Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

Do kada Volkswagen namerava da zadrži benzince i dizelaše?

 

vw tri turbo.jpg

 

Volkswagen je već najavio ofanzivu svojih električnih modela, ali će prelazak sa konvencionalnih na elektromotore ipak teći postepeno. Iz Volkswagena poslednjih meseci stižu ambiciozni planovi o novoj generaciji električnih automobila. Ovi modeli trebalo bi vremenom da potisnu sa tržišta vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, koja dominiraju putevima širom sveta duže od jednog veka. Iako se ova tranzicija ne može obaviti preko noći, već postoje planovi za postepeno ukidanje benzinaca i dizelaša, o čemu piše ''Blumberg''.

Naime, Volkswagen će 2026. godine predstaviti novu generaciju benzinskih i dizel motora, posle čega neće dalje razvijati nove motore sa unutrašnjim sagorevanjem. U međuvremenu, na tržištu će se pojaviti Volkswagenova I.D. familija električnih vozila, pa će fokus nemačkog proizvođača biti usmeren na rezvoj tehnologija za vozila na struju. Uprkos tome, u Volkswagenu procenjuju da će njihovi benzinci i dizelaši biti u ponudi bar do 2050. godine, a čak i posle toga na nekim tržištima u razvoju, što znači da zaljubljenici u automobile sa konvencionalnim motorima mogu da odahnu još neko vreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW ima i teretni program(VW,M:A:N),a to će još dugo sus motori biti aktuelni

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će ipak proizvoditi benzince i dizelaše i nakon 2026. godine, a biće u ponudi i 2040.

 

vw bg sajam.jpg

 

Nedavno su mnogi mediji preneli vest o tome da Volkswagen 2026. godine prestaje sa proizvodnjom modela koji imaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Vest je pogodila mnoge fanove marke, a sve je počelo kada je Michael Jost zadužen za strategiju Volkswagena na nedavno održanoj konferenciji u Wolfsburgu izjavio: ''U godini 2026. pokrenućemo proizvodnju poslednjeg proizvoda na platformi motora sa unutrašnjim sagorevanjem''.

 

To je naravno izazvalo brojne reakcije i većina je shvatila da time označava kraj benzinaca i dizelaša kao i okretanje alternativnim pogonima - pre svega naravno struji.

E, pa imamo dobre vesti za sve vas koji ne biste želeli takav scenario tako brzo - Dr Frank Welsch iz uprave Volkswagena je objasnio da je reč o nesporazumu. ''Ne prestajemo da proizvodimo motore sa unutrašnjim sagorevanjem 2026. godine'', objasnio je i dodao: ''Kolega Just je bio fokusiran na Evropu, a sa druge strane imamo regije poput Afrike gde će se benzinci i dizelaši prodavati još mnogo godina nakon toga''. Nakon toga je napomenuo da ni za Evropu to zapravo ne znači da će sve okrenuti ka električarima. ''I dalje se fokusiramo na razvoj različitih modela - benzinskih, dizelskih, CNG, hibridnih, plug-in hibrida i u potpunosti električnih modela'', potvrdio je Welsch, prenosi ''Auto Express''. Welsch je izjavio i da je plan da 25 posto automobila do tada bude električno, ali istakao je da će sa preostalih 75 posto morati da odgovori na potrebe kupaca, pa će tako u zavisnosti od potreba regije ponuditi različita rešenja po pitanju pogona.

Naime, jednostavno nije moguće raditi jedinstvenu strategiju razvoja, budući da svaka država/regija ima svoje specifičnosti, nivo razvoja, infrastrukturu i sl. koji određuju između ostalog i kakve će automobile kupci kupovati, čemu proizvođači moraju da se prilagođavaju... Zato je jasno da će Volkswagen nastaviti sa proizvodnjom i razvojem motora sa unutrašnjim sagorevanjem i nakon pomenute 2026. godine. ''Kraj'' za benzince (pa i dizele - iako se oni susreću sa sve većim zabranama, posebno u Nemačkoj) ipak nije tako blizu...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anketa: Više od 80 posto vozača u Nemačkoj i Kini ostalo bi verno benzinskom, odnosno dizel motoru

 

nismo leaf 1111.jpg

 

Više od 80 posto anketiranih vozača u Nemačkoj i Kini ostalo bi verno benzinskom, odnosno dizel motoru koji sada vozi, pokazalo je istraživanje koje je sprovela nemačka kompanija za proizvodnju autodelova Continental. U SAD-u je taj procenat čak i veći - njih 90 odsto na isto je pitanje odgovorilo sa ''da'' ili ''najverovatnije''. U Japanu ima više spremnosti na promene, pa je četvrtina ispitanih kazala je da bi mogla preći na električna vozila.

 

''Kad se radi o izboru pogona, današnji vozači konzervativni su i oslanjaju se na dokazanu tehnologiju'', kaže predstavnik kompanije Andreas Volf. Jedan od glavnih razloga nespremnosti na prelazak na električna vozila je njihov domet, kaže Volf. Malo je električnih vozila koja mogu preći više od 400 kilometara sa jednim punjenjem. Istraživanjem je bilo obuhvaćeno oko hiljadu vozača u četiri zemlje. Rezultati su pokazali i skepsu prema automatskim vozilima, najmanje u Kini, dok su Nemci, Amerikanci i Japanci zaostajali u tom entuzijazmu. Samo trećina Nemaca kazala je da bi bila spremna koristiti robotski taksi. Dve trećine pozdravlja mogućnost da robotska funkcija automobila preuzme vožnju u monotonim uslovima ili saobraćajnim zastojima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikrotalasima do produženja života SUS motorima

 

Svecica.jpg

 

