Jump to content
FAS Goran
Baccara

Fiat Croma 2005-2011 - automatski menjači

Recommended Posts

Meni je proklizavao u 4toj, 5toj,znaci kao sto su kazes gas ide u prazno, doduše meni je povlacio ali posle par sekundi. Promenio sam set kvacila i sad sve normalno radi, majstor je pokušao da ocisti te ventile za menjač ali nije uspelo, morao sam set promeniti.

Da, kod tebe je robotizovani menjac, ti imas i kvacilo i lamele, mozda cak i plivajuci, ali se brzine menjaju elektro-mehanicki - postoji ceo sistem koji menja rucno menjanje brzine i koji odradi pritisak kvacila unutar menjaca i izmeni brzinu. To se ipak dosta razlikuje od ovih nasih menjaca koji su u potpunosti automatski.

Kao podsetnik, par nekih simptoma i koji su uzroci:

valve body - hidroblok

* grubo menjanje brzina

* kasna promena brzine u kojoj obrtaji odu gore i naglo ubaci u sledecu brzinu

* gruba promena prilikom pritiska kick down-a iz 6. u 4. brzinu

* udarci prilikom saltanja u nize brzine.

 

torque converter - vandler

proklizavanje u svakoj brzini(ne zakljucava brzine preko 50km/h)

* kasno ubacivanje u Drive nakon stajanja u mestu

* nedostatak snage

* buka koja se povecava sa obrtajima(kao lezaj kada ode)

 

vandler moze da se proveri i kad prebaci u cetvrtu na 70kmh, kada se dodaje gas pa pusti, obrtaji bi trebalo srazmerno da se povecaju sa brzinom, da ne proklizaju, a isto tako kada se popusti gas, obrtaji ne smeju da padnu, to je jedna od metoda.

Nadam se da sam pomogao sa ovim sto znam - nisam strucan, samo sam upoznat sa menjacem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, po ovim simptomima, ja bih rekao da je kod mene onda pre hidroblok.

 

Sve imam od navedenog rekao bih, mozda ne bas u najgoroj varijanti, ali tu je, sem u nize brzine nisam primetio udarce nikakve.

 

Kakve su cene sa popravkom hidrobloka?

Edited by nenadsone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Simonovica?

 

Cuo sam svasta za njega, od toga da je dobar, do toga da je katastrofa i prevarant

 

 

Kakav ti problem imas ?

Edited by nenadsone

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://bgautomatik.com/  Obzirom da su prilikom moje potrage za rešenjam problema koji sam imao sa svojim menjačem, dotični bili najpovoljniji sa cenama, jer su prva ruka u Srbiji za delove, njih ti preporučujem. Svoj menjač sam resio, čak i bez njih. Oko sesto evra hidroblok, navodno potpuno nov bez garancije, a sa garancijom jos 250 za zamenu filtera i potpuno rasklapanje menjaca. Tada daju garanciju.  Kod mene su zaglavljivali ventili, tri linearna, skinuh, izmerih sublerom navoje na koliko su, rasklopih, ocistih, sve sam vratio kako je bilo, bez ikakvih specijalnih alata dijagnostike, meraca pritiska itd. znaci  varijanta g6, ali radi dobro. Cak sam smarao i Savu iz Veternika u Dubai, da mi koju tajnu otkrije, pa evo prenosim. Bilo bi lepo da sam imao specijalan alat za rasklapanje ventila, ali i jedna klesta za zicu, malo prilagodjena brusilicom, odradise posao.


Imaš i Tamaša iz Temerina, mislim da zna svaki delić menjača napamet da ti opiše rečima.    http://www.pastorautoservis.com/


Čak mislim da ti je ovo još i bolja varijanta.


Ubeđen sam da su  servisi  polako sve bolji i bolji, ipak trebalo im je malo i vremena da steknu iskustvo, a i polako padaju cene, kako zastupljenost automatika neminovno raste. Manuelni je tehnološki zastareo i svakome preporučujem automatik, svi kojima sam dao da probaju moj auto svi su bili oduševljeni, niko nije rekao, e ja baš volim manuelni, neću ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog obaveza nisam mogao ranije, i resio sam sledeci vikend da oteram u servis auto, medjutim kao za inat, stanje se pogorsava. Pored proklizavanja u 4 i 5, kao i povremenog trzanja kod saltanja, danas u voznji kad sam stao na semafor, znaci u D je, noga na kocnici i auto cima, vuce  napred kao da ce da krene. Znam za taj problem, ako se ne varam u pitanju je vandler? Ono sto me zanima jel taj vandler uzrok i proklizavanja i sad cimanja u D kad stojim, ili su to dva razlicita uzroka kvara?

