Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

Passat, Tiguan i T-Roc su poslednji VW modeli sa SUS motorima, Golf 9 nije deo tog plana

 

vw golf 8 001.jpg

 

Direktor Volkswagena Thomas Schafer je u razgovoru za nemački magazin Automobilwoche govorio o budućnosti brenda i poznatim modelima. Razgovor se bazirao na električnim vozilima koja u istoriju šalju motore s unutrašnjim sagorevanjem. Schafer je izjavio da je VW gotovo završio sa lansiranjem novih modela sa SUS motorima. Prošle godine Volkswagen je saopštio da planira da proizvodi sledeću generaciju Passata (samo kao karavan) i Tiguana, dok 2024. godine stiže Tayron (kompaktni crossover za Kinu) i redizajnirani T-Roc 2025. godine. Schafer je najavio da će to biti poslednji automobili sledeće generacije sa SUS motorima koji će biti dostupni 2030-tih.

 

''T-Roc je poslednji model s novim SUS motorom u Evropi koji vidimo na horizontu. Naravno, drugi modeli će dobiti čak i veća poboljšanja, ali potpuno nova vozila nisu u planu nakon toga, barem ne za sada'', kaže direktor Volkswagena. On je dao odgovor i na pitanje šta će biti sa Golfom, a reč je o ''velikom poboljšanju'' koje dolazi 2024. godine kako bi model ostao svež i konkurentan do kraja decenije. Deveta generacija Golfa sa benzinskim i dizelskim motorima nije planirana, ali Schafer to ne isključuje u potpunosti. ''Ako se svet bude razvijao potpuno drugačije od očekivanog do 2026. ili 2027. godine, tada bi mogli da lansiramo potpuno novo vozilo. Međutim, ne verujem u to, za sada nije u planu'', dodao je on.

 

Direktor je nagovestio i kraj za model Polo jer će Euro 7 standard emisije gasova učiniti supermini preskupim nakon dodavanja hibridne tehnologije. Otkrio je da bi koštao kao i ID.2all. Kompaktni električni crossover iz Wolfsburga stiže 2026. godine te bi mogao da nosi ime ID. Tiguan. Kompanija namerava da zadrži legendarna imena živim i u električnoj eri, tako da imena Golf i Tiguan ne idu u prošlost nakon završetka ere SUS motora. Schafer je rekao da električni Golf na MEB/MEB+ platformi nije planiran te da će biti baziran na SSP platformi, tako da se očekuje nakon 2028. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako će izgledati tržište 2035. godine?

 

208685-mazda 6.jpg

 

Znate već i sami da je namera Evropske unije da zabrani 2035. godine prodaju benzinskih i dizelskih automobila te dostavnih vozila na svojoj teritoriji. Ali kako će biti u ostatku sveta? Da li je 2035. godina trenutak kada ćemo se oprostiti od motora s unutrašnjim sagorevanjem?

 

Odgovor je odlučno - NE!

Barem je takva prognoza ugledne konsultantske firme za upravljanje i strategiju Boston Consulting Group. Dakle, BCG najavljuje da će se 2035. prodavati 11% benzinaca, odnosno 43% svih vrsta hibrida (blagi, potpuni ili plug-in) baziranih na benzinskim motorima. Električni automobili i dostavna vozila će činiti 45% tržišnog udela, a po manje od 1% ostaće za vozila na gorive ćelije vodonika i dizelaše. Ako ćete poželeti novi hibrid, benzinac ili dizelaš, moraćete se preseliti u delove Azije, Južnu Ameriku ili Afriku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen poziva na odlaganje uvođenja Euro 7 standarda

 

vw golf 8 1.jpg

 

Proizvođači automobila se suprotstavljaju predloženoj Euro 7 regulativi, smatrajući da donosi prevelike troškove u kratkom vremenskom roku. Volkswagen je pozvao na odlaganje implementacije nove EU regulative koja se tiče emisije izduvnih gasova, na najbliže jesen 2026. što je nešto više od godinu dana kasnije u odnosu na prvobitni plan, s ciljem da se svi novi automobili usklade sa standardima do jeseni 2027. VW bi mogao da ispuni ovaj rok pod uslovom da zakon stupi na snagu sredinom 2024. što proizvođačima automobila daje dve godine unapred da počnu da primenjuju planirane standarde i tri godine da pokriju kompletne nove flote, saopštio je Volkswagen u dokumentu o stavu.

