Jump to content
FAS Goran
xenon

Škoda Yeti, Ford B Max, Opel Meriva, Hyundai i30, ix35 vs. Fiat 500L

Recommended Posts

Ko sta radi ja se bavim predvidjanjima za cenu 500L 1.4 turbaca od 120 konja.Gledam i poredim sve moguce cenovnike svih brendova kod nas i dodjem do skode jetija sa 1.4 tsi motorom od 120 konja u adventure opremi koja je orprilike isti paket kao kad se na nacionale dodaju ona dva paketa od po 850 eura.Skoda je sa metalik bojom koja je standard za taj paket i kosta jako dobrih 14.700 eura.Yeti ima nesto veci prtljaznik(sa izvadjenim zadnjim sedistima ima 1760 litara)sa boljim sistemom zadnje klupe i totalnim utovarnim prostorom,takodje nema utiska da vozite kamioncic vec putnicki auto.

 

Od paketa u odnosu na 500 l nedostaje:lcd ekran,tempomat,komande za muziku na volanu,zadnji podizaci,parking senzori dok yeti ima metalik boju,krovne sine,naslon za ruke,17 inca felne,unutrasnji retrovizor sa zatamljenjem,fabricki zatamljena sva zadnja stakla i plus ima jako puno fabrickih opcija da se doplati za razliku od 500l.Jos nesto jako bitno to je 4 godine puna garancija ili 120.000 km,tako da sa velikom zebnjom ocekujem cenu za turbaca od 120 konja nakon sagledavanja celokupnog stanja na trzistu.Fiat ima svakako bolje uslove kreditiranja bar za sada ali garancija od samo 2 godine je bas mala pa se plasim da ono sto ustedim na kreditu posle ne platim na delovima.

 

Neko predvidja da ce turbac biti kao 1.6 multijet a to je sa metalik bojom i ona dva paketa okruglo 16.000 eura(bez cene za dodatnu opremu koju  yeti ima vise u odnosu na njega) ili minimum 1300 eura vise od yetija.Ima vise opreme ali skoda ima najdetaljniji izbor fabrickih opcija koji mozete zamisliti i sigurno ga mozete dopuniti na nesto sto ima ficko a nema on i da se podvucete ispod 16000 eura i plus ostaje vam 4 godine garancija.

Edited by neshaoct
split Topic & dopuna naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

xenon, sve pada u vodu kada uporediš kreditne uslove i koliko više treba da platiš samo za kamatu. Popularnost 500L je "ljubav iz interesa".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xenon druze, mnogo toga pada u vodu kada stvarno sve stavis na papir i kada treba da te osinu po dzepu. Plasim se da kada odes u AK i kazes da ti izracunaju sta sve hoces, da ti se bas nece svideti. Mozda i gresim i bilo bi super da to i uradis, pa da demantujes moju tvrdnju. U svakom slucaju, kada napravis Yeti sa opremom koju ima Nacionale sa 2 paketa ili Trekking, rata ti nece biti ispod 200e, sa istim ucescem.

E sad, tebi je 500l ko kombi, a meni je Yeti ruzan ko djavo... o tome je glupo i raspravljati.

Gledao sam i ja i dosao do ovog zakljucka...jer jedno je reklama, a drugo je kada krenu da ti mucaju i muljaju u auto salonu, tipa... pa to je ponuda za vozila sa lagera (a to vozilo ima gomilu gluposti koje ti netrebaju i sl.), ovi kreditni uslovi vaze ako..., garancija je na... Itd.

Na kraju, pa moram i ja da pravdam moju kupovinu :-) i bez zezanja, treba zapoceti proceduru kupovine i videti kakvo je realno stanje.

...Popularnost 500L je "ljubav iz interesa".

Upravo tako, ali nije ni "mlada" tako losa... :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vecinu stvari sam stavio na papir,to znaci da na 14700 dodam tempomat,muziku na volanu i zadnje podizace.U ponedeljak cu dobiti zvanicnu potvrdu koliko to kosta pa budem napravio finalnu matematiku.

