Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

U Lajpcigu neočekivano odložena odluka o zabrani dizelaša

 

greenpeace.jpg

 

Nemački sud u Lajpcigu je odložio donošenje odluke o zabrani ulaska dizelskih vozila u velike nemačke gradove. Podsetimo, rasprava se vodi oko odluke koja bi mogla da utiče na čak 15 miliona dizelskih vozila koja će biti obuhvaćena potencijalnom zabranom ulaska u gradove. Sudija Andreas Korbmacher je izjavio da je odluka odložena i da će nemački upravni sud konačnu odluku doneti 27. februara. Savezni upravni sud u Lajpcigu će tada odlučiti da li su legalne zabrane koje su doneli lokalni sudovi nakon što je neprofitno udruženje za zaštitu okoline i potrošača DUH tužila gradske vlasti. ''Sve je i dalje otvoreno, ali mi smo nakon ovog odlaganja dodatno optimistični'', izjavio je Juerger Resch iz DUH-a.

 

Kancelarka Angela Merkel je lobirala protiv zabrana jer smatra da bi one mogle dovesti do nezadovoljstva velikog broja vozača, ali i da značajno poremete svakodnevni gradski saobraćaj. Dizelaši su došli na crnu listu nakon što je otkriveno da je Volkswagen varao na testovima vezanim uz esmisiju štetnih gasova, a od tada se nameće sve više zabrana u različitim evropskim i svetskim gradovima. Ipak, zabrana u nemačkim gradovima bi bila veliki udarac za nemačku automobilsku industriju. Upravo zbog toga se veliki proizvođači sve više okreću električnim i hibridnim vozilima, a iz ponude se sve više izostavljaju dizelaši. Ukoliko sud potvrdi zabranu, ona će imati efekat na dizelaše proizvedene do 2014. godine koji zadovoljavaju Euro 5 normu. To znači da će čak 15 miliona dizelaša biti ''nepoželjno'', odnosno tražiće novi ''dom''. Naravno, to bi značilo odličnu vest za domaće kupce koji bi tako mogli da postanu vlasnici starijih dizelaša po povoljnijim cenama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački sud odobrio zabranu dizelaša

 

vw emisija.jpg

 

Savezni upravni sud u Lajpigu je u utorak načelno dozvolio uvođenje zabrane saobraćaja vozilima sa dizel motorima u svrhu smanjenja štetnih čestica i gasova u nemačkim gradovima. Savezni upravni sud je time odbacio žalbu saveznih pokrajina Baden-Virtemberg i Severna Rajna-Vestfalija gde su upravni sudovi odlučili da gradovi Štutgart i Dizeldorf, u svrhu održavanja dozvoljenih vrednosti izduvnih gasova i čestica, mogu uvesti i mere poput zabrane saobraćaja. Savezne pokrajine su se zatim obratile Saveznom upravnom sudu u Lajpcigu tražeći razjašnjenje pitanja da li postoje uopšte pravni temelji za uvođenje zabrana. Sudije u Lajpcigu su zaključile da nema pravnih prepreka, ali da gradovi istovremeno moraju da odluku o uvođenju zabrana saobraćaja za vozila s dizel motorima uvedu postepeno, a moraju da se uvedu i izuzeci npr. za male preduzetnike.

''Zabrana ostaje poslednje sredstvo u ostvarivanju cilja postizanja dozvoljenih vrednosti gasova'', stoji u obrazloženju presude. Odluka Saveznog upravnog suda u Lajpcigu se odnosi konkretno na Štutgart i Dizeldorf, ali i na ostalih 70 gradova u Nemačkoj gde vrednosti štetnih čestica i gasova višestruko premašuju dozvoljene granice. Upravo zbog visine tih vrednosti, koje već godinama prelaze dozvoljene granice, udruženje Nemačka pomoć okolini (DUH) je pokrenula tužbe u Štutgartu i Dizeldorfu, gde su sudovi odlučili da je, u svrhu njihovog dovođenja u propisane okvire, moguće uvesti i zabrane.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konacno ce dizeli otici na smetliste istorije,gde im je i mesto :whistle:

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/27/2018 at 9:02 PM, Trofeo said:
Konacno ce dizeli otici na smetliste istorije,gde im je i mesto dark_whistle.gif

Doći će u Srbiju !
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rim ''proteruje'' dizelaše iz centra grada

 

vozilo d.jpg

 

Rim, kao jedan od saobraćajno najzagušenijih evropskih gradova i dom više hiljada spomenika na otvorenom ugroženih zagađenjem, planira da zabrani vožnju dizel automobila u centru grada do 2024. godine, izjavila je gradonačelnica Rima Virginia Raggi. ''Ukoliko želimo da ozbiljno intervenišemo, moramo imati hrabrosti da usvojimo odlučne mere'' - objavila je Raggi svoju odluku. Njeni komentari dolaze posle presude Saveznog upravnog suda u Nemačkoj kojom je gradovima u toj zemlji omogućeno uvođenje zabrane vožnje dizel automobila u okviru borbe protiv zagađenja vazduha. Oko dve trećine od ukupno 1.8 miliona novih automobila prodatih u Italiji su prošle godina bila dizel vozila. U Rimu nema nekih većih industrijskih pogona, tako da gotovo sva zagađenost vazduha potiče od motornih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Progon dizelaša iz nemačkih gradova, 12 miliona automobila na prodaju