 

I da, zanima me koliko je bezbedno da vozim u tom stanju, posto imam neke neodlozne obaveze? Na semaforu znaci kad izbacim u N nema cimanja, samo u D dok stoji trese auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi trebalo da menjac uopste bude u brzini kada je rucica u D i noga na kocnici. Upravljanje menjacem je dizajnirano tako da kada je menjac u D polozaju i noga na kocnici automatski restereti menjac. To znaci da bukvalo izbaci iz 1 brzine kako menjac ne bi bio pod oterecenjem prilikom stajanja i samim tim produzava vek lamela. Ako se to cimanje desava sa pritisnutom kocnicom u mestu pre bih posumnjao na ventilsku grupu ili na samo upravljanje menjacem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje za one koji imaju iskustvo sa automaticima: Da li menjac, moze da brljavi, zbog losih(celavih guma) ?

 

Pisao sam o svom problemu, treba za koji dan da oteram auto u servis(neverovatno koliko ne mogu da uklopim obaveze i vreme da oteram auto), pa sam naisao na nekakav tekst, gde je covek imao problem sa proklizavanjem, slicno kao meni...i isao u sve moguce servise i niko nije znao sta je. I na kraju se ispostavi da je menjac potpuno ispravan, da je problem bio taj sto mu je na autu bila jedna rezervna guma, koja je manja od ostale tri, i to je slalo pogresne signale kompjuteru, i auto je proklizavao.

 

Ja imam problem, kao sto sam pisao da u 4 i 5, auto nece da mi vuce, proklizava mi. Al su mi gume u losem stanju, nisu skroz celave al tu su. Pa eto da pitam, dal neko zna dal to moze da bude problem, da ne bacam pare dzabe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako su razlicitih dimenzija, onda moze da bude problem, jer ce prvo da pobrljavi sistem abs-a i esp-a. Ako su iste, skoro da ne postoji sansa da je to problem kod tebe. Moj savet ti je da ipak odes da ti neko pogleda menjac sto pre, siguran sam da ce svaki majstor prvo da proba pa da ti kaze otprilike sta je problem, i to ti nece naplatiti ali ce ti reci cenu popravke. U slucaju da te zeza konverter(kod nas ga zovu i "vandler"),  i desi ti se da otkaze u toku voznje, da se raspadne ili nesto slicno, napravice ti havariju na celom menjacu jer ce svi opiljci preko ulja otici u svaki delic menjaca.

Na ovom snimku se cuje konverter koji je pred umiranjem, pa ti vidi da li imas takav zvuk ili bar malo tog zvuka :)


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu razlicitih dimenzija, samo su jos malo pa celave :) znaci to ipak ne moze da bude problem, ok.

 

Pa ovo na snimku nece da vuce uopste bre haha. Nemam ovakav zvuk.

 

Isao sam kod majsotra u Sopot, covek je provozao autu, nije konkretno rekao da li zna u cemu je problem, vec je rekao da je potrebno da se auto ostavi kod njih, da se otvori menjac, i tek tada ce znati sa sigurnoscu sta je konkretno problem. Pozvao je mehanicara objasnio mu kako se manifestuje problem u voznji, i mehanicar je rekao da otprilike u najgoroj varijanti cena popravke moze da bude do 700e, ali to u najgoroj varijanti, da bi tacno znali sta je u pitanju mora da otvore i da pogledaju. Tako da mi na osnovu test voznje nije rekao, problem je to i to i kostace toliko, vec moraju da otvore da bi bili sto posto sigurni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Odvezao sam auto u AMC Sopot, danas me zovu, kazu menjac u katastrofalnom stanju, sa polovnim delovima 900e..sa novim 1300e...sto mi je stvarno previse, sobzirom da kada sam doterao auto u probnoj voznji mi je receno max 700e.

