Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

Zbog pandemije kupci zaziru od zamene vozila sa SUS motorima automobilima sa drugačijim pogonom

 

chevrolet bolt 2020.jpg

 

Zbog posledica pandemije potrošači širom sveta zaziru od zamene vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem automobilima sa drugačijim pogonom, konstatuje ''Dilojt'' posle sprovedenog istraživanja. Potrošači oklevaju u promeni zbog potrebe za poznavanjem vozila i finansijske zabrinutosti zbog pandemije. Kako se navodi, tek četvrtina američkih potrošača razmatra drugu vrstu motora za svoje sledeće vozilo, što je pad od 15% u odnosu na 2020. godinu.

 

Kao najveću zabrinutost kod električnih vozila u Americi i Nemačkoj se navodi kilometraža pokrivena jednim punjenjem baterije, dok u zemljama Azije potrošače najviše brine nepostojanje infrastrukture za punjenje. Zbog pandemije svaki deseti Amerikanac odlučio je tokom 2020. godine da odloži plaćanje rata za automobil, dok je u populaciji između 18 i 34 godine to učinio gotovo svaki četvrti. Potrošači u Americi u velikom broju (84%) namerava da kupi slično vozilo u budućnosti, ali više od polovine kupaca u Indiji planira da izabere potpuno drugačiji segment vozila zbog pandemije. Što se nabavke tiče, dve trećine američkih potrošača ostalo je pri ranijim planovima, dok po trećina Indijaca i Korejaca planira da odloži kupovinu novog vozila. Kod percepcije pametnih vozila, ''Dilojt'' konstatuje da čak 83% kupaca u Kini tu tehnologiju smatra korisnom, dok je u Americi ta brojka upola manja. Američke potrošače najviše brine mogućnost hakovanja pametnih vozila, a istu zabrinutost imaju potrošači u Nemačkoj, Republici Koreji i Indiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi ukida motore sa unutrašnjim sagorevanjem do 2040. šta je sa BMW-om?

 

209598-Audi e-tron gt 01.jpg

 

Druga bavarska marka trenutno radi na nekoliko čisto električnih modela koji će debitovati u narednih 10 godina. Međutim, ambicije proizvođača iz Ingolštata su mnogo veće. Po rečima šefa kompanije, Markusa Dismana, Audi planira da postane čisto električan u narednih 20 godina. Zapravo, radi se o vremenskom okviru koji je zamišljen kao neophodan za kompletiranje tranzicije. Po Dismanu, Audi trenutno određuje rok potreban za postepeno ukidanje aktuelnih modela s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Dotični automobili će ili postati čisto električni ili će biti eutanazirani. Do kraja 2021. marka iz Ingolštata će imati šest čisto električnih modela u ponudi, uz 12 plug-in hibrida. Međutim, to je tek početak. Audi želi da ima dvadeset elektromobila u prodaji do 2025. i ukoliko mu pođe za rukom da to ostvari, mogao bi da postane proizvođač poput Tesle pre nego kasnije.

 

Ipak, ne treba zaboraviti da su iz Ingolštata javili da će nastaviti razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem, u pokušaju da ih učine maksimalno efikasnim. Dakle, bez obzira što će Audi započeti postepeno ukidanje SUS motora, benzinci će i dalje imati svoje mesto u portfoliju. Plug-in hibridi će verovatno služiti kao modeli za prevaljivanje velikih distanci, pružajući kupcima koji frekventno prelaze stotine kilometara ''iz cuga'', mogućnost da poseduju upotrebljiva vozila. Oni koji nisu izraziti dugoprugaši moći će da se oslone na elektromobile. U ovom trenutku u ponudi su samo četiri različita električna modela Audija, s tim što su dva zapravo modelne varijante. Audi e-tron, e-tron Sportback, e-tron S i e-tron Sportback S su trenutno jedini svoje vrste u gami proizvođača iz Ingolštata. Međutim, do kraja godine na scenu će stupiti Audi e-tron GT i Audi Q4 e-tron, uz verovatno par novih plug-in hibrida.

S obzirom na sve navedeno, cilj marke ''četiri prstena'' da postane čisto električna u narednih 20 godina nije tako nedostižan. Da li će i ostali premium proizvođači slediti ovu matricu?

 

bmw ix 006.jpg

 

BMW takođe ima ambiciozne planove kada je reč o elektrifikaciji njegovih modela, mada se čini da je poslednji pristigao ''na žurku''. BMW iX je prvi istinski električni automobil bavarskog proizvođača još od i3, a još uvek nije zvanično u prodaji. Mada Audijevi e-tron modeli na tržištu počivaju na postojećim platformama, oni nisu samo elektrifikovane verzije postojećih modela, kao što je to slučaj s BMW-om iX3. Isto se može reći i za Mercedes EQC. Naravno, i u Minhenu planiraju da u bliskoj budućnosti popune električnu ponudu, uključujući i4, elektrifikovanu seriju 7, iX1 i eventualno čak i električni M5. BMW takođe želi postepeno da ukine motore sa unutrašnjim sagorevanjem, mada bi rok za ostvarivanje tog procesa mogao biti nešto duži od Audijevog.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini pita fanove kakav pogonski sistem žele u budućnosti

 

lamborghini anketa.jpg

 

Ovo je doba kada proizvođači automobila moraju dobro da razmisle o strategiji za budućnost, jer pogrešna procena može da ih košta ne samo gubitka pozicije na tržištu, već i potpunog nestanka sa scene. Sve strožije emisione norme koje uvode pre svega razvijene zemlje (EU, Amerika) teraju proizvođače da razvijaju alternativne pogonske sisteme poput elektromotora, hibridnog pogona ili čak vodoničnih gorivnih ćelija.