 

polovni rts.jpg

 

Savezni upravni sud u Nemačkoj presudio je da gradovi u toj zemlji mogu da uvedu zabranu vožnje dizel-automobila u okviru borbe protiv zagađenja vazduha. To znači da će oko 12 miliona dizel-automobila ispod standarda ''evro 6'' od 2020. godine morati da se parkira na periferiji, a njihovi vlasnici moraju da koriste javni transport. Stručnjaci kažu da će se ova odluka odraziti i na nas, jer će najveći broj polovnih vozila iz Nemačke doći će na Balkan, a cena automobila drastično će pasti. Ovaj potez nemačkog suda sniziće vrednost oko 12 miliona takvih vozila na najvećem evropskom tržištu automobila i primorati proizvođače na skupe modifikacije. Mnogi od njih izbaciće proizvodnju dizel-automobila iz fabrika već sledeće godine. Orijentacija je da do 2025. iz evropskih fabrika isključivo izlaze električna vozila.

 

''Danas je potpuno izvesno da su elektromobili naša budućnost u narednih pet do deset godina'', kaže doktor Nikola Rajaković sa Elektrotehničkog fakulteta. Od 15 miliona dizel-automobila koliko ih je bilo na putevima Nemačke prošle godine samo 2.7 miliona ima motore sa najnovijim ''evro 6'' standardom, tako da nas očekuje talas jeftinih dizel-vozila sa Zapada, kažu u udruženju uvoznika. Čak 160.000 polovnih automobila Srbija godišnje uvozi. Ta cifra je više od 600.000 u poslednjih pet godina. Ukoliko se ne spreči uvoz ovih ekološki neprihvatljivih vozila može doći do još većeg zagađenja, koje je i sada u Beogradu 13 puta veće nego što je dozvoljeno. Uvoznici su umesto zabrane uvoza predložili ministarstvu rigoroznu kontrolu emisije gasova na tehničkim pregledima i posebne takse za one koji najviše zagađuju vazduh. ''Imali smo da sada situaciju, da su automobili koji su na električni ili hibridni pogon, iz razloga što su teži, dodatno opterećuju taksama, a automobili koji su daleko veći zagađivači imaju mnogo manje takse'', ističe Miloš Petrović iz Udruženja uvoznika i delova Srbije. Perspektive ima, kažu u udruženju uvoznika, jer naša industrija može lako ući u proizvodnju novih vozila na električni pogon. Potrebno je samo na vreme doneti zakone, kažu uvoznici.

 

Srbija mora da pooštri uslove uvoza iz Nemačke

Savezni sud Nemačke u Lajpcigu u utorak je doneo presudu koja gradovima dozvoljava da zabrane korišćenje vozila s dizel-motorima, što bi moglo da ima velike posledice na moćnu nemačku automobilsku industriju, ali bi i ''zatrpalo'' tim automobilima ekološki manje svesne zemlje poput Srbije. ''Ukoliko država pod hitno ne nađe neki mehanizam da zaštiti naše drumove od uvoza tih, po životnu sredinu i zdravlje ljudi izuzetno opasnih vozila, preti nam pravi stampedo polovnjaka'' - kaže, za ''Novosti'', generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila Boban Nikolić. Procene su da će Nemci ''parkirati'' ogroman broj, oko 15 miliona vozila sa dizel-motorima, a da će najmanje njih 300.000 ''zakucati na naša vrata''. ''Prošle godine smo uvezli više od 150.000 polovnih vozila, od kojih su dve trećine imale motore sa evro 3 standardom, dok Nemci proteruju i ''evro 4'' i ''evro 5'' dizele'' - kaže Dragan Škrnjić, organizator čuvenog ekološkog ''Tesla relija'' i dobar poznavalac prilika na našem tržištu vozila. ''Sada će dizelaši u Nemačkoj drastično pojeftiniti i biće veoma interesantni našim vozačima. Kratkoročno, to izgleda povoljno, ali za nekoliko godina bićemo u katastrofalnoj situaciji, kao jedan od najvećih auto-otpada u Evropi.

 

Uvoznici polovnjaka zadovoljno trljaju ruke smatrajući da je odluka Nemačke prilika da podmlade vozni park za malo novca. ''Očekujem da će polovni automobili sa dizel-motorima u Nemačkoj pojeftiniti između 500 i 700 evra, bar u kategorijama koje najviše uvozimo. To znači da će kod nas biti jeftiniji od 300 do 500 evra, a možda i više, jer niko još ne može da proceni sa sigurnošću efekte te odluke'' - kaže Dragan Simić, iz jedne beogradske firme koja uvozi polovnjake. Pobedu u Lajpcigu su odnele grupe za zaštitu životne sredine koje su optužile vladu da interese proizvođača automobila stavlja isped zdravlja građana. Izduvni gasovi motora na dizel-gorivo sadrže okside azota koji uzrokuju respiratorne bolesti i prevremenu smrt hiljada ljudi godišnje. Svetska zdravstvena organizacija je saopštila da je u Srbiji lane od posledica te vrste zagađenja umrlo 5.600 ljudi.