 

Zemlje Evropske unije i zakonodavci će pregovarati o Euro 7 predlozima ove godine, vezano za strože granične vrednosti emisije automobila, kamiona i autobusa, uključujući azot-oksid i ugljen-monoksid. Evropski proizvođači automobila se opiru predloženoj regutivi, argumentujući svoje stavove time što smatraju da je preskupa i nemoguća za implementaciju onom brzinom kojom to Evropska komisija očekuje. Ipak, komisija smatra da je mere neophodno uvesti što pre, da bi se skresala štetna emisija u vreme tokom kojeg motori s unutrašnjim sagorevanjem ostaju prisutni na putevima. Očekuje se da će nove norme biti primenjene od jula 2025. što bi dovelo do zaustavljanja proizvodnje mnogih modela tokom višemesečnog perioda širom Evrope, naveo je VW u svom dokumentu o stavu u četvrtak.

 

Drugi aspekti uredbe, poput ograničenja na sitne čestice nastale iz kočenja i habanja guma, trebalo bi da budu odloženi, takođe se izjasnio Volkswagen, ne navodeći bilo kakav rok. ''Potrebno je nekoliko godina kada je u pitanju isporuka'', navodi se u saopštenju, ukazujući na nedostatak dobavljača i industrijalizacije proizvodnje guma koje ispunjavaju nove zahteve.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis testira e-goriva na mnoštvu svojih motora s unutrašnjim sagorevanjem

 

stellantis logo srednji.jpg

 

Više nema mnogo dilema u vezi s tim da li su baterijski pogonjena vozila budućnost. Ljudi će na kraju morati da se odreknu fosilnih goriva.

 

Međutim, takozvana e-goriva bi mogla da ''produže život'' motorima sa unutrašnjim sgorevanjem, ali takođe treba imati u vidu da postoji dosta pitanja na koja trenutno nema konkretnih odgovora, a ta pitanja postavlja i Stellantis. Italijansko-američko-francuski koncern je objavio da je u fazi finalizacije testiranja e-goriva na nekoliko motora. Da ne bude zabune, Stellantis i dalje ostaje posvećen planu da do kraja dekade prodaje isključivo električne automobile, s tim što su e-goriva deo ''alata'' za borbu protiv klimatskih promena i smanjenje emisije štetnih gasova.

Po kompaniji, kroz upotrebu e-goriva, redukovanje emisije CO2 u Evropi bi iznosilo do 400 miliona tona između 2025. i 2050., i to samo računajući njenu flotu od 28 miliona vozila. To bi pomoglo dekarbonizovanju motora sa unutrašnjim sagorevanjem i predstavljalo bi alternativu za one ljude koji žive u predelima u kojima ne postoji infrastruktura za punjenje baterija električnih automobila. E-goriva predstavljaju sintetičku supstituciju za tradicionalni benzin. Proizvode se iz atmosferskog ugljen-dioksida i obnovljive energije, koja se dobija iz solarnih farmi i vetroparkova širom sveta, daleko od aktuelnih naftnih bušotina. Stellantis temeljno i sveobuhvatno testira konvencionalne motore mereći emisiju i snagu agregata, procenjujući pouzdanost, razblaživanje ulja, sistem ubrizgavanja goriva itd.

 

Ova kompanija nije jedina koja istražuje mogućnosti na planu ovog alternativnog goriva. Krajem prošle godine, Porsche je započeo proizvodnju e-goriva u pogonu u Čileu, u koji je investirao 75 miliona dolara. Prve količine su se našle u rezervoarima 911-ice, s tim što se očekuje da fabrika proizvodi oko 130.000 litara u pilot fazi. Budući da se samo u SAD troši preko 500 milijardi litara benzina godišnje, dugačak je put do neke ozbiljnije količine. Kompanija se nada da će proizvoditi 55 miliona litara do 2027. Stellantisova objava dolazi samo par nedelja nakon što se Evropska unija složila da dozvoli prodaju modela koji će koristiti e-goriva nakon zabrane prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, koja će na snagu stupiti 2035. Proizvođači automobila će morati da smisle kako da osiguraju da vlasnici koriste benzin ili dizel umesto e-goriva, sa sporazumom koji ovoj tehnologiji pruža šansu da zadrži konvencionalne automobile na drumovima još neko vreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari investira u motore s unutrašnjim sagorevanjem koji bi mogli da ''žive'' i nakon 2035.

 

Ferrari Roma plava01.jpg

 

Ferrari nastavlja da razvija SUS motore za svoje automobile, tako da će ih imati u ponudi i nakon 2035. godine.

U proteklih nekoliko godina se ulažu napori za prekid prodaje novih automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine, a to je u početku zabrinulo brendove poput Ferrarija s obzirom na činjenicu da se bit njihovih automobila ''vrti'' oko uzbudljivog i moćnog V8 ili V12 motora. Međutim, novi zakoni sve više otvaraju mogućnost da automobili sa SUS motorima nastave da ''žive'' i nakon 2035. godine ukoliko budu koristili ekološki prihvatljiva goriva.