Benzinski i dizel motori će vremenom izumreti, ali ne tako brzo. Šta više, možda im se smeši lepša budućnost

 

Pooštravanje zakona o emisiji izduvnih gasova nateralo je auto industriju da se okrene struji kao alternativi fosilnim izvorima energije. Međutim, jedna nova kompanija iz Nemačke, smeštena u Švarcvaldu, tvrdi da se benzinskim i dizel motorima može udahnuti novi život, tehnologijom koja će smanjiti potrošnju za 30% a emisiju CO2 za ogromnih 80%. Ime firme MWI ne znači mnogo, ali ako se doda da je jedan od deoničara Wendelin Wiedeking, nekadašnji CEO Porschea, i čovek koji je ovu marku spasao od propasti, treba saslušati šta poručuju inženjeri. MWI, nije samo ime firme, nego skraćenica imena nove tehnologije nazvane ''Micro Wave Ignition''. MWI, tvrdi da se novom tehnologijom paljenja smeše goriva i vazduha mikrotalasima umesto svećicama kod benzinaca i grejačima kod dizela, postiže manja potrošnja i emisija gasova zbog mnogo niže temperature sagorevanja smeše. Kompanija MWI trenutno traži finansijere za nastavak istraživanja i razvoja, kako iz sveta investicionih fondova, tako i direktnim pregovorima sa proizvođačima. Mogu se čuti informacije da je MWI svoja rešenja ponudio kineskim i južnokorejskim proizvođačima, mada MWI odbija da komentariše takve navode. U svakom slučaju, još uvek je mnogo onih koji su pobornici motora a unutrašnjim sagorevanje, pa ovakva vest, ako se pokaže tačna i kroz WLTP test, može postati jako dobra vest.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još lošija vest za vlasnike dizelaša: Tri evropska grada zabranjuju i one sa Euro 6 motorom?

 

111042-pariz.jpg

 

Standardi o emisiji izduvnih gasova Euro 6 bi trebalo da garantuju da će dizelski automobili koji ih zadovoljavaju emitovati manje od 80 grama NOx po kilometru. Stupanjem na snagu novog, strožeg protokola za testiranje motora sa unutrašnjim sagorevanjem - WLTP, pokazalo se da dizelski motori imaju značajno više proseke emisije ovih štetnih čestica, pa je EU normom Euro 6d TEMP opustila graničnu dozvoljenu stopu na 168 grama NOx po kilometru. Madrid, Pariz i Brisel su se međutim pobunili protiv ovakve odluke, pa su zaštitu odlučili da potraže na Evropskom sudu. Odlukom suda, ovim gradovima je sada omogućeno da zabrane saobraćanje svim vozilima registrovanim pre septembra 2018. godine, a koja emituju više od 80 grama NOx po kilometru. Ostaje da se vidi kako će reagovati ostali evropski gradovi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedna tehnologija pruža ruku spasa benzincima i dizelašima

 

camcon.jpg

 

Motori sa unutrašnjim sagorevanjem su značajno napredovali poslednjih 140 godina, ali izgleda da ništa nije uspelo u tolikoj meri da motiviše inovatore na nova dostignuća kao smrtna presuda ovoj tehnologiji. U poslednjih nedelju dana smo tako saznali da je nemački startap ''Micro Wave Ignition AG'' osmislio tehnologiju paljenja smese goriva pomoću mikrotalasa, a sada i britanska kompanija ''Camcon Automotive'' benzincima i dizelašima nudi ruku spasa.

Njihov prototipni motor koristi sistem ventila koji uopšte nije povezan sa radilicom, već kompjuter i elektromotori svakim ventilom i pripadajućom bregastom osovinom upravljaju individualno. Inteligentna tehnologija ventila, kako je u Camconu zovu, nudi precizniju kontrolu nad ventilima i smesom goriva i vazduha, pa samim tim i nižu potrošnju i emisiju CO2. Motoru su, navodno, takođe unapređene performanse, snaga i obrtni moment, a Britanci veruju da digitalizovani ventili garantuju jedinicama s unutrašnjim sagorevanjem zadovoljavanje svih novih ekoloških normi. Kako sistem funkcioniše u praksi možete videti u priloženom videu. Camconov prototip je baziran na Jaguarovim Ingenium motorima, ali je kompatibilan sa postojećim benzincima i dizelašima ostalih proizvođača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godina koja je ''masakrirala'' dizel

 

fiat gas.jpg

 

Ako ćemo po nečemu pamtiti 2018. godinu u auto-industriji, to je antidizel histerija koja je uticala da ovaj oblik pogona izgubi ogroman udeo na tržišti i bude izbačen iz brojnih modela automobila, ali i potpuno kod nekih proizvođača. Još od ''Dizelgejt'' afere sa Volkswagenovim varanjem na testovima emisije štetnih gasova, dizel je sve omraženiji u auto-industriji. Iako skoro svaki proizvođač i dalje nudi dizel motore u svojim automobilima, a pojedini čak razvijaju nove generacije za budućnost, sve je očigledniji trend ''izumiranja'' do pre nekoliko godina najpopularnije pogonske varijante u većem delu sveta. Uporedo sa tim raste potražnja za električnim i hibridnim vozilima, pa proizvođači polako izbacuju dizele iz ponude u nekim, uglavnom manjim modelima. Pogledajmo gde je sve dizel završio svoju priču tokom 2018. godine.