 

Merkelova: Nećemo ugroziti vlasnike

Kancelarka Angela Merkel je na konferenciji za novinare sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem, na pitanje novinara da prokomentariše presudu, rekla da će Vlada razmotriti presudu i sastati se s predstavnicima gradova i pokrajina.

Merkelova je rekla da presuda neće uticati na sve vlasnike dizel automobila u Nemačkoj.

 

Da li će pojeftiniti polovni dizelaši?

Posle odluke suda u Nemačkoj da se zabrane dizelaši u centrima gradova, MONDO je istraživao - da li nam se otvara mogućnost za nabavku jeftinijih automobila sa tim motorima. Jedna od aktuelnih tema u Nemačkoj ovih dana je odluka nemačkog saveznog suda u Lajpcigu kojom se dopušta gradovima da zabrane saobraćaj dizel automobilima u svojim centrima. Iako je sud preporučio da ona bude razumna i postupna, od 1. septembra se može desiti da pojedini gradovi uvedu ovakvu zabranu, ali samo u danima visokog zagađenja i to za dizelaše sa ''evro 5'' i starijim motorima. Podsećamo da je ceo slučaj pokrenula ekološka organizacija ''DUH'', koja je tužila pokrajine Baden Virtenberg i Severnu Rajnu-Vestfaliju zbog visokog zagađenja u Štutgartu i Diseldorfu. Sud u Štutgartu je polovinom prošle godine doneo odluku kojom se zabranjuje saobraćaj dizelašima i koja je trebalo da stupi na snagu početkom ove godine. Nakon žalbe, ona je prolongirana i sada je konačna. U odluci suda stoji da ''zaštita života i zdravlja građana ima prednost nad pravom vlasništva i slobodom građana da raspolažu svojim vozilima kako žele''. Nakon što je savezni sud potvrdio presudu, predstavnici DUH-a su rekli da je ovo i debakl državne politike, koja je bila u potpunosti na strani auto-industrije. Ovde treba naglasiti da ''protivnik'' nije bio samo DUH, već i nova evropska, daleko stroža regulativa, na osnovu koje više od 20 nemačkih gradova značajno premašuje dozvoljene nivoe zagađenosti vazduha.

U Nemačkoj pada prodaja dizel automobila - u 2017. ih je prodato 13 odsto manje nego 2016. godine, dok je prodaja benzinaca porasla za 14 procenata. Problem je u tome što raste i prodaja terenaca i SUV-ova, za 14%, a benzinski SUV-ovi troše više goriva pa emituju više ugljen dioksida, dok smanjuju emisiju ugljen oksida. Presuda je, piše ''Zidojče cajtung'', pritisak na proizvođače automobila da promene svoj poslovni model.

 

Kad nam stižu milioni jeftinih dizelaša iz Nemačke?

Procenjuje se da u Nemačkoj ima oko 15 miliona registrovanih automobila sa dizel motorom. Međutim, modeli sa ''evro 6' 'motorima, kojih ima oko 40 odsto neće biti sankcionisani. Sa druge strane, ulazak kolima u centar grada mnogi Nemci, koji žive u predgrađima ili u ruralnim krajevima, i ne praktikuju, već svoj automobil ostavljaju na ''megaparkinzima'' koji se nalaze na obodima gradskih centara, a odatle se upućuju u centar dobro organizovanim gradskim prevozom. Zbog takve prakse, može se očekivati da se Nemci ''oslobode'' do 20 odsto ''prljavih dizelaša''. Iako taj broj svakako nije mali, milioni automobila se neće naći na placevima preko noći, tako da ove godine svakako ne bi trebalo očekivati pojeftinjena polovnih modela sa dizel motorima iz Nemačke, ocenjuju domaći uvoznici polovnih automobila.

 

Da se neće dogoditi ''cunami dizel-vagena'' govori i podatak da se u poslednje vreme sve više kupuju benzinci, hibridi, pa i potpuno električni modeli, što govori da je taj tranzicioni proces već počeo u Nemačkoj, odnosno u celoj Zapadnoj Evropi. Prema rečima jednog uvoznika polovnjaka kojeg je MONDO kontaktirao, a on najviše dovozi automobile iz Francuske i Nemačke, na 50 prodatih dizela, on proda samo jedan ili dva modela sa benzinskim motorom. Naš sagovornik ne vidi da će se u narednih godinu dana išta bitnije promeniti, kako sa strane ponude, tako i potražnje. Da je Evropa ''poludela'' za benzincima govori i podatak koji smo dobili iz predstavništva jedne strane automobilske kuće. Poručivanje iz centrale modela sa dizel motorima više ne predstavlja nikakav problem za razliku od novih benzinaca, kojih već mesecima ima minimalno na lageru.

 

Dizelu u prilog ne ide ni podatak da su automobilski proizvođači krenuli da menjaju sve pogonske jedinice kako bi se prilagodili novim strožim propisima emisije štetnih gasova. I dok je ovo prilagođavanje kod benzinaca relativno jeftino, kod dizel motora ono može iznositi i više od hiljadu evra po svakoj jedinici. To će doprineti da automobili sa dizel motorima dodatno poskupe i približe se cenama hibrida, što bi bio njihov definitivni kraj. Zbog toga mnogi proizvođači su već izbacili dizele iz svojih, posebno, manjih gradskih automobila, kao što je na primer slučaj sa novim VW Polom, dok drugi ne planiraju dizel opciju u novim modelima. Tako je potvrđeno da Renault Clio neće stizati sa čuvenim dCi motorima u novoj generaciji koja stiže krajem ove ili početkom sledeće godine. Ali se zato može očekivati njegova hibridna verzija.

