Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

Koenigseggova inovacija: Predstavljen benzinac bez bregaste

 

k motor01.jpg

 

Podizanje i spuštanje ventila obavlja se i kontroliše elektronski pomoću posebnog aktuatora.

Proređuju se inovacije u području motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Većina proizvođača automobila budžete preusmerava na električna vozila, a neki još stidljivo koketiraju sa pogonom na gorivne ćelije vodonika. Švedski proizvođač supersportskih automobila pobrinuo se za jednu od (verovatno) poslednjih zanimljivih vesti kad su benzinci u pitanju - uz novi GT automobil Gemera predstavio je dvolitreni turbobenzinski motor bez bregaste osovine.

Podizanje i spuštanje ventila nadzire se elektronski pomoću posebnog aktuatora, pa je vreme otvaranja ventila u punom smislu reči varijabilno! Pritom se, individualno, i svaki cilindar može nezavisno deaktivirati kako bi se poboljšala efikasnost. Takođe, može se preciznije određivati količina vazduha koji ulazi u cilindre. Ovaj motor ima 600 KS (600 Nm), a može koristiti i 100% etanol kao pogonsko gorivo kako bi bio CO2 neutralan. Koenigsegg svoju tehnologiju naziva ''Freevalve''. Sa tri elektromotora ukupna snaga pogonskog sistema u Gameri je 1.700 KS.

 

=====

 

Ili, drugim rečima - Koenigsegg unapredio Fiatov MultiAir motor! :D

Šta je MultiAir i kako radi, imate objašnjeno u detalje ovde. Tu je ipak sklonjena samo jedna bregasta, a druga je i dalje tu. Sada je Koenigsegg sklonio i drugu. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche će ostati veran motorima sa unutrašnjim sagorevanjem

 

194901-porsche-911-carrera 002.jpg

 

Porsche je objavio da će ostati ''veran'' motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Motori sa unutrašnjm sagoravenjem biće veoma važna stavka kompanije Porsche, pogotovo u nadolazećim godinama, piše B92. ''Otprilike 50% naših vozila koje ćemo prodati do 2025. godine biće električna ili hibridna, što znači da imamo dovoljno prostora da radimo na automobilima koji imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Primer, 911, ne želimo da imamo samo električni model'', rekao je Oliver Blum. Pošto 911 neće biti potpuno električno vozilo, razviće hibridni 911 kao što su i najavljivali uz navode da će to biti veoma moćan automobil sa ukupno šest motora. Hibridno vozilo Porsche 911 će moći da prelazi kratke distance na samo električnom pogonu i za tako nešto će imati posebno dugme, navodio je Blum.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW će eliminisati do 50% dosadašnjih varijanti motora SUS

 

196931-bmw m8 03.jpg

 

BMW je predstavio svoje finansijske rezultate za 2019. godinu koji uključuju nekoliko zanimljivih ''sitnica'' o njihovoj budućnosti. Budući da je razvoj električnih vozila vrlo skup (troškovi istraživanja i razvoja skočili su gotovo 12% prošle godine), BMW je krenuo u program smanjenja troškova koji ima za cilj da se uštedi više od 12 milijardi evra do kraja 2022. godine. Kao deo tih napora, BMW skraćuje vreme razvoja novih modela za čak trećinu.

 

Što je još važnije, proizvođač automobila je potvrdio da će ''do 50% tradicionalnih verzija pogonskih sklopova biti uklonjeno od 2021. pa nadalje na prelazu u stvaranje poboljšanih, inteligentnih arhitektura vozila'', čitaj električnih automobila. BMW nije rekao koji se pogonski sklopovi nalaze na ''listi za odstrel'', ali čini se da su to motori sa unutrašnjim sagorevanjem jer je kompanija napomenula da možemo očekivati dodatne elektrifikovane pogonske sklopove u budućnosti. Tranzicija se neće dogoditi preko noći i BMW navodi da će ''puni uticaj ovih mera stupiti na snagu, posebno u godinama nakon 2022.'' Osim rezanja tradicionalnih opcija pogonskih sklopova, BMW će nastaviti da pristupa svom portfelju proizvoda kako bi pronašao manje složene i manje skupe načine. Čini se da to sugeriše da bi mogli da budu ukinuti slabo prodavani modeli i motorizacije. Uprkos tome, BMW  planira asortiman novih modela. U kompaniji nisu ulazili u detalje, ali su rekli da možemo očekivati vozila u segmentima koji su najpopularniji. Čini se da ovo ukazuje da stiže još više SUV-ova i crossovera, potencijalno i novi X8 o čemu se šuška već neko vreme.