 

Vozio sam ranije skodu i jedan rok isporuke je za predefinisane pakete opreme a drugi je ako sam konfigurises opremu,opet ponavljam skoda je apsolutni sampion po nacinu odabira fabricke opreme ima jako puno opcija i mogucnosti ,cak je nekada jftinije uzeti najeftiniji bazni paket pa ga onda modifikovati po zelji,Jer treba da kazem da sam imao fabiu  prve generacije sa fabrickom navigacijom,siberom,xenonima,tempomatom,grejacima sedista...itd .konfigurisanje je daleko ,daleko vece nego kod fiata.

 

Garanciju sam dobio napismeno i radi se o pravih 4 godine bas kao sto je to recimo 5 za toyotu ili 3 za hondu uz ogradu da je ogranicenje na 120.000km,daleko bolje nego fiat generalno gledajuci.

 

Sto se tice kredita vec sam rekao da je to veliki plus ali moze biti i minus jer je garancija jako mala samo dve godine sto je ipak nedopustivo u 21 veku sa obzirom da se hvale kako imaju najmoderniju fabriku na svetu red je daju duzu garanciju bilo preko doplate ili na njihov trosak.

 

Yeti ima za tu duzinu auta apsolutni rekord zapremine prostora od 1760 litara poredjenja radi fiat ima oko 1300.Takodje kod yetija se komplet vade sedista i sva tri imaju potpuno posebna podesavanja dok kod fiata nije tako ,mada fiat ima jako kvalitetnu zadnju klupu sa skupim mehanizmom ali mi nije jasno zasto se sedista ne mogu komplet izvaditi.Imam garazu i ponekad mi treba prevoz neke gabaritne stavke i lepo izvadim sediste ostavim u garazu i resen problem.Takodje moze se izvaditi srednje sediste i privuci bocna sedista i napraviti daleko fleksibilniji prostor sto kod fiata nema.

 

Kad kazem kamioncic tu mislim na nedopustivo dugacku rucku menjaca,zar nije bilo pametnije staviti menjac na tablu kao recimo honda crv tu negde kod klime i onda bi to bio pravi osecaj mpv vozila.

 

Iskreno se nadam da ce 500l pobrati bar isto onoliko nagrada koliko  je dobio yeti,mislim da nema te nagrade koju nije dobio pogledajte samo po netu koliko ga hvale na sve strane.500l je nov i nadam se istom takvom lepom odzivu od strane vozaca.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekstra, ajde bas kada napravis racunicu, usmeri me na pravu temu sa detaljima, jer ovde bas nije mesto za Yeti-a. Bas me interesuje racunica, cisto informativno, a pogotovu ako ga uzmes da svrljnes kakav je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cim napravim matematiku pisem poredjenja ova dva veoma interesantna vozlla.Nista necu kupiti sve dok ne vidim cenu za fiata u 1.4 u 120  verziji.Nemam nikakvu obavezu da kupim ovaj ili onaj brend, nisam bio u crkvi da se nekom brendu zaklinjem na vernost ali moram biti pragmatican i krajnje racionalan sa novcima.

Jedina stvar koja mi neda mira je taj njihov 1.4 tsi motor tu mislim da fiat ima kvalitetniji motor odnosno kvalitetnije delove bar mi se tako cini mada to jos moram detaljno istraziti.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali u nasoj crkvi dele besplatno sendvice i sokice :-)

Ma naravno, kod nas je bilo prilicno jednostavno... kreditna sposobnost je diktirala razvoj dogadjaja :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 1.4 TSI se pozdravi sa plinom,a sve ostalo vec znas bolje od mene :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ,naravno od plina nema nista tj ima ali radi samo na odredjenom broju obrtaja pa je isplativost ravna ništici sto bi rekli ovi iz croacije.Jedna auto skola je ugradila plin na tsi motor ali posto uglavnom rade poligon i ostalo voze na malim obrtajima ustede takoreci nema plus benzin mora da radi u nekim rezimima pa to sve takoreci otpada a taj tsi nema po gradu ama bas nikakvu ustedu u gorivu sto se tice benzina tuce 10 litara ko dobar dan.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam za taj clanak vise puta sam ga procitao ali u tom clanku ama bas nigde ne pise na koje se motore odnosi, 1,4 tsi ima u nekoliko verzija.Kod nas niko nije imao problema sa lancem na yetijima ali su imali probleme sa turbinama.Dobavljac za lanac je promenjen i  svi noviji modeli nemaju taj problem.