 

Lamborghini je do sada uspešno odolevao trendu elektrifikacije, ali su u toj kompaniji svesni da su promene nužne, pa planiraju da u nove modele ugrađuju motore koji manje zagađuju životnu sredinu, piše B92. Nije nevažno za koju će se tehnologiju odlučiti jer je klijentela koja kupuje ove sportske automobile malobrojna i probirljiva. Zato su odlučili da tim povodom naprave i malu anketu među zaljubljenicima u Lamborghini i potencijalnim kupcima, kako bi imali u vidu i njihov stav povodom uvođenja alternativnih pogonskih jedinica.

Najzanimljivije je svakako pitanje koje se odnosi na pogonsku tehnologiju koju Lamborghini treba da razvija za buduće modele. Ponuđeni su odgovori:

  • SUS motori
  • Potpuno električni pogon
  • Plug-in hibirdni pogon
  • Vodonične gorivne ćelije

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fosilna goriva će još dugo biti sa nama

 

170654-gorivo.jpg

 

''Ne postoji scenario po kojem ugljovodonici nestaju'', rekao je Lorenco Simoneli, CEO Baker Hughesa tokom govora na ovogodišnjem kompanijskom mitingu. Kako prenose Vrele Gume, poput drugih rukovodilaca iz industrije, Simoneli je potvrdio i sa zadovoljstvom prihvatio energetsku tranziciju, ali je istakao da je scenario po kojem ćemo 100% koristiti obnovljivu energiju jednostavno nemoguć. Postoji veliki broj dokaza za tu tvrdnju, uprkos nadama i ambicijama mnogih ekoloških aktivista.

 

Dotične nade i ambicije zamišljaju svet u kojem je kompletna ljudska aktivnost zasnovana isključivo na električnoj energiji, s tim što se ta energija dobija samo iz obnovljivih izvora kao što su sunce, vetar i voda. Ipak, takav pogled nije realističan. Uzmimo kao primer Nemačku. Ova zemlja, koja među zemljama Evropske unije poseduje najveće kapacitete što se obnovljive energije tiče, nije proizvela nijedan vat iz sunčeve svetlsoti od početka godine. Naravno, razlog je taj što je zimsko doba. Doduše, Nemačka proizvodi solidne količine iz energije vetra, ali takođe generiše električnu energiju iz najomraženijeg fosilnog goriva - uglja. Trenutno, indeks emisije ugljenika u Nemačkoj je 264 grama CO2 po kWh. To je uporedivo sa još jednom visokokotiranom evropskom zemljom po pitanju obnovljive energije - Danskom, koja trenutno većinu svojih energetskih potreba zadovoljava iz vetra.

 

Dakle, čini se da izgradnja kapaciteta vezanih za obnovljivu energiju nije savršena solucija za rešavanje problema emisije ugljenika. Zapravo, ako prebrzo izgradite takvu infrastrukturu bez dodavanja značajnih skladišnih kapaciteta, to čak može biti kontraproduktivno. Ovome je nedavno svedočilo to što umalo nije došlo do velikog nestanka električne energije u Evropi, izazvanog manjim problemom u hrvatskoj trafostanici, koji je uzburkao čitav kontinent, ističući važnost održavanja mreže na konstantnoj frekvenciji, što je nešto što obnovljivi izvori još uvek ne mogu postići zbog isprekidane isporuke energije. Čak i Danska ima termoelektrane koje obezbeđuju osnovno opterećenje koje je neophodno za pravilno funkcionisanje bilo koje mreže, eliminišući ili bar smanjujući rizik od nestanka struje.

 

Ali, vratimo se Simonelijevom predviđanju koje se tiče zagarantovane budućnosti nafte i gasa. Ipak, budućnost neće biti kao prošlost. Svet stoji čvrsto na putu da promeni način na koji generiše i koristi energiju. I Simoneli, kao i drugi važan govornik na godišnjem mitingu Baker Hughesa, Danijel Jergin iz IHS Markit-a, su to prepoznali. Jednostavno, ova promena neće biti ograničena na izgradnju solarnih i vetrogeneratorskih kapaciteta.

 

Energetska efikasnost, na prvom mestu, biće deo tranzicije. Efikasnost je u poslednje vreme skrajnuta da bi umesto nje glavne teme bile stvari poput zelenog vodonika i konstantnog narativa vezanog za smanjenje emisije, ali ona naravno nije nikuda otišla. Po Simoneliju, efikasnost sama po sebi bi mogla da pruži doprinos od čak 27% u postizanju ciljeva koje nalaže Pariski klimatski sporazum. Na globalnom planu ovo predstavlja ogromno smanjenje emisije, po stopi od pola gigatone godišnje. Pored efikasnosti, tu su i sve obaveze koje velike naftne kompanije preuzimaju pod pritiskom investitora, zakonodavaca i aktivista. Svaka od njih sada ima tranzicioni plan ka obnovljivoj energiji, gde su neke ambicioznije od drugih. Svi ti planovi uključuju ulaganje milijardi dolara u ono što je u osnovi odstupanje od osnovne delatnosti ovih kompanija, a to je vađenje nafte i gasa iz zemlje, naravno po cenu emisje ugljenika i metana.

 

Tranzicija ka obnovljivim izvorima energije bi mogla da izazove neke sumnje vezane za to da li će nafta i gas ostati apsolutno neophodni. Ipak, činjenice sugerišu da verovatno hoće. Još uvek širom sveta postoje stotine miliona ljudi bez pristupa ka električnoj energiji, a usvajanje energije iz obnovljivih izvora inicijalno za njih jednostavno nije opcija, i to iz brojnih razloga, uključujući troškove i logistiku, bez obzira što cene solarnih panela nastavljaju da padaju.

