Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

Njujork se pridružuje Kaliforniji u ostvarivanju cilja prodaje samo električnih vozila do 2035.

 

199462-vw ev01.jpg

 

Njujork sledi vođstvo Kalifornije obavezujući da svi novi automobili, pikapi i terenci koji se prodaju u državi moraju biti ili EV ili plug-in hibridi, objavila je guvernerka Keti Hočul. Da bi se postigao taj cilj, 35% novih automobila mora imati nultu emisiju do 2026. i 60% do 2030. godine. Novi školski autobusi takođe moraju imati nultu emisiju štetnih gasova do 2035. godine. Javna rasprava će biti održana pre nego što pravila stupe na snagu.

 

Hochul je naredio državnoj agenciji za zaštitu životne sredine da stvori standarde slične onima koje je usvojila Kalifornija, a koji postepeno ukidaju svu prodaju automobila samo na fosilna goriva do 2035. godine. Ta pravila su uvedena prošlog meseca i osmišljena su da smanje zagađenje putničkih vozila za 25% do 2037, sa 9.5% manje vozila sa unutrašnjim sagorevanjem prodatih do 2035. godine. Država sa razlogom prati akcije Kalifornije. Zakon o čistom vazduhu dozvoljava Kaliforniji da postavlja sopstvena pravila o zagađenju, ali drugim državama to nije dozvoljeno. Međutim, oni mogu da prate Kaliforniju kada ona deluje - tako da Kalifornija mora da otvori put svim pravilima o emisijama koja primenjuju pojedinačne države. Guverner je takođe predstavio program rabata za čistu vožnju od 10 miliona dolara. To stanovnicima daje rabat od 2.000 dolara po komadu, za kupovinu preko 60 električnih vozila i plug-in hibrida, što je povrh federalnog poreskog popusta od 7.500 dolara. Država je do danas potrošila 92 miliona dolara na program.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Šta će da zameni fosilna goriva, a nije struja?

 

Dokle se stiglo sa proizvodnjom ''e-goriva'' - sintetičkog goriva koje bi moglo da zameni tradicionali benzin i dizel?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki deo Minhena se zatvara za dizelaše

 

BMW-320d 01.jpg

 

U najvećem gradu Bavarske vlasti su postigle konsenzus i u pripremi su velike promene. Minhen želi da postroži zabranu vožnje za dizel vozila. To su najavile gradonačelnica Katrin Habenschaden (Zeleni) i službenica za okolinu Christine Kugler na predstavljanju novog plana čistog vazduha.

 

Od 1. februara 2023. dizelskim vozilima sa Euro 4 normom više neće biti dozvoljen ulazak u zonu niske emisije unutar Mittlerer Ringa. Ako se situacija brzo ne popravi, zabrana će se od 1. oktobra 2023. odnositi i na dizel vozila Euro 5. Srednji prsten bi takođe trebalo da bude deo ekološke zone u budućnosti, to je ranije bilo isključeno. Trebalo bi da postoje izuzeci za stanovnike i dostavljače. To bi značilo da od 1. oktobra 2023. 140.000 vozila sa emisijskom klasom 5 i lošijom više ne bi smelo da vozi Ringom i područjima unutar njega. Oko 30.000 pogođenih stanovnika gradskog centra i preduzetnika sa dozvolom za parkiranje ili dostavom je pošteđeno ove mere. Zabrana dizelaša će takođe uticati na brojne putnike i posetioce iz prigradskog pojasa, koji čine veliki udeo gradskog saobraćaja, a govori se o gotovo pola miliona vozila. Očekuje se da će gradski savet u kojem većinu imaju Zeleni i SPD odobriti zabranu još ovog meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakav klikbajt naslov! :D A Minhen tek zabranjuje Euro4 dizele. U Stutgartu su u centru vec zabranili i Euro5 dizele ima par godina, sa Euro4 ne mozes ni da pridjes gradu.

Tj mozes ti da ides, niko ti ne brani ( vidjam redovno i Euro3 dizele bez Oldtajmer tablica u centru) ali postoje 2 najcesca nacina kako ljudi zarade kaznu ( bila je oko 120 evra, ne znam sad ). Prvi nacin je ako negde prekoracite brzinu i uslika vas blicer, automatski vam stize i kazna za ulazak u ekolosku zonu ( ako vozite nedeozvoljeni auto ).

Drugi nacin je ako se negde nepravilno parkirate i naidju devojcice koje nadgledaju, obavezno provere po tablicama da li vam je auto "ekoloski" ispravan.

Tako da, ako vozite po propisima i parkirate kako treba, necete imati problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Stellantisa smatra da bi propisi Euro 7 trebalo da budu odbačeni

 

chrysler a 1.jpg

 

Početkom marta Stellantis je predstavio svoju agendu ''Dare Forward 2030'' i najavio da planira da prekine prodaju automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi do kraja decenije. Neki brendovi Stellantis grupe će ukinuti benzinske i dizel motore pre nego drugi, ali će svi biti isključivo električni do 2030. To znači da će Stellantis biti spreman za sve verovatniju zabranu prodaje novih automobila sa SUS motorima u Evropskoj uniji pet godina ranije od najavljenog graničnog datuma 2035. godine.

