Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

Italijanski ministar saobraćaja kritikuje EU

 

fiat 500 twinair 01.jpg

 

Italijanski ministar saobraćaja Matteo Salvini je kritikovao planiranu zabranu Evropske unije za nove automobile s motorima s unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine. Nakon teških reči prvog čoveka BMW-a, ali i upozorenja evropskog poverenika za unutarnja tržišta Thierry Bretona, kritičan stav prema odluci Evropske unije potvrdio je i Salvini.

 

''Razgovarao sam s poverenikom Evropske unije i svojim francuskim i nemačkim kolegama o reviziji zabrane benzinskih i dizel automobila od 2035. godine''. Moj zaključak je jednostavan: Odluka o zabrani SUS motora nema nikakvog ekonomskog, ekološkog, ali ni društvenog smisla!'' Uvertira u njegove izjave se dogodila prošle nedelje kada je Švajcarska najavila da bi uredbom o ograničenjima i zabranama upotrebe električne energije mogla da postane prva zemlja koja će usvojiti zabranu vožnje električnih automobila u kriznim slučajevima kako bi obezbedila energetsku bezbednost. Konkretno, u nacrtu se navodi: ''Privatna upotreba električnih automobila je dozvoljena samo za apsolutno neodložna putovanja (npr. profesionalna praksa, kupovina, posete lekaru, prisustvovanje verskim događajima, prisustvovanje sudskim pregledima).''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche počinje proizvodnju e-goriva

 

porsche chile.jpg

 

Porsche i nekoliko partnera započeli su proizvodnju klimatski neutralnog ''e-goriva'' sa ciljem zamene benzina u vozilima sa tradicionalnim motorima s unutrašnjim sagorevanjem.

Porsche navodi da je pilot fabrika u Čileu započela komercijalnu proizvodnju alternativnog goriva. Porsche očekuje da će gorivo u početku koristiti u moto sportovima i u svojim centrima za sticanje iskustva performansi, nakon čega će uslediti druge upotrebe u godinama koje dolaze. Plan je da se gorivo kasnije prodaje naftnim kompanijama i drugima za distribuciju potrošačima. E-goriva su vrsta sintetičkog metanola proizvedenog složenim procesom koji koristi vodu, vodonik i ugljen dioksid. Vozila bi i dalje trebalo da koriste ulje za podmazivanje motora.

 

U pilot fazi, Porsche očekuje proizvodnju oko 130.000 litara e-goriva. Planovi su da se to proširi na oko 55 miliona litara do sredine decenije i oko 550 miliona litara otprilike dve godine kasnije. Čileanska fabrika je prvobitno je najavljena sa Porscheom krajem 2020. kada je proizvođač automobila rekao da će uložiti 24 miliona evra u razvoj fabrike i e-goriva. Partneri uključuju čileansku operativnu kompaniju Highly Innovative Fuels, Siemensovu jedinicu za obnovljivu energiju i druge. Iz kompanije kažu da e-goriva mogu da se ponašaju poput benzina, omogućavajući vlasnicima vozila ekološki prihvatljiviji način vožnje. Takođe bi mogli da koriste istu infrastrukturu za gorivo kao plin, u poređenju sa milijardama dolara ulaganja potrebnih za izgradnju mreže stanica za punjenje električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italijanska premijerka: Zabrana benzinaca i dizalaša nema smisla

 

fiat gas.jpg

 

Nakon italijanskog ministara infrastrukture i saobraćaja Mattea Slavinija, sada se po pitanju zabrane prodaje novih benzinaca i dizelaša 2035. godine u Evropskoj uniji javila i nova premijerka Giorgija Meloni. Evropska zabrana prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem nema smisla za Italiju i štetna je za poslovanje zemlje, rekla je premijerka Meloni.

 

''To nije razumno i mislim da postoji i određeno slaganje drugih evropskih zemalja sa našim stavom'', rekla je Meloni na konferenciji za novinare. Nedavno je i poverenik EU-a za unutrašnje tržište Thierry Breton rekao da nastojanje Evrope da autoindustrija pređe isključivo na električnu energiju predstavlja rizik za zapošljavanje i pristupačnost vozila, pozivajući proizvođače da nastave da proizvode automobile s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Italijanskom ministru Salviniju se odluka EU čini besmislenom jer bi se, po njegovom mišljenju, na taj način Evropa vezala rukama i nogama za kinesku diktaturu. Kina prednjači u električnoj mobilnosti i gotovo je monopolista u trgovini sirovinama potrebnim za proizvodnju baterija. Javio se i Italijanski autoklub (ACI), koji je podržao nastup premijerke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to osuđeno na propast.

Opasna "garnitura" na čelu eu.

Centralizacija...

Dolaze teška vremena , i pored toga što naginjem optimizmu.

.....................

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moron said:

Glas razuma.

Srecom ih polako ima sve vise i vise. Od samog pocetka sam debeo skeptik da ce bilo sta moci da se resi tvrdoglavim nametanjem jednog jedinog (a realno neodrzivog) resenja na silu, glavom kroz zid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Nemačkoj se skoro izjednačio broj prodatih dizelaša i električnih automobila

 

bmw i4 2022 5.jpg

 

Sumiraju se podaci prodaje automobuila u Evropi, a nemačka agencija KBA je sada objavila podatke za to tržište.

