Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

Passat, Tiguan i T-Roc su poslednji VW modeli sa SUS motorima, Golf 9 nije deo tog plana

 

vw golf 8 001.jpg

 

Direktor Volkswagena Thomas Schafer je u razgovoru za nemački magazin Automobilwoche govorio o budućnosti brenda i poznatim modelima. Razgovor se bazirao na električnim vozilima koja u istoriju šalju motore s unutrašnjim sagorevanjem. Schafer je izjavio da je VW gotovo završio sa lansiranjem novih modela sa SUS motorima. Prošle godine Volkswagen je saopštio da planira da proizvodi sledeću generaciju Passata (samo kao karavan) i Tiguana, dok 2024. godine stiže Tayron (kompaktni crossover za Kinu) i redizajnirani T-Roc 2025. godine. Schafer je najavio da će to biti poslednji automobili sledeće generacije sa SUS motorima koji će biti dostupni 2030-tih.

 

''T-Roc je poslednji model s novim SUS motorom u Evropi koji vidimo na horizontu. Naravno, drugi modeli će dobiti čak i veća poboljšanja, ali potpuno nova vozila nisu u planu nakon toga, barem ne za sada'', kaže direktor Volkswagena. On je dao odgovor i na pitanje šta će biti sa Golfom, a reč je o ''velikom poboljšanju'' koje dolazi 2024. godine kako bi model ostao svež i konkurentan do kraja decenije. Deveta generacija Golfa sa benzinskim i dizelskim motorima nije planirana, ali Schafer to ne isključuje u potpunosti. ''Ako se svet bude razvijao potpuno drugačije od očekivanog do 2026. ili 2027. godine, tada bi mogli da lansiramo potpuno novo vozilo. Međutim, ne verujem u to, za sada nije u planu'', dodao je on.

 

Direktor je nagovestio i kraj za model Polo jer će Euro 7 standard emisije gasova učiniti supermini preskupim nakon dodavanja hibridne tehnologije. Otkrio je da bi koštao kao i ID.2all. Kompaktni električni crossover iz Wolfsburga stiže 2026. godine te bi mogao da nosi ime ID. Tiguan. Kompanija namerava da zadrži legendarna imena živim i u električnoj eri, tako da imena Golf i Tiguan ne idu u prošlost nakon završetka ere SUS motora. Schafer je rekao da električni Golf na MEB/MEB+ platformi nije planiran te da će biti baziran na SSP platformi, tako da se očekuje nakon 2028. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako će izgledati tržište 2035. godine?

 

208685-mazda 6.jpg

 

Znate već i sami da je namera Evropske unije da zabrani 2035. godine prodaju benzinskih i dizelskih automobila te dostavnih vozila na svojoj teritoriji. Ali kako će biti u ostatku sveta? Da li je 2035. godina trenutak kada ćemo se oprostiti od motora s unutrašnjim sagorevanjem?

 

Odgovor je odlučno - NE!

Barem je takva prognoza ugledne konsultantske firme za upravljanje i strategiju Boston Consulting Group. Dakle, BCG najavljuje da će se 2035. prodavati 11% benzinaca, odnosno 43% svih vrsta hibrida (blagi, potpuni ili plug-in) baziranih na benzinskim motorima. Električni automobili i dostavna vozila će činiti 45% tržišnog udela, a po manje od 1% ostaće za vozila na gorive ćelije vodonika i dizelaše. Ako ćete poželeti novi hibrid, benzinac ili dizelaš, moraćete se preseliti u delove Azije, Južnu Ameriku ili Afriku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen poziva na odlaganje uvođenja Euro 7 standarda

 

vw golf 8 1.jpg

 

Proizvođači automobila se suprotstavljaju predloženoj Euro 7 regulativi, smatrajući da donosi prevelike troškove u kratkom vremenskom roku. Volkswagen je pozvao na odlaganje implementacije nove EU regulative koja se tiče emisije izduvnih gasova, na najbliže jesen 2026. što je nešto više od godinu dana kasnije u odnosu na prvobitni plan, s ciljem da se svi novi automobili usklade sa standardima do jeseni 2027. VW bi mogao da ispuni ovaj rok pod uslovom da zakon stupi na snagu sredinom 2024. što proizvođačima automobila daje dve godine unapred da počnu da primenjuju planirane standarde i tri godine da pokriju kompletne nove flote, saopštio je Volkswagen u dokumentu o stavu.

 

Zemlje Evropske unije i zakonodavci će pregovarati o Euro 7 predlozima ove godine, vezano za strože granične vrednosti emisije automobila, kamiona i autobusa, uključujući azot-oksid i ugljen-monoksid. Evropski proizvođači automobila se opiru predloženoj regutivi, argumentujući svoje stavove time što smatraju da je preskupa i nemoguća za implementaciju onom brzinom kojom to Evropska komisija očekuje. Ipak, komisija smatra da je mere neophodno uvesti što pre, da bi se skresala štetna emisija u vreme tokom kojeg motori s unutrašnjim sagorevanjem ostaju prisutni na putevima. Očekuje se da će nove norme biti primenjene od jula 2025. što bi dovelo do zaustavljanja proizvodnje mnogih modela tokom višemesečnog perioda širom Evrope, naveo je VW u svom dokumentu o stavu u četvrtak.

 

Drugi aspekti uredbe, poput ograničenja na sitne čestice nastale iz kočenja i habanja guma, trebalo bi da budu odloženi, takođe se izjasnio Volkswagen, ne navodeći bilo kakav rok. ''Potrebno je nekoliko godina kada je u pitanju isporuka'', navodi se u saopštenju, ukazujući na nedostatak dobavljača i industrijalizacije proizvodnje guma koje ispunjavaju nove zahteve.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis testira e-goriva na mnoštvu svojih motora s unutrašnjim sagorevanjem

 

stellantis logo srednji.jpg

 

Više nema mnogo dilema u vezi s tim da li su baterijski pogonjena vozila budućnost. Ljudi će na kraju morati da se odreknu fosilnih goriva.