 

U međuvremenu, regulatori i dalje žele da primene standard Euro 7 kako bi SUS automobili bili efikasniji u EU i samim tim manje štetni po životnu sredinu. Novi standardi su više puta odlagani i malo je verovatno da će stupiti na snagu do 2028. Postavlja se pitanje - zašto se mučiti sa EU7 ako će se primenjivati samo nekoliko godina?

U razgovoru sa medijima na Salonu automobila u Parizu koji je u toku, izvršni direktor Stellantisa Karlos Tavares rekao je da EU7 treba u potpunosti da se napusti. Zašto? Tako da proizvođači automobila mogu pametnije da potroše novac negde drugde. Naravno, 64-godišnji portugalski biznismen je mislio na razvoj električnih vozila. Prozor mogućnosti se postepeno zatvara za motore sa unutrašnjim sagorevanjem, a glavni čovek veruje da je prekasno za dalje podešavanje benzinske i dizel tehnologije.

 

''Iz perspektive industrije, ne treba nam EU7, jer će crpiti resurse koje bi trebalo da trošimo na elektrifikaciju. Zašto koristiti oskudne resurse za nešto u kratkom vremenskom periodu? Industriji to nije potrebno i kontraproduktivno je''. Karlos Tavares je dalje rekao da je EU7 norma već nekoliko puta pomerena - poslednje odlaganje je bilo prošle nedelje - i da ovaj korak treba preskočiti pošto je automobilska industrija ''spremna za električnu energiju''. Drugačija je situacija u Sjedinjenim Državama gde plan ''Dare Forward 2030'' predviđa da prodaja Stellantis EV dostigne 50%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro 7 neće biti tako rigorozan

 

peugeot-308 444.jpg

 

9. novembra bi napokon trebalo da saznamo kako će izgledati konačna verzija Euro 7 standarda koji reguliše ekološke norme izduvnih gasova. Prema dosadašnjim informacijama, zakonska regulativa je trebalo da bude radikalno izmenjena i osetno rigoroznija u odnosu na aktuelnu, ali prema dokumentima koje je dobio Politico, moguć je i veliki preokret.

 

Prema tom dokumentu, odnosno nacrtu zakona, Evropska komisija verovatno neće zahtevati dramatično smanjenje zagađenja koje emituju automobili. Komisija je raspravljala o trenutnim geopolitičkim i ekonomskim okolnostima, ali i inflaciji: ''Euro 7 može da stavi neviđeni pritisak na lanac snabdevanja automobilske industrije i smanji pristupačnost za potrošače. Zbog toga idemo na minimiziranje troškova povezanih sa razvijanjem čistije tehnologije motora. Promene bi trebalo da budu minimalne.''

Takav rasplet bio bi velika pobeda za automobilsku industriju, odnosno proizvođače, koji neće biti prisiljeni na velika ulaganja za smanjenje zagađenja u sledećoj generaciji motora s unutrašnjim sagorevanjem. Ionako se radi o motorima koji bi trebalo da se ukinu do 2035. godine. Slično misli i izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares koji je pre par dana rekao da EU7 treba u potpunosti izbaciti. Zašto? Tako da proizvođači automobila mogu pametnije da troše novac negde drugde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU: Od 2035. prestaje prodaja novih automobila sa SUS motorima

 

mitsubishi ev.jpg

 

Pregovarači Saveta EU-a i Evropskog parlamenta postigli su dogovor o zakonu koji predviđa prestanak prodaje novih vozila sa SUS motorima od 2035. godine. Tim zakonom bi se efikasno zabranila prodaja novih automobila i kombija na benzin ili dizel u 27-članom bloku Evropske unije. Zabrana je deo paketa EU-a o klimatskim promenama pod nazivom Fit for 55, čiji cilj je smanjenje emisija štetnih za klimu za 55% do 2030. u poređenju s nivoima iz 1990. i postizanje klimatske neutralnosti do 2050.

 

''Upravo smo završili pregovore o nivoima CO2 za automobile'', tvitovao je francuski evroparlamentarac Pascal Canfin, koji je na čelu Komisije za okolinu Evropskog parlamenta. ''Istorijska odluka EU-a za klimu koja definitivno potvrđuje cilj vozila sa 100 posto nulte emisije 2035. sa međufazama između 2025. i 2030.'' Automobili trenutno čine 12% svih emisija CO2 u EU bloku, dok ukupni saobraćaj čini oko četvrtinu. Zemlje članice EU-a sada moraju da usvoje uredbe u nacionalnom zakonodavstvu. Nije bilo planova za zabranu vožnje vozila sa SUS motorima. Umesto toga, očekuje se da će svi oni na kraju biti zamenjeni električnim vozilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes završava eru dizelaša i benzinaca

 

201171-mercedes e 010.jpg

 

Kako stvari danas stoje, E-klasa sa svojim derivatima je poslednji model Mercedesa napravljen na čistoj platformi motora sa unutrašnjim sagorevanjem - rekao je šef razvoja Mercedesa Markus Schäfer nemačkom Automobilwoche-u.