 

Fiat 500X

Fiat je uvek imao pouzdane i ekonomične dizel agregate koji su koristili i drugi proizvođači poput Opela. Jedan od snažnig aduta FCA grupacije je aktuelni 1.6-litarski MultiJet dizelski motor, ali on nije dobio mesto u restilizovanoj verziji Fiatovog krosovera 500X što je jasan znak u kom smeru će da se kreće i ovaj gigant. FCA je najavio potpuno izbacivanje dizela iz svoje ponude uključujući brojne SUV i ostale automobile poznate po ovom pogonu, do 2022. godine. Nakon te godine dizel će u FCA biti moguće dobiti samo u komercijalnim vozilima.

 

Bentley

Britanski Bentley je uvek bio veran isključivo benzinskim motorima s obzirom na fokus na performanse. Međutim, ni ovaj premijum gigant nije odoleo najezdi SUV segmenta pa je napravio Bentaygu, a toliki automobil logično mora imati dizel motor. Tako je Bentayga Diesel ponuđena na 13 tržišta van Evrope, ali je vrlo brzo ova verzija ugašena u korist efikasnijim V6 plug-in hibridnim i V8 benzinskim varijantama.

 

Honda CR-V

Među onima koji odustaju do dizela je i japanska Honda. Najpopularniji model ovog proizvođača CR-V stigao je u novom ruhu -prvi put sa sedam sedišta, prvi put sa hibridnim pogonom i prvi put bez dizela.

 

Kia Rio

Kia Rio je automobil koji je svesno pravljen da zadovolji želje i potrebe evropskih kupaca. Kao i većina manjih automobila, polako gubi smisao potrebe za dizelom, pa je jedina aktuelna verzija sa 1.4-litarskim CRDi sa 90 KS bila dostupna još tokom samo nekoliko meseci 2018. nakon čega je izbačen. Razlog je bio jednostavan - prodato je samo 1.673 dizela 2017, skoro 6.000 manje nego godinu ranije.

 

Mitsubishi ASX

Iako su 1.6-litarski i 2.2-litarski motori činili 44% prodaje modela ASX, Mitsubishi se ipak izabrao fokus na alternativne pogone kao što je plug-in hibrid u Outlanderu PHEV. Iz Mitsubishija su saopštili da prodaja dizela konstantno pada, pa je trenutak bio odgovarajući.

 

Peugeot

Iako je dizel daleko od konačne smrti, francuski Peugeot već odustaje od ove vrste pogona, pa neće razvijati nove dizel motore.

 

Porsche

Uvek je dizel uz Porsche zvučao čudno, štaviše za mnoge je to bilo svetogrđe, ali je nemački premijum gigant imao i ovu vrstu pogona u većim modelima poput Panamere i SUV-ova. Međutim, razvoj plug-in tehnologije je okončao tu kratku eru pa je tako stigao i ovi Macan bez dizel agregata, neće ga imati više ni Panamera, a električni Taycan je jasan znak da se neće više nikad vratiti.

 

Škoda Fabia

Dizel je dugi niz godina bio vrlo važan deo uspeha Fabie, kao i kompletne Volkswagen Grupacije. Međutim, došla su neka nova vremena pa je tako restilizovana verzija treće generacije ovog češkog gradskog automobila ostala samo na turbodizel jedinicama koje preuzimaju kontrolu u celog grupaciji.

 

Suzuki

Sa druge strane, dizeli nisu činili preterano bitan faktor prodaje kada su u pitanju manji modeli Suzukija, pa Japancima nije teško pala odluka da ga se reši. Tako je Suzuki za sada zadržao DDiS jedinice samo u krosoverima Vitari i SX4 S-Cross, ali sve popularniji BoosterJet turbobenzinski motor preti da ih i odatle izbaci.

 

Toyota

Još jedan Japanac je bez mnogo buke digao ruke od dizel motora. Tako su bez ove vrste pogona ostali modeli Avensis, Verso i RAV4. Osim pouzdanog benzinca, Toyota veliku korist sada ima i od sve popularnijih hibridnih verzija, koji su primera radi tokom leta činili skoro 90% prodaje kada je u pitanju model RAV4. Dizel je opstao samo u SUV i kamionetima poput Land Cruisera i Hiluxa.

 

Volvo

Volvo je početkom godine prilikom premijere novog V60 najavio da više neće nuditi dizel automobile. Ta praksa počela je sa modelom S60 od kojeg je Volvo moguće kupiti samo sa benzincem, hibridom ili u električnoj varijanti. Prvi Volvo EV će stići 2019.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka odobrila remodeliranje dizelaša. Proizvođači nezadovoljni

 

vw emisija.jpg

 

Nesigurnost je naterala nemačku vladu na odobravanje uputstva za remodeliranje postojećih dizelaša unapređenim izduvnim sistemima pomoću kojih bi ovi automobili trebalo da zadovolje tražene ekološke norme i da izbegnu zabrane. Dokument sa uputstvom na 30 stranica, izgleda, ipak nije u potpunosti smirio duhove. Dok u Baumot grupi koja se bavi proizvodnjom izduvnih sistema pozdravljaju donošenje novih uputstva i veruju da će potrebnu tehnologiju kupcima moći da isporuče već ove godine, u nemačkoj automobilskoj grupi za lobiranje VDA, koja zastupa interese proizvođača automobila, ne kriju nezadovoljstvo.