 

200991-bmw-inext 02.jpg

 

Dok nisu bili baš izdašni u detaljima, kompanija je potvrdila plan da do 2023. godine imaju 25 elektrifikovanih modela. Više od polovine biće električna vozila poput iX3, iNext i i4. BMW ima velike nade u ove modele, jer se očekuje da će se potražnja za elektrifikovanim vozilima udvostručiti do 2021. godine. BMW tada očekuje ''strmu krivu rasta do 2025. godine, pri čemu će prodaja elektrifikovanih vozila u proseku rasti za više od 30% godišnje.''

 

bmw c 01.jpg

 

Što se tiče finansijskih rezultata, neto dobit je prošle godine pala 28,9 posto u odnosu na 2018. godinu. Uprkos tom razočaravajućem rezultatu, flotna prodaja je bila bolja od očekivane. Pritom je i Rolls-Royce objavio svoju najbolju godinu ikada zahvaljujući snažnoj potražnji za Cullinanom, dok su i BMW i BMW Motorrad zabeležili umereno povećanje potražnje. MINI je izuzetak jer su isporuke pale za 4.6% na 347.474 komada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atina proteruje automobile iz centra

 

203384-atina kisa.jpg

 

Atina proteruje automobile iz svog centra čime od polovine juna počinje da ga pretvara u prostor za pešake i bicikliste. Jedinstveni projekat centralne gradske opštine, namenjen pre svega pešacima i promociji istorijskih i znamenitosti kulture, nazvan je ''velika šetnja''. Radi poboljšanje uslova života četiri miliona stanovnika glavnog grada i uslova boravka miliona turista, projekat su krajem prošle nedelje zajedničkom odlukom odobrila resorna ministarstva, prenosi niz grčkih medija.

 

Projekat predsednika centralne Opštine Atine Kostasa Bakojanisa, nećaka predsednika Vlade Kirijakosa Micotakisa, uklopio se u sanitarne mere tokom pandemije koja je ubrzala realizaciju, i najpre će se tri meseca primenjivati probno i prilagođavati u skladu sa primedbama i potrebama građana. Cilj Opštine Atina je da prenošenjem dobre prakse mnogih glavnih gradova sveta postigne nekoliko ciljeva, među kojima je prvi da se 50 hektara javnog prostora - kolovoza duž ukupno 6.8 kilometara ulica i bulevara datih samo automobilima, oslobodi motornog saobraćaja i vrati ljudima čime se osigurava sada nužna ''socijalna distanca''. Uz to, bez automobila povećaće se prohodnost ulica, poboljšati frekvencija prolaska autobusa i trolejbusa, drastično smanjiti zagađenje vazduha što je konstatovano proletos dok je važila zabrana izlaska napolje, te saobraćaja gotovo da nije bilo.

 

Nova regulacija saobraćaja zasniva se na studiji Nacionalnog tehničkog univerziteta u Atini, u skladu sa smernicama Svetske zdravstvene organizacije i odobrenju Nacionalne komisije za zaštitu javnog zdravlja od korona virusa. Izmene će se uvoditi postepeno od sredine juna, uz niz blagih i privremenih intervencija. Na svakoj od centralnih ulica i bulevara biće pravovremenih i detaljnih najava novih pravila, da bi se o promenama obavestili i prilagodili im se stanovnici, zaposleni koji tu rade i posetioci Atine.