 

Mada se ''zelena'' opcija čini jeftinijom od fosilinih goriva, ona to nije. Kako je Jergin istakao, ekonomije u razvoju će nastaviti da se oslanjaju u najvećoj meri na fosilna goriva, uprkos naporima drugih regiona da redukuju sopstveno oslanjanje na njih. Čak i ako solarni paneli postanu besplatni u jednom trenutku, to ne rešava stvar pošto nisu samo oni potrebni za proizvodnju električne energije, jer su neophodne i druge komponente kao što su pretvarači i vodovi ka mreži, pored skladišnih kapaciteta, da bi se ostvarili najbolji rezultati.

 

Sve navedeno je dovoljna garancija za dugoročnu budućnost nafte, a posebno gasa, kao nezamenljivog dela svetskog energetskog miksa.

Čak i ako nafta i gas za sada nikuda ne idu, možemo li ih bar malo učiniti čistijim? I Simoneli i Jergin, kao i mnogi drugi stručnjaci iz industrije smatraju da možemo. Izolovanje i skladištenje ugljenika je drugi element, pored efikasnosti, na planu dugoročnog opstanka fosilnih goriva. Doduše, ova tehnologija je još uvek prilično skupa, ali kao i u slučaju solarne i energije vetra troškovi padaju. Od puno priče a malo delanja, izvlačenje i skladištenje ugljenika je na putu da postane standard u okviru energetske tranzicije. Zašto? Jer ''brojke ne funkcionišu bez toga'', rekao je Danijel Jergin.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja vozila na fosilna goriva najmanja u poslednjih 30 godina

 

mazda hofu.jpg

 

U dosadašnjem periodu godine u Evropi je zabeleženo samo 762.525 novih registracija, što je najniži nivo od 1990. godine, izvestio je Duisburg CAR Institute. Kako prenosi B92, u izveštaju se navodi da je prodaja novih automobila manja za 25% u odnosu na isti period 2020. a automobilske kompanije potvrdile su da su najlošije rezultate zabeležile u Španiji (pad od 51.1%) i Danskoj (pad od 45%). Sa druge strane, zabeležen je rast prodaje električnih vozila čime se sugeriše da se dominacija vozila na fosilna goriva na Starom kontinentu smanjuje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holanđani menjaju pravila:

Na tehničkim pregledima kod dizelaša će se meriti i nivo sitnih čestica čađi

 

izduv.jpg

 

Holandija će 1. jula 2022. biti prva zemlja u Evropi koja će početi obavezno merenje čestica izduva za dizelske automobile, komercijalna vozila i kamione. Holandska vlada je već usvojila postupak merenja čestica krajem 2020. godine, ali sada i unutar obaveznih tehničkih pregleda.

 

Procenjuje se da u Holandiji postoji između 100.000 i 125.000 dizel automobila koji ne mogu proći test jer je filter za čestice neispravan ili uklonjen. Kao rezultat toga, oni emituju više čestica nego što je zakonski dozvoljeno. Postupak merenja je trebalo da počne 1. januara 2022. godine u sklopu tehničkog pregleda vozila. Prelazni period za uvođenje postupka je produžen za šest meseci. Uz to, dozvoljena granična vrednost čestica za dizel vozila prvi put registrovana 2015. godine, povećana je sa 250.000 ppm-a na 1.000.000 ppm-a. Nadležno ministarstvo je opravdalo povećanje izjavom da je cilj postupka merenja čestica otkriti i ukloniti iz saobraćaja pre svega dizel vozila sa prerađenim ili demontiranim DPF filterima.

 

Osim Holandije, Belgija i Nemačka takođe pripremaju postupak merenja čestica za dizelska vozila. U Nemačkoj je prvobitno planirano da se merenjem čestica u sklopu tehničkog pregleda vozila počne 1. januara 2021. Međutim, došlo je do birokratskog zastoja, a pojavila su se i pitanja u vezi sa kalibracijom i proverom sistema. Stručnjaci ne očekuju da postupak merenja čestica bude pokrenut u Nemačkoj pre januara 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche još ne napušta motore sa unutrašnjim sagorevanjem

 

194898-porsche-911-cabriolet 01.jpg

 

U Porscheu nikako ne mogu da se pomire da je motorima s unutrašnjim sagorevanjem odzvonilo, a time i celoj jednoj kulturi baziranoj na supersportskim automobilima. Kao što smo već pisali, u Nemačkoj brojne kompanije već decenijama rade na staroj ideji proizvodnje sintetičkog goriva. Tačnije, optimizaciji proizvodnje, a sve kako bi cena takvog goriva mogla značajno da se snizi i postane konkurentna ostalim gorivima.

 

Porsche planira da već sledeće godine počne da testira sintetička goriva na svojim automobilima, a sve kroz saradnju s brojnim kompanijama koje rade na razvoju nove generacije sintetičkih goriva. Konzorcijum koji uz Porsche čine Siemens Energy, AME, Enel i ENAP planira uskoro će početi proizvodnju sintetičkog goriva na industrijskom nivou. Otvaranje fabrike se očekuje 2022. godine, a njen kapacitet bi bio oko 55 miliona litara goriva godišnje do 2024. godine. Zatim bi proizvodnja u naredne dve godine bila udesetorostručena.

 

Prvi čovek Porschea Oliver Blume je za britanski Autocar objasnio zašto ih toliko privlače veštački dobijena goriva. ''Njihova prednost je lakoća korišćenja: e-gorivo se može koristiti u klasičnim motorima i plug-in hibridima, a moguće je koristiti i postojeću mrežu punionica''. Pritom će Porsche nastojati da testovima pokaže da performanse motora zato ne moraju da padaju. Jedino što se smanjuje korišćenjem e-goriva je manje emisija štetnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katastrofalne posledice Euro 7 norme:

U autoindustriji će nestati desetine hiljada radnih mesta?