 

Čelnici VDA smatraju da bi potrošači trebalo da razmišljaju o kupovini novih vozila umesto o skupom remodeliranju starih vozila. Proizvođači automobila ne mogu da garantuju pouzdanost vozila na koje je ugrađen neovlašćeni izduvni sistem, tvrde u VDA, a smatraju da bi odgovornost za eventualne posledice i štetu izvazvanu remodeliranjem trebalo da snose vlasnici vozila i firma koja je proizvela, odnosno ugradila, sporni deo. U BMW-u se slažu i podstiču nemačku vladu na donošenje subvencija za zamenu starih modela - novima. Volkswagen i Daimler su međutim priznali da su voljni da sufinansiraju remodeliranje problematičnih dizelaša, pa ostaje da se vidi kojim smerom će krenuti nemačka automobilska industrija u novoj godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italijani uvode porez na benzince i dizelaše, a olakšice na elektrifikovane automobile

 

renault-zoe 1.jpg

 

Gornji dom italijanskog parlamenta je odobrio budžet za 2019 kojim 1. marta na snagu stupa i novi zakon o porezima na motorna vozila. Novim zakonom, koji tek treba da odobri Donji dom parlamenta, planirani su podsticaji u iznosu do 6.000 evra za kupovinu automobila s niskom emisijom CO2, kao i dodatno poresko opterećenje za kupce rastrošnih benzinaca i dizelaša. Tako će kupci novih vozila čiji motori emituju između 161 i 175 grama CO2 po kilometru morati da plate 1.100 evra više poreza, onima sa vozilom koje emituje 176 do 200 grama CO2 po kilometru trošak će porasti za 1.600 evra, a onima čija vozila emituju 201 do 250 grama CO2 po kilometru - za 2.000 evra. Podsticaji na električna i hibridna vozila će biti ograničeni na automobile ukupne vrednosti do 50.000 evra.

Automobilski sektor i pripadajući sindikati su upozorili da bi primena novog zakona mogla da naškodi proizvođačima i dobavljačima, pa da tako ugrozi radna mesta. Grupa Fiat-Chrysler Automobiles N.V., primera radi, u evropskoj ponudi nema ni jedan električni ili hibridni automobil. Elektrifikovana vozila i ona pogonjena komprimovanim prirodnim gasom trenutno čine 7 posto ukupne prodaje automobila u Italiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja vozila sa SUS motorima nikad neće biti veća nego u 2018. godini?

 

Opel-Grandland-X-1.5-Litre-Diesel.jpg

 

Stručnjaci veruju da je prodaja automobila koji za pogon koriste motore sa unutrašnjim sagorevanjem dostigla istorijski maksimum u protekloj godini i da će ubuduće beležiti samo pad. Mnogi veliki svetski proizvođači automobila poslednjih godina okreću se elektrifikaciji kao sredstvu smanjenja potrošnje i emisije štetnih gasova svojih modela. Sa druge strane, motori sa unutrašnjim sagorevanjem - benzinci i dizelaši - i dalje su dominantni pogonski agregati na svim svetskim tržištima, a takvu poziciju zadržaće sasvim sigurno i u narednim godinama.

 

Ipak, ako je verovati ekspertima za auto-industriju, vrhunac prodaje vozila sa benzinskim i dizel motorima je iza nas. U razgovoru za Fajnenšel tajms (Financial Times), više stručnjaka je potvrdilo da je u 2018. dostignut globalni istorijski maksimum kada je reč o prodaji automobila sa SUS motorima i da je malo verovatno da će taj rezultat biti nadmašen u budućnosti. Iako su početkom 2018. godine prognoze bile da će zbirna prodaja benzinaca i dizelaša u svetu nastaviti da raste do 2022, kada će imati svoj vrhunac, po svemu sudeći to se neće dogoditi. Uzrok treba potražiti u promašenoj prognozi rasta prodaje novih automobila na tri najznačajnija svetska tržišta - u SAD, Evropi i Kini. ''Ako posmatramo 2018, od leta na ovamo prodaja automobila na svim najznačajnijim tržištima je u opadanju. Što se tiče vozila sa SUS motorima, ona će se u budućnosti prodavati manje nego prošle godine'', kaže Aleks Šmit, štručnjak za globalnu auto-industriju. Ipak, u 2019. ne treba očekivati ukupan pad prodaje novih automobila na svetskom nivou, jer će tražnja za električnim vozilima nastaviti da raste.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen razmatra davanje 9.000 evra podsticaja vlasnicima dizelaša

 

160719-vw gtd 11.jpg

 

Mada je prvobitni plan bio da Volkswagen podsticajima obuhvati građane 15 najzagađenijih gradova, sve je izglednije da će se odnositi na celu Nemačku.

Nemački proizvođači automobila su već postigli dogovor o ulaganju u visini od 3.000 evra po automobilu kako bi se izmenama softvera ECU-a i modifikacijom kompletnog izduvnog sistema vlasnicima starijih automobila sa dizel motorom omogućilo smanjenje emisije štetnih gasova. Volkswagen sada razmatra uvođenje podsticaja u iznosu od 9.000 evra kojima bi vlasnicima dizel automobila norme Euro 1 olakšali kupovinu dizelaša koji zadovoljava normu Euro 4.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 02. 01. 2019. at 6:49 PM, neshaoct said:

Godina koja je ''masakrirala'' dizel

 

fiat gas.jpg

 

Ako ćemo po nečemu pamtiti 2018. godinu u auto-industriji, to je antidizel histerija koja je uticala da ovaj oblik pogona izgubi ogroman udeo na tržišti i bude izbačen iz brojnih modela automobila, ali i potpuno kod nekih proizvođača. Još od ''Dizelgejt'' afere sa Volkswagenovim varanjem na testovima emisije štetnih gasova, dizel je sve omraženiji u auto-industriji. Iako skoro svaki proizvođač i dalje nudi dizel motore u svojim automobilima, a pojedini čak razvijaju nove generacije za budućnost, sve je očigledniji trend ''izumiranja'' do pre nekoliko godina najpopularnije pogonske varijante u većem delu sveta. Uporedo sa tim raste potražnja za električnim i hibridnim vozilima, pa proizvođači polako izbacuju dizele iz ponude u nekim, uglavnom manjim modelima. Pogledajmo gde je sve dizel završio svoju priču tokom 2018. godine.