 

Dok zakonodavstvo nastavlja da se razvija, Ferrari napreduje u svojim planovima za predstavljanje svog prvog električnog automobila 2025. godine. Izvršni direktor italijanske kompanije Benedeto Vigna je rekao da je cilj Ferrarija dostići ugljeničnu neutralnost do 2030. godine, ali dodao je da razvoj e-goriva ide brže nego se očekivalo, što znači da ''SUS motori imaju još posla''. ''Diskusija o usvajanju e-goriva se dogodila pre nekoliko nedelja, a ja sam mislio da do nje neće doći pre 2025. ili 2026. godine. To je veoma dobro za nas jer možete koristiti automobil s gorivom koje je neutralno. Mislim da to jača našu strategiju'', kaže Vigna. Međutim, detalji o toj strategiji se strogo čuvaju u javnosti, tako da nema mnogo informacija o tome kako će se Ferrarijevi proizvodi razvijati. Ipak, očigledno je da će razvoj SUS motora biti nastavljen, ali još uvek se čekaju detalji. Vigna je samo rekao da će kompanija iz Maranella nastaviti da nudi hibridna, električna i vozila sa SUS motorima.

 

Ferrari je takođe tajanstven o svom prvom električnom automobilu. Vigna je prošle godine za Top Gear rekao da će prvi električni automobil slavnog brenda biti ''jedinstven, pravi Ferrari''. Ove nedelje je rekao da su pronađeni dobavljači i da je automobil gotovo spreman za svoj debi. Najnoviji predlozi u EU zahtevaju da nova vozila sa SUS motorima proizvedena nakon 2035. godine koriste isključivo e-gorivo. To znači da se postojeći motori moraju promeniti da bi zadovoljili nove propise. Ferrari nije nagovistio da li će promeniti aktuelne V6 i V8 motore ili je u toku razvoj novih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvođenje Euro 7 norme će proizvođače koštati i 10 puta više od procene Brisela

 

234608-acea.jpg

 

Budući propisi Euro 7 za automobile i kombije, i Euro VII za teška vozila kao što su kamioni i autobusi, imaće prilično sumnjiv odnos troškova i koristi. Prema kalkulacijama Evropske komisije, benzinski putnički automobili koji zadovoljavaju Euro 7 koštaće 184 evra po jedinici, a dizelski automobili 446 evra, uključujući kombije. Studija koju je naručio Frontier Economics deli direktne proizvodne troškove svake jedinice u četiri komponente: emisija čestica kočnica, odobrenje, ulaganje i alati. Indirektni troškovi mogu dodatno da povećaju uočene razlike.

 

Autori studije ''Regulatorni troškovi Euro 7 - Nalazi iz ankete industrije'' zaključuju da će usklađivanje benzinskih automobila sa Euro 7 koštati gotovo 10 puta više, 1.862 evra po jedinici, dok će usklađivanje dizelskih automobila koštati 2.629 evra po vozilu. Dodatni trošak za proizvođače sigurno će se preneti na kupce. Odnosno, ako benzinski automobil - koji može ili ne mora da bude hibrid - košta u proseku 1.862 evra više od onog sa Euro 6 propisima, u nekim segmentima neće se isplatiti plaćati dodatnu cenu, pogotovo onim najjeftinijim. U skupljim modelima razliku će biti lakše pretpostaviti. Isto što se tiče dizela, prosečni trošak od 2.629 evra dodatno po jedinici može prilično da odvrati kupce. Već se dogodilo, i to više puta. Dogodiće se opet. Kada proizvođači smatraju neisplativim troškove savladavanja strožih propisa o emisijama od prethodnih, a to se događa kada prodaja nije dovoljna, pokušavaju da smanje gubitke.

 

Ovaj nadolazeći fenomen, da će automobili s benzinskim ili dizelskim motorima koštati više, preseca se s pojavom da će električni automobili koštati manje. ACEA je podsetila da će usklađivanje sa Euro 7 imati indirektne troškove u životnom veku vozila, oko 650 evra za automobile i kombije, jer će morati da troše više goriva da bi sagorevanje bilo čistije. Za sada se osam članica EU se usprotivilo uvođenju Euro 7 norme što je šamar Briselskim birokratima...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW X5 i X6 sa novim dizelašem

 

bmw x5 03.jpg

 

BMW X5 i X6 će od avgusta dobiti novi šestocilindrični dizel motor, a te verzije će nositi oznaku xDrive40d.

U pitanju je 3.0 turbo-dizel motor koji dobija i 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju, za smanjenje potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova. Snaga iznosi 352KS i 720 Nm, a oba automobila su dostupna samo sa osmostepenim automatskim menjačem i pogonom na sva četiri točka. Oba automobila od 0 do 100 km/h ubrzavaju za 5.5 sekundi, a što se tiče potrošnje goriva BMW X6 xDrive40d troši 7.1-8.2 l/100 km dok BMW X5 xDrive40d ima potrošnju 7.3-8.4 l/100 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...