféu u Njujorku, a očekivana cena prema kući Julien's Auctions bi trebalo da dostigne 200.000 dolara. Mercedes SLC kao model možda nije najlepši i najpoznatiji primerak nemačkog proizvođača ali s obzirom na to da ga je vozio Kralj roka, svakako je zanimljiv deo američke istorije i pop kulture...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...