 

Nova regulacija saobraćaja sa težištem na pešacima i biciklistima koji će na bulevarima imati i posebne trake, obuhvata Plaku, antički deo grada i okolinu, i većinu ulica između trgova Sintagma i Omonija. Zabrane saobraćaja automobila biće izuzeti taksiji, službena vozila Vlade, Skupštine Grčke i Opštine Atina, jer su im zgrade u tom području, zatim vozila policije, Oružanih snaga i zdravstvenih službi. Povlasticu da svojim automobilima prođu do svojih mesta za regulisano parkiranje imaće građani sa stalnim prebivalištem u centru grada. U centru ostaju javne garaže i nekoliko velikih javnih parkirališta do kojih će vozila smeti da idu samo posebnim delovima ulica. Najavljena je stroga kontrola ograničenja i precizno navedeno kako će se utvrđivati pravo na vožnju automobila kroz centar. Prekršioci će biti kažnjavani sa 150 evra za svaku utvrđenu povredu, što znači da bi se kazne mogle sabirati ako tokom jedne vožnje vozača-prekršioca zaustavi nekoliko policajaca duž ulica u centru grada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili sve prljaviji

 

co2.jpg

 

Emisija ugljen-dioksida novih automobila na Starom kontinentu porasla je treću godinu zaredom zaključno sa 2019. provizorni su podaci Ekološke agencije Evropske Unije (EEA), predstavljeni u petak. Kako prenose Vrele Gume, ono što je indikativno je da proizvođači još više kaskaju za ciljevima nametnutim od strane evropskog bloka. Evropska komisija je izjavila da automobilske kompanije moraju značajno redukovati svoje flotne emisije ili rizikovati da ne budu u skladu sa standardima koje će Evropska unija staviti na snagu ove godine, saopštilo je ovo evropsko izvršno telo.

 

Prosečna emisija za nove automobile registrovane u 27 država članica (plus Velika Britanija, Island i Norveška) iznosila je 122.4 g/km CO2, što je porast od 1.6 g/km u odnosu na 2018. izvestila je EEA. Istini za volju, ovaj rezultat je glatko ispod prošlogodišnjeg cilja od 130 g/km, ali daleko iznad standarda koji treba da stupi na snagu ove godine. Da bi regulativa bila ispoštovana a plaćanje kazni izbegnuto, proizvođači automobila će morati da ''skrešu'' emisiju za 22% u odnosu na nivo iz 2019. Zadati cilj vezan za prosečnu flotnu emisiju ugljen-dioksida za 2020. kada je o novim automobilima reč, iznosi 95 g/km.

 

Naravno, prosečna emisija štetnih gasova je povećana prvenstveno zbog SUV/krosovera, čija popularnost ne prestaje da jenjava.

Ova karoserijska konfiguracija zauzima sve veći deo tržišta, a prošle godine se na nju odnosilo čak 38% prodaje svih novih automobila na Starom kontinentu. Prosečna emisija CO2 novih modela vanova, takođe je povećana 2019. drugu godinu zaredom. Na električna i hibridna vozila se odnosilo 3.5% prodaje novih automobila u 2019. s tim što je Norveška prednjačila sa čak 56% registracija.

 

Prodaja automobila u EU je ove godine doživela sunovrat jer je pandemija Covida-19 prosto rasturila evropske ekonomije, dok su vanredne mere imale za posledicu da su milioni radnih ljudi morali da ostanu u svojim domovima. Evropska komisija je apelovala na države članice da uvedu podsticaje za kupovinu ekološki podobnih automobila i investiraju u infrastrukturu za punjenje električnih vozila, kako bi se pomoglo proizvođačima automobila da ispune ciljeve vezane za emisiju štetnih gasova. Francuska i Nemačka su već obelodanile podsticaje za kupovinu električnih vozila kao deo paketa za ekonomski oporavak nakon pandemije koronavirusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota i Lexus ubuduće bez V8 agregata

 

168277-lexus lc.jpg

 

Informacije koje stižu iz Japana tvrde da kompanija Toyota otkazuje razvoj svojih V8 motora. Nedavno smo imali slične vesti da BMW izbacuje svoj quad-turbo dizel, kao i da VW ukida V8 za moćnog Tourega. Kako pišu Vrele Gume, ukidanje Toyota V8 agregata značilo bi verovatno kraj za model Lexus LC F, bar onaj sa ovim motorom ispod haube.

