Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

Od 1. januara 2024. Volkswagen u Norveškoj više neće prodavati benzince i dizelaše

 

Volkswagen ID.7 08.jpg

 

Norveška je zemlja koju često zovemo liderom na polju elektrifikacije jer je reč o državi koja bi mogla da bude prva u Evropi u kojoj će se kupovati isključivo električna vozila. Kada će se to dogoditi još nije poznato, ali ako je suditi po najnovijem potezu evropskog automobilskog giganta Volkswagena, potpuni prelazak na struju nećemo dugo čekati.

 

Električna vozila već čine više od 20% svih putničkih vozila u Norveškoj i 84% svih novoregistrovanih vozila. Ako računamo i plug-in hibride, brojka se penje na 90%. Norveška vlada planira da zabrani prodaju svih vozila pokretanih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem već od 2025. godine, a verovali ili ne, Volkswagen će svojim primerom preduhitriti planove tamošnje Vlade. Møller Mobility Group, uvoznik Volkswagena za Norvešku je potvrdio plan za kraj narudžbina automobila pokretanih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u zemlji do kraja aktuelne godine. Nakon toga, uvoznik nemačke marke će prodavati samo svoje električne modele.

 

Ulf Tore Hekneby, generalni direktor uvoznika Volkswagena, objasnio je potez svoje kompanije:

''Naša kompanija još od 1948. uvozi Volkswagenove modele u Norvešku, a tokom proteklih 75 godina otprilike 1.1 milion automobila pronašlo je put do norveških kupaca. Tokom proteklih deset godina uvezli smo više od 102.000 električnih automobila u Norvešku. Norvežani žele klimatski prihvatljiva rešenja, širok izbor električnih automobila u svim segmentima, a svrha ukidanja ponude SUS motora je podstaknuti promene za koje verujemo da su od presudne važnosti. Kao oproštaj od fosilnih goriva, poslednji Volkswagen Golf biće isporučen krajem godine. Taj Golf označava kraj jedne ere, ali i početak nove i važnije ere u kojoj ćemo mi biti deo rješenja - a ne problema'', zaključio je Hekneby.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin još neće penzionisati V12 motor

 

Aston Martin DBS770 11.jpg

 

Iako je početkom ove godine, prilikom predstavljanja Aston Martina DBS 770 Ultimate (na slici), nagovešteno da V12 motor neće još dugo biti prisutan na sceni, sada izgleda da će dvanaestocilindrični motor poživeti još neko vreme.

 

Prema pisanju britanskih medija, naslednik DBS-a će naime zadržati veliki stari SUS motor tokom njegove tranzicije iz velikog tourera u superautomobil. Glavni kreativni direktor Aston Martina Marek Rajhman je rekao izjavio da će zamena za DBS biti ''potpuno drugačiji'' automobil. Još je međutim rano govoriti o specifikacijama, ali DBS 770 Ultimate karakteriše žestoka iteracija Aston Martinovog 5.2 V12 motora. Ovde razvija 770 konja pri 6.500 obrtaja i ogromnih 900 Nm obrtnog momenta od samo 1.800 do 5.000 obrtaja, pokrećući DBS 770 Ultimate do maksimalne brzine od 340 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz Forda poručuju: Dok smo živi, nudićemo V8

 

ford mustang2.jpg

 

Zahvaljujući uspehu jednog električnog modela, Ford može priuštiti zadržavanje V8 motora u ponudi. I ne samo to, po svemu sudeći, biće to najjeftinija i verovatno jedina V8 opcija dostupna širem krugu vozača. Pogađate, radi se o Mustangu, a u Fordu smatraju da V8 treba da ostane u ponudi do daljnjeg. To je potvrdio i prvi čovek kompanije Džim Farli.

 

''Koji drugi automobil na svetu se takmiči na šest kontinenata svakog vikenda? A to je zato što imamo V8 motor'', rekao je Farli za Motor1. ''Ovo je prenos tehnologije stare škole'', dodao je. Farli je pritom naglasio da je 5.0 V8 motor ključan za uspeh Mustanga, kako na stazama, tako i na lestvicama prodaje. A za ovu odluku su po njemu zaslužni električni modeli kao što su F-150 Lightning i Mustang Mach-E, koji svojom prodajom (p)održavaju programe poput ponude V8 modela.