 

Najkasnije do 2030. Mercedes namerava da proizvodi samo električna vozila - barem tamo gde to tržišni uslovi dozvoljavaju, a to je u ovom slučaju Evropa. Do sada su se S i C-klasa takođe bazirale na ovoj platformi i biće ukinute na kraju modelskih ciklusa, verovatno čak i pre 2030. godine. Nova i poslednja generacija poslovne limuzine biće predstavljena krajem godine, a na tržište će stići na proleće. Svi sledeći modeli iz 2024./2025. se baziraju na arhitekturama koje su posebno dizajnirane za pogon na baterije. E-klasa se pod ovim imenom proizvodi od 1993. i pouzdan je bestseler. Istovremeno, broj varijanti motora će se smanjiti uvođenjem Euro 7 standarda emisije. Prema Schäferovim rečima, prestaje saradnja sa Renaultom. Francuzi neće više biti u igri za razvoj motora za kompaktna vozila. Mercedes će proizvesti globalni motor u saradnji sa kineskim Geelyjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef BMW-a napao EU

 

fdf.jpg

 

Nedavno je Evropska unija postigla konačni dogovor o zakonu koji zabranjuje prodaju novih benzinskih i dizel automobila od 2035. godine. Iako je dogovor prezentovan kao dobra vest za vozače jer bi novi automobili sa nultom emisijom trebalo da postanu jeftiniji i pristupačniji, šef BMW-a Oliver Zipse ne misli tako.

 

Tokom posete Sjedinjenim Američkim Državama, Zipse je naveo da će prelazak isključivo na električne automobile vrlo brzo dovesti do nestanka ponude proizvođača jeftinih automobila i da će se to odraziti na socijalnu strukturu ljudi koji poseduju automobil. Zipse je rekao da Evropska unija ovim zakonom ''građanima legalno oduzima automobile''.

''Ovo je opasan potez, na kraju ćemo imati situaciju u kojoj samo bogataši kupuju automobile. Ljudima treba ponuditi izbor, a ne ograničenja. Da ne bude zabune, BMW će biti 100% spreman za električne automobile, ali nisam siguran za ostatak autoindustrije. Nema sumnje da će doći do gašenja brojnih radnih mesta, stradaće i dobavljači, ali i mnogi drugi u povezanom lancu'', zaključio je Zipse. Iako su ovakva razmišljanja još uvek hipotetska nagađanja, podloga za njih itekako postoji. Forsiranjem električnih automobila Evropa bi jednim udarcem ubila dve muve: uz smanjenje emisije štetnih gasova koje proizvode benzinci i dizelaši, vozače sa skromnijim primanjima bi naterali na alternativna rešenja. Prevedeno - bogataši u električnim automobilima, a drugi neka sreću potraže u javnom prevozu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU: Možda će benzinci i dizelaši ipak preživeti?!

 

206480-mercedes s w223 02.jpg

 

Da ponovimo gradivo, Evropska unija će zabraniti prodaju svih novih benzinaca (i hibrida) i dizelaša od 2035. godine. Još je ostavljana jedna prolazna tačka jer će se 2026. opet raspravljati o ovoj odluci. Da li je Evropska unija prenaglila u svojoj odluci?

 

Motiv je zaštita klime, ali je i cena koju će platiti privreda EU previsoka, pogotovo države s moćnom autoindustrijom kao što su Nemačka, Francuska, Italija…? U intervjuu za Politico poverenik za unutrašnje tržište Evropske komisije Thierry Breton upalio je zvona za uzbunu. Breton je upozorio da bi prelazak na čistu električnu mobilnost izbrisao više od 600.000 radnih mesta. Već 2030. godine, znatno pre planirane zabrane, biće potrebno 15 puta više litijuma, četiri puta više kobalta i grafita te trostruko više nikla za električne automobile - što je enormna potrošnja sirovina, tvrdi Francuz. Sa druge strane, Evropa ima neke rudnike, ali većinu sirovina će morati da uvozi. Takođe, biće potrebno 20% do 25% više električne energije, ali njena proizvodnja korišćenjem plina ili uglja nema smisla iz perspektive borbe protiv klimatskih promena.

 

Čak i ako se električna energija proizvodi čisto, električni automobili i dalje učestvuju u zagađenjima - zbog povećanih emisija čestica iz guma i kočnica, kaže Breton. Električni automobili često su puno teži od vozila na konvencionalni pogon. Mercedes EQA na električni pogon, SUV baziran na kompaktnom modelu GLA, teži je od velike S-klase. Breton je istakao i ozbiljne nedostatke u širenju infrastrukture za punjenje. Bilo bi potrebno sedam miliona punionica za ozbiljnu električnu mobilnost u Evropi, a trenutno ih je ukupno 350.000. 70% njih nalazi se u samo tri zemlje, Francuskoj, Nemačkoj i Holandiji. Zato postepeno ukidanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem trenutno nije dobra ideja - jer čak i ako uspe u Evropi, na drugim kontinentima će se i dalje prodavati benzinci i dizelaši.