 

Međutim, takozvana e-goriva bi mogla da ''produže život'' motorima sa unutrašnjim sgorevanjem, ali takođe treba imati u vidu da postoji dosta pitanja na koja trenutno nema konkretnih odgovora, a ta pitanja postavlja i Stellantis. Italijansko-američko-francuski koncern je objavio da je u fazi finalizacije testiranja e-goriva na nekoliko motora. Da ne bude zabune, Stellantis i dalje ostaje posvećen planu da do kraja dekade prodaje isključivo električne automobile, s tim što su e-goriva deo ''alata'' za borbu protiv klimatskih promena i smanjenje emisije štetnih gasova.

Po kompaniji, kroz upotrebu e-goriva, redukovanje emisije CO2 u Evropi bi iznosilo do 400 miliona tona između 2025. i 2050., i to samo računajući njenu flotu od 28 miliona vozila. To bi pomoglo dekarbonizovanju motora sa unutrašnjim sagorevanjem i predstavljalo bi alternativu za one ljude koji žive u predelima u kojima ne postoji infrastruktura za punjenje baterija električnih automobila. E-goriva predstavljaju sintetičku supstituciju za tradicionalni benzin. Proizvode se iz atmosferskog ugljen-dioksida i obnovljive energije, koja se dobija iz solarnih farmi i vetroparkova širom sveta, daleko od aktuelnih naftnih bušotina. Stellantis temeljno i sveobuhvatno testira konvencionalne motore mereći emisiju i snagu agregata, procenjujući pouzdanost, razblaživanje ulja, sistem ubrizgavanja goriva itd.

 

Ova kompanija nije jedina koja istražuje mogućnosti na planu ovog alternativnog goriva. Krajem prošle godine, Porsche je započeo proizvodnju e-goriva u pogonu u Čileu, u koji je investirao 75 miliona dolara. Prve količine su se našle u rezervoarima 911-ice, s tim što se očekuje da fabrika proizvodi oko 130.000 litara u pilot fazi. Budući da se samo u SAD troši preko 500 milijardi litara benzina godišnje, dugačak je put do neke ozbiljnije količine. Kompanija se nada da će proizvoditi 55 miliona litara do 2027. Stellantisova objava dolazi samo par nedelja nakon što se Evropska unija složila da dozvoli prodaju modela koji će koristiti e-goriva nakon zabrane prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, koja će na snagu stupiti 2035. Proizvođači automobila će morati da smisle kako da osiguraju da vlasnici koriste benzin ili dizel umesto e-goriva, sa sporazumom koji ovoj tehnologiji pruža šansu da zadrži konvencionalne automobile na drumovima još neko vreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari investira u motore s unutrašnjim sagorevanjem koji bi mogli da ''žive'' i nakon 2035.

 

Ferrari Roma plava01.jpg

 

Ferrari nastavlja da razvija SUS motore za svoje automobile, tako da će ih imati u ponudi i nakon 2035. godine.

U proteklih nekoliko godina se ulažu napori za prekid prodaje novih automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine, a to je u početku zabrinulo brendove poput Ferrarija s obzirom na činjenicu da se bit njihovih automobila ''vrti'' oko uzbudljivog i moćnog V8 ili V12 motora. Međutim, novi zakoni sve više otvaraju mogućnost da automobili sa SUS motorima nastave da ''žive'' i nakon 2035. godine ukoliko budu koristili ekološki prihvatljiva goriva.

 

Dok zakonodavstvo nastavlja da se razvija, Ferrari napreduje u svojim planovima za predstavljanje svog prvog električnog automobila 2025. godine. Izvršni direktor italijanske kompanije Benedeto Vigna je rekao da je cilj Ferrarija dostići ugljeničnu neutralnost do 2030. godine, ali dodao je da razvoj e-goriva ide brže nego se očekivalo, što znači da ''SUS motori imaju još posla''. ''Diskusija o usvajanju e-goriva se dogodila pre nekoliko nedelja, a ja sam mislio da do nje neće doći pre 2025. ili 2026. godine. To je veoma dobro za nas jer možete koristiti automobil s gorivom koje je neutralno. Mislim da to jača našu strategiju'', kaže Vigna. Međutim, detalji o toj strategiji se strogo čuvaju u javnosti, tako da nema mnogo informacija o tome kako će se Ferrarijevi proizvodi razvijati. Ipak, očigledno je da će razvoj SUS motora biti nastavljen, ali još uvek se čekaju detalji. Vigna je samo rekao da će kompanija iz Maranella nastaviti da nudi hibridna, električna i vozila sa SUS motorima.

 

Ferrari je takođe tajanstven o svom prvom električnom automobilu. Vigna je prošle godine za Top Gear rekao da će prvi električni automobil slavnog brenda biti ''jedinstven, pravi Ferrari''. Ove nedelje je rekao da su pronađeni dobavljači i da je automobil gotovo spreman za svoj debi. Najnoviji predlozi u EU zahtevaju da nova vozila sa SUS motorima proizvedena nakon 2035. godine koriste isključivo e-gorivo. To znači da se postojeći motori moraju promeniti da bi zadovoljili nove propise. Ferrari nije nagovistio da li će promeniti aktuelne V6 i V8 motore ili je u toku razvoj novih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvođenje Euro 7 norme će proizvođače koštati i 10 puta više od procene Brisela

 

234608-acea.jpg

 

Budući propisi Euro 7 za automobile i kombije, i Euro VII za teška vozila kao što su kamioni i autobusi, imaće prilično sumnjiv odnos troškova i koristi. Prema kalkulacijama Evropske komisije, benzinski putnički automobili koji zadovoljavaju Euro 7 koštaće 184 evra po jedinici, a dizelski automobili 446 evra, uključujući kombije. Studija koju je naručio Frontier Economics deli direktne proizvodne troškove svake jedinice u četiri komponente: emisija čestica kočnica, odobrenje, ulaganje i alati. Indirektni troškovi mogu dodatno da povećaju uočene razlike.