Sa 17.7% tržišni udeo automobila na električni pogon je bio odmah iza udela dizel automobila (17.8%). Plug-in hibridni automobili su činili 13.7% tržišta, dok su benzinski automobili sa 32.6% imali najveći udeo. Ukupne registracije novih automobila su porasle 1.1% na 2.65 miliona. Sa skoro petinom tržišta električni automobili postaju sve važnija opcija za kupce.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropa oštra i prema plug-in hibridima

 

mercedes plug 1.jpg

 

Postoji jedan deo novih Euro7 propisa o emisijama, identifikovan kao Euro7G, i tiče se plug-in hibrida. U stvari, zakon želi sa odredi takvim vozilima da koriste samo električnu energiju u određenim gradskim centrima koja su klasifikovana kao zone nulte emisije. Iz perspektive vozača, to bi značilo da bi SUS motor vašeg vozila trebalo da se ugasi kada ste u zoni nulte emisije.

 

Naime, na papiru, plug-in hibridi su čistiji od normalnih automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem jer koriste električnu energiju kad god je to moguće. To idealno znači da se motor ređe koristi. Zakonodavstvo Euro7 ima za cilj da reši zabrinutosti u vezi s tom teorijom. Pre svega, zabrinutost da mnogi pojedinci koji poseduju plug-in hibride to čine zbog poreskih olakšica ili drugih podsticaja i gotovo nikada ne koriste ugrađenu električnu energiju, već samo SUS motor. ''Geofencing'' bi prisilio korišćenje električne energije u gradskim centrima gde vlade žele da smanje emisije u interesu javnog zdravlja. Predlaže se da, ako automobil nije imao dovoljno snage za ulazak ili održavanje potpuno električnog načina rada, vozilo bi imalo pet kilometara da izađe iz zone pre nego što se automobil prisilno zaustavi. Nejasno je šta se dešava nakon toga. Prema Autocar-u, Toyota misli da će ovo uticati na sve plug-in hibride proizvedene nakon 1. jula 2025. kada dolazi Euro7. Drugi veruju da će se morati pridržavati samo onih koji su odlučili svoja vozila uskladiti sa Euro 7G. Nepotrebno je reći da su proizvođači automobila nezadovoljni Euro7G i Euro7 propisima u širem smislu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva američka savezna država ''zabranjuje'' prodaju električnih automobila

 

ram trx 01.jpg

 

Zakonodavci u Vajomingu su izglasali rezoluciju, koja preporučuje stanovnicima te američke savezne države da kupuju automobile s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. i da se takođe simbolično ''postepeno ukine'' prodaja električnih vozila do te godine.

 

Državni sekretar Vajominga će poslati kopije ove odluke predsedniku Sjedinjenih Država, svakom članu delegacije Kongresa Vajominga, predsedniku Senata Sjedinjenih Država, predsedniku Zastupničkog doma Sjedinjenih Država, guverneru Vajominga i guverneru Kalifornije. Cilj rezolucije je neka vrsta protesta Kaliforniji i drugim američkim saveznim državama koje su najavile prestanak prodaje novih benzinaca i dizelaša 2035. godine. Kaže sponzor zakona, državni senator i republikanac Jim Anderson: ''Ako vam se ne sviđaju naši automobili na naftu, ni mi ne volimo vaše električne automobile.'' Vajoming od bušenja nafte i rafinerija popunjava 25% BDP-a pa se pojavio strah da bi električna vozila mogla da unište važnu granu privrede…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i Volkswagen protiv Euro 7 standarda

 

bmw 3 2.jpg

 

Najava Evropske unije o novom Euro 7 standardu emisija za vozila u drumskom saobraćaju je izazvala veliku buru. Primenjivala bi se od 2025. godine, a njen cilj je dodatno smanjenje emisija štetnih gasova novih vozila. Konkretno, to znači i ulaganje u nove tehnologije i poskupljenje automobila za par hiljada evra. To neće biti preveliki problem za kupce BMW-a X5 ili Mercedesa S klase, ali ljudi kojima je plafon Dacia Sandero Stepway ili neki sličan model, dodatne dve hiljade evra na cenu ovog automobila biće veliki izdatak. Volkswagen i BMW su zato iskoristili nemački portal za autoindustriju Automobilwoche kao platformu da iskažu svoje duboko neslaganje sa novim planovima Evropske unije. Oni su izrazito protiv ove odluke, a mišljenja su da je transfer nove tehnologije neizvodiv u tako kratkom roku po pristojnim komercijalnim uslovima.