 

Predviđanja iz Hrvatske

Ovim pitanjem pozabavile su se i naše komšije. Prema podacima Ministarstva finansija, u Hrvatsku je prošle godine uvezeno 56.350 polovnih automobila od čega je gotov 50.000 dizelaša. Velika većina tih automobila dolazi iz Nemačke. Oni koji se bave prodajom polovnih automobila smatraju da neće biti drastičnih promena odluke suda u Nemačkoj. Bruno Svečak iz vodeće firme za prodaju prodajom polovnih automobila u Hrvatskoj kaže da su u Nemačkoj već bili pripremljeni za takav scenario.

''U Nemačkoj već godinama brojni građani ne ulaze automobilima u centar grada. Oni se automobilima koriste u ''satelitskim'' gradovima (predgrađima) gde žive, ali na posao u grad odlaze javnim prevozom. Neki gradovi su to već prepoznali pa tako na ulazu u grad imaju ogromna zatvorena parkirališta na kojima građani iz okolnih mesta ostave svoj automobil, pa onda vozom ili metrooom ili autobusima idu prema centru'', kaže Svečak za ''Jutarnji list''. Prema njegovoj proceni, otprilike 15% automobila sa dizel motorom će se naći na otpisnoj listi nemačkih građana, ali pošto je reč o velikom tržištu ta količina automobila će se lako utopiti u drugim evropskim zemljama. To znači, dodaje Svečak, da neće biti drastičnog pada cena. ''Hrvatski kupci neće sad moći da dobiju BMW-a peticu po ceni Golfa i isto tako neće moći da dobiju Golf po ceni Fiat Pande. To je veliko tržište i prodavci stalno kontrolišu cenu da ne bi bilo naglog pada'', rekao je on. U Hrvatskoj ne veruju da bi mogao da se dogodi ''nemački scenario'', odnosno da dizelaši budu proterani zbog zagađenja vazduha. Prema određenim merenjima konceracije ugljen dioksida povećena koncetracija zabeležena je samo u Zagrebu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne čekajte navalu jeftinih dizelaša - već smo se opekli

 

vw golf VI 202.jpg

 

Dizelaši se polako kotrljaju u istoriju, ali nijedan brzinometar još ne meri sporost tog kretanja. Oni jeftini, za koje kažu da će nas ugušuti, možda i ne krenu. Da automobili sa dizel motorom mogu biti proterani iz nemačkih gradova, presudio je Savezni sud u Nemačkoj. Gradovi imaju pravo da zabrane vozila koja zagađuju životnu sredinu. Tako sada najstariji dizel automobili mogu da ''lete'' iz mnogih područja, a takva odluka mogla bi da ima enormne posledice na moćnu automobilsku industriju. Dok se u svetu ''bore za vazduh'', na Balkanu, ali i Srbiji već je počelo gađanje ciframa koliko će to spornih dizelaša da nas zarobi? Procene su alarmantne, i idu toliko daleko da najavljuju ekološku bombu. Tačnije, prema grubim procenama u Srbiji bi moglo da se nađe oko 150.000 proteranih dizelaša, često se ističe - mnogo jeftinijih.

 

Međutim, pitanje je da li su te crne prognoze uopšte realne? ''Ne. To su jednostavno senzacionalističke vesti. Nemci nisu uopšte naivni, znaju da će uvek biti dovoljno kupaca iz brojnih balkanskih i azijskih zemalja, te da ne moraju da prodaju svog dizelaša ispod cene'', kaže za B92.net Petar Stakić sa portala ''Polovni automobili''. Da su nagađanja daleko od istine saglasan je i urednik naše rubrike Automobili Nenad Ćosić: ''Čini mi se da je taj broj preuveličan, s obzirom da se u Srbiju godišnje uveze oko 150.000 polovnih automobila (benzinaca i dizelaša zajedno), a oko dve trećine su euro 3 standarda, koji je još stariji od pomenutih euro 4 i euro 5. Jednostavno, kupovna moć u našoj zemlji je toliko niska da su i dalje znatno traženiji jeftiniji i stariji, euro 3 dizelaši''. 

 

Osim broja vozila koja bi mogla da budu proturena na naše tržište, licitiralo se i sa cenama. Nije malo onih koji očekuju da će odluke iz EU znatno sniziti cenu polovnih automobila na dizel pogon. Međutim, upravo zato što svaka roba ima svog kupca, nema razloga ni za ozbiljne korekcije. ''Ukoliko do toga i dođe, pad cene će biti simboličan i to samo kada govorimo o Nemačkoj. Vozači na koje zabrana bude uticala sigurno neće prodavati svoj automobil ispod realne cene, pošto je potražnja za polovnjacima iz Nemačke uvek velika - za njima vape tržišta kao što su Rusija, Ukrajina, Bugarska...'', dodaje Stakić. On podseća na program ''staro za novo'' koji motiviše vlasnike starijih dizelaša da ih se odreknu, odnosno daju na reciklažu i uz velike subvencije i popuste kupe nov automobil.