 

Na Toyotu, kao i druge proizvođače automobila, negativno je uticala pandemija koronavirusa i globalna kriza koja se tek očekuje. To je japanski brend navodno podstaklo da usmeri svo fokus na V6 motore sa turbopunjenjem, kao i na hibridno-električne pogonske sklopove. Vest je objavio japanski Mag-X, ali nije izneto previše detalja. Ako je informacija tačna, to bi značilo i da je Toyota V8 sa dvostrukim turbo-motorom razvijen za trkačku verziju Lexus LC za ovogodišnjih 24 sata Nurburgringu, otkazan. Lexus se obavezao da će ovaj motor nakon toga ponuditi u budućim putničkim automobilima. Verovatno bi debitovao u dugoočekivanom modelu LC F naredne godine. U junu je odvojena vest iz Japana tvrdila da je Lexus odlučio da prekine projekat LC F. Navodno, zbog troškova i radne snage potrebnih za dovršetak razvoja automobila i izbacivanje na tržište. Očekivalo se da će novi twin-turbo V8 zapremine 4.0 litra isporučivati više od 600 konja. U isto vreme se tvrdilo da je Toyota nastavila da razvija ovaj agregat. Kao i da će ga korististi za svoje pick-up kamione u Severnoj Americi. Takođe se verovalo da bi LC-ov petolitarski V8 trebalo da zameni ovaj novi 4.0 twin-turbo V8. Ako je verovati Mag-X magazinu, to više nije opcija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche razvija e-goriva

 

porsche fabrika.jpg

 

Porsche želi da u budućnosti značajno unapredi razvoj sintetičkih goriva - takozvanih e-goriva. Tehnologija je toliko važna pre svega jer će motor sa unutrašnjim sagorevanjem dominirati automobilskim svetom dugi niz godina, rekao je Michael Steiner, glavni direktor za razvoj novinskoj agenciji dpa.

 

''Ako u budućnosti želite da održivo upravljate postojećom flotom, e-goriva su osnovna komponenta'', naglasio je Steiner. ''Imamo tim koji traži odgovarajuće partnere koji sa nama mogu da grade pilot postrojenja i koji žele da dokažu da celi lanac procesa deluje i da može da se industrijalizuje'', rekao je Steiner. Mi želimo pomoći u oblikovanju ovog lanca, ali ne želimo da ga definišemo do najsitnijih detalja. E-goriva se proizvode od Co2 i vodonika uz pomoć regenerativne energije. Po svojim osnovnim svojstvima se ne razlikuju od kerozina, dizela ili benzina napravljenog od nafte. U idealnom slučaju, međutim, ona su klimatski neutralno gorivo. Uz Taycan Porsche ima prvi model sa električnim pogonom u svojoj paleti, ali planira mnogo više, a sada prodaje mnoštvo vozila kao hibridne verzije. Međutim, to nije dovoljno.

 

''Elektromobilnost je apsolutno inspirativna i uverljiva tehnologija. Ali uzeta sama za sebe, vodi nas brže prema održivosti nego što želimo'', rekao je Steiner. ''Zbog toga smo i mi posvećeni temi e-goriva - takođe s obzirom na moguću upotrebu u moto-sportu.'' Porsche 2025. godine planira da prodaje polovinu svih vozila sa električnim pogonom. Postojeća flota je, međutim, velika. ''Naši automobili se voze jako, jako dugo'', rekao je Steiner. Za razliku od ostalih proizvođača, Porsche ne razmišlja o izbacivanju motora sa unutrašnjim sagorevanjem iz asortimana i oslanjanju samo na hibride i električne automobile.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Britanci žele da do 2030. ukinu prodaju automobila na fosilna goriva

 

204303-jaguar 01.jpg

 

Mnogi zastupnici torijevca vrše pritisak na ministre da postepeno ukinu zagađujuća vozila i ubrzaju prelazak na električne automobile. Trenutni rok za kraj prodaje automobila sa motorom sa SUS motorima je bio početak 2040. ali početkom ove godine su počele konsultacije o tome da se taj rok pomeri na 2035. ili čak 2030. godinu. Vlada koja ozbiljno razmatra odobrenje roka do 2035. nakon savetovanja bi sledećeg meseca trebalo da objavi svoj odgovor.

 

U međuvremenu, Odbor za klimatske promene, vladino nezavisno savetodavno telo, već je pozvalo ministre da usvoje još raniji cilj: 2030. godinu. Taj predlog je podržalo više od 100 zastupnika torijevaca ranije ovog meseca u sklopu plana za ''vraćanje zelenom'' nakon pandemije. Zabranom prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila u sledećoj deceniji bi postavilo Ujedinjeno Kraljevstvo u red sa zemljama poput Irske, Holandije, Danske i Švedske kojima je cilj 2030. godina. Sekretar za saobraćaj i transport, Grant Shapps, koji je vlasnik električnog automobila i ranije je govorio o mogućem roku do 2032. godine. Ministri bi mogli da usvoje odluku u dva koraka: 2030. godine zabraniti dizelaše i benzince, a od 2035. postepeno ukinuti i prodaju novih hibridnih modela.