 

emisija 7.jpg

 

Sa euro7 normom izduvnih gasova 2025. cela autoindustrija se suočava sa velikom neizvesnošću. Mnogima se neće isplatiti proizvodnja dizel i benzinskih modela, a u pitanje dolaze mali gradski automobili koji su najpristupačniji većini Evropljana i desetine hiljada radnih mesta u autoindustriji. Na ovo je upozorio predsednik Radničkog saveta BMW-a Manfred Schoch na forumu autokluba Mobil u Nemačkoj:

 

''Doživećemo nezaposlenost na neslućenim nivoima. Ako političari ustraju na tome neće biti dobro. Smanjenje broja modela (i prelaz na električna vozila) uticaće na broj zaposlenih u autoindustriji, a posebno će biti pogođeni dobavljači delova.'' Schoch kaže da se u brizi za klimatske promene zaboravlja na ljude. Na forumu su se čule ideje da i nemačko Ministarstvo zaštite okoline ovu normu smatra neostvarivom. Od Evropske unije se traži da ozbiljno razmisli o sintetičkim gorivima koja bi mogla da spasu benzince i dizelaše, a nude i održivu mobilnost, odnosno niže emisije štetnih gasova. Na kraju, zaključeno je očigledno: ''električni automobili su preskupi i mnogi taj luksuz neće moći da si priušte.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2025. godine Renault će imati samo po jedan benzinski i dizelski motor

 

beli renault megane.jpg

 

Velike promene su na putu, a osetićemo ih svi mi koji pratimo automobilsku industriju ili sa njom živimo kao vozači. Uz strogu emisijsku normu Euro 7 2025. godine nestaće mnogi benzinski i dizel motori, a kako će sve to izgledati najavljuje Renault, odnosno njegov direktor Luca de Meo u intervjuu Automotive News Europe.

Njegova vizija je da racionalizuje broj motora sa današnjih osam glavnih grupa (četiri benzinska motora, tri dizelaša i jedan električni motor) na po jedan benzinski, jedan dizelski i dva električna motora. U pripremi je novi benzinski 1.2 trocilindrični motor, dizelaš će se koristiti za laka komercijalna vozila, a u pripremi su dve nove električne konfiguracije (jedna će koristiti i sistem sa vodonikom, za komercijalna vozila). Vremena kada ste mogli da birate između dva, tri, četiri benzinca ili dva dizelaša polako postaju prošlost. Na primeru velikog proizvođača vidimo da će sve to biti redukovano.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berlin ipak ostaje otvoren za benzince i dizelaše

 

smart berlin.jpg

 

Berlin želi da smanji automobilski saobraćaj do kraja decenije i da se prilagodi biciklistima i pešacima. Takav scenario je predviđen urbanističkim planom razvoja mobilnosti i saobraćaja od strane lokalne šefica saobraćajne uprave Regine Gunther, koji je Parlament odobrio. Međutim, političarka nije uspela sa svojim planom da zatvori grad za automobile sa dizel i benzinskim motorima.

 

Gradski plan predviđa povećanje udela autobusa, vozova, pešaka i bicikala na udaljenostima koje se prelaze sa današnjih 74% na najmanje 82% 2030. i na štetu automobilskog saobraćaja. Detaljnije, 23% treba da čini biciklistički saobraćaj, 29% lokalni javni prevoz i 30% pešački saobraćaj. Kako bi se postigli ovi ciljevi, drumski prostor će se preraspodeliti pa će područja koja su ranije bila rezervisana za parkirane automobile u budućnosti biti od koristi ostalim učesnicima u saobraćaju, najavila je Gunther. Međutim, plan je izazvao spor između koalicijskih partnera oko zone u kojoj bi bio zabranjen saobraćaj dizel i benzinskih vozila. Gunther se borila da dozvoli da se unutar prstena S-Bahna voze samo automobili bez emisija do 2030. godine, a celim Berlinom do 2035. U novom urbanističkom planu razvoja, međutim, više se ne pominju godišnje brojke. Prema berlinskim medijima, odluka je propala zbog veta stranke SPD, koja je deo vladajuće većine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/1/2021 at 11:58 PM, neshaoct said:

2025. godine Renault će imati samo po jedan benzinski i dizelski motor

 

beli renault megane.jpg

 

Velike promene su na putu, a osetićemo ih svi mi koji pratimo automobilsku industriju ili sa njom živimo kao vozači. Uz strogu emisijsku normu Euro 7 2025. godine nestaće mnogi benzinski i dizel motori, a kako će sve to izgledati najavljuje Renault, odnosno njegov direktor Luca de Meo u intervjuu Automotive News Europe.

Njegova vizija je da racionalizuje broj motora sa današnjih osam glavnih grupa (četiri benzinska motora, tri dizelaša i jedan električni motor) na po jedan benzinski, jedan dizelski i dva električna motora. U pripremi je novi benzinski 1.2 trocilindrični motor, dizelaš će se koristiti za laka komercijalna vozila, a u pripremi su dve nove električne konfiguracije (jedna će koristiti i sistem sa vodonikom, za komercijalna vozila). Vremena kada ste mogli da birate između dva, tri, četiri benzinca ili dva dizelaša polako postaju prošlost. Na primeru velikog proizvođača vidimo da će sve to biti redukovano.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Jako mi tužno ovo čitati, o ovoj "budućnosti".

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 članica EU-a traži da se odredi rok za zabranu vozila na benzin i dizel

 

elektro.jpg

 

Evropska komisija (EK) bi trebalo da odredi rok za zabranu automobila na benzin i dizel na nivou Evropske unije kako bi se saobraćajni sektor uskladio sa zacrtanim klimatskim ciljevima, objavilo je devet država članica. Predvođene Danskom i Holandijom, države su pismom pozvale EK na ambicioznije politike EU-a u saobraćaju. To mora da uključuje postepeni prekid prodaje novih vozila na benzinski i dizel pogon kako bi se postigla nulta emisija, poručile su države.