 

3301136845a9aa1586e909053838773_w640.jpg

 

Šta je sa strahom od ekološke katastrofe onda? 

''Uvozom novijih dizelaša i izbacivanjem iz saobraćaja postojećih starijih dizelaša, stanje može samo da se popravi. Ta dizel vozila iz uvoza su u inostranstvu prolazila stroge tehničke preglede, uključujući i proveru kvaliteta izduvnih gasova. Čitava priča o ekološkoj katastrofi kada dođu stotine hiljada dizelaša ''proteranih'' iz Nemačke je preterana (ne i nevažna), naročito uzimajući u obzir broj starih autobusa i kamiona koji konstantno izbacuju vidljiv crni dim a njima se niko ne bavi'', misli Stakić. 

Da smo već u problemu, ističe i Ćosić: ''Mi smo već u problemu zbog postojećih zastarelih dizelaša na ulicama. Ako bi se u strukturi uvezenih polovnjaka našlo više euro 4 i euro 5 dizelaša, i ako bi se na tehničkim pregledima kod nas kontrolisala količina štetnih materija koje ispuštaju, onda bi nam eventualan priliv tih novijih dizelaša kojih se Nemci rešavaju donekle čak popravio ekološku sliku. Ali, treba naglasiti da čak i novi dizelaši ispuštaju više štetnih materija (azotnih oksida i sitnih čestica) nego benzinci i da su generalno štetniji po okolinu i zdravlje''. 

 

Dizelaši će, očigledno preživeti još neko vreme, i preći još kilometara dok se odluke o zabrani ne sprovedu u praksi. Primera radi, automobili koji ne ispunjavaju euro 4 standard mogli bi da budu zabranjeni u Štutgartu od januara sledeće godine, dok oni koji ne ispunjavaju euro 5 standard neće biti zabranjeni do 1. septembra 2019. godine. Već je najavljeno i da će od ovog ograničenja biti izuzeti neki privrednici i stanovnici Štutgarta, mada nije precizirano po kojem kriterijumu. Sam gradonačelnik Štutgarta priznao je da neće biti lako primeniti ovakvu zabranu. I nemački policijski sindikat upozorava da će biti problema sa proverama na terenu. Takođe, ostaje pitanje da li će se ograničenje odnositi samo na najuži centar ili na čitav grad? Naši sagvoronici su saglasni da još uvek postoji i mnogo drugih nepoznanica i da će se odluka sprovoditi postepeno, odnosno nikako preko noći.

 

Sagovornici B92.net misle da ima rešenja. Kako objašnjavaju treba da se značajno smanje akcize na plin, odnosno tečni naftni gas, koji se u drugim zemljama smatra alternativnim ekološkim gorivom. Nižom cenom plina bi se veliki broj vozača motivisao da pređe na ovo gorivo, koje neuporedivo manje zagađuje u odnosu na dizel. ''Tu su takođe i električna vozila. Ona se već uveliko koriste u svetu, dok mi jako kasnimo. Bilo bi dobro da se u našoj zemlji počne graditi infrastruktura koja olakšava upotrebu ovih vozila'', kaže Stakić. ''Država bi pre svega trebalo da koriguje Uredbu o uvozu polovnih automobila. Trenutno mogu da se uvoze automobili od euro 3 standarda, pa naviše - to su vozila proizvedena 2000. godine i mlađa, a taj ekološki standard je odavno prevaziđen u Evropi. Trebalo bi pooštriti kontrolu izduvnih gasova vozila na tehničkim pregledima'', dodaje Ćosić.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za uvođenje zabrane za dizelaše će najverovatnije biti potrebne dve godine

 

pocetnicke-greske-pri-kupovini-polovnjaka.jpg

 

Ministar saobraćaja nemačke pokrajine Severna Rajna-Vestfalija Hendrik Vest rekao je da će za uvođenje zabrane za automobile sa dizel motorima najverovatnije biti potrebne dve godine, te da bi za to vreme ugroženi gradovi mogli da pronađu druge načine za smanjenje zagađenja. ''Biće planova za borbu protiv zagađenja i protiv njih se mogu pokretati postupci pred sudom. Dok odluka bude donosena biće 2020. godina'', rekao je Vest. Prema njegovim rečima, do tada će paketi raznih mera dovesti do smanjenja nivoa otrovnih materija u vazduhu. ''Zabrane se mogu izbeći u Severnoj Rajni-Vestfaliji'', kaže Vest. Savezni sud je doneo odluku da nemački gradovi mogu da uvedu zabranu za automobile sa dizel motorima koji najviše zagađuju vazduh. Analitičari smatraju da bi time mogla da se ubrza promena sa motora sa unutrašnjim sagorevanjem, te da bi proizvođači ulagali više u poboljšanje sistema izduvnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota prestaje sa prodajom dizela u Evropi 2018.