 

Autori studije ''Regulatorni troškovi Euro 7 - Nalazi iz ankete industrije'' zaključuju da će usklađivanje benzinskih automobila sa Euro 7 koštati gotovo 10 puta više, 1.862 evra po jedinici, dok će usklađivanje dizelskih automobila koštati 2.629 evra po vozilu. Dodatni trošak za proizvođače sigurno će se preneti na kupce. Odnosno, ako benzinski automobil - koji može ili ne mora da bude hibrid - košta u proseku 1.862 evra više od onog sa Euro 6 propisima, u nekim segmentima neće se isplatiti plaćati dodatnu cenu, pogotovo onim najjeftinijim. U skupljim modelima razliku će biti lakše pretpostaviti. Isto što se tiče dizela, prosečni trošak od 2.629 evra dodatno po jedinici može prilično da odvrati kupce. Već se dogodilo, i to više puta. Dogodiće se opet. Kada proizvođači smatraju neisplativim troškove savladavanja strožih propisa o emisijama od prethodnih, a to se događa kada prodaja nije dovoljna, pokušavaju da smanje gubitke.

 

Ovaj nadolazeći fenomen, da će automobili s benzinskim ili dizelskim motorima koštati više, preseca se s pojavom da će električni automobili koštati manje. ACEA je podsetila da će usklađivanje sa Euro 7 imati indirektne troškove u životnom veku vozila, oko 650 evra za automobile i kombije, jer će morati da troše više goriva da bi sagorevanje bilo čistije. Za sada se osam članica EU se usprotivilo uvođenju Euro 7 norme što je šamar Briselskim birokratima...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW X5 i X6 sa novim dizelašem

 

bmw x5 03.jpg

 

BMW X5 i X6 će od avgusta dobiti novi šestocilindrični dizel motor, a te verzije će nositi oznaku xDrive40d.

U pitanju je 3.0 turbo-dizel motor koji dobija i 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju, za smanjenje potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova. Snaga iznosi 352KS i 720 Nm, a oba automobila su dostupna samo sa osmostepenim automatskim menjačem i pogonom na sva četiri točka. Oba automobila od 0 do 100 km/h ubrzavaju za 5.5 sekundi, a što se tiče potrošnje goriva BMW X6 xDrive40d troši 7.1-8.2 l/100 km dok BMW X5 xDrive40d ima potrošnju 7.3-8.4 l/100 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo će nakon 2030. prodavati samo električne automobile

 

volvo ex30 1.jpg

 

''Volvo neće prodati nijedan automobil koji nije potpuno električni nakon 2030. godine, bez obzira na tržište'', rekao je za Autonews Bjorn Anval, glavni komercijalni direktor Volvoa. ''Nema ako, nema ali.''

 

To bi potencijalno moglo da ga košta na tržištima koja nisu spremna za EV. Naime, iako postoji veliki napor za elektrifikaciju, projekcije sugerišu da će električna vozila činiti samo manjinu (27%) prodaje na tržištu do 2030. ''Možda postoji nekoliko tržišta na kojima će Volvo gubiti malo prodaje'', kaže Anval. ''Ali odustali bismo od velikog rasta ako se ne bismo fokusirali na električna vozila. To je veoma snažno rastuće tržište, a SUS je tržište koje se smanjuje.''

U međuvremenu, generalni direktor Volvoa, Džim Rouvan, pitao je zašto bi njegova kompanija trebalo da investira u ''staru tehnologiju''. On je, takođe, priznao da isključivo EV put može da ih košta prodaje u kratkom roku, ali tvrdi da će Volvo ''dobiti mnogo više nego što žrtvuje.'' Anval navodi da će postojeća gama kompanije i dalje dobiti ''malo ljubavi'', ali da Volvo ''ne ulaže u njihovu osnovnu tehnologiju.'' Unapređenja će biti rezervisana za njihovu tehnologiju i dizajn, a ne za njihove motore.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW ima jasnu viziju za dizelaše i benzince

 

223928-bmw x701.jpg

 

U trenutku kada većina proizvođača automobila razmišlja o što bezbolnijem prelazu na električna vozila, BMW još pokušava da iscedi maksimum iz benzinaca i dizelaša i paraleleno igra na razvoju EV-a.

 

Uglavnom, u planu je nova generacija dizelskih i benzinskih motora sa četiri, šest i osam cilindara. Kako prenosi Handelsblatt, nove pogonske jedinice prodavaće se i u sledećoj deceniji. Razlog za to je jednostavan: SUV-ovi X5, X6 i X7 se još uvek odlično prodaju. Osim toga, električni automobili još nisu dovoljno probili kinesko tržište, koje je proizvođačima izuzetno važno. Zajedno sa gorivnom ćelijom vodonika, BMW bi tada u ponudi imao tri različita pogona. Na kraju, BMW više neće proizvoditi motore s unutrašnjim sagorevanjem u Nemačkoj od 2024. Glavna fabrika u Minhenu je pretvorena pogon za sklapanje električnih automobila. Dizel i benzinski motori se proizvode u Austriji, Velikoj Britaniji i Kini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije benzin, nije ni struja - ovo je potencijalno gorivo budućnosti

 

gac motor.jpg

 

Kineska kompanija GAC predstavila je prototip motora koji koristi tečni amonijak, a koji bi u budućnosti mogao da bude alternativa pogonu na benzin, vodonik i električnu energiju. Agregat razvijen u partnerstvu sa Tojotom, insipirisan je pomorskom i transportnom industrijom, gde se istražuje korišćenje amonijaka umesto dizela u brodovima i kamionima. Kako tvrdi kineska kompanija u državnom vlasništvu, ovo je prvi motor ikada sa pogonom na vodonik koji je namenjen za putničke automobile. Četvorocilindarski agregat zapremine 2 litra razvija 163 KS, sa ugljeničnim otiskom koji je za 90% manji u poređenju sa benzinskim motorom.

 

Brojni problemi u razvoju

Tokom godišnje prezentacije o novoj tehnologiji, čelnici kompanije GAC su izjavili da su prilikom razvoja ovog agregata bili suočeni sa raznim preprekama, poput viška azotnih oksida i rasta pritiska u cilindrima. ''Prevazišli smo bolnu tačku amonijaka koji nije prigodan za brzo sagorevanje, i spremni smo da koristimo amonijak kao gorivo u industriji putničkih automobila'', izjavio je Qi Hongzhong, inženjer naučno-istraživačkog centra GAC-a.