 

volkswagen-arteon 1.jpg

 

U BMW-u su mišljenja da je Euro 7 norma instrument za raniji prestanak proizvodnje benzinaca i dizelaša jer se očigledno misli da će proizvođači automobila ići linijom manjeg otpora i odustajati od motora s unutrašnjim sagorevanjem. Evropska komisija je predstavila svoje predloge za Euro 7 standard u novembru. Granice za automobile bi trebalo da budu samo delimično niže nego prema emisijskom standardu Euro 6, koji je na snazi od 2015. Međutim, trebalo bi da se meri u proširenom obliku testova u kojima bi se uzimali u obzir parametri poput hladnog starta i kratkih putovanja kada su emisije štetnih gasova (CO2, NOx…) višestruko veće. ''Kvalitetu vazduha ne pomaže ako merimo emisije izduvnih gasova novog motora sa unutrašnjim sagorevanjem s punim gasom i prikolicom za konje u prvoj brzini na planinskom prevoju u Alpima'', pomalo podrugljivo su javili iz Volkswagena. Zaključili su da je najbolji način za smanjenje emisija razvijati električnu mobilnost, ali to bi mogao da bude problem ako će sve svoje resurse morati da prebace na ispunjenje Euro 7 norme i razne homologacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka ekološka organizacija traži od BMW-a zabranu proizvodnje dizelaša i benzinaca

 

bmw 2 at 2022 02.jpg

 

Nemačka ekološka organizacija Deutsche Umwelthilfe tužila je BMW na Okružnom sudu u Minhenu. Cilj tužbe je da BMW do 2030. u potpunosti ukine motore s unutrašnjim sagorevanjem u novim automobilima (Evropski rok za ukidanje dizelaša i benzinaca je 2035. godina) te da do 2030. drastično smanji emisiju CO2 prodatih novih vozila. Prema DUH-u, BMW je dužan da deluje u skladu sa obavezujućim propisima Pariskog sporazuma o zaštiti klime i nemačkog Zakona o zaštiti klime. Samo sa automobilima prodatim u 2021. godini, BMW je bio odgovoran za 62.2 miliona tona CO2 u celom svetu - više nego što godišnje ispuste zemlje poput Finske, Norveške ili Portugala, kažu u DUH-u.

 

Sud u Minhenu je odbio tužbu, ali uz ogradu da tužba može biti uspešna u budućnosti ako klimatski ciljevi ostanu neispunjeni. Savezna direktorka DUH-a Barabara Metz, kaže: ''BMW-ov poslovni model se bazira na uništavanju naših sredstava za život. Više se ne mirimo sa svesno prihvaćenom klimatskom štetom koju izaziva ova kompanija. Pogotovo nakon današnje sudske odluke, uvereni smo da će iza nas stati viša instanca. Spremni smo da iznesemo ovaj slučaj pred Savezni sud pravde.' Osim BMW-a, DUH tuži i Mercedes, i kompaniju za distribuciju nafte i prirodnog gasa Wintershall Dea. Postupak protiv Mercedesa je trenutno pred Višim regionalnim sudom u Štutgartu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley u aprilu 2024. prestaje sa proizvodnjom W12 motora

 

232057-bentley batur 02.jpg

 

Bentley je saopštio da će sledeće godine prekinuti proizvodnju svog čuvenog W12 motora, nakon što proizvede najmoćniju verziju ikada za ultra-ograničeno izdanje Bentley Batura. Proizvodnja twin-turbo agregata će se zaustaviti u aprilu 2024. godine, jer britanska firma želi da ubrza korak ka svojoj strategiji Beyond100, prema kojoj će svaki Bentley model biti elektrifikovan do 2030. godine.

 

bentley w12 01.jpg

 

Bentley će sada fokusirati napore na svoju V8 i V6 hibridnu liniju i pretvoriće svoju proizvodnu liniju za W12 u ''prošireno područje'' za ove pogonske sklopove. Kada se proizvodnja završi sledeće godine, biće proizvedeno oko 105.000 primeraka W12 motora od kada je predstavljen 2003. godine. Poslednji 6.0 W12 će pokretati 18 Batur Coupea, a sa 739 KS biće to najmoćniji SUS motor ikada ugrađen u serijski Bentley. Batur je već rasprodat, ali Speed varijante modela Continental GT Mulliner i Flying Spur Mulliner i dalje mogu da se naruče sa W12 motorom. Bentley očekuje da će se narudžbine za W12 varijante Continentala i Flying Spura zatvoriti u decembru ove godine, uz veliku potražnju, ali nije otkrio koliko je još jedinica ostalo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa zabranom benzinaca i dizelaša čeka nas kubanski scenario

 

kuba 1.jpg

 

Znate kako je na Kubi - otkako je tim ostrvom 1959. zavladao socijalistički režim Fidela Kastra prestao je uvoz novih američkih i zapadnoevropskih automobila. Država je izolovana pa su Kubanci morali da se snalaze.