 

toyota avensis 5666.jpg

 

Toyota će prestati već tokom ove godine da prodaje svoja vozila na dizel pogon u Evropi. Direktor Toyote za Evropu Johan van Zil je istakao da kompanija više neće razvijati dizel tehnologiju već će se koncentrisati na hibridna vozila. Japanski gigant je odluku doneo nakon ogromnog pada potražnje za dizelima na Starom kontinentu, a koji je počeo 2015. nakon afere Dizelgejt u kojoj je najveći evropski proizvođač Volkswagen varao na testovima emisije štetnih gasova. Toyota je svoju odluku objavila na Sajmu automobila u Ženevi, nedelju dana nakon što je nemački sud odobrio zabranu dizel vozila u svojim gradovima kako bi se unapredio kvalitet vazduha. Prošle godine oko 15 odsto prodatih vozila Toyote u Evropi su bila na dizel pogon, što je upola manje u odnosu na 2012. Istovremeno, porasla je prodaja Toyotinih hibridnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poplava nemačkih dizelaša sve izvesnija

 

Trenutno je na placevima u Nemačkoj skoro 300 hiljada polovnih dizelaša

 

Polovni dizelaši postaju sve veći problem dilerima u Nemačkoj. Skoro 300 hiljada automobila sa dizel motorima trenutno "trune" i gubi svoju vrednost na mnogim placevima širom Nemačke. Da se taj broj neće skoro smanjiti, govori i podatak da se njihov broj svaki dan povećava jer se "vraćaju sa lizinga", piše nemački dnevni list Bild.

Profesor Ferdinand Dudenhofer, direktor Centra za automobilska istraživanja (CAR) Univerziteta "Duizburg-Esen" plaši se da će mnogi placevi propasti zbog "lavine dizelaša". "Očekuje se da će dileri polovnih automobila izgubiti najmanje 3.500 evra po vozilu nakon odluke suda da se dozvoli uvođenje zabrana za ulazak dizel automobila u (nemačke) gradove. Mnogi će morati da zatvore svoje placeve," rekao je Dudenhofer.

Ovaj automobilski ekspert smatra da su ovom odlukom suda i proizvođači pod velikim pritiskom, jer će morati da pomognu tržištu – nekim vidom kompenzacije vredne milionima evra, kojom će omogućiti vlasnicima da zamene svoje "prljave" četvorotočkaše. Međutim, taj potez neće učiniti da se broj polovnih dizelaša smanji. Čak naprotiv.

 

Predviđa se da će ova promena ukupno koštati više milijardi evra, a profesor Dudenhofer smatra da je glavni krivac država.

"Ministarstvo transporta je uradilo katastrofalan posao. Upozoravali smo saveznu vladu godinama na ovo, ali zahvaljujući njenoj neažurnosti problem je postao prevelik," zaključio je Dudenhofer. Ova zabrana se ne odnosi na ruralna nemačka područja, već samo na gradove, ali i oni ovu zabranu neće uvesti "preko noći", već najranije 1. septembra ove godine. Već sad mnogi vozači ne ulaze u centre velikih nemačkih gradova svojim kolima. Parkiraju ih na mega parkiralištima na obodima i odatle se prevoze do centra gradskim prevozom. Kako bi što više vozača prešlo na ovakav scenario, nekoliko gradova će početi sa pilot projektom besplatnog gradskog prevoza. Međutim, ni tu situacija nije bez problema. Jedan od najvećih problema je taj da gradovi moraju da nabave dodatna vozila, kako bi mogli da prevezu više putnika, a kako kaže predstavnica grada Bona, jednog od gradova koji su izabrani za projekat besplatnog saobraćaja, "nije logično da se flota povećava vozilima sa dizel motorima".

 

Još jedan problem predstavlja i činjenica da prodaja karata čini skoro polovinu prihoda lokalnih gradskih prevoznika. Ako se ukine naplata, to će značiti da će se ona finansirati iz lokalnih budžeta. Po svemu sudeći, izgleda da ćemo krajem ove, a posebno tokom naredne godine biti u prilici da dođemo u posed automobila sa, i dalje, omiljenim gorivom u Srbiji po povoljnijim cenama. Naravno, pod uslovom da se i ovde do tad ne promeni regulativa.

 

http://mondo.rs/a1087526/Auto/Vesti/Polovni-dizel-automobili-u-Nemackoj-sve-jeftiniji.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najstroži grad u Holandiji: Zabranjuje Euro 3 dizelaše

 

arnem.jpg

 

Arnem od 1. januara 2019. proteruje ''prljave'' dizelaše iz svog centra. Ovaj grad, koji se nalazi na istoku Holandije, u blizini granice sa Nemačkom, odlučio je da zabrani kretanje automobila sa Euro 3 dizel motorima i starijim. To praktično znači da od 1. januara naredne godine u centar Arnema neće moći da uđu dizel vozila koja su proizvedena pre 2005. godine. ''Od oko 25.000 automobila koliko ih se svakodnevno kreće centralnom zonom Arnema, njih 800 podleže ovoj zabrani'', objašnjava Geert Ritsema, gradski sekretar za zaštitu životne sredine. On, međutim, dodaje da je udeo u zagađenju tih dizelaša znatno veći od njihovog procentualnog učešća u saobraćaju. ''Ovih 800 vozila odgovorni su za 17.5% emisija čađi i 10% emisija štetnih čestica.''