 

Proizvodnja amonijaka još uvek nije potpuno čista

Za tradicionalan način proizvodnje amonijaka potrebna je velika količina energije, koja uglavnom ne dolazi iz obnovljivih izvora. Ipak, nedavni razvoji tehnologije i čiste energije doveli su do manje proizvodnje ''zelenog'' amonijaka, koja koristi obnovljive izvore energije za proizvodnju bez ugljeničnog otiska. Više od dve trećne svetske godišnje proizvodnje amonijaka koristi se u poljoprivredi kao đubrivo. Pored toga, amonijak ima funkciju rashladnog gasa u proizvodnji plastike, tekstila, eksploziva i pesticida.

 

Prednosti i mane amonijaka kao goriva

Ono što mnoge zabrinjava u komercijalnoj upotrebi amonijaka jeste da se radi o veoma toksičnoj supstanci koja se uglavnom koristi kao đubrivo, ali zbog svoje zapaljive prirode amonijak je pogodno rešenje za buduće potrebe transporta. Amonijak poseduje oko polovinu energetske gustine benzina, od oko 3.6 kWh po litru, ali sagorevanjem ovog gasa nema emisije ugljenika, ugljovodonika, kao ni ugljen-dioksida.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Renaultu smatraju da će dizelaši i benzinci trajati još najmanje 70 godina

 

Renault Austral 2022 9.jpg

 

Evropa je rekla da ne želi nove automobile na fosilna goriva od 2035. godine, ali ako mislite da će motori sa unutrašnjim sagorevanjem nestati, daleko ste od istine. Postoje i drugi delovi sveta, a i nova goriva, koja bi mogla da promene celu paradigmu. Ukratko, to je ono što je Jean-Dominique Senard, predsednik upravnog odbora Renault grupe, izjavio za francuski list La Tribune. U odluci EU postoji postoji jedan izuzetak, a to su motori sa unutrašnjim sagorevanjem koji rade na sintetička goriva. Oni su, takođe, uvedeni kao legitimna opcija. Do ovoga je došlo na insistiranje Nemačke i Senard je srećan zbog toga.

 

''Nemojte krivo da me shvatite, Renault je spreman da kaže zbogom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem. Renault će biti električan 2030. godine, ali takođe moramo da nastavimo da razvijamo i proizvodimo automobile s motorom s unutrašnjim sagorevanjem. Jer, sviđalo se to nama ili ne, motor na gorivo zadržaće se u svetu najmanje sedamdeset godina.'' Predsednik upravnog odbora Renault grupe objašnjava da se zbog toga značajna sredstva ulažu u razvoj alternativnih goriva. ''Dobro znamo da se na tom području napreduje. Međutim, postavlja se pitanje po kojoj ceni? Bilo bi lepo da cenu alternativnih goriva spustimo na 1 evro ili 1.5 evra po litru. Nezavisni stručnjaci kažu da je to moguće. Ide brže nego što mislite: možda ćemo biti tamo za četiri, pet, šest godina.''

 

Senard ističe da je brzi prelazak samo na električne automobile nepoželjan. ''Ako imamo i najmanju sumnju da li imamo dovoljno energije za električne automobile, oko sirovina ili geopolitičkih kriza, ne možemo da si priuštimo klađenje na jednog konja. Izazovi koji vode do prelaza na 100% električnu vožnju su brojni i opsežni.'' Senard je posebno zabrinut što mnoge potrebne sirovine za električne automobile dolaze iz Kine. ''Ovi plemeniti metali i minerali su ključni za razvoj električnih automobila i mislim da nismo predvideli temeljne geopolitičke krize. U stvari, mislim da će ratovi budućnosti biti ratovi za resurse.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte kako se naftni gigant obračunao sa zagovornicima elektrifikacije

 

mobil 1 reklama.jpg

 

Naftni i električni lobi se ne vole, pogotovo kad je u pitanju drumski prevoz.
ExxonMobil pokreće marketinšku kampanju za Mobil 1 sintetičko ulje pod imenom ''Breaking Free'', koja ima zadatak da naglasi neke osnovne prednosti koje fosilna goriva imaju naspram električne energije. Naravno, sve je upakovano u pozivnicu ''potrošačima širom zemlje da odstupe od svojih uređaja i zajedno slave ljubav prema vožnji''. Distopijski video prikazuje svet u kojem su ljudi bukvalno vezani žicama koje ih prate gde god idu. Kako poručuje proizvođač, video ''čini vidljivim nevidljive niti koje nas sve drže preterano povezanima.''

 

Kompanija nudi i rešenje takve sputanosti, i to u vožnji vozilom pokretanim benzinom. Na kraju to protagonista videa i čini, a autori pritom poručuju: ''Isključivanje. Osećaj je sličan oslobađanju. Zbog ljubavi prema vožnji.'' Mobil 1 opravdava ovakav ton reklame činjenicom da ''više od polovine Amerikanaca navodi da su im se neki od najdražih trenutaka u životu dogodili u automobilu - od uzbuđenja dobijanja vozačke dozvole, porodičnih putovanja do pevanja uz muziku dok kilometri prolaze''. U svakom slučaju, većina će se složiti da je ovim videom antagonizam između dva lobija došao na viši nivo. Da li to znači početak rata i obavezno zauzimanje strana, pokazaće vreme, ali i odgovor nekog od proizvođača vezanih uz elektrifikaciju u autoindustriji.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili u Americi neće smeti da troše preko 4 l/100 km

 

226570-ford r.jpg 

 

U Evropi se, kako stvari za sada stoje, od 2035. godine više neće prodavati novi automobili na fosilna goriva. I dok su mnogi Evropljani besni na tu odluku izgleda da će i Amerikanci od 2032. godine morati potpuno da promene svoje poimanje automobila, piše New Detroit news.

 

Dok neke savezne države u SAD-u od 2035. planiraju da krenu istim putem kao i EU, na nivou celog SAD-a se planira uvođenje strogo ograničenje prosečne potrošnje čitave flote pojedinih proizvođača što će ih ipak posledično naterati da prodaju mnogo više električnih i elektrifikovanih vozila. Naime, plan je postaviti maksimalnu prosečnu potrošnju svih automobila koje proda neki proizvođač na 4.05 l/100 km. Oni koji to ne bi zadovoljavali plaćali bi velike kazne i što bi posledično poskupelo same automobile. Trenutni prosek potrošnje u SAD-u je oko 8 l/100 km za nove automobile i još osetno veći za nove pick-up kamionete.