 

''Moramo da ubrzamo zelenu tranziciju drumskog saobraćaja, dok poslanici šalju jasne signale proizvođačima automobila i potrošačima širom EU-a'', rekao je danski ministar klime Dan Jorgensen. Pismo su potpisale i Austrija, Belgija, Grčka, Irska, Litvanija, Luksemburg i Malta. EK će predstaviti strože standarde emisije za nove automobile u junu, u paketu novih mera. Klimatska neutralnost želi da se postigne do 2050. godine. Devet članica smatra da je trenutnim standardima potrebno ''značajno ojačanje'', a da EU treba da poboljša infrastrukturu za punjenje baterija. EU zakoni moraju da budu izmenjeni kako bi se članicama omogućilo da na nacionalnom nivou rade na napuštanju vozila na benzin i dizel.

 

Deo proizvođača automobila je već izneo planove o potpunom prelasku na električna vozila. Švedski Volvo je najavio da će to postići do 2030., a Ford da će svi automobili prodati u Evropi do te godine takođe biti električni. Britanska vlada planira da zabrani prodaju novih automobila na naftu 2030. godine. Prošle godine je u EU-u prodato gotovo milion električnih vozila, odnosno 10% ukupne prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka će od 2035. zabraniti prodaju klasičnih benzinaca i dizelaša

 

212281-izduv.jpg

 

U razgovoru za magazin Welt am Sonntag nemački ministar saobraćaja Andreas Scheuer tvrdi da će 2035. godine prestati prodaja novih benzinaca i dizelaša na tom velikom evropskom tržištu. Do sada su nemački političari snažno podržavali svoju industriju vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, a činiće to i dalje jer Scheuer tvrdi da će podržavati tehnologiju sintetičkih goriva. Naime, sintetička goriva nastaju spajanjem CO2 i vodonika, a uz modifikacije mogu da funkcionišu u dizel i benzinskim motorima.

 

Neke grupe već su kritikovale ministra tvrdeći da se u proizvodnji sintetičkih goriva troši mnogo više električne energije nego za pokretanje električnih vozila i da to nema previše smisla, ali Scheuer napominje da Nemačka mora da sačuva svoju prednost u proizvodnji motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Takođe, Nemačka se protivi striktnoj Euro 7 normi koja bi trebalo da bude aktuelna od 2025. godine. ''Moramo da se držimo trenutnih normi'', rekao je Scheuer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi obustavio razvoj nove generacije motora sa unutrašnjim sagorevanjem

 

audi a6 2.jpg

 

Razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem u Audiju više nije prioritet. Čak, ako je verovati rečima prvog čoveka Audija, Markusa Duesmanna, donedavno itekako poznate skraćenice odlaze u istoriju.

Naime, on je za Automobilwoche potvrdio da je Audi obustavio razvoj nove generacije motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Prevedeno, to znači da će se služiti onime što trenutno imaju pa će postojeći motori biti modernizovani kako bi udovoljili sve strožim emisijskim standardima. Dakle, još neko kraće vreme možemo računati na ponudu aktuelnih motora, ali ne i nekih noviteta.

 

Sasvim je jasno da će ova odluka imati posledice za ostatak grupacije. Audi je u VW grupi na poziciji R&D predvodnika pa je zaključak jasan u kom smeru se ide. Takva odluka ide u korak sa ranijim najavama da će najpopularniji modeli uskoro biti isključivo električni. Upravo tako, do kraja decenije A4 i A6 gube kod nas toliko poštovanu TDI oznaku i postaju isključivo električni. 

 

audi a6 1.jpg

 

Pretpostavlja se da će poslednji Audi koji slavi izjavu ''there's no replacement for displacement'' biti A8 Horch, a on će ispod poklopca imati W12. Inače, u istom intervjuu Duesmann je priznao da će biti veliki izazov prilagoditi postojeće motore na strože standarde počevši od Euro 7 norme koja nastupa najranije 2025. godine. Pritom je i kritikovao EU regulativu rekavši da se radi o izuzetno skupim i komplikovanim doradama od kojih će na kraju okolina imati malo koristi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naftne kompanije se prilagođavaju električnoj automobilskoj eri

 

pulse.jpg

 

Pre deset godina, električna vozila su mahom dolazila iz Nissana i malog broja ''startap'' kompanija, uključujući Teslu. Danas etablirani proizvođači hvataju korak, i to ubrzanim tempom, a u trku su uključeni Audi, BMW, Hyundai, Kia, Renault i Volkswagen. Paralelno s njima, pristižu i novi inovatori na planu infrastrukture, kao što su Ecotricity, Gridserve i Instavolt, između ostalih, dok tradicionalne naftne kompanije do sada nisu pokazivale neku posebnu zainteresovanost za preduzimanje akcije, što je i logično, jer nisu baš bile voljen da ugrožavaju sopstveni biznis. To će se od sada promeniti, pišu Vrele Gume.

 

Po BP-u, udeo nafte u transportu će verovatno doživeti vrhunac krajem 2020-ih. Mada bi ovo gorivo moglo da ostane u 80% zemalja koje će nastaviti s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, njegova upotreba bi mogla da padne na 20% do 2050. u zemljama koje su zacrtale dostizanje nulte emisije, kao što je to Velika Britanija. Stoga se podrazumeva da su naftne kompanije zabrinute za svoje buduće prihode. Mnoge će preći na preradu sintetičkih, karbon neutralnih goriva do 2050. ali giganti kao što su BP i Shell, sada postaju glavni igrači na polju punjenja električnih vozila, baš kao što etablirani proizvođači automobila preuzimaju tržište električnih vozila.

 

Ulazak naftnih giganata u sferu infrastrukture za punjenje električnih automobila je pozdravljen sa mnogih strana.