''Preporučujem da evropske kompanije nastave s proizvodnjom motora sa unutrašnjim sagorevanjem'', rekao je Breton. Što se Evrope tiče, poverenik EU za unutrašnje tržište želi da u sledećih nekoliko nedelja postavi stroge kriterijume pomoću kojih se može meriti napredak. Prelazak na e-mobilnost ima toliko implikacija za industriju da si EU ne može dozvoliti neuspeh. Ako Komisija utvrdi da je ta linija promašena, datum izlaska mora da se odloži - i to bez tabua. Nije poverenik pomenuo, ali Kina predstavlja ogromnu konkurenciju s električnim automobilima, koji su tehnološki jednaki evropskoj konkurenciji, a znatno su jeftiniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault se kladi na to da će tržište benzinskih automobila nastaviti da raste

 

renault c hib02.jpg

 

Renault procenjuje da će motori s unutrašnjim sagorevanjem (SUS) i dalje igrati ključnu ulogu u njegovom poslovanju u narednim godinama.

 

Nedavno je bjavljeno da su Renault grupa i kineski Geely potpisali neobavezujući okvirni sporazum za osnivanje kompanije usmerene na razvoj, proizvodnju i snabdevanje ''hibridnih pogonskih sklopova i visoko efikasnih SUS pogonskih sklopova.'' Prema Renaultu, on i Geely imaće 50% udela u poslu koji će se sastojati od 17 pogonskih pogona i pet centara za istraživanje i razvoj. Govoreći za CNBC, finansijski direktor Renaulta Thierry Pieton je pokušao da objasni neke od razloga koji stoje iza planiranog partnerstva sa Geelyjem. ''Po našem mišljenju, i prema svim studijama koje imamo, ne postoji scenario u kojem SUS motori i hibridni pogon predstavljaju manje od 40% tržišta s horizontom do 2040.'', rekao je. ''Dakle, to je u stvari... tržište koje će nastaviti da raste.''

 

Do povezivanja s Geelyjem dolazi u trenutku kada Renault razrađuje planove za osnivanje spin-offa za električna vozila pod nazivom Ampere. Prema Renaultu, Ampere sa sedištem u Francuskoj će ''razvijati, proizvoditi i prodavati potpuno električna putnička vozila.'' Kompanija planira inicijalnu javnu ponudu na Euronextu, koja bi trebalo da se održi najranije u drugoj polovimi 2023. Tokom svog intervjua za CNBC, Pieton se dotakao potrebe, kako je on to vidi, za različitim tipovima vozila. ''Vrlo je važno imati, u isto vreme, razvoj našeg poslovanja sa električnim vozilima s jedne strane - s Ampereom - i izgraditi održivi izvor SUS i hibridnih pogonskih sklopova.'' Zbog toga je Renault krenuo u partnerstvo s Geelyjem, dodao je, objašnjavajući da taj potez predstavlja ''apsolutno zakucavanje'' iz poslovne i finansijske perspektive.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 360 Modena na sintetičko gorivo

 

ferrari 360 sg.jpg

 

Sintetička goriva nisu naučna fantastika. Postoje već duže vreme i koriste se, uključujući tu i trke. YouTube kanal Seen Through Glass je testirao Ferrari 360 koji radi na sintetičko gorivo P1 Fuelsa da bi ocenio vožnju.

 

Doduše, prosečna osoba ne vozi se po gradu u Ferrariju 360 Modeni. Ali superautomobil je poslužio kao primer kako ulični motor dizajniran za fosilna goriva radi s nečim malo drugačijim i čistijim u rezervoaru. U ovom slučaju, gorivo se proizvodi kombinacijom biomase i vodonika. Biomasa se bazira na usevima, a kada se sva obradi, rezultat je gorivo koje funkcioniše poput benzina. Da, to takođe znači da gori i oslobađa emisije ugljenika poput benzina. Međutim, oslobođeni ugljenik apsorbuje se mesecima za razliku od fosilnih goriva koja su izdvajala ugljenik milionima godina. Kao rezultat toga, video navodi da je ovo tehnički neutralno rešenje za ugljenik. Štaviše, ne oslanja se na ograničeni izvor nafte. Skupite neke stare useve, preradite ih u gorivo s vodonikom i možete na trke. Kompanija već isporučuje sintetičko gorivo za Svetsko prvenstvo u reliju, a gorivo je nedavno korišćeno kao demonstracija u automobilu Formule 1 iz 1990-ih. Uz takve našine koji služe kao primeri, vlasnik Ferrarija tvrdi da 3.6 V8 radi onako kako bi i trebalo, bez vidljive razlike u performansama. Jedini aspekt koji nije pomenut u videu bila je potrošnja goriva.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljena Euro 7 norma

 

ford kuga 2020 opoziv.jpg

 