 

ford mustang1.jpg

 

Ova vest je snažno odjeknula nakon što su penzionisani glavni konkurenti Chevrolet Camaro i Dodge Challenger. Tim više jer Mustang uskoro obeležava 60. rođendan. ''Iako smo mi jedini na planeti koji proizvode pristupačan sportski V8 automobil za sve na svetu, neka tako i bude'', zaključio je Farley. Recimo i da Mustang GT sa V8 motorom u SAD-u kreće od oko 44.950 dolara (41.485 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Porscheu uvereni da će zabrana benzinskih automobila biti odložena

 

215537-porsche gts02.jpg

 

Glavni finansijski direktor Porschea, Luc Meške, bio je prisutan na svetskoj premijeri Macana EV u Singapuru, gde se osvrnuo na to da budućnost motora s unutrašnjim sagorevanjem možda i nije tako mračna. U intervjuu datom za ANE, on je rekao: ''Vode se brojne diskusije trenutno u vezi s krajem motora SUS. Mislim da on može biti odložen.''

 

Meške naravno na umu ima zabranu prodavanja novih konvencionalnih vozila u EU počev od 2035. Da bismo pojasnili stvari, reći ćemo da se zabrana odnosi na automobile koji emituju štetne gasove, tako da u teoriji, modeli koji umesto benzina kao gorivo koriste vodonik ili oni koji troše sintetička goriva, mogu biti legalizovani. Marta 2023. Rojters je izvestio o nacrtu Evropske komisije po kojem se dozvoljava prodaja novih automobila s motorima SUS nakon 2035. ukoliko se oni kreću uz pomoć klimatski neutralnih goriva. Kasnije u septembru, pojavio se nastavak priče u vidu još jednog nacrta po kojem se od proizvođača automobila zahteva da demonstriraju da njihova vozila mogu da se kreću u potpunosti na e-goriva koja su ugljenično neutralna.

U slučaju Porschea, on projektuje da će više od 80% automobila koje globalno na godišnjem bude plasirao na tržište, biti sa čisto električnim pogonom do 2030. U međuvremenu, benzinski model će biti ''pre vremena'' penzionisan u EU, jer će u boloku prva generacija Macana prestati da egzistira u toku ove godine zbog predstojećih propisa o sajber bezbednosti. Čisto električna druga generacija će indirektno zauzeti njegovo mesto, ali po mnogo višoj ceni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota nastavlja da razvija nove motore s unutrašnjim sagorevanjem

 

toyota poland.jpg

 

Predsednik kompanije smatra da ljudi treba da imaju izbor, a ne da budu prisiljavani da kupuju čisto električne automobile.

 

Toyota je prodala tokom 2023. više automobila nego ikada ranije u svojoj istoriji, ali su elektromobili imali minimalni uticaj na finalne rezultate. Od 11.233.039 isporučenih vozila japanskog konglomerata, samo 104.018 je bilo sa čisto električnim pogonom. Tek 0.926% automobila koje su prodali Toyota, Lexus i druge filijale koncerna prošle godine, bili su baterijskog tipa. S tim na umu, kompanija s pravom smatra da još uvek ima prostora za motore s unutrašnjim sagorevanjem.

 

Tokom govora održanog pred 200 korporativnih menadžera i rukovodilaca, predsednik kompanije, Akio Tojoda, ponovo je potvrdio planove vezane za ''veliki razvojni program na planu motora''. Ova izjava je u paraleli s objavom na Auto salonu Tokiju 2024, kada je on iskoristio priliku da obavesti javnost da će Toyota nastaviti da proizvodi konvencionalne motore. Tokom postavljanja pitanja novinara, Tojoda je izrazio uverenje da čisto električni automobili nikada neće probiti tržišni udeo od 30%, bez obzira na tehnološki napredak. Kao rezultat toga, ostalih 70% će činiti benzinski pogonjena vozila, hibridi i elektromobili na vodonične gorivne ćelije. Predsednik japanskog giganta je takođe spomenuo da bi motori s unutrašnjim sagorevanje na vodonik takođe mogli da pruže soluciju. Dizel nije spominjan. Odgovarajući na pitanja novinara, Tojoda se nije isključivo fokusirao na dekarbonizaciju. On se takođe dotakao osetljive teme radnih mesta: ''Ako se naprasno okrenemo ka električnim automobilima, siguran sam da bi 5.5 miliona ljudi u japanskoj automobilskoj industriji, koji su proveli svoje živote radeći na motorima, počeli da se pitaju 'čemu je sve to bilo potrebno?'. Neki od naših snabdevača čak ne mogu da dobiju pozajmice od banaka.''

 

Dostigli smo tačku kada bilo kakva najava novog motora s unutrašnjim sagorevanjem predstavlja iznenađenje. Tokom 2024. proizvođači automobila su bili prevashodno fokusirani na obelodanjivanje planova vezanih za nove električne automobile. Neki su čak išli dotle da su izašli s tvrdnjama da će ukinuti proizvodnju konvencionalnih modela u bliskoj budućnosti. Primera radi, marke kao što su Jaguar, Chrysler, Lotus, Aston Martin, Bentley, Buick, Cadillac, Rolls-Royce, Genesis, Maserati, Mini, Opel i Volvo, obavezali su se da će do 2035. obustaviti proizvodnju automobila s tradicionalnim pogonskim sklopovima.