Zabrana ulaska starijih dizelaša u centar Arnema nije jedina ekološka mera koju su doneli gradski oci. Pokrenuta je kampanja da posetioci i oni koji svakodnevno dolaze u grad zbog posla, besplatno parkiraju svoja privatna vozila na periferiji, a da zatim koriste javni prevoz do centra. Kako kaže Ritsema, ova kampanja već je dala određene rezultate u smanjenju zagađenja vazduha. On objašnjava da grad takođe želi da reši problem malih dostavnih vozila koja uglavnom koriste dizel motore i koja zbog prirode posla svakodnevno ulaze u najuže gradsko jezgro. Inače, u Arnemu, koji je i administrativni centar provincije Helderland, živi oko 150.000 stanovnika, a javni gradski saobraćaj se u znatnoj meri oslanja na trolejbuse.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekoliko hiljada prevremenih smrti godišnje zbog zagađenja od dizelaša

 

139409-vw tdi.jpg

 

Nekoliko hiljada ljudi svake godine prevremeno umre od štetnih efekata azot-dioksida (NO2), gasa koji proizvode motori dizel vozila, saopštile su nemačke vlasti. U 2014. godini je skoro 6.000 ljudi preveremeno umrlo od bolesti koje izazivaju previsoke koncentracije azot-dioksida, navodi se danas objavljenom u istraživanju Federalne kancelarije za životnu sredinu. U istraživanju, koje su sproveli Humbolt centar iz Minhena i privatna kompanija IVU Umvelt GmbH, korišćeni su široko prihvaćeni statistički modeli za utvrdjivanje broja smrti koje mogu da se pripišu gasu NO2. Istraživanje je objavljeno nedelju dana nakon što je nemački sud presudio da gradovi mogu da zabrane dizel automobile, u okviru napora za pobojšanje kvaliteta vazduha.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagenov šef uveren u povratak dizela

 

mueller.jpg

 

Dizeski motori svakako imaju svoje mane, ali imaju i svoje prednosti u odnosu na benzince i druge načine pokretanja automobila. Od izbijanja Dieselgatea pre dve i po godine popularnost dizela u Evropi je u padu, a glavne kritike mu se upućuju zbog štetnih emisija NOx s obzirom da su kod Euro 6 dizelaša emisije CO2 osetno manje nego kod uporedivih benzinskih motora. Uprkos svemu što se u poslednje vreme negativno dešava s dizelima, u Volkswagenu veruju da dotična tehnologija ne samo da se neće lako predati već će se i ponovo uzdići, odnosno da ima potencijal da promeni trenutni negativni trend.

Tako bar tvrdi šef Grupe Volkswagen Matthias Müeller koji je u novom intervjuu izjavio da smatra da će dizeli u skoroj budućnosti imati renesansu i to iz dva glavna razloga. S jedne strane kupci će ponovo ceniti njihove prednosti, a s druge shvatiće da novi dizeli nisu toliko štetni za okolinu i zdravlje. Nakon toga će, kaže Müeller, otpasti kočnice za njihovu kupovinu, odnosno ponovo će porasti njihova popularnost. Na kraju dodajmo da je prodaja dizelskih motora u prošloj godini pala za oko 8%, ali u decembru za čak 20,5%. Ukupno gledajući dizeli su činili 44% ukupne prodaje, a ne tako davno su imali udeo veći od 50%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW kupcima omogućava besplatan povrat dizelskih modela

 

bmw 5 333.jpg

 

Nakon, za automobilsku industriju, šokantne odluke visokog suda u Nemačkoj, kojom je potvrđena prvostepena odluka nižih sudova u Dizeldorfu i Štutgartu, čime je nemačkim gradovima s previsokim zagađenjem omogućeno uvođenje zabrana upravljanja pojedinim dizelskim modelima, gotovo svi proizvođači automobila krenuli su u kampanju smirivanja javnosti. I dok jedni duhove smiruju rečima, drugi su odlučili da preduzmu konkretne mere. BMW je ove nedelje krenuo sa ''dizelskim obećanjem'' u Nemačkoj kojim garantuju svim korisnicima lizinga povrat dizelskih modela bez ikakve naknade ako žive do 100 km udaljenosti od grada koji je uveo zabranu. BMW se nada razumnom uvođenju zabrana što znači da bi moderni dizelaši bili izuzeti od ove procedure. Bavarci su takođe najavili ''ekološki bonus'' za vlasnike starijih dizelskih modela koji zadovoljavaju norme Euro 4. Njima će biti omogućena olakšica do 2.000 evra za kupovinu električnog modela i3, plug-in hibridnih modela ili vozila koja zadovoljavaju normu Euro 6 i emituju manje od 130 grama CO2 po kilometru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šokantno: ADAC dokazao da su dizelaši, ukupno, ekološki prihvatljiviji od električnih automobila!

 

178009-adac.jpg

 

Tzv. ''afera Dieselgate'' bi uskoro mogla da se pokaže najvećom tehnološkom muljažom u istoriji, iza koje su bili globalni politički, tehnološki i finansijski interesi...

ADAC, nemački nacionalni autoklub, prvi put u istoriji, sproveo je sveukupnu ekološku analizu i napravio bilans svih pogonskih opcija automobila. Zaključci: prvo, ne postoji pogon koji je ukupno gledajući ekološki najprihvatljiviji, i drugo, električni auti, ni približno nisu najčistiji!