 

S obzirom na to da jednostavno nije moguće toliko sniziti potrošnju, proizvođači će morati da se preorijentišu na manje automobile s manjim motorima ili elektrifikovanim pogonima, a moraće da prodaju veliki udeo potpuno električnih automobila koji će smanjiti prosek potrošnje. Zato izgleda da bi i automobilska slika države gde je V8 normalan, a V6 mali motor, mogla drastično da se promeni za manje od 10 godina. Predlog američke NHTSA je u skladu sa predloženim standardima emisije Agencije za zaštitu okoline (EPA) koji su predstavljeni u aprilu i koji bi bili najstroži u istoriji SAD-a i naterali proizvođače automobila da prodaju više od dve trećine električnih vozila do 2032. Ta pravila su pohvalile organizacije za zaštitu okoline i potrošača, ali je s druge strane stigla i prava bujica kritika od proizvođača automobila i republikanaca, koji tvrde da bi funkcionisala kao de facto zabrana automobila na fosilna goriva.

 

Alliance for Automotive Innovation, lobistička grupa koja predstavlja većinu velikih proizvođača automobila koji prodaju vozila u Sjedinjenim Državama, nazvala je nova pravila kao ''nerazumna i neostvariva''. Ako proizvođači automobila ne bi prodavali velik udeo električnih automobila za usklađivanje sa standardima, EPA procenjuje da bi ukupne kazne u 2032. bile oko 2.4 milijarde dolara. Predlog zakona bi uskoro trebalo da bude objavljen, a tada će krenuti i procedura njegovog usvajanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes odlučio da vrati V8

 

229136-mercedes c01.jpg

 

Na papiru Mercedes-AMG-u C 63 S E Performance ništa ne nedostaje - ima moćnih 680KS i 1.020 Nm, i ubrzava do 100 km/h za samo 3. 4 sekunde. To je kompleksni hibridni sistem baziran na četvorocilindričnom benzincu sa ogromnom snagom.

 

Međutim, čini se da vozačima nešto smeta. Snage je koliko hoćete, ali nešto nedostaje...

Izgleda da se potencijalnim kupcima ne sviđa izbacivanje V8 iz AMG-ovog proizvodnog programa, bar kada je C klasa u pitanju. Četiri cilindra očigledno ne mogu zameniti osam u V konfiguraciji. Američki Car and Driver piše da se prema dva nezavisna izvora V8 vraća i to ne samo u C 63. Navodno će i E 63 ponovo dobiti V8 motor. Trenutno se navodno doteruje da bi se osiguralo da zadovoljava zahteve Euro 7 emisija i trebalo bi da se vrati u proizvodnju 2026. godine. Ugrađivanje većeg motora u C-klasu i E-klasu ne bi trebalo da bude zahtevno, odnosno tražiće samo male promene...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berlin i Brisel otežavaju promene

 

audi q4 001.jpg

 

Nemački dobavljači automobilske industrije suočavaju se sa najvećim preduzetničkim izazovom do sada, jer industrija nastoji da ostane konkurentna dok prelazi sa motora sa unutrašnjim sagorevanjem na održive pogonske sisteme.

 

''Neki će još dugo morati da razvijaju potpuno nove poslovne modele i proizvode dok još dugo izrađuju komponente za motore sa unutrašnjim sagorevanjem'', rekla je predsednica Nemačkog udruženja automobilske industrije (VDA) Hildegard Miler (Hildegard Muller). Ona je navela da će industrija morati da se suoči sa promenom svom svojom inovativnom snagom, ali da samo to nije dovoljno, jer i vlada u tome ima svoju ulogu. Dok međunarodna konkurencija za poslovne lokacije postaje sve oštrija, Berlinu i Briselu često nedostaju brzina i efikasnost, istakla je Miler.

Evropski političari zaglavljeni su u sve više pravila i propisa, a birokratija je preglomazna, ocenila je predsednica VDA. Ona je pozvala nemačku vladu i EU da što pre poboljšaju okvirne uslove za nemačka i evropska preduzeća. ''Potrebno nam je manje birokratije, više trgovinskih sporazuma, konkurtentan sistem poreza i dažbina, kao i jednostavnije i brže procedure odobravanja'', naglasila je Miler. Pored toga, snabdevanje energijom i sirovinama mora da bude osigurano međunarodnim partnerstvima kako bi Nemačka i Evropa bile nezavisne, a lanci snabdevanja otporniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Mazdi su prelomili i doneli odluku o ponudi dizelaša

 

mazda cx60 i3.jpg

 

U Mazdi čvrsto stoje na zemlji i pritom rezonuju na bazi aktuelnih trendova. To ih je već koštalo pa su nedostatak vizionarskih odluka platili kašnjenjem u procesu elektrifikacije. Ne zanima ih previše ni downsizing, a o odustajanju od dizelaša ni ne pomišljaju.

 

Naime, iako potražnja za dizelašima pada još od Dieselgate afere, činjenica je da potražnja postoji. I toga su u Mazdi svesni pa tako i dalje nude dizelaše, čak i na novim modelima. Mazda CX-90 se nudi na određenim tržištima, a u ponudi je i s 3.3 litarskim dizelašem. Druge opcije su 2.5 hibrid i 3.3 turbo benzinac. Evropi bliži model CX-60 se uz plug-in hibrid s 327 KS nudi i u dizel verziji sa 3.3 dizelašem od 200 KS, odnosno 254 KS. Slabiji dizelaš dolazi u kombinaciji sa zadnjim pogonom, što je u ponudi SUV-ova zaista retkost.

 

Australijski Car Expert je pritom saznao kako u Mazdi dišu po pitanju dizelaša.

''Ako kupci žele dizel, sve dok se možemo uskladiti s propisima o emisijama na efikasan način, sve dok to možemo činiti, želeli bismo da nastavimo da sa proizvodnjom dizelaša'', rekao je šef programa Mazde CX-90 Mitsuru Wakiie. Podsetimo, Mazda je prošle godine iznenadila automobilski svet predstavivši dva nova redna šestocilindarska motora. Ponuda dizelaša je ograničena na tržišta na kojima postoji izražena potražnja za takvim pogonom.