 

Tako rano ukidanje prodaje novih vozila na fosilna goriva se smatra vitalnim delom napora da se do 2050. postigne nulta emisija ugljenika. Sa druge strane problem je što trenutno još gotovo niko u Britaniji ne kupuje električne automobile (samo 4,7 posto ukupne prodaje automobila u prvih sedam meseci ove godine), pa nije potpuno jasno kako bi taj plan uopšte mogao da se ostvari zbog poznatih razloga: trenutno nema adekvatne infrastrukture za punjenje značajnijeg broja električnih vozila, domet im je kratak i preskupi su. Domaći proizvođači automobila su već teško pogođeni Bregzitom i krizom koju je izazvao korona virus, verovatno će se odupirati toj odluci, a postoji i zabrinutost da bi tako brzi prelazak na električne automobile mogao da preoptereti britansko snabdevanje električnom energijom

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka: Ništa od premija za benzince i dizelaše

 

premije sus motori.jpg

 

Vlasti i proizvođači automobila u Nemačkoj sve više se okreću ekologiji, digitalizaciji i autonomnoj vožnji. To je pokušaj da se na drukčije temelje postavi najvažnija nemačka branša u kojoj radi blizu milion ljudi. Bavarski premijer Markus Zeder smatra da njegove kolege na vodećim funkcijama nisu još shvatile koliko je stvar ozbiljna. Kaže, blagostanje Bavarske i Nemačke u velikoj meri zavisi od automobila. Trenutno su auto-placevi prepuni, poručuju iz Minhena. Ali, ideja Zederove Hrišćansko-socijalne unije (CSU), koja vlada Bavarskom i učestvuje u Saveznoj vladi, nije naišla na oduševljenje.

 

Naime, CSU je tražila da država u narednom periodu isplaćuje premije i za kupovinu automobila sa klasičnim motorom, kako bi podstakla potrošnju. Do sada takve subvencije dobijaju jedino kupci automobila na električni pogon. U paketu pomoći zbog korone odnedavno je premija povećana na najviše 9.000 evra za automobile koji koštaju do 40.000 evra. Od tih 9.000, dve trećine daje država, a jednu trećinu proizvođač. U utorak je održan takozvani ''automobilski samit'' i u završnom papiru ideja iz Bavarske nije ni pomenuta. Subvencionisanju prljavih motora na dizel i benzin protive se pre svega Socijaldemokrate koje su takođe deo vlade Angele Merkel.

 

Ugrožena radna mesta

Na sastanku u utorak učestvovali su kancelarka Merkel, neki ministri, premijeri automobilskih pokrajina Bavarske (gde je sedište BMW-a), Donje Saksonije (Volkswagen) i Baden-Virtemberga (Daimler), kao i bosovi autoindustrije i sindikalci. Ali, nije dogovoreno ništa konkretno. Sačinjene su radne grupe koje će ispitati gde država treba da pogura automobilsku branšu kako bi ova bila pripremljena na budućnost saobraćaja - električni automobili, proizvodnja baterija, autonomna vožnja - kao i kako se može sprečiti bankrot dobavljača u doba pandemijske krize.

Ovog avgusta je u Nemačkoj novoregistrovano čak 20% automobila manje nego u istom mesecu prošle godine. Pri tome je korona samo deo problema. Već godinama je tema kako pripremiti automobilsku branšu na tektonske promene i sačuvati ugled nemačkih marki na svetskom tržištu. U Nemačkoj oko 800.000 ljudi direktno radi u proizvodnji automobila i delova, a ta branša je tradicionalno najjači izvozni adut koji čini oko 17% ukupnog izvoza roba.