Konačno se, sistemski i pošteno, ocenilo onako kako su vodeći svetski stručnjaci za automobilske pogone naglašavali već 2014., kad su uvedene aktuelne ekološke norme Euro 6: ako električni automobili koriste struju iz termoelektrana na ugalj na prosečnom tehnološkom nivou, ukupne emisije su veće nego sa dizelskim motorom! Uz to su proizvodnja i zbrinjavanje litijum-jonskih baterija ekološki vrlo složeni i opterećujući za okolinu. Osim ako se ne računa da će otrovne i kancerogene ostatke isluženih baterijskih sistema koji se ne mogu reciklirati, bogate zemlje u kontejnerima isporučivati ''banana-državama'', u zamenu za drugorazredne tehnologije i proizvode napravljene po nižim specifikacijama, koje će ih potom bacati u napuštena rudarska okna, na nezaštićena odlagališta...

 

Električni automobili su ekološki najprihvatljiviji u kompaktnoj klasi te donekle u nižoj, ali od srednje, električna vozila, računajući prosečno proizvedenu struju ukupno stvaraju 20 posto gasova koji stvaraju efekat staklene bašte, prvenstveno ugljen-dioksida (CO2) nego dizelaši! Mnogo je toga, dakle, muljaža, odnosno ''tehnološka zavera'' na najvišem nivou. Pogotovo kad se uzme u obzir da su 2014., normama Euro 6, količine NOx ograničena na samo 0.080, a čestica čađi na samo 0.005 grama po kilometru. A to su vriednosti koje je teško i izmeriti. 

 

Zaključak: u odluci da se ''ubiju'' dizel automobili ekologija nije bila u prvom planu, verovatno nije bila ni bitna. Ključ je u odluci da se da zamah proizvodnji hibridnih i električnih automobila, kako bi se unapredio tehnološki nivo te povećali veliki profiti od proizvodnje u najrazvijenijim zemljama NATO saveza, te ubrzao prelazak na hibridna i električna vozila. A to neće doneti toliko ekoloških, koliko privrednih i političkih prednosti. Smanjiće se zavisnost o arapskoj i ruskoj nafti, što će smanjiti tržišnu potražnju i oboriti cene energenata, čijom prodajom Putin finansira ratnu mašineriju. Kad se još uzme u obzir da su slično sa prezentacijom dizelskih emisija muljali svi, a da je nagrabusio jedino Volkswagen, afera ''Dieselgate'' ima više veze sa intenzivnom nemačko-ruskom tehnološkom i ekonomskom saradnjom i forsiranjem ''Severnog toka'', odnosno ''disciplinovanjem'' Nemačke, nego sa ekološkim problemima. Velika štetnost dizela po ljudsko zdravlje? Dajte, molim vas..., pa na što su sve spremni ''veliki igrači'' te farmaceutska i prehrambena industrija, samo radi svojih interesa i enormnih profita... Sećate se odluke da se napadne Irak, jer je, navodno, posedovao ''oružje za masovno uništenje''. Invazija je uspešno sprovedena, da bi se kasnije utvrdilo kako od opakog oružja nema ništa. Kao da se to nije znalo i pre?! Što se potom dogodilo i ko je za to odgovarao? Pojeo vuk magarca! 

 

Svakodnevno nas kljukaju informacijama o širenju ozonskih rupa i štetnosti od sunčevih zraka, samo kako bi se kupovale kreme za sunčanje sa stotinama kancerogenih supstanci. A priče o tome kako je maslac opasan za srce, pa treba koristiti margarin. Danas govore suprotno, a cena maslaca se udvostručila. Pola su veka ''trubili'' kako je slanina ''smrt'' za krvne sudove, da bi danas postala zdravija, maltene, od lososa?! Nije li to zato da bi se podržala enormna proizvodnja svinjetine u EU i zaustavio pad cena? A prenaglašavanje štetnosti šećera, kako bi se otvorio put za plasiranje tzv. light-proizvoda, sa brojnim nezdravim dodacima i kancerogenim veštačkim zaslađivačima...

Ljudi su sve deblji, a tu se ''okreću'' milijarde! Plašite li se još da će vas ''ubiti'' te, jedva merljive, količine ugljen-dioksida i čađi koje ispuštaju savremeni dizel automobili?

 

preuzeto sa - autoportal.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, šleper će vući 22t uz brdo na baterije, i traktor će orati 12 brazdi hibridno, bageri i ostale radne mašine su zakovane na naftu.

Kamperi i kamp kućice, prikolice razne, za automobile, čime će se to vući, na solarni pogon možda.

Ovi iz unije su izgubili kompas, psi imaju veća prava od ljudi u nekim prestonicama.

Svaka prekomernost ubija, ubija neizvesnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto auta ima najvise i krecu se uglavnom po naseljenim mestima(centrima gradova) samim tim najvise i zagadjuju od svega toga sto si naveo,  njih treba prebaciti na "baterije" Lako cemo za slepere i traktore ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Nemačkoj su u nekim gradovima zabranjene i kosilice, motorne testere, trimeri i slično.

Samo ako su na struju ili baterije onda može.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...