 

Fiat 500X

Fiat je uvek imao pouzdane i ekonomične dizel agregate koji su koristili i drugi proizvođači poput Opela. Jedan od snažnig aduta FCA grupacije je aktuelni 1.6-litarski MultiJet dizelski motor, ali on nije dobio mesto u restilizovanoj verziji Fiatovog krosovera 500X što je jasan znak u kom smeru će da se kreće i ovaj gigant. FCA je najavio potpuno izbacivanje dizela iz svoje ponude uključujući brojne SUV i ostale automobile poznate po ovom pogonu, do 2022. godine. Nakon te godine dizel će u FCA biti moguće dobiti samo u komercijalnim vozilima.

 

Bentley

Britanski Bentley je uvek bio veran isključivo benzinskim motorima s obzirom na fokus na performanse. Međutim, ni ovaj premium gigant nije odoleo najezdi SUV segmenta pa je napravio Bentaygu, a toliki automobil logično mora imati dizel motor. Tako je Bentayga Diesel ponuđena na 13 tržišta van Evrope, ali je vrlo brzo ova verzija ugašena u korist efikasnijim V6 plug-in hibridnim i V8 benzinskim varijantama.

 

Honda CR-V

Među onima koji odustaju do dizela je i japanska Honda. Najpopularniji model ovog proizvođača CR-V stigao je u novom ruhu -prvi put sa sedam sedišta, prvi put sa hibridnim pogonom i prvi put bez dizela.

 

Kia Rio

Kia Rio je automobil koji je svesno pravljen da zadovolji želje i potrebe evropskih kupaca. Kao i većina manjih automobila, polako gubi smisao potrebe za dizelom, pa je jedina aktuelna verzija sa 1.4-litarskim CRDi sa 90 KS bila dostupna još tokom samo nekoliko meseci 2018. nakon čega je izbačen. Razlog je bio jednostavan - prodato je samo 1.673 dizela 2017, skoro 6.000 manje nego godinu ranije.

 

Mitsubishi ASX

Iako su 1.6-litarski i 2.2-litarski motori činili 44% prodaje modela ASX, Mitsubishi se ipak izabrao fokus na alternativne pogone kao što je plug-in hibrid u Outlanderu PHEV. Iz Mitsubishija su saopštili da prodaja dizela konstantno pada, pa je trenutak bio odgovarajući.

 

Peugeot

Iako je dizel daleko od konačne smrti, francuski Peugeot već odustaje od ove vrste pogona, pa neće razvijati nove dizel motore.

 

Porsche

Uvek je dizel uz Porsche zvučao čudno, štaviše za mnoge je to bilo svetogrđe, ali je nemački premium gigant imao i ovu vrstu pogona u većim modelima poput Panamere i SUV-ova. Međutim, razvoj plug-in tehnologije je okončao tu kratku eru pa je tako stigao i ovi Macan bez dizel agregata, neće ga imati više ni Panamera, a električni Taycan je jasan znak da se neće više nikad vratiti.

 

Škoda Fabia

Dizel je dugi niz godina bio vrlo važan deo uspeha Fabie, kao i kompletne Volkswagen Grupacije. Međutim, došla su neka nova vremena pa je tako restilizovana verzija treće generacije ovog češkog gradskog automobila ostala samo na turbodizel jedinicama koje preuzimaju kontrolu u celog grupaciji.

 

Suzuki

Sa druge strane, dizeli nisu činili preterano bitan faktor prodaje kada su u pitanju manji modeli Suzukija, pa Japancima nije teško pala odluka da ga se reši. Tako je Suzuki za sada zadržao DDiS jedinice samo u krosoverima Vitari i SX4 S-Cross, ali sve popularniji BoosterJet turbobenzinski motor preti da ih i odatle izbaci.

 

Toyota

Još jedan Japanac je bez mnogo buke digao ruke od dizel motora. Tako su bez ove vrste pogona ostali modeli Avensis, Verso i RAV4. Osim pouzdanog benzinca, Toyota veliku korist sada ima i od sve popularnijih hibridnih verzija, koji su primera radi tokom leta činili skoro 90% prodaje kada je u pitanju model RAV4. Dizel je opstao samo u SUV i kamionetima poput Land Cruisera i Hiluxa.

 

Volvo

Volvo je početkom godine prilikom premijere novog V60 najavio da više neće nuditi dizel automobile. Ta praksa počela je sa modelom S60 od kojeg je Volvo moguće kupiti samo sa benzincem, hibridom ili u električnoj varijanti. Prvi Volvo EV će stići 2019.

Strašno nešto kako novinari pišu gluposti.

 

Pa 500X MCA ima 1.6 dizel, čak je i 1.3 živ, a dizeli će živjeti i sa Euro 6D,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipičan nemač pojma

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanovnici Nemačke u 2018. pazarili gotovo dva puta više Volkswagenovih dizelaša

 

vw p 444.jpg

 

Uprkos dizel aferi i hajki na dizelaše koja se zahuktala 2018. godine, Volkswagen je u Nemačkoj prošle godine gotovo udvostručio prodaju automobila sa ovom vrstom motora, kada su u pitanju privatni kupci. Volkswagen se vrlo brzo nakon dizelgejta fokusirao na razvoj ID familije električnih automobila, ali to ne znači da je odustao od starih, dobrih dizelaša. Pokazalo se da ova proverena tehnologija, uz dobre performanse automobila i nisku potrošnju, i dalje privlači veliki broj kupaca na domaćem, nemačkom tržištu. Tako su stanovnici Nemačke u 2018. pazarili gotovo dva puta više Volkswagenovih dizelaša nego godinu dana ranije (u ovu statistiku nisu uračunata vozila iz flotne prodaje kompanijama i državnim institucijama). Kada se uračuna i flotna prodaja, Volkswagen je prošle godine povećao isporuke dizelaša u Nemačkoj za 4%, pa je njihovu udeo u prodaji dostigao 43%.