 

Zbog toga su u saobraćaju američki divovi, stari Cadillaci, Chevroleti... kojima su izvađeni originalni V8 motori i u njih su ugrađeni štedljiviji četvorocilindrični benzinci i dizelaši. Oldtajmeri još krstare putevima, a sličnog scenarija se pribojavaju mnogi evropski političari. Međutim, motivi su nešto drugačiji. Naime, mnogi od njih se pribojavaju da će, nakon što 2035. godine bude zabranjena prodaja novih benzinaca i dizelaša, evropski putevi biti nalik kubanskim. ''Videćete da će se većina građana držati polovnih automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem što je duže moguće. Od 2035. automobili na našim ulicama će postepeno izgledati kao na Kubi'', objavio je Christian Bernreither, ministar saobraćaja u nemačkoj pokrajini Bavarskoj. Jasno, Bavarca muči i što će biti sa nemačkom autoindustrijom, koja je glavni motor privrede...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karlos Tavares kaže da je Euro 7 regulativa ''beskorisna''

 

chrysler a 1.jpg

 

Rukovodioci iz automobilske indstrije već su izrazili svoje strahove u vezi s budućom Euro 7 regulativom, koja bi mogla da označi kraj motora s unutrašnjim sagorevanjem.

 

Nedavno, šef Stellantisa, Karlos Tavares, otišao je još dalje, rekavši da su stroži parametri ''beskorisni'', kao i da će imati negativan efekat po industriju, koja još uvek ima teškoća da proizvede cenovno prihvatljive male električne automobile, koji bi trebalo da zamene svoje konvencionalne prethodnike. Očekuje se da Euro 7 regulativa stupi na snagu u julu 2025., mada finalna forma i dozvoljeni nivoi azotnih oksida i ugljen-monoksida, još uvek nisu obelodanjeni. Međutim, u oktobru prošle godine je saopšteno da je ''napravljen konačan pregled'' novih pravila, baziran na ''aktuelnoj geopolitičkoj i ekonomskoj situaciji''. S druge strane, ništa za sada nije zvanično potvrđeno.

 

''To nije od pomoći, skupo je i ne donosi bilo kakve koristi kupcima, niti ekološke benefite'', rekao je Karlos Tavares misleći na Euro 7, govorivši pred pripadnicima sedme sile. ''Deo vezan za emisiju motora s unutrašnjim sagorevanjem je nešto što nema nikakvog smisla.'' Ovo nije prvi put da Tavares kritikuje Euro 7. Prošle godine, on je rekao da će nova regulativa od proizvođača automobila zahtevati da investiraju ogromne sume u čistije i efikasnije motore s unutrašnjim sagorevanjem, koji će biti zabranjeni samo deset godina kasnije. To će se odraziti na troškove u oblasti istraživanja i razvoja novih vozila, a posebno što se tiče segmenta malih automobila, koji bi mogli da postanu preskupi za kupce.

 

U intervjuu iz oktobra prošle godine, šef Volkswagena, Tomas Šefer, upozorio je da bi automobili iz B segmenta mogli da poskupe za od tri do pet hiljada evra, kada Euro 7 stupi na snagu. To bi praktično zbrisalo kategoriju malih automobila, čineći dotična vozila neisplativim, čak i u poređenju s električnim ekvivalentima. Da podsetimo, 14. februara EU parlament je odlučio da zabrani prodaju novih dizel i benzinskih automobila u Evropi počev od 2035. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU zabranjuje benzince i dizelaše 2035, motocikli nisu deo odluke

 

motocikl p.jpg

 

Evropski parlament je prošlog meseca izglasao zabranu prodaje novih vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem u privatnom vlasništvu, a kao godina kada će ova zabrana stupiti stupiti na snagu određena je 2035. Kada do toga dođa, prodaja novih automobila na benzin i dizel bie praktično nemoguća. Zvanični stav je da proizvođači automobila moraju da postignu 100% smanjenje emisije CO2 iz novih vozila. Presuda, međutim, još uvek ne utiče na proizvodnju motocikala, a lobističke grupe poput BMF, MCIA i NMC naporno rade na tome da dovedu do važnosti motocikala sa SUS agregatima u savremenom svetu.

 

Zabrana benzina neće odjednom stupiti na snagu 2035. godine, već će se broj takvih automobila postepeno smanjivati. Do 2030. godine proizvođači automobila moraju smanjiti emisiju CO2 iz novih automobila za 55% u poređenju sa nivoima iz 2021. godine. Brzina smanjenja je nedavno povećana, pošto zakonodavci EU žele da ubrzaju prihvatanje električnih vozila širom kontinenta. Za zabranu benzina glasalo je ukupno 340 poslanika, protiv 279. Ukupno 21 poslanik EP je bio uzdržan tokom glasanja. Novi zakon uključuje ''rupu'' u zakonu, koju će moći da iskoriste manji proizvođači.  Naime, brendovi koji proizvode manje od 10.000 jedinica godišnje, ne moraju da ispune 100% smanjenje emisije - makar tokom prvih godinu kada finalna zabrana stupi na snagu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka pronašla način za duži život benzinaca?

 

227269-porsche 718.jpg

 

Stranke nemačke vladajuće koalicije su objavile dogovor o izmenama zakona koji će građanima omogućiti da svoje automobile pune sintetičkim, klimatski neutralnim gorivom umesto običnog benzina.