 

U Evropi, Stellantis je obećao da će prodavati isključivo električna vozila do kraja dekade. Mercedes takođe planira da do 2030. postane čisto električna marka na Starom kontinentu, ali samo ''gde to tržišni uslovi budu dozvoljavali''. Rival iz Ingolštata, Audi, prestaće sa proizvodnjom automobila s motorima SUS 2032. BMW još uvek nije precizirao rokove što se toga tiče. Volkswagenov matični brend takođe planira da u Evropi do 2033. proizvodi isključivo električna vozila. Toyota na stvari gleda drugačije, jer smatra da baterijski pogonjena vozila ne mogu biti jedina solucija da bi se ostvarila ugljenična neutralnost. Akio Tojoda  je spomenuo da je infrastruktura daleko od toga da je spremna, istakavši da ''milijardu ljudi širom sveta živi bez pristupa električnoj energiji''. Budući da Toyota prodaje automobile u tim regionima, forsiranje čisto električnih vozila nema smisla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direktor Mercedesa: Zabrana prodaje novih vozila s SUS motorima 2035. nije zapisana u kamenu

 

kallenius.jpg

 

Od 2035. godine neće biti dozvoljena prodaja novih automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropskoj uniji. Odnosno, za sada je tako, ali poslednja dešavanja na evropskim tržištima bude neku novu realnost, odnosno sumnje.

 

Mercedes je čak najavio da od 2030. godine u svoj portfelj neće uključiti nove benzinske ili dizelske motore. Međutim, tržište se sada drastično promenilo. Ekološki bonus u Nemačkoj je ukinut, a prodaja električnih automobila pada. O tome razmišlja i šef Mercedesa Ola Källenius. U intervjuu za Die Zeit, Šveđanin je objasnio da se podrazumeva da će kupci Mercedesa i nakon 2030. godine moći da kupe motor s untrašnjim sagorevanjem. Kaže da Mercedes želi da postavi temelje za električni portfelj u svim klasama vozila ove decenije, ali sada se više ne govori o prestanku proizvodnje dizelskih i benzinskih automobila, odnosno hibrida.

 

''Naš asortiman proizvoda u osnovi se bazira na zahtevima kupaca i uvek će biti na vrhuncu tehnologije - to takođe uključuje motore s unutrašnjim sagorevanjem. Tu su i plug-in hibridi čija baterija je dovoljna za svakodnevni život bez emisija i kod kojih možete da koristite motor s unutrašnjim sagorevanjem za duga putovanja vikendom'', naglašava šef Mercedesa. S obzirom na pad prodaje električnih automobila i nagli prestanak državnog finansiranja, Šveđanin je samokritičan: ''Možda je bilo malo previše optimizma u celoj industriji, sada je više realizma.''

 

Kraj motora s unutrašnjim sagorevanjem od 2035. više nije zapisan u kamenu za Källeniusa. ''Plan EU-a je prvo napraviti analizu 2026. godine i onda videti šta je izvodivo, a šta nije.'' U skladu s tim, šef Mercedesa je za takozvanu objektivnu raspravu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedesu jeftiniji benzinci postaju prioritet ispred električnih modela

 

225337-mercedes glc 2023 02.jpg

 

Elektrifikacija očigledno ne ide očekivanim intenzitetom, posebno u Americi gde je cena za mnoge presudan faktor u izboru novog automobila. Mercedes je zato usmerio svoj fokus na automobile osnovnog nivoa, uključujući veću ponudu modela pokretanih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Mercedes je to navodno otkrio svojim distributerima na sastanku održanom u januaru ove godine. Fokus se prebacuje na bazne modele, a u slučaju Mercedesa to je i model GLC. Pritom će se podići ritam proizvodnje benzinaca i hibrida. Sve rečeno (za sada) važi za američko tržište, a predstavlja korekciju poslovnih poteza vrlo sličnu onoj kakvu je izabrao i Nissan, piše Motor1 pozivajući se na AutoNews.

 

Čini se da analitičari imaju pozitivan stav o ovoj promeni. ''Mercedes održava dodir sa stvarnošću umesto da pokušava da je promeni'', rekao je direktor Edmunds Insights-a Ivan Drury za Autonews. ''Prošla godina je pokazala da možete leteti visoko dok ne ostanete bez kontakta sa realnošću. Bazni modeli omogućavaju potrošačima da iskuse ono što dolazi, ali samo ako si mogu priuštiti ostanak unutar marke.'' I prodavci su složni sa ovakvom idejom. Poručuju da će radije prodavati jeftinije modele koji su im na lageru do 30 dana i imati manju pojedinačnu zaradu nego da drže skupe električne automobile od 100.000 dolara na lageru po pola godine i da na njima gube novac. Dodatno, pojedini vlasnici salona ističu da Mercedesovi klijenti i ne traže struju. ''Većina naših vrhunskih klijenata koji traže automobile usmerene na performanse odabraće benzinski motor umesto električnog motora'', poručio je jedan neimenovani direktor.