 

Kamioni bez šofera

Cilj politike i proizvođača je da Nemačka preuzme vodeću ulogu u autonomnoj vožnji - onoj u kojoj vozilom ne upravlja vozač već softver. U pripremi je i zakon koji bi omogućio da Nemačka najkasnije kroz dve godine postane prva država u kojoj se teretna vozila kreću autonomno i gde je to dozvoljeno u celoj zemlji. Raspravlja se i jačanju mreže stanica za punjenje električnih automobila. Do sada, kako se žali udruženje vozača ADAC, svaki operater naplaćuje struju za automobile različito, pa bi valjalo doći do zajedničkog sistema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU pooštrava propise o emisiji CO2

 

vw emisija.jpg

 

Prema novim idejama Evropske komisije, emisije CO2 automobila po kilometru bi morale da padnu za 50% od 2021. do 2030. godine, a ne za 37.5% kako je prethodno planirano. O tome izveštava Süddeutsche Zeitung, a potvrde su stigle iz zvaničnih izvora. Šta to konkretno znači? Mnogo više plug-in hibirda i električnih automobila u proizvodnji, koji emituju malo ili nimalo CO2 u vožnji.

 

Međutim, sigurno je da će EU pratiti i stvarnu potrošnju plug-in hibrida za koje se sumnja da ih vozači uopšte ne pune strujom i da funkcionišu kao klasični hibridi i emituju mnogo više CO2 u stvarnim uvslovima. Teško je očekivati da će proizvođači automobila učiniti svoje motore sa unutrašnjim sagorevanjem još efikasnijima (i da će emitovati još manje CO2) - neke granice je nemoguće dodatno spustiti. Ove mere će promeniti sliku u prodajnim salonima automobila, u kojima će biti sve manje benzinaca i dizelaša, ali pravi izazov sledi i velikim industrijskom silama poput Nemačke. Desetine dobavljača za autoindustriju žive od prodaje delova za motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Sa električnim automobilima se očekuje i veliki pad zaposlenih u autoindustriji. Kao što znate, električni automobili imaju mnogo manje delova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greenpeace traži potpunu zabranu prodaje novih automobila sa benzinskim i dizel motorima do 2028.

 

ferrari motor slika.jpg

Fotografiju napravio Carlo D'Agnolo

 

Ekološka organizacija Greenpeace uz to predlaže ulaganja u razvoj biciklističke mreže u Evropi i javnog prevoza, pogotovo železnice. Organizacija za zaštitu prirode svoj predlog o zabrani prodaje novih automobila sa benzinskim i dizel motorima zasniva na odredbama ''Pariskog klimatskog sporazuma''. Da bi ostvarile njegove ciljeve, evropske države bi trebalo da zabrane prodaju novih dizelaša i benzinaca najkasnije 2028. godine, a 2040. na putevima na našem kontinentu ne bi smelo da bude nijedno vozilo sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Studija koju je objavio Greenpeace zaključuje da su emisije štetnih gasova u saobraćaju u Evropi povećane za 28% u odnosu na 1990. godinu. Ova organizacija zato predlaže ulaganja u razvoj biciklističke mreže i javnog prevoza, pogotovo železnice.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosečan novi automobil u EU će u 2030. trošiti u proseku 2 litre na 100 km

 

citroen-c4 2021.jpg

 

Pripremaju se velike promene ne tržištu Evropske unije i sigurno je da će se prosečni vozni park, odnosno zastupljenost automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem i električnih automobila te plug-in hibrida, značajno promeniti. Prema novim idejama Evropske komisije, emisije CO2 automobila po kilometru bi morale da padnu za 50% od 2021. do 2030. godine, a ne za 37.5% kako je prethodno planirano.

 

Šta to konkretno znači?

Mnogo više plug-in hibrida i električnih automobila u proizvodnji, koji emituju malo ili nimalo CO2 u vožnji. Međutim, sigurno je da će i EU pratiti i stvarnu potrošnju plug-in hibrida za koje se sumnja da ih vozači uopšte ne pune strujom i da funkcionišu kao klasični hibridi te emituju mnogo više CO2 u stvarnim uslovima. Te 2030. godine prosečna potrošnja novih automobila bi trebalo da bude oko 2.0 l/100 km ili u proseku 45 g/km CO2. Naravno da je to nemoguće postići sa automobilima opremljenim klasičnim motorima i već sada se prave kalkulacije da će u ukupnoj prodaji novih automobila električna vozila 2030. godine činiti 50%.  Dobra vest za kupce je da se očekuje da će prosečni električni automobil koštati kao benzinski ili dizelski modeli negde oko 2025. godine, zbog pada cene baterija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...