 

ovde ima dosta vlasnika tsi motora:http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056792092

 

i postoje tri verzije: 122 BHP, 140 BHP and 170 BHP

 

Najgore su se pokazala ova dva jaca ljudi su naprosto poludeli dok je savet ici na 122 jer se pokazao dosta pouzdanim.Inace na ovom forumu naci ce te kako neki hvale fiatove turbace.

 

Da ne skrecem temu njihov cuveni DSG menjac je totalna propast,nema tog kontinenta gde se ljudi nisu zalili na sve strane ,cak su i sudovi radili.U kini su hteli da ih lincuju pa su nemci da likinezima garantni rok od 10 godina jer im otprilike toliko treba da vide gde je greska :2guns:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, vazno je da si upoznat. Ne postoji savrsen automobil ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kad kazem kamioncic tu mislim na nedopustivo dugacku rucku menjaca,zar nije bilo pametnije staviti menjac na tablu kao recimo honda crv tu negde kod klime i onda bi to bio pravi osecaj mpv vozila.

 

 

xenon, tebi se zapravo ne dopada 500L, nema smisla da ga kupuješ onda bez obzira na sve.

 

 

Iskreno se nadam da ce 500l pobrati bar isto onoliko nagrada koliko  je dobio yeti,mislim da nema te nagrade koju nije dobio pogledajte samo po netu koliko ga hvale na sve strane.500l je nov i nadam se istom takvom lepom odzivu od strane vozaca.

 

Neće pobrati ... sa škodom može da se takmiči samo dacia duster po broju nagrada, to su nagrade tipa kako za što manje para dobiti što više lima, opreme .... Fiat 500L kao u ostalom i 500, je lifestyle auto, "sticajem okolnosti" i "sistemskom greškom" u srbiji obara  rekorde prodaje. Na zapadu ga kupuju sasvim drugačiji kupci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod 500l mi se ne svidja rucka menjaca,kratak guzalni deo prednjih sedista i zadnja sedista koja se ne mogu izvaditi.Svidja mi se sasija kako je uradjena otprilike kao da je u pitanju terensko vozilo,sve je robusno i cini mi se jako izdrzljivo.Dimenzije su jako dobre,oprema je dobro pogodjena u ona dva paketa.Ostaje da vidim cenu 120 turbaca sa plinom jer je to optimum optimuma za ovakvu sasiju.

 

Proverio sam cenu za yetija i sve se pokazalo kao tacno sto se tice dodavanja fabricke opreme na nivo fiatova dva paketa.Ostaje problem sto su svi yetiji prodati jer ide fejslift gde se za sada ne znaju niti cene niti paketi opremi tako da je yeti sada po strani.Za one koji nisu znali skoda srbija ima ubedljivo najnize cene za yeti od svih evrposkih zemalja pa cak i ceske gde se pravi ,nesto slicno kao mi sa subvencijom za naseg fiata.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Proverio sam cenu za yetija i sve se pokazalo kao tacno sto se tice dodavanja fabricke opreme na nivo fiatova dva paketa.Ostaje problem sto su svi yetiji prodati jer ide fejslift gde se za sada ne znaju niti cene niti paketi opremi tako da je yeti sada po strani.Za one koji nisu znali skoda srbija ima ubedljivo najnize cene za yeti od svih evrposkih zemalja pa cak i ceske gde se pravi ,nesto slicno kao mi sa subvencijom za naseg fiata.