 

U Volkswagenu ovu vest objašnjavaju time da kupce u Nemačkoj dizelaši privlači zbog dobrih performansi, ali i male potrošnje goriva. ''Dizel tehnologija je za nas veoma značajna i biće veoma zastupljena i u godinama koje dolaze, naročito u vozilima koja prelaze velike distance'', kaže Jirgen Stakman, član Upravnog odbora Volkswagena zadužen za prodaju automobila tog brenda. Najnoviju generaciju Volkswagenovih dizelaša karakteriše i smanjena emisija ugljen-dioksida, tako da ovi automobili emituju i do 15% manje CO2 u odnosu na benzince slične veličine. Nemački proizvođač tvrdi da nova generacija njihovih dizel motora emituje oko 10 g CO2 manje po pređenom km, u poređenju sa prethodnom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više stotina ljudi protestovalo u Štutgartu protiv zabrane kretanja vozila na dizel

 

dize protest.jpg

 

Više stotina ljudi, među kojima su neki nosili žute prsluke kao demonstranti u Francuskoj, protestovalo je juče u Štutgartu u Nemačkoj protiv zabrane kretanja vozila na dizel. Zabrana vožnje dizelaša je mera koja je uvedena početkom januara u tom gradu jugozapadne Nemačke. Demonstranti su na skupu nosili transparente sa natpisima ''Za dizel'' i ''Vozači dizela, branite se!''. Jedan od organizatora skupa Vasilos Topalis izjavio je da ta zabrana pogađa desetine hiljada ljudi koji ne mogu sebi da priušte nova vozila. Stariji modeli automobila na dizel, koji su registrovani pre 2011. godine, od 1. januara više ne smeju da saobraćaju ulicama Štutgarta, gde se inače nalaze sedišta automobilske kompanije Dajmler (Daimler) i najvećeg evropskog proizvođača automobilskih delova Bosch.

 

Nemačko pravosuđe naložilo je gradskim vlastima da uvedu zabrane saobraćanja vozila na dizel posle nekoliko meseci kampanje nevladinih organizacija i grupa za zaštitu životne sredine. Nemačka vlada bi tokom ove godine trebalo da usaglasi nacrt zakona o borbi protiv klimatskih promena kako bi se smanjile emisije štetnih gasova sa efektom staklene bašte. Štutgart, jedan od centara nemačke auto-industrije, je od 1. januara postao prvi veći grad u kojem je uvedena veća zabrana vožnje starijih vozila sa dizem motorima. Uvedene su razne zabrane za vožnju vozila sa dizel motorima, a najavljene su restrikcije i u drugim nemačkim gradovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi dizelaši daleko čistiji od benzinaca

 

dizelasi 2.jpg

 

Novi modeli sa dizel motorima izbacuju manje azotnih oksida od benzinaca

 

Anti-dizel histerija prošle godine je doživela svoj vrhunac, što je uticalo da se samo 36 odsto evropskih kupaca počasti novim dizelašom. Frapantan je podatak da je prodaja automobila sa ovom vrstom motora pala u poslednje godine za čak 15 odsto. Prodajne prognoze nisu dobre za naredni period, a neki analitičari smatraju da će udeo dizelaša pasti ispod 5 odsto u narednih deset godina.

 

Ali...

Najnovija testiranja, koje je sproveo Nemački auto-moto klub (ADAC), pokazuju da novi dizelaši emituju neverovatno malu količinu azotnih oksida (NOx), ako ih uopšte i emituju, kao i slučaju Mercedesa C220d (0 mg NOx/km). Još neki modeli su postigli ekstremne vrednosti. BMW 520d karavan, Opel Astra 1.6 dizel su izbacili samo 1 mg NOx po kilometru, BMW 520d Steptronic 5 mg NOx/km, a Citroen Berlingo BlueHDI 130 je izbacio 7 mg NOx/km. Zvuči neverovatno da su u nekim slučajevima pojedini dizel modeli izbacivali manje azotnih-oksida od svojih benzinskim parnjaka. Kao najveći problem dizel motora apostrofirani su azotni oksidi, nusprodukt sagorevanja ovog goriva. Ovi gasovi su najveći krivci za brojna oboljenja respiratornih organa, kao i prevremenu smrt desetina hiljada ljudi širom sveta.

 

Inače, zbog pada prodaje dizelaša, prvi put u poslednjih deset godina u Evropi porastao je nivo emisije ugljen dioksida kod novih automobila. U 2017. dizelaši su emitovali 117.9 g CO2/km, a benzinci 123.4 g CO2/km. Ova prednost na strani novih dizela je posebno zanimljiva ako se zna da su ovi motori, u proseku, snažniji od benzinskih - 142 u odnosu na 123 KS. Neverovatni rezultati ADAC-ovog testiranja posledica suprimenjene tehnologije koju je kompanija Bosch najavila pre nepunih godinu dana. Iz Bosch-a a su tada najavili da će nova tehnologija, koja je namenjena novim EURO 6d agregatima, softverskom nadgradnjom smanjiti emisiju azotnih oksida za čak više 90 odsto u odnosu na postojeće stanje. Bošova ''laboratorijska'' vozila postigla su tada rezultat od samo 13 miligrama NOx po kilometru i mereno u novom RDE ciklusu. Istu tehniku merenja su primenili i ADAC-ovi stručnjaci.