 

U Mercedesu su potvrdili da će tokom ove godine američko tržište obogatiti sa čak 25 novih modela među kojima je naglasak na elektrifikovane modele pokretane fosilnim gorivima. S klasa i GLE dobijaju plug-in hibride, a do jeseni dolazi i GLC. ''Veoma smo srećni što možemo na tržište uneti ono što je potrebno, a to je pravi balans između SUS proizvoda, električnih proizvoda i sada takođe dodavanja PHEV-a u kombinaciju'', izjavio je Senol Bayrak, direktor prodaje u Mercedes-Benz USA.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropski proizvođači automobila se neće protiviti zabrani motora SUS 2035. godine

 

232991-renault 5 3.jpg

 

Evropski proizvođači automobila neće osporavati odluku Evropske unije da efektivno zabrani vozila na fosilna goriva od 2035. bez obzira ko ove godine pobedi na evropskim parlamentarnim izborima, rekao je šef industrijske grupe ACEA. Govoreći na konferenciji za medije na Salonu automobila u Ženevi, Luka de Meo, predsednik Asocijacije evropskih proizvođača automobila, rekao je da je odgovornost automobilske industrije kao poslovnog lidera da ne osporava regulativu.

 

''Ne osporavamo 2035. godinu'', rekao je de Meo, koji je ujedno i generalni direktor Renaulta. ''Sada moramo da pređemo na to.'' Zabrana automobila na fosilna goriva 2035. ''potencijalno je izvodljiva, ali moraju biti stvoreni pravi uslovi'', dodao je on. De Meo je rekao da je industrija već uložila milijarde u elektrifikaciju, i da bi sve to bilo uzaludno ako se odustane od povlačenja motora sa unutrašnjim sagorevanjem. ''Ne postoji način da se industrija vrati na početak. To je loše za životnu sredinu'', rekao je on.

 

renault 5 24 01.jpg

 

Usporavanje potražnje za električnim vozilima povećalo je pritisak na evropsku automobilsku industriju u vezi sa smanjivanjem troškova i razvijanjem pristupačnijih modela, budući da novi kineski rivali pristižu s jeftinijim vozilima. Proizvođači automobila su više puta tvrdili da je potrebno više državnih subvencija i sveprisutnija infrastruktura za punjenje, kako bi se podstakla potražnja za električnim vozilima, odnosno njihovo masovno usvajanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW M3 će nastaviti da koristi 3.0 šestocilindrični motor

 

207148-bmw m3.jpg

 

BMW ne posustaje u svojoj nameri da očuva dinamičnost i snagu koju pruža legendarni M3, pripremajući se za lansiranje njegove nove generacije. Potvrđeno je da će budući model M3, oznake G84, koji se očekuje oko 2027. ili 2028. godine, nastaviti da koristi poznati S58 3.0 šestocilindrični motor s dvostrukim turbo punjačem, uprkos tome što su ga više puta najavili kao isključivo električni model. BMW tako ipak odlučuje da zadrži vernost klasičnom pristupu, uz neophodne nadogradnje da bi se motor uskladio sa strožim Euro 7 standardima.

 

Iako se spekuliše o mogućoj hibridizaciji, zvanični planovi BMW-a još uvek ne otkrivaju korišćenje ove tehnologije za novi M3. Očekuje se da će se novi M3 bazirati na proverenoj CLAR modularnoj platformi, zajedničkoj za aktuelne modele Serije 3, ali nažalost neće biti praćen svojim sportskijim bratom, modelom M4. BMW je nedavno predstavio osvežene verzije M4 i M3 koje će biti na tržištu do proleća 2027. kada će naslednik M3 preuzeti ulogu. Iako je rano govoriti o trajanju životnog ciklusa G84 M3, jasno je da će njegova sudbina biti usko povezana sa prihvatanjem električnog M3 modela i budućim emisijskim i potrošačkim regulativama. Ovaj model bi mogao da obeleži kraj jedne ere za M3 s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Paralelno sa razvojem M3 sa SUS motorom, BMW intenzivno radi na električnom M3 koji će se bazirati na inovativnoj platformi Neue Klasse. Ova platforma obećava izuzetne performanse sa mogućnošću podrške do 1.000 kW (1.341 KS) i konfiguracijom do četiri motora, što nagoveštava da će električni M3 sigurno postaviti nove standarde u svetu sportskih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...