 

Nemoj druze pogresno da me shvatis, onda kada sam ti rekao da kad dodjes do trenutka ugovaranja uvek postoji neko ali...

Isto je sa Fiat-om i ponudom Fiat Bravo za nekih 12000 (finansiranje kao za 500L) ili Punto Clasic za 6000 (sa klimom, radiom, alarmom)... ali... bilo par na lageru dok se ne prodaju i... prodali su se. Kod ciscenja lagera se spustaju cene, ali ne moze bas da se bira.

Kada sam napisao da je Yeti "ruzan ko djavo", naravno da sam preterao, ali bi mu facelift JAAAAAKO dobro dosao (po mom ukusu).

Polako, vidim da ti se nigde ne zuri i da imas parice... gde ces lepse  :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverio sam cenu za yetija i sve se pokazalo kao tacno sto se tice dodavanja fabricke opreme na nivo fiatova dva paketa...

 

Broj rata x iznos = koliko evra za Yeti? Koliko taj auto na kraju košta, sa svim kamatama, tj. ono što ćeš i platiti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako cemo biti precizni, ni mi sto smo uzeli 500L ne znamo koliko ce nas izaci kamata na kraju jer je varijabilna. Ok, nece EURIBOR nesto drasticno skociti, ali ipak nije fixna. A da ne pricam sto sam sedeo pored prodavca koji musteriji uporno spominje "kamata" iako navodi iznos nominalne, a ne efektivne.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam jos stigao do kreditnih uslova to cu tek kad konacno odaberem marku ,model i opremu.Kamata je na strani fiata ti nema zbora,jedino me ta garancija od samo dve godine malo remeti jer sigurno ce nesto da se desi do neciije trece,cetvrte,pete i sedme godine garancije koliko drugi daju pa  kad onda podvuces crtu na nekoj kilometrazi od recimo 70.000-100.000km matematika postaje malo drugacija pogotovo ako kupis fiata sa turbinicom pa te ona na kraju finansiski ukopa,zato bi ja uzeo plin da takva usteda kompenzira neke kasnije kvarove pa kad podvucem crtu i saberen trosak goriva i delova budem na pozitivnom saldu.

Jos nesto ,prilikom odabira auta obicno trazim napismeno koliko kostaju prvih 5 servisa,tu ima dosta interesantnih stvari da se vidi gde je negde motorno ulje skuplje od kostane srzi ili levog bubrega .

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ja kupujem nov auto i da mogu da ga dobijem za nešto nižu cenu, a da mi smanje period garancije - kao iz topa bih prihvatio.

Lično ne verujem da bih psihički izdržao period od 5 godina odlazaka u ovlašćene servise iz više razloga i jedva bih čekao prestanak obaveze prema njima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako cemo biti precizni, ni mi sto smo uzeli 500L ne znamo koliko ce nas izaci kamata na kraju jer je varijabilna.

 

Ima i fiksna kamata kao izbor. Ko god hoće može da uzme kredit sa fiksnom kamatom.

...jedino me ta garancija od samo dve godine malo remeti jer sigurno ce nesto da se desi do neciije trece,cetvrte,pete i sedme godine garancije koliko drugi daju...

 

Jos nesto ,prilikom odabira auta obicno trazim napismeno koliko kostaju prvih 5 servisa,tu ima dosta interesantnih stvari da se vidi gde je negde motorno ulje skuplje od kostane srzi ili levog bubrega .

 

E, traži napismeno baš kod tih koji daju 5 godina, a naročito oni koji daju 7 (korejanci)... ;)

...pogotovo ako kupis fiata sa turbinicom pa te ona na kraju finansiski ukopa...