 

Mercedes je ovakav rezultat objasnio ''posebnom obradom i višestrukom recirkulacijom izduvnih gasova'' na njihovom motoru OM 654, prenosi britanski ''Auto Express''. ''Naš cilj je da do 2020. dostignemo prosečan nivo od 30 mg NOx po pređenom kilometru, mereno po RDE ciklusu.'' Prema aktuelnom EURO 6d-TEMP standardu, maksimalni nivo emisije azotnih oksida, prilikom RDE testiranja, iznosi 168 mg/km, koji će se od januara 2020. spustiti na 120 mg/km. Čak je moguće da će ova norma pasti i na samo 80 mg NOx/km, jer je krajem 2018. godine Evropski sud pravde presudio da Evropska komisija nema pravo na određenje faktore usklađenosti, koji je omogućena viša granica. Najavljeno je da će se EK žaliti na tu presudu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo predstavlja novu generaciju dizelaša koji će biti u ponudi još dobrih 5-6 godina

 

Volvo-XC90 d4.jpg

 

Iako je pred dizelašima iz dana u dan sve više restrikcija, nameta i zabrana, čini se da za ovu, mnogima i omiljenu vrstu motora ipak ima još nade. Naime, Volvo, proizvođač koji trenutno u svojoj ponudi ima velik broj hibridnih modela, a na nedavno predstavljenom Volvou S60 su čak iz ponude izbacili dizelaše, ipak je odlučio da napravi preokret u poslovanju. Kako stvari stoje, ipak nisu još rekli poslednje zbogom dizelima.

 

''Predstavićemo novu generaciju dizelaša u junu ove godine. Jedna generacija se najčešće nudi četiri do šest godina, nakon čega više nećemo nuditi dizelaše'', objavio je Lex Kerssemakers, direktor Volvoa za Evropu, prenosi ''Autocar''. Time je potvrdio da su dizelaši itekako važna karika u kratkom roku, odnosno kratkoročnoj strategiji kompanije. Ipak, nama nije u potpunosti jasna strategija kompanije, budući da je izvršni direktor Hakan Samuelsson sredinom prošle godine izjavio da zbog užurbane elektrifikacije ne mogu reći ''da'' svemu, a time i dizelašima, kao i da zbog toga novi S60 nema dizela, a ista priča će se ponoviti sa novom generacijom modela XC90. Jasno, ako će razviti finalnu verziju dizelaša ove godine, zvuči neverovatno da je neće iskoristiti u modelu XC90 u kome se upravo dizel nameće kao neka logična opcija (okej, uz hibridnu varijantu), pa tako mislimo da će XC90 u sledećoj generaciji ipak takođe zadržati dizel. Ono što sigurno znamo je da će, sa dizelašem ili bez njega, biti ograničen na 180 km/h budući da je to nova politika Volvoa koji će na sve svoje modele od početka 2020. godine ugraditi ograničenje brzine na 180 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Štutgart spušta rampu za Euro 4 dizelaše


Grad u kome se nalaze centrale Mercedesa i Porschea zabranio je vožnju starijih automobila sa dizel motorima u svojoj centralnoj zoni.

 

dizel buducnost.jpg

 

Zabrana će zvanično stupiti na snagu 1. aprila, a važiće za centralnu gradsku oblast, takozvanu ''zelenu zonu'' Štutgarta, saopštile su vlasti. Ova odluka je doneta prošlog leta, a ostavljen je određen vremenski period da se vlasnici vozila sa Euro 4 dizel motorima (i starijim) prilagode novim pravilima. Kako se navodi, izuzetak predstavljaju pojedina dostavna vozila, kojima će i dalje biti omogućeno da se kreću centralnom zonom zbog obavljanja određenih privrednih delatnosti. Kada je reč o vlasnicima mlađih dizelaša - Euro 5 standarda, oni su za sada "bezbedni", ali će odluka o eventualnoj zabrani kretanja ove vrste automobila biti doneta u narednih nekoliko meseci.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW-ov V12 motor još neće u penziju

 

bmw 7 90111111.jpg

 

Glasine nisu bile tačne, jer će BMW svoj najveći motor nuditi bar do 2023. godine. I dok su u nekoliko čuvenih automobilskih kompanija već digli ruke od svojih V12 motora, jer izgleda više nemaju živaca da se bave ispunjavanjem sve nemilosrdnijih normi o dozvoljenoj emisiji izduvnih gasova, u BMW-u nemaju nameru da se tako lako odreknu svog 6.6 litarskog benzinskog biturbo V12 motora koji je na vrhu ponude za njihovu Seriju 7.

 

Prema izjavi prvog čoveka BMW-a u odeljenju u kome su zaduženi za pogonske opcije, legendarni V12 motor ostaće u ponudi još najmanje četiri godine, a u bavarskoj automobilskoj kompaniji nakon toga će tražiti adekvatna rešenja sa kojima će pomenuti motor (koji trenutno ugrađuju u model M760Li xDrive) moći da ispuni i tadašnje norme o emisiji izduvnih gasova i da tako i dalje ostane u ponudi BMW-a. Jedan od razloga zbog kojeg u BMW-u nemaju nameru da u penziju uskoro šalju svoj V12 motor je i činjenica da se model M760Li xDrive odlično prodaje u nekim zemljama među kojima prednjače zemlje Bliskog Istoka i Kina. Podsećanja radi, neznatno prigušen motor u aktuelnom BMW-u M760Li xDrive raspolaže sa 585KS i 850 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno da 5.26 metara duga luksuzna limuzina sa povećanim međuosovinskim rastojanjem od 0 do 100 km/h stigne za 3.8 sekundi i bez limitatora razvije 305 km/h. Osnovna cena u Nemačkoj iznosi 174.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brisel definitivno pooštrio emisione norme