 

Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) udeo dizelaša na tržištu EU je 2017. godine iznosio 44%, a 2021. godine je pao na 25%. U prvih šest meseci ove godine udeo dizelaša na tržištu novih automobila u EU je iznosio tek 13.4%. U junu je prodato više električnih automobila nego dizelaša.

 

preuzeto sa - Auto Blog 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blagi hibridi su praktično postali standard automobilske industrije

 

peugeot 3008 02.jpg

 

Blago hibridna vozila su nekako neprimetno napravila pravu ''invaziju'', ubrzano postajući standard u okviru aktuelne automobilske industrije, koja naravno ide ka potpunoj elektrifikaciji. Tranzicija automobilskog sveta se dešava veoma brzo. Tehnologija motora s unutrašnjim sagorevanjem biva zamenjena hibridnim, plug-in hibridnim i čisto električnim vozilima.

 

Brojni su razlozi ove revolucije, ali se u najvećoj meri odnose na ekološki aspekt. Međutim, takođe je značajno baciti svetlo na to do koje mere je tranzicija olakšana nedavnim tehnološkim napretkom. Danas na sceni imamo elektromobile i plug-in hibride koji nadmašuju benzinske modele gotovo po svim pitanjima. Da bi tranzicija od benzinskih i dizel vozila ka električnim bila praktično neprimetna, na scenu su stupili hibridi i plug-in hibridi, ali nekako je u čitavoj priči skrajnut još jedan tip, a reč je o takozvanim blagim hibridima. Ovu tehnologiju je 2001. u SAD inaugurisala Toyota, i nazvala ju je Toyota Mild Hybrid System (THS-M). Uprkos činjenici što postoji 20 godina, javnost nije u velikoj meri upoznata s njom. Samim tim, pred nama je 10 manje poznatih činjenica o blago hibridnim vozilima.

 

fiat hybrid 01.jpg

 

Ne razlikuju se mnogo od konvencionalnih automobila

Najveća zabrinutost vozača u vezi s prebacivanjem s benzinskih na električna vozila je prilagođavanje. Bez obzira na to koliko je brz neki elektromobil ili koliko može da pređe s punom baterijom, ne može se ignorisati činjenica da je osećaj u vožnji jednostavno drugačiji. To se odnosi na sam pogon, vibracije i naravno zvuk motora. Tradicionalisti, čak i oni koji priznaju ekološke kredencijale elektromobila, teško se odriču iskustva u vožnji koje podrazumeva ''režanje iz auspuha''. Blagi hibridi se uklapaju u tu sliku. Idealni su za one kojima tranzicija teško pada. Doduše, poseduju električnu asistenciju, ali se sve i dalje vrti oko motora SUS, tako da je poznati ugođaj u vožnji i dalje tu. Ukratko, velika većina blagih hibrida akcenat stavlja na benzin.

 

Manja baterija i manje snažne elektrojedinice u poređenju sa klasičnim hibridima

Kako se hibridna i električna vozila razlikuju od onih s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem? Kod potonjih pronalazimo konvencionalni motor ispod haube, koji pogoni vozilo trošeći benzin ili dizel. U slučaju električnih vozila, dotični agregat zamenjuje jedan ili više elektromotora, dok hibridna vozila nude najbolje iz oba sveta, posedujući i SUS jedinicu i elektrobaterijski sklop za bolje performanse i duži domet. Slično je i sa plug-in hibridima. Kada su u pitanju blagi hibridi, oni poseduju pogonski sklop sličan hibridnim vozilima, ali s manjim baterijama. Čisto hibridna vozila obično raspolažu sa jedinicama do 30 kWh, pored benzinskog motora, dok su blagi hibridi opremljeni sistemima od 36V do 48V, koji mogu da generišu ne više od 15 kW. Glavna razlika između ove dve pogonske postavke je ta što se tradicionalni hibrid može u potpunosti osloniti na usluge elektromotora, dok blagi ne može. Starter-generator ne može samostalno da pogoni vozilo, bez asistencije motora s unutrašnjim sagorevanjem.

 

Nema čisto električne autonomije

Kao što smo prethodno naveli, blago hibridno vozilo se ne može u potpunosti osloniti na električnu energiju kada je reč o pogonu. Za razliku od klasičnih hibrida, u kojima elektromotor koegzistira s motorom SUS, njegova glavna funkcija u blagim hibridima je da asistira tradicionalnoj pogonskoj jedinici. Takođe poznata kao MHEV, blago hibridna vozila pružaju bolju ekonomičnost i manju emisiju CO2, ali ne mogu da se kreću isključivo uz pomoć električne energije. Dakle, vlasnici MHEV-a će bez dileme na duge staze uštedeti dosta novca na gorivu, ali ni blizu onoliko koliko će to poći za rukom onima koji u garaži poseduju hibride i plug-in hibride.

 

Jeftiniji od klasičnih hibridnih automobila

Ušteda na gorivu tokom vremena je primamljiv faktor za mnoge kupce. Prosečna ušteda za vozača električnog automobila je u 2021. iznosila 60%. S usponom tehnologije i dostupnošću različitih opcija, ne treba da zaboravimo da ušteda dolazi uz izvesnu cenu. Naime, električna, hibridna i plug-in hibridna vozila su primetno skuplja od onih tradicionalnih, ali isto tako i od blagih hibrida.

 

Gorivna efikasnost nije na nivou klasičnih hibrida

Primarna funkcija skromnog elektromotora u jednom MHEV modelu nije da preuzme kompletno opterećenje na sebe u bilo kom momentu. Njegov posao je, kao što smo prethodno naveli, da asistira glavnom motoru koji odrađuje veliku većinu posla kada je reč o pogonskim zadacima. Ipak, ovi parametri zvuče primamljivo samo u poređenju s tradicionalnim vozilima, jer efikasnost MHEV pogonskih sklopova ne može da se meri s onim što pružaju klasični i plug-in hibridi. Oni poseduju veće baterije koje štede veliku količinu energije, a uz to poseduju izraženu čisto električnu autonomiju.