 

''Vozači će moći da stave e-gorivo u obične automobile s motorom s unutrašnjim sagorevanjem'', rekao je za dpa Christian Dürr, šef Liberalne parlamentarne grupe (FDP). ''To sada nije pravno moguće'', dodao je političar iz najmanje tri stranke u koaliciji Socijaldemokrata (SPD) kancelara Olafa Scholza, najavljujući ''tehničko prilagođavanje'' koje to konačno omogućava. Liberali se dugo zalažu za isključivanje e-goriva iz nacrta evropske strategije klimatske tranzicije, sukobljavajući se posebno s trećom stranom koalicije, ekološkom strankom Zelenih. Ministar saobraćaja, liberal Volker Wissing, prethodno je zapretio Evropskoj komisiji vetom na plan zabrane automobila na benzin ako sintetičko gorivo nije dozvoljeno.

 

Izuzimanje e-goriva iz zabrane znači produženje veka trajanja automobila sa SUS motorom nakon planirane zabrane registracije novih benzinskih automobila 2035. godine. Govoreći za Bild, Vissing je ukazao na ''postojeću, veliku flotu ne samo u Nemačkoj''. Rekao je i da je za FDP, najmanju stranku u vladinoj koaliciji, jedini prihvatljivi kompromis e-gorivo koje produžava vek trajanja tih automobila. Prema sadašnjem nacrtu, EU će od 2035. zabraniti registraciju svih novih automobila sa SUS motorima. Wissing insistira da se u prelazu na klimatsku neutralnost moraju istražiti sve tehnološke mogućnosti, a vrata moraju ostati otvorena za nova rešenja. E-gorivo je sintetizovano zelenom električnom energijom, dakle bez upotrebe fosilnih goriva i ne proizvodi višak gasova koji doprinose globalnom zagrevanju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU odložila glasanje o opštoj zabrani benzinskih motora

 

emisija 7.jpg

 

Evropska komisija je pod pritiskom Nemačke odložila glasanje o opštoj zabrani registracije novih automobila sa motorom na unutrašnje sagorevanje od 2035. Odluku o pomeranju glasanja u petak je saopštila Švedska koja u ovom polugođu predsedava Evropskoj uniji.

 

Članice EU su u oktobru dogovorile zabranu puštanja u saobraćaj novih automobila koji ispuštaju gasove sa efektom staklene bašte. Nemački ministar saobraćaja Volker Wissing je ove nedelje zapretio vetom ako zabrana ne izuzme motore koji umesto fosilnog sagorevaju klimatski neutralno sintetičko gorivo. On je glas Berlina uslovio predlogom koji ostavlja vrata otvorenim takvom gorivu, a time i automobilima sa klasičnim motorom. Za usvajanje dokumenta, neophodna je podrška 15 od 27 članica EU sa najmanje 65% od ukupnog stanovništva. Postojećem predlogu se protive i Italija, Poljska i Bugarska, tako da bez glasa Nemačke predlog ne prolazi. Dugo se očekivalo da će glasanje, poslednji korak posle dugih pregovora i oktobarskog sporazuma, biti samo formalnost. Vising, međutim, navodi da Evropska komisija uopšte nije reagovala na zahtev Nemačke da predloži rešenje sa takozvanim e-gorivom, mada su se članice još ranije, u junu, o tome dogovorile.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche i Ferrari traže izuzeće od zabrane motora sa unutrašnjim sagorevanjem

 

228976-porsche 911 01.jpg

 

Proizvođači luksuznih sportskih automobila Ferari i Porše traže da budu izuzeti iz odluke EU o zabrani prodaje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine, prenosi Blumberg. O tome su se dogovorile Evropska komisija i zemlje članice, a nedavno je odluku u cilju smanjenja emisija ugljendioksida, izglasao i Evropski parlament. Preostaje da Savet Evropske unije, odnosno lideri zemalja članica to i potvrde, što bi, kako nagoveštavaju u Briselu, moglo da se desi već u toku ovog meseca.

 

Međutim, Evropska komisija saopštila je, posle odluke država članica EU da odlože usvajanje zabrane u celoj Uniji posle 2035. godine, da Komisija razume zabrinutost pojedinih zemalja po tom pitanju. Iako pripadaju uskom segmentu automobilske industrije, status Porschea i Ferrarija kao nacionalnih ikona bio je dovoljan da pokrene njihove vlade da dovedu u pitanje plan EU prošle nedelje samo nekoliko dana pre zakazanog glasanja. Ovaj potez je potresao Brisel i ponovo otvorio pitanja oko navodno klimatski neutralnih e-goriva, koja su se pokazala preskupom alternativom za veliki broj proizvođača. Predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen trebalo bi da se sastane sa kancelarom Olafom Šolcom na marginama sastanka nemačke vlade, gde će se verovatno razgovarati o pitanju e-goriva.