Evropska komisija je predstavila predlog za smanjenje zagađenja vazduha novih motornih vozila koja se prodaju u Evropskoj uniji, ili novu Euro 7 normu. Novi Euro 7 standardi će obezbediti čistija vozila na putevima i poboljšani kvalitet vazduha, štiteći zdravlje građana i okolinu, kažu u Komisiji te nastavljaju da standardi Euro 7 i standardi emisija CO2 za vozila idu ruku pod ruku kako bi građanima pružili bolji kvalitet vazduha. Novi Euro 7 standardi emisija će obezbediti da automobili, kombiji, kamioni i autobusi budu čistiji, u stvarnim uslovima vožnje koji bolje odražavaju situaciju u gradovima gde su problemi s zagađenjem vazduha najveći i to na puno duži period nego prema trenutnim pravilima. Predlog se bavi emisijama iz izduvnih cevi, kao i iz kočnica i guma. Takođe doprinosi postizanju novih strožih standarda kvaliteta vazduha koje je predložila Komisija 26. oktobra 2022.

 

Najavljeno je da će 2035. svi automobili i kombiji prodati u EU imati nultu emisiju CO2. Međutim, 2050. očekuje se da će više od 20% automobila i kombija te više od polovine težih vozila na putevima i dalje imati SUS motore, koji će tada biti stari i po dvadeset godina (i više). Električna vozila zbog svoje povećane mase takođe zagađuju trenjem kočnica i guma (sitne čestice i mikroplastika). Pravila Euro 7 smanjiće sve te emisije i održati vozila pristupačnima potrošačima. Pravila standarda Euro 7 donose ograničenja emisija za sva motorna vozila, tj. automobile, kombije, autobuse i kamione pod jedinstvenom grupom pravila. Nova pravila su neutralna u pogledu goriva i tehnologije, postavljaju ista ograničenja bez obzira na to da li vozilo koristi benzin, dizel, električni pogon ili alternativna goriva. Tako je omogućena bolja kontrola emisija zagađujućih supstanci iz svih novih vozila. Sada će testiranja bolje odražavati niz uslova koje vozila mogu doživeti širom Evrope, uključujući temperature do 45°C ili kratka putovanja tipična za svakodnevna putovanja na posao. Ograničenja će se postrožiti za kamione i autobuse, dok će se sada primenjivati najniža postojeća ograničenja za automobile i kombije bez obzira na gorivo koje koristi vozilo. Nova pravila takođe postavljaju ograničenja emisija za prethodno neregulisane zagađivače, kao što su emisije azotnog oksida iz teških vozila.

 

Pravila Euro 7 biće prvi svetski standardi emisija koji će nadilaziti regulaciju emisija iz izduvnih cevi i postaviti dodatna ograničenja za emisije čestica iz kočnica i pravila o emisijama mikroplastike iz guma. Ova pravila će se primenjivati na sva vozila, uključujući i električna. Sva vozila će morati da budu u skladu s pravilima duže nego do sada. Usklađenost za putnička i kombi vozila će se proverati dok ta vozila ne pređu 200.000 kilometara i 10 godina starosti. Ovo udvostručuje zahteve koji postoje prema pravilima Euro 6/VI (100.000 kilometara i 5 godina starosti). Slična povećanja će biti i za autobuse i kamione.

 

Nova pravila će regulisati trajnost baterija ugrađenih u automobile i kombije kako bi se povećalo poverenje potrošača u električna vozila. Ovo će takođe smanjiti potrebu za zamenom baterija rano u životnom veku vozila, čime se smanjuje potreba za novim retkim sirovinama potrebnim za proizvodnju baterija. Pravila Euro 7 će obezbediti da se ne diraju u vozila i da vlasti mogu da kontrolišu emisije na jednostavan način korišćenjem senzora unutar vozila za merenje emisija tokom životnog veka vozila. Euro 7 će 2035. godine smanjiti ukupne emisije NOx iz automobila i kombija za 35% u poređenju s Euro 6 normom, i za 56% u poređenju sa Euro VI normom za autobuse i kamione. Istovremeno, čestice iz izduvih cevi smanjiće se za 13% iz automobila i kombija, te 39% iz autobusa i kamiona, dok će se čestice kočnica automobila smanjiti za 27%.

 

Ford je prvi komentarisao ovu odluku i najavio da je besmisleno ulagati u tehnologije iz prošlosti (pročišćavanje benzinaca i dizelaša) kada je već nametnuta električna mobilnost u koju se takođe ulaže mnogo novca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuska i Španija zabranjuju prodaju vozila na fosilna goriva nakon 2035. godine

 

peugeot e-308 04.jpg

 

Francuska i Španija su se pridružile inicijativi da se prodaja vozila s benzinskim i dizelskim pogonom zabrani nakon 2035. - pet godina ranije nego što je to predviđao prethodni plan - u sklopu nastojanja da se ubrza prelazak na niskougljeničnu privredu. Te dve zemlje su svoje obećanje dale na razgovorima o klimi COP27 u egipatskom gradu Šarm el Šeiku. Francuska i Španija su se tako našle u grupi novih potpisnika Deklaracije o vozilima sa nultom emisijom (ZEVD), pokrenute na prošlogodišnjoj konferenciji u Glazgovu.