 

Fiat ne pravi turbine. Pravi ih ista firma koja ih onda isporučuje za ugradnju i VW ili korejancima ili kome god...

http://garrettbyhoneywell.com/

Zašto bi sad nešto posebno kod Fiata turbina pravila problem? Kao što vidiš, većina Fiata u Srbiji su dizeli sa turbinama koje imaju iza sebe mnoooooogo više kilometara nego što ti pominješ da ćeš preći za 5 godina...i rade. :thumbup:

Evo je i kod modela Yeti:

 

- Škoda Yeti TDI CR 170 4x4

OE PART NUMBER: 03L253010F

cxca76002.jpg

 

Evo je njihova turbina i kod mog Stila 1.9 MJet 140 KS:

 

cxca76003.jpg

 

Ili kod najnovije generacije Golfa sa 1.6 motorom od 105 konja:

 

cxca76004.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo poređenje, na cenu kola od 15.000, sa kreditom od 6 godina:

var 1. kamata 2%, (CA subvencionisan kredit)

ukupna kamata 650evra, rata 154, Ukupno 15.650

 

 

var 2. kamata 8% (to daje isto CA banka za druga vozila)

ukupna kamata 2750evra, rata 184, ukupno 17.750

 

p.s. pod istim uslovima kupovine, sličnoj ceni, motoru i opremi, ja glasam za Yeti, ali to će biti ... al' zamalo :smoke: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad sam mislio na turbinu mislio sam na bilo koji motor sa turbinom u relaciji otkaza iste van garantnog roka.

 

nije svuda odlazak van ovlascenog servisa pametan potez.Ok je za motore koji razne marke dele medju sobom kao dizelasi od fiata pa ih mozes servisirati bilo gde sto je dobro ili tako neki primer od nemaca recimo.

 

Jedino u ovlascenom servisu mozes dobiti sledece:

 

-opoziv na vreme.

-upozorenja kroz servisni kanal na odredjene probleme.

-ako je servis i uvoznik u isto vreme deo ces dobiti u najkracem mogucem roku.

-u koliko je neki kvar komplikovan mogu menjati i porucivati delove do mile volje sve dok se ne zameni onaj pravi a ti ces platiti samo ono sto je definitivno na kraju i ugradjeno.

-imas pravu pravcatu reklamaciju na deo ili radove koji si uradio a ne sa majstor riletom da ulazis u bezpotrebne suplje price.

-jedina tacna i detaljna-azurirana  servisna uputsva.

-ovlasceni servis redovno vodi servisere na obuku dok se ovi drugi uglavnom obucavaju na autima od klijenata.

-odredjeni brendovi imaju specificne dijagnosticke uredjaje koji se kace na servisnu bazu i ne ovlasceni servis tesko moze da ima podatke koji mu  trebaju.

-ovlasceni servisi su osigurani po raznim osnovama cak i na automobile koji se nalaze na servisu.

-isplati sei cak i svaki servis u ovlascenom servisu zarad garancije od recimo 7 godina platiti i nesto malo vise ako to znaci da ce te recimo 7 godine u garantnom roku zameni  letvu volana koja zna da kosta od 500-1000 eura, a danas su te letve jako ,jako kvarljive kod svih brendova.

 

Danas svako zna da zameni plocice i ulje ali cim dodje do nekog elektro mehanickog kvara tu nastaju problemi.

 

Naravno da ima ovlascenih servisa koji imaju neke bezobrazne cene mada se to uglavnom odnosi na beograd ,cim se ode van beograda cene istih tih servisa znaju da lepo padnu.

 

Servisi porse i vagen grupe su posebna prica oni su bar dva ili tri puta skuplje za iste ili slicne radove drugih brendova.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh...

 

- Servisi koji nisu u sistemu ovlašćenih obično nastanu tako što majstori iz ovlašćenih odu i naprave svoje servise. Tako u ovlašćenim ostane po neki majstor i gomila mladih koji su ''monteri'' novih delova, nisu majstori. Uostalom, njima proizvođač za gooomilu stvari koje smo navikli da popravljamo ustvari predviđa zamenu, a on kao ovlašćeni mora da se drži toga. Sistem je takav da im i ''ne dozvoljava'' da budu majstori, jer za gomilu stvari fabrika kaže ''menjaj sve''.