 

Kako podseća Blumberg, Nemačka je i dalje jedina evropska nacija bez ograničenja brzine na delovima svog čuvenog autoputa, a protivljenje predloženom zakonu EU pokazuje nespremnost nacije da se oprosti od nekih suštinskih simbola, poput Porscheovog modela 911. Međutim, nastojanja da se uspori usvajanje zakona EU u tako kasnoj fazi izazvala su kritike u automobilskoj industriji. Proizvođači koji ulažu milijarde u proizvodnju električnih automobila, ne žele da se preusmere na skupu potencijalnu alternativu. Dok većina proizvođača automobila ulaže desetine milijardi u proizvodnju električnih vozila, Porše je investirao u fabriku e-goriva u Čileu, delom zato što proizvođač ne planira da pravi svoj sportski automobil 911 sa utičnicom. Upravljanje vozilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem na klimatski neutralan način bi takođe moglo pomoći da se ubrza dekarbonizacija transportnog sektora, kaže portparol Porschea. Ferrari je saopštio da traži alternativna goriva kako bi nastavio da proizvodi automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Ferrari-Purosangue-2023 08.jpg

 

Zagovornici e-goriva kažu da je to u suštini obnovljiva električna energija koja je pretvorena u zapaljivo, tečno gorivo. Da bi je napravili, naučnici kombinuju ugljen-dioksid izdvojen iz vazduha sa vodonikom dobijenim u procesu elektrolize vode, stvarajući sintetičko ugljovodoničko gorivo. E-goriva imaju gustinu energije koja je ekvivalentna derivatima fosilnih goriva, poput benzina ili dizela. Glavni uslov jeste da proizvodnja e-goriva bude klimatski neutralna, odnosno da se za nju koristi energija iz obnovljivih izvora na mestima gde je ima na pretek. Za buduće nemačke i italijanske sportske automobile, superiorna gustina snage takvih goriva, u poređenju sa litijum-jonskim baterijama u električnim vozilima, značila bi da proizvođači automobila mogu da nastave sa proizvodnjom lakih sportskih automobila koji su okretni prilikom ulaska u krivinu.

 

Formula 1, najveće svetsko trkačko takmičenje, preći će na sintetička goriva za sezonu 2026. Iako ovaj potez neće uticati na ukupnu emisiju štetnih gasova u sportu - od kojih 99% dolazi iz izvora koji nisu trkački automobili, kao što je putovanje avionom do trka širom sveta, oni će pomoći da se dokaže da sintetička goriva mogu pokretati automobile visokih performansi motora. Osim ako ih ne spasu e-goriva, motori sa unutrašnjim sagorevanjem polako odlaze u istoriju. Dok kompanije poput Mercedesa i BMW-a imaju timove koji rade na novoj generaciji motora sa unutrašnjim sagorevanjem kako bi se uskladili sa propisima o emisiji izduvnih gasova Euro-7, koji će stupiti na snagu 2025. godine, nema planova niti izdvoljenih sredstava za generaciju dalje od toga. Pojedini predstavnici automobilske industrije su zabrinuti da bi izuzetak za e-gorivo, čak i ako je ograničen na neke sportske automobile, mogao ublažiti uticaj jasne zabrane motora sa unutrašnjim sagorevanjem na automobilsku industriju do 2035.

 

Postoji nekoliko izuzetaka od novih pravila EU, ali zemlje članice i parlament ranije su se složili da će proizvođači poput Lamborginija, koji proizvode mali broj vozila dobiti mogućnost da ispune ciljeve sa godinu dana zakašnjenja. U Nemačkoj, e-goriva su deo šireg pokreta za razvoj tečnih i čvrstih goriva koja skladište obnovljivu energiju, ali nisu statičke baterije. Porsche ima 12.5% udela u HIF Global, proizvođaču e-goriva koji upravlja globalnom pilot fabrikom u Čileu. Ferrari je najavio da će se program inovacija te kompanije fokusirati ne samo na električnu tranziciju, već i na e-goriva, maziva i rashladne tečnosti, što bi, kako navode predstavnici italijanskog proizvođača automobila, omogućilo smanjenje emisije štetnih gasova uz istovremeno korišćenje motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Nemački ministar saobraćaja Volker Vizing je, oslanjajući se na istraživanja javnog mnjenja, najavio je da će Nemačka blokirati zakonodavstvo EU, budući da oko tri četvrtine Nemaca želi automobile koje pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem, pokazalo je jedno istraživanje iz novembra 2022. Vizing je zahtevao od EU da pronađe rešenje za e-goriva. ''Protivrečno je kada Komisija EU poziva na visoke ciljeve zaštite klime s jedne strane, ali s druge strane otežava postizanje ovih ciljeva preambicioznom regulativom'', rekao je on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda kritikuje političare zbog prisiljavanja proizvođača automobila da prodaju samo električna vozila

 

Mazda-MX-30 01.jpg

 

Izvršni direktor Mazdine evropske filijale, Martijn ten Brink, osuđuje političare zbog prisiljavanja proizvođača automobila da prodaju samo električna vozila i ignorišu druge potencijalne pogonske sklopove s nultom emisijom štetnih gasova.