Potpisnici - među kojima se nalaze države, lokalne zajednice i kompanije - obavezuju se na 100% prodaju vozila s nultom emisijom do 2035. na vodećim tržištima i do 2040. širom sveta. Ukupan broj potpisnika te deklaracije sada iznosi 214, u odnosu na 130 godinu dana ranije. Ubuduće će ZEVD nadzirati nova grupa, Koalicija za ubrzavanje do nule, čiji cilj je pomoći potpisnicima da sprovedu svoje obaveze. Kreatori politike žele da smanje ili eliminišu emisije iz automobila, kamiona i drugih oblika prevoza. Podaci koje je objavio Bloomberg pokazuju da će 2022. biti rekordna godina za prodaju vozila s nultom emisijom, pri čemu će električna vozila činiti 13.2% ukupne prodaje u prvoj polovini godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dramatičan efekat Euro 7 norme

 

vw polo euro7.jpg

 

Najava da ćemo kao prosečni građani sve teže moći da si priuštimo novi automobil nikada nije bila bližu oživotvorenju. Nažalost, sa Euro 7 normom dolaze posebni zahtevi za proizvođače koji će morati da izduv svojih vozila učine čistijim. To znači ugradnju novih tehnologija i povećanje cena.

 

Euro 7 počinje od 1. jula 2025. Prema proceni Evropske komisije, to će povećati cenu novog automobila za 90 do 150 evra. To ne zvuči mnogo, ali glavni izvršni direktor Volkswagena Thomas Schafer upozorava da je stvarnost drugačija. On misli da će mali gradski automobil biti skuplji od 3.000 do 5.000 evra, što bi cenu većine vozila poput Pola podignulo na nivo iznad 20.000 evra za početne modele. Šef kompanije je rekao za Autocar na sajmu automobila u Los Anđelesu da će proizvođači automobila takođe morati da se pridržavaju strožih bezbednosnih propisa koji će zahtevati ugradnju skupe tehnologije. Rekao je da inženjerima treba nekoliko nedelja da shvate da li se isplati ulaganje u male automobile s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Ako to Volkswagenu ne bude to isplativo, budućnost Pola je pod znakom pitanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors će nastaviti da se oslanja na motore sa unutrašnjim sagorevanjem

 

218087-Chevrolet Silverado 01.jpg

 

General Motors je jedan od proizvođača automobila koji imaju ambicioznu EV strategiju, ali to ne znači da će napustiti motor sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS). Američki proizvođač je u stvari potvrdio da je SUS tu da ostane u godinama koje dolaze i da će GM nastaviti da se oslanja na njegove usluge. Predsednik GM-a Mark Reuss je nedavno dao intervju za Fox Business i najavio da General Motors nije spreman da napusti tradicionalne mejnstrim segmente gde SUS modeli i dalje dominiraju prodajom sa velikom razlikom.

 

''SUS doba nije završeno'', rekao je Reuss. ''Nećemo napustiti naše segmente motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Imamo liderstvo u kamionetima sa GMC-om i Chevroletom.'' Sve više proizvođača automobila jača svoju SUS ponudu da bi nastavili da zarađuju novac i počeli da ulažu u električna vozila. U slučaju GM-a, kompanija želi da uloži oko 35 milijardi dolara u EV i autonomne tehnologije do sredine decenije. Reuss je naveo i kada očekuje da će investicije u EV sektor početi da donose svež novac i da je ta godina 2025. ''Tada počinjemo da zarađujemo na EV i struktura marže postaje veoma dobra.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerikanci bi radije tradicionalne SUS motore

 

221433-chevrolet s01.jpg

 

Studija australijskog sajta za upoređivanje osiguranja Compare the Market otkrila je da Amerikanci i dalje preferiraju vozila sa SUS motorima u odnosu na električna vozila, uprkos tome što potrošači u Australiji i Kanadi preferiraju EV.

 

Studija je započela pitanjem potrošača da li bi radije posedovali vozilo sa SUS motorom ili električno vozilo po istoj ceni. Ne manje od 53% Amerikanaca reklo je da bi više volelo tradicionalno vozilo u poređenju sa 34% onih koji bi više voleli EV. Ostalima je bilo sve jedno. Ovo je u suprotnosti sa Australijom gde je 50.8% da bi više volelo EV i Kanadom gde je 51.4% ispitanika reklo da bi više volelo EV. Od onih Amerikanaca koji bi radije posedovali EV, kupci starosti od 18 do 24 godine bi se najverovatnije opredelili za EV, i to njih 43%. Poređenja radi, više od 70% kupaca starosti između 55 i 64 godine bi više volelo tradicionalne motore sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Postoji nekoliko ključnih razloga zašto mnogi potrošači u SAD još uvek nisu ubeđeni u električna vozila, otkriva studija.