- Svi specijalizovani servisi (koji ozbiljno rade) imaju istu dijagnostiku kao i ovlašćeni. Pričam za Fiat / Lancia / Alfa servise. Npr. u Beogradu ima više (brojno stanje) Examinera (zvanični dijagnostički alat za vozila Fiat grupacije) po servisima koji nisu ovlašćeni nego po ovlašćenim. Ne kače se ni na kakvu servisnu bazu, nego ima sve ubačeno u Examiner.

 

Ali, da ne pričamo sada o servisima, ili da otvorimo posebnu temu o tome ako baš hoćeš. ;) Prednost ovlašćenih (kao što si i naveo) je u garanciji koju možeš da ostvariš kod njih. I, tu se prednosti obično završavaju. Za vozila u garanciji moraju da rade strogo po pravilima kad se šta menja, tj. nema popravke, nema npr. da ti zatvori EGR, nema da ti šalje turbinu na remont, nema remonta dizni, npr. nema isključivanja DPF-a jer fabrika kaže da mora da se kupi nov, a cena od 900 evra pa gore...

Originalni deo možeš uvek da kupiš u prodavnici delova kod ovlašćenog i čekaćeš ga (ako ga nema na lageru) isto vremena svejedno da li će taj deo biti ugrađen u ovlašćenom servisu ili neće.

Opozivi su javna stvar, postavljani su i ovde na forumu. Svaki auto koji je predmet opoziva možeš da odvezeš kod ovlašćenog nezavisno od toga da li si ga održavo kod njih ili ne. Ali, ako ga nisi održavao kod njih, baviće se samo predmetom opoziva, ništa drugo neće džabe raditi.


 

-isplati sei cak i svaki servis u ovlascenom servisu zarad garancije od recimo 7 godina platiti i nesto malo vise ako to znaci da ce te recimo 7 godine u garantnom roku zameni  letvu volana koja zna da kosta od 500-1000 eura, a danas su te letve jako ,jako kvarljive kod svih brendova.

 

Proveri koliko je mali servis za korejanca C segmenta (Ceed, i30). Sračunaj koliko će neko dati para tokom 7 godina malih servisa kod tog ovlašćenog...

Čitaj šta sve pokriva garancija. Ne pokriva sve...ni blizu da pokriva sve u tim produženim rokovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aki  treba dpf ili egr da se ciste ili neki deo da se remontuje nije nikakav problem kod ovlascenog servisa van garancije samo im kazes skini taj i taj deo i ti posle odes gde treba i vratis im taj isti originalni deo.

 

Ako vec kupujes originalni deo a ides kod drugog majstora ne znam sta se stedi jer recimo vecina ovl servisa ima radni radni sat od 2000-2500 dinar a norme su kod vecine realne za vecinu redovnih intervencija.

 

Ovo vecinom vazi ako je auto nov odnosno ako je motor relativno nov ,a sigurno da posle 5 godine ili 8 ili vise ako se taj konkretan auto duze godina proizvodi mozes ici van ovl servisa.Moja poenta je da je 100% ispravno i nesto vise placati ovl servis zarad duzeg garantnog roka.

 

To lako mozes izmeriti ako pokusas da pitas kolika je doplata kod ovih sto imaju 2 godine na vise ako uopste daju doplatu koju obicno daju u eu ali kod nas jok pa ces viditi zapravo koliko to kosta samo za jednu godinu.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ja kupujem nov auto i da mogu da ga dobijem za nešto nižu cenu, a da mi smanje period garancije - kao iz topa bih prihvatio.

Lično ne verujem da bih psihički izdržao period od 5 godina odlazaka u ovlašćene servise iz više razloga i jedva bih čekao prestanak obaveze prema njima.

bravo! to je i meni palo na pamet kad su mi rekli da je garancija 2 godine, da se sto pre oslobodim tog tereta trckaranja u servis za svaku glupost, da ne bih izgubio garanciju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...