 

Niska emisija nije isto što i nulta

Mnogi prave grešku povezujući termin hibridni s nultom emisijom. Čak se i tradicionalni i plug-in hibridi smatraju vozilima niske emisije (ne nulte), s tim što se potonji mogu prebaciti na čisto električni pogon. Naravno, kada se u pogonske svrhe koristi električna energija, nema emitovanja štetnih gasova. Međutim, ovaj scenario se menja kada su u pitanju MHEV modeli. Ne postoji situacija u kojoj vozilo ovog tipa može da se kreće čisto uz pomoć električne energije. Doduše, motor se deaktivira tokom kretanja po inerciji, ali je to marginalno, tako da su blagi hibridi vozila niske, ne i nulte emisije.

 

Regenerativnog kočenja gotovo da nema

Kao što je poznato, električna energija u hibridnom ili plug-in hibridnom vozilu se generiše svaki put kada se pritisne papučica kočnice. Dobijena energija se skladišti u baterijama i prioritetno se koristi dok se ne aktivira motor s unutrašnjim sagorevanjem, kada se baterija isprazni ili po želji vozača. Većina blagih hibrida koristi 48-voltni sistem. To nije dovoljno da se skladišti energija preko limita, što znači da s vremena na vreme nisu sposobni da uskladište ono što dobiju iz regenerativnog kočenja. Ovo baš i nije motivišući faktor za nekoga ko razmatra da priušti hibridno vozilo, ali ako stvari pogledamo s praktičnog aspekta, nema mesta za razočaranje. Dakle, vreme je da se podsetimo da su MHEV zapravo konvencionalna vozila koja raspolažu neznatnom električnom asistencijom.

 

Ima ih više nego što mislimo

U fokusu zbivanja u poslednje vreme su Tesla i BYD sa svojim električnim automobilima. U PHEV trci su mnogi, uključujući Toyotu, Hyundai, Stellantis itd. Međutim, niko pažnju ne obraća na nove blage hibride. Konkretno, da li možete da se setite kada je lansiran najnoviji MHEV i o kojem modelu se radi? Teško. Ovo nas dovodi do zaključka da blagi hibridi i nisu tako poopularni, što je zapravo daleko od istine. Njih ima gde god da se okrenemo, i to renomiranih marki. Gotovo svi novi modeli Audija, Mercedesa i Volvoa su blagi hibridi. Stellantis koristi eTorque sistem, General Motors eAssist, a Honda Integrated Motor Assist tehnologiju, između ostalih.

 

Ne postoji plug-in blagi hibrid

Hibridno vozilo dobija energiju uskladištenu u bateriji. Ove baterije su relativno velike i mogu da sadrže veliku količinu energije dobijene iz regenerativnog kočenja, koja može naknadno da se iskoristi. Ova mogućnost daje svoj doprinos ''čisto električnoj autonomiji'', odnosno nižoj potrošnji goriva. Da bi ove sklopove učinili moćnijim, proizvođači automobila im dodaju ''utikač'', tako da u tom slučaju dobijamo plug-in hibride, čije se baterije mogu puniti iz spoljnog izvora. Dok hibridna vozila generalno možemo podeliti na čista i plug-in, blago hibridni modeli poseduju drugačiju prirodu. Akcenat na ''blago'' je u ovom slučaju masivan. Drugim rečima, MHEV nije ništa drugo već benzinski pogonjeno vozilo sa malom baterijom, gde 48-voltni sistem deluje pre svega kao pomoćni faktor. Zbog uloge i veličine baterije, bilo kakav ''utikač'' bi u ovom slučaju obesmislio sam koncept.

 

Jedinstven start/stop sistem

Još jedna prednost se ogleda u tome što blago hibridna vozila poseduju automatsku start/stop funkciju. To znači da se motor automatski gasi kada automobil stoji na semaforu. Kada dođe trenutak da se ponovo pokrene, 48-voltni električni sistem restartuje agregat bez potrebe za trošenjem benzina. Vremenom, ostvaruje se ušteda goriva, tako da blagi hibridi troše manje u odnosu na tradicionalne benzince.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW za sada ne planira da napusti proizvodnju dizelaša i benzinaca

 

165135-bmw motor 01.jpg

 

Proizvođači, poput Volvoa, Audija, Mercedesa ili Jaguara, požurili su da objave datume od kojih više neće proizvoditi benzince i dizelaše te se posvetiti isključivo električnim modelima. Trendovi su takvi, ali ne znači da će ih većina slediti.

 

BMW, na primer, nema nameru da ide isključivo u jednom smeru. Radi se na novoj generaciji benzinskih i dizelskih motora i planira da ih proizvodi i u sledećoj deceniji. Govoreći za CarExpert, Frank Weber, član upravnog odbora za razvoj BMW Grupe, jasno je dao do znanja da BMW neće objaviti datum kada će kompanija napustiti svoje dizelske i benzinske motore. Weber je izjavio da BMW predviđa budućnost u kojoj motori sa unutrašnjim sagorevanjem harmonično koegzistiraju sa elektrifikovanom ponudom, pružajući kupcima izbor između ICE i BEV pogonskih sklopova u sledećih 10-15 godina. BMW paralelno ide i u smeru elektrifikacije, piše Revija HAK. Kompanija je postavila cilj da do kraja decenije prodaje najmanje 50% električnih vozila. Ovaj dvostruki pristup ima za cilj zadovoljiti širi spektar potrošača, dozvoljavajući im da izaberu pogonski sistem koji najbolje odgovara njihovim potrebama bez kompromisa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Međunarodna agencija za energiju kaže da su fosilnim gorivima definitivno odbrojani dani

 

208112-vw golf tgi 01.jpg

 

Zahvaljujući napretku u proizvodnji zelene energije i rastu električnih vozila, potražnja za naftom, gasom i ugljem će se smanjiti pre 2030. godine, prema novim projekcijama Međunarodne agencije za energiju (IEA). Telo, koje finansira Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj, prethodno je predvidelo da će proizvodnja industrije fosilnih goriva dostići vrhunac 2030. ali je sada se to pomerilo nazad u ovu deceniju kao rezultat vladinih napora i globalnih događaja, prema IEA-i.