Primera radi, britanska ministarka saobraćaja, Rejčel MekLin, rekla je da vlada predviđa samoodrživu, tržišnu infrastrukturnu mrežu za punjenje, koja je dostupna, pouzdana i pristupačna svim vozačima. Ona je dodala da vlada pozdravlja ulaganja BP-a i Shell-a u ostvarivanje ambicioznih planova vezanih za nultu emisiju. Korisnici su takođe izrazili svoje zadovoljstvo. Ovo ne treba da čudi, a i ne treba da čudi što se naftne kompanije do sada nisu pokazivale neko preterano interesovanje za ulaganje u mreže stanica za punjenje. Stvari će se u budućnosti očigledno promeniti, a s obzirom na njihovu finansijsku moć sve bi moglo da se odigra brže i efikasnije nego što to mislimo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW ne planira da prestane sa razvojem motora SUS

 

199365-bmw motor.jpg

 

Poslednjih nekoliko nedelja proizvođači automobila kao da se bore ko će pre raskinuti veze sa beinzinskim i dizel motorima. Svoj datum je objavio Volvo, Audi je najavio prestanak razvoja motora sa unutrašnjim sagorevanjem, Jaguar i Mini takođe... Pitanje svih pitanja bilo je kada će to učiniti BMW, a odgovor je stigao brzo.

Novinar Phil LeBeau pitao je BMW-ovog direktora Olivera Zipsea, a on mu je odgovorio: ''Nije nam planu da prestanemo sa razvojem motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Potražnja za benzincima i dizelašima biće snažna u godinama koje slede.'' Ovo je bilo dovoljno jasno, zar ne? BMW će putovati na dva koloseka, predstavljati električne automobile, ali i brinuti o programu koji ga je proslavio…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen objavio da neće razvijati nove motore SUS

 

179412-vw tdi.jpg

 

U razgovoru za nemački Automobilwoche direktor Volkswagena Ralf Brandstaetter je najavio da taj proizvođač neće razvijati nove benzinske i dizel motore, odnosno da će postojeće agregate prilagođavati Euro 7 normama. To je bila i očekivana odluka jer je prošle nedelje Audi, jedna od marki u sastavu Volkswagena, objavio sličnu informaciju. Volkswagenova grupa se snažno prebacuje na električni pogon, a za sada će taj poslovni plan finansirati prodajom automobila kao što su Golf, Tiguan...odnosno vozilima sa benzinskim i dizel motorima. Deluje paradoksalno, ali je tako.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

66% Evropljana podržava zabranu prodaje novih benzinaca i dizela od 2030.

 

citroen-ami 1.jpg

 

Novo istraživanje Evropske federacije za transport i životnu sredinu, sprovedeno u 15 evropskih gradova, pokazalo je da gotovo dve trećine stanovnika podržava zabranu prodaje novih benzinskih i dizel automobila od 2030. godine. U online anketi učestvovalo je 10.050 osoba iz osam evropskih zemalja: Belgije, Francuske, Nemačke, Mađarske, Italije, Poljske, Španije i Velike Britanije.

 

Istraživanje je pokazalo da 63% stanovnika gradova koji su najizloženiji toksičnim nivoima zagađenja vazduha podržava vožnju bez emisija nakon 2030. godine. Evropska unija postavila je visoke ciljeve vezane za klimatsko područje. Uz pomoć Zelenog plana Evropa treba do 2050. da postane prvi kontinent koji uklanja onoliko emisija ugljen dioksida (CO2) koliko ih proizvodi. Prelazni cilj EU je cilj smanjenja emisija za 60% do 2030. u poređenju sa nivoom iz 1990. godine. Pet država članica EU i zakonski je definisalo postizanje klimatske neutralnosti: Švedska planira da ima imati nultu stopu emisija do 2045, a Danska, Francuska, Nemačka i Mađarska do 2050.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planira se odustajanje od stroge Euro 7 norme?

 

peugeot-308 444.jpg

 

Najave Evropske komisije su zabrinule mnoge proizvođače automobila, a pogotovo nemačke koji imaju velike SUV-ove sa dizel i benzinskim motorima. Govorimo o strogom emisijskom standardu Euro 7 predviđenom za 2025. godinu. Sa najavljenim ograničenjima izduvnih gasova na pojedinim vozilima od 30 do samo 10 mg/km azotnih oksida to bi bio praktično kraj motora sa unutrašnjim sagorevanjem jer je granica rigorozna, a i sama mogućnost greške mernih uređaja je oko 30 mg/km azotnih oksida. Na tržištu bi ostali samo električni automobili.

 

U novom pismu preporuke, savetodavno telo EU-a Savetodavna grupa za norme i emisije vozila (AVGES) se ipak ograđuje od utopijskih ciljeva, koje su neki stručnjaci iz industrije opisali kao objavu rata. Očigledno je dugoročno rešenje smanjenje upotrebe fosilnih goriva i sa vremenom razvoj sintetičkih goriva. Najmoderniji automobili već su višestruko ispod trenutnih graničnih vrednosti norme Euro-6d. Norma Euro 7 bi zato trebalo da postane ostvariv daljnji razvoj norme Euro 6d. Preporuka AVGES-a je samo preporuka, a ne konačna odluka. Međutim, izjava ove grupe je najava odluke koja sledi i sigurno nije došla bez prethodnih konsultacija sa svim političkim telima EU.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault okončao razvoj dizel motora

 

renault logo.jpg

 

Nakon poznate afere Dieselgate u čijem centru se našao Volkswagen pre nekoliko godina, proizvođači se sve više udaljavaju od dizela, a kompanija Renault je zvanično okončala njihov razvoj. Dizel u Americi nije popularan osim u segmentu kamiona, ali u Evropi i dalje živi. Međutim, to se polako menja jer kompanije napuštaju dizel motore i novac za istraživanja i razvoj preusmeravaju u električni pogon.