 

''Korporacijski odgovor je da ćemo biti spremni za sve zakone koji će biti na snazi'', rekao je ten Brink za Top Gear kao odgovor na zabranu prodaje novih automobila s motorom s unutrašnjim sagorevanjem 2035. godine. ''Ali meni je lično izuzetno teško da shvatim, ne zato što ne volim električna vozila, ali ono što smatram sramotom jeste to što smo se odlučili za tehnologiju, a obično najviše inovacija dolazi kada postavite cilj, ali ne kažete inženjerima i programerima kako do njega doći'', dodao je. ''Imam problem s činjenicom da su političari odlučili kako do toga doći i da je rešenje samo u električnim automobilima. Zar ćeš jednostavno odbaciti sve ostalo? Čak i ono za što još ne znate da postoji? Mislim da je to sramota političara. To nije njihov posao. Njihov je posao zahtevati budućnost s nultom emisijom, ali kako ćete do nje doći treba se oslanjati na preduzetništvo i kreativnost'', rekao je ten Brink.

 

Kao poređenje je povukao raspravu oko standardnih USB-C punjača za mobilne telefone. ''Sada kada je odlučeno da svi moramo da koristimo USB-C punjač, to je u osnovi kraj kreativnosti oko povezivanja'', smatra on. ''Japanci su takođe postavili ciljeve za neutralizaciju ugljenika, ali oni uključuju određena biogoriva i zeleni vodonik, i voljni su da probaju stvari koje su nove, ali možda još nisu tu. Ovde svi prestaju da ulažu u te tehonologije jer zakon to ne dozvoljava i mislim da je to velika greška. Mislim da je prodaja samo vozila s nultom emisijom do 2035. u redu, ali da moraju biti električna s baterijama, mislim da je to šteta'', zaključio je Martijn ten Brink.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više od dve trećine Nemaca se protivi evropskoj zabrani novih automobila s unutrašnjim sagorevanjem

 

mercedes c 2022 002.jpg

 

Više od dve trećine Nemaca (68%) protivi se evropskoj zabrani novih automobila s unutrašnjim sagorevanjem od 2035. Četvrtina podržava takve planove, prema istraživanju DeutschlandTrenda za televiziju ARD.

Najveću podršku zabrani imaju mlađi ljudi i oni sa formalnim visokim obrazovanjem. Kad je reč o stranačkim simpatizerima, tek većina onih koji glasaju za Zelene podržavaju planove Evropske unije. Pregovarači Evropskog parlamenta i zemalja EU su se jesenas dogovorili da se od 2035. u Uniji mogu registrovati samo novi automobili koji ne ispuštaju štetne gasove. Međutim, Nemačka i nakon toga želi da dozvoli nove automobile s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem koji koriste veštačka goriva, takozvana e-goriva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada je i Austrija protiv zabrane motora sa unutrašnjim sagorevanjem u EU

 

174689-mercedes g 77.jpg

 

Poput Italije, Češke, Nemačke i drugih zemalja, Austrija bi takođe mogla da pristane na postepeno ukidanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem, samo ako to nije povezano sa zabranama nefosilnih alternativa, istakao je austrijski kancelar Karl Nehammer (iz partije ÖVP), mada za koalicionog partnera ima Zelenu stranku.

 

''Moramo da se suprotstavimo apokalipsi klimatskih aktivista i protiv zabrane motora sa unutrašnjim sagorevanjem'', citirao je kancelara austrijski list Kronen-Zeitung. Mada Austrija nema vlastitu automobilsku industriju, ima puno važnih i velikih kompanija povezanih sa automobilskom industrijom. ''Bila bi greška ukinuti motore sa unutrašnjim sagorevanjem, jer biste se tada odrekli know-how prednosti i postali zavisni o drugima, a zavisnost o Kini kao proizvođaču već danas je evidentno veliki problem'', nastavio je Nehammer.

 

Ako Austrija zadrži svoj stav, nemački ministar saobraćaja Volker Wissing (FDP) imao bi još jednog pristalicu na nivou EU. Konačno glasanje članica EU o zabrani motora sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine odloženo je na neodređeno vreme od 7. marta jer Italija, Nemačka i nekoliko istočnoevropskih zemalja to ne žele da odobre, barem ne na takav način. Između ostalog, traži se da se omogući prodaja automobila pokretanim sintetičkim gorivima. Međutim, mnoge druge zemlje, poput Francuske, to odbijaju i traže zabrane automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem 2035. godine. Tada bi kao nova vozila bila dozvoljena samo električna vozila ili vozila na vodonik. Kancelar Nehammer je naglasio da u načelu nema razmimoilaženja sa Zelenima po pitanju zaštite klime, ali da postoje određene potrebne mere na tom putu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka i EK postigle sporazum o motorima sa unutrašnjim sagorevanjem

 

porsche st1.jpg

 

Nemačka vlada je postigla sporazum sa Evropskom komisijom u sporu oko zabrane proizvodnje novih automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, rekli su predstavnici obe strane.