Na primer, 56.4% ljudi reklo je da je glavna prepreka ulasku u ovu priču trajanje baterije i troškovi njene zamene. Nabavna cena je takođe bila problem za 54.4% ljudi, za domet je bilo zabrinuto 50.9% odsto ispitanih, a vreme punjenja se odnosilo na 50.5% ljudi. Zanimljivo je da će Amerikanci verovatnije favorizovati EV ukoliko žele veliki auto i pritom su spremni da potroše mnogo para na njega. Ima dvostruko više ljudi koji bi potrošili više od 65.000 dolara na EV od onih koji bi potrošili isti iznos na tradicionalno vozilo. Važno je reći i da bi 32.5% Amerikanaca bilo spremno da potroši najviše 25.000 dolara na električno vozilo, što znači da im trenutno ne postoji nijedan EV u okviru njihovog budžeta. Daljnjih 20.9% takođe ne bi bilo spremno da potroši više od 34.999 dolara na EV.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norvežani dobijaju gorivo iz starih guma

 

kamion gume.jpg

 

Norveška kompoanija za recikliranje otpadnih guma Wastefront As dobila je bespovratna sredstva od 2 miliona evra za razvoj procesa prečišćavanja ulja baziranog na katalizatorskom procesu. Podrška Eureka Eurostarsa, programa finansiranja poslovne saradnje u komercijalizaciji inovativnih proizvoda, dodeljena je Hyfuelu, zajedničkom projektu Wastefronta i švedske firme za hemijski inženjering Hulteberg.

Kao deo projekta, kompanije imaju za cilj razvijanje tehnologije katalizatora za prečišćavanje piroliznog ulja ekstrahovanog iz otpadnih guma. Inicijativa će omogućiti Wastefrontu da optimizuje neke karakteristike ulja dobijenog iz guma kako bi ono bilo prikladna zamena za dizelsko gorivo kao biogorivo. Sa ovim ulaganjem Wastefront je objavio da će ubrzati razvoj efikasnih rešenja za probleme s ogromnim količinama starih guma i naučne procese za stvaranje ććcirkularne ekonomije gumaćć. Potpomognut energetskim divom Vitolom, Wastefront je u januaru 2022. dobio dozvolu za izgradnju fabrike za recikliranje guma u Sunderlandu vredne 120 miliona evra, koja bi trebalo da bude komercijalno operativna do 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro 7 regulativa donosi nestanak malih automobila s motorima SUS?

 

Ford Fiesta 0.jpg

 

Evropska komisija nas uverava da će povećanje cena automobila prouzrokovano uvođenjem novih Euro 7 standarda biti neznatno, ali stanje na terenu baš i nije u skladu s tim, a evo i zašto.

Šta je zapravo Euro 7 regulativa i zašto će biti uvedena? Evropska komisija objašnjava da su novi standardi vezani za zagađenje u jednačinu uključili energetsku krizu i galopirajuću inflaciju koja se trenutno odigrava u Evropi. Iz ovih razloga, nisu postavljeni stroži limiti u vezi s novim standardima koji se tiču polutanata. Oni će na snagu stupiti 1. jula 2025. i biće validni do 31. decembra 2034. Nakon tog datuma, samo će čisto električnim automobilima biti dozvoljeno da se prodaju na Starom kontinentu.

 

Evropska komisija procenjuje da će novi Euro 7 standardi dovesti do neznatnog povećanja cene automobila između 90 i 150 evra po primerku. Međutim, to je veoma daleko od istine. U okviru Euro 7 standarda, emisija azotnih oksida iz dizel motora je snižena sa 80 na 60 mg/km. Dakle, automobili s dizel motorima će morati da poseduju efikasnije sisteme prečišćavanja izduvnih gasova. Primera radi, veći dizel motori iz viših klasa automobila imaju nove sisteme ubrizgavnja AdBlue tečnosti sa dve brizgaljke, u poređenju sa manjim motorima koji imaju samo jednu brizgaljku. Uvođenje novog sistema sa dva injektora, koji je razvio Continental, podićiće cenu vozila za najmanje 200 do 300 evra.

 

Evropska komisija takođe kaže da je granica emisiije NOx za benzinske motore ostaje nepromenjena (60 mg/km), ali ne kaže da je uveden test hladne emisije. Ovo ispitivanje predviđa da se tokom prvih 10 kilometara vožnje nakon startovanja motora, bilo da se radi o dizel ili benzinskom automobilu, ne sme emitovati više od 600 mg azotnih oksida tokom prelaska ove distance. Niko ne govori da ovaj test hladne emisije nije konačan za svakodnevno zagađenje, jer posebno u gradovima, većina ljudi vozi automobile u okviru kratkih distanci. U takvim slučajevima, motor je hladan prilikom starta a emisija je visoka, jer se katalizator ne može zagrejati istog momenta. Iz tog razloga, katalizatorima će biti potreban izvor energije, odnosno toplotna pumpa da bi ih zagrejala skoro odmah, jer primera radi, dizel motori dostižu optimalnu radnu temperaturu nakon par kilometara. Ovo će generalno dovesti do povećanja cene svih vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Još jedna mera, za koju još uvek ne znamo koje verifikacione metode će koristiti, je ona koja se tiče starosti i broja pređenih kilometara pri kojima će automobili morati da budu u skladu sa Euro 7 standardima. Po staroj Euro 6d regulativi, vozila su morala da budu u skladu sa standardima pet godina, odnosno 100.000 pređenih kilometara. Evropska komisija je utvrdila da je prosečna starost automobila na Starom kontinentu 12 godina, tako da je odlučila da proširi limit na 10 godina, odnosno 200.000 pređenih kilometara. Pitanje je, ko proverava da li je automobil koji je star osam godina i koji je prešao 180.000 kilometara, u skladu sa standardima? Tehničari na tehničkom pregledu?