 

Direktor Renaulta Luca de Meo je potvrdio da francuska kompanija više neće ulagati u razvoj nove generacije dizel motora, ali je dodao da će postojeći dCi motori biti prilagođeni kako bi zadovoljili strožije standarde emisije gasova. Da li to znači da Renaultovi dizeli neće postojati u Euro 7 eri, ostaje da se vidi. Potražnja hibridnih i električnih automobila u Evropi nadmašuje potražnju za dizelima, tako da neće biti iznenađenje ako Renaultovi dizeli nestanu sa tržišta 2025. godine. Renault je od ranije na putu izbacivanja dizela jer su neki modeli već izgubili dizel opcije. Čak i Dacia, Renaultov pristupačniji brend, svoju najnoviju generaciju automobila ne nudi sa dizel motorima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niz velikih firmi traži od EU zabranu prodaje automobila sa benzinskim i dizel motorima

 

volvo c40 3.jpg

 

Zakonodavci EU bi trebalo da odrede krajnji datum prodaje novih automobila sa benzinskim i dizel motorima u Evropi najkasnije do 2035. godine, traži 27 firmi u zajedničkom apelu. Potpisnici će nastaviti da prikupljaju podršku za postepeno ukidanje SUS motora pre revizije EU standarda za CO2 u junu ove godine. Pre uvođenja nove norme (Euro 7) ovo je očigledno novi oblik pristika na evropsko zakonodavstvo.

 

Firme potpisnice, među kojima su Ikea Retail, Sky, Uber, Vattenfall i Volvo, predstavljaju širok spektar industrija. Kažu da će fiksni datum poslati jasan investicijski signal proizvođačima automobila, lancima snabdevanja, kompanijama koje upravljaju infrastrukturom... Automobili i kombiji su odgovorni za 15% svih evropskih emisija CO2 i najveći su pojedinačni izvor (26%) toksičnih emisija azot oksida, koji izazivanu hronične bolesti i prevremenu smrt 54.000 Evropljana svake godine, kaže se u zajedničkoj izjavi. Nedavna anketa pokazuje da gotovo dve trećine gradskih stanovnika podržava zabranu prodaje novih automobila na benzin i dizel u Evropi nakon 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen završio sa dizel motorima

 

Citroen dizeli.jpg

 

Nesumnjivo je da je Volksvagenov skandal Dieselgate ubrzao usvajanje elektrifikovanih pogonskih sklopova u automobilskoj industriji, pa mnogi proizvođači automobila sada napuštaju ovu vrstu goriva. Poslednji koji se pridružio rastućoj listi marki koje se opraštaju od dizela je Citroen.

 

Nedavno predstavljeni C5 X biće dostupan u Evropi samo sa benzinskim ili hibridnim pogonom. Njegovi prethodnici su prodavani sa nekim od najboljih dizel motora na tržištu, međutim, Citroen veruje da su dani dizel motora odbrojani. U stvari, izvršni direktor kompanije je rekao da je zadovoljan kako su se stvari razvijale. ''Izuzetno sam hladnokrvan prema dizelu'', rekao je izvršni direktor Citroena Vincent Cobee za Autocar u nedavnom intervjuu. ''Bio je 80% segmenta pre pet godina, a manje od 50% prošle godine; to bi moglo da bude manje od 15% za tri ili četiri godine''. Naravno, Citroen još uvek možete kupiti na dizel.

 

Koliko smo razumeli, Citroen će najverovatnije prestati da ulaže novac u razvoj novih dizel motora, mada će postojeći ostati u prodaji još nekoliko godina. Citroen nije jedini proizvođač automobila koji u narednih nekoliko godina namerava da zaustavi prodaju dizel automobila. Nedavno je Renault najavio slične planove, a pre toga kompanije kao što su Hyundai, Nissan, Volvo i druge donele su istu odluku. Mercedes, BMW, Audi, Volksvagen i još nekolicina, međutim, i dalje veruju da dizel motor ima budućnost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naftne kompanije u Americi imaju novog saveznika

 

Chevrolet Bolt EUV.jpg

 

Lista novih čisto električnih modela automobila neprestano raste. Bilo da se radi o priuštivim modelima ili onim šestocifrenim, električnih automobila ima po svačijoj meri. Sa druge strane, povećava se spisak modela sa motorima SUS koji dobijaju ''otkaz'', što nimalo ne raduje velike igrače u naftnoj industrij i snabdevačke gigante. Oni naravno sve rade ne bi li usporili tempo elektrifikacije, prenose Vrele Gume.

 

Rojters izveštava da je Udruženje proizvođača motora i opreme (MEMA), lobistička grupa koja predstavlja preko 1.000 snabdevača u Americi, izjavila senatskom pododboru za prevoz da bi trebalo da se Bajdenova administracija usredsredi na postavljanje novih regulatornih zahteva za vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem umesto da se zalaže za baterijski pogon. Ukratko, radi se o nastavku unapređivanja benzinskih motora što je duže moguće da bi se sprečio gubitak radnih mesta. ''Ako tranzicija ka elektrifikovanoj floti bude prebrza, mogli bismo da izgubimo 30% radnih mesta u snabdevačkim kompanijama'', rekla je En Vilson, viša potpredsednica MEMA-e za odnose sa vladom.

 

Trenutno, oko 560.000 ljudi u Americi radi u industriji proizvodnje automobilskih delova. Vilsonova je naglasila da će tradicionalna vozila biti na putevima još najmanje dve decenije, tako da je važno obezbediti ključne komponente. ''Motori, menjači, sistemi prečišćavanja izduvnih gasova i drugi delovi, neće biti proizvođeni za baterijske i automobile na gorivne ćelije'', dodala je ona. Ipak, njeni napori u ubeđivanju možda nisu dovoljni.

 

Aktuelna administracija je čistu energiju i elektrifikaciju vozila stavila na listu prioriteta. Predložen je investicioni plan u infrastrukturu vredan 174 milijarde dolara, u koji su uključene poreske olakšice za kupce električnih automobila, uz milione stanica za punjenje. Međutim, on ne poziva na ukidanje benzinskih motora u potpunosti jer podrazumeva prisustvo hibrida i ''plug-in'' hibrida. Nada postoji da će slobodno tržište na kraju odlučiti u korist BEV-a tek delimično, zahvaljujući poreskim olakšicama, stanicama za punjenje i sopstvenim inicijativama proizvođača automobila. ''Ekološki podobno'' i ''održivo'' ubrzo postaju sinonimi za ''luksuzno'' i ''premium'', ali će se blagovremeno preliti i na ''mejnstrim'' ponudu.