 

''Postigli smo sporazum sa Nemačkom u pogledu budućeg korišćenja e-goriva u automobilima'', napisao je potpredsednik Evropske komisije Frans Timmermans na društvenoj mreži Twitter. ''Sada ćemo sarađivati na što bržem usvajanju standarda o ugljen dioksidu za regulaciju automobila, a Komisija će potom brzo napraviti neophodne pravne korake'', dodao je on. Spor između Berlina i Brisela zbog dogovorenog postepenog prestanka proizvodnje takvih automobila se fokusirao na pitanje da li će proizvođači i dalje moći da prave vozila koja će koristiti takozvana e-goriva nakon 2035. godine. Nemački ministar sobraćaja Volker Wissing, koji se zalagao za promenu, napisao je da ''vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje mogu da budu nanovo registrovana nakon 2035. ako budu punjena isključivo sa CO2-neutralnim gorivima. Evropa ostaje tehnološki neutralna'', zaključio je on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU: Postignut dogovor o uvođenju infrastrukture za alternativna goriva

 

Renault-Zoe 02.jpg

 

Pregovarači Saveta EU-a i Evropskog parlamenta postigli su u utorak privremeni politički dogovor koji predviđa povećanje broja javno dostupnih mesta za punjenje električnom energijom i stanica za snabdevanje vodonikom kako bi korisnici vozila s nultom emisijom mogli da bezbrižnije putuju širom Unije. Privremeni politički dogovor sada treba da potvrdi svaka od dve zakonodavne institucije Savet i Evropski parlament da bi postao zakon.

 

''Dogovor šalje jasan signal građanima da će infrastruktura za punjenje alternativnim gorivima i električnom energijom biti postavljena širom EU-a'', izjavio je Andreas Carlson, švedski ministar infrastrukture i stanovanja, čija zemlja predsedava Savetom EU-a. ''To znači da će više punionica biti dostupno na ulicama u urbanim područjima, kao i duž autoputeva. Građani više neće imati razloga da se boje da li će pronaći stanicu za punjenje električnom energijom ili vodonikom za svoj električni automobil ili automobil na gorive ćelije'', dodao je Carlson. Prema novoj uredbi o uvođenju infrastrukture za alternativna goriva (AFIR), od 2025. nadalje svakih 60 km duž transevropske saobraćajne mreže (TEN-T) moraju da se postave stanice za brzo punjenje snage najmanje 150 kW. Stanice za punjenje namenjene teškim vozilima minimalne izlazne snage od 350 kW treba uvesti na svakih 60 km duž osnovne mreže TEN-T i svakih 100 km u većoj sveobuhvatnoj mreži TEN-T od 2025. a potpunu pokrivenost mreže treba postići do 2030. Osim toga, stanice za punjenje moraju da budu postavljene na sigurnim i zaštićenim mestima za punjenje preko noći i u gradskim sredinama za dostavna vozila.

 

Infrastruktura za snabdevanje vodonikom koja može da snabdeva i automobile i kamione mora da se od 2030. uvede u svim gradskim sredinama i svakih 200 km uzduž osnovne mreže TEN-T, čime se obezbeđuje mreža koja je dovoljno gusta da se vozilima na vodonik omogući putovanje preko celog EU-a. Operateri stanica za punjenje električnom energijom i vodonikom moraju da obezbede potpunu transparentnost cena, ponude praktičan način plaćanja kao što je debitna ili kreditna kartica, a relevantne podatke, kao što je onaj o lokaciji, da objavljuju elektronskim putem, čime se obezbeđuje potpuna informisanost potrošača. Dogovor je pozdravila i Evropska komisija koja ističe da će on omogućiti prelazak na saobraćaj s nultom stopom emisija i doprineti cilju smanjenja neto emisija za najmanje 55% do 2030.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li dizelaši i benzinci bez problema mogu da voze na sintetičko gorivo?

 

232974-vw golf test.jpg

 

Nemačka je uspela da izlobira da se od 2035. godine u Evropskoj uniji, uz vozila sa nultim emisijama, mogu prodavati i automobili koji će koristiti sintetička goriva ili e-goriva. Da li ima razlike između sintetičkog benzina i dizela i goriva koje se dobija iz nafte?

 

Proizvodni procesi im, naravno nisu isti (sintetičko gorivo traži veliku količinu el. energije), ali u samom procesu sagorevanja nema važnijih razlika. Jedna od prednosti e-goriva je to što se mogu koristiti i u postojećim vozilima, odnosno u automobilima na benzin i dizel.

Nemački autoklub ADAC je testirao polovni VW Golf VII 1.4 TSI napunjen sa e-gorivom. Test je sproveden od juna do avgusta prošle godine, a auto je prešao ''nekoliko hiljada kilometara''. Nije bilo primetnih promena u tehničkim karakteristikama u odnosu na klasični benzin. Nema problema ni sa točenjem goriva. Postojeća mreža benzinskih stanica bi mogla da se koristi za e-goriva. Gorivo za test ADAC-a, na primer, stiglo je iz ispitnog pogona u Chemnitzu. Prema ADAC-u, cena manja od dva evra po litru sintetičkog goriva se čini mogućom u budućnosti. Tome u prilog govori i činjenica da troškovi proizvodnje zelene električne energije padaju, a rastuća masovna proizvodnja pojeftinjuje trenutno vrlo skupa e-goriva. Trenutno su, međutim, troškovi znatno veći.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...