 

Zanima me sada da li neko zna proverenog majstora koji moze da mi prebaci na manuelni, a da se to uraditi kako treba, jer koliko sam cuo to izadje negde max do 500e. I uopsteno sta mislite koliko je to pametno, jer ovo mi je previse novca. Naravno ostaje pitanje da li je problem stvarno toliko veliki ili oni deru. A sad traziti neke druge majsotre i placati im otvaranje menjaca koje nije nimalo jeftino ne znam koliko je pametno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da javim eto cisto da ne bude da kada se resi problem da se nestane. Danas sam preuzeo auto, @baccara je bio u pravu, u pitanju je bio vandler..nisam trenutno kod kuce pa nemam tacno papir da procitam sve sto je zamenjeno. Rekao mi je da hidroblok koji je isto skup deo nije radjen, trenutno njegovo stanje je kako on kaze solidno. E sad probao sam auto, pre nego sto sam ga preuzeo, i vise nema prokizavanja, vuce i ide sve kako treba. Stim sto ima samo jedan problem, a to je da sada prilikom saltanja iz 3 u 4 se oseti trzanje. Kada se auto vozi na vecim obrtajima trzanje je dosta slabije, skoro i neprimetno(moze se reci normalno saltanje). Trzanje je najjace i zatrese ponekad jako auto iskljucivo pri malom gasu. Naravno da sam se odmah vratio i predocio gazdi sta sam zapazio, covek je odmah seo u kola da proba i rekao je da bi to trebalo vremenom da "legne" objasnio mi je strucno sta se desava tu, naravno ne razumem pa ne bih mogao ovde da prenesem u detalje..radim servis na 1.000 km i rekao mi je do tad to bi moralo da "legne"..ako ne, kad se bude radio servis..opet ce da isperu to nesto.

 

Uglavnom vozim narednih 1.000km pa cemo videti sta nas ocekuje. Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je da si resio problem, ako mozes ti napisi sta je jos radio. A to trzanje, jel ti blokiran EGR? Meni je trzalo tako zbog egr-a u istom rezimu. Moze da bude i nosac menjaca, mada bi nadam se majstor primetio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaže majstor da će da legne.

Koliko znam nikad ne legne nego bude još gore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko moler jbt, znaš ono, kriva linija na zidu, između dve boje. Kaže, kada se osuši ispraviće se. A pre njega zidar kaže, ma nema veze, kriv je zid, ali će ispraviti moler kada gletuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je da si resio problem, ako mozes ti napisi sta je jos radio. A to trzanje, jel ti blokiran EGR? Meni je trzalo tako zbog egr-a u istom rezimu. Moze da bude i nosac menjaca, mada bi nadam se majstor primetio

 

Remont vandlera

Brems band 

Cilindar K2 i K6

Dihtunzi

Filter ulja i ulje ATF

 

ovo za egr cu proveriti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav imam cromu 2006-o god 110kw automatik.imam problem sa šaltanjem a problem je sljedeci:U automatskom rezimu sve je ok ali kada u vožnji prebacim na ručno šaltanje ništa se ne dešava odnosno i dalje je u automatskom.Ali kada tek upalim auto i prebacim na ručno radi nekih minut ili dva i poslije prebaci na automatsko kao da ručno nisam ni upalio.et to je moj problem,je li ikome to poznato.

Edited by aki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav imam cromu 2006-o god 110kw automatik.imam problem sa šaltanjem a problem je sljedeci:U automatskom rezimu sve je ok ali kada u vožnji prebacim na ručno šaltanje ništa se ne dešava odnosno i dalje je u automatskom.Ali kada tek upalim auto i prebacim na ručno radi nekih minut ili dva i poslije prebaci na automatsko kao da ručno nisam ni upalio.et to je moj problem,je li ikome to poznato.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno aki, nisam cuo za takav slucaj tako da ti ne mogu pomoci, ali eto, bar da podignemo temu kojim postom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam išao na dijagnostiku koja govori oznaku p1720 tijelo selektora brzina(od NSC) ali govori da je povremena greška i to je to.Inaće auto je u mom posjedu tek 5 dana i sa svim ostalim sam prezadovoljan a predhodno sam imao punta ,pa stila i sad cromu naravno.Ajte ljudi ima li tko ko je upučen opčenito u automatike meni je ovo prvi.A sve greške koje sam imao na predhodnim automobilima sam otklonio uz pomoč ovog foruma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav trebaju mi osnovne upute za fiat cromu 110kw automatik.Koje ulje sipate umjesto selenije i da li neko zna koliko ulja ide u automatski mjenjać,te da li ga treba mjenjati i koja vrsta unaprijed hvala.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo društvo!

da lineko zna gde se odselio Sava iz Veternika?

Ne mogu nikako da stupim u kontakt,a znam da mi je pre tri godine pričao da bi mozda došao u Beč.

Pa ako neko moze da mi da bilo koji informaciju bio bih zahvalan.

 

Edited by Jagodinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...