 

''Samo na bazi današnjih postavki politika vlada širom sveta - čak i bez ikakvih novih klimatskih politika - potražnja za svakim od tri fosilna goriva će dostići vrhunac u narednim godinama'', napisao je Fatih Birol iz IAE-a u autorskom tekstu za Financial Times. ''Ovo je prvi put da je vidljiv vrhunac potražnje za svakim gorivom u ovoj deceniji - ranije nego što su mnogi ljudi očekivali''. Tvrdi da rast vetroelektrana i solarne energije, presušivanje ulaganja u ugalj iz Kine prema obnovljivim izvorima i nuklearnoj energiji te rast električnih vozila širom sveta ukazuje na brzo približavanje kraju rasta potražnje za fosilnim gorivima. Osim toga, ruska invazija na Ukrajinu je podstakla mnoge evropske sile da ulažu u alternativne izvore energije, uključujući obnovljive. Sve to sugeriše da se bliži kraj ''zlatnog doba'' i da bi ulaganja u fosilna goriva trebalo da uspore.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za dizelaše i benzince u Velikoj Britaniji bio najavljen za 2030. ali sada se rok produžava?

 

159932-mercedes t01.jpg

 

Velika Britaniji razmišlja o odlaganju sprovođenja zabrane prodaje novih benzinskih i dizel automobila. Naime, prva granica je bila 2030. godina, a sada se razmišlja o 2035. godini. Prvobitno najavljena, 2030. godina predstavljena je javnosti u novembru 2020. godine, kada je premijer bio Boris Džonson.

 

Podsetimo, rok Evropske unije za napuštanje dizelaša i benzinaca je 2035. godina, a ranije ove godine je omogućeno da se prodaju vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem koja će koristiti sintetička goriva. Očekuje se da će se aktuelni britanski premijer Riši Sunak obratiti naciji u danima koji slede i da će najaviti i navedenu promenu. Nulta emisiju CO2 i drugih štetnih gasova do 2050. ne bi trebalo da bude pod znakom pitanja, samo će, čini se, rokovi biti produženi. Portparol vlade je naglasio da će novi pristup dati prednost pragmatizmu kako bi se obezbedilo da troškovi ne opterećuju britanske porodice. Vlada će ostati odlučna u postizanju nulte neto emisije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tek ce da ih produzavaju, svi redom... Cim se iole udje u masprodukciju i koriscenje elektricnih, uz probleme koji ocekivano slede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU zemlje pristaju na blažu Euro 7 regulativu

 

renault valjadolid.jpg

 

Vodeće zemlje EU-a su se uglavnom složile oko kompromisnog predloga koji je predstavila Španija, a reč je o blažim ograničenjima prvobitno zamišljene Euro 7 norme, izjavili su diplomatski izvori.

 

Predlog je ublažena verzija početnog predloga Evropske komisije za pooštravanje ograničenja emisija za zagađivače koji nisu CO2 kao što su karbon monoksid i azotni oksidi. Odnosno pored merenja CO2 čestica Euro 7 norma je trebalo da uključi i zagađenja koja formiraju čestice mikroplastike koja se oslobođa kočenjem, te kotrljanjem i degradacijom guma. Čini se da preambiciozni Euro 7 plan propada, jer osam EU zemalja, uključujući Francusku i Italiju, usprotivilo se strožim pravilima, tvrdeći da su proizvođači automobila već sad pod ogromnim pritiskom da bi ispunili planiranu zabranu prodaje novih automobila sa SUS motorima do 2035. Evropski proizvođači automobila kažu da je Euro 7, koji bi trebalo da stupi na snagu 2025. preskup i da bi ekološki dobici bili zanemarivi.

 

Izvršni direktor Renaulta Luca de Meo smatra da će Euro 7 odvratiti automobilsku industriju od potpune elektrifikacije i prisiliti proizvođače automobila da i dalje ulažu u motore sa unutrašnjim sagorevanjem koji nemaju budućnost. Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares rekao je da bi predlozi doveli do viših cena za manja vozila, ograničavajući slobodu kretanja za siromašnija domaćinstva. Evropska unija postepeno pooštrava ograničenja emisija iz drumskih vozila od prvog seta ekoloških propisa, poznatih kao Euro 1, koji su uvedeni još 1992. godine. Konačni detalji o ovom kompromisu tek treba da budu odobreni na ministarskom sastanku EU-a u ponedeljak pre nego što budu spremni za raspravu sa Evropskim parlamentom i Komisijom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EK uzvraća udarac: Od 2035. će moći da se prodaju benzinci i dizelaši na sintetička goriva, ali...

 

mazda eFuel.jpg

 

Nemačka je uspela da lobiranjem omogući da se od 2035. godine u Evropskoju Uniji prodaju i novi dizel i benzinski automobili - ako ih pokreću sintetička goriva. Svi ostali automobili s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem biće zabranjeni.

 

Ali Evropska Komisija (EK) je sada predstavila predlog za uključivanje novih vozila s motorima sa unutraašnjim sagorevanjem na eGoriva u saobraćaj. Ovim predlogom Komisija omogućava eGoriva, ali ih de fakto onemogućava, barem tako predlog propisa tumači udruženje eFuel Alliance, koja se zalaže za korišćenje eGoriva. Predlog koji je sada na stolu je toliko restriktivan da se ne može implementirati u praksi, tvrdi udruženje. Tako će zabrana motora s unutrašnjim sagorevanjem ostati na snazi i 2035. godine. U čemu je srž predloga?

 

Prilikom proizvodnje eGoriva iz vazduha se uzima CO2, koji se kasnije, sagorevanjem u automobilima, vraća u atmosferu. Dakle, ono što se uzme, to se i vrati pa su emisije CO2 - nula! Ali EK sada traži i da se u lancu transporta, skladištenja i distribucije goriva koriste sistemi i cisterne s nultom emisijom CO2, a to je iz današnje perspektive utopija. ''Smanjenje emisija od 100% je zato gotovo nemoguće. To se odnosi na sve tehnologije, uključujući i elektromobilnost. Sve dok transport i distribucija nisu takođe obuhvaćeni obnovljivim energijama, nemoguće je postići potpuno smanjenje emisija'', kažu u eFuel Alliance, jasno upirući prstom i u elektromobilnost, koja takođe nije očišćena od emisija CO2.

 

EK je objavila da će novi benzinci i dizelaši, proizvedeni od 2035. godine nadalje, morati da budu opremljeni posebnim sistemima koji će prepoznavati sintetičko gorivo. Ako u njih natočite klasični benzin i dizel neće moći da se pokrenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...