 

Mera koja nema efekta je vek baterije u električnim automobilima. Naime, Evropska komisija kaže da u slučaju električnih vozila proizvođač mora garantovati životni vek baterije u trajanju od osam godina, odnosno 160.000 pređenih kilometara. Tokom tog perioda, baterija mora da sačuva najmanje 70% svog prvobitnog kapaciteta. Međutim, u ovom momentu, svi proizvođači nude minimalnu garanciju od osam godina ili 160.000 pređenih kilometara, tako da ta mera nije relevantna. Umesto toga, ono što je važno je izračunavanje emisije tokom kompletnog životnog veka vozila. Električni automobili troše električnu energiju koja nije 100% iz obnovljivih izvora, a takođe se troši velika količina energije u proizvodnji baterija. Primera radi, najsnažnija evropska ekonomija, Nemačka, u svom proizvodnom miksu tokom 2021. emitovala je 401 g ugljen-dioksida na proizvodnju 1 kWh električne energije. Jasno je da je ova vrednost ekstremno visoka, što znači da je emisija značajna. Dakle, štetni gasovi u ovom slučaju ne izlaze iz izduvnih sistema automobila u gradu, već iz dimnjaka termoelektrana. Na neki način Evropska komisija traži iglu u plastu sena, hvaleći se da je u mere uključila i emisiju čestica koju stvaraju kočne pločice i pneumatice. Međutim, oni tek treba da nam objasne metodologiju merenja, i koji je udeo tih čestica u ukupnoj emisiji. Primera radi, emisija velikih feribota je veća kada napuštaju luku nego svih automobila u velikim evropskim gradovima kada koče.

 

Rezime

Mada Evropska komisija pokušava da nas uveri da nove ekološke mere neće dovesti do alarmantnog povećanja cena novih automobila u okviru najgoreg perioda za Evropu od posleratnog perioda, realnost nam govori drugačije. Mali automobili će postepeno nestati s puteva, jer sistemi prečišćavanja gasova kod njih imaju mnogo veći srazmeran udeo u formiranju cene nego u slučaju skupljih automobila. Primera radi, VW kaže da će povećanje cene za VW Polo iznositi 5.000 evra. Međutim, najjeftiniji Polo košta 20.000 evra, tako da će s novim povećanjem dostići čitavih 25.000. Logika jasno nalaže da je isplativije kupiti električni automobil od 35.000 evra, koji nakon subvencija izlazi 10.000 evra manje. I za ovo imamo dobar primer. VW planira da lansira mali SUV pod imenom ID.2 u 2025. sa najavljenom startnom cenom ispod 25.000 evropskih novčanica. Međutim, u aktuelnom tržišnom kontekstu, teško je poverovati da je ta cena održiva. Naravno, nemački proizvođač ne kaže da li se spomenuta ''cifra'' odnosi na cenu pre ili posle zaračunavanja eko bonusa, niti znamo koji će biti maksimalan domet ulazne verzije.

 

Svi proizvođači verovatno prolaze kroz ovu kalkulaciju, jer će Euro 7 regulativa stupiti na snagu za manje od 10 godina. Tu se nameće pitanje, da li se isplati investirati u razvoj sofisticiranih i skupih sistema prečišćavanja izduvnih gasova za relativno kratak period, ili ići odmah na razvoj električnog modela koji se može proizvoditi dugi niz godina. Međutim, elektromobil od 25.000 evra neće imati realnu autonomiju dužu od 250 kilometara, a ovde se takođe javlja novo pitanje, koliko dugo će vlade biti u prilici da nude velikodušne subvencije i povlastice za kupovinu električnih automobila? Prošle godine, nešto više od 1.2 miliona električnih vozila je prodato u Evropi od ukupno 11.76 mililona. Šta će se desiti kada na putevima budemo imali samo električne automobile? Da li će vlasti moći da stimulišu kupovinu 12 miliona vozila godišnje?

 

Naravno, na red dolaze i stanice za punjenje. U Evropi ih ima nekih 300.000, s tim što je plan da ih do 2025. bude milion, a do 2030. tri miliona. Ko će ih instalirati? Očigledno je da vlade u Evropskim zemljama nešto i ne žure s tim. Dakle, Euro 7 standardi će neminovno dovesti do toga da će mnogim ljudima biti otežan prevoz, posebno onima koji ne mogu da priušte električni automobil, a ta populacija sve više raste u okviru aktuelne krize.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...