 

vw emisija.jpg

 

Evropska komisija je definitivno odobrila nove, strože standarde emisije za putnička i laka komercijalna vozila. Do 2030. godine, proizvođači automobila će morati emisiju ugljen-dioksida (CO2) da smanje za 31 do 37.5 procenata. Prema novoj regulativi, za nove putničke automobile emisija CO2 mora biti smanjena za 37.5%, a za dostavna vozila za 31%. Ova odredba se ne odnosi na smanjenje u odnosu na današnje stanje, već u odnosu na stanje koje će biti aktuelno od 2021. godine. Samo u periodu između 2025. do 2029. godine, emisija CO2 biće smanjena za 15%. Proizvođači, koji ne budu dostigli ova ograničenja, biće sankcionisani visokim kaznama. Evropska komisija ističe da će se svi prihodi koristiti za prelaz na mobilnost sa nultom emisijom i podršku razvoja veština automobilske industrije.

 

Evropska agencija za životnu sredinu tvrdi, da drumski saobraćaj ima najveći uticaj na emisiju štetnih gasova sa efektom staklene bašte od svih vrsta saobraćaja, kao i da je odgovoran za 20% ukupne emisije gasova staklene bašte u EU. ''Uspeli smo da donesemo novu legislativu, uprkos žestokom otporu automobilske industrije i nekih država članica'', izjavila je Miriam Dalli, poslanica Evropskog parlamenta i član odbora za životnu sredinu, javno zdravlje i sigurnost hrane. Podsetimo, od septembra tekuće godine, na snagu stupa nova emisiona norma Euro 6d-Temp, a od 2021. godine važiće još strože norme, kojim će emisija CO2 biti smanjena na 95 grama po pređenom kilometru. Za svaki gram više, proizvođači će morati da plate kaznu u novčanom iznosu od 90 evra. Prevedeno u potrošnju, to znači da će automobili pogonjeni benzinskim motorima imati prosečnu potrošnju od 4.1 l/100 km, a dizel agregati od 3.6 l/100 km.

 

Da li će sve navedeno proći bez ''žrtava''. To je nemoguće, što znači da možemo očekivati kraj za neke 12-cilindarske motore Mercedes i BMW. Sigurno nisu na sigurnom ni 8-cilindarski i 6-cilindarski motori, ali i neki supersnažni 4-cilindarski, koji pokreću hot-hatch modele. Proizvođači će bolje performanse morati da ''jure'' putem elektrifikacije, kao i plug-in hibridnim sistemima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrana benzinaca i dizelaša u Amsterdamu od 2030. godine

 

amsterdam.jpg

 

Automobili i motocikli koji koriste benzin i dizel biće zabranjeni u Amsterdamu od 2030. godine u cilju prečišćavanja vazduha u gradu. ''Zagađenje je često tihi ubica i jedan je od najopasnijih faktora po zdravlje u Amsterdamu'', izjavila je savetnica za saobraćaj Amsterdama Šeron Dijksma, prenosi ''Rojters''. Uprkos tome što veliki broj Holanđana vozi bicikle, zagađenje u Holandiji je na višem nivou nego što to dozvoljavaju evropska pravila, naročito zbog velikog broja vozila u Amsterdamu i Roterdamu. Ministarstvo zdravlja Holandije upozorava da trenutni nivoi azot dioksida i čestica u vazduhu mogu da dovedu do oboljenja respiratornih organa i skrate životni vek čak i za godinu dana. Iz Gradskog veća navode da planiraju da sve automobile koji koriste benzin i dizel zamene alternativnim metodama prevoza, kao što su električni automobili i oni koji koriste vodonik kao gorivo. Već od sledeće godine u gradu će biti zabranjena sva dizel vozila proizvedena pre 2005. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes izbacuje benzinske i dizel motore

 

mercedes eqc 2019.jpg

 

Al' u sledećih 20 godina.

Naime, Mercedes predviđa da će polovinu njegove prodaje autumobila do 2030. činiti hibridi, a cilj je da sve evropske fabrike budu ugljen-dioksid neutralne do 2022. Kompanija iz Štutgarta je najavila seriju novih ciljeva ograničenja CO2 koje planira da dostigne u narednih 20 godina, što će dovesti do toga da svi Mercedesovi putnički automobili budu ekološki neutralni do 2039. To znači da će u naredne dve decenije Mercedes da potpuno izbaci benzinske i dizel motore sa unutrašnjim sagorevanjem iz svojih automobila. Ola Kalenijus, koji će uskoro naslediti Ditera Cečea na mestu izvršnog direktora Daimlera, kao prvi direktor kompanije koji nije Nemac, istakao je da će Mercedes uz elektrifikaciju svoje game vozila transformisati i proizvodne pogone i izvršiti pritisak na svoje dobavljače da takođe umanje emisije CO2. Daimler nije prvi nemački gigant koji je najavio kao cilj smanjenje emisije CO2, slične planove ima i Volkswagen grupacija kojoj je cilj da cela flota svih brendova bude ugljen-dioksid neutralna do 2050. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU zabranjuje prodaju Chevrolet Corvette i Camaro sa motorima V8

 

chevrolet-corvette.jpg

 

Novi propisi EU o emisiji izduvnih gasova koji stupaju na snagu 1. septembra 2019. godine će onemogućiti prodaju modela s atmosferskim benzincem 6.2 V8. Radi se o snažnim i popularnim verzijama koje su među entuzijastima posebno na ceni. Nažalost, 31. avgust ove godine je poslednji dan kada će se moći kupiti Chevrolet Corvette C7 i Chevrolet Camaro sa motorom LT1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...