 

Sa svoje strane, naftna industrija nastoji da blokira napore da se obezbede subvencije za punjenje elektromobila, kao i predložene poreze na emisiju CO2. Ipak, ono što je izvesno je da velike naftne kompanije i grupe kao što je MEMA mogu da se trude iz petnih žila da argumentuju svoje stavove, ali ono što u najboljem slučaju mogu postići su ograničena odlaganja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai iz ponude izbacuje polovinu modela s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem

 

ioniq hyundai 11.jpg

 

Hyundai se tiho priprema za narednu automobilsku revoluciju. Naravno, reč je o onoj ''električnoj''. Po novom izveštaju Rojtersa, koji je citirao po običaju neimenovane izvore, rukovodstvo južnokorejskog proizvođača je odobrilo plan u martu, koji podrazumeva prepolovljavanje broja modela s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Doduše, izvori nisu naveli rok kada bi to trebalo da se desi, mada će kompanija navodno finalizovati svoju EV strategiju u okviru narednih šest meseci.

 

Ovaj potez je povučen da bi se oslobodili resursi za departman razvoja i istraživanja, usmereni pre svega na elektromotore, baterije i gorivne ćelije. Rojters je zamolio Hyundai da pojasni svoje planove i izjave da ubrzava tranziciju ka električnim i vozilima na gorivne ćelije. Kompanija, pod čijim krovom su Hyundai, Kia i Genesis, nada se da će prodavati milion elektromobila do 2025. a da bi to ostvarila, neophodna joj je odgovarajuća gama vozila. Korejci se nadaju da će postati proizvođač isključivo električnih automobila do 2040.

 

Ranije ovog meseca, Hyundai je najavio da će investirati 7.4 milijardi dolara u američke pogone zaključno sa 2025. što uključuje unapređenja u cilju proizvodnje EV modela u Americi sledeće godine. Investicija takođe uključuje podršku vodoničnoj infrastrukturi. Plan da se iz proizvodnje izbaci polovina konvencionalnih modela se već sprovodi u Kini, gde će kompanija broj modela sa SUS motorima smanjiti sa 21 na 14 do 2025. uvodeći po jedan električni automobil svake godine. Hyundai grupa je takođe izjavila za Rojters da će polako širiti svoju EV ponudu u Evropi, Americi i Kini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro7 norma motore sa unutrašnjim sagorevanjem ubija od 2026.

 

emisija 7.jpg

 

Predlozi Evropske unije vezani za novo zakonodavstvo o normi Euro7 za emisije izduvnih gasova do 2026. godine bi mogli da znače kraj za automobile s motorom as unutrašnjim sagorevanjem, piše Autocar. Prema Evropskom udruženju proizvođača automobila, to je četiri godine pre nego što će prodaja novih biti zabranjena u Velikoj Britaniji. Konkretne predloge, koji bi na snagu trebalo da stupe 2025. godine, napravio je Konzorcijum inženjerskih savetnika za ultra niske emisije Evropske komisije. ''Evropsko udruženje proizvođača automobila veruje da bi scenariji ograničenja emisije, koje je predstavio Konzorcijum, u praksi doveli do situacije vrlo slične zabrani vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujući i hibridna električna vozila''. Čak i sa promenama, strogo zakonodavstvo oko Euro7 emisija moglo bi da učini i manje automobile sa unutrašnjim sagorevanjem ekonomski neisplativim za daljnju proizvodnju.

 

Prema objavljenim predlozima, budući automobili s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, mogli bi da koriste ''superkatalizator sa više stepeni''. Benzinski motori bi koristili zagrejani električni katalizator, par konvencionalnih trosmernih katalizatora, filter za čestice i katalizator za proklizavanje amonijaka. Međutim, Evropsko udruženje proizvođača automobila navodi da bi instalacije tako velikih i skupih uređaja bile gotovo nemoguće u malom automobilu, a uz to, i neisplativo. Još jedan predlog navodi da Euro7 automobili koriste sofisticirani sistem dijagnostike koji će stalno nadzirati motor kako bi osigurao da emisije budu u skladu sa regulacijama prvih 250.000 kilometara. Neki veruju da ovi predlozi, koji će učiniti automobile sa unutrašnjim sagorevanjem skupim ili jednostavno nesposobnim da udovolje zahtevima zagađenja, za cilj imaju da potisnu veći broj vozača na električne automobile. Evropski proizvođači ostaju neuvereni po pitanju ''super-katalizatora'': ''Tehnička rešenja dizajnirana da udovolje predložene izuzetno niske granične vrednosti biće vrlo skupa i složena. Vođenje tehnoloških zahteva do ove tačke će ozbiljno ograničiti mogućnosti za smanjenje CO2 i potrošnje goriva te će imati značajne neizvesnosti u pogledu trajnosti i operativnih troškova tokom životnog veka vozila''.

 

Osim Evropskog udruženja proizvođača automobila, kritike na predloge Evropska komisija je dobila od širokog spektra institucija, uključujući grad Amsterdam, Evropsku federaciju kampera za odmor, Austrijsku saveznu privrednu komoru, švajcarsku Saveznu kancelariju za okolinu i kompaniju za auto komponente Bosch. Već ranije, nemačka kancelarka Angela Merkel je pozvala da se ''stane na loptu'', iako je jedna od najuverenijih promotera razvoja i širenja električnih automobila, tražeći postepeniji prelaz na električnu energiju u automobilima. Ostaje da se vidi šta sledi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...